Normaalipaino ei tee onnelliseksi

höyhenenkeveeksi

Tässä erään päälle 20v. anorektikon mietteitä. Nuorempana painoin välillä alle 40 kiloa, ja siitä siten paino nousi ja laski vuosien mittaan vaihtelevasti, kunnes aloin ahmimaan ja paino nousi 60 kiloon. ja siinä se on aika lailla pysynytkin viimeisen 10 vuoden ajan, välillä 50 kiloon laskien. Siinä vaiheessa terapiat loppuivat, ynnä muut, ja kaikki olivat että nyt on kaikki hyvin. Mutta voin sanoa, että nuo vuodet on ollut yhtä helvettiä. Päivääkään en ole ollut etten miettisi painoani, ja inhoaisi itseäni. Jossain vaiheessa koetin uskotella itselleni että olen ok, mutta muiden ottamat kuvat musta kertoivat enemmän kuin tuhat sanaa... Nyt olen löytänyt samaisen itsekurini mitä oli nuorempana, ja onnistunut saamaan painoa alas. Ja luomaan samanlaisen vihan ruokaa kohtaa, että ruokaa ei tee edes mieli. Muistan kuinka onnellinen oli koko ajan kun olin laiha. Rakastin laihaa ja luisevaa vartaloani kovasti. Vaikka olenkin ymmärtänyt, että sairaudenkuvaan kuuluisikin jatkuva tyytymättömyys omaan painoon, mutta voiko olla, että olenkin poikkeus? Olisi kiva tietää onko täällä muita, jotka osaavat olla oikeasti onnellisia laihana :) ...Jos olen jotain oppinut, niin ikinä en antaisi kenenkään päättämään toisen painosta, normaalipainon mukana tuoma onnellisuus on vain illuusio. Miksi sitä painoa olisi alunperin edes lähtenyt laskemaan jos olisi lihavana onnellinen

6

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsonnellinen

      Puhut asiaa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Se, miltä haluaa näyttää ja paljonko haluaa painaa, on jokaisen henkilökohtainen valinta.

    • jokuvaappp

      Itel oon painanu 4,5,6 alkavia painoja, onnellisuuteeni ei mikään noista luvuista ole vaikuttanut millään lailla. Mutta myönnän, olihan se elämä vähän kivempaa 4 alkavilla:)

    • optikko

      Anoreksia on kuolemaan johtava sairaus... Ei sen jaa kände pelleillä vaan käydä vaik ravintoneyvojalla. Se tekee lapsettomuutta loppypeleis.. Voimia

    • Random111

      Puhutte asiaa! Mä oon 13v. oon 165cm pitkä ja painan 44kg :(( Munmielestä oon läski, vaikka kaikki väittää muuta. Haluisin painaa about 35kg katsotaan onnistunko ruokailu 2x päiväs pakko koska äiti kyttää jatkuvasti. Koulussa ei tarvii onneksi syödä istun vain seuran vuoksi kavereitten kanssa. Teen omatoimisen treenin kerran päivässä, balettia 2x viikossa ja jazzia 2x. Tykkään myös lenkkeillä aurajoen rannalla, siellä on kaunista, varsinkin näin talvisin. (Asun siis turussa) Katsotaan, lähteekö se noin 9kg ;)

    • healthyisfatness

      en todellakaan ole normaalipainoisena onnellinen, vihaan miltä vartaloni näyttää lihavalta. Olisin onnellisempi jos painaisin 10kg vähemmän ja se on varmaa.

    • Millyne

      niin tuttua. normipainoisena olen koko ajan tyytymätön itseeni. olen epävarma. ja vaikka olen aina painanut max 45 kiloa, 45 kiloisena oli ihanaa. enkä ikinä skipannut treenejä tms, se ei vaan tullut millään kyseeseen.

      olin niin paljon parempi ihmisenä, kun mulla oli anoreksia, ja haluan sen takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe