Lukijoiden tuulivoimala

1kwtuulivoimala

No minulla 1kw mylly,
tilattu englannista akkujen lataukseen 20m putkimastossa

15

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imalli

      200w kepinnokassa
      lahti

    • eiääliö

      Kertokaa niistä myllyistänne enemmä. Mitä laitteita käytössä, miten kytketty, kuinka paljon tuottavat, minkälaisessa paikassa ja tuulioloissa. Mitä huoltoa vaativat ja paljonko maksoivat sekä mikä on oletettu käyttöikä. Lisäksi miksi päädyitte tuulivoimaan.

      Ei pelkkä maininta, että minulla on mylly kerro asiasta mitään.

    • JAKE87W

      2kw tuli 5 vuotta sitten ollut jatkuvassa käytössä
      48ac tulee virta joka tasasuunnataan 48dc ja kytketty akkuja lataamaan !
      Masto 30metrinen ristikkomasto,
      mylly makso 3000e uutena ja tasasuuntaus 100e akusto 500e
      Paikka hämeenlinna .
      MYLLY YLI METSÄN ETTÄ TUULI OSUU HYVIN !
      EN OLE HUOLTANUT OLLENKAAN !

      • uteliaskyselijä

        Mistä löysit maston ja mitä maksoi. Minkälaisen rakennusluvat vaati ja tarvitseeko lentoestevalot. Saako maston kaadettua vai miten myllyn huolto joskus hoidetaan, Entä ukkossuojaus. Oletko mitannut vuosituottoa. Aika pieni akusto myllyn tehoon verrattuna.


      • ukkosen.täräytys
        uteliaskyselijä kirjoitti:

        Mistä löysit maston ja mitä maksoi. Minkälaisen rakennusluvat vaati ja tarvitseeko lentoestevalot. Saako maston kaadettua vai miten myllyn huolto joskus hoidetaan, Entä ukkossuojaus. Oletko mitannut vuosituottoa. Aika pieni akusto myllyn tehoon verrattuna.

        Lentoestevalot? Hölmökö olet? 30 metrissä lentokoneita!


      • eikysyjätieltäeksy

    • JAKE87W

      Maston ostin käytettynä tori .fi makso 300e,
      mastossa SARANANA ON 28mm kierretanko ja L ratakisko KIERRETANKO L RAUTOJEN VÄLISSÄ.
      Ukkossuojana 16mm cu kupari maadotus kaapeli vedetty maata pitkin suo ojaan 20M
      ojassa kaapelli kiepillä
      oja on aina talvellakin märkä joten johtaa hyvin sähköä
      toimepideluvalla saa rakentaa 29m kaikkialla suomessa

    • uteliaskyselijä

      Itse olen myös etsinyt käytettyä mastoa, mutta muutaman tonnin on halvimmillaan pyydetty ja sen päälle vielä kuljetuskustannukset.
      Ukkossuojaus mastolle toteutetaan helposti tuolla tavalla, mutta entä sen myllyn ja käyttölaitteiden ukkossuojaus. Itseä vähän arveluttaa, mitä tapahtuu jos ukkonen iskee mastoon ja osa siitä johtuu generaattorin kautta akustoon ja sieltä invertterin kautta rakennuksen sähköihin.
      Entä mitenkä mylly tuolla yläilmoissa tuottaa?

    • JAKE87W

      Joka päivä tuottaa 29m korkeudessa !
      lentoestevaloja ei ole !
      itse kuljetin peräkärryllä maston 6m osissa
      ukkos suojaus vain kupari suohon imee salaman tehokkaasti
      akkuihin ei tule ukkossuojausta !

      • tuottaajatuottaa

        Tuottaa ja tuottaa. Joka päivä ei tuule ja varsinkin kun käyntiinlähtö tapahtuu yleensä 3m/s tuulen jälkeen ja silloin ei vielä tuota mitään. 2kW mylly tuottaa nimellistehonsa 10-15m/s tuulella ja esim. 5m/s tuulella tuo touollainen mylly tuottaa 10 osan nimellistehostaan eli pari sataa wattia. Sisämaassa keskituuli on 3-4m/s, joten mylly varmaan pyörii, mutta ei juuri tuota.

        Muutamaa akkua 48V systeemillä ladataessa latausvirta taitaa olla muutama ampeeri eli mökkikäytössä valoja polttelee ja telkkaria katselee.


    • JAKE87W
      • maston

        vähemmällä pääsee kun ostaa käytetyn maston. itse tekemällä viikon homma ja rautakin maksaa 2-3e metri putkea.


    • joukojalikko

      Moi kaikille !
      Olen uus kaveri!
      Sattuupa olemaan ite tehty savonius pellon laidalla,
      ja ole todennu hyväksi akkujen lataajaksi.
      Tässä on polkupyörän vanne 28tuumaa ja moottori,
      välitys on erinomainen !
      Pienellä tuulella alkaa moottori lataan akkuja 4x120agm
      Moottori on magneettimoottori 24v 1500w 40A parhaimmillaan

      • trollitrolli

        Oletko käynyt katsomassa joko akut ovat jäätyneet halki? Tyhjä akku jäätyy helposti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe