Mikrofoni tai audioreikä ei toimi?

Mikrofonimies

Terve!

Eli mulla on Macbook Pro ja teen musiikkia sillä. Tarve olis kova laulaa ulkoiselta mikiltä suoraan koneeseen, mutta jostain kumman syystä kone ei tunnista mikrofoonia tai adapteria?

Sen tiedän, että koneessa on sisääntulo ja ulostulo samassa audioreiässä, koska handsfreen kun kytkee koneeseen, niin ääni menee kyllä sitä kautta sisään ja koneen äänet tulee kuulokkeihin, mutta laatu tietenki ei ole se mitä toivoisin.

Ostin myös väliin TRRS adapterin, jossa urospää menee koneeseen ja siitä tulee ulos kaksi naaraspäätä, toisessa naaraspäässä on mikrofonin symboli ja toisessa on kuulokkeiden symboli. Luonnollisesti kytkettyä mikrofooni mikrofoonin symboliin, ei tapahdu mitään.

Ajattelin, että ehkä tässä halpis adapterissa on vikaa, joten menin ja ostin uuden eri merkkisen. Ei toimi.

Tässä adapterit jotka minulla nyt on:

http://www.amazon.com/StarTech-com-headsets-separate-headphone-microphone/dp/B004SP0WAQ

ja

https://www.prisma.fi/fi/prisma/macs-a30-ps4-mobiili-audioadapteri

Oon tuskissani katsellut kohta yhdeksän tuntia netistä että mikä mättää.

Tälläisen videon löysin:

https://www.youtube.com/watch?v=Ta3Qsme2zWc

Jossa sama ongelma ilmenee ja sitä ratkaistaan, mutta oma eteneminen tyssää videossa kohtaan 3:50, jossa Macin ääniasetuksissa Internal input pitäisi muuttua External Inputiksi, adapterin kytkeydyttyä koneen audioreikään (ilman mikkiä kiinnitettynä) mutta minulla se ei muutu.

Varmuudenvuoksi jos pitää tietää, nii mikrofoni on tämä, mutta uskon ettei kyse ole mikrofonista tässä vaiheessa, koska kone ei alkuunkaan tunnista edes External Inputtia:

http://www.digitarvike.fi/boya_by-vm01_microfoni

Kiitokset ovat tuhannet jo etukäteen, jos joku nerokas tämän ongelman selvittää, sillä minulla on yksinkertaisesti vaihtoehdot loppu. Kiitos kaikille!

3

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe