viljakäärmeen hinta+ varusteet

Anna

Olen hyvin kiinnostunut viljakäärmeistä ja nyt olisi mahdollisuus hankkia sellainen. Voisiko joku kertoa minulle kuinka paljon viljakäärmeellä on hintaa ruokinta ja varusteet? Terraario on jo valmiina.

26

13388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elaphegg

      Kannattaa katsoa www.herppi.net- sivut, siellä usein kasvattajat myyvät käärmeitä, kuin myös tarvikkeita. Ne, mitä tarvitset, ovat terra, lämpämatto/lamppu, kosteusmittari, lämpömittari, piilo, vesiastia ja mörttiröpöä.
      Kasvattajalta saat halvemmalla, kuin eläinkaupasta ja kasvattajalla ne ovat varmemmin terveitä ja oikein hoidettuja.
      Onnea etsintään :)

    • .....

      Viljakäärmeiden hinnat vaihtelee riippuen halutusta värimuodosta,käärmeen iästä ja tietysti siitä mistä sen ostaa.
      kasvattajilla poikasten hinnat on paljon halvemmat kun vertaa eläinkauppoihin.
      normaalivärinen poikanen kasvattajalla n.40e ja samanlainen eläinkaupassa n.150e.
      erikoisemmat värit voi maksaa kasvattajillakin reilusti yli 100e.
      ruokien kanssa on sama juttu,jos ostat hiiret kasvattajalta hinnat vaihtelee 40snt-1.20e,riippuen koosta,ja kaupoissa 1.20-3.5e.

      • Jensku

        Miun viljis maksa 140€ ja se on väriltää Snow. Samasta paikasta mistä mie ostin normaali oli 95 € ja amelastinen(tai jotn sine päin) oli 140£€ Eli hinnat vaihtelee käärmeen värin mukaan ja ostaako sen mistä päin suomea. Kasvattajalta saa n. puolet halvemmalla kuin eläinkaupasta, mutta itse ostin eläinkaupasta :) Ruoka hiiret ovat täällä päin 1.5/ 1 pinkki ja hinnat vaihtelevat ruoka hiiren koon mukaan. Ruoka hiiren kasvattajilta kannattaa kyselle hiiriä, koska kasvattajat myyvät hiiriä halvemmalla :)


    • Sirpa240

      Haluaako joku neljä vuotta vanhan viljakäärmeen lemmikikseen? Ota yhteys [email protected].

      • kiinnostunut :)

        miksi annat käärmeen pois? voitko hyvillä mielin antaa lapsiperheeseen?


      • sen...
        kiinnostunut :) kirjoitti:

        miksi annat käärmeen pois? voitko hyvillä mielin antaa lapsiperheeseen?

        voi antaa lapsiperheeseen! Terraariossahan se asuu, EI sylissä...


      • king SNAKE
        kiinnostunut :) kirjoitti:

        miksi annat käärmeen pois? voitko hyvillä mielin antaa lapsiperheeseen?

        - ole paikalla kun se ruokitaan, ennen osto päätöstä
        - tarkkaile käärmeen liikehdintää, sen tulee olla arkakin kiinni otettaessa ja sen tulee pyrkiä jonkin aikaa pakosalle käsiteltäessä, jonka jälkeen se rauhottuu hetken päästä

        FLEKMAATTINEN/APAATTINEN käärme ei ole terve

        - käärmeen suun tulee olla kuivahko, ei limaisa
        - käärme pitää olla jäntevän tuntuinen, ei pehmeä, sen kuristus otteen pitää tuntua jos se pyrkii pitämään kiinni kädestä kropallaan
        - kysy miten käärmettä on hoidettu ... siitä voi päätellä jo paljon .. matelijat.net.info on hyvät ohjeet miten toimitaan käärmettä hankittaessa

        Ethän tahdo itsellesi toisen huonosti hoidettua kuolemaa tekevää lemmikkiä omiksi riesoiksesi.


      • snake.zemi

        minkä ikäinen ja onko kiltti vai naaras itellä 7v vanha naaras ja haluisin alkaa kasvattaa viljiksii.mistä päin se pitää noutaa


      • snake.zemi
        snake.zemi kirjoitti:

        minkä ikäinen ja onko kiltti vai naaras itellä 7v vanha naaras ja haluisin alkaa kasvattaa viljiksii.mistä päin se pitää noutaa

        tarkoitin onko uros


    • king SNAKE

      Pieni viljis pätkä ei vielä suurta terraa tarvitse, keskikokoinen faunaboxi kelpaa pitkän aikaa hyvin ( kostea pakaste rasia).
      Kun käärmeellä alkaa olemaan mittaa puolisen metriä sen voi sijoittaa lopulliseen kotiinsa, pohjapinta-ala min. 130x60, korkeuttakin saa olla sillä jotkut yksilöt kiipeilevät mieluusti, meilläkin joka kolmas on todellisia puukäärmeitä vaikka viljakäärme viettääkin suurimman osan ajastaan maan pinnalla. Ainakin metri korkeuttakin, enemmänkin on hyväksi.

      Käärme on yllättävän vahva ja se pystyy työntymään pienestäkin raosta karkuun, terraario pitää saada sellaiseksi ettei käärme sieltä pääse ikinä omin avuin pakoon.

      • Matelijat.infosta kopsattua:
        "Täysikasvuisen käärmeen asumukseksi soveltuu esimerkiksi 70x50x60 cm kokoinen terraario"

        Meillä viljikset asuu 100x50x50 terroissa ja mielestäni toi on oikein sopiva aikuiselle. Eihän se lisätila toki haittaakaan, mutta tohon ylempänä mainittuun terraan menee kyllä jo melkein brassikin.. ;)

        Ja tuosta käärmeen karkailusta: sitä ei voi tosiaan käsittää, kuinka paljon voimaa niillä on. Siksi terraariossa pitää olla kunnollinen lukitus, jollaiseksi EI riitä pelkkä paino!! Sormen vahvuinen mato pystyy nostamaan tiiviisti suljetun karkki-laatikon kannen paikoillaan, ellei sitä ole teipattu kunnolla kiinni!


      • matelija kiinnostunu
        Plussa-pallero kirjoitti:

        Matelijat.infosta kopsattua:
        "Täysikasvuisen käärmeen asumukseksi soveltuu esimerkiksi 70x50x60 cm kokoinen terraario"

        Meillä viljikset asuu 100x50x50 terroissa ja mielestäni toi on oikein sopiva aikuiselle. Eihän se lisätila toki haittaakaan, mutta tohon ylempänä mainittuun terraan menee kyllä jo melkein brassikin.. ;)

        Ja tuosta käärmeen karkailusta: sitä ei voi tosiaan käsittää, kuinka paljon voimaa niillä on. Siksi terraariossa pitää olla kunnollinen lukitus, jollaiseksi EI riitä pelkkä paino!! Sormen vahvuinen mato pystyy nostamaan tiiviisti suljetun karkki-laatikon kannen paikoillaan, ellei sitä ole teipattu kunnolla kiinni!

        Eli käärmeistä olisin kiinnostunut, etenkin nuista viljakäärmeistä. Olikkos jollain myydä mulle viljaria mieluiten varusteilla mutta ilmankin käy. muita eläimii mulla on 2 koiraa, kissa ja 3 kania. Yht. otot [email protected]


    • viljakäärme

      viljakäärmeet maksavat 150-300 euroa

      • säästöpossu?

        Hinta taitaa riippua värimuodosta ja siitä, osetaanko käärme kaupasta vai kasvattajalta. Suosittelen itse kasvattajaa, sillä heillä on kokemustakin käärmeistä ja juuri siitä yksilöstä, jota olet ostamassa. Samaten voivat olla muutaman kympin halvampia. Eli hinnaksi sanoisin, että elikko itse on 50-150€, jos kyseessä on jokin erikoisempi väri, hinta saattaa mennä yli 150 euron.
        Varusteiden ostoon kannattaa varautua varmaankin 200 eurolla. Ainakin herppi.netistä löytää edullisesti jopa paketteja, missä olisi kaikki roinat (joskus käärme mukaan lukien) mukana.
        Itse perustin terraarion täysin uutena (eli ostin kaikki kamat eläinkaupasta), ja rahaa humpsahti sellaiset 400-500€. Mutta tulipa mieleinen, juuri sellainen kun halusinkin :) Kerran se vaan kirpaisee! Olin kyllä säästänytkin projektia varten erikseen rahaa.


    • VILJIKSET <3

      Terraarioksi käy vaikka akvaario. (Riippuu minkä kokoisen käärmeen hankit) Itse viljiksen hinta vaihtelee värin mukaan. Faunattaressa noin 30€, kasvattajalta 50-190€ suunnilleen..

      • Käärme

        Sinä kenen nimi on viljikset


      • 30e??

        faunattaressa kylläkin halvin 95e...:/


    • Käärme

      Mä ostan viljiksen ensviikon maanantaina eli 18.6 2012....

      • 10v

        Tosi hienoo. Mutta sit ku ydelle tyypille tulee viljiksen poikasia isi ja mä ostetaan 1 poikanen


    • Käärme hullu

      Haluisin ehkä viljakäärmeen. paljonko maksaa terraario ja käärmeen tavarat?? =-O

      • hatersgonnahate

        Urpo.. Lue aikasemmat viestit..


    • Käärme hullu

      Kiitos valmiiksi niille jotka vaivautuvat vastaamaan! :-) :-) :) :)

    • Käärme hullu

      Tarviin sit vastauksii kahes kuukaudes-Kolmes kuukaudes!!!!!!!!!!!! et vastatkaa siin ajas!!!! vastaukset on tärkeit mulle!!!!" Oootan kovasti vastauksii!!!! eli vastatkaa !!!!!! tarviin vastauksii!!!! sika nopeest! vastatkaa pikaisemmin kuin voitte!!! sori täst seko ciestist oon aika nuori ja yli reagoin varmaan teiän milest!!! mut silti vastatkaa...

    • Iippisliipis

      Olen kiinnostunut viljakäärmeet hankinnasta mutta mistälöytäisi alle 50€ käärmeen

    • Cmn

      Riippuu mistä viljakäärmeen ostaa. Ja minkä rotuinen se on. Jos haluat ihan tavallisen viljakäärmeen se on ainakin tori.fi:ssä jotain 50-70€ joka on tosi halpa. Mutta jos on erikoisempi rotu niin sen hinta voi nousta kai yheksään sataan. Tai jotain sinnepäin. Ja sitten en tiedä mistä hiiriä saa varmaan jostain Faunattaresta. Puru maksaa jotain 5-10€ kai. Anteeksi, että en ole mitään 100% varma, koska olen 12-vuotias joka vielä opiskelee käärmeitä, koska mulla on ollut melkein koko elämäni käärme. Se on vailea sanoa oikeaa hintaa, koska erikaupissa on eri hinnat. Ainakin Pälkäneen S-marketissa on jotain purua, mutta en tiedä onko se käärmeille tarkoitettua.

    • Anonyymi

      Maksaa kaikki terraario ja ruoka ja itse käärme yhteensä noin 250€

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe