Kannattako ostaa 407 HDI 1,6 vm-07

Teenkövirheen

Auto on kohtuullisen siistissä kunnossa oleva sedan ja huollettu kuulemma normaalisti. 220.000km, turbo ja Fap uusittu hiljan. Hyvät renkaat. Niin ja ilmanvaihtolaitteen läppä korjattu pari vuotta sitten.

Myyjä pyytää 5000 euroa. Paljonko tuollaisesta kannattaa maksaa?

35

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EnOstaisi

      Se on aikalailla sama maksaako se 3000 vai 6000 euroa. Jos ajat autolla, käyttökuluista muodostuu jokatapauksessa se suurin kuluerä.

      Noiden 1.6 litraisten dieselmoottoreiden elinkaari päättyy usein siinä vaiheessa kun mittarissa on vähän päälle 200tkm. Ensin hajoaa turbo, ja kun se vaihdetaan, seuraavaksi leikkaa kiinni itse moottori, voitelun puutteesta.

      Syynä tuohon on se, niin monasti kerrottu, öljyjen likaantuminen ja karstoittuminen, joka lopulta estää moottorin voitelun.

      Jos tuohon moottoriin on vain vaihdettu turbo, eikä ole samalla suoritettu erittäin huolellista ja kattavaa moottorin sisäpuhdistusta, kenties suuttimien tiivisteiden vaihtoakin, ei tuosta kannata maksaa "mitään".

      Samanikäinen ja samalla moottorilla varustettu 407, jossa on 155tkm kilometriä mittarissa, on nettiautossa myynnissä hintaan 4200 euroa.

      Jos se on pakko olla diesel ja 407 niin kaksilitrainen on huomattavasti luotettavampi vaihtoehto, ei sekään tietysti 100% ongelmavapaa ole.

      http://www.nettiauto.com/peugeot/407/7701267

    • JaroHessa

      Kiitokset asiantuntevasta vastauksestanne.

      Parasta jättää varmaan nämä leijonamerkillä varustetut ranskan tuotteet ihan omaan arvoonsa.

    • fafadfsff

      Minulla hajosi tuollainen 185000km kohdilla. Turbo poikki ja moottori jumissa. Huoltomekaanikon mukaan normaali juttu, näitä kuulemma sattuu.
      Se olikin viimeinen Peugeot huushollissa.

      • MikäTilalle

        Yhden moottorin vuoksi kierrät koko merkin kaukaa?

        No, onhan se ratkaisu sekin, mutta minkä merkkisen ostit tilalle?


      • ffdfdfadfadf
        MikäTilalle kirjoitti:

        Yhden moottorin vuoksi kierrät koko merkin kaukaa?

        No, onhan se ratkaisu sekin, mutta minkä merkkisen ostit tilalle?

        No onhan pököteissä paljon muutakin haurasta kuin moottori. Pikkuista vikaa koko ajan ja isompaa aina silloin tällöin. Semmoinen muistikuva siitä jäi.


      • MikäTilalle
        ffdfdfadfadf kirjoitti:

        No onhan pököteissä paljon muutakin haurasta kuin moottori. Pikkuista vikaa koko ajan ja isompaa aina silloin tällöin. Semmoinen muistikuva siitä jäi.

        No kerro se viaton merkki? ja minkä ostit tilalle?


      • hghgjhgjhgjh
        MikäTilalle kirjoitti:

        No kerro se viaton merkki? ja minkä ostit tilalle?

        No, vaikka Toyota.


      • hghgjhgjhgjh
        MikäTilalle kirjoitti:

        Yhden moottorin vuoksi kierrät koko merkin kaukaa?

        No, onhan se ratkaisu sekin, mutta minkä merkkisen ostit tilalle?

        En ostanut mitään, olen amiksessa autopuolella ja kirjoittelen tänne palstalle jutuja mitä kuulen koulussa. Säästän viikkorahasta rahat mitä jää nuuskasta autoon, tarkoitus olis ostaa bemari ja turbottaa se.


    • RMB

      Olen ffdfadfadf kommentoijan kanssa samaa mieltä. Kommentoida saa, mutta pitäisi vähän perustella kommenttejaan. "Onhan se nähty... Muistaakseni paljon korjauksia... Paska merkki ...". Mutta missä perustelut. Kirjoitellaan vain kirjottamisen halusta.
      Kuitenkin tosiasiana Toyota ja PSA (Peugeot, Citroen) ovat tehneet sopimuksen, että tavara- ja tila-autoja aletaan valmistamaan Ranskassa. Logo ja jotain muovihärpäkkeitä ja -säliä vaihdetaan merkkikohtaisiksi. Autoihin tulee kuitenkin Peugeotin tekniikka. Siis luottoa on jopa Toyotalta!
      Toinen esimerkki. VW, Audi, Skoda ja Seat merkkien diesel-moottoreista on puhuttu viimeisien kuukausien ajan eikä mitenkään mairittelevasti.
      Dieseleiden pakokaasuja (NOx) on "sormeiltu" päästöjen vähentämiseksi testitilanteen ajaksi. Täyttää petoksen tunnusmerkit. Näiden autojen puhdistustekniikka perustuu diesel-katalysaattoriin, joka ei kuitenkaan ole niin tehokas, kuin FAP eli hiukkassuodatinteknologia.
      Hiukkassuodattimella varustettu diesel-tekniikka on vain niin kallis järjestelmä, ettei VAG-merkit lähteneet siihen voittojen maksimoimisen kustannuksella.
      PSA:n diesel on varustettu FAP:lla jo yli 10 v ajan.
      Nyt VAG-dieselautojen päästöjä yritetään muuttaa jälkiasennusosilla. Aika näyttää miten homma toimii.
      FAP-tekniikka = Regenerointi tapahtuu 500 - 1000 km välein. Palotilaan ruiskutetaan lisäaineistettua polttoainetta, joka palamalla puhdistaa hiukkasloukun. Puhdistus tapahtuu kun painetunnistin "kertoo" likaisuuden ohjausyksikkö ECU:lle.
      Kun tehdään autot rehellisellä tavalla, se tarvitsee lisätekniikkaa ja näin vikamahdollisuus kasvaa.
      Tietenkin jos mennään 1970 - 1980- luvuille XDP, XD2 ja XUD dieseltekniikkaan, joissa ei välttämättä ollut edes sisäistä huohotusta puhumattakaan takaisin kierrätyksestä. Niillä ajoi miljoonasta toiseen ilman korjausta, tai jotain pientä hommaa oli, muistaakseni.

      • KariRomula

        Näin se hyvin pitkälti on. Omakohtainen käsitykseni on kuitenkin se, että Peugeot menettää näistä eri järjestelmiensä haavoittuvuudesta ja niiden korjauksen kalleudesta johtuen kaupallisen jälleenmyyntiarvonsa jo varsin pienillä kilometreillä. Peugeotit siirretään yleensä merkkiliikkeistä heti jobbareiden halleihin. Oma ongelmansa on se, että Peugeotien varaosaohjelma ei kata kaikkia kuluvia osia. Tästä seuraa väistämättä lopullinen niitti merkin uskottavuudelle.


      • 407hdi1.6-09
        KariRomula kirjoitti:

        Näin se hyvin pitkälti on. Omakohtainen käsitykseni on kuitenkin se, että Peugeot menettää näistä eri järjestelmiensä haavoittuvuudesta ja niiden korjauksen kalleudesta johtuen kaupallisen jälleenmyyntiarvonsa jo varsin pienillä kilometreillä. Peugeotit siirretään yleensä merkkiliikkeistä heti jobbareiden halleihin. Oma ongelmansa on se, että Peugeotien varaosaohjelma ei kata kaikkia kuluvia osia. Tästä seuraa väistämättä lopullinen niitti merkin uskottavuudelle.

        Kerrotko vielä mitä kuluvia osia 407 Pösöön ei saa? Itse olen vielä kaikki saanut.


      • RMB
        KariRomula kirjoitti:

        Näin se hyvin pitkälti on. Omakohtainen käsitykseni on kuitenkin se, että Peugeot menettää näistä eri järjestelmiensä haavoittuvuudesta ja niiden korjauksen kalleudesta johtuen kaupallisen jälleenmyyntiarvonsa jo varsin pienillä kilometreillä. Peugeotit siirretään yleensä merkkiliikkeistä heti jobbareiden halleihin. Oma ongelmansa on se, että Peugeotien varaosaohjelma ei kata kaikkia kuluvia osia. Tästä seuraa väistämättä lopullinen niitti merkin uskottavuudelle.

        Osien saatavuudella olen samaa mieltä, mutta perustelen asiaa näin:
        Joskus aikoinaan pystyi merkkiosilla korjaamaan eri komponentteja. Esimerkiksi vesipumppuun sai laakerit, poksitiivisteet ja akselin erikseen. Latureihin ja startteihin sai myös korjaussarjoja. Nykyisin pitää vaihtaa koko komponentti jne...
        Näin tilanne on joka merkin kanssa. Ei kannata enää korjata, vaan vaihdetaan koko yksikkö vaikka selvittäisiin yhdellä hiilellä.
        Korjaus korjaamolla tulee kalliimmaksi osista korjata ja nykyisillä käden taidoilla ei pystyttäisi aina onnistuneesti korjaamaankaan. Kiire on pilannut ammattitaidon. Ollaan osien vaihtajia.
        Autohommissa kädentaito on hälvenevä ominaisuus.


      • VaihtoonKokoPaketti
        RMB kirjoitti:

        Osien saatavuudella olen samaa mieltä, mutta perustelen asiaa näin:
        Joskus aikoinaan pystyi merkkiosilla korjaamaan eri komponentteja. Esimerkiksi vesipumppuun sai laakerit, poksitiivisteet ja akselin erikseen. Latureihin ja startteihin sai myös korjaussarjoja. Nykyisin pitää vaihtaa koko komponentti jne...
        Näin tilanne on joka merkin kanssa. Ei kannata enää korjata, vaan vaihdetaan koko yksikkö vaikka selvittäisiin yhdellä hiilellä.
        Korjaus korjaamolla tulee kalliimmaksi osista korjata ja nykyisillä käden taidoilla ei pystyttäisi aina onnistuneesti korjaamaankaan. Kiire on pilannut ammattitaidon. Ollaan osien vaihtajia.
        Autohommissa kädentaito on hälvenevä ominaisuus.

        Kun kyläseppä aikoinaan takoi puisen pyörä vanteita päivän kasaan, auton renkaan kumeineen saa kasaan viidessä minuutissa valmiista komponenteista.

        Tuostahan on kysymys laturien ja starttienkin kohdalla.

        Parempaa saa nopeammin ja halvemmalla kun vaihdetaan koko komponentti.

        On tietysti poikkeuksia, että päästäisiin halvemmalla, jos vaihdettaisiin vain hiilipaketti, jos sen onnistuu vaihtamaan ulkokautta. Mutta silloinkin laakerit, liukurenkaat ym. on edelleen alkuperäisiä, eikä varmaankaan kestä toisen hiilipaketin kestoa, ehkäpä toinen 300 tkm ajomäärä lisää.

        Voihan hyvinkin olla, että laakerit alkaa huutamaan jo pian tuon hiilien vaihdon jälkeen, jolloin pitäisi purkaa taas koko laturi. Jos alunperin aletaan tekemään täyshuoltoa laturiin, jää vaihtolaturi halvemmaksi, nopeammaksi jne jne.


      • Niklasör
        407hdi1.6-09 kirjoitti:

        Kerrotko vielä mitä kuluvia osia 407 Pösöön ei saa? Itse olen vielä kaikki saanut.

        Pösöön (407) ei saa enää uutta lisälämmitintä (webastoa). Siinä kohtaa kun webasto sammuu, on auto korjaus- ja käyttökelvoton romu.


      • 407hdi1.6-09
        Niklasör kirjoitti:

        Pösöön (407) ei saa enää uutta lisälämmitintä (webastoa). Siinä kohtaa kun webasto sammuu, on auto korjaus- ja käyttökelvoton romu.

        Ei saa Webastoa ??? Laittaa sitten lohkolämmittimen. Kyllä auto vielä käyttökelpoisena säilyy.


      • UuusAvuttomuutta
        Niklasör kirjoitti:

        Pösöön (407) ei saa enää uutta lisälämmitintä (webastoa). Siinä kohtaa kun webasto sammuu, on auto korjaus- ja käyttökelvoton romu.

        Ai miksei 407 malliin saa uutta webastoa?

        Kyllä saa:

        http://www.eeperi.com/webasto_hinnat.html

        Jos noista ei MIKÄÄN käy autoosi niin sitten ihmettelen kovasti.


      • Peugeotonpommi
        UuusAvuttomuutta kirjoitti:

        Ai miksei 407 malliin saa uutta webastoa?

        Kyllä saa:

        http://www.eeperi.com/webasto_hinnat.html

        Jos noista ei MIKÄÄN käy autoosi niin sitten ihmettelen kovasti.

        407 malliin ei saa uutta Webastoa, kun tehdas ei niitä enää toimita.
        Yleismallisia Webastoja ei voi kytkeä auton väylään. Alkuperäisen Webaston idea on toimia moottorin tietojärjestelmän ohjaamana lisälämmittimenä silloin, kun lämpöä tarvitaan. Yleismallinen ei tietenkään osaa automaattisesti tunnistaa tuota lämmön tarvetta. Toki voit yleismallisen Webaston asentaa autoon, mutta saat sitten itse toimia termostaattina ja kytkeä lisälämmön päälle aina, kun tarvetta on ja sammuttaa sen, kun lämpö menee yli. Yleismallinen Webasto ei käytännössä voi korvata alkuperäistä Webaston lisälämmitintä.

        Eli kun Webasto rikkoutuu, auto (407) ei enää ole käyttökelpoinen talvella, vaan käytännössä valmis romuttamoon.


      • MitenOlisi
        Peugeotonpommi kirjoitti:

        407 malliin ei saa uutta Webastoa, kun tehdas ei niitä enää toimita.
        Yleismallisia Webastoja ei voi kytkeä auton väylään. Alkuperäisen Webaston idea on toimia moottorin tietojärjestelmän ohjaamana lisälämmittimenä silloin, kun lämpöä tarvitaan. Yleismallinen ei tietenkään osaa automaattisesti tunnistaa tuota lämmön tarvetta. Toki voit yleismallisen Webaston asentaa autoon, mutta saat sitten itse toimia termostaattina ja kytkeä lisälämmön päälle aina, kun tarvetta on ja sammuttaa sen, kun lämpö menee yli. Yleismallinen Webasto ei käytännössä voi korvata alkuperäistä Webaston lisälämmitintä.

        Eli kun Webasto rikkoutuu, auto (407) ei enää ole käyttökelpoinen talvella, vaan käytännössä valmis romuttamoon.

        Kun webasto rikkoutuu, se kannattaa korjata. Ei tuo nyt mikään ydinfyysinen laite ole.

        Thermo Top Z mallia on monessa automallissa ja siihen on kyllä saatavilla ihan osia, joten google ahkeraan käyttöön ja etsimään toimenpiteitä, miten vika selviää, tai sitten, missä sen saa korjattua.

        Tuo itku siitä että auto on valmis romuttamoon on kyllä sen luokan uusavuttomuutta ettei paremmasta väliä, mutta meitä ihmisiähän on moneen lähtöön.


    • jkjlkjlkjlkjlk

      On se pösön Webasto ydinfyysinen laite. Se nimittäin onkin tyypiltään Thermo Top V. Siihen ei ainakaan Webaston huoltopisteet löydä mitään varaosia, eikä myöskään pösön merkkihuolto. Pösö on pommi vaikka voissa paistaisi.

      • ItkuPotkuRaivari

        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=174980

        Kyllä tuolla kaveri kertoo vaihtavansa tuohon malliin osia. On listannut ihan top 4 vikalistankin.

        http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/2151324

        Käytettyjäkin on myynnissä...


        Ja sitten voi oikeasti miettiä sitä että kannattaako tuollaista järjestelmää olla autossa. Kun webasto käynnistyy hetkeksi ja sammuu ja käynnistyy, ei se voi kauaa toimia, sitä kun ei oikeasti ole suunniteltu tuollaiseen toimintaan.

        Asentamalla webasto jota voit itse manuaalisesti ohjata juuri niinkuin haluat, saat sen kestämäänkin.

        Niin, googlettamalla löytyy noita huoltoliikkeitä, osia ym. kannattaa opetella.


      • BensaToyota
        ItkuPotkuRaivari kirjoitti:

        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=174980

        Kyllä tuolla kaveri kertoo vaihtavansa tuohon malliin osia. On listannut ihan top 4 vikalistankin.

        http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/2151324

        Käytettyjäkin on myynnissä...


        Ja sitten voi oikeasti miettiä sitä että kannattaako tuollaista järjestelmää olla autossa. Kun webasto käynnistyy hetkeksi ja sammuu ja käynnistyy, ei se voi kauaa toimia, sitä kun ei oikeasti ole suunniteltu tuollaiseen toimintaan.

        Asentamalla webasto jota voit itse manuaalisesti ohjata juuri niinkuin haluat, saat sen kestämäänkin.

        Niin, googlettamalla löytyy noita huoltoliikkeitä, osia ym. kannattaa opetella.

        Kyllä moni muukin vaihtaisi mielellään siihen osia. Ongelma onkin siinä, että NIITÄ OSIA EI OLE OLEMASSA EIKÄ SAATAVILLA.
        Yhtä käytettyä kokeiltiin. Maksoi 400 euroa, eikä toiminut.

        Jutun opetus on: Ei ikinä enää yhtäkään ranskalaista!


      • HermoMenee
        BensaToyota kirjoitti:

        Kyllä moni muukin vaihtaisi mielellään siihen osia. Ongelma onkin siinä, että NIITÄ OSIA EI OLE OLEMASSA EIKÄ SAATAVILLA.
        Yhtä käytettyä kokeiltiin. Maksoi 400 euroa, eikä toiminut.

        Jutun opetus on: Ei ikinä enää yhtäkään ranskalaista!

        JOS NIITÄ OSIA EI OLE SAATAVILLA NIIN MITÄ NÄMÄ SITTEN ON !!!???

        http://www.ebay.de/itm/VW-Original-Brennkammereinsatz-inkl-Dichtung-Diesel-Webasto-1K0261433E-Neu-/252263034138?hash=item3abc0c6d1a:g:mHUAAOSwUV9Woylc

        http://www.ebay.de/itm/Burner-for-Webasto-Thermo-Top-V-diesel-with-solenoid-valve-and-round-squar-conn-/252250295887?hash=item3abb4a0e4f:g:qDYAAOSwCQNWb8n3


      • jkjjkjkjk
        HermoMenee kirjoitti:

        JOS NIITÄ OSIA EI OLE SAATAVILLA NIIN MITÄ NÄMÄ SITTEN ON !!!???

        http://www.ebay.de/itm/VW-Original-Brennkammereinsatz-inkl-Dichtung-Diesel-Webasto-1K0261433E-Neu-/252263034138?hash=item3abc0c6d1a:g:mHUAAOSwUV9Woylc

        http://www.ebay.de/itm/Burner-for-Webasto-Thermo-Top-V-diesel-with-solenoid-valve-and-round-squar-conn-/252250295887?hash=item3abb4a0e4f:g:qDYAAOSwCQNWb8n3

        Ei vaan taida olla pökötin Webastoon 9002067H sopivia.
        Sitä en kiellä, saattaapi jollakin olla jossakin päin maailmaa myynnissä oikeat osat, mutta saattaapi olla ettei ole.


    • hdhgh

      Jos ostat vanhan pökötin kannattaa varata muutama tonni korjausrahaa vuosittain. Toinen vaihtoehto on ostaa suosiolla joku jaappanin kippa, jossa on paremmat ajo-ominaisuudet, mutta joita ei tarvitse juuri korjailla.

      • OmaKokemus

        Muutama tonni?

        19 vuoden ikäinen 406 jossa on nyt 340tkm mittarissa, on viimeisen kuuden vuoden aikana vaatinut korjauksiin ja huoltoihin, sekä rengashankintoihin, keskimäärin 775 euroa vuodessa.

        Mielestäni ihan kohtuullista, huomioiden että auton arvonalennus on jo olematonta. Ja, auto on täysin kunnossa ja asiallinen, eikä mikään romuläjä, kuten monet näistä tuppaa jo olemaan, huoltojen ja korjausten tekemättömyyden vuoksi.

        Vertaus noihin japanilaisiin, ja niiden korjaamattomuuteen hieman ontuu. Kun edellistä autoani, mazda 626 joutui hitsailemaan noin 400 eurolla joka vuosi, tuntuu tämä peugeotin omistaminen todella miellyttävältä, myös ominaisuuksien, talvilämpöisyys, ajo-ominaisuudet, huurteenpoisto, hiljaisuus ym ym suhteen.

        Eikä se hitsaaminen ollut mazdan ainoa ongelma, joten pitäisin ainakin näissä vaihtoehdoissa pösöä ehdottomasti voittajana.


      • Texacon
        OmaKokemus kirjoitti:

        Muutama tonni?

        19 vuoden ikäinen 406 jossa on nyt 340tkm mittarissa, on viimeisen kuuden vuoden aikana vaatinut korjauksiin ja huoltoihin, sekä rengashankintoihin, keskimäärin 775 euroa vuodessa.

        Mielestäni ihan kohtuullista, huomioiden että auton arvonalennus on jo olematonta. Ja, auto on täysin kunnossa ja asiallinen, eikä mikään romuläjä, kuten monet näistä tuppaa jo olemaan, huoltojen ja korjausten tekemättömyyden vuoksi.

        Vertaus noihin japanilaisiin, ja niiden korjaamattomuuteen hieman ontuu. Kun edellistä autoani, mazda 626 joutui hitsailemaan noin 400 eurolla joka vuosi, tuntuu tämä peugeotin omistaminen todella miellyttävältä, myös ominaisuuksien, talvilämpöisyys, ajo-ominaisuudet, huurteenpoisto, hiljaisuus ym ym suhteen.

        Eikä se hitsaaminen ollut mazdan ainoa ongelma, joten pitäisin ainakin näissä vaihtoehdoissa pösöä ehdottomasti voittajana.

        406 HDI oli hyvä ja kestävä auto, mutta sitä samaa ei voi sanoa näistä uudemmista virityksistä. Olen ajanut 406HDI:llä yli puoli miljoonaa kilometriä ja se oli uskomattoman luja ja hyvä auto.

        Nämä uudemmat 407 mallit ovat sen sijaan korjaamon unelmia. Pahimmillaan viikoittain aina jotain uutta korjattavaa tai sitten joku korjaus epäonnistui. Täydellisestä konerikosta erilaisiin sähkövikoihin.

        En voi suositella.


      • JussiTD

        Minun 407 1.8 vm. 2007 pösössä ei ole liikoja korjauksia tarvittu. Kilometrejä on nyt 180tkm ja korjauslista on seuraava:

        - 3 kpl pyöränlaakereita
        - 2kpl kääntölaakereita (alapallonivel)
        - Ilmastointilaite huollettu eli täytetty kertaalleen
        - Etujarrupalat vaihdettu itse

        Siinä ne sitten olikin. Mitä tuohon olisi mennyt rahaa korjauksiin viimeisen 120tkm/6 vuoden aikana? Olisiko n. 1500 euroa?

        Toisena autona Toyota Yaris vm. 2004 ja ajettu 190tkm. Siihen ei ole tarvinnut muuta kuin:

        - Jarrupalat eteen ja taakse itse vaihdettuna
        - Ilmastointilaite huollettu eli täytetty

        Siinä ne. Tietty polttimoita on mennyt joitain molempiin mutta se nyt on normaalia.


    • taximan

      Kannattaa, erinomainen auto.

      • hjhkjhkjhjh

        Autona toki erinomainen, mutta ne käytetyn korjauskustannukset...


      • myös406oli

        Ei 406 malliin tarvinut juurikaan osia vaihtaa : etujouset pyörälaakerit vetoakselit 50tkm välein ja ruosteen kun piti kurissa ja jokunen sähkövika kuukusittain moni niistä korjaantui ihan itte kun ilmat kuivu...200tkm ajettuna oli jo paaliin valmis, sitten vasta kaikki loppui...sähkölukitus ikkunat ilmastointi yms...kaikki kennot vuoti... pirun hankala ajettava kun takana ne tangot oli 20tkm välein vaihtokunnossa, no 200tkm kuiten kuulemma huippusuoritus 2.0 st 406 pökötilta kertoi naapuri joka omisti 407 mallin 100tkm ajettuna oli jo kuulemma samassa pisteessä kuin 406 200tkm ajettuna..eli kehitys mennyt väärään ts ranskalaiseen suuntaan


    • 407varmavalinta

      407 kysytty auto, hyvin myy ja arvonsa pitää loistavasti teknisesti luotettava, ei koskaan esim sähkövikoja kaikki toimii kelillä kuin kelillä esim 100tkm ajetun 2011 mallin 407 pösön hinnalla saa jo -90 mallin tojo carinan vain 400tkm ajettuna, ja sillä ei enään aja 300tkm enempää se on jämpti; ranskalaiset tekee maailman parhaat autot ja japsit ei edes elektroniikan päälle ymmärrä yhtään mitään, toista se on Columboa kattella ranskalaisesta tv:stä

    • Autokauppamies

      Myyntihinta tuollaiselle on 1500 euroa. Pyyntihinnat liikkuvat toki noin 3000 euron kahta puolta.

    • Autokauppamies

      Parhaimmillaan hyvästä alle 100.000km ajetusta 2010 vuoden 407 HDI:stä voisi saada jopa 6500 euroa myyntitilanteessa.

    • lbubinlij

      Osta 406 2.1td Joku 97-200... saa halvalla helppo korjata autolla ei suurta arvoa mutta kone on luja omalla ajettu 650000km ja matka jatkuu...
      Ruiskii öljyä jostain öljy on halpaa , ei haittaa vaikka joku kolhii parkkipaikalla.
      Hyvä ajettavuus , lämmin suorastaan mukava, talossa on aika uusi passat mutta pökötti on minun suosikki.
      407 ongelmia 406:lla ei ole.
      Totta on, että nykyautot eivät kestä juuri mitään
      Esim: ajoin vm -75 Datsun 220 diesel 1,2 milj. km konetta aukaistu sama vaihteisto ja perä, alapallot kerran alustaan vaihdettiin joka nivel oli varustetu nipalla.
      Mykyautoja tarvitaan tuon matkan taittamiseen useampia kappaleita.

    • ex407

      407 on paska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe