Mistä hyvät rintaliivit?

Ongelmaakerrakseen

Mistä ihmeestä saa kunnollisia RINTALIIVEJÄ? D:
Ihan normaali kokoinen, ei sen puoleen ole ongelmaa, mutta kun kaikki ns. normaalit rintsikat kiristää, puristaa ja hankaa ja yksinkertaisesti tuntuu päällä. Koko ajan on se tunne "rintsikat ei ole mukavat..." Tämän vuoksi käytän yleensä saumattomia urheilurintsikoita, mutta esimerkiksi juhlamekkoni kanssa tarvitsisin jotkut, jotka eivät ole niin... leveät selästä olkaimista.

Seppälästä ostetuissa oli aivan liian kovat kaarituet - sama vika ollut muutamien muiden kauppojen liiveissä. Eli olen melko varma, että vihaan kaarituellisia.

Mistä te ostatte liivinne, muut naiset? :I

15

3603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mathilde------

      Ilman tarkempaa tietoa on vaikea sanoa onko sun ongelmana herkkä iho vai oletko vaan käyttänyt väärän kokoisia/mallisia liivejä vai olisiko ongelmana materiaalit?

      Paljolti rintaliivikoosta ja ongelmasta riippuu mikä ratkaisu sulle käy ja mistä niitä saa.

      Jos kaarituet ongelmana, oletko harkinnut kaarituettomia? Ihan Anttilassa voi olla Naturana-merkkiä tai sitten Marks & Spencerillä.

      Jos ongelmana materiaali, sitten etsit sellaisia, joissa puuvillaa tai mikrokuitua, esim. Triumphilla on kaarituettomat puuvillaisia tms. liivejä:
      http://www.ellos.fi/triumph/alus-uima-asut/rintaliivit/kaarituettomat

      Monilla merkeillä on myös ns. pehmeitä liivejä, jotka ovat joko kaarituettomia tai muuten mukavempia liivejä.
      http://www.timarco.com/fi/alusvaatteet/liivit?page=1

      Toinen mahdollisuus on ostaa sitten kunnolliset liivit myyjän avustuksella liiviliikkeestä, silloin materiaali on laadukkampaa, ja myyjä voi auttaa löytämään oikean koon ja mallin, jos ongelma onkin siinä. Monethan haluavat juhlaliiviksi kuitenkin kaarituellisen, joten siinä tapauksessa pitää satsata mahdollisimman hyvään.

    • tyytymätönliiveihinsä

      Minulla on samaa vikaa, kuin aloittajalla. Mittailin vastikään ympärykset ja näin, ihan kaverin kanssa, jottei tule itse pideltyä mittaa jotenkin väärin (jos vaikka seisoo huonossa ryhdissä pidellessä sitä tms.), sain selville että olin käyttänyt vuosikausia vääränkokoisia kuppeja (ympärys oli edelleen se, jonka olin ajatellutkin).

      No, marssin kauppaan ja ostin parit erimalliset, mutta nyt sillä oikealla kuppikoolla. Ääh, kupeista kerrankin sopivat ja istuvat, mutta se rinnanalusosa kun koko ajan TUNTUI rintakehää vasten... ja ne sivuilla olevat tukiluut tuntuivat myös. Yök.

      Kaarituettomina on pääsääntöisesti vain niitä veteliä kangasrättiliivejä, joista meikä ei pidä. Tykkään niistä "vahvemmista" kupeista, jottei nännit paista läpi liiveistä. Mutta vahvemmassa kupissa on aina myös alla ne helskutin kaarituet, jotka ilmeisesti minulla ainakin painavat rintakehään.

      Minulla ei ole onneksi tuota materiaaliärsytystä niinkään (kangas ei yleensä aiheuta ongelmia), mutta kaikki saumat ja kovat osat (kaarituet, tukiluut, hakasosan pehmikkeen reunat) "painavat" ja ärsyttävät. :/

      Olen kans tyytynyt käyttämään saumattomia, hakasettomia urheiluliivejä, koska niissä ei ole noita ongelmia. Onnekseni urheilen melko paljon myös, niin ei tule sitä oloa, että raha menisi hukkaan..

      • Mathilde----

        No voi voi. Eikö liivien nauha hangannut kaupassa kokeillessa?

        Sivulla olevat tukiluut? Eli tarkoitat niitä nauhassa erikseen n. kainalon kohdalla olevia pystysuoria luita?

        Luulen että olet herkkätuntoinen, joten oikea koko yksinään ei ratkaise liiviongelmaa.

        Muuten kaikki kaarituettomat eivät ole "rättilivejä" vaan kyllä sellaisia tukevammasta mutta joustavasta kankaasta on. Sun pitäisi saada liivit, joissa ei ole saumoja kupissa. Vähän laadukkaammat kuten Abecitat?
        http://www.ellos.fi/abecita/pehmeat-agnes-rintaliivit/368906


      • tyytymätönliiveihinsä
        Mathilde---- kirjoitti:

        No voi voi. Eikö liivien nauha hangannut kaupassa kokeillessa?

        Sivulla olevat tukiluut? Eli tarkoitat niitä nauhassa erikseen n. kainalon kohdalla olevia pystysuoria luita?

        Luulen että olet herkkätuntoinen, joten oikea koko yksinään ei ratkaise liiviongelmaa.

        Muuten kaikki kaarituettomat eivät ole "rättilivejä" vaan kyllä sellaisia tukevammasta mutta joustavasta kankaasta on. Sun pitäisi saada liivit, joissa ei ole saumoja kupissa. Vähän laadukkaammat kuten Abecitat?
        http://www.ellos.fi/abecita/pehmeat-agnes-rintaliivit/368906

        Miks kuulostat noin ilkeeltä?

        No ei ne kaupassa hanganneetkaan, kun seisoi suorassa. Mutta käytössä hankasivat, kun joutui esim. kumartelemaan ja kääntyilemään ja näin. Sitä paitsi kaupoissa kielletään kokeilemasta niitä paljaalle iholle, pitää kokeilla rintsikoiden päälle (rikon tätä sääntöä yleensä, mutten aina, sillä eihän lukittavan sovituskoppioven takaa kukaan sitä tiedä, että kokeilee paljaalle iholle).

        Jep, olen hyvin herkkätuntoinen. :/ Jatkan siedettävien liivien metsästystä.. Urheilurintsikoilla pärjää muutoin, mutta juhliin olis kiva laittaa jotkin vähemmän massiiviset, kun on spagettiolkainmekko/-toppi tai jotain. :D


      • 5895858
        Mathilde---- kirjoitti:

        No voi voi. Eikö liivien nauha hangannut kaupassa kokeillessa?

        Sivulla olevat tukiluut? Eli tarkoitat niitä nauhassa erikseen n. kainalon kohdalla olevia pystysuoria luita?

        Luulen että olet herkkätuntoinen, joten oikea koko yksinään ei ratkaise liiviongelmaa.

        Muuten kaikki kaarituettomat eivät ole "rättilivejä" vaan kyllä sellaisia tukevammasta mutta joustavasta kankaasta on. Sun pitäisi saada liivit, joissa ei ole saumoja kupissa. Vähän laadukkaammat kuten Abecitat?
        http://www.ellos.fi/abecita/pehmeat-agnes-rintaliivit/368906

        Triumph.

        Eivät halpiksissa kaupassa ne hankaa ostopäätöstä tehdessä mutta kun olet muutaman päivän pitänyt, jo veri lentää, vaikka koko olisi oikea.


    • Liivisillään

      Jos rintsut tuntuvat tuolta niin ne ovat yksinkertaisesti väärää kokoa ja mallia. Itse ostan liivini asiantuntevasta liikkeestä jossa ammattitaitoinen myyjä opastaa oikean koon löytämisessä, sama pätee myös sukkahousujen ostamisessa. Sellaiset halpiskauppojen valikoima harvoin sopii oikein kenellekkään ja laatukin on vähän ninn ja näin. Valitettavasti laatu ja hyvä istuvuus maksaa hieman enemmän. Ihmettelen usein että monella saattaa olla kymmeniä pareja kenkiä mutta vain muutamat rintaliivit. Itse laskin juuri että omistan 17kpl erilaisia liivejä eri tarkoituksiin ja kaikki tuntuvat päällä hyviltä, on tuellisia ja ilman tukia olevia kokoa 85D.

      • tyytymätönliiveihinsä

        Oot onnekas, kun oot löytänyt noin paljon täydellisiä! D:
        Itse olen kokoa 80A (nyt kun olen selvittänyt tämän ja tullut tulokseen, että olen vuosia yrittänyt käyttää liian isoa kuppia: 80B, koska mielestäni rintani olivat todella isot. Jostain syystä ne eivät enää ole niin "isot"...) ja kokeillut normaaleita, balconetteja, urheiluliivejä jne. Urheilut on ainoat mitkä eivät ärsytä. Eivät tosin kovin nätit, mutta se nyt ei arjessa haittaa.

        Asutaan täällä jumalan selän takana, niin ei oikein ole liivien erikoisliikettä lähimaillakaan... Lähimpään taitaa olla noin tunnin ajomatka ja se on yleensä kiinnikin siinä vaiheessa, kun minä sinne pääsisin... Ehkäpä kokeilen seuraavaksi tilata netistä jotain kokeeksi. Vähän hintavampia siis. Hinta ei haittaa, jos istuvuus ja tuntuva ovat loistavat.


      • ihanathöperörintsikat
        tyytymätönliiveihinsä kirjoitti:

        Oot onnekas, kun oot löytänyt noin paljon täydellisiä! D:
        Itse olen kokoa 80A (nyt kun olen selvittänyt tämän ja tullut tulokseen, että olen vuosia yrittänyt käyttää liian isoa kuppia: 80B, koska mielestäni rintani olivat todella isot. Jostain syystä ne eivät enää ole niin "isot"...) ja kokeillut normaaleita, balconetteja, urheiluliivejä jne. Urheilut on ainoat mitkä eivät ärsytä. Eivät tosin kovin nätit, mutta se nyt ei arjessa haittaa.

        Asutaan täällä jumalan selän takana, niin ei oikein ole liivien erikoisliikettä lähimaillakaan... Lähimpään taitaa olla noin tunnin ajomatka ja se on yleensä kiinnikin siinä vaiheessa, kun minä sinne pääsisin... Ehkäpä kokeilen seuraavaksi tilata netistä jotain kokeeksi. Vähän hintavampia siis. Hinta ei haittaa, jos istuvuus ja tuntuva ovat loistavat.

        http://www.iltalehti.fi/kamppailulajit/2015120420778397_bw.shtml
        Kannattaa syödä terveellsesti ja kohtuudella, niin pysyy kurvit kunnossa. Tämä klippi antaa mallin, miten Sinunkin kannattaa syödä. Silloin tissiliivitkin sopivat paremmin.


    • ongemaakerrakseen

      Kääk, täytyy kai vain alkaa tilailemaan vielä lisää erilaisia... Balconette-malli sopisi hyvin juhlamekkoni kanssa, sillä ne täyskupilliset (ja kaarituettomat ja useimmiten ikävä kyllä myös toppaamattomat kangaspalat) tulevat olkaintenkiinnityskohdistaan esiin mekon etumuksen alta. Siis ei pelkkä olkain, vaan sitä rintaliiviäkin näkyy. Mutta balconetteissa on ne vimmatun kaarituet, jotka eivät ota istuakseen millään. Ahdistavat, painavat, hiertävät...

    • KantsiiKoklaa

      Samanlaisia tuntemuksia on ollut mullakin.
      Olen ratkaissut asian poistamalla heti uusista topatuista liiveistä kaarituet ja kas kummaa liivit istuvat juuri niinkuin pitää, tukea löytyy ja näky ulospäin kuin hunajapupulla.
      Ja eipä tartte välttämättä pistää koneessakaan pesupussiin, sillä kaarituet ei karkaa rikkomaan konetta.

    • mutanttirintainen

      Huh onneksi en ole yksin tämän asian kanssa! Minullekaan ei nimittäin löydy kaupoista sopivia "normaaleja" rintsikoita. Käytän näitä: http://www.tukisukat-shop.com/shop/thumbnails/shop/3038/art38/h5126/19885126-origpic-494988.jpg_0_0_100_100_300_300_85.jpg eli Tokmannista saatavia saumattomia rintsikoita. Mukavat päällä, ei edes huomaa, että on rintsikat. Mutta ei näitä tosiaan juhlapuvun kanssa voi pistää...

      En ymmärrä, miten kaikki muut naiset tuntuvat voivan vain mennä mihin tahansa kauppaan ja ostaa sieltä rintsikat itselleen. Ja ne ovat aina ihan ok päällä. Olen kokeillut vuosien saatossa ties minkä mallista ja merkkistä ja kokovaihteluakin olen tehnyt, siis testaillut pari ympärystä ja kuppikokoa isompia sekä pienempiä samoista malleista, koska useimmitenhan ne kokomerkinnät eivät pidä paikkaansa.

      Harmittaa joskus maksaa 40-80€ liiveistä, joita ei voi koskaan edes pitää päällä koska aiheuttavat tuskaa.

      En tiedä, kai minullakin on vain jotkin ihmeen mutanttirinnat, joille ei ole olemassakaan istuvia, hyvältä tuntuvia normaalirintsikoita...

    • 80E

      Uskokas tai älkää:)Olen kuuskymppinen ja just eläköitynyt reipas rouva.Marssin eka kertaa asiantintevaan liiviliikkeen alennusmyyntiin...ja myyjä "tyrkyttäytyi"sovittamaan" oikeakokoisia liivejä.Tulos oli: olen parikymmentä vuotta käyttänyt liivikokoa 90/B......oikea kokoni oli 80/E.Tuntuivat heti omilta ja ihanilta päällä:)

      • reunahankaus

        Löytäis vaan täälläkin liiviliikkeen lähempää ku 40km päästä. :DDD

        No mutta joo. Minullakin oli käytössä ihan väärä koko useita vuosia... Onneksi sitten sain aikaiseksi keskittyä asiaan ja tutkin netistä, kuinka se oikeastaan mitataan. Tuloksena oli, että olin myös kuvitellut paljon isommaksi niin ympäryksen kuin kuppikoonkin............

        Sittemmin ongelma ovatkin olleet lähinnä ne alareunat: muuten hyvät liivit ja istuu kupeista hyvin, mutta se alareuna ihan ympäri tuntuu ikävältä. :/


      • Tarkkaa-tarkkaa
        reunahankaus kirjoitti:

        Löytäis vaan täälläkin liiviliikkeen lähempää ku 40km päästä. :DDD

        No mutta joo. Minullakin oli käytössä ihan väärä koko useita vuosia... Onneksi sitten sain aikaiseksi keskittyä asiaan ja tutkin netistä, kuinka se oikeastaan mitataan. Tuloksena oli, että olin myös kuvitellut paljon isommaksi niin ympäryksen kuin kuppikoonkin............

        Sittemmin ongelma ovatkin olleet lähinnä ne alareunat: muuten hyvät liivit ja istuu kupeista hyvin, mutta se alareuna ihan ympäri tuntuu ikävältä. :/

        Eli ympärysmitta on sittenkin liian pieni, ota seuraava suurempi koko. Joku toinen mallikin voi olla parempi.


      • reunahankaus
        Tarkkaa-tarkkaa kirjoitti:

        Eli ympärysmitta on sittenkin liian pieni, ota seuraava suurempi koko. Joku toinen mallikin voi olla parempi.

        Suuremmalla koolla lakkaa siis rosoinen reuna, hakaset ja kaarituet hankaamasta? Mielenkiintoista.... Pitänee vaihtaa siihen vanhaan liian isoon kokoon, jonka kanssa oli noi samat ongelmat...

        Malleja on kokeiltu monia: balconettea, täyskuppia, bandeauta, T-paitaliivejä..... D: Yöh, kaikki hankalia. Urheilurintsikat (kuten monet tässäkin ketjussa sanoneet) ainoat siedettävät päällä. Mutta ei niitä viitsi koko ajan pitää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe