Continuum (2012-2015)

Scifisti1977

Monikos on seurannut tätä kanadalaista scifi-/rikos-/toimintasarjaa? Suomen tv:stähän tätä ei tietenkään ole tullut, mutta kuullemma Netflixissä on. Itse olen ostanut 3 tuotantokautta ihan dvd:nä ja bluray:nä hyllyyn. Todella hyvä sarja mielestäni. Olen itse scifin ystävä ja aikamatkailu on ikikiinnostava aihe, josta en koskaan saa tarpeekseni.

Sarjan tausta on tämä: vuosi on 2077 ja yhteiskunta on muuttunut siten, että suuret yritykset hallitsevat maailmaa. Näiden isojen yrityksien pomot ovat kongressissa / hallituksessa ja ilmeisesti myös presidenttinä (ainakin sarjan Amerikassa). Tietenkään kaikki eivät ole tähän tyytyväisiä ja kapinoiva tätä vastaan. He haluavat vapautta ja on syntynyt Liber8 -terroristijärjestö, joka on tehnyt pommi-iskuja tappaakseen isojen yrityksien johtajia.

Sarja alkaa siitä, kun terroristit räjäyttävät kerrostaloja joissa kuolee yhteensä 345 000 ihmistä. Kohteena oli 20 yritysjohtajaa, jotka sattuivat olemaan noissa taloissa silloin. Sarjan päähenkilönä on tässä tulevaisuuden yhteiskunnassa toimiva eräs naispoliisi/suojelija (Protector) Kiera Cameron (Rachel Nicholsin näyttelemänä). Hän on mukana pidättämässä nämä pahimmat terroristit. Heille luetaan kuolemantuomio ja teloitusta ollaan panemassa täytäntöön. Kiera on teloitushuoneessa valvomassa tilannetta. Terroristeilla on kuitenkin muita suunnitelmia. He ovat saaneet käsiinsä laitteen, jonka avulla he voivat siirtyä ajassa taaksepäin, suunnitelmana aikaistaan heidän vallankumouksensa. Kiera huomaa tämän laitteen (pieni kuulan kokoinen pallo, joka koostuu useasta pienemmästä segmentistä) viime hetkellä ja kurottautuu sitä kohti...ja samalla välähtää kirkas valo laitteesta. Seuraavassa hetkessä ollaan meidän nykyajassa vuodessa 2012...

Tästä sarja sitten lähtee käyntiin. Kiera Cameronin tehtävänä on pidättää Liber8 terroristit ja tietty päästä takaisin omaan aikaansa aviomehensä ja pienen poikansa luokse. Hän auttaa paikallista poliisia terroristien jahtaamisessa jne jne.

Suosittelen! Sarja alkaa ehkä hieman hitaasti, mutta näin luodaan hyvä pohja sille. 1. Kaudessa on 10 jaksoa, 2. kaudessa 13 jaksoa, 3. kaudessa samoin 13 jaksoa ja viimeisessä 4. kaudessa on vain 6 jaksoa. Eli yhteensä koko sarja on 42 jakson pituinen. Kaudet 1-3 ovat saatavilla jo dvd:nä/bluray:nä, mutta ilman suomitekstejä. Omistan nämä englantiboksit. Olen katsellut nyt kaksi ekaa kautta ja pari jaksoa 3.kautta. On hyvä!

Tuossa sarjan ekan kauden traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=GY2jOx3bwF0

Tuossa sarjan jaksot (episode guide):
http://epguides.com/Continuum/

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ContinuumFani

      Itse juuri sain päätökseen 4 kauden putken ja lopputulos oli mielestäni aika tyhmä. Sarja oli kyllä 5/5 harmi kun loppui.... Suositten laikille katsomaan HBO Nordic palvelusta koska sieltä saa kaikki 4 kautta katottua putkeen.

      • Scifisti1977

        Toisaalta tuo 4.kauden dvd/bluray boksi ilmestyy tammikuussa. Jaksan kyllä odottaa. Hyvä sarja kyllä!


    • Dwfani

      Mitä mieltä olette onko hyvä/sopiva stargate sg1,stargate atlantista,stargate universea ja doctor who:ta seuraavalle/rakastavalle?

    • Timefan

      Katsoin HBO:n kautta tän koko sarjan ja peukutan ihan kympillä. Mä en kanssa vaan saa tarpeekseni näistä scifeistä missä leikitään ajan kanssa. Niitä saisi vain olla vielä paljon enemmän. Mutta Stargatelle ja Atlantikselle ei mikään ole vielä vetänyt kuitenkaan vertaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe