Ikääntyneiden kohtelu ylimielistä

vaari70-v

Pankeissa, myymälöissä ja operaattoreiden myyntipisteissä on suorastaan pelottavaa asioida. Yleensä jää p-kan maku suuhun. Pankissa asia ymmerretään tahallaan väärin tai ei ymmärretä muka mitään, termit vanhentuneita. Sitten kun nirppanokka suostuu käsittämään, mistä on kysymys, vastaus tulee papattamalla kuin kk. Tietotekniikka-ala on vastenmielisin. Siellä ollaan mielevää, kuunnellaan je esitellään. Kun on saatu rahat, palvelu loppuu siihen. Sellaista käsitettä kuin asiakassuhde ei enää ole. Myymälään tuleva uusi asiakas on jo kaupat tehnyttä asiakasta arvokkaampi, häneltä kynitään rahat seuraavaksi.

64

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummi-64

      Voiko johtua omasta ymmärryksesi puutteesta tai asenteestasi? Itse en ole törmännyt moiseen, tosin olen vasta 64 . Myymälät ovat myymälöitä eivätkä juttutupia.

      • vaari70-v

        Ymmärrys on hidastunut, se on selvä. Pilkkaamisen aihe kai sekin voi tietysti olla nykyään. Siksi kirjoitin. Ymmärrän hyvin, että mummolla ei ole asiaa IT alan liikkeisiin, eikä ole siksi kokemusta.


    • hempppavvn

      KYllä eläkeläisiä kohdellaan huonommin usein. Miksi eräskin pankki antaa tililtä rahaa vain perjantaisin, sellaiselle eläkeläiselle, jolla ei siis pankkikorttia.
      Eläkeläisiä neuvoo joku olemaan pois kaupoista siihen aikaan kun työssäkäyvät menee töistään sinne. Yms.

      • mummi-64

        >>>>hempppavvn

        Eikö se ole eläkeläisten suosimista jos vain he saavat pankista rahaa? Täällä meidän kylällä on vain yksi pankki ja sieltä voi rahaa nostaa ainoastaan tiettyyn kellonaikaan, se sääntö koskee niin lapsia, aikuisia kuin vanhuksiakin.


      • hempppavvn
        mummi-64 kirjoitti:

        >>>>hempppavvn

        Eikö se ole eläkeläisten suosimista jos vain he saavat pankista rahaa? Täällä meidän kylällä on vain yksi pankki ja sieltä voi rahaa nostaa ainoastaan tiettyyn kellonaikaan, se sääntö koskee niin lapsia, aikuisia kuin vanhuksiakin.

        sitäpä en kyllä tiedä, saavatko muut pankkikortitomat pankista rahaa koska vaan, mutta eläkeläiset vaan perjantaisin.


    • 1eero

      Olisiko Kymmenen vuoden aikana käynyt pankissa muutaman kerran no Graanin kauppakeskus vartin kävelymatkan päässä siellä pikku ravintolassa tappa tuttuja ja päivän kuulumiset sattaapi äkkiä tunti vierähtää eikä pelota yhtään päen vastoin.

    • eppu2

      Pankin konttorissa käyn ehkä kerran vuodessa.
      Itse olen 66v, olen kyllä ihan hyvää palvelua saanut kaikkialla.
      Ja jos en saisi, vaihtaisin asiointipaikkaa oitis.

      • vaari70-v

        Joutuisit vaihtamaan myös tilinumerosi. Jos muuten asioit verkkopankissa, olisit tilinumeroiden vaihtamisessa ihmeissäsi.


      • eppu2
        vaari70-v kirjoitti:

        Joutuisit vaihtamaan myös tilinumerosi. Jos muuten asioit verkkopankissa, olisit tilinumeroiden vaihtamisessa ihmeissäsi.

        Onneksi on noita nuorempia sukupolvia, jotka jeesaa konehommissa.


    • joopastajoo

      Uutta kännykkä ostaessani esiteltiin minulle vain mummokännyköitä, joissa oli isot kirjaimet ja vain muutamia toimintoja.
      Myyjä naureskeli kun ostin älykännykän. Eipä naurattanut enää kun seuraavan kerran kaupassa kävin.

      • 1eero

        Joki vika oli vai ? Minä ostin toissa viikolla eka älykännyn ja halvan perusliittymän, luulin ettei pääse nettiin mutta kyllä pääsee ihan kohtalaisesti, miten toimii jatkossa jää nähtäväksi.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Joki vika oli vai ? Minä ostin toissa viikolla eka älykännyn ja halvan perusliittymän, luulin ettei pääse nettiin mutta kyllä pääsee ihan kohtalaisesti, miten toimii jatkossa jää nähtäväksi.

        Miniä osti älykännyn ja 6-vuotias pojantyttäreni sitä minulle esitteli.
        En jäänyt koukkuun.


      • tapio66666666d
        1eero kirjoitti:

        Joki vika oli vai ? Minä ostin toissa viikolla eka älykännyn ja halvan perusliittymän, luulin ettei pääse nettiin mutta kyllä pääsee ihan kohtalaisesti, miten toimii jatkossa jää nähtäväksi.

        Minulla ei ole tarvetta pienellä puhelinnäytöllä mennä nettiin, kotona isommalla ruudulla sellaisia juttuja. Miks puhelimellakin pitää nettiin mennä?räpellystäkö pitkin pävää.


      • joopastajoo
        1eero kirjoitti:

        Joki vika oli vai ? Minä ostin toissa viikolla eka älykännyn ja halvan perusliittymän, luulin ettei pääse nettiin mutta kyllä pääsee ihan kohtalaisesti, miten toimii jatkossa jää nähtäväksi.

        Ei mitään vikaa. Luuli kait etten osaa sitä käyttää.


      • tapio66666666d kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta pienellä puhelinnäytöllä mennä nettiin, kotona isommalla ruudulla sellaisia juttuja. Miks puhelimellakin pitää nettiin mennä?räpellystäkö pitkin pävää.

        Minä käytän puhelimessa nettiä, sähköpostia ja varmaan kohta pankkiakin.


      • vaari70v

        Laskut on helppoa maksaa pankin automaatilla. Vain kortin pin näputellään, kone lukee laskusta viivakoodin, josta se saa kaikki tiedot. Kosketa "maksa heti", kone kirjoittaa kuitin paperille. Sillä selvä, ei voisi olla helpompaa.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Minä käytän puhelimessa nettiä, sähköpostia ja varmaan kohta pankkiakin.

        Ni juu kun ostin tän älypuh.pyysin vain liittymää puhelin käyttöä varten mutta siihen tuli hidas netti no onse vähän hidas muttei niin hidas ettenkö pääsisi verkkopankkiin sitten kosketusnäppäitten käyttö arvelutti mutta pienen harjoittelun jälkeen onnistuu isoilla sormillani yllä hyvin, ihan hyvä eka puhelin 200 € hintaiseksi.


      • vaari70v kirjoitti:

        Laskut on helppoa maksaa pankin automaatilla. Vain kortin pin näputellään, kone lukee laskusta viivakoodin, josta se saa kaikki tiedot. Kosketa "maksa heti", kone kirjoittaa kuitin paperille. Sillä selvä, ei voisi olla helpompaa.

        Velä helpompaa on kun ei tarvitse mennä pankkiin lainkaan vaan voi maksaa laskut siinä paikassa missa sattuu olemaan mukana toimiva nettiyhteys.


      • 1eero
        tapio66666666d kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta pienellä puhelinnäytöllä mennä nettiin, kotona isommalla ruudulla sellaisia juttuja. Miks puhelimellakin pitää nettiin mennä?räpellystäkö pitkin pävää.

        Näin aluksi oon enemmän räpeltänyt, tablettia käytän etupäässä ' pöytäkonettakin jonkun verran, pöydän ääressä en viiti istuu pitemmän aikaa senkin käyttö käy langatomasti tai langallisesti.
        Turhan paljon tulee tähän vuoden aikaan oltua koneella kun ei paljon muutakaan.


      • 1eero kirjoitti:

        Ni juu kun ostin tän älypuh.pyysin vain liittymää puhelin käyttöä varten mutta siihen tuli hidas netti no onse vähän hidas muttei niin hidas ettenkö pääsisi verkkopankkiin sitten kosketusnäppäitten käyttö arvelutti mutta pienen harjoittelun jälkeen onnistuu isoilla sormillani yllä hyvin, ihan hyvä eka puhelin 200 € hintaiseksi.

        Joku sanoi et laite tarvitsee toimiakseen jonkin sortin nettiyhteyden vaikkei sitä käyttäisikään. Halapa mullain on ja sillä olen pärjännyt sen mitä olen tarvinnu. Toisaalta tämä uusi Honor Huawei kiinnostaisi.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Joku sanoi et laite tarvitsee toimiakseen jonkin sortin nettiyhteyden vaikkei sitä käyttäisikään. Halapa mullain on ja sillä olen pärjännyt sen mitä olen tarvinnu. Toisaalta tämä uusi Honor Huawei kiinnostaisi.

        Huaweikkulia vertailin mutta päädyin samsungiin, en ostaisi mitään kallista koska ei nää kännyt ole varmaan pitkä ikäisiä.


      • 1eero kirjoitti:

        Huaweikkulia vertailin mutta päädyin samsungiin, en ostaisi mitään kallista koska ei nää kännyt ole varmaan pitkä ikäisiä.

        Mullon Lumia ja olen ihan ollu tytyväinen nyt tän pari vuottakohan se on mulla ollu.


      • Makriina.ek
        1eero kirjoitti:

        Joki vika oli vai ? Minä ostin toissa viikolla eka älykännyn ja halvan perusliittymän, luulin ettei pääse nettiin mutta kyllä pääsee ihan kohtalaisesti, miten toimii jatkossa jää nähtäväksi.

        Millainen olisi ikäihmiselle hyvä? Ostin Lumian ihan isänmaallisista syistä, mutta se on ruvennut katkomaan puheluita ihan ilkeyttään. Siitä on muutakin murhetta, joten tähtään uuden ostoon. En vain yhtään tiedä, mikä olisi sopiva.


      • 1eero
        Makriina.ek kirjoitti:

        Millainen olisi ikäihmiselle hyvä? Ostin Lumian ihan isänmaallisista syistä, mutta se on ruvennut katkomaan puheluita ihan ilkeyttään. Siitä on muutakin murhetta, joten tähtään uuden ostoon. En vain yhtään tiedä, mikä olisi sopiva.

        Joo kyllä vertailin samsung calaxy j5 siihen päädyin alle 200 € hyvä kamera riittävän hyvä akku mm.


      • joopastajoo
        1eero kirjoitti:

        Joo kyllä vertailin samsung calaxy j5 siihen päädyin alle 200 € hyvä kamera riittävän hyvä akku mm.

        Kuinka kauan sinulla akku kestää? Minun käskettiin laittaa joka yöksi ladattavaksi, mutta olen ladannut sitä tarpeen mukaan. Joskus virta on mennyt 33%:iin, silloin vasta laitan lataukseen tai jos olen poissa kotoa, lataan akun täyteen ennen lähtöäni.
        Samsumg galaxy minullakin.


      • 1eero
        joopastajoo kirjoitti:

        Kuinka kauan sinulla akku kestää? Minun käskettiin laittaa joka yöksi ladattavaksi, mutta olen ladannut sitä tarpeen mukaan. Joskus virta on mennyt 33%:iin, silloin vasta laitan lataukseen tai jos olen poissa kotoa, lataan akun täyteen ennen lähtöäni.
        Samsumg galaxy minullakin.

        Jaa, kestää päivän, ylikin sen miten käyttää, lähellä 20% kannattaa viimeistää lataukseen


      • hytinäx1
        siilimuori2 kirjoitti:

        Velä helpompaa on kun ei tarvitse mennä pankkiin lainkaan vaan voi maksaa laskut siinä paikassa missa sattuu olemaan mukana toimiva nettiyhteys.

        Te jotka maksatte ja asioitte kännykällä, niin onko teillä virussuoja ja henkilö kaappaussuoja puhelimessanne?.


      • 1eero
        hytinäx1 kirjoitti:

        Te jotka maksatte ja asioitte kännykällä, niin onko teillä virussuoja ja henkilö kaappaussuoja puhelimessanne?.

        On on nytte pöytäkoneessa vasta viimeviikolla asennettu johtuen haittaohjelmasta joka oli kaataa koko koneen, sitä ennen viisitoista vuotta ilmaissuoja joka ny sitten petti.


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Te jotka maksatte ja asioitte kännykällä, niin onko teillä virussuoja ja henkilö kaappaussuoja puhelimessanne?.

        Minä en vielä maksa kännykän kautta. Pitää perehtyä turvallisuussäädöksiin.


      • vaari70v

        Turvallisuudesta tulee minullekin este, miksi en laita pankkiasioitani verkkoon ja älyhärpäkkeisiin. Kauppareissulla maksaminen käy laskunmaksuautomaatilla takuulla turvallisesti ja helposti. Saa heti kuitinkin.


      • joopastajoo
        1eero kirjoitti:

        Jaa, kestää päivän, ylikin sen miten käyttää, lähellä 20% kannattaa viimeistää lataukseen

        Käytän niin vähän puhelinta että saattaa mennä parikin päivää yhdellä latauksella. Olen kuullut että jonkun pitää ladata akkua jopa kesken päivän. Heillä taitaa olla uutisvahti päällä tai muuten pelailevat sillä.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Minä en vielä maksa kännykän kautta. Pitää perehtyä turvallisuussäädöksiin.

        Kännyssä on yhtä turvallista hoitaa laskut verrattuna muihin laitteisiin, samalla periaatteella toimii.


      • 1eero kirjoitti:

        Kännyssä on yhtä turvallista hoitaa laskut verrattuna muihin laitteisiin, samalla periaatteella toimii.

        Niin mutta perehtyä siihenkin pitää :).


      • vaari70v

        Laskunmaksuautomaatti ei edes käynnisty ennen kuin lykkäät sinne pankkikortin ja annat pin luvun. Tässä piilee maksutavan turvallisuus. Ei tarvitse piloitella pankkitunnuksia kotiinsa. Niitä kun ei tarvita. Jos pankkikorttisi on taskussasi, tililläsi ei muut asioi.


      • helppohomma
        siilimuori2 kirjoitti:

        Velä helpompaa on kun ei tarvitse mennä pankkiin lainkaan vaan voi maksaa laskut siinä paikassa missa sattuu olemaan mukana toimiva nettiyhteys.

        Hei ettekö ole kuulleet e-laskuista. Minulla kaikki menee suoraan pankista ja silloin tällöin voi kotana tarkistaa netti-pankista, mitkä laskut on maksettu. Ihmettelen miksi laskuja pitää maksaa jossain tienpäällä, eikö se kävisi parhaiten kotona kaikessa rauhassa.


      • helppohomma kirjoitti:

        Hei ettekö ole kuulleet e-laskuista. Minulla kaikki menee suoraan pankista ja silloin tällöin voi kotana tarkistaa netti-pankista, mitkä laskut on maksettu. Ihmettelen miksi laskuja pitää maksaa jossain tienpäällä, eikö se kävisi parhaiten kotona kaikessa rauhassa.

        Kun on mukana nettiyhteys pankkiin, laskujen maksu ei vaadi kotona-oloa. Minulla on e-laskuina kaikki, juuri mistään ei tule enää paperilaksua. MUTTA. Haluan silti maksaa laksuni itse eikä niin että tiliäni tavallaan hallinnoi joku toinen pääsemään mun kukkarolle :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kun on mukana nettiyhteys pankkiin, laskujen maksu ei vaadi kotona-oloa. Minulla on e-laskuina kaikki, juuri mistään ei tule enää paperilaksua. MUTTA. Haluan silti maksaa laksuni itse eikä niin että tiliäni tavallaan hallinnoi joku toinen pääsemään mun kukkarolle :).

        Ja mikähän lasku on niin kiireellinen, ettei kotia ehtisi sitä maksamaan? Ainakin minulla on vähintäin kahden viikon maksuaika kaikessa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ja mikähän lasku on niin kiireellinen, ettei kotia ehtisi sitä maksamaan? Ainakin minulla on vähintäin kahden viikon maksuaika kaikessa.

        No ei toistaiseksi mikään mutta on hyvä tietää et sekin mahdollisuus on olemassa. Nykyisin saa lisäksi känyyn viestin halutessaan tieson et verkkopankkiin on tullut lasku.


    • delta00

      Mutta se voi olla tietysti vähän toisinkin päin, jos ne eivät ihan oikeasti ymmärrä.
      Tämä pisa-koulutus on tuonut maalle joukoittain "koulutettuja", joilla on vaikeuksia jo pelkän lukemansa ymmärtämisessä puhumattakaan, joten saattaa olla, että puhuttu kielikään ei menen jakeluun.

      Tutkimuksen mukaan ihmisten älykkyys on laskenut jo parikymmentä vuotta eihän se voi olla näkymättä, mutta tätyyy olla kärsivällinen ja vääntää asia näille niin moneen eri muotoon, että lopulta edes jotain ymmärtävät.

      Tämä ikärasismi on ollut maan hallinnosta lähtevä agenda jo yli pari vuosikymmentä, kuuluu siihen hajoita, eriarvoista ja hallitse politiikan tekoon. Muu hallintovaltaan kuuluva onkin jo aikaa siirretty etelärantaan, jonka tahdon toteuttamisen katsotaan olevan maan ykkösprioriteetti, mistä todistaa myöskin tämä täydellisen ala-arvoinen lepsuilu tämän rikollisinvaasion hoivaamisessa.

    • Taatto.talojen.asiakas

      Kyyl Ilotalossakin voi olla vaikeaa asioida kun sattuu väärään taloon. On tosi tympeitä hattuharpun naamoja ja lopulta jää vain P-llun maku suuhun jos sitäkään ja sillin tuoksua sormiin. Että ei tunnu siltä kuin rahaa pankkiin laittaisi. Ihan jää tunne että rahat meni h*oran p*rseeseen.
      Minäkin, vanha kääkkä, olen pumminut kanta-asiakaskortteja ties kuinka kauan. Niin mitä vielä, ne näyttää keskisormea.
      Joissakin ilotaloissa on vuorottelukone palveluihin.
      A. Normaali
      B. Koirat
      C. Numerosuoritus (usein perinteinen 69)
      D. Ruoskinta

      Pääasiassa valitsen D. Siinä saa hikeäkin kun heiluu märän nahkavyön varressa.

    • Miksi-ahdistua-väkisin

      Mitä tulee pankkeihin, viimeisen 15 vuoden aikana olen asioinut 2 kertaa. Toisessa lopettamassa tilit ja toisessa avaamassa.
      Mitä tulee operaattori myymälöihin, viimeisen 15 vuoden aikana en ole asioinut kertaakaan. Liittymiä ja puhelimia olen ostanut netin kautta, useitakin.
      Mitä tulee mihinkin, käyn yleensä vain ruokakaupassa ja sen osaan ajoittaa niin, että en terveenä töissäkin käyvänä eläkeläisenä törmää rollaattori armeijaan, lasten vaunuihin saati kitiseviin äpäriin jotka tekisi mieli tunkea lähimpään pakaste-arkkuun ja muutenkin olen luonut elämäni niin, että se kulkee kuin rasvattu, mukavasti nautinnollisesti ja joustavasti.

      • vaari70v

        Hyvä niin kauan kun kaikki sujuu. Ainoa pankissa käyntini vuosiin oli, kun piti käydä selvittelemässä pankin sähläystä. Joka sitten pankin laiminlyönniksi osoittautuikin. Liittymän ostaminen netistä ei ole tullut mieleeni. Hyvä kun nyt selvisi. Jos muuten kulkureitillä on laskun maksuautomaatti, on se ylivoimainen maksamisessa. Tililläsi ei voida käydä ilman pankkikorttiasi, näpytellä tarvitsee vain kortin pin ja saat paperisen kuitin heti.


    • att2

      Kaikki pankki konttorit voi sulkea tänään ja käteinen raha lopettaa.

      Ei käy koska valtiot haluavat rikollisuutta!

    • Pankissa ei tarvitse käydä, rautakauppaan menen suorastaan mielelläni, jututtamaan nuoria miehiä, yleensä vaadin palvelua, kaikki mitä olen ostamassa pitää esitellä ja kunnolla. Lataan liudan kysymyksiä, koskaan en edes häpeä esittää tyhmiä jonninjoutavia kysymyksiä. Hauskaa katsella ilmeitä ja kuunnella hyviä vastauksia. Läheisellä sahalla ja puufirmassa saan aina todella hyvää palvelua, kyselevät "mitäs rouva nyt rakentaa". Kylän bensa-asemalla kun tankin viereen ajat niin heti, pestäänkö ikkunat.
      Oikeastaan ainoa paikka missä olen joskus ikäni ja sukupuoleni takia saanut erittäin huonoa palvelua on autokauppa , kaikissa sai odottaa puolipäivää ennen kuin joku edes huomasi ja tervehti. Mutta kun älysin ylimielisyyden, niin jos nyt menisin niin heti ensimmäisen kaksilahkeisen kimppuun vaan, muu ei auta jos auton meinaa saada.

      • vaari70-v

        Naiset saavat luvan kanssa kysellä tyhmiä missä tahansa, ei katsota yllättyneinä. Jaa minkä vuoksi....?


      • vaari70-v kirjoitti:

        Naiset saavat luvan kanssa kysellä tyhmiä missä tahansa, ei katsota yllättyneinä. Jaa minkä vuoksi....?

        Mietipä sitä... Luvista ja muista naisista en toki osaa mitään sanoa, mutta itse annan mennä pilan päiten, huvin vuoksi hullutellen, niitä näitä rupatellen.


      • ö-Öö

        "Asiakaspalvelijoista"

        Aloituksessa marmatetuissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä. Myyyjän tehtävä on myydä mahdollisimman paljon ja nopeasti. Sen pitäisi olla selkeetä. Ja myyjiä monenlaisia. ei niille juuri tehdä psykologisia testejä, katotaan, onko mäkkärikokemusta ja merkantin paperit, kielitaito eduksi.

        Itse välttelen viimeseen asti myyjiä, ne koittaa aina pökkäyttää. Elikkäs mahdollisimman paljon itsepalvelua. Nykyaikana osttostäätösten tekeminen helppoa, koska netistä saa tietoa- Hah, jos menet kännykkää ostamaan, myyjä avaa netistä saman sivun, mitä olet kotona katsonut ja lukee speksit sieltä:D

        Autokaupoissa kaikille sama palvelu. Suurinpiirtein, jos myyjä tunnistaa sut ison taksiyhtiön omistajaksi, kyllä palvelua piisaa, kun muutamista kymmenistä autoista on kyse. Noin muuten, suurin osa renkaanpotkijoita, ei niitä jututtamalla kauppoja saa aikaan, ihmiset tekee tollaset kaupat ihan muilla perusteilla, kuin myyjän puheitten perusteella.

        Kerron haukan esimerin elävästä elämästä, miten myyjän saa innostumaan. Olin jossain rautakaupassa haeskelemassa jotain. Satuin näkemään, kun loispummieläkeläisukkeli oli vähän eksyksissä ja meni utelemaan paikalla norkoilleelta asiakaspalveluhenkilöltä: " Pitäisi asentaa kattolamppu, onko teillä laadukkaita poranteriä?" Melkein kuuli, kun myyjä läpsäytti käsiään yhteen mielessään, ihanneasiakas" Kovin lipevästi lähti ohjailemaan kundia poranteräosastoille ja siinä mennessää uteli, että onkos Teillä laadukasta porakonetta noin vaativaan työhön.....

        Ja noin tietsikkajutuista. Tosiasia on, että suurin osa asiakkaista ei tiedä tietsikoista kerrassaan mitään. Se ja sama, onko kyseessä kauppa, tai huolto. Niissä sama kuin kännyköissäkin, malleja aivan älyttömästi, ei myyjätkään niistä mitään tiedä. Huolloissa vika pitää etsiä kuitenkin, sanoi asiakas viasta mitä tahansa. Kas, jos joku tuo tietsikan huoltoon, se kertoo jo tärkeimmän.

        Asiaa vois miettä niinkin, menetkö mäkkärille neuvottelemaan myyjän kanssa eri ateria vaihtoehdoista, sekä keskustelemaan niitten hinnoista, sekä kuljet eri pikaruokaketjujen välillä kilpailuttamassa kerroshampuurilaista?

        =DW=


      • joopastajoo
        ö-Öö kirjoitti:

        "Asiakaspalvelijoista"

        Aloituksessa marmatetuissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä. Myyyjän tehtävä on myydä mahdollisimman paljon ja nopeasti. Sen pitäisi olla selkeetä. Ja myyjiä monenlaisia. ei niille juuri tehdä psykologisia testejä, katotaan, onko mäkkärikokemusta ja merkantin paperit, kielitaito eduksi.

        Itse välttelen viimeseen asti myyjiä, ne koittaa aina pökkäyttää. Elikkäs mahdollisimman paljon itsepalvelua. Nykyaikana osttostäätösten tekeminen helppoa, koska netistä saa tietoa- Hah, jos menet kännykkää ostamaan, myyjä avaa netistä saman sivun, mitä olet kotona katsonut ja lukee speksit sieltä:D

        Autokaupoissa kaikille sama palvelu. Suurinpiirtein, jos myyjä tunnistaa sut ison taksiyhtiön omistajaksi, kyllä palvelua piisaa, kun muutamista kymmenistä autoista on kyse. Noin muuten, suurin osa renkaanpotkijoita, ei niitä jututtamalla kauppoja saa aikaan, ihmiset tekee tollaset kaupat ihan muilla perusteilla, kuin myyjän puheitten perusteella.

        Kerron haukan esimerin elävästä elämästä, miten myyjän saa innostumaan. Olin jossain rautakaupassa haeskelemassa jotain. Satuin näkemään, kun loispummieläkeläisukkeli oli vähän eksyksissä ja meni utelemaan paikalla norkoilleelta asiakaspalveluhenkilöltä: " Pitäisi asentaa kattolamppu, onko teillä laadukkaita poranteriä?" Melkein kuuli, kun myyjä läpsäytti käsiään yhteen mielessään, ihanneasiakas" Kovin lipevästi lähti ohjailemaan kundia poranteräosastoille ja siinä mennessää uteli, että onkos Teillä laadukasta porakonetta noin vaativaan työhön.....

        Ja noin tietsikkajutuista. Tosiasia on, että suurin osa asiakkaista ei tiedä tietsikoista kerrassaan mitään. Se ja sama, onko kyseessä kauppa, tai huolto. Niissä sama kuin kännyköissäkin, malleja aivan älyttömästi, ei myyjätkään niistä mitään tiedä. Huolloissa vika pitää etsiä kuitenkin, sanoi asiakas viasta mitä tahansa. Kas, jos joku tuo tietsikan huoltoon, se kertoo jo tärkeimmän.

        Asiaa vois miettä niinkin, menetkö mäkkärille neuvottelemaan myyjän kanssa eri ateria vaihtoehdoista, sekä keskustelemaan niitten hinnoista, sekä kuljet eri pikaruokaketjujen välillä kilpailuttamassa kerroshampuurilaista?

        =DW=

        Tuttava myyjä kertoi ja opasti ensimmäisen tietokoneen hankinnassa oikein perusteellisesti. Ilman hänen neuvojaan olisin ollut todella pulassa erilaisten "asiantuntijoiden" oppien mukaan.
        Todella hyvä asiakaspalvelija. Kännyykkä ostaesani sattui olemaan lomalla.


      • joopastajoo
        joopastajoo kirjoitti:

        Tuttava myyjä kertoi ja opasti ensimmäisen tietokoneen hankinnassa oikein perusteellisesti. Ilman hänen neuvojaan olisin ollut todella pulassa erilaisten "asiantuntijoiden" oppien mukaan.
        Todella hyvä asiakaspalvelija. Kännyykkä ostaesani sattui olemaan lomalla.

        Kännykkää...


      • ö-Öö kirjoitti:

        "Asiakaspalvelijoista"

        Aloituksessa marmatetuissa asioissa ei ole mitään ihmeellistä. Myyyjän tehtävä on myydä mahdollisimman paljon ja nopeasti. Sen pitäisi olla selkeetä. Ja myyjiä monenlaisia. ei niille juuri tehdä psykologisia testejä, katotaan, onko mäkkärikokemusta ja merkantin paperit, kielitaito eduksi.

        Itse välttelen viimeseen asti myyjiä, ne koittaa aina pökkäyttää. Elikkäs mahdollisimman paljon itsepalvelua. Nykyaikana osttostäätösten tekeminen helppoa, koska netistä saa tietoa- Hah, jos menet kännykkää ostamaan, myyjä avaa netistä saman sivun, mitä olet kotona katsonut ja lukee speksit sieltä:D

        Autokaupoissa kaikille sama palvelu. Suurinpiirtein, jos myyjä tunnistaa sut ison taksiyhtiön omistajaksi, kyllä palvelua piisaa, kun muutamista kymmenistä autoista on kyse. Noin muuten, suurin osa renkaanpotkijoita, ei niitä jututtamalla kauppoja saa aikaan, ihmiset tekee tollaset kaupat ihan muilla perusteilla, kuin myyjän puheitten perusteella.

        Kerron haukan esimerin elävästä elämästä, miten myyjän saa innostumaan. Olin jossain rautakaupassa haeskelemassa jotain. Satuin näkemään, kun loispummieläkeläisukkeli oli vähän eksyksissä ja meni utelemaan paikalla norkoilleelta asiakaspalveluhenkilöltä: " Pitäisi asentaa kattolamppu, onko teillä laadukkaita poranteriä?" Melkein kuuli, kun myyjä läpsäytti käsiään yhteen mielessään, ihanneasiakas" Kovin lipevästi lähti ohjailemaan kundia poranteräosastoille ja siinä mennessää uteli, että onkos Teillä laadukasta porakonetta noin vaativaan työhön.....

        Ja noin tietsikkajutuista. Tosiasia on, että suurin osa asiakkaista ei tiedä tietsikoista kerrassaan mitään. Se ja sama, onko kyseessä kauppa, tai huolto. Niissä sama kuin kännyköissäkin, malleja aivan älyttömästi, ei myyjätkään niistä mitään tiedä. Huolloissa vika pitää etsiä kuitenkin, sanoi asiakas viasta mitä tahansa. Kas, jos joku tuo tietsikan huoltoon, se kertoo jo tärkeimmän.

        Asiaa vois miettä niinkin, menetkö mäkkärille neuvottelemaan myyjän kanssa eri ateria vaihtoehdoista, sekä keskustelemaan niitten hinnoista, sekä kuljet eri pikaruokaketjujen välillä kilpailuttamassa kerroshampuurilaista?

        =DW=

        Tai ehkä näin, enpä vie vanhaa ateriaani mäkkäriin mutta vanhan sitikkani voin viedä autokauppaan ja vähän rupatella mimmonen tukko pitää panna lisää, että heidän edustamansa pirssi matkaani lähtee. Viimeksi ratkaisin asian niin, että sukuni isoin korsto oli matkassa kysymässä ne viisaat kysymykset ja minä ne hupiosaston kysymykset. Hyvin siitä selvittiin ja uuden auton kanssa lähdettiin.

        Siinä olet tosi oikeassa, että en kyllä tiedä tietokoneesta mitään kun sitä menen ostamaan. Jo kauppiaan käyttämät sanat ja termit pyörryttävät ja saavat uskomaan ihan mitä vain. Viimeksi ennen kauppaan menoa oikein alleviivasin netistä ja muka vertailin, pahkeinen, kun yhdestä merkistä ja tyypistä on sen seitsemän versiota. Sitten vielä ne vertaansa vailla olevat huoltopaketit ne myydään naisihmiselle ihan varmasti, ainakin minulle. Kolmen vuoden huoltopaketti viimeksi myytiin ja asennukset ja vuosihuollot päälle. Nyt on yksi kolmesta vuodesta mennyt ja hyvin on toiminut. Joskus tosin ihmettelen, että mitähän hienouksia nuokin tuossa työpöydällä oikein ovat, yks kolmasosa työpöydästä täyttyy vaikka minkälaisista kuvakkeista, en ole koskaan tarvinnut, siinähän vaan iloisen värisinä keikkuvat.

        Se rautakaupan myyjä saattoi olla se firman supermyyjä, joka monena keväänä on kuitannut bonuksensa kanarian saarilla. Mistä sitä tietää.


    • ikinuoriko

      Kaikessa on kusetuksen maku.

    • vaari70-v

      Tämän ketjun aloittajana sain lukea, että vika on itsessäni. Se on tietysti totta, minulle ei tyrkyttämällä myydä mitään. Se tietysti nuoria tehomyyjiä kyrsii, kun vaaria ei pysty kusettamaan.

    • kesivä

      Kyllä asiakaspalvelu on ollut kohteliasta, mutta aina ei se ammattitaito. Jouduin alkukeväästä käymään fysioterapiassa ja harmikseni huomasin, että nuori terapeutti ei ollut ihan kartalla. Netistä katsoi samat ohjeet jotka olin jo itse katsonut. Nyt aion joulun jälkeen mennä toiselle terapeutille, katsotaan josko hoituisi toisin.

      Käytän älykännykkää ja totesin sen erittäin käteväksi, kun veljeni joutui sairaalaan. Läheisten kanssa kommunikoimiseen, ei tarvinnut kaikkea selittää monta kertaa ja myös hoitoapua jakaessamme.
      Niin ja näppärästi saa leffa-, teatteri- ja matsiliput kännykkään.

    • Kävin ostamassa auton Mikkelistä. Palvelu oli erinomaisen kohteliasta. Nyt on pulma, autossa on "turhia" hienouksia. Sain tietokoneen sekaisin. Ei näy bensan kulutus eikä kuulu radio eikä soitin. Apua on tulossa!

      • 1eero

        En muten asuisi Mikkelissä :)
        Totuus kyllä vahuksia kunnioitetaan, iän tuomat esteet ymmäretään jos ei ymmäretä nii vika on jossain muualla


      • En asu minäkään, ajoin noin 200km hakemaan auton. Nyt laitteet pelaa, on tuosta nuorisosta jotain hyötyä, hänellä meni minuutti "korjatessa".


      • Nii. Eihän noilla nykyajan tietokonenäyttöautoilla osaa edes ajaa. Peruutetaankin näyttöpäätteeseen katsomalla, hohhoijjaa.


      • eppu2

        Autoradiosta kuulin tuon, että rauhallisesti aamukahvin jälkeen nukkui pois.


      • eppu2 kirjoitti:

        Autoradiosta kuulin tuon, että rauhallisesti aamukahvin jälkeen nukkui pois.

        Juu, minä luin nettilehdestä. 102-vuotias.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Juu, minä luin nettilehdestä. 102-vuotias.

        Pois on menny Hannes, tuli yksi päivä mieleen tuleva itsenäisyyspäivä, olisin miellään nähdy Hannekseksen juhlissa. Muistaakseen sai yli 1000 joulukorttia vuosi sitten, tutun kalakaverin kanssa oli aamusella juttua Hannusta hän muistaa kun kävi heillä kylässä aikoinaan.


      • 1eero kirjoitti:

        Pois on menny Hannes, tuli yksi päivä mieleen tuleva itsenäisyyspäivä, olisin miellään nähdy Hannekseksen juhlissa. Muistaakseen sai yli 1000 joulukorttia vuosi sitten, tutun kalakaverin kanssa oli aamusella juttua Hannusta hän muistaa kun kävi heillä kylässä aikoinaan.

        Vanhan ajan optimistinen herrasmies.


    • asiakaspalvelij

      Kyllä se palvelun pitäisi lähteä sieltä myyjästä. Kyllä sen myyjän pitää nähdä kuka asioi ja palvella hänen tasonsa mukaan sitä mitenkään korostamatta se on sujuvaa palvelua. Juice Leskinenkin lauloi jossain biisissään mm. - enkä vie sua seikkailuun mitä tiedän, - mitä en ... Vois ajatella niin ettei sen myyjän pidä elvistellä korulauseillaan ja ilmaisuillaan jos asiakas ei tiedä mistä on kyse. Oikeaan palveluun on vielä pitkä matka jos asiakkaan täytyy nöyristellä tietämättömyydellään tai peitellä sitä. Miettikää kummalla ne rahat on myyjällä vai asiakkaalla ??

      • vaari70v

        Minulla on rahat mahdollisimman pitkään. Kun luovun rahoistani, palvelu loppuu siihen. Lipevä sinuttelu muuttuu teitittelyksi ja alkaa haukotuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe