Ulostaako synnyttäessä?

Ullamaija_

Hei, olen 25-vuotias ja synnytän pian. Minua arvelluttaa, että kun siinä ponnistaa niin kovaa, tuleeko samalla vahingossa pisu ja kaikki? Lapselle saattaisi olla traumaattista syntyä eritteisiin. Käykö siinä näin?

4

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeggv

      No se muksu ei varmasti välitä millaisiin eritteisiin syntyy, kunhan pääsee pihalle ahtaasta paikasta! Älä murehdi elämän luonnollisimpia asioita! Jokainen meistä pissaa ja kakkaa tai on pulassa!

    • eeefffiiiiieee

      Kaks kertaa oon synnyttänyt ja kakkaa on tullu molemmilla kerroilla. Eka kerta oli ehkä vähän nolo, kun maha oli jotenki löysällä ja sitä tuotosta tuli sitten vähän väliä. Tokalla kertaa homma hoitu ihan siististi yhdellä kertaa (ihan pieni määräkin oli).

      Mutta siis, kätilöt on kyllä asiaan tottuneita ja hoitaa tilanteen asiallisesti ja niin huomaamattomasti kun mahdollista. Ei ne rupee nenää nyrpistelemään ja tekemään asiasta numeroa.

      Mä oon kuullu, että vauvalle on hyvä jos äidiltä tulee kakkaa, koska vauva tavallaan saa siitä ne äidin suolistobakteerit itelleen. En oo varmistanu tätä tietoa mistään, eli en tiedä onko fakta. Joku asiasta enemmän tietävä voi kertoa.

    • Isäpappa

      Juu tosiaan, ihan luonnollisia juttuja nuo on. Jotkut isät sit pelästyy noita, mut minkäs sille voi.
      Lapsi ei saa traumoja ja kätilöt on tottuneita tuollaiseen. Se on tärkeintä. Itse saat kuitenkin puhtaan vauvan tissillesi, ja sit kaikki unohtuu kun katsotte toisianne silmiin.

    • lkhdsäää

      Kolme synnyttänyt eikä kertaakaan ole käynyt mulle noin. Itsellä kyllä tosin vatsa ollut yleensä löysällä jo useita päiviä ennen h-hetkeä niin suolisto ollut aika tyhjä valmiiksi. Mut jos noin käy, no big deal. Luonnollista tosiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe