Sakramentit omiin käsiin

kysyväeitieltäeksy

Lainaus:
1.12.2015 15:03

"Kyllä sä ihan oikeassa olet muuten mutta nämä riiteliät näyttää olevan näitä omahyväisiä sakramentti vastustajia ketkä luulevat omistavansa sakramentit itsellään he he"

" ketkä luulevat omistavansa sakramentit itsellään he he"

(Huomio kiinnittyi tuohon jälkimmäiseen lainaukseen, vaikka en nyt haluaisi enempää enää keskutella, etten lähtisi liian aikaisin koettelemaan siipiä, kantavatko ne ehkä, koska ne eivät kanna.)

Ketkä luulevat omistavansa sakramentit itsellee he he?

Kirjoitin joskus, että ei ole sakramentit asettaneet Jumalaa,

VAAN Jumala on itse asettanut sakramentit ja nähnyt, tämä on hyvä!

Se on minun henkilökohtainen ajatukseni, ja näin se on mulle avautunut, ja uskon siihen, että se on näin. Emme me siis ota Jumalalta valtaa pois, jos me siirrämme sakramentteja toiseen huoneeseen,

ETTÄ nyt olisi muka niin, että sakramentit asettavat Jumalan johonkin tiettyyn huoneeseen, että Jumala siellä olisi sakramenttien tähden ja takia. Ei, vaan meidän Jumalamme on itse säätänyt kaiken, mikä ja mitä tämän maan päällä on, lukuun ottamatta saatanan vaikutuksia ihmisessä, tosin nekin on nähny.

Aabrahamilla oli ainoastaan yksi oikea vaimo, ja se on Jumalansanan totuus.
Vaimo synnyttää, ja Mies siittää,

Isä, ja Poika, ja Pyhä Henki. Ja uskolla Jeesukseen Kristukseen,
Mutta jos se uskon siemen rupee väärään vaimoon,
NIIN siitä syntyy äpärälapsi, joka ei pysy oikean vaimon tykönä, eikä myöskään pidä perimän esikois oikeutta.

Muuta totuutta en mä Raamatusta löydä, kuin yhden ainoastaan.

Turhaan te hylkäätte hyvän vaimon, jos hylkäätte,
hyljätkää ennemmin se, jonka te annoitte teidät synnyttää, kun te siemenen Jumalalta saitte, ja menitte väärän vaimon tykö ja synnyitte äpäränä tämän maan päälle, ja nyt vainoatte niitä esikois lapsia, jotka oikea vaimo sai synnyttää.

"Vain usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa. "

Mutta ei sekään auta, jos on syntynyt palkkavaimon kautta, ette te tule saaman esikoislapsen oikeutta sentähden, että te synnyitte väärän vaimon luona.

Aabrahamin perinnön sai se lapsi, joka oikeasta vaimosta syntyi.

Ei siis tarvitsekaan muuta kuin uskon Jeesukseen Kristukseen, ja seurakunnan, joka Pyhän Hengen kautta synnyttää.

Jos ei seurakuntaa Pyhää Henkeä tunne, niin se toteutuu, ei Aabrahamikaan palkkavaimoansa tuntenut,

Mutta jos seurakunta tuntee Pyhän Hengen, niin se toteutuu, että Aabrahamilla oli yksi vaimo, jota hän rakasti.

Aabrahamin lapsi peri tosin maallisen esikoislapsen oikeuden, mutta Jumalan lapset perivät iankaikkisen elämän.

7

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta en jaksa enempää puhua, en usko että mun tarvitsee. Jos joku on erimieltä, niin en lähde väittelemään, väittele Jumalan kanssa. Ne mitä puhuin, ne oli mun "vertauksia", millä takoitin jotain.

      Miks sitten kirjoitin,

      niin nyt tiedät, että ei Jumalan valitut puhu itseänsä vastaan, vaan Jumalan lapset ovat syntyneet esikoisina,
      ja se esikoisoikeus oikeuttaa siihen perintöön, joka isältä saatu on.
      Mitä se on sitten hengellisesti, että joku perii kaiken, mikä Jumalan on.
      Siitäkö hän sitten sanoo, minä varastan Jumalalta minun isältäni nyt,

      EI suinkaan, ei hän varasta, vaan hän on oikeutettu perimään kaiken, mikä hänen isänsä oli, paitsi vaimoa, sillä vaimo on hänen oma äitinsä, ei sitä tarvitse omistaa, se on ja auttaa tukena ja turvana. Niin ei meistäkään Jumalia tule, mutta
      esikoisen perintöoikeus tarkoittaa periä kaikki omaisuus, mikä Isän oli ja on yhä.

      Se siitä sakramenteista. Tässä ei todellakaan tehdä Jumalaa vastaan.
      Hyljätkää paha ja riippukaa kiinni hyvässä,
      niillä sanoilla mä nyt hyvästelen teidät.

      • teuta01

        Meinaatko jättää meidät ?
        Mitä sellaista olemme tehneet että hyvästelet.
        Jos sanomme että tarvitsemme sinua muuttaako se tahtia.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Meinaatko jättää meidät ?
        Mitä sellaista olemme tehneet että hyvästelet.
        Jos sanomme että tarvitsemme sinua muuttaako se tahtia.

        Muistatko , minut olemmeko sukulsisia , olet minulle rakas .
        vastaaja joka aina pysyy totuudessa. voisit vielä harkita. ?


      • teuta01 kirjoitti:

        Muistatko , minut olemmeko sukulsisia , olet minulle rakas .
        vastaaja joka aina pysyy totuudessa. voisit vielä harkita. ?

        Oi vaalitkaa tiee, jookaa eeläämään vie..
        En ole jättämässä esikoisten seurakuntaa, jätän ainoastaan tämän suomi24 palstan, etten itse lankeaisi kiusaukseen.

        Turha on kymmenellä tuhannella kohdata se, joka kahdellakymmenellä tuhannella tulee vastaan jne.. tiedät sen vertauksen.

        Maailman joukko on paljon suurempi, mutta Herran Siionissa puhaltavat varmasti vielä ne lämpimät lounatuulet.

        Emme me kirkosta ole meidän toivoamme saaneet. Eivät edesmenneet vanhimmat, vaikka he kirkossa kävivätkin, panneet turvaansa kirkon päälle. Yksi on Herra kaikkein yläpuolella. Yksi on vaimo, äitiseurakunta.


    • teueksyi

      Juuri näin olen samaa mieltä kysyvä ei tieltä eksy

      • siinäsitäonvaloa

        MInun vanhempani kuuluivat kirkkooon ja heidän n vanhempansa liki aatamia, mutta ainuttakaan kristillistä sanaa ei heitin suusta kukaan koskaan kuullut.
        Ettäsemmkoista se on kirkkolaisen usko useimmiten, eli ei minkäänlaista. kasteeseen luotetaan ja pppiin että kyllä se hautajaisissa sitten työntää taivaaseen potilaansa, siihen luotetaan ja kanttoriin kun sillä on hyvä äänikin.

        ilman omakohtaista uskonratkaisua ei mitään ole olemassakaan, ei vaikak asuisi urkujen takana taikka nukkuisi yönsä parvella, ei auta yhtään hyvä ääninen kanttori eikä kirkkohuiviin kääriytynyt vaimoväki.


      • välihuomautus
        siinäsitäonvaloa kirjoitti:

        MInun vanhempani kuuluivat kirkkooon ja heidän n vanhempansa liki aatamia, mutta ainuttakaan kristillistä sanaa ei heitin suusta kukaan koskaan kuullut.
        Ettäsemmkoista se on kirkkolaisen usko useimmiten, eli ei minkäänlaista. kasteeseen luotetaan ja pppiin että kyllä se hautajaisissa sitten työntää taivaaseen potilaansa, siihen luotetaan ja kanttoriin kun sillä on hyvä äänikin.

        ilman omakohtaista uskonratkaisua ei mitään ole olemassakaan, ei vaikak asuisi urkujen takana taikka nukkuisi yönsä parvella, ei auta yhtään hyvä ääninen kanttori eikä kirkkohuiviin kääriytynyt vaimoväki.

        Eikä hän,joka istuu seurapenkissä pää kallellaan vaikka 80 vuotta,jos ei ole usko Kristukseen kirkastunut omakohtaisena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe