selvää säästöä öljyllä jopa 0.0022€ km järkeä vai

ProOil

Luuloon perustuva tunne on hyvä, öljy joka juuri ja juuri täyttää jokin luokituksen vaatimukset ja saa aikaan tyytyväisyyden tunteen, tätä vahvistaa fakta, että kone ei hajonnut.

On olemassa myös useita öljyjä jotka ylittävät reilusti vaaditut luokitukset, antaen koneelle paremman suojan yms.

Itse kiinnitän huomiota öljyä valitessa omiin koneisiini öljyistä saataviin spekseihin, että löytyy pelivaraa, sillä jotkut merkit itsenkin myöntävät öljyjensä sisällön vaihtelevan esim viskoosin suhteen a keksineet hauskoja sanoja kuten "tyypillinen" tai jotkut ovat suoraselkäisiä ja antavat vaihtelu välin.

Toinen merkittävä tekiä on öljyn TBN luku joka antaa viitteitä öljyn tulevasta elinkaaresta sekä siitä, että yritetty saada aikaiseksi moottoria suojaava lisäainepaketti. Perus öljy itsessään ei riitä voitelemaan, pesemään ja suojaamaan konetta.

Kolmas viskoosi indexi numero, kertoo myös öljyn laadusta, mitä suurempi sen parempi.

Neljäntenä hinta. Itse ajoin viimeksi n.30 000km öljyn kustannus 11 l 110€ jaettuna ajoilla on 0.0037 ct / km jos olisin ostanut HALPAA olisi mennyt näin 11l 43,93€ 0.0015 / km.

Itse en osaa nähdä tässä tätä säästöä elinkaari ajattelulla ja suhteutettuna autoilun muihin kustannuksiin vaikka polttoaineeseen. Lukema on niin pieni ettei sitä rahana käsitä joten kerrotaan hinnan säästö 100, niin saadaan ymmärrettävä rahallinen arvo eli öljyn säästö 0,22€ sadalla kilometrillä ostamalla kaikkein halvinta vs keskihintaiseen.

Autoilussa on mahdollista säästää järkevimmissä paikoissa, kun moottorin suojauksessa faktaan perustuvan laadukkaan ilmansuodattimen, öljysuodattimen ja öljyn käytössä!

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elmäOnSäästöäLaskemista

      Voi wattu mikä insinööri, eipä ole tyhmempää aloitusta ollut aikoihin.

      • öljytietäjä

        Kyllä ProOil kirjoittaa täyttä asiaa.Viimesin paikka missä autoilussa minä säästän,on moottoriöljy/suodattimet ja renkaat.Ajelen n.50th vuoteen työajoa.Öljynvaihdon suoritan 15th välein.Moottorissa voisi pelata halpis öljykin,mutta pelaan "varman" päälle ja maksan öljystä n.12e l.Voin ajella hyvillä mielin vaihtovälin,epäilemättä riittääkö öljyn ominaisuudet.Suodattimissa luotan alkuperäisiin/vastaaviin.Vaikka ajelen 5th euron autolla,noissa huolto hommissa en säästele.Samoin on renkaat,paljon näkee uudehkoja isoja Audeja/mersuja,jossa alla jotkut vitun ling long ym...Itse erehdyin kerran ostaa jotkut halpis renkaat....Kesän kesti,ei uskaltanut ajella kuin vesisateella kuin köröttelemällä..KYLLÄ HALVALLA EI SAA HYVÄÄ!!


    • autoinsinööri
    • 634643734

      Mulle jäi vähän epäselväksi aloitusviestistä että millä tavalla se auttaa auton moottoria jos maksaa öljystä enemmän katetta? Mitä kalliimpi merkkiöljy kyseessä, sitä enemmän hinnassa on katetta. Lapsellista uskoa että hinta olisi suoraan verrannollinen laatuun.

      Itse ostan aina halvinta merkkiöljyä, se että öljynvalmistajan merkin uskaltaa laittaa purkin kylkeen riittää varmistamaan ettei ole mitä tahansa kuraa.

      • ProOil

        En missään vaiheessa aloitusta kehottanut ostamaan kallista, vaan tarkoitus oli herätellä ymmärtämään tutustumaan öljyn teknisiin ominaisuuksiin vertailun pohjaksi, sillä vaikka öljypurkin sae / api /asea luokka täytyy, niin samallakin rahalla voi saada laadukkaampaa öljyä laatu=lue kertaus aloitus viestistä.

        Itse laitoin uudet öljyt viimeviikolla edullista ja laadukasta faktojen perusteella TB diamant diesel 5w40, öljyn hinta n6€ litra ja täyttö n.7 l katsotaan paljonko tällä kertaa päsee km. Viime kerralla mobil ESP petti 18 000km ja vaihdoin koneeseen n. Puolet öljystä siksi tuo 11l viimeksi


    • vääräpaikkasäästä

      jos ajaa todella 30tkm samoilla öljyillä, tekee tyhmän virheen. vaikka auton huoltokirja sen sallisikin, on se todella konetta kuluttavaa. jos tuon määrän ajaa, ei välitä voitelusta pätkääkään. kaikki öljyt on paskoina jo 20tkm kohdalla. autojen öljytilavuudet on niin olemattomia.

      ideana valmistajalla on saada autot kulumaan että kauppa kävisi. annetaan kuluttajille harha nimeltä longlife että ihmiset kuvittelisi säästävänsä. öljyt tulisi aina vaihtaa max 15tkm. viimeistään aina ennen pakkasia ja keväällä ennen kesää. kilometrit ei kerro kaikkea. talvella öljyt kärsii nopeasti ja sekaan sekoittuu polttoainetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe