Olen masentunut

HUMANITYISOVERRATED

Olen masentunut ja aika huolissani omasta tulevaisuudestani, vapaa ajalla minulla ei ole ystäviä ollenkaan olen 15v 9 luokalla ja kaikki lähti tästä: Synnyin Tampereella ja kaikki oli hyvin, isäni asuu Ruovedellä joten näimme silloin viikonloppuisin. Mutta sitten muutimme siskoni ja äitini kanssa Jyväskylään kun olin 7v ja sain silloin vielä helposti kavereita, kävin ala-asteen Jyväskylässä ja kun pääsin 6 luokalta 7 luokalle muutimme takaisin Tampereelle sisko jäi Jyväskylään koska hän on täysikäinen. Mutta sitten minusta tuli tosi hiljainen ja ujo mulla oli 2 lapsuudenystävää siellä mutta me ei juurikaan nähty kun vaan koulussa, sitten aloin kaipaamaan vanhoja kavereita Jyväskylässä ja me muutettiin takas sinne, mutta se oli paha virhe! Sillä kaikilla kavereilla on nyt mopot ja ne vaa ajelee päivät pitkät keskenää ja mulla ei ole koska rahatilanne ei ole kauheen hyvä. Me jutellaan koulussa mutta vapaa ajalla oon ihan yksin ja oon nyt alkanu oleen poissa koulusta koska mua on alkanut ahdistaa olla siellä enkä jaksa käydä, nyt olen masentunut ja vihainen, en tiedä miksi tunnen vihaa koulua kohtaan mutta tuntuu kuin koulu olisi tehnyt minusta tällaisen, en vain jaksa käydä enää koulua oon ollu TOSI paljon pois nyt viimeaikoina ja jos nyt menen sinne kaikki luokkakaverit kysyy et missä oon ollu. Oon alkanut myös ihaileen Suomalaisia kouluampujia... Joo tiedän että kuulostaa sairaalta, mun suurin idoli on Pekka Eric Auvinen ja toisena Matti Juhani Saari, pystyn samaistumaan hyvin Pekkaan sillä minuakin on kiusattu monta kertaa koulussa. Olen kertonut äidilleni ajatuksistani ja olen alkanut käydä puhumassa ajatuksistani terkkarille ja mainitsin myös suhtautumiseni kouluampujiin ja sanoin että tekisi mieli tehdä itsekkin samankaltaine hyökkäys, terkkari tiesi kyllä että olen yksinäinen ja masentunut, kuitenkin ajatuksistani kerrottiin koulupoliisille ja se tulee kuulemma puhumaan mulle kouluampumisesta joskus. Se kyllä vähän helpottaa oloa kun pääsee puhumaan jonkun kanssa. Mutta tulevaisuus kyllä pelottaa, mitä jos mää jään koko loppuelämäksi yksin sitten ku oon käynyt amiksen? Siinähän sitten elän elämää ilman kavereita... Tylsää tulee olemaan. Mitä mun kannattais tehdä?

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullaolijoskusPV50

      Moi jäbä. olen pannut merkille että monista sellaisista joilla oli nuorena erinäisiä vaikeuksia, on tullut menestyviä ihmisiä ja yrittäjiä eri aloilla. oli mullakin joillakin luokilla koulussa yksinäistä. sitten muutettiin ja löyty omanhenkisiä kavereita. tai oikeastaan yleensä oli yksi hyvä kaveri. parempi olla hetki ilman kaveria kuin olla huonon kaverin kanssa. ennenpitkää löydät hyvän kaverin.

      hyvä että itsekin tiedät ettei mitään kouluampujia kannata ihannoida. kyse on elämässä aina vain ajasta, eli siitä milloin kohtaa sopivia ihmisiä. ei sen takia kannata hermojaan menettää. mitä ujouteen tulee, mielummin ujo ja hiljainen kuin äänekäs idiootti ( mitä monet on).

      se, että sä 15 vuotiaana purat tuntojas ja kirjoitat osoittaa että sussa on potentiaalia paljon. koulukiusaajat ja muut tuskin kirjoittaisi. voisin melkein vannoa että sulla on kavereita amiksessa jos sinne meet. sitä paitsi amiksessa on enemmän samantyyppisiä kuin peruskolessa, koska on yhteinen kiinnostuksen kohde tiettyyn alaan.

      tsemppiä.

    • Hienoa, että olet noin avoin ja ihan tosissasi pohdit tilannettasi ja pahaa oloa. Näin iäkkäämpänä uskon, että kouluvastenmielisyyteesisyynä on tuo sopeutumisongelma kouluun. Koulutilanteessa tulee tuo kaverittomuus sinulle konkreettisesti esille ja siksi on vastenmielistä kohdata se. Kun on joutunut kiusatuksi, niin turhautunut paha oli ja fiilis, ettei voi asialle mitään, niin tulee ainoaksi keinoksi ratkaista asia kostamalla kaikille yhteisesti.
      Niin kuin itse ymmärrät, niin ei asia sillä kohene, ja ajatus on järjetön ja typerä. Ei siinä ole mitään järkeä ja tulisihan siitä itsellesikin vain pahaa.
      Olet erittäin järkevä nuori, että tiedostat aisan ja olet lähtenyt aktiiviesti hakemaan apua.
      Asia useat joutuvat joskus kokemaan tilanteen, ettei pääse porukoihin mukaan ja sinulla se on tullut tavallaan olosuhteiden myötä. Jospa sekin pitää sinun kokea. Oppia ikää kaikki. Kun on joskus kokenut olevansa syrjässä ja kiusattu, niin tietää miltä se tuntuu. En usko että pääset tästä yli, niin haluat enää ikinä kiusata ketään, ja ymmärrät kiusattuja. On se hyvä tiedostaa sitten kun tulee omia lapsia tai tekee töitä yhteisöissä, että porukassa voi olla niitä, jotka eivät pääse mukaan.
      Elämässä kohtaamme ongelmia ja pullonkaulatilanteita ja aina on kasvun paikka miten päästä niistä eteenpäin. Älä lannistu. Et ole mikään typerä nuori.
      Kyllä pääset eteenpäin ja saat apua. Uskon että tulevaisuudessa sinulla on jaettavaa toisillekin.

    • enkelimummo

      Sattumoisin osuin tätä viestiketjua lukemaan ja varmaan se oli johdatustakin osin,tosin sillä ihan kylmät väreet tuli kun luin tän viestisi. Huh,miten nuori ihminen noin kykenee kirjoittamaan itsestään ja uskaltaa rohkeasti astua esiin ja kertoa tuntojaan. sanotaan! Toivon kyllä nyt sydämestäni ja rukoilen puolestasi jotta saat nuoren elämäsi kulkuun myönteisiä,iloisempia asoita ja tapahtumia.Ensinnäkin kostoa ja kaunaa kantava ihminen ei voi hyvin, anteeksianto voi olla ratkaisu selviämiseen tilanteesta. Turhaa energian tuhlausta on viha ja koston miettiminen. Toimi Cheekin sanoin: "parempi muuttua kuin juuttua":)
      " I wish you joy,and happiness,but above all ,i wish you love" !

    • uppppp

      .....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe