Sotilaskarkuri vol.2

Summamurtui

@kollaa.Alahan suoltamaan jälleen asiaa foorumille !

220

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kollaakestääxxx

      Kiitos. Jos jotakin armeijan käyminen tuottaa. Niin oma-aloitteisuutta. Täällä on selvästi upseeriainesta. Ehkä jo huomenna joku saa ylennyksen.

    • DS5

      Kollaa hyvä. Huomenna on itsenäisen Suomen synttäripäivä. Miksi, sitä en ymmärrä. Parempi meillä olisi ollut Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitossa. Siis CCCP kyrillisillä aakkosilla, ja SSSR meidän kielellä.

      Toisaalta, olet hyvin fiksu henkilö, kun et halunnut ampua iivanaa viimeisessä kisassa. Nimittäin nyt velivenäläinen ostaa antiikki-Korollaa neutralointiaineeksi ydinvoimalaansa, koska ruoste puolittaa plutoniumin säteilyajan. Näköisroskiksesi on jo monumentti Pietarissa. Olet pyhiinvaelluskohde.

      Vittu, mun Citikka ruostuu pohjasta, kun kävin Keravan snägärillä. Mitä tehdä?

    • Nuorgamin.Eikka

      @kollaa.Onnittelut ylennyksen johdosta.Huomenna Itsenäisyyspäivänä @kollaa saa ylennyksen kun Tasavallan presidentti nimittää hänet 2 lk Käpykaartilaiseksi.

      Hienoa että tämä perinteikäs maanpuolustushenki elää edelleen Suomessa ja sankareita muistetaan ansaitusti.

    • kollaakestääxxx

      Tällä päivämäärällä ja huomenna, jos Jumala suo, olen ylentänyt seuraavat ansioituneet Suomalaiset tai muuten vaan hyvät jätkät. Nuorgamin Eikan olen ylentänyt joo joo mieheksi. Keravan Sepon olen ylentänyt saunamajuriksi. DS5 olkoon tämän Jumalan suoman päivän esikuntakaapeli ja opettaja saakoon pitää virkansa.
      Huomenna pukeudun parhainpaan asepukuuni ja menen vastaanottamaan ohimarssia muiden kenraalien kanssa. Tämän jälkeen suuntaamme mallivaimoni kanssa upseerikerholle jossa kerron upseereille taisteluistani. Sitten onkin vuorossa Mannerheimin haudalla käynti, jonka jälkeen järjestän pienen ilotulituksen kuntani veteraaneille. Kaikki on tervetulleita.

    • DS5

      Kollaa, ainoa ohimarssisi oli kutsunnoissa ja armeijajutuissa, kun teit itse ohimarssin suoraan käpykaartiin. Siellä olet pysynytkin sinkeästi. Sen huomaa myös sotilasarvojesi tuntemuksesta. Korolla on paalissa, naista et ole koskaan saanut etkä saakaan, hipit polttavat näköisroskiksesi, sitten olet koditon. Visvasyyläsi pahenee, rollaattorista gummi puhki. Onko kivaa? Kuuntelen.

    • Annamunkaikkikesrää

      En voi käsittää että tätä infantiilia läppää jaksetaan vielä toisenkin säikseen verran.

      • DS5

        Pelle. Imetkö? Nieletkö?
        Jos vituttaa, laita se kirjastokortilla yhteiskunnalta lainaamaasi kone kiinni, hakeudu ammattiauttajalle (yhteiskunnan laskuun), tai sitten tapa itsesi. Olisi kaikkein paras lopputulema se lopullinen ratkaisu. Omaisesi eivät menettäneet mitään, emmekä mekään. Just do it.
        Seppo, kollaa, ope, automaattivastaava, ja minä olemme ylimmässä veronmaksuluokassa, joten käypä aamulla pankkiautomaatilla katsomassa saatko einesmaksalaatikon Lidlistä rusinoilla vain ilman.

        Vitun apina. Me kaikki elätämme tuollaisia paskoja. Valitettavasti.


    • kollaakestääxxx

      Hoh hoijaa. Taas on se aika vuodesta kun uusia kenraaleja putkahtaa ja meikäläisellä alkaa koulutustyö. Jotkut luulevat että kenut on valmiita natsat saatuaan. Ei ole. Koulutus alkaa sillä että kaikille haetaan samanväriset Lexukset, ja sitten laatu konjakkeja sekä sikareita. Yksinkertaisista asiosta edetään siihen asti, että kenelläkään ei käsi vapise parin viikon kurlaamisen jälkeen. Ostereitten, kaviaarin ja muiden herkkujen syöminen vetää kokemattomalta kenulta vatsan vikkeläksi.
      Kovasta koulutuksesta on kuitenkin paljon hyötyä diblomaatti, rauhanturva ym. neuvotteluissa.
      Kuuluisimpia oppilaitani ovat: M Ahtisaari, N Mandela ja vuoden poliisiksikin valittu J Aarnio.

    • KeravanSeppo

      @kollaa.Oliko maukasta hernesoppaa tänään Hakaniemen torilla Heikki Hurstin "Linnan juhlissa". Tai pakkohan sen oli oltava hyvää kun kävit seitsemän kertaa santsaamassa ja vielä otit gallonan verran mukaankin .Se oli siinä ja siinä että se tonkka edes mahtui siihen selkäreppuusi. Ettei vaan ollut se sama SA.Int tunnuksella varustettu reppu joka oli jo sinulla mukana käpykaartiretkelläsi.

      Äläkä unohda sitä Heikki Hurstin järjestämää joulujuhlaa Messukeskuksessa jouluaattona.Saatat saada jopa siivun kinkkua jos pääset jotenkin paikalle !

      • opettaja3

        Ihmiset, jotka painavat yli 158 kiloa, syövät ilmaiseksi Las Vegasin Heart Attack Grill -sydänkohtausgrillissä.

        Onneksi kollaalla ei ole tuollaista ongelmaa vaan päinvastoin näyttäisi kuin olisi juuri päässyt Auschwitzistä karkuun !

        Kollaa joutuu jatkossakin turvautumaan Hurstin antimiin.


    • kollaakestääxxx

      Mukavaa Seppo että sinut on vapautettu jo poliisivankilasta. Nyt varmaan vastaisuudessa citikassasi soi Vangin toive ja vastaavan genren hitit. Minä soitin poliisijohtajalle ja pyysin vapauttamistasi. Etköhän ole oppinut läksysi. Olethan? Ensi kerralla ei päätä silitetä. Kehoittaisin vielä lähettämään muutaman purkin koiranruokaa kiitokseksi.
      Lexussellani takaisin tullessa luin viimeistä autolehteä. Uskomatonta että uuden Toyota Priuksen keskikulutukseksi on saatu vain 3l/100. Sehän vie vähemmän kuin pappatunturi! Kyllä ne Nipponin pojat osaa.

      • opettaja4

        Koskas kollaa on oppinut lukemaan?


    • kollaakestääxxx

      Opettaja opettaja. Sinulla on selvä asennevamma. Onhan se väärin että alaluokkalaiset kurmuuttavat sinua, mutta sinäkin olet jo pitkälti yli 30v ja sinun pitäisi oikeasti mennä vaikka armeijan vapaaehtoistyöhön , jotta edes hitusen miehistyisit.
      100 Jani-Petteriä ei voi olla väärässä.
      Jossakin tapauksessa kiusaaminen on ihan OK.
      Tule luokseni maatilalleni. Ammutaan kissoja, kalastellaan ja nukutaan yö laavussa.
      Se ei ole paljon, mutta jonkinlainen miehistymisriitti sinulle.

    • DS5

      Kollaa, kun rakastat Japaniaa, kokeilepa seppukua, silleen Lexus -malliin. Snägärillä omin kätösin kurkku Fiskarsin fileerausveitsellä auki, viimeinen huuto "Kreegah, Tarzan bundolo". Sitten kyrvähdät siihen Honda Monkeyn ja Korollan yhteishautaan. Viimeisillä rypistyksilläsi heilutat snägärin hinnastoa "Tuplaporilainen Kollaan hinnalla". Ketsuppi maksaa erikseen.
      Hoitajasi saattavat sinut viimeiseen lepoosi. Aika paha rasti sillä liksalla.

      Kollaa on jo kuopattu. Korollansa viereen. Keravalle. Leppoisat pimppifantasiat heille. Josta kumpikaan ei mitään älyä.

    • kollaakestääxxx

      Japanilaisessa kulttuurissa tehdää seppuku yleensä jos menettää kasvonsa. Esimerkiksi sekoaa eläimiin, hakee kirkkovaltuustoon tai ostaa citikan niin vastaavaa voi harkita vakavasti Suomessa. Serkun kanssa naiminen on niillä rajoilla. Samoin ei yksi kerta homoa tee. Siis näin kertovat kaverit.
      Itse olen kunnian mies. Sotilasvala, rippikoulu ja Lexuksen ostaminen velvoittaa minut elämään niin kunniallisesti, niin kuin se vain nuoren mallivaimon kanssa onnistuu.
      Vaikka rakas blondini kutsuu minua vanhaksi irstaaksi mieheksi, paikkakuntani Ron Jeremyksi, on minulla pehmeämpikin puoli. Auton esimerkiksi opettajaa tulemaan kaapista ulos ja alkamaan mieheksi. En tosin tiedä riittääkö siihen yksi ihmiselämä.

    • KeravanSeppo

      Nyt kyllä vähän harmittaa kun en ollut paikalla.Kävi nimittäin niin että naapurini oli eilen säätä uhmaten lähtenyt pienelle iltalenkille ja tullessaan Keravan torin lähelle hän kuuli kun armeijan sotilaspuvussa oleva mieshenkilö huitoi käsillään kuin kapellimestari ja päästi suustaan epämääräisiä loitsuja samalla hokien jatkuvasti " Suomi on puolustamisen arvoinen maa "

      Muutama laitapuolenkulkija katseli myös hymynkare huulillaan touhua ja he tunsivat "artistin" erittäin hyvin ja kertoivat naapurilleni että @kollaahan se siinä jälleen esiintyy Itsenäisyyspäivän kunniaksi ties kuinka monennen kerran jalkaväenkenraali Adolf Ehrnroothina ja Mannerheim-ristin ritarina.

      Huomenna menen katsomaan kolmen minuutin mittaista videonpätkää jonka naapurini oli taltioinut tilaisuudesta!

    • kollaakestääxxx

      Nyt vasta tajuan mistä Seppo, DS, opettaja ja Eikka on niin tuttuja. Kävin joskus Keravan nuorisovangeille puhumassa hyvästä tulevaisuudesta.
      Siellähän nämä venkulat pönötti vanginvatteissaan.

    • opettaja7

      Nyt kollaa muistaa väärin jälleen sillä hänhän se juuri oli siellä lusimassa sitä kahden vuoden kakkua sekaantumisesta alaikäiseen poikalapseen.

      Taitaa kollaata vähän hävettää kun olimme koko porukalla tutustumassa Suomen vankilaoloihin ja totesimme ne liian ylellisiksi ja ruoka-annoksiahan sitten pienennettiinkin meidän lausuntojemme ansiosta.

      Mottomme oli silloin että pahan pitää saada palkkansa ja niinhän sitten myös tapahtuikin !

    • kollaakestääxxx

      Moni ihminen on tänä päivänä joutunut citikan omistajaksi. Häpeä, pelko hanurissa he ovat joutuneet ajamaan autollansa pimeitä teitä, vailla valon kajastusta. Citikan omistamisen tyhjyyttä on yritetty paikata kovalla työn teolla, itseruoskinnalla. On ollut vaikeaa tunnustaa että tulipa tehtyä väärä valinta. Häpeää pahempi on vain kuolema.
      Mutta ei hätää. Tunnen monia entisiä citikan omistajia jotka ovat eheytyneet. Prosessi alkaa kun tunnustaa virheensä. Seuraava askel on kävellä Toyota kauppaan. Mutta älä aloita liian isosta ja kalliista mallista. Askel kerralla, lopulta voit esitellä ylpeänä Lexusta pihassasi. Sen jälkeen ei piparia ei tule puuttumaan. Ja aina hanuri soi.

    • opettaja5

      @kollaa on oivaltanut hienosti asian.Aluksi hänellä oli potkulauta ja nyt on jo ruosteinen Jopo. Mihin vielä ehtiikään jos elää saa!

    • KeravanSeppo

      Miten olisi kollaa jos hakeutuisit johonkin palvelutaloon kun muistisi alkaa olla jo ihan nollilla.Vaikka tulosi ovat olemattomat niin eiköhän yhteiskunta pidä huolta jokaisesta ihmisestä oli hän sitten käpykaartilainen tai jalkaväenkenraali.

      Kävin muuten katsomassa Itsenäisyyspäivän esityksesi videolta naapurillani ja täytyy sanoa että vedit kyllä ohjelman tosi hienosti.Nämä stadionräppärit ovat sinuun verrattuna ihan pilipali veikkosia !

      • Mokomatvänkääjät

        Hskeutuisitte kaikki. Mokomaa joustavaa jaskanpauhamista....samaa jankkaamista satoja viestejä. Kyllä läppä on kivaa mutta tollanen juupaseipäsminäpäs....


    • DS5

      Kollaa tempaisi muiden Keravan kodittomien alkkisten bileissä Elämää juoksuhaudoissa räppityyliin melko hyvin a cappella, huomioiden, ettei ole koskaan käynyt juoksuhaudassa, kuullut räppiä, tai tiedä a cappellan merkitystä.

      Lähtökohdat huomioiden varsin hyvä suoritus. Alkkiskaverinsa buuasivat, koska olivat myös käpykaartilaisia, eivätkä ymmärtäneet isänmaallista sanomaa.

      Jani Toivoton tjsp kuitenkin halusi ojentaa kollaalle DTM:n vaseliinimitalin kaksilla tammenlehvillä, ja VIP-kortti "niihin paikkoihin".

      Ota kuvia paalatusta Korollasta siinä Hakaniemessä, voit saada säälipoikulin itsellesi jostain, näköisroskikseesi snägärille. Taitaa olla Hitas-kämppä kollaalla, näyttää melko askeettiselta. Eikä taida olla merinäköalaa?

    • kollaakestääxxx

      Diblomaattien illallisella joku ehdotti, että minä voisin lähteä P-Koreaan neuvottelemaan maan yhdistämisestä. Ainoat järkevät vaihtoehdot Suomesta olivat Ahtisaari ja minä. Tosin jos lennettäisiin kaksin Maran kanssa, olisi ryyppyseuraa..Täytyi kyllä kiittää kunniasta mutta talvisodan aikana tuli syötyä niin paljon jäätyneitä perunoita, että enää ei maistu. Ja kissanliha on oikeasti sitkeää. Jätän pikkuhiljaa maailmanpolitiikan nuoremmille.
      Tällä hetkellä johdan 3.hyväntekeväisyys järjestöä, olen viiden suuren yhtiön hallituksessa ja ministerit usein soittelee ja kyselee neuvoja. Vanha mies ei yksinkertaisesti repee enempään. Sitten kun on vielä tuo nuori vaimo....

    • Nuorgamin.Eikka

      Tulisitko kollaa meille joulupukiksi.Lapset on kyllä jo 20 täyttäneitä mutta kun kuuntelevat hetken satujasi niin varmasti uskovat taas sen jälkeen joulupukkiin seuraavat 10 vuotta!

    • kollaakestääxxx

      Joulupukin ilkeä velipuoli, keripukki tuli tutuksi sota-aikana.

    • opettaja3

      Totta.Ainoa "vihollinen" jota jouduit pelkäämään sodassa jopa käpykaartissa ollessasi.Juoksitko paniikkiin jouduttuasi muuten sieltä rintamalta pois ihan yhtäsoittoa sinne Päijänteen saareen missä sinulla olikin erittäin hyvä piilopaikka ihan sodan loppuun asti.Mikä sen saaren nimi muuten olikaan?

    • kollaakestääxxx

      Höökipulverin avulla oltaisiin juostu vaikka uralille asti. Lepäämättä. Ehkä suurin syy menestymiseemme kuitenki oli talvi-sodan tullessa se, että vanjalla ei ollut telttoja missä nukkua. Rassukat luulivat vain marssivansa suoraan Helsinkiin. Ja varusteet sen mukaisia. Mukana oli mm. torvisoittokunta. Pääsivätkin nopeasti taivaalliseen pasuuna orkesteriin. Ei sillä että Suomalainen sotilas ei vastaisi kymmentä ryssää. Itse vastaan n.10 000 ryssään. Ja sen vielä ilman aseita. John Rambo on usein soitellut ja kysellyt elokuvallisia vinkkejä. Mm. Rambo puukko on minun keksintöni. Ja nykyaikainen kompassi.

    • DS5

      Taitaa kollaalla mopo keulia taas. Minkävärisiä pillereitä sait viime viikolla Keravan mentaalipuolelta? Vai etkö saanut lääkkeitä ollenkaan? Vai onko näköisroskiksessasi jotain ongelmaa?

      Kirjoitan tästä M6-lähetteen (pidätettävä tavattaessa ja rautoihin) Kollaalle: heti kiinni ja Kellokosken sosiaalisairaalaan suljetulle osastolla, kaksi vartijaa, normaali ravinto, lääkeannos triplana, lepositeet suotavat. Tarkempi diagnoosi joulun jälkeen. Viimeinen tunnettu osoite Keravan snägärin näköisroskis, naamioitunut Hermann Göringiksi, Lexus-tarroja sepaluksessa.

      Siinä sitä kollaalla mukavaa joulua lääkepöhnässä ja lepositeissä, kuset ja paskat housuissa. Lexus-tarratkin sulavat niillä mömmöillä. No, parempi hoopolassa kuin roskiksessa.
      .

    • kollaakestääxxx

      Sääli ettei tullut aikoinaan kerättyä ryssiltä intiaani tyyliin päänahkoja. Niistä meinaan olisi mallivaimoni ommellut päheen maton makkariin.

      • opettaja7

        Kerro kuinka olisit pystynyt keräämään mitään päänahkoja kun sinulla oli rintamalle aina matkaa vähintään 300 km ? Olisitko kenties pyytänyt jonkun rohkeamman ja etulinjassa taistelevan soturin lähettämään kenttäpostissa paketin sinne piilopaikkaasi.

        Vastaanottaja :kollaakestää
        Osoite:Tuntematon paikka jossain Suomessa.

        Heh heh.Paketti olisi varmaan tullut perille jo seuraavana päivänä.


    • kollaakestääxxx

      Ensinnäkin, minä olen opettajalle Herra Kollaaa. En ole turhaan vuosia istunut sotilasakatemioitten penkeillä ja kiertänyt maailmaa sotilasneuvonantajana.
      Ja tämä päänahka oli vain sydäntä lämmittävä visio.
      Rintamalle lähetettäville päänahoille voisi vahingossa käydä niinkuin kävi Juutalaisen seurakunnan esinahoille, jotka oli lähetetty eteenpäin ja Lotat söivät ne nälissään herkkusieninä.

    • KeravanSeppo

      @kollaa on jälleen päässyt kohtapuolin ilmestyvän muistelmateoksen hahmoksi kun Keravan kaupungin kuuluisin "ilolintu" nimeltään Imelä-Emma kertoo uransa kohokohdista ja vakioasiakkaistaan.

      Kollaata ei mainita suoraan nimeltä vaan hänestä käytetään ilmaisua "tunnettu käpykaartilainen" siitä syystä että henkilön identiteetti säilyisi.Toki me jotka olemme päässeet seuraamaan tapahtumia läheltä tiedämme kenestä henkilöstä on kysymys.

      Imelä-Emma muistelee mm. kuinka "tunnettu käpykaartilainen" aina tinki 30 % hinnoista ja hänestä ei ollut muuhun kuin pitämään kädestä kiinni kun hän samalla hypisteli jotain tarranippua jossa oli joku outo LE-kirjaimilla alkava teksti.

      Enempää en muistelmista paljasta vaan jokainen lukekoon itse kun kirja ilmestyy vielä joulukuun aikana.Erittäin mielenkiintoinen julkaisu.Suosittelen.

    • 5plus3

      Edellinen tästä asiasta jankuttamiseen meni puolivuotta ennenkuin noin 500 jankutusviestiä täyttyi.

      Rikotaankohan nyt tuo ennätys? Miten olis alle 5kk? Vai mitä kollaa?

    • kollaakestääxxx

      Minä en jankuta. Minä jaan seuraaville sukupolville tietoutta, jotta he pärjäisivät muuttuvassa maailmassa. Olisivat valmiita seuraavan kerran kun vihollinen tulee. Sitä en ala kertoa, kuka se vihollinen on, mutta idästä se tulee!
      Tämä on minulle elämäntehtävä. Enkä lopeta kuin haudassa.

      • 5plus3

        Tottakai, sehän on selvä.
        Yritä nyt kuitenkin alittaa tuo edellinen aika.


    • kollaakestääxxx

      Jotenkin minusta on alkanut tuntua että tällä palstalla käy kommunisteja. Samaten olen kiinnittänyt Keravalla huomioni pariin citikka kuskiin. En nyt tarkoita P.Arhinmäen kaltaisia tissiposkia, vaan verta himoavia agitaatoreita jotka haluavat itselleen vapaan suomen. Koko eilinen ilta meni asekätköjä etsiessä ja Lexuksen ampumalinjoja etsiessä.
      Ollos huoleton poikas valveil on.

      • opettaja5

        Heh heh.Varsinainen anti-sankari ja ex-käpykaartilainen valmiina vaikka yksin torjumaan heikko puna-armeija !


    • DS5

      Kollaa on kuin Pohjois-Korean johtaja; pieni, pyöreä, hikinen, näyttää sammakolta, mesoaa kovalla äänellä, mutta ei ole edes armeijassa ollut. No, roskiksessa on toivottavasti lämmintä.
      Keravalla on vaatejakelu Pelastusarmeijan tiloissa. Sieltä kollaa voisi pelastaa jonkun sivarin hylkäämän maihinnousutakin, -kengät, ja leipälaukun. Näyttäisi vähän ryhdikkäämmältä kuin Sörkästä pöllityissä verkkareissa.
      Mitä sivarimpi henkilö on, sitä sotilasaiheisemmat vaatteet, vrt Virheät ja muut Rapalan mannekiinit. Kuten paalatun Toijjotan ex-omistaja jakelee Lexus-tarroja.

    • kollaakestääxxx

      Olen DS.n kanssa samaa mieltä. Sotilaspuku saa ihmisen näyttämään ihmiseltä, eikä miltään nilviäiseltä. Kaipaan vieläkin aikoja kun Kiinassa pukeuduttiin samaan formuun. Nyt sielläkin rikkainmat näyttä H&M.n vaateripustimelta.
      Itselleni autokuljattajani kiillottaa joka päivä ratsastus saappaani ja asepuvussa on saumat kohdallaan. Puku miehen tekee. No ehkä siihen tarvitaan laadukas autokin. (Lexus). Huono ruoka ja huono auto on paha yhdistelmä. Sanoo mallivaimoni. Ja on taas oikeassa.

    • DS5

      Kollaa, niinhän Sörkässäkin teillä oli samanlainen virkapuku kaikilla. Teillä raidat, henkilökunnalla ei. Henkilökunnalla aseet ja avaimet, teillä ei.

      Mutta erotuit kyllä laumasta, kun kävin katsomassa siellä H-D -mopojengin pomotuttuani vierailutunneilla. Olit ainoa, joka höperehti ja odotti jotakuta, ketä tahansa, housut polvissa puolikova stondis pilissä, kuola valui suupielestä. Myit Lexus-tarroja kahvikupillisen hinnalla, kerjäsit sääliä, kuolasit edesmenneen kehari-Ilposi (aka mallivaimo) rupisen naamankuvan päälle, visvasyyläinen aanuksesi jätti kostean juovan lattiaan. Niinkus etana.

      Siihen nähden noususi on ollut rakettimaista snägärin näköisroskikseen. Jatka tieuran suunnassa.

      Huomenna snägärillä happy hours. Varaudu siihen.

    • kollaakestääxxx

      Suomalaiset vankilat on ihan päiväkoteja verrattuna Vietnamin vastaaviin. Jouduin siellä sotavangiksi aikoinaan kun lentokoneeni pudotettiin syvällä vihollisen alueella. Kuukausia ilman ruokaa, laihdutti minut niin,että onnistuin pkekenemaa lopulta ahtaan viemäriputken kautta. Viidakossa oli sitten helppo paeta eränkävijä taitojeni avulla. Lopulta omien joukkojeni luokse päästyäni olin herkutellut viidakon antimilla ja lihonut yli 20 kiloa. Viidakko on minulle samanlainen keidas kuin gourmee ravintola kulinaristille.
      Tämän kokemuksen jälkeen olen pitänyt aina mukanani Lexuksessa eloonjäämis pakkausta, johon kuuluu laatu sikarit ja vuosikerta konjakit.

    • DS5

      Green Beret (John Wayne yms) näytettiin meille opetuselokuvana Virheiden partioleirillä. Olen myös kaappihomo. Imetkö, impo?

    • kollaakestääxxx

      DS5. Minäkin sairastin ennen pahaa skitsofreniaa. Nyt meillä menee ihan hyvin.

    • KeravanSeppo

      @kollaa on virittänyt Jopon hienoon kuntoon.Tänään päivällä olin vähän jaloittelemassa keskustassa kun yhtäkkiä alkoi soimaan tuttu sävelmä "Elämää juoksuhaudoissa" A.Aimon esittämänä ja @kollaa polki Jopollaan pari muovikassillista tyhjiä pulloja ohjaustangossa kilisten.

      Ilmeisesti @kollaa oli irroittanut kesällä paalatusta "Lexus Corollasta" kaiuttimet ja asentanut ne Jopoonsa."Kaiuttimet" näyttivät olevan Sievin Jalkine Oy:n pahviset kenkälaatikot ja ääni ei ihan ollut kylläkään Harman Kardon kaiuttimien luokkaa.Vaikutti että C-kasettikin oli jo parhaat päivänsä nähnyt ainakin vonkumisesta päätellen.

      Ihan piristävää vaihtelua näin joulun alla.

      Ps.Valitettavasti @kollaalla ei ole omakohtaisia kokemuksia juoksuhauta elämästä !

    • kollaakestääxxx

      Aatulle uskollisena minun suosikki kappaleeni olisi elämää betoni bunkkerissa.
      Tahi elämää Lexuksessa, mallivamo sylissä, konjakkilasi kädessä ja Cuba Habana huulessa.

    • DS5

      Kollaa, Cuba Havana ja herpes eivät ole synonyymeja. Eivät edes yhteismitallisia.

    • kollaakestääxxx

      Arvostetulle sotaveteraanille tämä joulun aika on rankkaa. Täytyy käydä edustamassa mm. Punaista Ristiä, Fifaa, Pelastakaa lapset RY.tä, Leskien Hoitokotia, Sotaveteraanit RY.tä vain muutaman mainitakseni. 24/7 h päivässä ei yksinkertaisesti riitä, vaikka minulla on sata henkinen avustajakaarti. Tiedän kyllä miltä rock tähdistä tuntuu, vaikka bändäreitä on tietysti vähemmän ja niistäkin suurin osa on varsinaisia humppamakkaroita. Mutta kun isänmaa vaatii, niin sotilas tottelee.
      Ennen olin kuin perhonen, lensin kukasta kukkaan. Nykyään olen kuin koi, lennän lumpusta lumppuun.

      • opettaja3

        Miten muka ehdit noin moneen paikkaan kun aikasi menee kokonaan Hurstin leipäjonossa? Nyt alkaa näyttää siltä että @kollaan muisti on kokonaan loppumassa.


    • kollaakestääxxx

      Juu kyllä olen ollut avustamassa myös Hurstin leipäjonossa. Keräsin lähileipomoilta rekallisen leipää, käpykakkuja ja sacher leivoksia syrjäytyneille rintamatovereille ja muille.

    • DS5

      Kollaa, just nauttiessani iltaviiniä täällä Näkinpuiston ylimmässä 8. kerroksessa, joku mustilainen väänsi kuntakinten paalatun Korollasi viereen. Siinä hevoisen näköisen peltimörskän juuressa Hakaniemen ja Merihaan välissä. Sitten takaisin mannemersuunsa, ja pikkupoikia pelottelemaan alakoulun kulmille.
      Taisi tuntea sinut, kun tiesi vessan paikan? Ei sillä ollut kuitenkaan asepukua, sehän olisi ollut jo rienausta. Korollan muistomerkki, Kyösti, kuntakinte, asepuku?

    • kollaakestääxxx

      Minä en ole mikään rotuvihaaja. Pois se musta! Kyösti myy hyviä käytettyjä mersuja. Ja vähän ajettuja. Eräässäkin entisessä taksimersussa oli vain 20 000 mittarissa vaikka auto oli yli kymmenen vuotta ollut tolppahomolla. Se minkä pahvihousu lupaa, sen se myös pitää! Nyt ja aina.

      • 5plus3

        Hienoa. Jo nyt 4.12 - 13.2. on yli 50 viestiä. Kyllä uusi aikaennätys tätä menoa rikkoutuu. Saadaan sitten Sotilaskarkuri vol.3 kivasti käyntiin jo heti loppukeväällä.

        Jatka kollaa samaa ahkeraa valistustasi....


      • IhmeKommentaattori
        5plus3 kirjoitti:

        Hienoa. Jo nyt 4.12 - 13.2. on yli 50 viestiä. Kyllä uusi aikaennätys tätä menoa rikkoutuu. Saadaan sitten Sotilaskarkuri vol.3 kivasti käyntiin jo heti loppukeväällä.

        Jatka kollaa samaa ahkeraa valistustasi....

        Älä pelle vaivaa päätäsi mokomalla asialla.Jos ei sinulla tärkeämpää asiaa ole niin pidä turpasi kiinni kokonaan !


      • 5plus3
        IhmeKommentaattori kirjoitti:

        Älä pelle vaivaa päätäsi mokomalla asialla.Jos ei sinulla tärkeämpää asiaa ole niin pidä turpasi kiinni kokonaan !

        Ehei, en vaivaakaan päätäni noilla typerillä jutuilla. En ole niitä edes jaksanut lukea enkä jaksa tästä eteenpäinkään....
        Tämähän on Citikka-keskustelupalsta ja sen verran olen huomannut ettei tuolla jankuttamisella ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Minua kiinnostaa vain ainoastaan syntyykö tuosta uusi ennätys. Lupaavalta näyttää.

        Jätän foorumin ' 'sisätötuotannon' täysin sinun ja muiden jankuttajien asiaksi.


    • kollaakestääxxx

      Jaaha. Osa-aikainen sivari taksikuski on herännyt yökeikan jälkeen vasemmalla jalalla. Tippejä ei keikalla tullut koska asiakas ei saanut puheenvuoroa taksikuskin puheripulin alta. Yleensä koko kansan viisaus oleilee näillä taksitolpilla. Se ettei ole oikeaa työtä, ei ole koulutusta eikä paljon järkeäkään tekee ihmisestä varsinaisen mielipideautomaatin.
      Tämän takia pidän mustaa autonkuljettajaa. Ei se että hänen nahkansa sopii autoni sisustukseen vaan se että hänen suomenkielen taidoillaan ei urkita valtio salaisuuksia, on tehnyt minuun vaikutuksen. Ja tietysti saappaankiillotus taito.
      Lähdenkin tästä aamuratsastukselle katsastamaan tiluksiani.
      Elämäni on täynnä vaikeita valintoja. Ottaisiko alleen lämminverisen vaiko suomen hevosen. Kas siinä pulma.

      • opettaja51

        "suomen hevosen" On muuten yhdyssana kuten "valtio salaisuuskin"

        Oppiiko kollaa koskaan?


    • kollaakestääxxx

      Opettaja. Kohta pääset joululomalle. Silloin kannattaa vetää kunnon ränni ja pyyhkiä huonosti mennyt syksyn lukukausi mielestä. Suosittelen myös seksiklubeja.Olet ansainnut sen. Kysyisin sinulta muutamaa minua vaivannutta yhdyssanaa. Eli kumpi on oikein?
      Alipalkattu vai Ali palkattu.
      Koulukiusattu vai koulu kiusattu.
      Epäpätevä vaiko epä pätevä.
      Viransijaisuus vai viran sijaisuus.
      Etukäteen kiittäen KK.

      • Apukoulunopettaja

        Hyvä @kollaa.Sä alat oppia vai miten osasit laittaa oikean version ensimmäiseksi?


    • kollaakestääxxx

      Lapseni, sotaorpo auttoi siinä.

    • KeravanSeppo

      Käydessäni päivälenkillä torin ympäristössä ihmettelin mitä kummallisia sinertäviä läjiä ja lätäköitä oli useassa paikassa mutta sitten tajusin vihdoin viimein että niiden on pakko olla @kollaan "päästöjä" joita on manipuloitu Lasolin avulla !

      Kollaa on oivaltanut että" vain tosimies juo Lasolia"

    • kollaakestääxxx

      Lasol merkkistä konjakkia en ole maistanut. Aine lienee Keravan Sepon vakijuoma. Tiedän että pidätettynä ollessasi totuit villasukista tehtyyn kiljuun ja hätätapauksessa käytit kuulemma muovipussia nupin sekoittamiseksi. Toivottavasti et saanut aivovauriota vankilassa. No vitsi vitsi, sehän sinulla oli jo mennessäsi sinne. Tää on tätä meikäläisen huumoria jota tarvittiin etulinjassa vihulaista odotellessa. Suosittelen illan liikunnaksi sinulle pussillista höökipulveria ja 150 km hiihtolenkkiä kuunvalossa.

    • DS5

      Kollaa, poliisi teki tänään ratsian snägärin hotelliisi, ja haeskeli sieltä laittomia ja väärennettyjä sotilaspasseja. Olet kuulemma tehtaillut ja myynyt niitä jo 70 vuotta, siksi kai viimeinen kahakka hävittiinkin.
      Kuinka sotilaskarkuri voi edes tietää mitään sotilaspassista?
      Nyt sinulla on hyvät markkinat, kun kollegoitasi hiihtelee avoimien rajojen yli Suomeen etsimään lopun iän elättäjää. Myyt maahantunkeutuville paukkupöpeille kamelinkusettajille suomilaisen sotilaspassin, jolla voivat nostaa KELA-korvauksia. Kollaalle provikat.

      Saat uudemman Korollan kuin se vanha ja paalattu oli, rauha muistollensa.

    • kollaakestääxxx

      Minä en tarvitse sotilaspassia koska minut tunnetaan kaikkialla. Kun menen lähikauppaan tunnistan hipit, sivarit ja r#nkkarit siitä, että ne kavahtavat vitivalkoisiksi minut nähtyään, alkavat järsiä kynsiään ja laskevat joskus alleen. Eikä syyttä. Vain armeija tekee miehiä! En tosin tiedä mihin armeijan käyneillä parempi vitsan pidätys kyky perustuu, mutta näin se vain on.
      Pidän keväänmällä Keravan snägärillä epäviralliset kertausharjoitukset. Omat luikut mukaan!

      • opettaja12

        Sullahan on ikuinen lähestymiskielto snägärille !


    • kollaakestääxxx

      Sinähän ope nuo lähestymiskiellot tiedät. Älä rupee lesoileen tai Jani-Petteri tulee vetään pataan. Ei ole mukavaa viettää joulua pandakarhuna.
      Kertausharjoituksia varten toivon kaikkien Keravan reserviläisten aloittavan kuntokuurin. Luvassa on 150km marsseja, täyspakkaus päällä minun mennessä kärjessä Lexuksellani.

    • DS5

      Eihän Keravalla ole kuin vankeja, sotilaskarkureita, sivareita ja kehareita. Täyspakkaus näille luusereille on KELA-kortti ja fattan maksama junalippu kotiinsa Savoon, joten 150km marssi suoritetaan junalla. Toivottavasti on vain menolippu.
      Snägärillesi kuulemma kelpaa luotollinen KELA-kortti, joten taidanpa ajella Sitruunallani joku päivä lounaalle snägärille. Samalla voin tehdä tupatarkastuksen kollaan näköisroskiksessa.

      Paalatun Korollasi vieressä Hakaniemessä käyvät koirat ja euromannet tekemässä suolentyhjennyksensä. Jotain viisautta niilläkin.

    • kollaakestääxxx

      Non nii. Tuli ostettua uusi SUV auto, eli Lexus RX. Uudessa korkeammassa autossa on laajempi ampuma-ala ja ilmastointi ilman kostuttimella pitää Suomi-konepistoolin tukin ja piipun säädöissä kelinvaihteluista huolimatta. 7sek kiihtyvyys auttaa minut pitämään auton vanjan kannoilla ja sähkömoottoreiden avulla pääsee kiertämää hiljaa vastustajan selustaan. Valtavan kojelauta näytön ansiosta pystyn katselemaan Rambo elokuvia asemasota vaiheessa tai väijyssä ollessani.
      Suosittelen Lexusta kaikille laadusta pitäville, ja niille jotka haluavat tulla kaltaisekseni urbaani Ramboksi, vihreäksi baretiksi ja nykyajan Napoleoniksi.

    • Apukouluopettaja

      Matikka ei todellakaan ole kollaan vahvimpia puolia.Mieti vähän kuinka monta kertaa olet joutunut Jopollasi polkemaan Alepaan palauttamaan niitä muutamaa tyhjää pulloa ja tölkkiä jos olet saanut niistä vaikka keskimäärin 1,60€ .

      Jopa käytetyn SUV Jopon hankinta olisi nykykunnollasi täysin mahdotonta.

      Yritä kollaa laskea kuinka monta lastia olet joutunut viemään Alepaan niin nauretaan yhdessä sitten kun kerrot määrän tarkemmin !

    • kollaakestääxxx

      On mahtavaa ajella äänettömällä Lexuksellani öisiä katuja ja katsella prostituoituja.
      Veikkaanpa että joukkkoon mahtuu muutamama huorakin.

    • 5plus3

      Kahdessa viikossa jo 70 viestiä. Hyvältä näyttää. Tätä vauhtia viissataa tulee täyteen uudessa ennätysajassa eli noin kolmessa ja puolessa kuukaudessa. Keskustelu 'Sotilaskarkuri vol3' saataneen käyntiin jo ennen huhtikuuta.
      Tsemppiä pojaat! Pitäkää vauhti yllä älkääkä luovuttako. Pitkät joulunpyhätkin on tulossa...

    • kollaakestääxxx

      Siehän 5plus3 luulet et me sotaveteraanit ollaan jotain yllytys hulluja. Kaikki hullutukset jäi aikoinaan Kannakselle.
      Jatka vaan elämääsi, giory holen etsimistä ja hevostippurin levittämistä.

    • DS5

      Kollaa, Keravan mielenterveyshoitajat tekevät myös kotikäyntejä. Eilen kävivät kolkuttelemassa näköisroskiksesi ovea, mutta olit viemässä saalistasi Alepan automaattivastaavalle. Joka hylkäsi niistä 85%, koska olivat pahvisia kopioita.

      Pyydäpä uudet pääppölääkkeet Järvenpäästä. Ne, joissa lukee Työttömän Lada tai Korolla, ovat enemmän tasollasi. Loppuu Lexus-meuhkaaminen, kun on lääkitys kohdillaan. Toki voit liimailla toimintaterapiana Lexus-tarroja, mutta jos saat pataasi, oma syysi.

    • kollaakestääxxx

      Lexus RX.sästä katsoen näkee kaiken paremmin. Tienreunaan hyytyneet citikat, hermoromahduksen saaneet citikkakuskit ja heidän veneerisiä tauteja sairastavat vaimot. Suo siellä, vetelä täällä. Mutta Lexuksella heittäen suon yli.

    • DS5

      Nyt pulissit vei kollaan takasin Sörkkään. Aikansa kun meuhkasi Keravan snägärin näköisroskiksessansa, niin lähiympäristö kyllästyi (narkkarit ja spurret), ja tilasi poliisin hoitamaan hommansa. Siellä sitten liimailee Lexus-tarrojansa somalien persiisiin saunavuorolla.
      Käyn viikottain siinä Hakaniemen ja Merihaan välissä liikenneympyrässä olevan peltihökötyksen (kollaan paalattu Korolla) vieressä muistelemassa kollaata, ja uhraan hänelle pullollisen hyvää ranskalaista konjakkia. Toki suodatettuna oman elimistöni läpi.

      Lähden jouluksi pois, joten hyvää joulua ja vuodenvaihdetta teille kaikille.

    • kollaakestääxxx

      Ei DS5 mihinkään pitkälle lähde. Ei citikalla pääsisikään. DS on varannut infomiehen mukaan Helsingistä Vogue saunan koko jouluksi. Koppalakki joulupukki ja kaulapanta tontut tulevat pitämään huolen siitä, että saunaan mahtuu sylikkäin koko Keravan kerma ja että sinappia riittää liukuvoiteeksi kinkkujen väliin. "Onko täällä kilttejä lapsia?", kysyy pukki tullessaan saunaan möreällä kaljabassolla. Lauteitten alta kuuluu opettajan kimeä ääni: "on mutta kaikkien pitäsi olla kyllä ihan täysi ikäisiä."
      Sitten illan lopuksi koko revohka pyörii kusen ympärillä, lahjojaan availlen. Ja joulupukin muori, jää taaskin ilman näissä juhlissa.

    • KeravanSeppo

      Tervehdys @kollaa.

      Piipahdin napapiirillä Joulupukin pajassa katsomassa minkälainen hyörinä siellä onkaan ja täytyy sanoa että kyllä tahti oli siellä aikamoisen kova.

      Siinä sitten katsellessani sitä touhua huomasin lattialla Alepan kassakuitin jolla oli maksettu 1,50 € pullopanttihyvitystä.Kuitin toiselle puolelle oli kirjoitettu seuraavanlainen viesti:

      Kiltti Joulupukki.Minulla olisi vain yksi toivomus. Olisiko mahdollista että toisit minulle yhden pullon Luomu-Lasolia niin olisi minulla kerrankin jouluna jotain parempaa juotavaa .Mitään muuta en toivo eli jos tämän toiveeni täytät niin lupaan olla ensi vuonna tosi kiltisti enkä toimi enää namusetänä Keravalla.

      Nimeni on @kollaa ja löydät minut Keravan snägärin edustalta.

      Annoin kollaan kirjoittaman "kirjeen" eräälle päätontulle ja hän lupasi hoitaa asian joten kollaa voi jopa saadakin jouluksi vähän parempaa juotavaa !

    • kollaakestääxxx

      Seppo. Sinulle on tirkistely koppi varattuna myös joululahjaksi Vogue saunassa. Kotitekoinen sinappi on kyllä aika rankkaa liukkariksi, mutta kyllä suomalainen sotilas kestää.
      Olen luvannut ajaa teidät kotiin joulun jälkeen uudella Lexuksella. Sillä ehdolla ettei penkit suttaannu.

    • KeravanSeppo

      @kollaa.Älä nyt pety jos pukki ei ehdikään tuomaan sitä Luomu-Lasol putelia kun nämä kelit on mitä on ja pulkka kulkee vähän huonosti poron perässä koska lumesta ei ole tietoakaan.

      Jos nyt jäät ilman niin pistä uusi toivomus ensi jouluna jos vaikka lumitilanne olisi silloin parempi.

    • kollaakestääxxx

      Minä en juo alkoholia uskonnollisista syistä. Vaan muista syistä.
      Olen suunnitellut rakennuttaa viinaputken, joka koukkaa viron kautta ja näin muuttuu hetkessä vähemmän verotetuksi tuotteeksi.
      Aikanaan Petroskoin valtauksessa vanja oli jättänyt valtavat viinasammiot kaupunkiin. En oikeesti muista koko kaupungin valtauksesta mitään.

    • opettaja7

      "En oikeesti muista koko kaupungin valtauksesta mitään"

      Tuo on helppo uskoa koska Petroskoin eli Äänislinnan valtauspäivänä 1.10.1941 olitkin ollut jo melko pitkään käpykaartissa !

    • 5plus3

      Alkaa jo vähän jännittään, meneeköhän sata rikki jo ennen vuodenvaihdetta...

      • opettaja12

        Älä jännitä liikaa ettei mikään paikka petä !


      • 5plus3
        opettaja12 kirjoitti:

        Älä jännitä liikaa ettei mikään paikka petä !

        Enköhän sentään kestä tuollaisen positiivisen jännittämisen. Sehän vain pitää pirteänä.


    • kollaakestääxxx

      Jännittäminen syö miestä. Varsinkin etulinjassa suuren ylivoiman edessä monen sotilaan hermo petti odotusvaiheessa. Sitten kun taistelut alkoivat niin adrealiini pyyhki pelon pois ja johtamistani joukoista sukeutui varsinainen tappokone. Joskus sai pidätellä kovimmin innostuneita sitomalla heitä puuhun kiinni.
      Hermoheikoinpia oli entiset ja tulevat sitikan omistajat. Näitä raukkoja ei saanut liikkeelle sotaoikeudella uhkailu, höökipulveri eikä strippaavat lotat.
      Onneksi näitä on suomessa vieläkin vain pieni vähemmistö.

      • opettaja5

        "Varsinkin etulinjassa suuren ylivoiman edessä monen sotilaan hermo petti odotusvaiheessa"

        Onneksi @kollaalla ei ole omakohtaisia kokemuksia ihan etulinjasta.Eihän hän kestänyt töpinässä hevosmiehenäkään vaikka se sijaitsi parin kilometrin päässä etulinjasta.


    • kollaakestääxxx

      On sinänsä sääli että suur-suomi jäi silloin aikoinaan tekemättä. Suomellakin saattaisi olla nykyään öljylähteitä ja timangi kaivoksia. Ja kaikki olisi vähintään yhtä rikkaita kuin minä.
      Olikohan aikoinaan suomen halvin auto, Toyota timantti 1000 lanseerattu nimenomaan tulevaa suur-suomea silmällä pitäen? Oi niitä aikoja. Silloin oli miehet rautaa ja citikat oli katsastusmiesten pahin painajainen.

    • KeravanSeppo

      "On sinänsä sääli että suur-suomi jäi silloin aikoinaan tekemättä"

      Eihän se olisi vaatinut kuin puolijoukkueen verran enemmän @kollaan kaltaisia "sotaurhoja" :D

    • kollaakestääxxx

      Suomen luonnolliset rajat kulkevat Aunuksesta Vienan Kuolaan missä kaikki Suomen sukuiset heimoveljet asustelee. Etäistä voittajasukua on Saksalaiset ja Japanilaiset. Ehkä myös Gootit joiden jälkeläisiä vieläkin näkee katukuvassa.
      Suomen sotilaat: Tämä on päiväkäsky. Oletteko valmiina siihen että teistä tulee rikkaita menestyviä maanomistajia. Vaasan veri ei vapise!

    • AnnaMunKaikkiKestää

      Heh heh.Käpykaartilaisen päiväkäsky !

    • kollaakestääxxx

      Ui Syvärin virralla Suomen purret,
      sen laineet lauluja meidän soi.
      Yhä vieläkö pienuuttas, Suomi, surret,
      kun sotaveteraani sun valtaasi vartioi,
      käsin voitokkain, sinun viiriäs kantain
      yli kaikkien Kalevan rantain!

    • DS5

      Käpykaartilaisilla ei ole päiväkäskyjä, on vain päiväunitoivomuksia. Muutenkin kummaa sakkia.
      Kävin alkuviikosta Rotterdamissa sijoituksiani katsastamassa, ja sielläkin tunnettiin kollaa. Se on se nopeajalkainen rintamakarkuri, joka iän myötä vaihtoi raihnaiset jalat ikäloppuun Korollaan, kehitysvammaisella kuljettajalla. Nyttemmin alkoholisoitunut, maksa seitinohutta harsoa, 150-vuotiaan fyysinen kunto, mutta pullonpalautusrefleksit toimivat Keravan Alepassa. Kärppänä dyykkaa tyhjät pullot ja purkit, palauttaa, ja sitten vetäytyy näköisroskikseensa snägärin viereen. Jopo piilotettu pusikkoon.

      Perhesyistä en kirjoita tänne joulun aikaan, joten toivotan teille kaikille hyvää joulua ja reipasta vuodenvaihdetta. Kollaan hoitajille sama tuplana, te tarvitsette sitä.

    • kollaakestääxxx

      Pistänpä tässä joulun kunniaksi ja sotaveteraanien muistoksi vielä toisenkin eturintamalla itsekirjoittamani runon.
      Kuuletko ääntä, ugrien uljas suku!
      Poissa on kahleet kourista Kullervon.
      Isisin maa ei aavikon hiekkaan huku,
      uppoa nielu Moolokin rovion!
      Aurinko nousee yleten kohti Pohjaa.
      Sitkeä suku, kulkusi aamuun ohjaa
      Jumala, Herra kansojen kohtalon.

    • KeravanSeppo
    • kollaakestääxxx

      Arvaa Seppo riemastuiko naapurin perhe viime jouluna kun paketista löytyi Lexuksen avaimet.

    • opettaja8

      Oliko paketissa yhtään tarraa ?

    • kollaakestääxxx

      Tietenkin paketissa oli tarra jossa luki: Hyvää joulua mökkinaapurilleni Vesa Keskiselle perheineen. Opettaja ei ehkä ymmärrä Suomalaisia jouluperinteitä. Lahjat laitetaan aina pakettiin. Mistä kaukaa tynnyrillä opettaja on soutanut Suomeen?

    • kollaakestääxxx

      Joulupukki pökki innoissaan korvatunturilla eukkoaan. Kunnes sattui vilkaisemaan kelloa ja huomasi että on jouluaatto. Tästä järkytyksestä selvittyään pukki otti yhteyden kaikkiin Lexus maahantuojien tontuille, ja käski pakata kaikki kilteille lapsille tarkoitetut lahjat ja tankata autot. Yhdessä sujauksessa laadukkaalla autolla oli lahjat jaettu ja aikaa jäi vielä cuba habana sikareiden poltteluun sekä laatukonjakin nauttimiseen. Sekä tietysti malli joulumuorin halailuun.
      Aina kun lapset näkevät liikenteessä Lexuksen, syttyy heidän kasvoilleen valo ja kauniit joulumuistot täyttävät mielen.
      Merry Xmas by Lexus international car corporation.

    • 5plus2

      Loistavaa!
      Satanen meni rikki jo ennen joulua. Ei tarvitse enää jännittää meneekö ennen vuodenvaihdetta, kuten tuossa edellä jokin aika sitten arvelin.
      Noin kolmessa viikossa satanen rikki, joten 500:n menee tällä vauhdilla noin 15viikossa.
      Jäljellä siis 12 viikkoa eli kolmisen kuukautta uuden sotilaskarkuri vol.3:n avaamiseen.

      Hienoa, jatketaan nyt samaa vauhtia vaan eli Tsemppiä!

      • Eikösolekinjännää

        Jatka vaan useammin "jännittämistä" niin menee 500 rikki jo ehkä 14 viikossa!


      • Rättisitikka

        Perseresorisi varmasti ratkeaa.


    • KeravanSeppo

      @kollaa.Miten sinulla meni siellä Hurstin joulujuhlissa Messukeskuksessa.Pakkasitko repun täyteen kinkkua pois lähtiessäsi?

      Hyvää Joulua kaikille.

    • kollaakestääxxx

      Oikeita hyväntekijöitä ja Hursteja ovat Suomessa citikan omistajat tai yleensä Ranskaisen auton omistajat. Kuinka monta köyhää perhettä olisi ilman heitä? Aukorjaamot, varaosafirmat, purkaamot, turvakodit, pskykiatrit, yleislääkärit, rippipapit, poliisit, palomiehet, viemärityöntekijät, kansalaiskerääjät ja vahtimestarit. Ilman Ranskalaisia autoja heistä suurin osa olisi työttömiä. On toki muitakin tapoja auttaa vähävaraisia, mutta jos ihmisen psyyke, maine ja iho kestää kaiken tuon niin eikö he olisi ansainneet asepukuunsa kultaisen juoksumerkin?
      Kysyn vaan.
      Silloin kun minusta tuntuu pahalta katsoa köyhyytä Suomessa. Pyydän autonkuljettajaani pistämään Lexukseni savuheittimen päälle ja ajamaan lujenpaa.

    • DS5

      Jumalaisen kaunis nainen imee pippeliäni. Lepotilassa 22cm. Snägärillä ei oo semmosta pullaa myynnissä. kollaalle sirpaleterveiset, vitun rintamakarkurit ja snägärin roskiksessa asuvat.

    • Automaattivastaava

      @kollaa.Älä tuo tänään niitä omatekoisia kaljatölkkejä koska on pyhäpäivä ja on vaikeaa saada huoltomiestä paikalle jos automaatti sattuu menemään rikki.

      Jooko @kollaa ! Tuo vasta maanantaina ja ei vielä mielellään edes silloinkaan.

    • kollaakestääxxx

      Miksi DS5 tykkää pienikätisistä naisista? Ne saa munan näyttämään suuremmalta.
      Ranskasta tuotetut konjakki pullot eivät valitettavasti sovi pullonpalautus automaatteihin. Eikä tammi-tynnyrit.
      Tekisi mieli ostaa viinitila, että saisi mieluisia tuotteita gourmee ruuan kanssa. Tietääkö kukaan Japanissa tai Saksassa vapaita kartanoita?

    • opettaja4

      Sinulle voisi olla Niuvaniemessä vapaa "kartano" tai ainakin yksi huone siellä !

    • kollaakestääxxx

      Minkä laatuisia rypäleitä Niuvaniemessä kasvatetaan.? Onko opella kokemusta? Voisin hyvinkin ottaa sinut pehtooriksi tilalleni ja mahdollisen vaimosi mamselliksi.
      Pääsisit viimeinkin irti siitä piinasta jota alakouluksi myös kutsutaan.
      Vaatimukseni tehtävään on. Upseerin koulutus ja työkokemus väh. 5v rintamalla. Mamsellilla saisi olla hyvä perse.

    • DS5

      Onko kollaa B-rapun poikia? No, Sörkässä sillä sai tupakkaa kun otti tai antoi kakkoseen. Top vai bottom?
      Snägärin markkinat ovat kai huonoissa, kun Lexus-tarroja on jo kaikissa lähialueen roskiksissakin, ja Automaattivastaavakin on jo vittuuntunut kollaaseen. Feikkipulloja automaattiin, huh huh.

    • kollaakestääxxx

      DS5 toi Saksaksta tuliaisena jo kadonneeksi luullun sotilassankkerin. Oireina on että näkee saranapuolen miehiä joka puolella, penis toimii ajattelu elimenä, hallusinaatiot, madot, pikku-ukot kiipeilevät citikan katolla, eiväkä katoa vaikka lumilapiolla huitoisi.
      Tästä lapiolla huitomisesta seurasi se, että ds.än vanha postilaatikko alkoi muistuttaa muodoiltaan citroeninDS5 mallia. Joka todennäköisesti onkin tehtaalla muotoiltu kyseisellä metodilla.
      Lisää pervitiiniä jos silmät liikkuu.

    • DS5

      Keravan asemakaava muuttuu. Siinä on erikseen mainittu snägäri ja näköisroskis, koska hygieniahaitat ovat huomattavat. Puhumattakaan maailmalla leviävästä Suomi-brändistä, jossa rähjäinen spurre Lasol-pullo huulillaan kiipeää roskiksesta, ja liimailee Lexus-tarroja alakoululaisten polkupyöriinkin. Huijaa pullokonetta, pummilla junassa, päivät toimintaterapiassa Järvenpäässä, talvet lusimassa Sörkässä.

      Missä on Talvisodan henki ja sankariteot? Rehellinen, kirkasotsainen, sinisilmäinen ja vaaleatukkainen uros, joka uljaasti puolustaa kotiaan ja isänmaataan Suomi-konepistoolilla? Laittaa vaimonsa tiineeksi muutaman kerran (ehkä naapurinrouvankin) työvoimapulaa paikkaamaan, raivaa maata, elättää isänmaatamme?

      Hipit, liimanhaistelijat, pakoputkipojat, sivarit, ja muu paskasakki on nyt in. Tulis Putin ja poistaisi itärajamme, olisimme taas kunnianarvoisaa kansakuntaa.

    • kollaakestääxxx

      Jonkin verran olen Putinin kanssa tehnyt kalareissuja ja voin kertoa, (tietysti off the rocords), että mies ei ole hääppönen kalakaveri. Ei kestä viinaa ja jos häviää kalakilpailut, niin voittajat lähtee Siperiaan. Toista se oli Jeltsinin aikana. Helikopterilla vedettiin uistinta ja sukellusveneestä pilkittiin. Vodka virtas ja laulu raikui. Silloin Venäjän maassa kaikki oli paremmin kuin hyvin. Minäkin sain ostettua vanhan Koiviston saaren itselleni ja sinne rakensi Jeltsin minulle sotakorvauksena uuden datshan.
      Saareen on siirretty myös eksoottisia eläimiä metsästystä varten. Jos ajelette sielläpäin niin poiketkaa, pistetään pandakarhut lihoiksi ja juodaan vähän Royal viinaa palanpainikkeeksi.

    • 5plus2

      Joulunpyhinä tähän mennessä vain 13 kirjoitusta. Pieni pettymys oikeastaan.
      Mitä ihmettä muka tärkeämpää kollaa kumppaneineen oikein pitkinä pyhinä on puuhaillut, kun ei tuon enempää irronnut?

      Hyvin silti aikataulussa ollaan.

      • Vähemmästäkinisuivaantuu

        Hyvä . Pidä kirjanpitosi edelleen ajantasalla!


    • kollaakestääxxx

      Tunnen hyvin tuon 5 2.sen. Hän on entinen verotarkastaja Keravalta joka erotettiin aikoinaan seksuaalisen häirinnän vuoksi virastaan.
      Seksuaalisesti hän häiritsi lähinnä itseään, mutta alaiset lopulta suivaantuivat tähän maaniseen itsensä hipeltäjään.
      Siitä tämä virastojargoni 5 2 joka tarrkoittaa että hänen citikassaan on renkaita 5 mukana ja kaksi talvirengasta varastossa joita hän käyttää talvella vetävissä pyörissä.
      Säästäväisenä miehenä hän kierrättää kaiken. Vanhat vitsit on on hänen erikoisalaa.

      • Automaattivastaava

        Oliko se juuri 5 2 joka antoi kollaalle veromätkyjä kun tämä unohti ilmoittaa veroilmoituksessa muutaman kerran Alepaan viemiään tyhjiä pulloja ja tölkkejä? Olihan se lisävero 2,80€ iso lovi kollaan tuloihin silloin muutama vuosi sitten!


    • DS5

      Otin puhelimen elokuvamoodilla Alepan pulloautomaatilla todistusaineistoa, kun kollaa verottomasti tunki kaksi muovikassillista tyhjiä pulloja ja tölkkejä (osa aitoja, osa feikkejä), ja lähetin filminpätkän 5 2:lle Verotoimistoon. Epäilen, että tämä 2 tarkoittaa todellakin kakkosta, koska se kakkosensa on porattu 5 tuuman läpimitalliseksi alkoholistiparantolassa. Ja takaisin valtion duuniin.
      Suomi nousuun. Löysällä ruparesorilla tähtiin.

    • kollaakestääxxx

      Olette oikeilla jäljillä. Voisitte hyvin päästä koodin purkajaksi PV.lle. Virastojargonia 5 2 tietenkin on, suomennettuna, viis siitä jos painaa kakkoseen. Terveisiä vaan verovirastoon. Ja tietenkin tulliviranomaisille. Mitä siitäkin tulisi jos EU.n sisällä, vapaassa kaupankäynnissä suomalaiset saisivat verotta tuoda halpoja konjakkeja ja sikareita tänne? Senkö vuoksi me sotaveteraanit taistelimme, että hipit saisivat lähes ilmaiseksi kaljansa!
      Kysyn vaan.

    • 5plus2

      Nonnii. Eilisen jälkeen jo 6 uutta ulostuloa. Näköjään tarvii aika ajoin vähän perspotkimista vaikka sitten vain väliaikatietoja esiintuomalla, niin palstan vakiot virkistyy.

      Jatkakaa samalla tavalla... Tsemiä, kyllä se siitä

      • IhmeellinenHöpöttäjä

        Onko sulla jotain asiaakin?


      • 5plus2
        IhmeellinenHöpöttäjä kirjoitti:

        Onko sulla jotain asiaakin?

        No ei yhtään. Jatkan minäkin samalla linjalla kuin muutkin tässä keskustelussa.

        Minua kiinnostaa vain kuinka kauan kestää saavuttaa 500 kirjoitusta eli koska saadaan jatkokeskustelu eli sotilaskarkuri vol.3. avattua.

        :-D


      • HuoletOnMonenlaiset
        5plus2 kirjoitti:

        No ei yhtään. Jatkan minäkin samalla linjalla kuin muutkin tässä keskustelussa.

        Minua kiinnostaa vain kuinka kauan kestää saavuttaa 500 kirjoitusta eli koska saadaan jatkokeskustelu eli sotilaskarkuri vol.3. avattua.

        :-D

        Osaatkohan edes laskea niin pitkälle? Kaikilla vaan ei ole se matikkapää kovinkaan kehuttava.Taitaa olla mäenlaskupääsi parempi!


      • 5plus2
        HuoletOnMonenlaiset kirjoitti:

        Osaatkohan edes laskea niin pitkälle? Kaikilla vaan ei ole se matikkapää kovinkaan kehuttava.Taitaa olla mäenlaskupääsi parempi!

        Onneksi tuossa otsikon vieressä on laskuri....

        Mukavasti on taas tarinoita kertynytkin....


    • kollaakestääxxx

      Voit myös lähettää 5 2 viestisi verovirastosta saamillasi ylijäämä kirjeillä, joissa on viiden kanslistin allekirjoitus, viralliset leimat ja kalkkeeripaperille tulleet viralliset jäljennökset valtion postileimoilla. Kirjeet pitää lähettää protokollaa noudattaen ja lain asettaman ajan puittteissa kirjattuna valituille henkilöille. Valitusoikeutta ei ole.
      Tai vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa Suomi-24 keskustelupalstalle.
      Itselläni on aina Lexuksessani poliisi ylijohtajan valmiiksi allekirjoitettuja kaavakkeita joissa onnettomuuden sattuessa vastapuoli myöntää syyllisyytensä onnettomuuteen ja kieltäytyy kaikista vaatimuksista. Näitä kaavakkeita on useilla kielillä.
      Pikku matu kysyi burkhaan pukeutuneelta äidiltään mitä on demokratia ja rasismi? Äiti vastasi että demokratia on sitä että Suomalaiset käyvät töissä, ahertavat ja maksavat kiltisti veronsa. No eikö Suomalaiset suutu siitä että me ei tehdä niin ihmetteli pikku-mamu. No ei vastasi äiti. Ja jos suuttuvat, se on rasismia.

    • KeravanSeppo

      Eikö maailma olekin epäoikeudenmukainen kun kahdesta Neuvostoliiton kansalaisesta leivottiin silloin aikanaan Mannerheim-ristin ritari ja sinä jäit ilman vaikka näyttöjä olisi ollut vaikka useampaankin ristiin.

      Älä anna periksi vaan vaadi että tämä hirvittävä vääryys vielä korjattaisiin.

      @kollaa. Hyvää Uuttavuotta ja onnekasta pullonkeräilyvuotta myöskin!

    • kollaakestääxxx

      Hyvää Uuttavuotta kaikille veteraaneille, lotille, sotilas-sairaaloille, rintamakarkureille, aseista kieltäytyneille, Jehovan todistajille, kätilöille, abortin tekijöille, salarakkaille super malli vaimolle ja kaikille muillekin jotka ovat eläneet aatteensa ja vakaumuksensa mukaan tai ilman sitä.
      Vuonna 2016 Lexus tuonee markkinoille auton joka ei tarvitse kuskia. Sitä odotellessa...

    • DS5

      Kollaa on kehityksen kärjessä. Makaa haisevana tautisena spurrena snägärin näköisroskiksessansa Lasoli-flinda handussa, Toyota-konsernin pullonkerääjäkone (Lexus, you know, tarrat) plokkaa flindat, Automaattivastaava ehkä hyväksyy ne, ja elämän kiertokulku jatkuu.
      Snägärin mopopojat kuitenkin odottavat Lexus-Jeesustansa, tai ainakin tarroja.
      Voisiko Keravan Seppo hieman vahtia kulmillansa olevaa verovapaata salakuljetusta?

      Olen pettynyt yhteiskuntajärjestelmäämme. Seppo, Automaattivastaava, hoitakaa hommanne isänmaan etujen mukaan. Jos teissä on munaa, niin kollaa laitetaan laitokseen. 103 vuodeksi.

      Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille.

    • kollaakestääxxx

      Tässä uudenvuoden puheeni Suomen sotaveteraaneille. Gaalaillassa.
      Hyvät aseveljet. Elämme vaikeita aikoja. Kaikilla meillä ei ole varaa edes Lexukseen. Jotkut joutuvat elämään avioliitossa yli kolmekymppisten naisten kanssa. Hipit, vemputtajat, alakoulun opettajat ovat ajaneet maamme henkiseen rappioon josta meidät voi nostaa vain nuorten jääkiekko joukkueen MM kulta. Sillä nuorissa on tulevaisuus. Poikittainen maila kyynerpää taklaus ja sukeltaminen eivät tässä taloustilanteessa ole hävettäviä tekoja, vaan tekoja Kalevalaisen kansanperimän kunniaksi.
      Toivon että jokaiselle jääkiekon pelaajalle löytyy tulevaisuudessakin missivaimo ja jokaiselle citikan omistajille tarpeeksi sulakkeita pitkän pimeän lamatalven voittamiseksi.
      In God we trusth. And God drive Lexus.

    • KeravanSeppo

      Erittäin hieno puhe rintamakarkurilta joka ei edes käväissyt etulinjassa asti!

      Onneksemme ainoastaan häviävän pieni joukko syyllistyi vastaavaanlaiseen toimintaan.

      • DS5

        Jos kollaan "aseveljiä" olisi ollut enemmän, kotikielemme olisi nyt venäjä, ja valuutta rupla. Ei sillä, että yhtään huonommin asiat olisivat. Kotikieleni on venäjä, ja valuutta valitettavasti euro. No, kohta € kaatuu, ja sitten tulee rupla tjsp.


    • kollaakestääxxx

      Njet njet, ennemmin rjubla kaatuu kuin Euro. Sinä DS et ymmarra kulakkien jälkeläisenä rjrahabisnestä. EU.ssa on yli 300 miljoonaa varakasta ihmistä. Venäjällä on...no hyvät kaalimaat.
      Parempi Lexus tallissa kuin citikka korjaushallissa.

    • Miehissäoneroa

      @kollaa.Oletko palstan ikioma "Törni"...:D

    • kollaakestääxxx

      En ole Palstan Törni vaikka hänen esimiehensä olin. Opetin hänet hiihtämään ja ampumaan. Taisin tehdä hänestäkin ihan kelpo sotilaan.
      Meitä Mannerheimin ristin ritareita on enemmänkin kuin on tilastoitu, mutta aikoinaan kaikkia ei voitu julkistaa koska Valpo kuhisi kommareita Tornissa oli valvontakomissio ja Marski kielsi.
      Taidan lahjoittaa Suomen jääkiekon MM nuorille välipäiväksi matkan Aunukseen, että pääsevät oikeaan fiilikseen Pelle Svenssoneita vastaan. Suomen nuorissa on vieläkin oikeaa Kalevalaista puhdasta heimoverta.
      Venälisiä emme ole Ruotsalaisiksi emme halua olkaamme akselivaltojen edustajia

    • 5plus2

      Reilussa viikossa tuli 35 uutta kirjoitusta. Hyvin menee. Enää 365, niin pääsemme aloittamaan uuden Sotilaskarkuri vol.3:n
      Maaliskuussa todennäköisesti.

      Loistavaa ahkeruutta kollaa&kumppanit. Olen teistä ylpeä.

      • DS5

        5 2, viisi kullia aanuksessa tällä viikolla. SP-testeihin, siinä suku on taas ylpeä. Lääkitys on kallis.

        Kollaa, olit ilmeisestikin tämä Törnin sittemmin Jallun sivuillakin hehkuttama kahvipoika, joka aina kaukopartioreissujen jälkeen odotti töpinässä vaaleanpunainen aanus ruokalautasen kokoisena levällään, odotti sankaria ja kavereitaan "jälkihoitoon". Taistelijat tulivat kotiin, kahvipojan aanus sai kyytiä, konjakkia peliin.
        Sait kuulemma uimakandidaatin paperit suorituksistasi.
        Onnea valitsemallasi tiellä.

        Sielläpä näköisroskiksessa parantelet tuhkaluukkuasi. Keravalla.Snägärillä. Mopopoikien kaa.


    • kollaakestääxxx

      Enää ei käytetä veneeristen tautien hoidossa 5 2 menetelmää. Riittää kun käy kerran penisiliini piikillä. Kannattaa unohtaa ne virtsaputken hoonaukset ja muut. No poikaystävä kannattaa hoidattaa samalla reissulla.
      Sain jouluna niin paljon lahjaksi laatukonjakkeja ja sikareita että päätin lahjoittaa osan pakolaiskeskuksiin. Paikallisten asukkaiden kanssa ja muutaman konjakkiryypyn jälkeen puhe kääntyi nykyajan sodankäyntiin. Opetin muutamille innokkaimmalle vyörytystaktikkaa, molotovin cocktailin teon ja suunnistamista tähtien avulla.
      He puolestaan kertoivat kokemuksi vesikidutuksen tehosta Guantamossa. Taisi Kuubalaiset sikarit tuoda muistoja mieleen. Ennenhän poltettiin rintamalla vain kessua.

    • KeravanSeppo

      Kollaa on jälleen nähty tonkimassa keskustassa taloyhtiöiden roskiksia.Hänellä on paha tapa ripotella roskiksessa olevat jätteet pytyn ulkopuolelle mistä eräs tuttava oli huomauttanut.Kollaa oli pelästynyt ja luikkinut karkuun yllättävän ketterästi karkuun kun ottaa huomioon hänen ikänsä.

      Kaikesta huolimatta hyvää vuodenjatkoa kollaalle.

    • kollaakestääxxx

      Keravan Seppo myi taloaan. Myytävänä omakotitalo 3h keittiö, sauna ja pihalla customoitu roskis kaikilla varusteilla. Toiset miehet tykkää pitää korkkareita, toiset ajella avo-Lexuksilla, yhdellä on vain roskikset mielessä.

      • DS5

        Kollaa, Seppo oli ihmisystävällisesti järjestänyt sinulle ja omaishoitajallesi kesämökin (siis näköisroskis) lomakäyttöön, mutta sinä ketku ahneuksissasi vain keräilit pulloja snägärin nurkilla, ja asuit ykkösroskiksessasi.
        Seppo, Automaattivastaava, opettajat, ja minä olemme pettyneitä kiittämättömyydestäsi. Yritimme auttaa sinua takaisin järjestäytyneeseen yhteiskuntaan, mutta sinä lortti vain purkkeja keräämällä yritit säästää uutta (84-88) Korollaa itsellesi.

        Häpeä, ahne kapitalistisika. Automaattivastaava hoitaa sinulle porttikiellon kaikille eteläisen Suomen pullokoneille, Seppo ei ota sinua enää kyytiin kun liftaat Alkolle, ja minä kusen snägärin roskikseesi joka ilta. Opit pilluilemaan tukijoillesi.

        Siinä meillä isänmaallinen spurre, stana.


    • DS5

      Kollaa, otapa nyt pääppölääkkeesi. Tajuat pian olevasi vain köyhä työtön luuseri Sotkamossa, et ole saanut etkä saa pillua ikuna, oma käsi on paras ystäväsi. 80-luvun Korolla on kostea unesi, jota et koskaan saa. Edes Automaattivastaavan tuella.

      Junalla nyt kotiin sinne vitun Sotkamoosi, jää näköisroskis näille maahantunkeutujille. Väliaikaisesti. Kunnes se räjäytetään.

      Kaikkea parasta agraarielämääsi.

    • sinappia

      no meidät murhattiin kaikki

    • kollaakestääxxx

      Tiesittekö te sotilaat että Hugo Boss suunnitteli aikoinaan SS-miesten komeat ja istuvat uniformut. Olenkin ottanut yhteyttä Marimekkoon, tällä saralla, ja yritän saada Suomalaisille reserviläisille komean ja näyttävän kuosin, isänmallisia tilaisuuksia ajatellen.

    • KeravanSeppo

      Vähän pisti hymyilyttämään eilen pienellä kävelylenkillä ollessani snägärin lähellä niin eikös siellä @kollaa ollut käsiojossa kerjäämässä ohikulkijoilta lanttia ja samalla hokien : Antakaa hyvät ihmiset koulukiusatulle kolikko että saisin ostettua Atrian maksalaatikon Siwasta kun minulla on porttikielto Alepaan.

      Mikä *itun koulukiusattu.Äijä kävi yhden päivän kiertokoulua ja senkin väärään suuntaan niin miten siinä olisi kukaan ehtinyt ihmeemmin kiusata häntä.

      Koita @kollaa ryhdistäytyä ja näytä että sinussa on vielä miestä :D

    • kollaakestääxxx

      Yritin päivänä yhtenä, Keravan keskustassa tosiaan vaihtaa 500€ setelin pienemmäksi. Keravan Sepolla ei ollut vaihtorahaa, mutta lupasi antaa munuaisensa vaihdossa. Seppo, Seppo. Sinun munuaisella tekee yhtä paljon kuin eunukki tarvii kortsua. Lähdin Lexuksellani liukkaasti paikalta koska paikalle purjehti muitakin spurguja. En halunnut että autooni tarttuu Keravan ominaishaju. Köyhyys.

    • KeravanSeppo

      Muistan tapauksen.Ei kai kukaan ole niin typerä että 20 euron kokoinen mustavalkokopio menisi läpi ja joku vaihtaisi sen oikeaksi rahaksi.Täytyy vaan todeta että ei taida olla kollaasta ainakaan väärentäjäksi.

      Muuten se "Lexuskin" oli kilvetön 60-luvun Datsun Bluebird ja sellainen katku jäi jälkeen että hyvä kun ei tullut kuolonuhreja sen läpinäkymättömän savuverhon vuoksi!

      • DS5

        Puhelinkeskustelumme jälkeen, ja näköhavainnot kollaasta kulkemassa käsi kädessä pulloautomaatille Näköisroskiksensa huoltajan (siis talonmies selkokielellä) kanssa sinne huulipunaa laitellen, olivat hyvin rakastuneen näköisiä.
        Rintamaoloissa poikien tuhkaluukkuleikit voivat vielä olla hyväksyttäviä, mutta kun ryssä karkaa päälle ylivoimalla, siinä jää ruparesorit toiseksi. Kunhan vaan henki säilyisi.

        Kaikkea parasta kollaalle uudessa parisuhteessansa, se kehari-Ilpo lienee jo tuhkattu. Kandee tilaa netistä 70- ja 80-luvun Korollakuvia, siinä sateenkaariperhe saa luonnonviagraa tuhkaluukkuhommiin. Vaseliinin kaa tai ei.


    • kollaakestääxxx

      Ei ne Valintatalon sian munuaisetkaan ihan täydestä mene Seppo. Kannattaisi ottaa ainakin hintalappu pois muovipussista. Seppo elintenluovutus ei ole sinun alaasi. Sinulle sopisi sellainen työ jossa ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Hae vaikka Perussuomalaisten puoluesihteeriksi.

    • 5plus2

      Upeaa, 150 rikki!

      Ja vasta on 8. tammikuuta. Jatketaan pojat samaan malliin!
      Kirjoitusten sisällöllä ei vastedeskään ole mitään laatu- tai asiapitoisuuskriteereitä. Joten siitä vaan suoltamaan...

      • Jatkavaankirjanpitoasi

        "Penalin terävin kynä" jälleen kommentointi vuorossa!


    • kollaakestääxxx

      Vieläkö 5 2, veroviranomaisena joudut kulkemaa valepuvussa mennessäsi töihin? Minä olen ottanut politikoista ja muista rikkaista mallia ja siirtänyt kaiken omaisuuteni Nauru-saarille verottajalta suojaan. Eli voit lopettaa puhelimeni kuuntelun.
      Vaikka isänmallinen ihminen olenkin niin mitä tästä Suomen taloudesta tulisi jos meidät rikkaat kupattaisiin kuiviin? Köyhät olette jo saaneet vereslihalle ja mikä on tulos? Joutuvat ajamaan citikoilla!

    • DS5

      Mieluummin Citikalla Jollaksessa, kuin Nauru-näköisroskiksessa Kerava Cityssä huohottamassa näköispuhelimeen lapanen hakaten, peläten 5 2 verodiktaattoria ulosmittaamaan viimeisetkin kerätyt tyhjät pullot ja purkit. Jopa ne kopiojutut. Mutta sitten Automaattivastaava voisi kyrväyttää verorunkun kopiopurkeista, ja linnaan virkavirheestä. Oppii, saatana.

    • kollaakestääxxx

      Sota-aikana oli helppo käräyttää venäliset desantit kun niitä pyysi laskemaan lukuja. Jos joukon täydennysmies aloitti numerot että juksi, kaksi, ammuin heti Pababellumillani kuulan kallooon. Sotaikeus on ankara! Suosittelen samaa metodia, ala-koulun opettajalle. Eiköhän muutaman laakin jälkeen kuri pysy luokassa.
      DS5 oli kuulemma uudenvuoden yönä kulkenut p#rse pitkällä ja housut puolitangossa Helsingin steissillä, mutta kukaan ei ollut kourinut sitä vaikka hartaasti niin pyysi.

    • DS5

      Kollaa, nyt suoli poikki. Me perheelliset fertiilit yhteiskuntaamme hyödyttävät perhekokoonpanot olemme tukeneet sinua huumehöyryisillä seikkailuillasi läpi koko vitun Korolla-haahuiluillasi.
      Leikki loppus nyt,
      Työtätekevän tai eläkeläisen (iän perusteella) verokorttisi framille. Sitova työsopimus, työsuhde-Korolla, rekisterinumero esiin, jne.

      Jos ei niitä löydy, niin Citroen-kurkot valloittavat maan. Jopa Näköiskioskisi snägäriltä. Siitä sitten aanusta myymään, rupla on käypä valuutta.

    • kollaakestääxxx

      Hyvä DS. Punaiset paperit armeijasta eivät tarkkoittaneet että olet automaattisesti kommunisti puolueen jäsen. Se että et ole ollut puolueen kirjoissa on voinut pelastaa henkesi. Ei edes katsastamattomalla citikalla ajelu ole saanut sinua päiviltä. Olet ollut onnekas. Mutta tuuri ei riitä loputtomiin. Nyt Mars mars Lexus kaupoille, hakemaan uutta,
      turvallista akselivaltojen suosittelemaa menopeliä, jolla turvaat mielenrauhasi vuosiksi eteenpäin!
      Siis jokaiselle ansionsa mukaan.

    • KeravanSeppo

      @kollaa.Tiedätkö mikä on Kollaan risti? Et tiedä.Se on helppo uskoa koska sellaisen ristin saamiseksi piti olla mukana taistelemassa siellä Kollaan rintamalla.

      Laitan sinulle linkin niin voit ihailla kuinka todella hienosta kunniamerkistä on kysymys. Ajattele jos olisit ollut oikeasti siellä mukana ja saanut kyseisen ristin niin keräilijät maksavat sellaisesta ihan riihikuivaa paperirahaa ja sillä rahalla olisit saanut ties kuinka monta Lasol-pulloa!

      http://www.finnmedals.net/Kollaan-risti-vanha-tyyppi

    • kollaakestääxxx

      Tottakai minulla on Kollaan ristejä koko sarja. Haluatko ostaa. Pronssinen 12€/tusina, hopeinen 32,50€/ tusina ja kultainen nimmarillani 120€/krossi.

    • KeravanSeppo

      Jos olisit uskaltanut olla etulinjassa edes päivänkin niin luultavasti olisit kuollut pelkotilasi vuoksi sydänkohtaukseen ja olisit saanut ristin.Tosin se risti olisi ollut puusta valmistettu!

    • kollaakestääxxx

      Vääri Seppo väärin. Minulla on marmorinen sukuhauta jota vartio Buddapatsas ja lohikäärmeet. Puuristi oli sota-aikana jopa luxusta. Moni vain yksinkertaisesti katosi.
      Kollaan taistelu oli minulle vasta veryttelyä, suurempia johtotehtäviä varten, joista suurinpia oli mm. Stalingradin piiritys. Aatun huoltojoukot oli vain niin kehnot että hommaa ei saatu loppumaan kunniallisesti. Iwo Jimassa oli taas komennettavana vain ruununraakkeja joista ei ollut tositoimiin.
      Muuten olisin voittanut kaikki taistelut.

    • 5plus2

      160:een meni neljä päivää. Ei hyvä tavoitteen osalta.
      Alkaako tarinointi-into hyytymään ja aiheet loppumaan? Ei luulisi, koska mikä tahansa tyhjänpäiväinen tai hölmö aivopieru on ennenkin kirvoittanut kirjoittamaan. Ei tässä keskustelussa ole laatu- tai asiapitoisuusvaadetta edelleenkään. Eikä turhaa kannata välittää tämän palstan otsikosta edelleenkään. Kaikki kelpaa...

      Älkääs pojat luovuttako, matkaa on vielä 500:an.

    • kollaakestääxxx

      Sovit hyvin joukkoon 5 2. Kasvattiäitisi olisi hyvin ylpeä sinusta. Samoin armeija kaverisi siviilipalveluksessa.
      Mallivaimoni haluaisi ensi kesänä purjehtimaan. Tunteeko kukaan hyviä amiraaleja tai kontra-amiraaleja joilla olisi ensi kesänä vapaata noin 3kk reissulle? Saako Lexuksen mahtumaan Swan luokan purjeveneen ruumaan??

    • kollaakestääxxx

      Taidan soittaa tummalle Nelsonin lapsen lapselle. Puolinelssonille.
      Mallivaimoni on alkanut ruinaamaan uutta Coupe Lexusta minulta kauppakassiksi.
      Kai sitä vanhan pitää heltyä....Lohkee sitten ilman turhia esileikkejä illalla.

    • DS5

      Kollaa, silmäsi kiiluessa piparin puutteessa Snägärin Näköisroskiksessasi, kyllä yleensä saatkin. Joko olla ilman, tai ympäri korvia.
      Jopolla ei Suomessa naisia kaadeta, paitsi päälleajamalla.
      Tilaa Käsityö-lehti, et tarvitse naista tai miestä näköisroskikseesi.
      Ja kukapa tulisikaan?
      Jopon kyydissä?

    • kollaakestääxxx

      En tiennytkään DS että olet Steve Jobsin veli, Hand Jobs. Voit vemputellessasi kuvitella minut höyhenpatjalla tamppaamassa mallivaimoani. Siinä höyhenet pöllyää ja kana kirkuu.

    • 5plus2

      No kollaa, mistä kiikastaa kun jutttua ei tule?

      Ei pojaat näin ennätystä tehdä? Mennäänpäs nyt suoraan tuosta sohvan yli näppäimistölle. Hakkaa päälle Suomen poika...

      Viimeisin kirjoitus peräti kolme päivää sitten...

    • kollaakestääxxx

      5 2. Olet ikävä trolli. Pilkkaat sotaveteraania ja asetat juttuni kyseenalaisiksi. Ikinä en valehtele. Tästä todisteena Mannerheimin ritarin risti.
      Nyt lähden Lexuksellani Keravalle keräämään nimilistaa Sepon puolesta että poliisit vapauttaisivat hänet negrofiili epäilystä, DS.n sodomia epäilystä ja alakoulun opettajan itsensä pahoinpitely epäilystä. Esimerkiksi Sepon vaimo on vaan niin lahna että vaikuttaa kuolleelta.
      Ja Jumala suojelkoon Timo Soinia ettei Dresmannilta loppusi XXXXXXXXL vatteiden tuotanto.

    • Jatkavaansamallatiellä

      Tuollaiset 5 2 pellet pistää asialliset kirjoittajat miettimään että mihin olet Suomi menossa.Vaikuttaa että kaltaisiasi "isänmaan toivoja" on nykyään paljon enemmän kuin mitä oli Kekkosen aikaan.

      Mutta eipä muuta tällä kertaa.Sinunlaisissasi on meidä tulevaisuutemme :D

    • kollaakestääxxx

      Olen kanssasi samaa mieltä. Ennen oli asiat paremmin. Naiset oli naisia ja ne erotti pukeutumisensakin perusteella. Miehet oli miehiä. Upseereita tai mokuja. Ja kaikki välimuodot tiukasti kaapissa. Ja pysyivät. Suomen raha oli markka ja se oli kovaa valuuttaa. Marskin ryyppy upseereilla ja kossupaukku työläsellä voiteli yhteiskunnan rattaat ja pitkillä lounailla sovittiin asiat herrasmiesten tapaan. Rap-musiikkia ei tunnettu ja pitkät kalsarit talvella suojeli katajaisen kansamme tulevaisuutta.
      Ei niin paljon hyvää ettei jotain huonoa. Lexukset oli vielä Japanilaisten piirrustupöydillä ja meikäläinenkin joutui ajamaan Toyota Crownilla.

    • DS5

      Kollaa, löysitkö pippelistäsi sen yhden ylimääräisen saranan Näköisroskisessasi? Ei enää pikkupoikien vikittelyä uimahallissa, koska pilisi on lerppu. Pöllitty Joposi Pelastusarmeijaan, Korollan valokuvat kirppikselle. Ruoka ei maistu, viina vielä vähemmän.
      Tee testamenttisi.
      Vihreät pitävät muistotilaisuutesi, hinttikuoro laulaa sivarien lällätyksen "Kansa luisteli, sivarit kertovat", vaseliinipurkki laatikkoosi, ja loppusijoituspaikka ongelmajätelaitokseen kehari-Ilpon viereen. Meillä on unelma.

      Citikka on upea auto.

    • kollaakestääxxx

      Kävin tossa ajelemassa ja katselemassa vanhoja sotatantereita. Läskelä, kollaaa, suojärvi sieltä syväri aunus lijalle ja sieltä vielä tuulos salmi tulemajoki toi mieleen vanhat taisteluvoitot ja monet kaadetut lotat. Kyllä sitä aikoinaan tuli jalkapatikassa vaan marssittua aika matkoja.

    • 5plus2

      11 päivää ja 11 kirjoitusta. Ei tule mitään, ei. Jää poijjaat ennätys tekemättä tätä menoa eikä sotilaskarkuri vol. 3 käynnisty ainakaan sen vuoksi, että vol.2 tuli täyteen.
      Onko sankarillinen 'veteraanimme' ja keskustelukumppanit jo uupumassa? Älkääs nyt vielä, muutenhan tämä palsta siirtyy pikkiriikkisen lähemmäs tarkoitustaan ja kuivaa asiallisuutta, jos nämä keskeiset kirjoittajat väsyvät.

    • kollaakestääxxx

      Ikävät trolliheittosi saavat vanhankin sotia käyneen veteraanin tappiomielialalle. Etkö ymmärrä että toiset kaivautuvat poteroonsa vain symmälle vihollisen hyökätessä.
      Itse suuria sotajoukkoja johtaneena tiedän että kotirintamalla vihollisen desantit on aina vaarallisimmillaan.

    • KeravanSeppo

      Terveisiä Raatteen tieltä.Tuli käytyä vähän päristelemässä moottorikelkalla Suomussalmella missä eversti Siilasvuon johtama 9.divisioona tuhosi talvisodassa tammikuussa 1940 ukrainalaisen 44.divisioonan lähes viimeiseen mieheen.

      @kollaa ei tainnut olla mukana talvisodassa kun ei oikein maistunut jatkosotakaan muistaakseni vai kuinka se nyt olikaan? Tosin luulen että Siilasvuo ei olisi edes kelpuuttanut mukaan joukkoihinsa vai mitä @kollaa itse arvelee asiasta?

    • kollaakestääxxx

      Raatteentieltä sain ensimmäiset kunniamitallit rohkeudesta. Kun panokset loppuivat, paljan nyrkein jatkoin taistelua. Suomalaiset saivat paljon aseita ja varusteita voitosta. Viihdytysjoukot olivat pitkään kiitollisia rummuista, kitaroista ja torvista jotka vanja jätti perinnöksi. Toivo Kärki sävelsi joukkojeni hyökkäysmarssin meille palkinnoksi.

    • 5plus2

      Huh, jo ihan huolestuin kun viiteen päivään ei yhtään ulostuloa....
      Pahasti tavoite tuntuu karkaavan

    • kollaakestääxxx

      Olet 5 2 selvästi rasisti ja tuo viestien määrä on sinulle keppihevonen. Mannerheimin kanssa tuli aikoinaan paljonkin ratsasteltua aukkoja katsellen. Nykyään suomenhevonen on täysin unohdettu, vaikka aikoinaan eturintamalla se oli täysi korvaamaton huollon kannalta. Kerrankin kovassa tulituksessa joukkojeni hevonen kuoli sirpaleeseen ja jouduin itseni valjastamaan kärryjen eteen ja umpihangessa viemään joukoilleni hernesopat. Mutta mitä esimies ei tekisi joukkojensa eteen. Armeija kun taistelee vatsallan.
      Entinen mallivaimoni jakelee nykyään vapaaehtoityönä veteraaneille. Kuulemma.

      • 5plus2

        Ehei. Minä olen vain tilastofriikki. Ei minua nuo sinun älyvapaat höpinäsi kiinnosta laisinkaan. Täysin yhdentekeviä. Vastaavantasoisiahan on nämä sivustot pullollaan

        Vain tuo ennätystavoitteessa pysyminen kiinnostaa.


      • Taitaaollaselkärangaton
        5plus2 kirjoitti:

        Ehei. Minä olen vain tilastofriikki. Ei minua nuo sinun älyvapaat höpinäsi kiinnosta laisinkaan. Täysin yhdentekeviä. Vastaavantasoisiahan on nämä sivustot pullollaan

        Vain tuo ennätystavoitteessa pysyminen kiinnostaa.

        Ymmärrätkö edes mitään tilastojen päälle?


      • munatpois
        5plus2 kirjoitti:

        Ehei. Minä olen vain tilastofriikki. Ei minua nuo sinun älyvapaat höpinäsi kiinnosta laisinkaan. Täysin yhdentekeviä. Vastaavantasoisiahan on nämä sivustot pullollaan

        Vain tuo ennätystavoitteessa pysyminen kiinnostaa.

        Tarkoitat kai. Pelkkä friikki.


      • MrTilastotieteilijä
        5plus2 kirjoitti:

        Ehei. Minä olen vain tilastofriikki. Ei minua nuo sinun älyvapaat höpinäsi kiinnosta laisinkaan. Täysin yhdentekeviä. Vastaavantasoisiahan on nämä sivustot pullollaan

        Vain tuo ennätystavoitteessa pysyminen kiinnostaa.

        Ollaanko oltu samoissa tilaisuuksissa koskaan?


    • kollaakestääxxx

      Luulin että viimeinen tilastofriikki ammuttiin kannaksella. Koskaan ei voi tilastoihin luottaa.
      Paitsi Lexuksen matkamittariin, johon pyörähti 10 000km partiodessani itärajaa viime viikolla. Mukavaa ja tasaista kyytiä.

    • KeravanSeppo

      @kollaa on joutunut Lasol-myrkytyksen takia tehoosastolle hoitoon ja on tiettävästi erittäin huonossa kunnossa.Voi olla että hänen laulut on laulettu!

    • DS5

      Kepeät mullat kollaalle. Hinttipoikulinsa viereen ikuiseen lepoon Riihimäen ongelmajätelaitokseen. Maailma ei menettänyt mitään.

      • 5plus2

        Äläs nyt. Uusi ennätys potaskan jauhamisen osalta ei näyttäne toteutuvan....
        Juttujen sisältöhän ei maailmaa tähänkään asti ole liikauttanut mitenkään.


      • Pellellämeneeyöunet
        5plus2 kirjoitti:

        Äläs nyt. Uusi ennätys potaskan jauhamisen osalta ei näyttäne toteutuvan....
        Juttujen sisältöhän ei maailmaa tähänkään asti ole liikauttanut mitenkään.

        Kyllä sua mahtaa vituttaa!


    • KeravanSeppo

      Nyt on @kollaa ilmeisesti sitten potkaissut tyhjää.Näin ainakin Keravan vankilan asukit tietävä kertoa.Virallinen vahvistus tosin vielä puuttuu mutta tämä tieto on kuitenkin peräisin melko luotettavasta lähteestä!

    • Nuorgamin.Eikka

      Tätähän olikin jo odotettu.

      R.I.P kollaa.

      • DS5

        Voimia omaisille. Jälleennäkemisen toivossa. Tai sitten ei.


    • kollaakestääxxx

      Kyllä meinasi ottaa koville kun jouduin ajamaan kiireellä pariisiin ottamaan mallivaimolleni uuden vaginan kiristyksen. Meinasi tulla matkalla todella hätä! Autobaanalla lexukseni mittari huiteli kolmeasataa. Ei sillä, kyllä Aatu aikoinaan hyvät tiet teki. Oikein lämmitti mieltä ajella ja muistella vanhoja hyviä aikoja kun kolmatta tasavaltaa rakennettiin. Säälitti vain vanhat citikat tien poskessa. Sitä rautaa oli kuin aikoinaan raatteen tiellä!

      • 5plus2

        No niin. Kun nyt olet päässy taas vapaalle, niin panehan töpinäksi.
        Ennätystavoitteessa pahasti jäljessä. Vielä kuitenkin ehtii.


    • KeravanSeppo

      Saivat näköjään sittenkin @kollaan elvytettyä KYKS:ssä.

    • KeravanSeppo

      Kollaa potee ilmeisesti "patruunapulaa" kun alkaa jutut olemaan nykyään aika vähissä?

    • DS5

      Seppo, nysse on jo laatikossa. Keharipoikulinsa vieressä Riihimäen ongelmajätelaitoksessa. Voimia omaisille.

      Jos joku tänne vielä kirjoittaa Kollaan nimimerkillä, ni se on haiseva, monisairas, mustanahkainen tuppikullinen maahantunkeutuja.

      Seppo, perustetaan vaimonvaihtoklubi. Mulla ois tarjolla kehari-Ilpon kalmo, jäykkää ja kylmää. Aanus pääviemäriputken kokoinen. Mitäs sulla ois vaitsukiks?

    • kollaakestääxxx

      Euroopassa ajellessani kävin kunniottamassa entistä fuhreria. Join marskin ryypyn ja tein natsitervehdyksen haudalla vanhoja ajatellen. Parhaat miehet viedään aina ensimmäiseksi.
      Muutama maahantulija tuli katsomaan seremoniaani,pilkkailumielessä, joten saksapaimen koirani sai mukasti iltapalaa. Katokaas kollaa kestää eikä summa murru.
      Nyt vaimoni vagina on kuin entisensä. Lexuksen nahkapenkin pehmeys ja samurai sotilaan tiukkuus.

    • KeravanSeppo

      Puheet @kollaan ennenaikaisesta poismenosta eivät pidä paikkaansa.Eilen nimittäin satuin paikalle Keravan snägärin lähellä kun @kollaa katseli konepelti pystyssä olevan ruostuneen 90-luvun Corollan savuavaa konehuonetta samalla päätään raapien ja kovasti kaikkia mahdollisia voimasanoja suustaan päästellen.

      Valitettavasti omat kiireeni eivät suoneet mahdollisuutta seurata tätä hienoa tapahtumaa pidempään ja senvuoksi en pysty sanomaan kuinka episodi lopulta päättyi.Voi olla että poliisi korjasi @kollaan parempaan talteen vähän rauhoittumaan.

      Täytyykin tästä pirauttaa Keravan Sanomien tutulle toimittajalle jos hänellä olisi asiasta parempaa tietoa!

    • kollaakestää

      Otin viimeviikolla tatuoinnin Sordiers of Union rakastamani huoltoaseman kunniaksi. Sääli että kaikenlaiset ABC.t ja vastavat ovat syrjäyttäneet vanhat Essot Kesoilit ym.
      Minä olen vanhan liiton mies. Paitsi nais ja autoasioissa. Saattaisin ostaa kyllä citroeninkin, mutta se saa näyttämään minut ikäiseltäni. Lexus nuorentaa 20-vuotta ja nuori mallivaimot saman. Toissaviikolla minulta kysyttiin paperit mennessäni helsingin kasinolle rahaa tienaamaan. Ei tullut voittoa kuin vaivaiset 20K€, mutta saahan vaimoni sillä uuden käsilaukun.
      Keravan Seppo on kuulemma saanut pahan bakteerin vereensä. Bakteeri aiheuttaa sen että Sepon penis alkaa haarautua. Pahimmillaan jopa 12 "oksaan" haarautunut penis aiheuttaa ongelmia virtsatessa. Seppoa tämä ei paljoa haittaa. Hän on leikkisästi nimennyt tämän taudin monipisteruiskuksi eli MFi.ksi.

    • KeravanSeppo

      Onkohan @kollaa vielä häkissä sillä näin viime viikonloppuna kun sinivuokot tunkivat snägärin lähellä poloisen maijan kyytiin vaikka äijä koitti kovasti pistää hanttiin mutta senhän tiesi että ei pelkkä huuto auta mitään koska voimaakin olla pitää.

      Joutuu ehkä istumaan vähän pidemmänkin aikaa koska sankarillamme on luultavasti maksamattomia sakkoja kertynyt enemmänkin lähiajoilta.

      Nyt on muuten paljon rauhallisempaa Keravan keskustassakin kun saavat nämä mamu neidotkin kulkea rauhassa pelkäämättä vaarallista ahdistelijaa!

    • kollaakestää

      Niin, minun sukuhaarani tulee aatelis-suvuista itävälta-unkari akselilta. Mm kuuluisa Sissi on läheistä sukua minulle. Suomalaisten juuret... suvut...perimä... no ne todellakin tulee keravalta.
      Seppo jos tunnet suurta vetoa biojäte astioita kohtaan, se ei johdu sinusta, vaan geeneistäsi.

    • kollaakestääxxx

      Naurettava siviilipalvelusmies haastoi Lexukseni kisaan liikennavaloissa. Annoin pojulle vähän sodankäynti opetusta. Kiilasin citikan pientareelle. Kävelin hölmistyneen ihmettelevän kuskin eteen ja vetäisin kalsarit siltä korviin.
      Oppiihan saakelin huutolaiset....

    • KeravanSeppo

      Heh heh.@kollaa bongattu tänään Keravan torin lähellä vuoden 1998 Citroen Xsaran puikoista.Auto ei tosin lähtenyt käyntiin kun @kollaa oli sahannut akun melkein tyhjäksi koska ei tajunnut että bensa olikin lopussa.

      Onneksi oli löytänyt tyhjiä pulloja muutaman euron edestä että sai niillä pari litraa menovettä ostettua.Työnsimme porukalla kotteron käyntiin ja @kollaa pääsi ajelemaan jälleen muutaman kilometrin pätkän!

    • kollaakestääxxx

      Talvisodan aikana tuli viimeksi ajettua ranskalaisella kulkupelillä. No eihä Renault panssarivaunulla oikein pärjännyt Klimiä vastaan. Joutui usein hyppäämään vaunusta pois ja kiilaamaan telaketkut pölkyllä vanjan tankista. Ja kun polttopulloistakin oli pulaa, niin nuotion sytyttämin moottoritilan päälle oli aikaavievää ja hermoja raastavaa puuhaa.
      Mutta näissäkin taisteluissa Suomi 6 ja NL 0.

    • KeravanSeppo

      @kollaa.Onko sinulle jo selvinnyt se arvoitus että onko tykissä piippu vai putki?

    • kollaakestääxxx

      Seppo Seppo. Sinun pitäisi lopettaa tuo juoma putki. Muuten alkaa maksa tai haima piiputtaan. Heh tässä pikkuisen sanaleikkejä sotaakäymättömille vinkuheinille. Kerran oli taistelussa panssarivaunun putki niin kuumana että se hehkui pimeässä ja vanjat lähti pakoon koska luulivat että vanha vihtahousu oli lähtenyt taisteluun mukaan.
      Lexuksella tapahtui sama ilmiö ajaessani autobaanaa 290 mittarissa 300 kilometriä yhtä soittoa. Siinä karsta paloi ja testosteroidi laukkasi vanhan sotaveteraanin suonissa. Joskus vanhankin pitää revitellä ja saada naiset kirkumaan.

      • Voi_ukkoressua

        Kuulehan, vanho korollasi ei kulje kuin korkeintaan vähän yli sataa. Näin vaikka mittari näyttäisikin 290. Vauhtisi oli luultavasti 90 km/t, mutta varmasti korollassasi tuntui hurjalta. Autobaanakin taisi olla vanhan kylätien hieman pidempi suora. Sen kyllä uskon, että pakoputki on punaisena....

        No tuollaisia harhojahan sinulle varmasti tulee, sikäli kun kirjoituksistasi voi päätellä. En tiedä onko ajokorttisi, jos sellaista koskaan sinulla on ollutkaan, vielä voimassa, mutta tiedätkö itsekään? Tuskin kuitenkaan sitä saat uusittua. Edes syrjäkylien tutut lääkärisedät eivät kovin montaa kertaa voi säälistä antaa jatkoaikaa. Kerran voi onnistua, koska 'pitäähän ukkoressun' päästä syrjäisestä mökistään silloin tällöin keskikaljaa hakemaan. Muistathan lääkärin viimeksi teroittaneen, ettei kauemmaksi saa lähteä ja ajokin ajoitettava hiljaiseen aikaan.


    • kollaakestääxxx

      Sota-aikana tuli viriteltyä panssarivaunuja vähän tiukemmaksi. Virittämäni Sotka kulki 95k/mh ja Sturmin Maybach kone antoi 130k/mh kyydin. Oli aika helppoa lasetella vanjan perässä ja napsia vihollisen tankkeja kuin puolukoita. Tästä hyvästä sain ylennyksen suoraan vaunununjohtajasta eli alikersantista everstiksi.
      Mannerheim antoi minulle henkilökohtaisesti luvan kulkea lomille presidentin junavaunussa.
      Siinä tuli joskus juotua muutama marskin drinkki kuormasta, mutta rikos on jo vanhentunut.

    • Nuorgamin.Eikka

      Sotakirjailija Reino Lehväslaiho oli ,toisin kuin @kollaa,ihan oikeasti mukana sodassa ja toimi Sotkassa ampujana.Lueppas @kollaa vaikka Lehväslaihon tositapahtumiin perustuva sotakirja "Sotkalla sodassa" niin tiedät sinäkin edes vähän Suomen historiasta!

    • kollaakestääxxx

      Joskus kun miehiä pötki pakoon kovassa taistelussa, jouduin yksin hoitamaan koko panssarivaunun tehtävät. Olin siis ajaja, lataaja ja ampuja vuoron perää. Homma oli aika rankka tositilanteessa. Sain urheudestani, maineeni levitessä kunniamaininnan jopa Stalinilta. Olin oikea "iskuri" työläinen ja sosialismin esikuva. Sääli vain että oltiin eri puolilla. Reino Lehvässalo on tuttu nimi. Antautui heti talvisodan ensimmäisenä päivänä. Toimi myöhemmin lottana jatkosodassa.

    • 5plus2

      No niin. Nyt taitaa kollaanpoika olla päässyt vapaalle taas hoitolaitoksestaan, kun tarinaniskentä on taas vauhdissa. Harmi vain, että lomallepääsy meni näin myöhäiseksi. Ennätyksen voi jo unohtaa.
      Nyt vain mielenkiinto kohdistuu siihen, koska 500 täyttyy. Toivottavasti loma ei ihan heti lopu....

    • kollaakestääxxx

      Minähän sain sota-aikana niin paljon kuntoisuuslomia että minun ei olisi tarvinnut käytännössä rintamalle mennä. Mutta jätin ne käyttämättä tietysti. Isänmaan etu vaati.
      Kunniamerkkejä oli sodan jälkeen sellainen kasa että jouduin ottamaan oman kuormurin niitä kotio kuskaamaan. Suurin osa niistä on lahjoitettu museoille.
      Vain Mannerheimin risti roikkuu Lexuksen taustapeilissä mekkinä mamuille että tässä autossa kulkee MIES.

      • 5plus2

        Hienoa. Lisää vaan noita tarinoita niin kauan kuin lomaasi riittää....
        500:an enää vajaat 300 jäljellä...


    • kollaakestääxxx

      Sivarit, hermonsa menettäneet, hipit ja kommunistit eivät tietenkään halua uskoa tarinoitani, vaikka jätän niistä rajuimmat kertomatta. Hippikommuunissa kukkasen savussa sitä on helppo parantaa maailmaa tekemättä mitään asian edestä. Aikoinaan koko suomi osasi puhaltaa yhteen hiileen. Nyt rastatukkahipit ja puidenhalaajat puhaltelevat vain muniinsa.
      Mihin tämä maa joutuu kun minusta aika jättää?

    • KeravanSeppo

      Jos olette ihmetelleet mihin @kollaa on kadonnut niin voin kertoa että hän on vieläkin "pyhiinvaellusmatkalla" jossain Järvi-Suomen alueella muistelemassa sitä sodanaikaista käpykaartissa oloaan joka kesti yli neljä vuotta.

      Voi olla että tämä reissu onkin sitten hänen viimeisensä!

    • kollaakestääxxx

      Sodan aikana kun Keravan Seppo oli oli vain haave lottaäitinsä kiimaisissa silmissä, niin ruski-pojat sai kyytiä. Laguksen joukoissa aloin uran, ja kunniamerkit saatuani menin saksaan opettamaan Göbelsille sodankäyntitaitoja. Tuo huonojalkainen natsi oli vähän hidas, saatuaan luoteja lennellessään. Mutta hyvä ryyppymies. Eurooppa olisi suomi-saksa jos minä olisin ollut johtotehtävissä. No mersun sieltä toin tuontiautoja. Ja pari tusinaa lugereita lapsille.

    • DS5

      Mä olin lusimassa kun vilautin piliä Keravan snägärillä siviilipoliisille. Se huus "Kollaa heti takasin, jäit kiinni". Luuli mua pimeessä Kollaaks ja vetä Taserilla heti. Aika herkkiä ovat, vähän nakki tanassa snägärillä, ni heti tulee etälamauttimesta. Ei sekään vielä mitään, mutta nostin syytteen kunnianloukkauksesta, kun Kollaaksi epäili. Silti tuli pari kuukautta Sörkkää, Kollaan naapurikopissa, käytävällä oli vielä vanhoja Corollan kuvia. Hyvää ruokaa oli, ei ihme että pervo-Kollaa viihtyy siellä, reippaiden poikien seassa. Hyvää ruokaa, väljää aanusta, rytmitetty elämä, sinne vaan kaikki

    • DS5

      Seppo, et viittis kiusata Kollaata. Pamput Sörkässä kerto, et se on paukkupöpi, ja heti terapiassa, kun somali painoi väkisin kannikkaan. Söi rauhottavia ja itkeskeli kaiket yöt, etenkin sillon kun joku pölli sen Korolla-albumin. Ilmiselvä mentaalitapaus. Latvakakkonen ja lättäjalat. Opiskeli Suomen Sotilas-lehteä, sen Kumiluoti-lehden (sivarijulkaisu) päällä, ettei kukaan olis huomannu sitä totaaliks.. Huono ryhti, skolioosi, mulkosilmät pyöreässä otsalumpiossa, hevosenhampaat, narukädet, perse hartioita leveämpi, sössöttövä ulosanti, ristipurenta, jne. Siitä sen kumiluodin tunnistaa. Somalit kuulemma tykkäs ristipurennasta hepissä.

    • kollaakestääxxx

      Anteeksi vaan, mutta suomalaisen upseerin tunnistaa ryhdistä. Herraskansaa kuten meillä upseerikerholla tavataan sanoa. Ehkä reggae musiikin harrastaja Seppo on ollut liiankin pitkällä tripillä?
      Nuori vaimoni halusi kullatun Lexuksen. Pitääkö kullattuun autoon tehdä ruotesuojaus??

    • KeravanSeppo

      Ihmettelin viikonloppuna että mitä kummia paperilappuja oli liimattu lähes jokaiseen Keravan sähkötolppaan ja selvisihän sekin asia kun olin muutaman lukenut.

      Lapuissa oli nimittäin kutsu saapua "Käpykaartilaisten Upseerikerholle" kevätjuhlaan vappuaattona.Asu vapaa.Heh heh.Ei taida hirveää tungosta olla tiedossa ja voi olla että "koko tilaisuus" vielä peruuntuu koska eihän @kollaa pysty maksamaan tilavuokraa etukäteen kun luottotiedot menivät jo vuonna 1982 ja kaikki täytyy maksaa käteisellä.

      Alkaa jo säälittää nämä @kollaan touhut!

    • kollaakestääxxx

      Seposeppo. Me upseerit emme vietä vappua, koska se on proletariaatin eli citikan omistajien juhla. Vappuna yleensä lasken jahtini merelle ja lähdemme kauas upseereitten ja muiden silmäätekevien kanssa. Tämä 18 metrinen jahti on ollut aikaisemmin eräällä arabiprissillä jonka sitten halvalla sain. Tai siis minulle halvalla. Proletaariaatteen eli citikan omastajat voivat vain haaveilla kullatuista vesihanoista ja leopardi divaaneista.
      No tasan ei käy onnen lahjat. Niinkuin hyvin Seppo tiedät.

    • Anonyymi

      moi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe