Maksu yhtiökokouksen pöytäkirjasta

kohtuuskaikessa

Mikä on mielestänne kohtuullinen maksu yhtiökokouksen pöytäkirjan kopiosta? Isännöintitoimisto mainostaa sivuillaan 7,5 euro - isännöitsijän mukaan meidän taloyhtiön hallitus on päättänyt, että kohtuullinen maksu on 5,-/sivu (5-6 sivua yhteensä).

23

1368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kupattuosakas

      Normaalia isännöitsijän kuppausta. Kelmin isännöitsijän intressiin kuuluu tiedon pimittäminen. Onko pöytäkirja ollut edes osakkaiden nähtävillä? Pyydä skannattu kopio ja tulosta itse.

    • kohtuustässäkin

      eipä näytetä...siis ei ole ollut nähtävillä!!!!

    • sikasika

      Sikamainen ja kohtuuton hinta kopioista

    • Hemppa1

      Meilläpä isännöitsijä veloittaa pöytäkirja kopiosta 20 euroa/kopio

    • kopiokone

      Tähän on tullut jo virallistakin tietoa. Kopioista saa veloittaa saman kuin Patentti- ja rekisterihallitus veloittaa vastaavasta. Kopio 1,-/sivu postituskulut. Siis myös 20,- on kohtuuton eikä näin ollen tarvitse hyväksyä. Hallituksen tehtävänä on vahvistaa isännöintitoimiston hinnat - ei hyväksyä niitä silmät ummessa.

      • PuhutPuppua

        Missä tuommoinen tieto on?
        Ai ei missään.

        As Oy Laki nimittäin sanoo vain:

        "Lähettämisestä saa periä hallituksen vahvistaman kohtuullisen maksun."

        Se mikä on kohtuullista, on hallituksen päätettävä.


      • enpuhukaan
        PuhutPuppua kirjoitti:

        Missä tuommoinen tieto on?
        Ai ei missään.

        As Oy Laki nimittäin sanoo vain:

        "Lähettämisestä saa periä hallituksen vahvistaman kohtuullisen maksun."

        Se mikä on kohtuullista, on hallituksen päätettävä.

        Ei hallitus päätä mistään kohtuullisuudesta. Hallitus vahvistaa isännöintitoimiston hinnan. Eihän hallitus edes lähetä näitä kopioita koska kopiot toimittaa isännöitsijä niin miten hallitus voi ne hinnoitella - siis kopio postimaksu


      • PuhutPuppua

        Kyllä hallitus valvoo isännöitsijän hinnoittelua, ja jos e näkee hinnan kohtuuttomaksi, niin silloin hallituksen pitää siihen puuttua.

        Jos teidän hallitus ei tuollaiseen puutu, niin vaihtakaa hallitus. Me kyllä hallituksena puutumme isännöitsijän toimintaan tarvittaessa.


      • Anonyymi
        PuhutPuppua kirjoitti:

        Kyllä hallitus valvoo isännöitsijän hinnoittelua, ja jos e näkee hinnan kohtuuttomaksi, niin silloin hallituksen pitää siihen puuttua.

        Jos teidän hallitus ei tuollaiseen puutu, niin vaihtakaa hallitus. Me kyllä hallituksena puutumme isännöitsijän toimintaan tarvittaessa.

        Ketku isännöinti kulkee käsikädessä kegkun hallituksen kanssa jopa nin että puheenjohtaja päättää valitsemiensa tossukoiden hallituksen jäsenten pullesta. Hallitusten jäsenten ln syytä muistaa, että "seurasimme vain johtajaa" ei pätenyt Nurberingissä, eikä etenkään Suomen oikeuslaitoksissa.


    • 045eur

      Meillä maksaa 0,45 euroa/sivu.

    • kylläsetietolöyty

      Kohtuullinen on kopion hinta (max. 1,-) plus postimaksu max 1,50.
      Tämän kohtuullisuusperiaatteen on vahvistanut oikeusministeriön tutkija. Kohtuus kaikessa ja kyseessähän on se, että hallitus vahvistaa isännöintitoimiston hinnan ja kuka nyt tekee sopimuksen toimiston kanssa joka kuppaa taloyhtiöitä.

      • vajaalla_mennään

        Sinä olet selvästi ilmaisen työn ystävä. Tuletko siivoamaan asunotoni tänä iltana? Ilmaseksi, tottakai.


      • menemene

        Yhtiökokouksen pöytäkirja tehdään joka tapauksessa. Ammatti-isännöitsijällä se on tiedostona ja jos yhtään osaa käyttää tietokonetta niin se on muutama napin painallus. Sinun asuntoasi tuskin siivotaan 10 sekunnissaq.


    • jensen

      Meillä se pöytäkirja on taloyhtiön (kuukausimaksuun sisällytetyillä) verkkosivuilla mistä jokainen osakas sen voi itse tulostaa ihan ilmaiseksi.

      Jos isännöitsijän työaikaa halutaan käyttää pöytäkirjan kopioimiseen ja toimittamiseen osakkaalle, se luonnollisesti maksaa sen verran, että isännöintitoimisto saa kulunsa katettua (henkilöstö, tilat, laitteet, raaka-aineet).

      • voijestasjensen

        Otapa nyt neuvoa-antava opas avuksesi. Isännöintitoimisto maksaa itse henkilöstökulunsa, tilansa, laitteet ja raaka-aineet. Nämä maksut
        maksetaan isännöintipalkkioina.


      • auvo10

        Huoh, mistä näitä kaikkien alojen erityisosaajia oikein riittää...

        Et varmaankaan halua maksaa kiinteätä palkkiota myös kaikkien erikseen keksimistä lisätöistä? En minäkään. Siksi ne laskutetaan aiheuttajilta. Näitä ovat kaikenlaisten lippujen ja lappujen haluajat, muutostyöilmoitusten tekijät, isännöitsijäntodistuksen tilaajat jne.

        Ja kaikkihan tosiaan hoituu nappia painamalla.
        : D


      • luekunnolla

        *Alkuperäinen teksti: Yhtiökokouksen pöytäkirja


      • jensen
        voijestasjensen kirjoitti:

        Otapa nyt neuvoa-antava opas avuksesi. Isännöintitoimisto maksaa itse henkilöstökulunsa, tilansa, laitteet ja raaka-aineet. Nämä maksut
        maksetaan isännöintipalkkioina.

        Uskoisin, että ymmärrykseni isännöintiyrityksen liiketoiminnasta on sinun ymmärrystäsi korkeampi.

        Jos joku haluaa varsinaiseen kuukausiveloitukseen yhtiökokouksen pöytäkirjojen tulostelun jokaiselle kyselijälle, sekin tietysti onnistuu. Mutta ei siinä ole mitään järkeä.


      • väärennös

        Miksi ei järkeä? Aikaansa seuraavalla taloyhtiöllä on omat nettisivut ja siellä julkaistaan myös pöytäkirja. Kyllä on pienestä kiinni isännöintitoimistolla jos meinaa oikein rahoiksi lyödä pöytäkirjamaksuilla. Muuta järkeä en näe noissa maksuissa kuin sen, että pöytäkirjat eivät ole kokouksen kulun mukaisia ja niitä halutaan piilotella osakkailta.


      • jensen
        väärennös kirjoitti:

        Miksi ei järkeä? Aikaansa seuraavalla taloyhtiöllä on omat nettisivut ja siellä julkaistaan myös pöytäkirja. Kyllä on pienestä kiinni isännöintitoimistolla jos meinaa oikein rahoiksi lyödä pöytäkirjamaksuilla. Muuta järkeä en näe noissa maksuissa kuin sen, että pöytäkirjat eivät ole kokouksen kulun mukaisia ja niitä halutaan piilotella osakkailta.

        Niin, siis totta kai yhtiökokouspöytäkirjat julkaistaan osakkaiden käytössä olevilla verkkosivuilla kuten sanoin. Se järki on siinä, että jos isännöintitoimiston henkilöstö tekee ylimääräistä työtä jonka osakas voisi tehdä itse ja säästää ihan justiinsa kaikkien, mukaan lukien itsensä aikaa, siitä työstä on kohtuullista saada kohtuullinen palkkio.


      • Salaisuus7

        Siis ei ole yhtiössä nettisivuja ja kaikki muukin on luokiteltu "salaiseksi".


    • Anonyymi

      Normaalista pöytäkirjasta 10eur on sopiva korvaus.

      • Anonyymi

        alv


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe