Pitkäkarvaiset sakut tuhon tiellä!

saksanpitkäpaimen

Messarissa esitettiin minihameissa pikkuballeriinat jalassa sipsuttamalla!!Karmeeta katottavaa!Ja sit tuli joku säälivalioluokka!!!Mitä v%¤##a!!Haetaan jotain valionarvoja kehitysmaista ja saadaan kaiken maailman Tsetseenian valiota ja sit ollaan niinku valioita!!Suomen valiokihan niitä ei saada,kun ei minkään ilveen käyttötulosta ei ole!! "Valioluokka" oli karmeennäkösisstä rakeista kerätty säälvalio sikermä Dlonkkasia koiria.Alennustila, tosin ei koskaan toi karvanpituus ollut mieleinen, VIRHE minun mielestä, mutta kamalaa kattoa tollasta tuhoa, noin lyhyessä ajassa.Karmeeta ootte saaneet aikaan pitkäkarvaisissa!!!

29

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1611

      Minihameessa esittäminen tuhoaa rodun. Sanoin jos käy ulkomailla koiranäyttelyssä. Kyllä ihmiset sitten vaan on viisaita.

      • saksanpitkäpaimen

        Joo kyllä se sipsuttaminen näytti naurettavalta ja säälivalioihin kun ei käyttötuloksia tarvita, niin kyllä se tuhoaa rodun.Ja sit kun on sun kaltaisia, jotka sen hyväksyy, niin on uusi valkkari käsissä.Pissapäisiä seurakoiria-ONNEA!Tosin niin kun sanoin, nehän on virheellisiä, joutaa menemään, mutta on niistä pitäviä harrastajiakin, sääli heitä, jos haluuvat harrastuskoiran, ei ainakaan tosta messarissa olleesta rupusakista tule harrastuskoiria, kuin lottovoittoon verrattavalla todennäköisyydellä.


      • Hyvinmeni

        Meinaat että niistä lyhytkarvaisista on sen paremmin harrastukseen ja käyttöön? Tai niissä käyttötulokset näyttelyissä kertoo yhtään mitään jos tulos on jostain Saksasta, Virosta tai Venäjältä hankittu? Pitkäkarvamuunnos on ollut niin vähän aikaa että ei siihen ole muodostunut mitään omaa linjaa. Lyhytkarvaisista näyttelykoirista nekin ovat tulleet.


      • pitkisvaliowannabee
        saksanpitkäpaimen kirjoitti:

        Joo kyllä se sipsuttaminen näytti naurettavalta ja säälivalioihin kun ei käyttötuloksia tarvita, niin kyllä se tuhoaa rodun.Ja sit kun on sun kaltaisia, jotka sen hyväksyy, niin on uusi valkkari käsissä.Pissapäisiä seurakoiria-ONNEA!Tosin niin kun sanoin, nehän on virheellisiä, joutaa menemään, mutta on niistä pitäviä harrastajiakin, sääli heitä, jos haluuvat harrastuskoiran, ei ainakaan tosta messarissa olleesta rupusakista tule harrastuskoiria, kuin lottovoittoon verrattavalla todennäköisyydellä.

        Messarissa oli kyllä laadukkaitakin pitkiksiä. Onneks ne arvostelee asiantuntijat, et sinä !


    • 6030

      Kannattaa joskus käydä 100 m kauempaa kotoa ja ottaa laput pois silmiltä. Monessa maassa saksanpaimenkoirien taso on korkea vaikka niitä esitetään kehässä siististi eikä ole suomalaisia käyttötuloksia. Ei tämä Suomi sentään maailman napa ole.

      • Hevonhumppaa

        Kyllä ne käyttötulokset on aika oleellisia. Naurattaa muakin kun ihmiset hehkuttaa hienoja senjasenvoittajavalioitaan jotka ei ole koulutuskenttää nähneetkään. Mut se ei ole onneksi multa pois jos toiset haluaa leikkiä että ne on rodunomaisia saksanpaimenkoira..


      • 1040

        Rotumääritelmässä ei puhuta koulutuskentästä mitään. Vai puhutaanko?


      • Hevonhumppaa

        Ei tietenkään, mutta sellaista onneksi tarvitaan että koira voi esittää olevansa rodunomainen esim. Erikoistuomarin silmissä ja rodun alkuperämaassa :)


    • Hevonhumppaa

      Ei siellä mun mielestä ollut yhtään d-lonkkaista..

    • liitontiedotuksestaterve

      Mäkin käväisin siellä esittelemässä itseäni ja mulla on pitkäkarvanen käyttis. Tosin oon aika poikamainen tytsy, joten pukeuduin farkkuihin kehänkiertoa varten. Mä muuten olin se voittaja, koska käväisin nuolasemassa tauolla erään käyttiskasvattajan persettä kuultuani hänen vaihtaneen käyttisten kasvatusta vuosia harrastaneena näyttiksiin.

    • Pitkisvaliowannabee

      Se ei varmaan ole sinulta mitenkään pois jos ihmiset haluavat harrastaa edes jotain koiriensa kanssa. Tässä tapauksessa ilmeisesti näyttelyitä. Ja ovat ylpeitä jos koiransa sijoittuu niissä ja saa valio-arvon ( ilman tuloksia ) . Ei me ihmisetkään kaikki olla ydinfyysikoita, johtajia, poliiseja tms. Sinullakin on tainnut jäädä koulutus peruskoulutasolle kirjoituksesi perusteella.
      Itse "harrastan" vielä ainakin pitkätukkani kanssa näyttelyissä juoksua ja ihan ilman tulosta. Valio ei vielä ole mutta vaikka ihan kiusalla teitä arvostelijoita kohtaan yritän saada edes jonkun maan valioksi :)

      • Pitkisvaliowannabee

        Ja lisään vielä että tänä vuonna oli minun mielestä useampikin hyvännäköinen/rakenteinen koira pitkäkarvaisissa. Toki mukaan mahtuu myös toinen äärilaita mutta eiköhän se ole joka rodussa! Tuomarit kyllä myös antoivat heti H:ta ja T:tä jos ei ollut rodunomainen


    • tamala

      Kamalia koukkuselkäisiä ilmestyksiä olivat!

    • kaunisharmaa

      mun oma harmaa pk narttu oli sielä ja minusta niin kaunis suoraselkäinen perus sakemanni,ja luonne niin mahtava kun olla voi. ja H:n sai.. aliarvostettua.. onneksi itse tiedän että on kyllä EH :D

      • vieläkauniimpi

        Me ei mun suoraselkäpolkkatukan kanssa viitsitty vaivautua paikanpäälle tänäkään vuonna, kuten ei aiemminkaan. Ei tarvitse. Hän on näyttelylinjainen punaruskea perussaku myös, erityisen terveenä elellyt viimeiset 12 vuotta. Minihameessa toki kuljeskelen vapaa-ajallani, olenkin asuinalueellamme erittäin pidetty ja tunnettu juuri vain ja ainoastaan sen vuoksi.:DDD AAhhhhOOOOhhh


    • germaani

      Sisäsiittoisuus näköjään vaivaa joitain ihmisiäkin,messaris oli laadukkaita pitkäkarvaisia siitäkö se autuus tulee kun saa käyttöpuolelta jotain,Paskat.Kato peiliin itkijä.

      • rhdrdhdhhd

        Mikä niistä teki laadukkaita?


      • Roopeankkaaaaaa
        rhdrdhdhhd kirjoitti:

        Mikä niistä teki laadukkaita?

        Rakenne, oikeanlaiset etukulmaukset, hyvät sään rakenteet, erinomaiset takakulmaukset, vapaat liikkeet (joka on seurausta oikeanlaisista kulmauksista ja mittasuhteista eli rakenteesta) ja suorat liikkeet.


      • tarzanaaaa
        Roopeankkaaaaaa kirjoitti:

        Rakenne, oikeanlaiset etukulmaukset, hyvät sään rakenteet, erinomaiset takakulmaukset, vapaat liikkeet (joka on seurausta oikeanlaisista kulmauksista ja mittasuhteista eli rakenteesta) ja suorat liikkeet.

        Toisenlaisia koiria kuin nämä käyttölinjaiset töpöttäjät joka on seurausta anatomiajalostuksen laiminlyönnistä, Suomikäyttiksen ongelma


      • sefzsefzsf
        tarzanaaaa kirjoitti:

        Toisenlaisia koiria kuin nämä käyttölinjaiset töpöttäjät joka on seurausta anatomiajalostuksen laiminlyönnistä, Suomikäyttiksen ongelma

        Aidon sakemannin perse viistää maata ja kintereet kolahtelevat juostessa maahan kuin kenguruilla konsanaan. Sääriluu on pidempi kuin koko etujalka yhteensä...


    • poppahella

      Luultavammin pitkäkarvaisille käy samoin kuin valkkareillekkin, pelkkiä kehänkiertäjiä "lassien" luonteilla varustettuja hiirulaisia.

    • Rrramona

      ei tule mun omasta ainakaan. siinä yhdistyy käyttiksen mieletön avoin upea luonne,ja näyttiksen kauniit muodot. liikkuu kuin unelma,ja on kaikinpuolin täyden kympin koira. ihana pitkis ;)

    • spkn

      Enemmän olisin huolissan pitkäkarvaisten luonteista ja rakenteista, sillä pitkäkarvaiset ovat pääsääntöisesti kapearintaisia ja päät on colliemallisen kapeita, joten yläpurentaa esiintyy useimmin kuin normikarvaisilla.Alaleuat ovat heikompia.Kun näitä sitten vuodesta toiseen lyödään yhteen, niin ongelmia tulee.Luonteissa uskon käyvän samoin kuin valkkareillakin, käyttöpuolella kun ei noita hippejäpaljon näe, niin luonteet huononee seurakoiramaisemmiksi melko nopeesti.

      • dsfghjklöä

        Haistapa sinä vittu. Tiedetään kuka olet.


      • hahahahahahahahaa
        dsfghjklöä kirjoitti:

        Haistapa sinä vittu. Tiedetään kuka olet.

        hahahaa. Ottiko totuus luonnonpäälle?


      • spkn
        dsfghjklöä kirjoitti:

        Haistapa sinä vittu. Tiedetään kuka olet.

        Kukin tarjoo parastaan ;) Mitä sitten vaikka tietäisitkin (mitä et todellakaan tee)!!?Tuota tosiasiaa et pysty kumminkaan kumoamaan, koska kapasitettisi ja tietosi ei siihen riitä.


      • Jerkkujermula
        spkn kirjoitti:

        Kukin tarjoo parastaan ;) Mitä sitten vaikka tietäisitkin (mitä et todellakaan tee)!!?Tuota tosiasiaa et pysty kumminkaan kumoamaan, koska kapasitettisi ja tietosi ei siihen riitä.

        Pitkäkarvaiset koirat on pääsääntöisesti luonteellisesti ja rakenteellisesti parempia kuin normikarvaiset, pitkäkarvaiset ovat alkuperäisempiä kuin normikarvaiset


      • hahahahahahahahaa
        Jerkkujermula kirjoitti:

        Pitkäkarvaiset koirat on pääsääntöisesti luonteellisesti ja rakenteellisesti parempia kuin normikarvaiset, pitkäkarvaiset ovat alkuperäisempiä kuin normikarvaiset

        Siis mitähän hel*ettiä just luin? Uskottele vaan noin itsellesi, mut turha sitä on muille julistaa...


      • poppajoe
        Jerkkujermula kirjoitti:

        Pitkäkarvaiset koirat on pääsääntöisesti luonteellisesti ja rakenteellisesti parempia kuin normikarvaiset, pitkäkarvaiset ovat alkuperäisempiä kuin normikarvaiset

        Huomaa ettet tiedä sakuista yhtään mitään ;) Pidä toi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe