Hedman Partners

Emperornero

joo että sain tänää just hedman partnersilt kirjeen mis lukee että sellane elokuva ku A Walk Among the Tombstones oli jaettu nettiverkossa. Kirje näyttää hyvin uskottavalta, mutta en ole jakanut mitään, ja olen tuon leffan latannu niiku vuosi sitten, että miksi juuri siitä leffasta tuli kirje??? olen montaki leffoja latannut, eikä mitään tullu kotii. pyydän nopeita vastauksia tähän että kannattaisko tästä huolehtii?? 600e oli tästä pyydetty johonki arvato Finance tilille. Itse en usko että tämä on totta!

42

11183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhhk
    • 332334556

      Jos olet ladannut, niin olet myös jaannut ja sitä tämä HB juuri yrittää kiristää rahaa.
      Käytäntö on se, että jos et maksa, joudut syytteeseen, poliisit takavarikoitsee koneesi ja jne. ja sitten tullee oikeustaistelu ja tuomio.

      Mutta suuri mutta on se, että poliisit ei tee kotietsintää nykylain mukaan, jos kyseessä ei ole vähintään puolen vuoden vankeustuomiosta kyseessä.

      ja vielä, jos sulla on avoin wlan, niin onhan sen joku muu voinut jakaa.

      Niin ja muista, et sulla on itsekriminointisuoja. Sinun ei tarvitse todistaa omaa syyttömyyttä. HB pitää sen tehdä itse.

      Summa rumma.. älä maksa..seuraile tilannetta.. näitä kirjeitä lähetetään aaltoina. Joukossa on huijauskirjeitä ties mitä.

      Terkuin Tuomarimies

      • sdfsdfsdf

        Täyttä paskaa puhut poliisi ei tee mitään, koska kyseessä on riita-asia. Mitään syytettä ei tule myöskään. Oikeuteen ei ole joutunut vielä kukaan. Yli 20 000 on saanut kirjeen ja kaikki ovat selvinneet ilman mitään seurauksia. Suurin osa ei ole maksanut eikä maksa.


      • KyttäJuttu

        Itse taisit puhua paskaa?
        http://yle.fi/uutiset/waretukselle_korkea_hintalappu_mies_tuomittiin_luvattomasta_elokuvien_jakamisesta_32000_euron_korvauksiin/9002115


    • jak-53

      Hei sain saman kirjeen kahdesta leffasta jotka on kirjattu Huhtikuussa katsotuksi,kävin lakimiehen juttusella ja hän neuvoi että ei makseta.

    • Perehtyny7

      Toimintaohje Hedman & Partnersin ja muiden hämäräfirmojen uhreille:

      Sääntö nro uno: Älkää olko missään yhteydessä kyseiseen kiristysfirmaan. Eikä missään nimessä kannata maksaa senttiäkään näiden lafkojen kiristäjille. Pian tulee
      10 000 kiristyskirjeen raja täyteen ja vain kolme(!) tapausta on mennyt markkinaoikeuteen eli siviilioikeuteen ja näistäkin kaksi sovittiin ennen varsinaista markkinaoikeuden oikeudenkäyntiä paperit salaiseksi julistettuna (=ei tullut siis mitenkään vaaditusti rahaa Hedman & Partnersille, koska muutoin tapaukset olisivat julkisina ja niillä peloteltaisiin ihmisiä 24/7).

      Markkinaoikeuden tapauksissa siis poliisi ei edes ole mukana tutkimassa eikä siellä mitään rikosnimikkeitä jaellakkaan, vaan kyse on silloin "riita-asiasta" ja ainoastaan Hedman & Partnersin hamuamasta bisnesrahasta (Hedman & Partnershan tekee tällä vain bisnestä ja näemmä uusia tekijänoikeustrollaajia liittyy koko ajan alalle vielä, kun tätä moraalisesti arvelluttavaa toimintaa ei ole kitketty). Alkaa muistuttamaan yksityisten pysäköintifirmojen alkuaikoja...

      Nämä alla olevat linkit kannattaa lukaista, jos/kun mahdollinen, hyvin uhkaavaan sävyyn kirjoitettu kirje pistää ahdistamaan olit sitten syytön (H&P ei edes vaivaudu selvittämään (JA TIEDÄ) todellista syyllistä, vaan lähettelee summan mutikassa kirjeitä liittymänomistajille) tai syyllinen (korvausvaatimukset tällöinkin olisi kymmenkertaisia rikkeeseen suhteutettuna, syy miksi H&P ei vie asiaa poliisille selvitettäväksi).

      http://murobbs.muropaketti.com/thre...iristyskirje.1213329/page-261#post-1716539733 (koko topikki, joukossa paljon trolleja joiden syytä puolustella kiristystä voimme vain arvailla...terveiset H&P:n toimistolle! Mutta joukossa myös paljon vilpittömiä IT-alan ja TO-asioiden asiantuntijoita.)

      http://kiristyskirje.fi/

      Keväällä käsitellään tämä yksittäinen tapaus markkinaoikeudessa ja silloin olemme kaikki viisaampia asian suhteen eli ei kannnata mitenkään reagoida nyt tai ottaa yhteyttä näihin huijareihin (pl. korkeintaan paskantaa kys. paskapaperin päälle).

      Jo nelinumeroinen määrä on jättänyt kiristyskirjeen maksamatta (joka EI OLE LASKU eikä perintäkelpoinen siis), eikä siltikään kyseinen "rehtifirma" Hedman & Partners ole vienyt yhtäkään asiaa poliisille tehden rikosilmoitusta koskaa tietää itsekin, että tällöin ei voisi enää summan mutikassa yrittää kiristää satunnaisia ihmisiä, koska rangaistus mahdollisesta pienestä rikkeestä (ei RIKOS) jaettaisiin ainoastaan mikäli sinut todettaisiin TODISTETUSTI TODETTAISIIN syylliseksi.

      Hyvää uutta vuotta Suomi24:n lukijoille ja erittäin sekavaa vuotta Hedman & Partnersin moraalittomille kiristäjille.

    • novain

      Kiinnostava ilmiö tämä HP:n liikeidea. Pohjimmiltaan toimii täsmälleen kuten muutkin huiputtaja laskuttajat.

      Mutta, kiinnostaisi tietää onko kukaan tehnyt rikosilmoitusta HP:n toiminnasta? Tietoliikenteen henkilöihin kohdistuva urkinta on vain viranomaisille kuuluvaa.

      Tietojen urkinta on toimintaa jonka voi suorittaa vain viranomainen tarkalleen määrätyillä ehdoilla; mikä on rikosnimike jota selvitetään ja mikä on kyseinen tietojen hankintatapa ja kohde. Täyttyykö edellytykset urkinnan suorittamiselle. Näin vaatimattomassa asiassa edes viranomainen ei voi saada lupaa urkinnalle.

      HP on siviiliurkinnallaan luultavasti päässyt käsiksi sellaiseenkin tietoon jolla voi aiheuttaa merkittävää vahinkoa henkilöille ja yrityksille; liikesalaisuuksia, pankkiyhteystietoja, henkilökohtaisia viestejä ja kuvia.

      Riittääkö asian kuittaamiseksi: " juu, ei me Hedmanin pojat tallenneta tietoa kansalaisista muilta osin mutta näitä tekijänoikeusjuttuja nyt vaan vähän selaillaan.."


      Hedmanin suorittama urkinta kohdistuu pääosin teini-ikäisten ja lasten netistä lataamiseen ja näiden netin käyttöön.

      Tietääkö kukaan onko näillä urkinnan suorittajilla rikostaustaa?
      Joistain liikennerikkomuksista ei väliä vaikka HP:n joukkiolla niitä olisi, eräs muu vakavampi rikosmuoto pelottaa.


      On pakko todeta ja totean: Älkää likaiset vanhat miehet urkkiko teinien tietoliikennettä!

    • 121212121

      Minä sain helmikuussa 2016 kirjeen että olen jakanut the woman in black - angel of death elokuvaa ja ajankohtana maaliskuu 2015. Vaadittiin maksamaan 600e. Luin netistä muitten kokemuksia, joten jätin kirjeen huomioimatta. Eilen 15.4. minulle tuli uusi kirje, jossa kerrotaan että vastaavissa tapauksissa ovat nostaneet oikeudenkäyntejä ja heillä on toimeksianto viedä epäselvät tapaukset tuomioistuimeen tai tehdä tutkintopyyntö poliisille. Ja että tulevat raportoimaan päämiehellensä ettei olla päästy sopuun, ja päämies tekee päätöksen minkälaisiin toimiin ryhdytään. Lopuksi vielä pyydetään maksusuoritusta tai olemaan yhteydessä tähän Hatanmaahan.

      Haluaisin kuulla kokemuksia niiltä jotka ovat saaneet toisen kirjeen ja jättäneet sen huomioimatta, mitä sitten on tapahtunut?

      • Ne laittelee niitä kirjeitä helpon rahan saamisen toiveena. Niitä voi käyttää vaikka saunan pesän sytykkeenä. Ei kannata ottaa stressiä noista huijareista.


    • alamaksaikina

      10 kirjettä tullut ja en ole ollut missään yhteydessä ja mitään seurauksia ei tule. Se mitä hedman yrittää tehdä on uhkailla ja kiristää maksamaan mahdollisimman nopeasti. Poliisi ei ala tutkimaan, koska kyseessä on riita-asia. En aio maksaa ikinä. Johan nyt järkikin sanoo, että jos kovasti uhkaillaan niin ei niillä ole edes mitään todisteita, eikä aikomustakaan viedä asiaa eteenpäin. Kirje on pelkkää uhkailua ja kun päätät ettet reagoi mitenkään ja et maksa huomaat, että mitään seurauksia ei tule. Jo yli 20 000 on saanut samanlaisen kirjeen ja suurin osa on jättänyt maksamatta eikä ole ollut missään yhteydessä kirjeen lähettäjään. Kaikki ovat selvinneet ilman mitään seuraamuksia.
      https://suomimedia.wordpress.com/2015/12/26/ohjeita-hedman-partners-kiristyskirjeiden-saaville/

    • eipelota

      siinä ei muuten lue lasku niin ei se voi mennä perintään. sain viime vuonna neljä tollasta uhkailukirjettä ja heitin ne roskiin. mitään ei ole tapahtunut
      Kuuulemma ovat lähetelleet kymmeniä tuhansia kirjeitä varsinkin tänä keväänä ja vieneet huikeat kolme tapausta oikeuteen ja tuomiot ei muuten ole julkisia

    • Pitäisi kehittää sellainen vertaisverkkogeneraattori, jolla saisi tuotettua virheellisiä triggauksia valvontasysteemeihin. Ihan vain niiden kehittämisen mielessä. Sama juttu kuin kauppojen varashälyttimet, jotka hälyttävät jonkin kassissani olevan johdinkiepin resonoidessa portin taajuuteen. Nykyisin taitavat olla jo parempia.

    • huutonaurua132

      Kirje tuli ja syytös yhden leffan lataamisesta joskus vuonna nakki ja kivi. Sama leffa mikä ketjussa jo mainittu. Katoin trailerin ja totesin että en ole koskaan nähnyt. 540euroa pitäisi maksaa.

    • samaapakaa

      en maksanut enkä tehnyt mitään. sain ehkä neljä kirjett' ja niiden sävy tietty muuttui vaan uhkaavammaksi. sitten loppui ja onko miltei tonni euroa normaali tekijänoikeusmaksu suomessa kuuden jakson lataamisesta wtf en oikeen usko

    • irhiurhquh

      Mä sain Black Sails, kausi 3, jakso 1 laskun 500€. Tuli tänään. Eli ei kannata maksaa ja uusia uhkauskirjeitä olisi tulossa lukemano perusteella.

      • blörp

        itse sain kyseisestä sarjasata ja samasta jaksosta moisen laskun.


      • areyoufckingkiddingme

        Mulle tais tulla myös samasta. Viikko sitten tuli uus uhkauskirje. Paljon oon tästä asiasta lukenu ja päädyin siihen, etten tee asialle mitään. Saa nähä mitä tapahtuu, tapahtuuko mitään.


      • nopanic
        areyoufckingkiddingme kirjoitti:

        Mulle tais tulla myös samasta. Viikko sitten tuli uus uhkauskirje. Paljon oon tästä asiasta lukenu ja päädyin siihen, etten tee asialle mitään. Saa nähä mitä tapahtuu, tapahtuuko mitään.

        Tärkeintä on ettei lataus lopu kirjeen saamiseen. Verkko avoimeksi, ei mitään hätää.


    • hgjhj1513

      Soittaako ne mulle kun en maksa enkä ota yhteyttä?

      • rhghjrjk

        Sitäpaitsi en ole edes katsonut sitä.


    • DnaSuojaa6

      Viisainta vaihtaa operaattoria jos jakavat ip perusteella nimilistoja, sehän on rikos.

    • kokemus_83

      Älä ole missään yhteydessä, älä maksa. Ei mitään hätää kunhan ei mene ottamaan yhteyttä kiristäjiin ja möläyttelemään. Heillä ei edes ole mitään todisteita tekijästä (vain yksi liittymän IP-osoite, joka ei yksilöi tekijää) ellet anna heille niitä.

      ~Kirje 2015 kesäkuussa, en maksanut, itse syytön, kaveri oletettavasti ladannut järjestämieni bileiden aikana,~

    • alkjfsalsjf34j

      Jos maksat yhdenkin laskun, saat vielä 10 lisää.
      Kuinka moni on ladannut vaan yhden elokuvan, nämä tyypit ovat urkkineet vuosia latauksia.

    • HeedmenPertters

      Minä sain vähän yli vuosi sitten kiristyskirjeen jostakin elokuvasta, jota en ollut ladannut (tiedän kyllä kuka latasi).
      Ilmoitin, että en ole ladannut. Kyselivät kaikkea, mutta en voinut vastata juuta tai jaata.

      Jättivät rauhaan.

    • piraattipoika

      Hei,broidini nimissä tuli minulle hedmanilta kirje,sain luvan avata sen,siellä oli korvausvaatimus yhdestä leffasta jota on imutettu vuonna 2015.

      Nyt itse pähkinään,broidini ei asu kanssani,hänen nimissään on minun nettiliittymä,broidi asuu muualla.

      Broidi oli töissä sinä päivänä siihen kellonaikaan jolloinka yhtä videota oli imutettu ja jaettu vertaisverkossa.

      Kaatuuko hedmanin vaatimus jo pelkästään siihen että broidini todistaa heille että hän oli töissä sinä päivänä siihen kellonaikaan?

      Sokerina pohjalla on se että minulla oli silloin vuonna 2015 wippies homebox jossa oli avoin wlan,vaihdoin uuteen tässä puolvuotta sitten joten vanha boxi ei ole enää käytössä.Toisinsanoen kuka tahansa on voinut imuttaa sen leffan silloin,minä se en ainakaan ollut.

      • 358635783857

        Jos veljesi ei tiedä tekemisistäsi, hänen kannattaa todistaa olleensa töissä ja vedota avoimeen WLAN:iin. Jos sinä joudut oikeuteen, asia on vaikeampi, sillä tällaisessa riita-asiassa pitäisi puhua totta seuraamusten uhalla.


    • hjkdfjdfd55

      Syytetyn ei tarvi koskaan puhua itseään vastaan eikä todistaa mitään.

      • 7562324

        Nyt on kyse riita-asioista. Ei niissä syytettyä ole.


    • Kirje2

      HAH! En todellakaan oo maksamassa penniäkään, eikä oo kuulemma maksamassa kukaan tuttukaan. Parempi kun kukaan ei tämmösiä kiristysfirmoja tue :D

      • aietnaurattikin

        Jos verkko on avoin, niin joutuvat itse maksamaan oikeudenkäyntikulut.
        Viimeksi hävisivät jutun. Turre heteman klikki haukkaus paskaa kuten tulee käymään aina jatkossakin.


      • 762474
        aietnaurattikin kirjoitti:

        Jos verkko on avoin, niin joutuvat itse maksamaan oikeudenkäyntikulut.
        Viimeksi hävisivät jutun. Turre heteman klikki haukkaus paskaa kuten tulee käymään aina jatkossakin.

        Joskus häviävät, joskus voittavat. Juttu on voitettavissa, vaikka väite avoimesta verkosta esitettäisiinkin.


      • hienohomma
        762474 kirjoitti:

        Joskus häviävät, joskus voittavat. Juttu on voitettavissa, vaikka väite avoimesta verkosta esitettäisiinkin.

        Ette voita enää mitään, nyt tuli ennakkotapaus.


      • 762474
        hienohomma kirjoitti:

        Ette voita enää mitään, nyt tuli ennakkotapaus.

        Kyseessä ei ole KHO:n tai KKO:n vuosikirjatapaus, jolle voisi antaa laajaa ennakkotapausarvoa. Yksityiskohtien ei välttämättä tarvitse poiketa paljoakaan, jotta markkinaoikeus päätyisi toisessa jutussa toiseen tulokseen.

        Tapauksessa reilun puolen vuoden takaa markkinaoikeus määräsi vastaajan korvauksiin, vaikka oikeuden perustelujenkin mukaan kuka tahansa kerrostalossa, naapurissa tai kadulla olisi periaatteessa voinut käyttää IP:tä:

        http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/teollisjatekijanoikeudellisetasiat/teollisjatekijanoikeudellisetasiat/1467628378764.html


      • piraattipate
        762474 kirjoitti:

        Joskus häviävät, joskus voittavat. Juttu on voitettavissa, vaikka väite avoimesta verkosta esitettäisiinkin.

        Juuri näin. Tietsikka vain naapuriin kaverille pariksi kuukaudeksi ja jaot käyntiin kirjeessä mainuttuja elokuvia 100 muuta imutellen.
        Netti tietenkin salaamaton.
        Kotona alustettu/tuliterä kone mistä ei löydy MITÄÄN.
        Viimeistään korkeimmasta tulee vapauttava päätös.
        Kulut varmaan pilvissä, heh.


      • 762474
        piraattipate kirjoitti:

        Juuri näin. Tietsikka vain naapuriin kaverille pariksi kuukaudeksi ja jaot käyntiin kirjeessä mainuttuja elokuvia 100 muuta imutellen.
        Netti tietenkin salaamaton.
        Kotona alustettu/tuliterä kone mistä ei löydy MITÄÄN.
        Viimeistään korkeimmasta tulee vapauttava päätös.
        Kulut varmaan pilvissä, heh.

        Tuo kaveri on tosin epävarmuustekijä suunnitelmassa... jos hän alkaa laulella, ei tiedä miten käy.


    • Delain55

      Markkinaoikeudessa ymmärtääkseni käsitellään vain rikkomuksia? Eikö niissä vanhenemisaika ole 2 vuotta (tekijäoikeusrikoksissa 5 vuotta)?

    • lollipeikko

      näitä kirjeitä on lähetelty kymmenille tuhansille suomalaisille ja 1 tapaus mennyt oikeuteen. hyvä business tämä on näille lakitoimistoille. aika moista hakuammuntaa mutta ehkä joku pelkää niin paljon että maksaa. se ei ole lasku

      • 38738

        Tietoja kirjeiden ja vireillä olevien oikeustapausten määrästä ei taida oikein olla. Lisäksi riskinsä arvioimista varten pitäisi vielä tietää, kuinka suuri osa kirjeen saaneista on jättänyt maksamatta. Sen verran kyllä on varmaa, että niin paljon kirjeitä lähetellään, että kaikkia tapauksia ei näin pienillä toimistoilla olisi missään tapauksessa resursseja viedä oikeuteen.


    • sairastatouhua

      lukekaa artikkeli Helsingin sanomista. Siitä käy hyvin selväksi mikä on homman nimi jos kerran eläkkeellä oleva lakimies ei malta pysyä eläkkeellä :D ei tässä torjuta mitään piratismia vaan rikastutetaan lakimiehiä ja lakitoimistoja. Kirjeitä on lähetelty kymmeniä tuhansia tänä ja viime keväänä sekä headman partnersilta, adultialta että toti:lta. oikeudessa on max. 3 tapausta. toivottavasti kukaan ei maksa näille penniäkään!

      • 96893

        Totta kai myös lakimiehelle raha kelpaa. Jos kirje kuitenkin lähtee piratismiin käytetyn IP:n omistajalle, asia on mielestäni ok, sillä se lisää useimmissa tapauksissa omistajan halukkuutta ehkäistä osoitteestaan käsin harjoitettavaa piratismia. Summamutikassa lähetettyjä kirjeitä en toki hyväksy.


    • lehtbd

      katsokaa MOT dokkari aiheesta. Älkää maksako, älkää ottako yhteyttä. kirjeitä on lähetelty sadoille tuhansille ihmisille. pelkkä ip osoite ei kerro tekijästä yhtäääään

      mitään ei tapahdu. saatte pari kirjettä jaa thats it!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe