Totuus sakramenteista Raamatun valossa

Totuudenpuolesta

Tällä palstalla olisi tarkoitus käsitellä tätä sakramenttiasiaa Raamatun valossa. Kehoitan kaikkia sakramenttien omiin käsiin ottamisen vastustajia ja kannattajia perustelemaan kantansa Raamatulla. Itse en ole löytänyt Raamatusta yhtään kohtaa, minkä perusteella sakramenttien toimitus esikoislestadiolaisella rukoushuoneella maalliķkojen toimesta kiellettäisiin.

32

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta01

      Millä selität toimesi Karitsalle viimeisen Tuomiolle tullessasi. ?

      • teuta01

        Tämä kysymys oli Teille , jotka ette halua ymmärtää ,
        Mutta te ymmärrätte sen vielä, Koska aika monta otti
        kantaa heti , eikä mikään asia mene eteenpäin ELLEI
        sitä selitetä ,täällä vielä voimme ,mutta sitten rajan
        tollapuolen ei enää korjata. Mitään. uskottehan .


    • teuta01

      Tahi millä luulet selvitettävien asioita ,kaikkien muitten
      oletko unhottanut miten Aabraham sai uskon , tahi
      kuinka hän sai Leivän ja viinin . ?.

    • Totuudenpuolesta

      Hyvä teuta01,

      mitä itse selität viimeisellä tuomiolla?

      • fifklhkududuf

        Niin kuuma tulee selvittää


      • teuta01

        "Totuudenpuolesta "
        .
        Minun tätyy sanoa Että en ole Mosku , ,,ja minun synnit on anteeksi annettu,
        Joten minulla ei ole selitettävää, Jeesus on sanonut: että hän on tie,totuus
        ja elämä ,ja Hän on OVI jonka läpi pitää kulkea , jos silloin on selvittämättömiä asiaoita , on parempi kuin menee siitä toisesta portista, minun ei tartte eikä
        teidän tartte härnätä , koska te olette menossa toiseen porttiin. HYVÄSTI.,


      • Teuvoo
        teuta01 kirjoitti:

        "Totuudenpuolesta "
        .
        Minun tätyy sanoa Että en ole Mosku , ,,ja minun synnit on anteeksi annettu,
        Joten minulla ei ole selitettävää, Jeesus on sanonut: että hän on tie,totuus
        ja elämä ,ja Hän on OVI jonka läpi pitää kulkea , jos silloin on selvittämättömiä asiaoita , on parempi kuin menee siitä toisesta portista, minun ei tartte eikä
        teidän tartte härnätä , koska te olette menossa toiseen porttiin. HYVÄSTI.,

        Mitä helvettiä sitten näillä sivuilla hortoilet, jos "pilettisi" on jo leimattu ??
        Matkavaatteet vain päälle ja bussipysäkille.


      • teuta01
        Teuvoo kirjoitti:

        Mitä helvettiä sitten näillä sivuilla hortoilet, jos "pilettisi" on jo leimattu ??
        Matkavaatteet vain päälle ja bussipysäkille.

        Et lainkaan halua ymmärtää , (siis nióin ei asioita hoideta kun sinä väität ja kiroot)
        "jos tarkoitat matkalippua" Taivaaseen ,en ole niin sanonut eikä kukaan voi sitä
        itse päättääkään , .
        .
        Jokaisen tulee muistaa ,Että meillä on ISÄN /Jeesuksen lupaus Pelastuksestame
        Jos minä USKON Jeesukseen Kristukseen , niin minä pelastun ..se ei ole sen vai-
        keanpaa ,joten Teuvoo , minä neuvoon. .


    • eiooikäv

      Polttaa polttaa

    • valoakinolisi

      Kyllä ei ole pitkä ikä antanut teutallekkaan paljoa hengellsitä käsityskykyä!
      Mikä sen sairauden nimi on joka pitää ihmistä sokeana ja kuurona ja estää terveen evankeliumin pääsyn sydämen ja edes pään tietoisuuteen!

      Raamatussa ei ole minkäänlaista viitettäkään siihen että Jumalasuhteen syntymiseen kasvamiseen ja hoitamiseen tarvittaisiin jonkinlaisia mekaanisia talismaaneja, kuten lutterin kirkon mainostamat sakramentit ovat.
      Aivan kuin Jumalan Pojan ristinkuolema lisäksi vaadittaisiin erilaisia temppuja ihmiseltä ja välineitä tikapuita joita pitkin päästään taivaan porteille.

      Raamatussa ei ole sanaakaan sakramenttiopetusta sen lisäksi mitä Jeesus sanoo ehtoollisasetuksensa yhteydessä mm; niin usein kuin te syötte ja juotte tehkää se MINUN muistokseni, ja kasteen osalta siellä ei ole sanan sanaa vauvojen kastamisista, ei vaika kuinka teutakin koittaa olla sitä mieltä että vauvalla on usko ja siten voidaan kastaaa!

      vaaveilla ei minkäänlaista uskoa mihinkään sen enempää kuin varpusen munalla, ennekuin tulee itse tietämään ja tuntemaan mikä on mitäkin elämän varrella. silloin jos valitsee Jeesuksen seuraamisen, silloin omakohtainen usko on mahdollista ja kaste samoin, ei yhtään aikaisemmin.

      muuta kun on sokea ja halua sokeana pysyä niin siinä sitten väitellään mikä viini se on se joka syntejä antaa anteeksi, saako mehulla vain pikkurikkeet ja hyvällä viinillä loput ja muuta vastaavaa hoopoa.

      • LikaisetKädet

        Ehkä saat uskollesi tukea jostakin. Tämä palsta sattuu nyt oleman lestadiolaisuudesta keskusteleva. Herätysliike on evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja niillä on sama opin pohja. Siksi Lutherin käsitys on se, joka on esikoislestadiolaisenkin opin käsitys. Jos joku on tästä eri mieltä, etsiköön itselleen parempaa seuraa.
        On kaksi aika hyvää tekstiä, jotka kannattaisi tässä tilanteessa lukea. nimittäin Apostolinen ja Nikealais-Konstantinopolilainen uskontunnustus. Ne löydät ainakin Katekismuksesta ja myös useimmisst kirkon julkaisemasta virsikirjoista. Katekismuksessa on paljon muutakin sellaista, jonka varasssa kummatkin mainitsemistani liikkeistä elävät. Toki pohjana on Raamatun sana.


      • teuta01

        Meillä Uskovilla oli jo tieto Aabrahamin aikana että. (pv. vanhana ympärileikattiin poika vauvat , Jos hänellä oli voimia kestää se ,niin minä luulen että sinun on vielä
        palattava VT:n Aikaisiin asioihin ,,, sillä kun Kaste tuli sen tilalle , Ja Jeesus sanoi,
        Siinä minä olen vauvan USKONA . Ja kuka tätä ei usko hänen olisi parempi kuin
        hänet riputrettaisiin myllyn kiveen . . . .
        .
        Hän otti Leivän Kiitti ja siunasi ja mursi ja antoi Opetuslapsilleen ja sanoi:
        Tämä on minun ruumiini, Teidän edestänne annettu . Syökää kaikki ,niin
        usein kuin te tästä sytte tehkää se minun muistokseni

        Hän otti Maljan ja Jeesus sanoi: nämä sanat Tämä on Viini on Minun minun
        VERENI ja ja liiton veri , Hän ei puhunut marjamehusta mitään ,vaan VIINISTÄ.
        ja niinusein kun tesiitä juotte , tehkää se minun muistoksi . Muistutan vielä ettei
        se ollut silloin ainoa ateria , he nautti vielä VIIMEISEN KERRAN SITÄ JUMALAN
        SÄÄTÄMÄÄ PÄÄSIÄIS ATERIAA JOKA OLI KARITSA.

        Niin minun ikäni ei kuulu tähän asiaan , mutta jos laitetaan koetukselle minun
        Hengellinen käsityskykyni , sanon vain että Jumala on antanut sitä aivan ,sen
        osan joka minulle kuuluu , Elikkä jos minä tulen tällä toimeen, Sen on Jumala katsonut kohtuudeksi , ja minä uskon siihen , kykyni on mikä on mutta ei se
        ole teilläkään yhtään parenpi, vaan päin vastoin ..


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Meillä Uskovilla oli jo tieto Aabrahamin aikana että. (pv. vanhana ympärileikattiin poika vauvat , Jos hänellä oli voimia kestää se ,niin minä luulen että sinun on vielä
        palattava VT:n Aikaisiin asioihin ,,, sillä kun Kaste tuli sen tilalle , Ja Jeesus sanoi,
        Siinä minä olen vauvan USKONA . Ja kuka tätä ei usko hänen olisi parempi kuin
        hänet riputrettaisiin myllyn kiveen . . . .
        .
        Hän otti Leivän Kiitti ja siunasi ja mursi ja antoi Opetuslapsilleen ja sanoi:
        Tämä on minun ruumiini, Teidän edestänne annettu . Syökää kaikki ,niin
        usein kuin te tästä sytte tehkää se minun muistokseni

        Hän otti Maljan ja Jeesus sanoi: nämä sanat Tämä on Viini on Minun minun
        VERENI ja ja liiton veri , Hän ei puhunut marjamehusta mitään ,vaan VIINISTÄ.
        ja niinusein kun tesiitä juotte , tehkää se minun muistoksi . Muistutan vielä ettei
        se ollut silloin ainoa ateria , he nautti vielä VIIMEISEN KERRAN SITÄ JUMALAN
        SÄÄTÄMÄÄ PÄÄSIÄIS ATERIAA JOKA OLI KARITSA.

        Niin minun ikäni ei kuulu tähän asiaan , mutta jos laitetaan koetukselle minun
        Hengellinen käsityskykyni , sanon vain että Jumala on antanut sitä aivan ,sen
        osan joka minulle kuuluu , Elikkä jos minä tulen tällä toimeen, Sen on Jumala katsonut kohtuudeksi , ja minä uskon siihen , kykyni on mikä on mutta ei se
        ole teilläkään yhtään parenpi, vaan päin vastoin ..

        2:12-2015 ,17:39 tehty ,korjaan .siinä pahan virheen ( =olla 8 koska puhuin 8 pv
        vanhasta Ympärileikkauksesta .


    • Totuudenpuolesta

      Lapsella on lapsen usko ja näin ollen hänet voidaan kastaa vastasyntyneenä;

      Matteus 18:6


      Edellinen luku, P. Matteuksen EvankeliumiP. Matteuksen Evankeliumi 181. Sillä hetkellä tulivat opetuslapset Jesuksen tykö, sanoen: kuka siis on suurin taivaan valtakunnassa? 
      2. Ja Jesus kutsui tykönsä lapsen, ja asetti sen heidän keskellensä, 
      3. Ja sanoi: totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule niinkuin lapset, niin ette suinkaan tule sisälle taivaan valtakuntaan. 
      4. Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa. 
      5. Ja joka holhoo senkaltaisen lapsen minun nimeeni, hän holhoo minun. 
      6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

      • teuta01

        "totuudenpuolesta"
        .
        Sinun sanomasi Lapsi oli erilainen . KL.sanoi että maailman Raamatun tutkijat
        ovat viidsaudessa tulleet siihen tulokseen , että tämä lapsi oli 4 vuotias sekä
        niinkuin aluksi sanoin lapsi ei ollut kastettava vaan ESIMERKKI opetuslapsille.
        siitä että ellette tule kuin tämä lapsi ette, taida päästä taivastenvaltakuntaan .
        .
        Hän siis esitti heille vertauksen , Kuinka pitää USKOA että sinne pääsee ,sitten
        kun se on ajankohtainen, mutta toisessa paikassa Hän sanoo: Olkaa aina val-
        miit sillä ette tiedä aikaa ettekä hetkeä milloin tarve tulee , sillä kun Ylkä
        tulee ei ole mitään tehtävissä ,,muistatte ne viisi tyhmää Neitsyttä. .


    • Totuudenpuolesta

      Jotka USKOVAT minun päälleni...

      Siinä Jeesus itse todistaa, että myös lapsilla on usko.

      • siinäseonihme

        Niin on niillä joilla on sellainen. kuusvuotiaalla voi olal jo jonkinlainen lapsenkäsitys asioista ja halu uskomiseen tai sitten ei!

        vauvoilal ei ole yhtään mitään eivätkä he tajua mitään koko asiasta sen enempää kuin naapurin vesivahingostakaan.

        mikä se on syynä ettei näun yksinkertaista asiaa ymmärretä, kerrotko totuudenpuolesta, miksi olet umpisokea ja esiinnyt totuutena häh?!


      • valoakinolisi

        Jeesus todisti tasan tarkkaan puhuen NIISTÄ lapsista joita HÄN piti ja otti syliinsä, olivatko he vauvoja mitäs luulet, ja missä siinä on viittaus että niitä vaaveja pitää alkaa kastaa ja kummien mumista jotain, eiköä sitä nyt täysjärkisen kirjoissa oleva näe mistä siinä on kysymys.

        mutta eihän sitä kun on isät niin on pojatkin sam akuinka hullu asia niin perinteet määrää suunnan ja vauhdin.

        Raamattu sanoo sitä ihmispeloksi.


      • teuta01
        valoakinolisi kirjoitti:

        Jeesus todisti tasan tarkkaan puhuen NIISTÄ lapsista joita HÄN piti ja otti syliinsä, olivatko he vauvoja mitäs luulet, ja missä siinä on viittaus että niitä vaaveja pitää alkaa kastaa ja kummien mumista jotain, eiköä sitä nyt täysjärkisen kirjoissa oleva näe mistä siinä on kysymys.

        mutta eihän sitä kun on isät niin on pojatkin sam akuinka hullu asia niin perinteet määrää suunnan ja vauhdin.

        Raamattu sanoo sitä ihmispeloksi.

        Minusta on niin että ne lapset jotka Jeesus otti syliinsä , Hän kastoi
        ja jokainen saa ajatella kuinka tahtoo , Minä ajattelen näin ja olen siihen
        saanut joskus Tuntemuksiakin , Yhtä lailla joku on toista mieltä enkä sitä
        yhtään kiellä.
        .
        Toisessa paikassa Hän sanoo :minä olen lapsen usko ,sitä ei pidä väheksyä
        Sillä JUmala on sanonut : että kaiken minkä määrään se toteutuu.
        .
        Sitten kolmannessa paikassa , Antakaa lasten tulla Minun lukseneni ,
        älkääkä estäkö heitä... nolottiko Opetuslapsia silloin , nolottaako
        teitä. Oletteko tajunneet mikä maa mikä valuutta ..
        .
        Minä en vastannut 1994 EU:kyselyssä kyllä VAAN VAHVASTI EI..


      • teuta01

        Aivan : Kysyin kerran PL:n mielipiteen tähän asiaan . Hän sanoi
        Siihen kuluu Jumalan salaisuus. Siis se on sitä kautta selvä.
        .
        Jos me muistamme , että Jeesus Kristus, on kasteella pienen
        Uskona , sen ehkä ymmärrämme parhaiten ..


      • missäsyy
        teuta01 kirjoitti:

        Aivan : Kysyin kerran PL:n mielipiteen tähän asiaan . Hän sanoi
        Siihen kuluu Jumalan salaisuus. Siis se on sitä kautta selvä.
        .
        Jos me muistamme , että Jeesus Kristus, on kasteella pienen
        Uskona , sen ehkä ymmärrämme parhaiten ..

        Jaahas ja taas teuta runoilee omiaan kuten aina kun vauvakostukkeesta on puhetta.

        Jeesu sei usko kenenkään puolesta ei ison eikä pienen, moinen puhe on satapalturia ja höpöhöpöä!

        miksi ei ikä tuo mieltä, kerroteutanen?


      • voinäitähöpöjä
        teuta01 kirjoitti:

        Minusta on niin että ne lapset jotka Jeesus otti syliinsä , Hän kastoi
        ja jokainen saa ajatella kuinka tahtoo , Minä ajattelen näin ja olen siihen
        saanut joskus Tuntemuksiakin , Yhtä lailla joku on toista mieltä enkä sitä
        yhtään kiellä.
        .
        Toisessa paikassa Hän sanoo :minä olen lapsen usko ,sitä ei pidä väheksyä
        Sillä JUmala on sanonut : että kaiken minkä määrään se toteutuu.
        .
        Sitten kolmannessa paikassa , Antakaa lasten tulla Minun lukseneni ,
        älkääkä estäkö heitä... nolottiko Opetuslapsia silloin , nolottaako
        teitä. Oletteko tajunneet mikä maa mikä valuutta ..
        .
        Minä en vastannut 1994 EU:kyselyssä kyllä VAAN VAHVASTI EI..

        Älä hyvä ihminen viitsi taikauskoasi kaupata ympäriinsä, puhut ihan soopaa vai että Jeesu skastoi hohoijaa... j amitä sitten vaik kaolisi kastanutkin juoksentelvat lapset, mitä erikoista siinä on!!!??

        minäkin olen kastanut monia kuusvuotiaita koska hhe TUNNUSTIVAT uskonsa ihan omalla suullaan julkisesti, oletko koskaan teuta sellaista edes kuullut tai nähnyt, tuskin olet.

        Jeesus EI kastanut vauvoja sen enempää kuin kukaan Raamatussa!


    • Totuudenpuolesta

      Itse uskon, että Jeesus tarkoitti kaikkia lapsia! Taivaassa käyneet ovat kertoneet, että siellä on mm. altaita, joissa enkelit hoitavat abortin seurauksena tulleita sikiöitä. Enkä usko, että näitä sikiöitä on kukaan kastanut.

      • teuta01

        Minusta , siellä ei hoideta mitään . Koska kaikki menee Paratiisiin ,
        ja siellä jo kaikki muuttuu n.30 vuotiaaksi ,oletko kuullut siitä mitään.
        Että taivaassa on ,vasta n.50 ihmistä , minkä tähden ..
        .
        Siksi että vanha taivas ja vanha maa PALAVUUDESSA sulavat , niinettä
        kenenkään ei isommin tarvitse olla toistensa tiellä , mutta melkein jo
        unhotin ne Esikois lahjana annetut 144'000as. n.1427. jolloin Mooses ,
        täytti 100. vuotta . Nämä maailman suurin kuoro On nbähty joskus siionin
        vuorella. sen kieli on niin vanhaa Hebreaa ettei sitä enää ymmärretä.
        Mutta kun Taivaaseen päästään olemme saaneet uuden kielen ja se on
        kaikilla sama ..
        .
        Mutta minun piti kertoa Taivaasta. Niitä on paavalin mukaan 3. ja hänkin on käynyt kolmannessa taivaassa , siinä alimmassa , Se on Paratiisi. jossa kuolleitten
        sielut lepää. ja siellä on sieluja ,n. 26. Miljardia tällä hetkellä .
        .
        sitten se toinen taivas ,Jossa on Taivaallinen sotajoukko , 200 miljoona. ja
        Enkelit heitä on 100 Miljoonaa. - ne kun on palvelu vuorossa Ylemmässä
        taivaasa, se On Jumalan Taivas Siellä on JUMALA, ja Kristus , ne 4 Kerubia ,
        ja ne 4 Serafia jotka kiittää kaiken aikaa JUMALAA. ja ne enkelit jotka on palvelu vuorossa .
        .
        1. Taivas on n.215km korkeudessa .
        2.taivas on n.205km korkeudessa.
        3.taivas on n. 195 km Korkeudessa.
        .
        Näistä voimme kenties sitten keskustella, kun olemme juttu tuulella .
        Ja sen voimme tehdä varsinkin silloin kun olemme rauhoittuneet.
        Ja siitä kannattaakin puhua kun tiedäämme todellisen laidan ,


    • etsikää

      Minä en ole löytänyt Raamatusta lestadiolaisten rukoushuonetta,en esikoisten-,enkä minkään muunkaan ihmisen nimen alla olevaa.Mutta Kristuksen kirkosta muistanen lukeneeni.

      • Totuudenpuolesta

        Se onkin pääasia, että ihminen kuuluu maailmanlaajuiseen Kristuksen kirkkoon, jonka jäsenet Jumala yksin tuntee. Mikään -laisuus ei ihmistä pelasta vaan ainoastaan usko Jeesukseen Kristukseen.


      • etsikää
        Totuudenpuolesta kirjoitti:

        Se onkin pääasia, että ihminen kuuluu maailmanlaajuiseen Kristuksen kirkkoon, jonka jäsenet Jumala yksin tuntee. Mikään -laisuus ei ihmistä pelasta vaan ainoastaan usko Jeesukseen Kristukseen.

        Silläpä meidän pitää jatkaa samaan malliin,kun emme tiedä millä sieluntilalla vieressämme oleva on ja nauttii sakramentin,että olisimme tarpeen vaatiessa valmiit todistamaan syntien anteeksi antamusta.
        Emme me voi jättää lähimmäistämme ja eristäytyä,emme mitenkään,omatunto ei siinä veny.


      • herätkääjoviimeinkin
        etsikää kirjoitti:

        Silläpä meidän pitää jatkaa samaan malliin,kun emme tiedä millä sieluntilalla vieressämme oleva on ja nauttii sakramentin,että olisimme tarpeen vaatiessa valmiit todistamaan syntien anteeksi antamusta.
        Emme me voi jättää lähimmäistämme ja eristäytyä,emme mitenkään,omatunto ei siinä veny.

        mikään sakramentti ei merkitse mitään syntien anteeksiantamisessa, herätkää jo hölmöt ja lukekaa mitä siellä Raamatussa oikein julistetaan aiheesta!

        miksi joku on niin pöllö että kuvittelee ruansulatuksen oleva osana pelastusta ei viitsi edes nauraa moisille hupatuksille.


      • eilopukorvenkierto
        etsikää kirjoitti:

        Silläpä meidän pitää jatkaa samaan malliin,kun emme tiedä millä sieluntilalla vieressämme oleva on ja nauttii sakramentin,että olisimme tarpeen vaatiessa valmiit todistamaan syntien anteeksi antamusta.
        Emme me voi jättää lähimmäistämme ja eristäytyä,emme mitenkään,omatunto ei siinä veny.

        mitä ihmettä tuokin tarkoittaa..." että olsimme tarpeen vaatiessa todistamassa syntien anteeksiantamusta..:!!!!"

        on teillä käsittämättömät käsitykset ei voi muuta sanoa, kuka missä ja miksi ion tuollainenkin opinseko syntynyt jonkun mieleen!

        eikö se riitä että syntinen uudestisyntyy Jumalan Hengestä ja saa OMAT syntinsä anteeksi, mihin siinä tarvitaan jotain ihme todistamisia ja mujita ihmisiä, ja mitä se ehtoollinen tähän asiaan mahtaa liittyä.....huh huijaa.


      • Totuudenpuolesta
        herätkääjoviimeinkin kirjoitti:

        mikään sakramentti ei merkitse mitään syntien anteeksiantamisessa, herätkää jo hölmöt ja lukekaa mitä siellä Raamatussa oikein julistetaan aiheesta!

        miksi joku on niin pöllö että kuvittelee ruansulatuksen oleva osana pelastusta ei viitsi edes nauraa moisille hupatuksille.

        Rukoile, että Jumala saisi avata myös sinun ymmärryksesi käsittämään näitä uskon asioita.


      • eilöydyei
        Totuudenpuolesta kirjoitti:

        Rukoile, että Jumala saisi avata myös sinun ymmärryksesi käsittämään näitä uskon asioita.

        minun ymmärrys on avautunut todellisen avaajan toimesta jo iät ajat sitten.
        lutterin enkä leevin napanuorissa en ole koskaan ollut päivääkään, josta iso kiitos ylöspäin.

        eikä tuollaisilla omituisilla käsitteillä,..olla todistamassa,,,.. ole minkäänlaista tukea sanassa.'

        kerro kohta Raamatusta jossa puhutaan tuollaisia todistamisia!


    • eikäsitätätäsokeudenmäär

      Ja teu runoilee aivan ihmeellisiä poikavauvojen kestämisistä ja minun ripustamisestani myllynkiveen ja Jeesuksen olevan vauvojen uskona, ei hyvänen aika......!!

      mikä joukko tämä oikein on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe