Lemmy RIP.

japatin

Olen sanaton..Jotakin suura on poissa..

11

1354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

      Killed by death.

    • BornToLose-LiveToWin

      Äijä tahkosi loppuun asti. Vaikka loppuaikoina keikkoja jouduttiinkin perumaan, niin eteenpäin puski omaa juttuaan. Musiikkia montun reunalle asti, ja lähti, kuten meinattiinkin, vähän niinkuin saappaat jalassa. Ihmetystä herättää kyllä se, että miten Lemmyn elintavoilla onnistuu saavuttamaan 70-vuotispäivät? Rock-maailma menetti todellisen ikonin, sekä aidon, teeskentelemättömän ja pesunkestävän rokkarin. Sellaisia on harvassa.

      R.I.P.

    • spultsari

      Ehdottomasti legenda. Asenne ja tyyli timanttia. Valitettavasti itse musiikki ei koskaan jostain syystä oikein itselle avautunut. R.I.P

    • pataässät

      Kevyet mullat, Lemmy. Kiitos musiikistasi, 35v olen sitä jo kuunnellut, livenä en koskaan päässyt kuulemaan. Lohtuna on tallessa vanha keikkajuliste vuodelta -82,,,

    • Ohhohperkele

      Aina kun joku muusikko kuolee, niin sen musa soi radiossa. Sitten perikunta kerää tekijänoikeuskorvaukset.

      • jkkjkk

        Lemmyn perikunnalla ei tule olemaan taloudellisia huolia ainakaan heidän omana elinaikanaan, vaikka biisien radiosoitto loppuisi kuin seinään.
        Tekijänoikeuspalkkiot kaikista artikkeleista rullaa niin kauan, kun niitä jengi ostaa.


    • esiintyi

      Väylän Pyörre selvitti: LEMMY ei esiintynyt 1960-luvulla Suomessa!

      Helsingin Sanomien toimittaja soittaa ja kysyy, kävikö Lemmy vuonna 1967 Rockin` Vickersin kanssa Suomessa? Vastaan: ”NO COMMENTS! ”

      LemmyLapinpuvussaHyvältä tarinalta ei ole mukava katkaista siipiä, totuuden etsimisellä, Kun on vielä lukenut Rockin` Vickersiin liittyviä historioita Suomeen liittyen, kuinka yhtye on ollut muka täällä listaykkösenä ja kerännyt Helsingin olympiastadionille 10 000 ihmistä, en ole välittänyt, olen mennyt virran mukana kuten muutkin.

      Lemmyhän ei koskaan maininnut missään haastattelussa, että hän olisi käynyt joulukuussa 1967 keikalla Suomessa, saatikka pimeimmässä Pohjolassa eli Torniossa. Monessa yhteydessä hän on myös kertonut siirtyneensä 1967 lopussa Jimi Hendrixin roudariksi Blackpoolista Lontooseen.

      Lemmyn Torniossa käynnistä on tullut kuitenkin toistuva päänsärky. Se ei lakkaa vaivaamasta, ennen kuin yritän selvittää totuuden ja sehän ei onnistu Suosikkeja selaamalla, vaan ottamalla yhteyttä vielä elossa oleviin Rockin` Vickers-soittajiin ja nyt oli tullut se päivä.

      Rockin` Vickersin vierailu Suomeen 1967 oli tyypillinen rahastus ennen lopettamista. Yhtyeen nokkamies Rev. Black alias Harry Feeney, jota jututin jo ensimmäiseen Poppi-kirjaani, kertoo, että hän jäi yhtyeestä pois jo ennen Suomen keikkoja ja siirtyi Toyota-myyjäksi. Hän heittää Lemmyn lisäksi kolme muuta nimeä, jotka olisivat voineet Suomea kiertää. Suunnistan Harryn vinkkien mukaan ja heitän verkot veteen ja vihdoin loppuillasta kitaristi Nick Gribbonin ja hänen aviopuolisonsa Lisa Hosien kautta, totuus vihdoin paljastuu.

      Rocking Vickers esiintyi 1967 Suomessa kokoonpanolla: Nick Gribbon (kitara), Stephen ”Mogsy” Morris (basso) ja Steve Wilks (rummut)

      LemmyTorniossaLemmy ei siis käynyt myöskään Torniossa, mutta kylläkin Tornionlaaksossa, 1985 Pellossa, jolloin hän kävi näyttämässä keskisormea keikkajärjestäjille ja painui Moottoripäineen Ruotsin puolelle.

      Tänään maallisen vaelluksensa päättäneen Lemmyn kanssa minulla ei ollut paljon muuta yhteistä kuin tuo kysymys kävikö Lemmy Torniossa Rockin` Vickersin kanssa ja aikuistyypin diabetes. Lemmy ei ollut minun sankarini. Motörheadin hitit tunnistan, mutta jokaisella sukupolvella on omat ihanteensa ja hyvä niin.

      Lemmy osasi rokata ja läikyttää. Toki hänen kanssa olisi ollut mukava rupatella ja sytyttää rakovalkea liekinheittimellä ja kuunnella hänen juttujaan.

      Hän olisi voinut olla lapinpoika juurta noitain, sillä hän oli aikamoinen tarinaniskijä. Ainakin hänen elämänkertansa on rattoisaa luettavaa.

      ”Han kom, såg, spelade och dog. Fuck it. Festen fortsätter.” (Markus Larsson, Aftonbladet)

      • Kyminseutu

        No, kävikö Lemmy -65 Suomessa kun Vicars oli ekaa kertaa? Eipä tainut käydä silloinkaan, vaikka ukon kuva oli Suosikissa. vai kävikö?


    • rddrgvgv

      Kyllä.Yksi päihteiden suurkäyttäjä on poissa.

    • Mokcba

      Lemmy antoi monelle kadonneelle lampaalle suuntaa ja lohtua.
      Mitä helvetin väliä sillä on, jos itse vähän stimuloi. Lemmy ei missannut keikkoja, paitsi näitä loppuajan terveysongelmien aiheuttamia.
      Lemmy eli sellaisen elämän, että moni kynäniskakoodaaja on kuollut sillävälin tylsyyteen.
      Kaveri arvosti faneja eikä ollut palaakaan koppava.

    • Rotörshead

      Mitä?!??! Onks Lemmy kuollut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe