Miksi nainen pyrkii muuttamaan miestä?

troppelekko

Miksi niin moni nainen pyrkii muuttamaan miestä? Monissa omissa suhteissani tai kavereiden, olen huomannut, että nainen yrittää miehen olemisesta, menemistä, elämäntapoja, pukeutumista, hiustyyliä ja jne. Jos mies tekee samaa, niin hän syyllistyy lähes ihmisoikeusrikokseen.

Mistä tämä kumpuaa? Miksei toista voi hyväksyä sellaisena kuin hän on? Ei nainen ole yhtään sen ihmeellisempi olento kuin mieskään; samanlainen kudosten, sisäelinten, aivojen ja verisuonten kokonaisuus.

Itse en ole suostunut muuttumaan, eikä onneksi kaikki kaveritkaan. Paristä entisestä kaverista tuli naisen muuttamisleikin vuoksi lammas tai lapanen, kumpikin ilmaisu on täysin oikein. Molemmat myös jätettiin naisen taholta myöhemmin hieman maskuliinisemman tyypin vuoksi (heh heh heh).

Itselle paras vaihtoehto oli naisen hakeminen ulkomailta, enkä puhu mistään kolmannen maailman köyhästä naisesta ja vaan eurooppalaisesta, korkeasti koulutetusta, naisellista naisesta, joka antaa minun olla minä ja minä annan hänen. Aiheesta hieman karaten, suosittelen samaa muille yksinäisyydestä tai muuttamishaluisesta naisesta kärsiville miehille. Loppuu samalla rooli osana naisen ikuisesta kriisistä kriisiin ja itsetutkiskelusta itsetutkiskeluun osaan taustastatistina.

Toivon vain fiksujen naisten vastaavan objektiivisesti, enkä niiden marmattajien, joiden mukaan oma mies aikanaan vaati tekemään sitä sun tätä.

56

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evabritt

      Sinunlaistasi sössöttäjää ei kaksaisi kuunnella kukaan.

      • pyttipannu

        "kaksaisi"

        *ojentaa mytyn rautalankaa*


    • Kurppis

      Hmm.

      Pikkuisen olen eri mieltä, että se muutos olisi aina pahasta sille miehelle. Tietysti kärjistettynä se muuttamisen halu voi olla ahdistavaa, olipa muutettavana mies tai nainen.
      Yleensä tervejärkiset naiset eivät pahaa tarkoita ja hyväntahtoisuuttaan haluavat puuttua mm.pukeutumiseen ja hiusmalliin jne. Muista jutuista en voi ottaa kantaa, koska en ole mielestäni ikinä pyrkinut hallitsemaan miestä ja hänen harrastuksiaan, menoja ym.

      Monesti valitetaan, että nainen antaa jo alussa pakit miehelle ulkonäön takia. Jep, on olemassa miehiä joilla on täysin hakusessa se oma tyyli. Monesta ihmisestä saa siistin ja fiksun oloisen pienellä "hienosäädöllä". Osa naisista osaa nähdä pintaa syvemmälle ja miettivät, että siitä miehestä saa ihan mukavan näköisenkin kun vähän tuunaa, heh.

      Parille kumppanille olenkin vihjaillut ja vienyt peräti vaatekauppaan (minä maksoin muuten!) hiukan uudistamaan lookkiaan. Olivat kovin tyytyväisiä. Yksi liiankin, sillä kun oppi pukeutumaan ja siisti hiuksensa alko myös naiset vilkuilemaan ja loppu onkin toinen tarina ;)

      Ei ole loukkaavaa myöskään esittää toiveita naiselle. Minun mielestäni. Olen mielelläni ottanut huomioon kumppanin mahdolliset toiveet pukeutumisessa ja erityisesti makkarin puolella hepenien suhteen. Joskus jokin vaatekappale on todellakin näyttänyt hyvältä omiin silmiin myös ja eräs hiustyylikin sopii täydellisesti, vaikken sitä olisikaan itse keksinyt ilman vihjettä. :)
      Ei ole suurta vaivaa siitä, jos miellyttää toista silloin tällöin. Hyvässä parisuhteessa kummatkin tykkää miellyttää toista vai? Kaikessa toki kohtuus..

      Asiat pitää vain osata esittää hienovaraisesti tai suoremmin, sehän riippuu niin millainen persoona on kumppanina.

      • veio1

        Tuota,
        Pikkuisen olen erimieltä ja pikkuisen samaa mieltä.
        Mies ja nainen tasapainottaa toisiaan. Mutta ongelma on siinä, että molemmat ovat hieman eksyneet Halivuudin yms lumoihin ja eksyneisyydessään tekevät vääriä valintoja.
        Nainen ei enää tasapainota, koska ei huomaa eksyneisyyttään vaan yrittää muuttaa miestä unelmiensa mukaiseksi, unelmien joita on syntynyt kun on eksynyt naiseudestaan ja naisen vaistoistaan.


      • MrBolivar

        No, sanotaanko näin että raja siinä mikä hyväksyttävää stailausta on aika hiuksen hienoa oimintaa.Ehkäpä raja menee siinä että nainen voi EHDOTTAA jotain vaatetta ja miehen tulee tietää haluaako se vetää sitä päällensä vai ei.
        Toinen kun ei ole mikään muokattava nukke mistä nainen tekee omanlaisensa.

        Ja omasta mielestäni, kyllä miehen pitää kyetä vaatettamaan itsensä ihan alushousuista ulkotakiin asti itsensä, oman maun ja kyvyn mukaan.
        Miehet jotka tarvitsee naisen vaatekauppaan on ihan sama asia kuin nainen joka tarvitsee miehen autokaupaan.Molemmat heittäytyy avuttomiksi ja osaamattomiksi.Todella noloa, molemmilta.


      • LuuloEiTiedon

        Lähdet oletuksesta, että naisilla on tyylitajua ja miehillä ei. Monet naiset on juntteja, jotka luulevat ymmärtävänsä mikä on in ja mikä out. Olen monelle naiselle yrittänyt vihjailla hienovaraisesti tyylivirheistä ja virheellisistä/vanhentuneista käsityksistä, kertoa mikä on tulossa, mitä eri brändit edustavat jne.... hirveä riitahan siitä vaan syntyy.


    • hehehkekkekekkekepp

      "kaksaisi"? uusi sana suomen kielessä?

      • evabritt

        sori mä tuollai sössötän


    • elekkekekekwelkekekek

      Kai kysymys on naisten itsekkyydestä ja pinnallisuudesta ja siitä, ettei kunnioiteta toista sellaisena kuin hän on, vaan pyritään muuttamaan mieleisekseen. Oudoksuttaa myös se, että miksi miehet alistuvat tällaiseen, myyvät selkärankansa ja itsekunnioituksena naiselle? Ei ole todellakaan sen arvoista.

      • veio1

        Ehkä mies ajattelee et nainen väsyy siihen jossain vaiheessa.
        Tuota,
        Pikkuisen olen erimieltä ja pikkuisen samaa mieltä.
        Mies ja nainen tasapainottaa toisiaan. Mutta ongelma on siinä, että molemmat ovat hieman eksyneet Halivuudin yms lumoihin ja eksyneisyydessään tekevät vääriä valintoja.
        Nainen ei enää tasapainota, koska ei huomaa eksyneisyyttään vaan yrittää muuttaa miestä unelmiensa mukaiseksi, unelmien joita on syntynyt kun on eksynyt naiseudestaan ja naisen vaistoistaan.


    • Tulikinromaani

      Yritin miettiä kohdallani syitä. Syyllistyin itse tuohon joskus nuorempana, lähinnä vaatetuksen ja hiustyylin kohdalla. Tuohon ei varmaankaan ole sen syvällisempää syytä kuin se itsekäs motiivi, että toinen näyttäisi muuttajan mielestä paremmalta hieman muuntautuneena. Itse tuunaan mielessäni vieläkin erityisesti hiustyyliä. Joitain ikuisia poikamiehiä haaveilen tuunaavani jotta he etenisivät naismarkkinoilla;).
      Tekisin kuitenkin selvän eron siitä, mitä halutaan muuttaa. On
      ko kyse harrastus- tai musikkimieltymyksistä tai toisaalta syvemmistä luonteenpiirteistä, arvomaailmasta tai elämänvalinnoista kuten lapsentekohalukkuudesta/milloin niitä tehdään. Näitä ei saa tai voi muuttaa. Ehkä tässä on kyse siitä, että on toinen ei sovi ihannepartnerin muottiin ja pyritään vaivihkaa muuttamaan toista. Elämänarvojen sun muiden kohdalla olen päätellyt kyseen olevan siitä että ennen vakavan seurustelupäätöksen tekemistä ei ole keskusteltu ns. vakavista asioista etukäteen - tässä voi kumpikin sukupuoli katsoa peiliin.
      Se, missä ihmisen pitää kyetä muuttumaan on oman käyttäytymisen muuttaminen muuttuneen elämäntilanteen mukaan ja henkinen kasvaminen. Kotitöiden jakaminen, yleinen siisteys,se perheen perustamisen jälkeen ei voi enää harrastaa ja mennä yhtä antaumuksella kuin poikamiehenä. Tällaisiin asioihin voi ja saa puuttua. Samoin voi toiselle sanoa esim. hygienian laiminlyömisestä.
      Miksi sitten naiset ovat kärkkäimpiä muuttamaan miehiä (jos näin on) ? Luulen, että naiset ovat vain keskimäärin kärkkäämpiä sanomaan asioita ääneen, miehet taas jurottavat taaskin keskimäärin ja miettivät asioita mielessään. Onko naisille parisuhde yleensäkin painoarvoltaan merkitsevämpi? Joskus olen huomannut sen, että tällainen käytös voi olla turhautunutta sijaistoimintaa, jos suhtessa on kommunikaatio-ongelmia. Väärinhän se on.
      Ehkä vaatii jonkinlaista vastuuta myös yksilöltä, miten pitkälle hän suostuu muuttumaan. Toisen mieliksi voi tehdä jotain myönnytyksiä, mutta en jaksa kunnioittaa vaikeiden miesten seinään hukkuvia alisettuja vaimoja enkä niitä miehiä, jotka suostuvat hävittämään älppärikokoelmansa kun nainen vaatii sitä (käsittämätöntö). Mitäs suostuvat.

    • tehkääniin

      Kaikkien miesten tulisi HETI JA VÄLITTÖMÄSTI jättää nainen, joka rupeaa "muokkaamaan" miestä mieleisekseen.

    • nimimerkitönj

      Ekana tulee mieleen, että omassa päässä on visio "täydellisestä miehestä", joka sitten pitäisi muovata siitä "epätäydellisestä" vähän täydellisemmäksi. Perustuu vain ja ainoastaan itsekkyyteen.

      Tuohon samaan olen itsekin joskus nuoruudessani syyllistynyt, mutta huonostihan siinä aina on käynyt eikä ole onnistunut. Hyvä niin. Nykyään jo annan miehen olla sellainen kun on, vaikka joku asia joskus potuttaisikin. Kun se asia ei ole sen suuruinen, että olisi kyse mistään vakavasta. Mistään mikä vaikuttaisi terveyteen tai heikentäisi jotenkin mun ihmisoikeuksiani.

    • Tuli mieleen Egotripin biisi: "Älä koskaan ikinä muutu". Miehet olisivat tyytyväisiä, kun nainen pysyisi aina tyttömäisenä. Kun näin ei käy, pyritään vaihtamaan nuorempaan.

      Naiset sen sijaan haluavat, että elämässä on muutosta ja osana sitä aloitetaan muutosleikit puolisonkin puolesta. Tärkeäähän ei ole päämäärä vaan liike. Ja jos lopputulos ei miellytä, aina voi tilalle ottaa uuden koulutusprojetkin. ;-)

      • Twelvepoints

        Mun yksi lempparibiiseistä. Ehkä siksi, että entinen työnantaja antoi joskus käskyn: "älä muutu ikinä". Olen koettanut ...

        Sinun kommenttisi on muutenkin erinomaisen hyvä. Ymmärtänet naisia enemmän kuin keskivertomieähet yleesnä. Pojot siitä.


      • 2414

        Jos näin on, niin molemmat sukupuolethan on väistämättä tuomittu pettymään. Kukaan mies ei pysty muuttumaan ikuisesti eikä kukaan nainen säily tyttönä ikuisesti. Toivottavasti ei ole ihan noin yksinkertaista. ;)


      • 2414 kirjoitti:

        Jos näin on, niin molemmat sukupuolethan on väistämättä tuomittu pettymään. Kukaan mies ei pysty muuttumaan ikuisesti eikä kukaan nainen säily tyttönä ikuisesti. Toivottavasti ei ole ihan noin yksinkertaista. ;)

        No eihän sitä syyttä suotta erota... :-(


      • Erikuinennen

        "Elämä on jatkuvaa muutosta" ja jos tähän tosiasiaan ei pysty sopeutumaan, niin jää jälkeen eli asemalle. Mutta sitä muutos ei tarkoita, että naisen pitäisi säilyä tyttönä ikuisesti - kuoreltaan, sisimmältään sen sijaan kyllä.

        Olettaisin, että eroperusteet ovat nykypäivänä aika heppoisia. Ja iankaikkisesti ne ovat olleet vääriä; ne ovat perustuneet omistukseen vaikka ketään toista ihmistä ei voi omistaa.


      • Erikuinennen kirjoitti:

        "Elämä on jatkuvaa muutosta" ja jos tähän tosiasiaan ei pysty sopeutumaan, niin jää jälkeen eli asemalle. Mutta sitä muutos ei tarkoita, että naisen pitäisi säilyä tyttönä ikuisesti - kuoreltaan, sisimmältään sen sijaan kyllä.

        Olettaisin, että eroperusteet ovat nykypäivänä aika heppoisia. Ja iankaikkisesti ne ovat olleet vääriä; ne ovat perustuneet omistukseen vaikka ketään toista ihmistä ei voi omistaa.

        "Ja iankaikkisesti ne ovat olleet vääriä; ne ovat perustuneet omistukseen vaikka ketään toista ihmistä ei voi omistaa."

        Siis eroamisen syyt ovat perustuneet omistukseen? Niinkö? Ei nyt ajatuksenkulkusi oikein avautunut.


    • Väriäsynkkyyteen

      Eihän nyt tahdoton taikina pidä kenenkään olla mutta kai nyt jotakin vaihtelua voi joskus edes kokeilla?
      Tietenkin miesten juttuja tulee katsottua, josko oma rakas tykkäisi jostakin. Oli sitten vaikka erilaisen partaveden valinta.
      Eikä ole alkuunkaan huonoa, kun mies on kiinnostunut musta muutenkin kuin ilman vaatteita.

    • http://cdn.twentytwowords.com/wp-content/uploads/Man-I-fell-in-love-with.jpg?ec2d3d

      :D paljon oli jo tullut hyviä vastauksia joille annan loppumarmatuksen että on kans tosiaan vastaavia miehiä jotka tykästyy naiseen sellaisena mitä alussa on mutta sitte alkaa kaikenmaailman vittumaiset huomauttelut sun muut milloin mistäki.. huippuna se jos semmonen oottaa ja toivoo samaan aikaan että nainen muuttais sitä jotenki paremmaksi.

      viimeisin kumppanin tapainen oli sellainen ja täys kaaokseenhan se päättyi. kyllä sen mahdollisen muutoksen on lähdettävä ihan itsestä, tässä viitsi eikä oo halua kellekkään miksikään justiinaksi tai äidiksi ruveta, kaikkein vähiten aikuiselle ihmiselle.

      tyyppi sellaisenaan ku on, just parasta.. niitä pieniä hienosäätöjä laskematta :P

    • Perfektionisti

      Siksi että täydellinen mies olisi niiin ihana. Ja myös aivan eri asia kuin "lammas ja lapanen". Miksi mies ei kestä kritiikkiä? Vaikuttaako siihen mieäheys, lammas- vai lapasmaisuus?

      Eikö ulkomailta tuotu ole se melkein kaikkien halveksima mamu? Maahanmuuttajissa on korkeasti koulutettuja ihmisiä. Miksi eritoten mieähet eivät hyväksy heitä? Mikä ero on korkeasti koulutetulla miehellä ja korkeasti koulutetulla naisella, jonka tähän maahan tuo joku suomalaisnaisen kanssa epäonnistunut mieheksi itseään tituleeraava?

    • Nainennainennainen

      Olen nainen enkä myöskään ymmärrä tuota miehen muuttamista! Toista pitää rakastaa sellaisena kuin hän on, vikoineen kaikkineen. Eihän nainenkaan se täydellisyys ole! Samaa olen myös ihmetelly kaveripiirissäni, et miestä yritetään muuttaa ja sitä et itte ollaan ensin naisellisia jne mutta parisuhteen edettyä unohdetaan itsensä.. Pukeudutaan lököhousuihin, korkkareita käyttävä nainen löytää lenkkarit, lihotaan ja lopetetaan meikkaaminen.. Näin on ainakin monelle mun kaverille käyny enkä voi käsittää sitä. Sit kuitenkin miestä yritetään muuttaa tai rajoittaa hänen menemisiään jne.. Ihmeellistä!

      • ddddddddddddeee

        Kyse on naissukupuoleen kiinteästi liittyvästä itsekkyydestä ja siitä, että suomalainen mies on yksinkertaisesti liian kiltti. Siihen se tasa-arvo johti, että erotaan enemmän kuin koskaan ja voidaan huonommin kuin koskaan.


      • eeeeeeeeeeeeddddd
        ddddddddddddeee kirjoitti:

        Kyse on naissukupuoleen kiinteästi liittyvästä itsekkyydestä ja siitä, että suomalainen mies on yksinkertaisesti liian kiltti. Siihen se tasa-arvo johti, että erotaan enemmän kuin koskaan ja voidaan huonommin kuin koskaan.

        – muuttaja luulee omistavansa naiset

        – vallanhimo johtaa aina haluun muuttaa toisia

        – mies ei ymmärrä, että toista ihmistä ei voi muuttaa

        – heikko itsetunto teettää ihmisellä kummallisia asioita


      • Ajtuskarkuteillä

        " ... että suomalainen mies on yksinkertaisesti liian kiltti. " - Nii-in; lammas ja / tai lapanen. Muutenkin sulla tuntuu olevan puurot ja vellit sekaasin.


    • muuttumaton

      Syitä ja selityksiä on useitakin.
      – muuttaja luulee omistavansa miehen
      – vallanhimo johtaa aina haluun muuttaa toisia
      – nainen ei ymmärrä, että toista ihmistä ei voi muuttaa
      – heikko itsetunto tettää inmisellä kummalisia asioita
      Komplisoiduimmissa tilanteissa mies on muuttanut tapojaan/tyyliään/tekojaan naisen haluamaan suuntaan ja sitten nainen huomaa olleensa väärässä ja alkaa säätää.

    • bfs

      Omasta näkökulmastani katsottuna muokkaukset on menneet aikalailla toisinpäin sukupuolten suhteen, mutta tietysti jos ihan omalla pienellä palkalla koittaa toistakin vaatettaa eikä anna kulkea ikuisesti 80-luvulla ostetuissa vaatteissa niin kai se on rikokseksi laskettava. Se sitten taas on ilmeisesti ihan sivuseikka että omat liikut on pikkuhiljaa poistettu ja minusta on tehty talouskone vaikka en ollut alunperin mitään sinnepäinkään, ihan kaikkea mahdollista muuta. Mutta turhapa näistä on naisena narista sillä yleinen tuomio kuuluu jokatapauksessa että koska tämä elämä muillekin naisille maittaa niin kuuluhan minunkin tykätä.

      • MiesAinaJuntti

        No ei se tyylitaju ihan kaikilla naisillakaan ihan huipussaan oo ja käsitys siitä mikä on ns. muotia ja mikä tulossa ja mikä oli jo. Oletus naisilla kuitenkin näyttää olevan, että naisilla on tyylitajua ja miehet on juntteja. Koitappa sitten oikasta näitä vääriä käsityksiä, sotahan siitä syttyy, varsinkin, kun näytät ns. mustaa valkosella netistä miten juttu menee ja toinen joutuu selkä seinää vasten...


      • bfs
        MiesAinaJuntti kirjoitti:

        No ei se tyylitaju ihan kaikilla naisillakaan ihan huipussaan oo ja käsitys siitä mikä on ns. muotia ja mikä tulossa ja mikä oli jo. Oletus naisilla kuitenkin näyttää olevan, että naisilla on tyylitajua ja miehet on juntteja. Koitappa sitten oikasta näitä vääriä käsityksiä, sotahan siitä syttyy, varsinkin, kun näytät ns. mustaa valkosella netistä miten juttu menee ja toinen joutuu selkä seinää vasten...

        Anteeksi mutta alkoi naurattaa mikä siitä netistä nimenomaan tekee sitten fiksuimman paikan mistä voi kiveen hakatut totuudet tarkistaa.... :-D No, kai se riippuu vähän siitäkin millä sivulla surffaa...

        Muuten puhumme vähän eri asiasta. Vaikka nyt joku aikakausi tuossa tulikin mainittua niin en seuraa varsinaisesti muotia enkä tosiaan sillä silmällä varsinkaan että tietäisin mikä on tänä talvena in ja koko vaatevarasto sitten taas ensi talveksi uusiksi koska ne on jo sitten out. Mutta kun 80-luvusta on 30 vuotta..?!? Ihan vaan jo siinä mielessä että kuluu ne vaatteet vähemmässäkin ajassa. Siistit, puhtaat ja ehjät ovat mun kirjoissa aina enemmän muodissa kuin räjähtäneet. Joku rappioromantiikka menee kun olet nuori ja nätti mutta mieti vaikka joku tavanomainen eläkeläinen reikäisessä t-paidassa ja revityissä farkuissa? Muoti-ilmiönä ihan jokaisella mummolla ja vaarilla, ei vain niillä harvoilla yksilöillä jotka pystyy tuonkin tekemään?

        Tämä on vain minun mielipiteeni, voinhan olla väärässä. Kaikesta päätellen tiedät joka tapauksessa muodista enemmän enkä tosiaan lähde väittämään. Ehkä sitten olen tehnyt jotain vääryyttä puolisolle...


      • MustaaValkoisella
        bfs kirjoitti:

        Anteeksi mutta alkoi naurattaa mikä siitä netistä nimenomaan tekee sitten fiksuimman paikan mistä voi kiveen hakatut totuudet tarkistaa.... :-D No, kai se riippuu vähän siitäkin millä sivulla surffaa...

        Muuten puhumme vähän eri asiasta. Vaikka nyt joku aikakausi tuossa tulikin mainittua niin en seuraa varsinaisesti muotia enkä tosiaan sillä silmällä varsinkaan että tietäisin mikä on tänä talvena in ja koko vaatevarasto sitten taas ensi talveksi uusiksi koska ne on jo sitten out. Mutta kun 80-luvusta on 30 vuotta..?!? Ihan vaan jo siinä mielessä että kuluu ne vaatteet vähemmässäkin ajassa. Siistit, puhtaat ja ehjät ovat mun kirjoissa aina enemmän muodissa kuin räjähtäneet. Joku rappioromantiikka menee kun olet nuori ja nätti mutta mieti vaikka joku tavanomainen eläkeläinen reikäisessä t-paidassa ja revityissä farkuissa? Muoti-ilmiönä ihan jokaisella mummolla ja vaarilla, ei vain niillä harvoilla yksilöillä jotka pystyy tuonkin tekemään?

        Tämä on vain minun mielipiteeni, voinhan olla väärässä. Kaikesta päätellen tiedät joka tapauksessa muodista enemmän enkä tosiaan lähde väittämään. Ehkä sitten olen tehnyt jotain vääryyttä puolisolle...

        Esim. jos pissis väittää, että jokin asia ei ole muotia, voit näyttää pissikselle hänen jumaloivien amerikkalaisten julkkisnaisten kuvia missä nämä pukeutuvat kyseessä olevalla tavalla/tyylisesti, käyttävät jonkun brandin vaatteita jne....


    • öfy

      Jos joku haluaa muuttaa sinua?käske hänen painu vittuun ....

      • hassuja-puhut

        Hassua, tuli tuosta ihan mieleen muinainen koru, jossa käärme nielee itseänsä aloittaen häntäpäästä. Miltähän näyttäisi nainen, joka uppoaa omaan vittuunsa.


    • öasdfjasölkdjf

      Sitten on tietysti niitä miehiä, joille jo tavalliset, parisuhteeseen ja etenkin perhe-elämään kuuluvat kompromissit ovat kauhea ihmisoikeusloukkaus ja hirveä yritys muuttaa miehen ikiomaa elämää. Mitä, miksei voi olla joka viikonloppu kahta päivää kavereiden kanssa viihteellä? Miks on muija kireenä, kun rantautuu kotiin?

    • NirppanokastaNaiseksi

      Itsekin olen syyllistynyt muuttamispyrkimyksiin.

      Pidempi suhde on itselle opettanut pikku hiljaa että se on väärin ja usein turhaa. Lisäksi se ajaa ristiriitoihin ja eripuraan. Sen jälkeen mies saattaa olla miehisyytensä kanssa hukassa eikä kumpikaan halua enää toista, vaan suhde on kaikessa vähänkin romanttisemmassa mielessä täysin tuuliajolla.

      Huomasin että mieluummin annan miehen vikojen olla ja keskityn nauttimaan suhteen hyvistä puolista ja romantiikasta silloin kuin sitä on. Keskityn itseni kehittämiseen ja haaveisiin mitä minulla on. Mies tekee asiat niin kuin tekee ja jätän hänelle tilaa tehdä ne omalla tavallaan silloin ja siten kuin hänelle luonnistuu parhaiten.

      Mies olkoon sellainen kuin on. En vaadi häntä muuttumaan.

      Mutta kerron miten haluan itse tulla kohdelluksi.

      Jos on jotain mitä en voi sietää, nalkuttaminen ei auta, vaan on mietittävä onko tämä sellainen juttu jonka kanssa en voi elää tai joka on minulle huonoksi, vai onko kohtuullista totutella hyväksymään asia osaksi miestä. Jatkuvasti tai säännöllisesti pahaa oloa tuottava parisuhde ei ole terveellinen kenellekään. Eri asia sitten että eripuraa ei voi välttää missään suhteessa, onhan kahdesta aikuisesta, itsenäisestä ihmisestä kyse.

      Minä itse päätän haluanko olla miehen kanssa sellaisena kuin hän on. Jos en voi, miehen on päätettävä haluaako hän muuttaa asian vai lähteä eri teille. Mikään pikkujutuista nipottaminen on kuitenkin mielestäni turhaa.

      En itsekään ole täydellinen, joten en voi vaatia sitä mieheltäkään.

      Keskityn mieluummin itseni kehittämiseen ja nautin siitä että minulla on joku jonka kanssa voin elää saman katon alla kulkien rinnakkain elämän tietä eteen päin.

      Ei parisuhde ole mikään symbioosi, sellaiseen pyrkiminen teki ainakin minut onnettomaksi. Kaksi itsenäistä ihmistä jotka ovat valinneet viettää aikaa yhdessä ja jakaa arjen askareet, mutta joilla on edelleen myös omaakin elämää ja omia juttuja. Se on paljon parempi.

      Tajusin että mies tarvitsee ensisijaisesti arvostusta omana itsenään, ihailua ja fyysistä hellyyttä ja huomiointia, siinä missä minä kaipaan eniten hellimistä, rakastetuksi ja turvassa olemisen tuntemista. Onhan kaikkea muutakin mitä suhteelta odottaa ja kaipaa mutta noin perustekijöissään meillä näin.

      Ehkä on hyvä kääntää arvioiva katse vaihteeksi puolisosta itseen. Itsensä kehittäminen on sitä paitsi paljon hauskempaa!

      • jajppp

        Nämä miehen "viat" ovat sinun mielestäsi olleet vikoja, eivät hänen, eivätkä välttämättä muidenkaan mielestä. Mitä jos miehesi olisi yrittänyt muuttaa sinua, miten siihen suhtautuisit? Aloittajan kysymykseen harva nainen ilmeisesti osaa vastata, että miksi nainen pyrkii muuttamaan miestä, mistä tällainen itsekkyys kumpuaa?


    • kiltti-kultatukka

      Ihan sama toi miesten muuttumisleikki ja siitä uhoominen. Miehiin kyllästyy kumminkin, riippumatta siitä, työntääkö ne likaiset sukkansa jääkaappiin tai peräti pesukoneeseen. Ei nykypäivän naisella ole aikaa alkaa kouluttaa iältään aikuiselle lapselle sisäsiisteyttä, saati jotain muuta, mitä kyseinen olento ei edes rautalangan avulla tajuaisi.

      Tosi hyvä juttu siis, että miehet hakee puolisonsa muualta, kun vielä nykyisin on maita, joissa naiset tekee ihan mitä tahansa saadakseen pariutua jonkun suomalaisen sottapytyn kanssa. Suomalaisen naisen ei tarvitse.

      • otaoppia

        Naisissa on ihan samalaisia oman jätteensä keskellä eläviä, ei suomalaisen miehen tarvitse heitä sietää.


      • prpprrrkekkke
        otaoppia kirjoitti:

        Naisissa on ihan samalaisia oman jätteensä keskellä eläviä, ei suomalaisen miehen tarvitse heitä sietää.

        Totta. Monet naiset elävät uskomattomissa sikoläteissä, ovat muutenkin uusavuttomia, eivät osaa laittaa ruokaa, siivota jne.


      • naisensiisteys

        Vaatteet pitkin poikin kämpää, vessa pesemättä, pölyt pyyhkimättä, likaiset astiat tiskipöydällä, pussin sulkioita kymmeniä pitkin pöytiä, tyhjiä leipäpusseja ja muita roskia pöydällä, homehtuneita leipiä, pilaantuneita elintarvikkeita jääkaapissa, tuhkakuppeja ja röökin natsoja viidessä paikassa parvekkeella, kasoja papereita ja mainoksia joka vitun paikassa ja mitähän muuta.

        Siis, mitä vittua? Ei uskois, mutta totta se oli.


      • Valitettavasti

        Olen sanonut aika monta kertaa: jotkut naisihmiset luulevat että tasa-arvo tarkoittaa sitä, että otetaan oppia kaikista miesten huonoista puolista ja pahoista tavoista ja ikävistä ominaisuuksista.


      • bfs
        Valitettavasti kirjoitti:

        Olen sanonut aika monta kertaa: jotkut naisihmiset luulevat että tasa-arvo tarkoittaa sitä, että otetaan oppia kaikista miesten huonoista puolista ja pahoista tavoista ja ikävistä ominaisuuksista.

        Niin. Tasa-arvoisesti ilmaistuna asia kuuluisi niin että joku tietty ihminen on sottapytty, riippumatta siitä mitä sukupuolta edustaa. Nyt tuo sanomasi kuulostaa siltä että toisella sukupuolella olisi silti joku ihmeellinen velvollisuus pinnistellä kohti ylevämpiä tavoitteita huolimatta omista persoonallisuuden piirteistään ja jos tämä ei näin sitten teekään niin se on olevinaan joku suurempikin julistus tai erikseen miehiltä opeteltu paha tapa, ei samaa vapautta olla oma itsensä kuin mitä pojat nauttii.


      • eioletodellistakaan

        Jaa, että se on sitten jonkun vajakin mielestä persoonallisuuden piirre, se oman jätteensä keskellä eläminen.


      • bfs
        eioletodellistakaan kirjoitti:

        Jaa, että se on sitten jonkun vajakin mielestä persoonallisuuden piirre, se oman jätteensä keskellä eläminen.

        Siis ymmärsitkö ylipäänsä muuta kuin yhden sanan ja jos se noin kovasti häiritsee niin voitko keksiä siihen oman sanan oi mahtava neropatti? Ominaisuus? Luonne? Mikä arvovaltaiselle herralle/rouvalle nyt sattuisi sopimaan että ylivoimainen älynystyräsi pääsisi tästä yhdestä sanasta ehkä jotenkin yli ja eteenpäin? Ja jos selviät kamppailusta voittajana ja jos suinkin on vielä voimia jäljellä vaihdettuasi tämän yhden sanan mieleiseksesi niin kerro toki jos herää jotain muita ajatuksia?


      • Revisiitä

        " ... vapautta olla oma itsensä ... " ? Haluaako siis joku ihminen olla sika? Osaan vastata kysymykseen: valitettavasti.


    • luonnonkiharahr

      Aloittajan täytyy olla joko työtön rahaton tai mielenterveyspotilas. Emme me muuten muuttele ketään mutta nuo ovat ehdottomia hylkäyspointteja.

    • ex-morkkis

      höpöti höö mies muuttuu vaan ainoastaa kun haluu olla naisen suosikki ja parhain.

    • kksunöö

      Sama homma toimii toisinkin päin, minulla ainakin siitä kokemusta. Itsekkyyttähän se aina on, että saadaan toinen lähemmäs omaa käsitystä ihannekumppanista. Se on ok, että ehdottaa pieniä muutoksia mutta päätäntävalta tulisi aina olla sillä kohteella. Toiset muuttuvat miellyttämisenhalusta ja toiset pelkäävät kumppanin vaihtavan parempaan. Jos muuttaa itseään haluttuun suuntaan niin onhan se kai merkki jostain epävarmuudesta, menettämisen pelosta tai vastaavasta.
      Itse tapailin miestä, joka aluksi ei vaatinut minulta ihmeempiä. Ajan kanssa häntä alkoi kuitenkin häiritsemään hiukseni, kynteni, vaatevalintani ja ujouteni. Hän suorastaan vaati, että minun täytyy viilata kynteni siisteiksi ja lakata ne, kun näyttivät niin epäsiisteiltä. No kai ne näyttävät kun työni on sellaista, että käsittelen metallia ja teen jatkuvasti käsilläni töitä. Ei siinä rakennekynsiä voi pitää! Sitten vaatteenikaan eivät enää olleet tarpeeksi sieviä töistä tullessani eikä meikkiäkään ollut, olin epäsiisti miehen mielestä. Ei kukaan tuollaista työtä varten laita mekkoa päälle ja pakkelia naamaan. Vapaa-ajalla taas sain hirveästi kehuja kun panostin vähän. Muuten sainkin kuulla olevani lapsellinen kun en aina ollut edustava. Tietysti jätin hänet myöhemmin kun pieni muutos ei riittänyt ja aloin olla järkyttävän ahdistunut kaikesta.
      Tämä tapaus auttoi minua ymmärtämään, ettei toista todellakaan voi muuttaa ja sen vaatiminen on päätöntä. Itse yritin muuttua ihan epävarmuuttani, mies kun sai uskomaan etten kelpaa muuten. Nykyään olen tarkempi ja varovaisempi miesten kanssa mutta toisaalta tiedän kelpaavani myös tällaisena. Kelpuutan myös muut vikoineen.

    • muistu tästä mieleeni kun olin jotain 18-19-vuotiaana silloiselle kumppanuudelle etsimässä synttärilahjaa vaatekaupasta, kävin siinä hyllyjä läpi sillä mielellä et mistä itse tykkäisin.. sit pysähdyin ja aattelin et perkele en kyllä rupea ketään pukemaan! (makutuomarina olen kyllä ollut pyydettäessä,)
      hiustyyliin (ynnä muihin muokattavissa oleviin ulkoisiin seikkoihin) pätee sama kuin pukeutumiseenkin, et sanon mielipiteeni jos sitä kysytään, enkä toisaalta edes olisi koskaan aloittanut seurustelua sellaisen kanssa jonka ulkoinen olemus ei mua miellyttäisi (en edes ajatuksella et jos tosta vähän kampaa ja tota vähän tasoittaa ja nuo vaatteet siis menee vaihtoon ehdottomasti..).
      mitä taas niihin ei-pinnallisiin seikkoihin tulee, niin elän sillä periaatteella et muutos lähtee vain omasta itsestä. voin kyllä sanoa jos jokin on pielessä, mut äidiksi en kenellekään ryhdy. (enkä kyllä kauaa edes katselisi miestä jonka elämäntavat, maailmankatsomus ym. _huomattavasti_ poikkeaisivat omistani.)

    • veio1

      Ja vielä kerran.
      Tuota,
      Pikkuisen olen erimieltä ja pikkuisen samaa mieltä.
      Mies ja nainen tasapainottaa toisiaan. Mutta ongelma on siinä, että molemmat ovat hieman eksyneet Halivuudin yms lumoihin ja eksyneisyydessään tekevät vääriä valintoja.
      Nainen ei enää tasapainota, koska ei huomaa eksyneisyyttään vaan yrittää muuttaa miestä unelmiensa mukaiseksi, unelmien joita on syntynyt kun on eksynyt naiseudestaan ja naisen vaistoistaan.

      • LAPLANDFlNLAND

        Uskotko siihen, mitä iltalehdessä lukee? Kyseessä on keltainen media. Tekee myyviä uutisia, jonka perusteella sinä päästät sormenpäistäsi erittäin tuomittavan sanan "horoja". Voin näyttää sinulle POROJA, jos tulet lappiin.


    • PäätäSärkee

      Teidän ainoa ongelma on se, että ette ymmärrä, että ihmiset ovat yksilöitä, ei ole mitään homogeenisiä ryhmiä mies ja nainen, miten vitun pihalla voi aikuinen olla. Menee oma elämä ja parisuhteet vituiks, kun uskoo johonkin stereotypioihin.

      kärjistetty esim. nainen alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, mies ei vastaa naisen sterotyypistä kuvaa miehestä, nainen tuntee, että miehessä on jotain vikaa, nainen päättää suhteen.

      Jokainen keskustelunaloitus täällä alkaa tyyliin, miks kaikki miehet sikoja tai miks kaikki naiset huoria, ei vittu...

    • Yaiks

      Seurustelin viimeksi joku 3 vuotta sitten ja silloinen nainen yritti muuttaa minua liikaa. Olis pitänyt ajaa parta ja karvat kaikkialta, paitsi päästä...Siihen loppu suhde

    • muuttamaan

      1. Siksi kun nainen on tyhmä eikä ymmärrä, että toistaihmist' ei voi muttaa
      2. Siksi kun nainen on valinnut haluamansa miehen ja ymmärtää myöhemmin, että väärin haluttu. Sitten hän yrittää (turhaan) muuttaa miehen sellaiseksi joka olisi pitänyt valita.

      • tyhmänainentyhmä

        Naisella ei ehkä ole samaa vapautta olla koskaan muuttumatta kuin miehellä. Jos kersoja haluaa niin muuttuminen on pakollista. Jos seurustelet ensirakkautesi kanssa kohdusta hautaan jostain rippikouluiästä niin mitenköhän sen valinnan muka niin fiksusti teet että se olisi sopiva joka vaiheessa varsinkin jos toinen pitää syntymäoikeutenaan olla muuttumatta ikinä miksikään? Elämä tulee tavalla tai toisella muuttumaan jossain vaiheessa joten ainakin toisen on muututtava mukana, ihan vaikka ei lapsia hankkisikaan. Molemmat eivät voi jäädä ikuisiksi 16- vuotiaiksi. Ei edes parikymppisiksi. Joten totta kai se valinta tulee olemaan jossain vaiheessa väärä tällä pelillä. Eikä siihen ilmeisesti auta sitten kuin erota tasaisin väliajoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe