soittaminen

Giita

tarvisin vähä neuvvoja kitara ihmisiltä jotka on hyvvii soittaa kitaraa, mulla on oma akustinen kitara, on ollu monta vuotta mutta monta vuotta sit motiaavio meni iha rikki etten silloin halunnut soittaa mutta nyt tänään tuli semmone motivaatio ja idea et "hei mä rupeen oikeesti oppii kitaran soittoa" mutta koska mulla on keskittymishäiriö nii välillä on vaikee keskittyy kitaran soittoon ku opettelen siis soittamaan mutta osaan vain eye of the tiger biisin basso soinnuilla minkä kyllä soitan kitaralla koska ei oo kauheesti varaa bassoon ja mulla on kitaraan joku oppikirja mistä oppia sointuja mut en mä keskity siihen ku en osaa sillee opetella et sit joku pitäis opettaa...koulussa oli tosi vaikeeta keskittyä koska nopee opetus ja olin erityisluokalla ja jälkeen jäänyt...ja oli tosi vaikee olla mukana ku ei aina tajunnu, ku opettaja joutu muitaki auttaa nii ei aina ehtiny mua auttaan ja silloin halusin oikeesti oopia mut ei se auttanut ja no hyvällä menestyksellä sentään eye of the tiger biisi meni päähän...harmittaa et mulla on vaikee keskittyy kitaran soittoon vaikka haluan oppia...onko mittään neuvoi miten niiku tuota keskittymistä sais vähennettyy? ärsyttää että on keskittymishäiriö. ps oon siis nainen 19.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJuust

      No onko kiire jonnekin?

      En minäkään koulussa mikään kovin hyvä ollut ja monet asiat just ei tuntunu menevän jakeluun oikeen millään.

      Itse oon alottanu soittamisen joskus 15 kesäsenä ja nyt 27 vuotta myöhemmin soitan jo ihan hyvin.:D Joku toinen ois samalla harjoitusmäärällä päässy ties minkälaiseen menestykseen.

      Sitkeys on valttia. Jos oot oppinu omin avuin ton biisin, niin opit kyllä muutakin ennemmin tai myöhemmin, jos vaan intoa riittää.

    • CamelB00ts

      No nii, mistä sitä aloittaisi hmm,, Olin pieni poika ja en todellakaan hyvä oppils vaan koulun kriteereillä "surkea" koko kouluajan, mutta halusin vaan oppia soittamaan tai aluksi en oppia vaan soittaa koska tykkäsin soittamisesta (en teoriasta) 3 luokalla pyrin musiikkiluokalle ja en luonnollisesti päässyt, koska en osaanut teoriaa sitten juuri yhtään. No tämä ei lopettanut intoa, vaikka harmitti suuresti kun en päässyt musiikkiluokalle, aloin opettelemaa korvakuulolta soittamista, c-kasetti mankasta soimaan ja yrittämään kuulla melodiaa ja kymmenien,,, satojen,,, tuhansien tuntien päästä opin kuulemaan lopulta kuinka biisi rakentuu niin hyvin, että osasin 1-2 kuuntelun jälkeen melkein "biisin kuin biisin" ulkoa. Samalla opin erilaisten musiikkityylien rytmin hyvin. Tänä päivänäkään en osaa Ukko-Noa biisiä soittaa nuoteista, mutta siitä huolimatta olen toiminut ammattimuusikkona monta vuosikymmentä, soittanut tv:ssa, radiossa, levyillä jne. Tänään saan leipäni musiikista ja jos olisin silloin lopettanut musiikin, koska en päässyt musiikkiluokalle, koska olin huono (koulun kriteereillä) musiikkinumero oli minulla koko koulun ajan vitonen tai kutonen. Eipä uskoisi, jotta noin huono olin, koska musiikista tuli minulle ammatti. Tällä tahdon vain sanoa sinulle, että asiat ottaa aikansa, mutta kun löydät oman tiesi niin opit kyllä soittamaan jos et kehtaa/jaksa opetella teoriaa niin etsi toisenlainen tie. Teorian osaamisesta ei haittaa ole, mutta on myös muunlaista oppimista. Kitaralla voit tosiaan harjoitella ja soittaa kuten bassolla, sekin on hyvä soitin ja saattaisi olla sinun tapauksessa jopa parempi, bassoa on periaatteessa helpompi soittaa kuin kitaraa ainakin aluksi. Tsemppiä ja onnea hyvästä valinnasta nuori Giita neito.

    • music0

      Misssä päin sinä asut...? On aika vaikea opettaa jos asuu ihan eri puolella Suomea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe