Töitä kyllä löytyy työttömille

KaIervo

Työttömyys on vain ja ainoastaan työttömän itsensä vika koska ei suostu menemään töihin vaan makoilee sängyssään mieluummin kun tekee yhteiskunnan eteen töitä niinkuin kunnon rehelliset kansalaiset.
Työttömien on kertakaikkiaan mentävä kuntouttavaan työtoimintaan ja kantaa oma kortensa kekoon tämän yhteiskunnan hyväksi. Ei tämä yhteiskunta pyöri sängyssä makoilemalla. Työttömät voisivat mennä esim. vapaaehtoistöihin vastaanottokeskuksiin. Mikäli työtön ei suostu menemään töihin niin linnaan vaan istumaan ja pakkopaidassa kuntouttavaan työtoimintaan 8 tunniksi päivässä niinkuin muutkin kunnon kansalaiset ovat töissä eivätkä saa ilmaisia rahoja sängyssä makoilemalla.

31

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhankerron

      Että töitä löytyy?

      No voidakseen olla työtön, kansalaisen on ilmottauduttava työnhakijaksi työkkäriin. Jos työpaikkoja muka löytyy mutta työkkäri ei niistä työttömälle kerro, niin vika on työkkäreissä, ei työttömistä.

    • LäskitLiikkeelle

      Läskit alkoholistit eivät kykene työhön. Heidät pitää ohjata ensin fyysiseen kuntoutukseen, vaikka risuja keräämään.

      • joskeemyöskalervoa

        Niin anna minulle ymmärrystä muuttaa niitä asioita elämässäni joita voin, ja lisää viisautta niihin mitä en voi muuttaa herra jumala


    • Ainanälkäjakokoajanjano

      Läskit alkoholistit?
      Suurin osa tämän maan yritysjohtajista kuuluu tuohon ihmisryhmään. He eivät ole työttömiä. Ehkä tuossa on selitys sille miksi työpaikkojen puuttumis lamaa on jatkunut jo 25 vuotta siitä lähtien kun Nalle & knit järjestivät suuren puhalluksen Aho-Viinasen hallituksen aikaan.

      Vieläkö saisimme selityksen sille kuinka työttömien ominaisuudet estävät ilmoittelemasta avoimista työpaikoista niin?

      Siis jos firma x tarvitsee töihin sorvaria niin vaikka kaikki työssäkäynti alueen työttömät olisivat sekä läskejä että alkoholisteja, niin silti tarve sorvarille pitäisi ilmetä ilmoituksena vapaasta työpaikasta. Varsinkin nyt kun hoikkaa absolusti mamua tulvii joka päivä rajan yli, mutta silti ei ilmoituksia avoimista työpaikoista missään.

      Vaikuttaa että kalevittaren tuokaan selitys työttömyyden syistä (=työttömät lihavia ja alkoholisteja) ei oikein kestä kriittistä tarkastelua.

      • dasasd

        Totuus on nykyaikana se että jos firma tarvitsee 'sorvaria' ja paikkakunnalla on heitä työttömänä 50. Kaikki laittavat hakemuksen, kuinka käy? Ensin karsitaan päältä nykyisin ehkä jo yli 45-vuotiaat 'sorvarit', heillä ei ole yrityksessä mitään tulevaisuutta, ainoastaan he painivat jo oman menneisyytensä kanssa. Siiten poistetaan ne, joilla ei ole ehjä työhistoria, no eipä juuri kellään... jäljelle jää joka valitaan ja kuka valitaan, se, joka on mielellään vielä vaikka osittain koulunpenkillä ja ikä 20-25 ja joka tekee vaikka kesätyötä yritykseen ja myös tekee koulutuksensa päättötyönsä yritykselle. Hänessä on se yrityksen tulevaisuus.


    • 3f3f

      Jos tarkoitat palkatonta työtä kuntouttavaa ja työkokeilua. Se on totta, että niitä löytyy, mutta palkallista ei löydy.

    • työkkäri_spämmää

      Avoimista työpaikoista ei enää julkisesti ilmoitella, kun hallitus on kiristänyt linjaansa velvoittavien työtarjousten suhteen, eli TE-toimisto lähettää kymmenille, ellei sadoille työttömille työtarjouksen siitä yhdestä ja samasta avoimesta työpaikasta ja sitten kaikki karenssin uhalla soittelevat ja lähettävät sähköpostia kyseiselle yritykselle.

    • g...........g

      Minä en saa töitä vaikka haen töitä ja käyn haastatteluissa, olen muutaman mokan tehnyt menneisyydessäni, minua ei vaan huolita töihin. Rahaa ei riitä mihinkään, en saa naisystävää enkä voi perustaa perhettä. Kiitos vaan.

      • eimulkukkaa

        ja se on meidän syymme millä tapaa?


      • Hkkhcjgh7

        Ei työtön tarvitse naisystävää. Et pääse levittämään geenejäsi. Huonoja.


    • alhainensosiaaliturva

      Onko itte kirjottaja katkera työttömille.Passaa vaan jäädä makoilemaan 525e urosta sänkyyn.Taitaa monet paasaajat itse olla kunttouttavan työn tarpeessa.Kannattaa tutustua paremmin Suomen ongelmiin työn suhteen.

    • niinpäjoo

      Onhan se helppo arvostella, jos on itse töissä. Ja on ehkäpä vielä sen ikäinen nuorempi kansalainen, että voi kenties valitakin useammasta työpaikasta.

    • Provosoitunut

      Kuule sanoppa ittes irti ja hae töitä. Käypä vielä puoli vuotta työssä josta sulle ei makseta palkkaa. Tuu sitte vasta tänne kirjoittelemaan, kun jotakin siitä työttömyydestä tiedät!
      Sekään ei TODELLAKAAN ole SINUN ansiotasi jos oot SATTUNU saamaan ammatin alalta, jolta ei oo työpaikat kadonnu tai johon ei oo ylikoulutettu työntekijöitä. Ilman koulutusta ja/tai työkokemusta ei töitä saa.
      (Voiko oikeesti noin tyhmiä ihmisiä olla...? vai onko tää vain provo)

    • työttömät.pois

      työttömiltä tuet pois niin nälkä pakottaa töihin laiskimmatkin kotona makaajat!!
      ja voishan ne karkottaa venäjälle jos ei muuten opi..siperia opittaa

    • Kalervonvastaanotto

      Juuri vanhan ajan juntti ajattelee noin,kyllä töitä tekevälle löytyy.Mene Kalervo itse kuntouttavaan ilman palkkaa tai vapaaehtoistyöhön,niin koet kokoomuksen ihanuuden.Miten rasistina menen vapaaehtoistyöhön,hyvä että pystyn nykyisessä paikassakaan olemaan venäläisten takia,sillä vihaan venäläisiä,toki aion lopettaa lähiaikoina.Olen jo kerran lopettanut venäläisten takia työsuhteeni.

    • dasdsd

      Aloittaja kiireesti hoitoon!

    • kohtatyötöntyttö
    • Itsensä_työllistäminen

      Hyvä vinkki itsensä työllistämiseen:
      1) Illalla lataat kottikärryt täyteen sahaa, vasaraa, lumikolaa ym. työkalua (muista laittaa renkaat ilmaa täyteen)
      2) aamulla polkaiset itsesi hereille klo 5.00
      3)klo 6.00 lähdet kotoasi kottikärryjä työntäen etsimään sopivia työkohteita
      4) Kun löydät kohteen, joka tarvitsee fiksaamista, niin aloitat työt sen isompia kyselemättä.
      5)kohde voi olla ihan mikä vaan (julkinen alue, rakennus, firma, naapurin piha)
      6) Jossain vaiheessa huomaat, että työt ovat tehty (olet ahkera etkä lusmu)
      7) voi olla että joku yrittää estää työntekoasi. Ilmoitat että toteutat oikeuttasi työhön ( perustuslaki yms. )
      7)Lähetät laskun tekemästäsi työstä sille joka omistaa kohteen.
      8) Toteutat joka päivä prosessia 1-7 systemaattisesti. Saat itsellesi toimeentulon ja kukaan ei solvaa laiskaksi yhteiskunnan elätiksi

      • einoin

        Miten mä näkisin että SULLE tulee kohteen omistajilta aika monta laskua, kun ilma lupaa kajoat toisen omaisuuteen/omistukseen


    • heihuomijo

      Jo 3 kk riittää lahottaa aivosen velton työttömän. Se jo kaikki noteeraa. Kun ei pysty.

    • pitäähän se työvoima reservi olla.

    • Vai että töitä löytyy? Hakemuksia lähettelen suunnilleen 1 hakemuksen päivävauhtia, riippuen kuinka monta sopivaa työpaikkaa on. Olen ollut kaksi kertaa elämässäni työhaastattelussa. 6 kuukautta työttömänä valmistumisen jälkeen.

    • öyks

      Ihmis- huume- työpaikkakauppa käy.
      Viranomaiset ja verottaja nukkuu.

    • Sossupummi-

      En jaksa herätä aamulla joten olen mielummin työtön ja nukun 10 saakka.

    • älyhoe

      Naiset voivat harjoittaa maailman vanhinta ammattia.

      • ihana_yhteiskunta

        Niinpä. Ja kaikki voivat hankkia elantonsa rikoksilla ja ryöstelyillä, eikös niin.


      • ihanaa_autuutta
        ihana_yhteiskunta kirjoitti:

        Niinpä. Ja kaikki voivat hankkia elantonsa rikoksilla ja ryöstelyillä, eikös niin.

        Tottakai verot tulee maksaa tuosta. Maksaahan nuo isommatkin yritykset veronsa kiltisti. Ei ne mihinkään paratiisisaarille varojaan lähetä kiertääkseen veroja.


    • georhr

      Mistä muka löytyy palkallinen työpaikka johon voi vaan mennä? Aika hankala mennä kun mihinkään ei oteta eikä hakemuksista kuulu mitään.

    • sdklskd

      Olen tässä tätä työttömyys palstaa jonkin aikaa lueskellut ja kokoajan törmään tähän kalervoon... näyttää typpillä olevan kova pakkomielle työttömyyteen.

      Jos yrittää trollata niin huonoa trollausta, jos ihan tosissaan asian kanssa on niin onpas sairas ihminen.

      ps. kalervo mene kouluun.

      • ootko_käyttänyt_hakua

        Älä nyt. Kalervo on mukava tyyppi. Harjottaa joukkoraiskauksia ja kurkkujen viiltämistä auki. Se on TE-toimiston luotetuin ihminen. Ollut töissä TE-toimistossa jo 60-luvulta lähtien. Ei oo vanhentunu päivääkään näissä hommissa. Jo silloin hyvään aikaan piti yllä järjestystä hakkaamalla työttömiä karttakepillä sormille. Nykyään otteet ovat hieman koventuneet.


    • Ei välttämättä pakkomielle, mutta kukaan ei ole avannut hänen silmiään tekemättömälle työlle, jota maailma on pullollaan. Täältä voi aloittaa http://tienaakotona.info

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe