Suositelkaa hd-digiboksia

jokuvaan2

Kaapeliverkkoon, ja yks ehdoton vaatimus on että scartin kautta saa tallennettua dvd-tallentimelle arkistointia varten. Tiedän ettei scart pysty siirtämään teräväpiirtona, vain sd-tasoisena, kuvaa mutta se riittää että kuvan saa dvd-tallentimelle edes sd-tasoisena. Boksin scartissa siis ei saa olla analogista kopiosuojausta. Siis Wboxia ei kannata ehdottaa.
Onko Finnsatin boksit sopivia mulle? Entä onko Satsopissa mun vaatimukset täyttävää boksia?

28

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 007766

      Itselläni on muutaman vuoden toiminut hyvin Topfield CRC-2400, mutta en tiedä myydäänkö sitä enää. Tietysti uudemmissakin malleissa voi olla mahdollisuus tallentaa scartilla dvd:lle - en tiedä asiaa.

    • kfldldmdmdmdmdll

      mites nuo enigma2-pohjaiset boksit? satelliitissa ne toimii ainakin hd-kanavilla, mutta entä kaapelissa? niissä on se hyvä puoli, että ne tallentaa maksukanavatkin salaamattomassa muodossa, joten tallenteet saa tietokoneelle alkuperäisellä laadulla.

      • HD_toimii

        Toimii niissä sekä antennissa että kaapelissa ilmaiset HD-kanavat. DVB-T2-viritin tuli kai pari vuotta sitten niihinkin ja DVB-C on kai ollut jo aiemmin HD-kanavineen (viritinkorteilla on molemmat virittimet, T2 ja C).
        Nyt on tullut maksu-HD:llekin tuki uusimmissa ohjelmistoissa ainakin kaapeliin!. Esim. meillä toimii Elisan kaapeli-tv:ssä.
        On SCART-liitin, eikä siihen varmastikaan ole laitettu salausta niin kuin voi olla kaapeli-tv-operaattorien omissa digibokseissa. Tallenteet saa siis sitä kautta tai saahan ne vaihtoehtoisesti siirtää tiedostoina tietokoneelle, jolloin ne voi tallentaa erillisinä tiedostoinakin DVD:lle tai Blu-raylle.


      • ketjun_aloittaja
        HD_toimii kirjoitti:

        Toimii niissä sekä antennissa että kaapelissa ilmaiset HD-kanavat. DVB-T2-viritin tuli kai pari vuotta sitten niihinkin ja DVB-C on kai ollut jo aiemmin HD-kanavineen (viritinkorteilla on molemmat virittimet, T2 ja C).
        Nyt on tullut maksu-HD:llekin tuki uusimmissa ohjelmistoissa ainakin kaapeliin!. Esim. meillä toimii Elisan kaapeli-tv:ssä.
        On SCART-liitin, eikä siihen varmastikaan ole laitettu salausta niin kuin voi olla kaapeli-tv-operaattorien omissa digibokseissa. Tallenteet saa siis sitä kautta tai saahan ne vaihtoehtoisesti siirtää tiedostoina tietokoneelle, jolloin ne voi tallentaa erillisinä tiedostoinakin DVD:lle tai Blu-raylle.

        Mites toi maksukanavien tallennus scartin kautta dvd:lle, entä maksukanavien tallenteiden siirto tietokoneelle? Toimiiko ?


      • mikseipä_onnistuisi
        ketjun_aloittaja kirjoitti:

        Mites toi maksukanavien tallennus scartin kautta dvd:lle, entä maksukanavien tallenteiden siirto tietokoneelle? Toimiiko ?

        Nuo Enigma2-digiboksit eivät salaa tallenteita, eivät edes HD-kanavien tallenteita. Pitäisi siis onnistua! Itse olen siirtänyt urheilua tietokoneelle, jotta voisin katsoa sitä reissussa.


      • ketjun_aloittaja

        Kiitos vinkistä, täytyy laittaa enigma2-boksi ostoslistalle


      • enigma2

      • Kflddkdkdld
        ketjun_aloittaja kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, täytyy laittaa enigma2-boksi ostoslistalle

        http://www.satshop.fi/digiboksit.html?stb_type=876

        Niissä on aika hyvin valinanvaraa. Se kannattaa huomioida että jos ostat tuollaisen, johon tulee ulkoinen kiintolevy, kaikki usb-kiintolevyadapterit ei ole riittävän nopeita tallentamaan edes yhtä hd-kanavaa kerralla.
        Toki onhan se mahdollista mapata tietokoneen levy verkkoasemana ja tallentaa suoraan sinnekin lähiverkon kautta.
        Mahdollisuudet noissa enigma2-bokseissa on lähes rajattomat.


    • bluureiii

      Miksi et hommaa boksia jossa on kiintolevy, saa nauhoitukset ulos ja voi jopa polttaa suoraan Bluray levylle tai Dvd levylle boksilla?

      • kiinnostunut.1

        Annatko esimerkin tuollaisesta boksista jossa poltto-ominaisuudet?


    • aniim

      Moi tietääkö joku missä vika kun tallentava boksi ilmoittaa tätä videotilaa ei voi näyttää,kytkennät tehty oikein ja kyseinen laite toimii eri huoneessa mutta ei tässä huoneessa.Kiitos etukäteen

      • miten_eri_huoneet

        Tarkennatko, mitä tarkoitat eri huoneilla. Onko se kytketty samaan vai eri televisioon? Jos on eri televisiot, niin mitä eroa niillä on? Ja miksi siirtelet tallentavaa boksia eri huoneisiin?


      • anmiim
        miten_eri_huoneet kirjoitti:

        Tarkennatko, mitä tarkoitat eri huoneilla. Onko se kytketty samaan vai eri televisioon? Jos on eri televisiot, niin mitä eroa niillä on? Ja miksi siirtelet tallentavaa boksia eri huoneisiin?

        Eri televisioon ja boksi on Topfield TF-C3000CT tätä videotilaa ei voi käyttää näkyy ruudussa.Tämä on vaimon käytössä,mulla on Topfield CRC-1410 ja eri huoneessa ja tämä toimii hyvin.Siis selvennys 2 eri tv ja 2 boksia.Kiitos


      • 33322
        anmiim kirjoitti:

        Eri televisioon ja boksi on Topfield TF-C3000CT tätä videotilaa ei voi käyttää näkyy ruudussa.Tämä on vaimon käytössä,mulla on Topfield CRC-1410 ja eri huoneessa ja tämä toimii hyvin.Siis selvennys 2 eri tv ja 2 boksia.Kiitos

        "TF-C3000CT", otan osaa. Onko viimeisin ohjelmistoversio 1.01.03 (Apr 08 2015)? Tehdasasetusten palautus voisi muiden kokemusten mukaan ehkä auttaa tähän.


      • anmiim
        33322 kirjoitti:

        "TF-C3000CT", otan osaa. Onko viimeisin ohjelmistoversio 1.01.03 (Apr 08 2015)? Tehdasasetusten palautus voisi muiden kokemusten mukaan ehkä auttaa tähän.

        Boksi ostettu 14.10.15 ja vielä yksi tarkennus.Boksi kytketty televisioon ohjeen mukaan,mutta menusta hakisin kanavat mutta boksi ei ota mitään toimintoja vastaa muuta kuin tätä videotilaa ei voi käyttää.Kiitos


      • miten_käy_silloin
        anmiim kirjoitti:

        Boksi ostettu 14.10.15 ja vielä yksi tarkennus.Boksi kytketty televisioon ohjeen mukaan,mutta menusta hakisin kanavat mutta boksi ei ota mitään toimintoja vastaa muuta kuin tätä videotilaa ei voi käyttää.Kiitos

        Entä jos kytket sen ongelmaboksin eli Topfield TF-C3000CT:n eri televisioon?
        Miten siis ne kytkennät ovat?


      • anmiim
        miten_käy_silloin kirjoitti:

        Entä jos kytket sen ongelmaboksin eli Topfield TF-C3000CT:n eri televisioon?
        Miten siis ne kytkennät ovat?

        No olen kokeilut toiseen tv siinä se pelittää,joten nähtävästi tv se vika sitten varmaan on?


    • Teltassakin

      Suosittelen BooxTV palvelun hankintaa ja jatkuvalla tilauksella.
      Digiboksit joutanu kierrätykseen,eikä lopu tallennustila kesken.
      4000 gigaa teräväpiirtoa,aina mukana kaikkialla,kuva siirtyy myös oikeaan tvseen yhdestä hipaisusta ja puhelin toimii kaukosäätimenä(aivan kuin aito)
      Jatkuva sarjojen tallennus,älykäs kansiointi,nopea toiminta,helppo käyttää.

      • ketjun_aloittaja

        En toistaiseksi ole kiinnostunut booxtv:stä.


    • Digi-Tauno

      Mistä näitä scart-rajoitteisia oikein sikiää?

      • mikä-riepoo

        Mikää sua oikein riepoo? Asennevamma ehkä. Anna toisten tallentaa scartin kautta jos haluavat äläkä puutu asioihin.


      • 8090-098

        "Mikää sua oikein riepoo? Asennevamma ehkä."
        Ehkä sekin. Vaikuttaa kuitenkin todennäköisemmältä, että Digi-Tauno ei vain kykene ymmärtämään, että aloittajalle EI OLE hdmi-liitäntää dvd-tallentimessaan. Näille foorumeille ei ole mitään minimiälykkyysvaatimusta, joten pöljimmätkin voivat osallistua keskusteluun.


      • totta-puhut
        8090-098 kirjoitti:

        "Mikää sua oikein riepoo? Asennevamma ehkä."
        Ehkä sekin. Vaikuttaa kuitenkin todennäköisemmältä, että Digi-Tauno ei vain kykene ymmärtämään, että aloittajalle EI OLE hdmi-liitäntää dvd-tallentimessaan. Näille foorumeille ei ole mitään minimiälykkyysvaatimusta, joten pöljimmätkin voivat osallistua keskusteluun.

        Niin ja hdmissä on kopiosuojaus joten vaikka dvd-tallentimessa olisi hdmi niin sen kautta ei pystyisi tallentamaan. Siks toiseks eikös hdmi liene lisäksi yksisuuntainen liitäntä?


      • Digi-Tauno
        mikä-riepoo kirjoitti:

        Mikää sua oikein riepoo? Asennevamma ehkä. Anna toisten tallentaa scartin kautta jos haluavat äläkä puutu asioihin.

        Näiden tolvanoiden tyhmyys riepoo. Väenväkisin halutaan riippua muinaisessa tekniikassa. Käytätte varmaan yhä lennätintä ja kuljette hevoskärryillä ympäriinsä.


      • trollille
        Digi-Tauno kirjoitti:

        Näiden tolvanoiden tyhmyys riepoo. Väenväkisin halutaan riippua muinaisessa tekniikassa. Käytätte varmaan yhä lennätintä ja kuljette hevoskärryillä ympäriinsä.

        Itse olet pahimman luokan tolvana ja lisäksi olet asennevammainen. Mieti ensin miksi käytetään scartia ja vastaa vasta sen jälkeen. Scart ja dvd on ainoa keino arkistoida tallenteita!


      • Digi-Tauno

        Kyllä minä olen arkistoinut tallenteita dvd:lle, eikä siinä ole scarttia tarvittu. Turha sitä on minulle raivota, jos olet juuttunut muinaiseen tekniikkaan. Juo vähemmän, niin rahasi riittävät moderniin laitteistoon ja hermotkin pysyvät paremmassa kunnossa.


      • trollille
        Digi-Tauno kirjoitti:

        Kyllä minä olen arkistoinut tallenteita dvd:lle, eikä siinä ole scarttia tarvittu. Turha sitä on minulle raivota, jos olet juuttunut muinaiseen tekniikkaan. Juo vähemmän, niin rahasi riittävät moderniin laitteistoon ja hermotkin pysyvät paremmassa kunnossa.

        Minä en juo enkä ole raivonnut.


      • kaikki.boksit.ei.salaa
        trollille kirjoitti:

        Itse olet pahimman luokan tolvana ja lisäksi olet asennevammainen. Mieti ensin miksi käytetään scartia ja vastaa vasta sen jälkeen. Scart ja dvd on ainoa keino arkistoida tallenteita!

        Voit tallentaa myös kovalevylle, Blu-raylle tai DVD:ole salaamattomia tallenteita tiedostoina niistä digibokseista, jotka eivät salaa tallenteita. Ei tarvita SCARTia. :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe