Tarkkana Elisan liittymien päivityksen kanssa!

M52v_

Nykyisen Elisan, entisen Saunalahden ja NIC tietoverkkojen asiakkaana vuodesta 1999 olen pääasiassa ollut tyytyväinen, etenkin yhteyden varmuuteen ja hallintasivuihin. Mutta nyt päivitin liittymiäni asiakaspalvelun kautta, enkä hallintasivuilla.... en olisi uskonut että onnistuivat kusettamaan. Tarina ihan varoituksena muille, ja myös minulle muistutuksena miksi kaikki pitää tehdä itsepalveluna netissä eikä ikinä asiakaspalvelun veijareiden kanssa.

Alkutilanne: kohta kaksi vuotta ollut tuplalaajakaista 10M 3G. Sinänsä ihan tyytyväinen pakettiin, mutta nopeampi ADSL kiinnosti kun lopultakin meidän osoitteeseen oli 10M lisäksi saatavilla 20M.

Itsepalveluna netissä nopeuden nosto ei onnistu, siispä yhteys asiakaspalveluun. "Ymmärrän, että pakettini on määräaikainen, mutta sopiiko päivitys 20M 3G:ksi, siinähän on isompi kk-maksukin?". Vastaus, että 3G tuplalaajakaistaa ei enää myydä, mutta nopeuden nosto kyllä onnistuu 20M 4G:ksi. Mitä asiakaspalvelu jätti kertomatta, oli että 24kk määräaika alkaa juosta taas alusta, kysymys ei siis ollut vanhan paketin päivittämisestä, vaan uudesta sopimuksesta.

Toki halusinkin nopeutta nostaa, ja siinä mielessä lopputulos oli toivottu eikä ole mitään syytä vaihtaa ISP:tä joten tuo 24kk ei ole ongelma. Lähinnä ketuttaa, kun joku aspa-veijari onnistui naruttamaan vaikka tarkasti mielestäni olin ostamassa pelkästään nopeampaa ADSL:ää _vanhaan_ sopimukseen.

Caveat emptor, sanotaan, ja hyvä pitää mielessä jos on yhteydessä asiakaspalveluun. Mitä ei netissä pysty itsepalveluna hoitamaan, ei ikinä kannata tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun puhelimella, chatissa tai myymälässä. Koskee puhelinfirmojen lisäksi muitakin toimialoja.

3

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei M52v! Ikävä kuulla, että asiakaspalvelutilanne on ollut epäselvä. Pahoittelen, ettei määräaikaisuuden jatkumisesta olla mainittu. Tässä tilanteessa sinulla on todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta.

      Mikäli haluat keskustella asiasta lisää, voit lähettää minulle yksityisviestin Palstalla: http://elisa.to/tiude

      Viestin lähettäminen vaatii rekisteröitymisen. Laita mukaan yhteystietosi ja lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Voin sitten vielä tarkistaa asiakastietosi ja selvittää tapahtunutta.

      Tiia-Maria / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

      • M52v_

        "...todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta. " Tuossahan se tuli selvästi sanottua. Syystä (tai toisesta) asiaa ei todettu kun asiakaspalvelun kanssa tuota 10->20 ADSL muutosta järjestettiin. Ei tarpeen ottaa enää yhteyttä Elisaan tai tarkastella asiaa sen enempää, sillä tilanne on aivan selvä.

        Rahasta ei ole kysymys, hinnassa on niin vähän eroa per kk ja koko sopimuskaudella. Itselleni lähinnä olen vihainen, kun menin hoitamaan asian myyjän kanssa eikä itsepalveluna netissä, jolloin olisi ollut huomattavasti paremmat mahdollisuudet tutustua tarkasti ehtoihin.

        Minä viisikymppinen ekonomi, joka on ollut töissä tekemisissä suomalaisittain suurten yrityskauppojen sopimusten kanssa ja opiskeluajoista asti kaikenlaisten ulkomaalaisten myyjien kanssa - jouduin Elisan asiakapalvelun "geelitukan" vedättämäksi. No, parempi vapaa-ajalla eikä työssä.

        Nettiyhteyden toimintaan olen tosiaan tyytyväinen. Ja Elisan osakkeenomistajana kurssikehitykseen. Joten ehkä minulle on myös hyvä, että myyjät osaavat tyrkyttää ja unohtaa mainita asioita ;)


    • hyvää_päivänjatkoa

      Minä voin toimia motivaattorina: Täten irtisanoin liittymäni 4.12 ja ilmoitin syyksi kusettamisen puhelinpalveluissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe