Ulosotto!!!!!!

Maakunta

Vouti mittaa nyt täydellä panoksella palkkaani. Tarinani on varmasti tyyppi esim.
Vaimo töissä ja 2 pientä lasta.
Asuntolainan pystyn hoitamaan,mutta autolaina ja muut lainat päälle minulle ei jää mitään.
Neuvokaa..Fattaan on varmaankin turha mennä? Voudin kanssa olen neuvotellut ja vastaus on ei helpotusta.
Tätä herkkua on tarjolla vuosikausiksi ja mikään hanttihomma ei nyt auta eikä niitä ole.Asun Hkissa ja vituttaa!

32

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgjtjhu6

      Olisit iloinen siitä, että sinulta ulosmitataan. Näin velkojat saavat vihdoinkin heille kuuluvat rahat, vaikkakin pitemmän kaavan kautta, ja molemmille osapuolille jää hyvä mieli.

      • Maakunta

        Niinkuin arvasinkin vastaukset lähtee tuohon suuntaan.Eli oma syy jne..No niinon tiedän,mutta lasten puolesta nyt järkeviä neuvoja kiitos.


      • hchefh5zcdd

        Varmaa on, että lastensuojeluviranomaiset puuttuisivat tilanteeseenne, jos vain tietäisivät ahdingostanne.


    • jeeeejeeeejee

      Mä möisin asunnon, ja maksaisin asuntolainan ja muut velat pois. Vuokralla asuminen on tod. näk. edullisempaa. Ja koska Suomessa tilanne on mikä on, voi olla oikea aika hankkiutua eroon omistusasunnosta, ennenkuin sen hinta tulee alas. Mä oon sitä mieltä, että ihmiset joutuvat "löysään hirteen" asuntolainojensa kanssa. Työpaikka kun ei ole enää nykyään mikään itsestäänselvyys. Kyllä siellä fattassa kannattaa käydä, tai siis jättää toimeentulotukihakemus. Mutta tsemppiä ja hyvää jatkoa! Tiedän, ettei mun neuvot miellytä monia, mutta oon itse nykyään onnellisempi, kun oon luopunut omistusasumisesta, ja kaikesta turhasta, ja kaikki ostokset teen käteisellä.

    • Cianella

      Paljonko teillä on asuntolainan lisäksi muita lainoja ja ulosottovelkaa? Voisiko vaimosi, jos hänellä on luottotiedot kunnossa, saada pankista järjestelylainan, jolla maksaisitte kaikki velat pois ja lyhentäisitte asuntolainan lisäksi vain yhtä velkaa? Laina toki vaatii vakuuden/takaajia, mutta löytyisikö lähipiiristä. Olen itse juuri selvinnyt velkakierteestä järjstelylainan avulla.

    • 9-8

      Velkainen auto ja autolaina pois ja velaton tilalle jos sitä tarvitsee työssä, muutoin bussin kyydillä. Vastaavasti irtaimistosta kaikki myyntikelpoinen myyntiin.

      Asuntolainaan tarjotaan lyhennysvapaata vuotta, ota sellainen jos saat ja lyhennä täysimääräisesti noita ei vielä ulosotossa olevia luottoja.

      Taloudenhallinta kuntoon, ei heräteostoksia, turhista ostoksista luopuminen ja tarpeelliset tavarat halvimman mukaan.

    • Maakunta

      Olen yrittänyt myydä kaiken mistä nyt vaan rahaa sais ja todella halvalla,mutta kukaan ei osta mitään.

    • Maakunta1

      Kiitos vaan neuvoista ne ovat kaikki tuttuja juttuja.Minusta omistusasunto on vuokraa järkevämpi todella kulut nyt 800e kk vastaava vuokralla varmaan 1500e tai hiukan enempi.

      • kdhjgfnhdkdks

        Onko asuntolainanlyhennys vain 500e/kk??? Vastikekin varmaan pitää maksaa, ja perheasunnossa se on vähintään 300e. Miten edes olette ongelmissa, kun molemmat käytte työssä, jos asumiskulut ovat noin pienet?


    • voittohäämöttää

      Onko mahdollisuutta Takuusäätiön takaukseen ? Tosin jos takauksen saat, niin tod.näk. lyhennät TS:n takaamaa lainaa suuremmalla summalla kuin nyt ulosottoon.
      Omistusasunto on kyllä järkevä ratkaisu lapsiperheelle. Mutta onko vaarana, että UO haluaa laittaa asunnon myyntiin ? Nykyisin UO hanakasti laittaa velkaisenkin omistusasunnon myyntiin, jos uo-velkaa on paljon. Kannattaisiko kuitenkin asennoitua siten, että sinun palkkasi menee lähes kokonaan erilaisten velkojen maksuun. Vaimon palkalla sitten elätte. Itse ainakin olen näin joutunut asennoitumaan. Omaa rahaa ei juuri ole, mutta ensi kesänä velat maksettu. 2,5 vuotta tässä kituutettu.

      • Ulossotto

        Kaikki kartoitettu myös Takuusäätiö ja tiukka ei. No ulosotossa on noin 35 000e ja vouti ei asuntoa vie näin lupasi.


    • Ulossotto

      No minäpä annan lukuja. Netto n 1850e josta ulosoton jälkeen jää 1120-30e siitä lähtee 500e asumiseen Auto n380e Vakuutukset autoon jaettu 6 erään. Pankkilainan hoito jolla maksoin entisen ulosoton 350e kk säästössä enää n800e jota varjelen hyvin tarkkaan. Asunto kiinnitetty 1 lainan vuoksi ulosotto 2 tuli yllätyksenä ja siihen ei ole enää vakuuksia. Esim 2 ostin vaimolle uuden pikkuauton 1,5v sitten ja en pystynyt hoitamaan sen eriä maksusuunnitelmista huolimatta.Auto maksoi 14 990e toimarit no sitten tuli 2 setää ja vei auton ja sanoi et ei tästä paljon tule takkiin ku siisti ja pienet kilsat takuu no 7500e sitten tuli ja loppu ulosottoon.Oppi tästä on et mikäli,joku muu alkaa asioitasi hoitamaan niin kyllä siitä kans otetaan. Luottotietoni saan ties milloin no se ei loppujenlopuksi ole kauhea asia,mutta tilanne on haastava ja vaikea.

    • parempiaaikojateille

      Kyllä minäkin kiivaasti möisin kämpän ja etsisin edullista vuokrakämppää vaikka vähän ulompana Hesasta. Tämä omistusasuminen on mielestäni yliarvostettua täällä Suomessa ja vähän niinkuin menneen talven lumia. Tuolla ulkomaailmassa ei ole muotia omistaa asuntoaan. Vuokrakämpissä useimmat asuu.
      No, mekin asutaan täällä Suomessa vuokralla, koska ei uskalleta ottaa velkaa.
      Meillä on halpa ja hyvä asunto kylläkin. Ei todellakaan H.stä, ei läheltäkään.
      Teillä on kaksi lastakin. Pitäähän elämiseen ja autoiluun ym ym. jäädä rahaa. muuten elämä kuristaa liikaa!
      Kaikkea hyvää sulle ja perheellesi!

      • Ulosotto1

        Luovun kaikesta muusta,kuin omistuskämpästä se on ainakin lapsille,jotain extraa aikanaan.PK-Seudulla EI OLE halpoja vuokraasuntoja ja olen stadin kundi Kerava tai Porvoo jo ahdistaa.Nyt tilanne on vaikea ja eipä tule sieltäkään mitään neuvoa kiitos kuitenkin. Tuo,että myy uudehko auto heti pois on täysin typerää otan siinä takkiin väähintään 10 000e eli siitä taistellaan. Virheitä olen tehnyt jo vuosia sitten useita sen näkee nyt vuosien päästä silloin tilanne oli toinen ja hallinnassa.


      • lisäansioita.hankittava
        Ulosotto1 kirjoitti:

        Luovun kaikesta muusta,kuin omistuskämpästä se on ainakin lapsille,jotain extraa aikanaan.PK-Seudulla EI OLE halpoja vuokraasuntoja ja olen stadin kundi Kerava tai Porvoo jo ahdistaa.Nyt tilanne on vaikea ja eipä tule sieltäkään mitään neuvoa kiitos kuitenkin. Tuo,että myy uudehko auto heti pois on täysin typerää otan siinä takkiin väähintään 10 000e eli siitä taistellaan. Virheitä olen tehnyt jo vuosia sitten useita sen näkee nyt vuosien päästä silloin tilanne oli toinen ja hallinnassa.

        Voisitkos ajatella, että menisit johonkin lisätyöhön, ja mielellään pimeästi?
        Niin minä tekisin.


      • Kiitoskaikille

        Hahhhaaaa! Tottakai olen ajatellut,ajatellut jne.Ei ole töitä ja pimeät työt on verottaja ja digitalisaatio onnistunut poistamaan lähes kokonaan. No minä päätän nyt tähän ja luulempa,että en ole yksin. Vielä asumiskuluista mitä tulee omistusasumiseen niin lainojen korot ja marginaalit ovat jo pitkään olleet halpoja kiitos Euron kaikki muu onkin sitten kallistunut. Lopuksi omistusasuminen Suomessa ja PK-Seudulla ei tule halpenemaan koskaan eli sitä odottaville vuokrailijoille aikanne käy pitkäksi.


      • vähälläpärjätään

        Tuossa alussa mainitsit että vaimokin töissä. Maksaa kai puolet asuntolainasta ja lasten kuluja? Mutta kaipa hänen palkasta jää jotain ruokaan ym. Jos olet oikea stadin kundi tuskin tarviit autoa, tietty potuttaa arvonalennus mutta säästää paljon kuluja jos luopuu kotterosta. Poikkeuksena tietty os tarvii työssä ja jopa saa km korvauksia. fatta kyllä huomioi ulosoton menoksi, mutta kun teillä taitaa tulot ylittää minimirajat . Voi tietysti laskea niiden laskurilla kokeeksi.
        Voisithan tietty kokeilla pääsisitkö velkajärjestelyyn, niin loppuisi tuo vyön kiristäminen vähän nopeammin. Vaikka vielä vähemmällä silloin on tultava toimeen. Auto varmaan on myytävä ellei ole työkalu.


    • OpetteleKirjoittamaan

      Mene röihin ja opettele kirjoittamaan. Ja se korkki kiinni! Kuulikko AP??11111

      • hghthjtt8686

        Oletkohan ihan täysjärkinen, kun et osaa vaihtaa levyä?


    • ElämäUlosotossa

      Ulosotossa ei ole kyse rahasta vaan häpeän tuottamisesta velalliselle. Asiat järjestetään aina niin, että velasta tulee mahdollisimman näkyvä ja mahdollisimman moni saisi tietää siitä. Siksi ulosottoviranomaisen ammatti onkin yksi suomen halveksutuimpia ammatteja.

    • Ulosotto1

      Korkki on kyllä kiinni ollut jo pitkään ja mitä tulee oikeinkirjoitukseen teen sen tahallani.

    • Icasemyrest

      Alat ottaa kuppia hiljaksii kotona. Alat sairastelemaan ja jäät työttömäksi.
      Kotona ryypättyäsi hyvän tovin eroatte ja pääset poikamieheksi maantielle.
      Löydät uuden harrastuksen ja elelet fattan minimillä ja asustelet missä milloinkin. Yöpaikasta ei aina ole tietoa ja elämä on rock. Olet sujut itsesi kanssa ja vanhenet.
      Ulosotto ei lopu koskaan ja opit elämään nollalla. Metsänmies. Kylymä on välillä ja näläkä mut aina sen leivänpalan jostain löytää.
      Tai sit maksaa velat kiltisti perinnöllä tai jollain ja kulutusjuhla jatkuu..
      Peace.

    • valintaa
    • UlosottoUlosottoUlosotto

      Ei voutilta helpotuksia tule, päinvastoin vouti on ankarampi mitä olisi tarpeen, siis aiheuttaa aina enemmän haittaa ja suurempia vaikeuksia olemalla liian ankara. Ihmiset joutuvat vaikeuksiin, mutta vasta vouti viimeistelee vaikeudet ylitsepääsemättömiksi.

      On myönnettävä, että yhteiskunnassa on ja tulee aina olemaan X määrä vaikeuksiin ajautuvia ihmisiä. Mutta mitä yhteiskunnassa ei tarvitse olla, on vaikeuksia pahentavat voudit. Vaan minkäs teet. Tuossa yllä on hyvä ehdotus, tosi hyvä. Aloitat yksinäisen reissumiehen ja mustalaisen elämän, jossa on sentään joitakin valopilkkuja lämpiminä kesäiltoina. Onnellisuuttasi tulee nostamaan eniten se tosi seikka, että silloin sinulla ei ole postilaatikkoa enää, joka täyttyisi voudin kirjeistä.

      • rjgrjrjhghkht

        Eikös kunnon ihmisen tulisi elää tulojensa mukaan? Ulosottokaan ei ilmaista yhteiskunnalle, ulosottomaksut taitavat kattaa vain osan kuluista.


      • UlosottoUlosottoUlosotto
        rjgrjrjhghkht kirjoitti:

        Eikös kunnon ihmisen tulisi elää tulojensa mukaan? Ulosottokaan ei ilmaista yhteiskunnalle, ulosottomaksut taitavat kattaa vain osan kuluista.

        Kyllä, esim minä en ole ottanut lainaa 15 vuoteen ja silloinkin se oli nuoruuden ensi autoon hyvin pieni laina, jonka maksoin nopeasti pois. Sitten verottaja alkoi rankomaan yritystoiminnasta, hukkuneista kuiteista ja viivästyksistä yms, kaikesta mikä nyt vain kasaantuu, kun ongelmat muutenkin kasaantuvat. En siis ole käytännössä koskaan ottanut lainaa ja olen ankarassa ulosotossa, jossa typerääkin typerämpi ulosottomies pahentaa tilannetta kaikin mahdollisin tavoin, eli pyrkii ajamaan minut siihen yhteiskunnan pohjasakka marginaaliin. Ulosottoviranomaisten pohjaton typeryys ja kyky toimittaa vain ja ainoastaan ulosmittausta ilman ulosotettavan auttamista nousemaan suostaan, se on todellinen yhteiskunnallinen ongelma.

        Todellinen ongelma on ongelmia jalostavat ulosottoviranomaiset, jotka ovat legitiimi vihan kohde ja yhteiskunnan mätäpaise. Muutenhan ne velalliset, jotka voivat vielä nousta, heitä autettaisiin nousemaan, ja ne, jotka eivät voi nousta, ohjattaisiin edunvaltontaan tai velkaneuvontaan. Nyt asia on niin, että kaikki ongelmaisia haudotaan järjestelmässä, kunnes heidän ongelmansa silmiinpistävän ylikypsiä ja jopa puolisokea ulosottoviranomainen näkee ihmisen ongelmineen ja on pakotettu tekemään jotain ongelmalle jatkuvan neuroottisen numeroulosmittaamisen sijaan. Ulosottovirasto ja ulosottomiehet sekä perintätoimistot ovat yhteiskunnallisen kärsimyksen tekijämiehiä ja suomen asiakasrekisteri eräs edunsaajista. Ei ole mitään loppua tulossa ulosottojen kasvulle, vaan ne lisääntyvät niin käsittämättömälle tasolle, että lopulta poliittisesti joudutaan ottamaan ulosottomiesten käsiin räjäyttämä ongelma haltuun tavalla tai toisella.


      • maksuautomaatti
        rjgrjrjhghkht kirjoitti:

        Eikös kunnon ihmisen tulisi elää tulojensa mukaan? Ulosottokaan ei ilmaista yhteiskunnalle, ulosottomaksut taitavat kattaa vain osan kuluista.

        Kuule kyllä ulosotto on ihan kannattavaa toimintaa, vähän niin kuin parkkivalvojien työ. Lisäksi pitää muistaa että kaikki me onnettomat ylivelkaantuneet työllistämme liudan ihmisiä, pikavippiheppuja, perintätoimistoja ja viimeksi ulosottobyrokraatteja. Eli sen kautta yhteiskunta hyötyy, veroja tulee ja nää onnekkaat pääsevät kuluttamaan.


    • Voittohäämöttää

      Entä se velkajärjestely ? UO-velka lyhenee aika hitaasti tuolla lyhennystahdilla.

    • UlosottoUlosottoUlosotto

      Ne typerykset, jotka vielä luulevat ettei ihminen voisi ajatua ongelmiin aiheuttamatta ongelmiaan itse, olematta aina itse syyntakeinen ongelmiinsa, ne aiheuttavat sen, että toimimaton ulosottalaitos voi jatkaa yhteiskunnallista tuhotyötään. On tietysti aivan luonnollista luulla, että kaikki ovat vain ottaneet liian ison lainan ja se on oma vika. Luulette niin tasan sen aikaa, kun itse olette ulosotossa.
      Sanokaamme, että hieman vaikeaan elämäntilanteeseen yhdistyy keskivaikea masennus ja muutamia taloudellisua takaiskuja, tyyliin Talvivaaran osakkeet. Ongelmat kasaantuvat, voimat samalla hupenevat, masennus alkaa painaa lisää ja lisää, mutta pärjäät silti jotenkuten. Mitä tapahtuu, kun avuksi tulee ulosottomies? Helvetti on irti. Ulosottoviranomainen sotkee asiasi lopullisesti peruuttamattomasti ja masennuksesi syvenee keskivaikeasta vaikeaksi pelkästää ulosottoviranomaisen toiminnan vuoksi. Hän tekee velastasi julkisen, työstäsi kannattamatonta, vie autosi, jolloin se vähäkin liike joka elämässäsi vielä oli, häviää. Ulosottomies ei anna edes hirttoköyttä ilmaiseksi, sillä kuolema on inhimillistä ja ulosottomies ei ole inhimillinen, vaan pahempi.

    • UlosottoUlosottoUlosotto

      Muistetaan sekin, että ulosottoviranomaiset ovat saaneet somistaa itsemurhatilastojamme ihan sieltä 90-luvulta lähtien, lamasta lähtien. Puhumalla politiikasta, Esko Ahoista ja Iiro Viinasista, olemme puhuneet asian ohitse, ja se lopullinen viikatiemies, ulosottoviranomainen, on saanut taustalla niittää satoa ihan vapaasti. Politiikka on politiikka ja usein kohtalokasta ja väärää. Mutta se ei ole tekemisissä todellisten ongelmien kanssa, ihmisen kanssa. Likaisen työn tekijät löytyvät ruohonjuuritasolta ja toimimaton byrokratia toteuttaa itseään siellä. Jos korjausta ei tule puhumalla politiikasta eikä puhumalla byrokratiasta, täytyy syyllinen nähdä ulosottoviranomaisessa. On tasan yhtä paljon hyväksyttävää, että hän vain toetuttaa byrokratiaa joka nyt tosiasiallisesti menee vähän vituiksi, kuin että Nürnbergin oikeudenkäynnissä todetaan korkeiden upseerien vain toteuttaneen byrokratiaa. Ulosottoviranomaisen tehtävä on tunnistaa työnsä luonne ja puuttua siihen, mikä ei toimi, mikä on ristiriidassa asiakkaan edun kanssa, ihmisoikeuksien kanssa. Jos, siis kun, näin ei ole tehty ja järjestelmä silti on ilmeisen toimimaton ja raaka, täytyy ulosottoviranomaisia ihan loogisesti asioiden tiloja seuraten pitää vajaaälyisinä olioina.

    • Kokoomus2015

      Hyi mikä vassariluuseri on aloittaja...

    • fdsafdsa

      "autolaina ja muut lainat päälle minulle ei jää mitään."

      Miksi ihmiset ottavat asuntolainan päälle vielä auton velaksi, eikä sekään riitä vaan sitten ostellaan vielä muutakin velkarahalla...

      Sitten täytyy varmaan laittaa auto myyntiin ja ostaa halvempi tilalle tai olla ilman

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe