Uskaltaako ostaa?

HalpaJaHyvä

Kävin koeajamassa 800€ pikkuauton jota mustalais jätkä myi. Auto tulisi muijalle joka ajaa n. 1000km vuodessa.

Mutta ostaessa rekisteriotteessa olikin jonkun suomalaisen naisen nimi. Mustalainen väitti että sai eilen auton vaihdossa ja ei laita tässä välissä omiin nimiinsä. Tuon omistaja naisen allekirjoitus oli papereissa. Mustalaisella avaimet ja auto.

Uskallanko huomen aamulla ostaa? Mitä ongelmia tuosta voi tulla? Jotain veroja/parkkisakkoja jäänyt maksamatta tai vastaavaa?

50

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HalpaJaHyvä

      Hänellä oli lisäksi joku luovutuskirja jossa luki tuo suomalaisnaisen mustalaisäijän eiliset kaupat.

    • HalpaJaHyvä

      Auto on puolet halvempi kuin muut vastaavat. Myös kunnoltaan oli toimiva enkä havainnut 30min lenkillä mitään ongelmia. Öljyt ja vedet kunnossa, tekniikka tuntui toimivan. Vaikken nyt ihmeitä odota kännykän hintaiselta autolta.

    • ei.otetta

      Melko hyvä trolli, mutta kun tuli rekisteriote esiin niin jopas pomppas, eli mikä se rekisteriote on.

      • HalpaJaHyvä

      • eikä.muustakaan
        HalpaJaHyvä kirjoitti:

        http://lmgtfy.com/?q=rekisteriote

        Mitä sekoilet? Oletko taas jättänyt pillerit ottamatta? Pyydä nopeasti osastosi hoitajalta lisää.

        Sinulta jäänyt jo kymmenen viimeisen vuoden aikana kaikki ottamatta. Mutta älä huoli, ei niistä enää olisikaan apua.


      • HalpaJaHyvä
        eikä.muustakaan kirjoitti:

        Sinulta jäänyt jo kymmenen viimeisen vuoden aikana kaikki ottamatta. Mutta älä huoli, ei niistä enää olisikaan apua.

        En nyt ymmärtänyt miksi rekisteriote oli sinulle jotain niin ihmeellistä? Kerro meille toki lisää, niin saamme yhdessä nauraa jutuillesi.


      • mopohopo

        Eihän mopoissa ole rekisteriotetta kai vieläkään.. miten se vois tietää.


    • HalpaJaHyvä

      Tarkastin eikä ollut maksamattomia ajoneuvoveroja kys. autolla.

      Taidan tehdä huomenna kaupat. En viitsi soitella ja häiritä tuota auton entistä omistajaa. On kumminkin noin halpa. Ja olisihan tuo varkaus petos jos mustalainen olisi auton, avaimet ja paperit varastanut.

    • HalpajaHyvä.oikeasti
      • AINAilmainenvirheVASTUU

        ...kuten AINA kuuluu ILMAISENA etuna kun auton ostaa AUTOLIIKKEESTÄ. Tuosta linkkisi autoliikkeestä tai mistä muusta tahansa autoliikkeestä.


      • VirheVastuuton
        AINAilmainenvirheVASTUU kirjoitti:

        ...kuten AINA kuuluu ILMAISENA etuna kun auton ostaa AUTOLIIKKEESTÄ. Tuosta linkkisi autoliikkeestä tai mistä muusta tahansa autoliikkeestä.

        Niinpä, siksi onkin outoa ostaa suht saman hintainen kippo mannelta.


      • HalpaJaHyvä

        Mustalaisen myymä auto oli vuoden nuorempi ja yli 100tkm vähemmän ajettu. Eikä onneksi "pösöööö".


      • Jopparinkikkailua

        Tuon pösön oikea hinta näyttää olevan liki 2000 euroa.


    • venäjänrulla

      Aika turha täältä on rohkeutta hakea. Aika moni uskaltaa pelata venäläistä rulettiakin, eikä kaikki saa kuulaa kalloonsa. Täysin verrannollinen aloittajan kysymykseen.

      • HalpaJaHyvä

        En täältä rohkeutta hakenut, vaan asiantuntijoiden neuvoja riskeistä. Mutta itse pohtimalla sain paremmat vastaukset kuin suoli24 autokaupan "asiantuntijoilta".


      • venäjänrulla
        HalpaJaHyvä kirjoitti:

        En täältä rohkeutta hakenut, vaan asiantuntijoiden neuvoja riskeistä. Mutta itse pohtimalla sain paremmat vastaukset kuin suoli24 autokaupan "asiantuntijoilta".

        Onneksi olkoon sitten vaan... Aika moni uskaltaa pelata venäläistä rulettiakin, eikä kaikki saa kuulaa kalloonsa.
        Itse pohtimalla, vaikka kuinka pohtisin, en venäläistä rulettia suostuisi palaamaan. Mutta kukin tyylillään.


      • RyssänRuletit

        Nimenomaan kukin tyylillään. Jos et ymmärrä riskin ja tuoton yhteyttä, niin et tule elämässäsi ikinä menestymään :)


    • seiskapäivää

      Jokos se lavetti on pihassa? Kuinka hurisee??

    • HalpaJaHyvä

      Nyt on ostettu. Hyvin pelittää. Raportoin jos tulee jotain ongelmia.

    • HalpaJaHyvä

      Ja tein siis lisäksi luovutuskirjan jossa tehtiin tuo kauppa mustalainen myyjänä ja minä ostajana. Vaikka rekisteriotteessa myyjänä oli entinen omistaja nainen ja ostajana minä.

      • asiantuntijamyyjänro1

        JOS rekisteriotteessa on myyjänä se edellinen nainen ja ostajana sinä, älä nyt herrajestas näytä omiin nimiis rekisteröidessä sitä väliluovaria, sillä silloinhan paperit ei täsmää ja jos on tiskin takana on pilkunviilaaja, niin ei laita sun nimiis autoa.

        Jos rekisteriotteessa olis ollu mannen nimi, nii silloin joutuu väiluovarin antaa myös ja siinä ei siis ole mitään ihmeellistä, paitsi että väliluovari on tietenkin aina riskialtiimpaa kun semmoisia on helppo väärentääkin. SIksi kaikkein vähiten riskialtista on ostaa auto siltä ketä sen trafin mukaan omistaa.

        Mutta itse olen ostanut lukuisia autoja manneilta ihan sen takia koka myyvät halvalla. Niiden kanssa pitää vain olla tarkka ensinnäkin papereiden kanssa(koska usein autot ei ole niiden nimissä) ja auton kanssa tietenkin kuten muiltakin ostaessa, että ei ihan pommia osta.


      • HalpaJaHyvä

        En näyttänytkään. Ihan omaksi varaksi halusin vielä tuollaisen luovarin mustalainen-minä.


    • huoletohi

      Asiaa.

    • Mietityttää

      Saitko rekisteröityä auton omille nimille? Kuinka paljon manne oli ruuvannut auton mittarista pois? Oliko tehnyt jotain hengenvaarallisia virityksiä autoon? Edellinen omistaja osaa sanoa. Tuleeko myöhemmin syyte verorikolliselta ostamisesta, kun edesautoit rikollisuutta?

      • HalpaJaHyvä

        Tottakai sain, kun rekisteriotteessa olin ostajana.

        Ja jos en olisi saanut niin olisin soitellut päivät pitkät 112 puheluita ja odotellut että verorahoillani häärivät poliisit käyvät mustalaisen pistämässä häkkiin.


    • Suvakkiii

      Ikinä en osta romaanilta autoa Seurattu on heidän ajotyyliään ja muutenki Tankaavat polttoöljyä diesel autoon. Tämä nähtu ns kylmäasemalla.

    • Aloittaja1231232

      Jaahas. Muija tuli kotiin ja sanoi häiriövalon palavan. Öljynpainevalohan siellä loimotti. Kaadoin lisää öljyä ja valo sammui. Mistään ei vuoda öljyä. Öljyt tai vedet eivät ole sekaisin. Kone käy kuin uutena. Taidan soittaa mutiaiselle ja vähän kysellä. Voi olla että pari vanhaa mersua palaa seuraavana yönä kaupungissamme. Heillä luottotiedottomilla ei taida olla meseissä edes palovakuutuksia.

      • mopohopo

        Muista kertoa väliaikatietoja.. etenee jännästi tää tarina


      • Voi_veljet

        No mitäpä meinasit häneltä kysyä? Meinaatko että hän (jobbari) on siihen vikoja asennellut? Otit oikein "miesmäisesti" riskin ja ostit 800€ vanhan auton.... Koita kestää kuin mies sitten!


      • Aloittaja1232133

        Minä kyllä kestän kuin mies. Eri asia on tuleeko musulle tippa linssiin asian jälkihöyryissä.

        Soitin ja kysyin että tahallasiko kusetit ja mustalainen soitti edelliselle omistajalle, joka kertoi ettei ole ikinä hänellä palanut.

        Seurataan tilannetta. Kävin lenkillä ja merkkivalo alkoi taas himmeästi palamaan.


      • NimKokemusta

        Älä heti polta tai vahingoita mustalaisten autoja. Odota kuukausi tai kaksi, etteivät poliisit ja mannet osaa tekoa yhdistää sinuun.


      • Voi_veljet
        Aloittaja1232133 kirjoitti:

        Minä kyllä kestän kuin mies. Eri asia on tuleeko musulle tippa linssiin asian jälkihöyryissä.

        Soitin ja kysyin että tahallasiko kusetit ja mustalainen soitti edelliselle omistajalle, joka kertoi ettei ole ikinä hänellä palanut.

        Seurataan tilannetta. Kävin lenkillä ja merkkivalo alkoi taas himmeästi palamaan.

        Mitkä jälkihöyryt? "Mies" ostaa 800€ auton, niin mitä sä luulet sillä saavas, uuden auton? Ite täällä kyseelee omille päätöksilleen tukea ja kehuu samalla että auto on puolet halvempi kuin vastaavat ja on toimiva.

        Yksityisten välisissä kaupoissa ei ole mitään kuluttajansuojaa, ja vaikka olisit tuommosen halvan rimpulan ostanu liikkeestä, niin ei se kuluttajansuoja sielläkään kata mitään normaali kulumisesta johtuvia vikoja. Ylipäätään virhevastuussakin otetaan aina huomioon auton ikä, ajetut kilometrit ja hinta. Mitäpä olisit vastaavassa tilanteessa tehnyt ostaessasi auton liikkeestä, käyny vetämässä myyjää turpiin vai?


      • Aloittaja12323

        En vaan kuten ennenkin. Käynyt kommandopipo päässä viemässä vähintään tuplasti arvoautojen vanteita ja kivittänyt ikkunat paskaksi. Jos myy toimivaa autoa niin puliveivarin on aina parempi myös kestää seuraukset kuin mies.

        Minä en kuluttajansuojien perään itke, tai niistä välitä. Olen enemmänkin toiminnan mies.


      • köyhienvihaaja

        PERSEAUKINEN paskahousu olet, kerran kun nyrkillä sipaisis läskiposkeas, olis kuset ja paskat ressukalla housuissa. Pitäs säätää laki, että kaltaisistas perseaukisista loiseläjistä sais tapporahan, vois tää suomikin tervehtyä.


      • Aloittaja123123
        köyhienvihaaja kirjoitti:

        PERSEAUKINEN paskahousu olet, kerran kun nyrkillä sipaisis läskiposkeas, olis kuset ja paskat ressukalla housuissa. Pitäs säätää laki, että kaltaisistas perseaukisista loiseläjistä sais tapporahan, vois tää suomikin tervehtyä.

        Rahaa minulla on enemmän kuin koko suvullasi yhteensä. (Sen vuoksi minulla rahaa on, koska olen tarkkana ettei minua kaltaisesi luuserit kuseta) Juttusi ovat kuin ala-asteikäisellä.

        Ainoa loispaska täällä tunnut olevan sinä, kun tuosta saat lapsellisen itkuraivokohtauksen että käyn aina kusettajille kostamassa. Ämmä olet kun noin otat tunteisiisi.

        Armeijassa et pärjäisi päivääkään, itkupilli.


      • köyhienvihaaja
        Aloittaja123123 kirjoitti:

        Rahaa minulla on enemmän kuin koko suvullasi yhteensä. (Sen vuoksi minulla rahaa on, koska olen tarkkana ettei minua kaltaisesi luuserit kuseta) Juttusi ovat kuin ala-asteikäisellä.

        Ainoa loispaska täällä tunnut olevan sinä, kun tuosta saat lapsellisen itkuraivokohtauksen että käyn aina kusettajille kostamassa. Ämmä olet kun noin otat tunteisiisi.

        Armeijassa et pärjäisi päivääkään, itkupilli.

        Nyt meni perseaukisella paskahousuläskiluuserilla herne nenään, voi harmi


      • Aloittaja12323123
        köyhienvihaaja kirjoitti:

        Nyt meni perseaukisella paskahousuläskiluuserilla herne nenään, voi harmi

        Sultapas tuli kovat argumentit. Lapselliset väkivaltafantasiasi olivat kuin jonkun henkisesti jälkeenjääneen suusta. Usein tuollatavalla netissä uhoajat, ovat todellisuudessa pieniä mikkihiirejä jotka ensimmäisenä päästävät itkun ja löysät housuihinsa. En viitsi edes alentua tasollesi.

        Autoon liittyen. Vieläkin palaa öljynpainevalo mutta kone käy täydellisesti. Ajoin eilen illalla autolla 100km lenkin, enkä havainnut mitään vikaa. Taitaa olla öljynpaineanturi vaan lauennut vittumaiseen aikaan.


      • köyhienvihaaja
        Aloittaja12323123 kirjoitti:

        Sultapas tuli kovat argumentit. Lapselliset väkivaltafantasiasi olivat kuin jonkun henkisesti jälkeenjääneen suusta. Usein tuollatavalla netissä uhoajat, ovat todellisuudessa pieniä mikkihiirejä jotka ensimmäisenä päästävät itkun ja löysät housuihinsa. En viitsi edes alentua tasollesi.

        Autoon liittyen. Vieläkin palaa öljynpainevalo mutta kone käy täydellisesti. Ajoin eilen illalla autolla 100km lenkin, enkä havainnut mitään vikaa. Taitaa olla öljynpaineanturi vaan lauennut vittumaiseen aikaan.

        voi harmi


      • mitä.salattavaa
        Aloittaja12323123 kirjoitti:

        Sultapas tuli kovat argumentit. Lapselliset väkivaltafantasiasi olivat kuin jonkun henkisesti jälkeenjääneen suusta. Usein tuollatavalla netissä uhoajat, ovat todellisuudessa pieniä mikkihiirejä jotka ensimmäisenä päästävät itkun ja löysät housuihinsa. En viitsi edes alentua tasollesi.

        Autoon liittyen. Vieläkin palaa öljynpainevalo mutta kone käy täydellisesti. Ajoin eilen illalla autolla 100km lenkin, enkä havainnut mitään vikaa. Taitaa olla öljynpaineanturi vaan lauennut vittumaiseen aikaan.

        Miksi nyt vasta kerroit tuon tapauksen, yli kymmenen vuotta sitten tapahtuneen.


      • radomies
        Voi_veljet kirjoitti:

        Mitkä jälkihöyryt? "Mies" ostaa 800€ auton, niin mitä sä luulet sillä saavas, uuden auton? Ite täällä kyseelee omille päätöksilleen tukea ja kehuu samalla että auto on puolet halvempi kuin vastaavat ja on toimiva.

        Yksityisten välisissä kaupoissa ei ole mitään kuluttajansuojaa, ja vaikka olisit tuommosen halvan rimpulan ostanu liikkeestä, niin ei se kuluttajansuoja sielläkään kata mitään normaali kulumisesta johtuvia vikoja. Ylipäätään virhevastuussakin otetaan aina huomioon auton ikä, ajetut kilometrit ja hinta. Mitäpä olisit vastaavassa tilanteessa tehnyt ostaessasi auton liikkeestä, käyny vetämässä myyjää turpiin vai?

        Hamekangas tuollaiselle pellelle pitäis ostaa. 800€ ei saa edes kelloa, jota ranteessani ilkeisin ihmisten ilmoilla pitää, niin että vielä auto......


      • Aloittaja12312314

        Älä nyt vaan mene hamekangasta kaupasta ostamaan ja sen kanssa julkisella paikalla liikkumaan. Pitävät sinua jo muutenkin peräkammarin puppelipoikana. Taitavat jo muutenkin sinua vähintään kylähulluna pitää. Mistä materiaalista olet tuon kellosi veistänyt? Koivusta?

        ps. Auto kulkee hyvin vaikka valo vieläkin palaa. Käy nätisti ja pitää nesteet oikeissa paikoissa. Taitaa olla anturi vika.


      • Aloittaja12312314
        Aloittaja12312314 kirjoitti:

        Älä nyt vaan mene hamekangasta kaupasta ostamaan ja sen kanssa julkisella paikalla liikkumaan. Pitävät sinua jo muutenkin peräkammarin puppelipoikana. Taitavat jo muutenkin sinua vähintään kylähulluna pitää. Mistä materiaalista olet tuon kellosi veistänyt? Koivusta?

        ps. Auto kulkee hyvin vaikka valo vieläkin palaa. Käy nätisti ja pitää nesteet oikeissa paikoissa. Taitaa olla anturi vika.

        Surkea perseaukinen luuseri kun olen, en anturia voi ostaa ja peukalo kun on keskellä kämmentä en sitä pystyisi vaihtamaankaan vaikka sen ilmaiseksi saisin.


    • sotemies

      Hyvän auton ostit.

    • TenhoHedman

      Voin osta sen lintan viikon kuluttua satasella ! Ilmoittele niin tehdään kaupat.

    • ainoa_oikea_toimintatapa
    • ainoa_oikea_toimintatapa
    • Aloittaja12313

      Öljynpaine valo palaa edelleen, mutta muija ajellut jo kolme viikkoa tyytyväisenä. Kone käy kuin uutena.

      Vielä saa mustalainen pysyä hengissä.

      • hththta

        Ja mitä tästä koko stoorista pitäisi oppia? Sen että mustalaiselta voi ostaa auton, vai sen että 800e autossa saattaa olla jotain vikoja?

        No minäpä kerron: Mustalaiset ei välttämättä kuseta autokaupoissa yhtään sen enempää kuin pers'aukiset suomalaispummit, ja toisekseen 800 eurolla saa juuri sellaisen auton kuin sattuu saamaan.

        Onnea ja menestystä.


    • Zyrtek

      Ehkei kantsu feijalta tai henryltä autoja ostella voi olla seuraukset vähän kalliita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe