Millaisessa kahvilassa sinä viihtyisit?

kahvilaunelmana

Hei, täällä toivottavasti joskus uuden kahvilan perustaja. Millaisessa kahvilassa sinä viihtyisit? Millainen ympäristö, tunnelma, valikoima tai asiakaskunta olisi mieleesi?
Auttakaa minua suunnittelemaan uusi kahvila jossa ihmiset viihtyvät. Kiitos heille jotka vastaavat :)

13

176

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryy5y

      Rento paikka , tuoretta leipää , leivonnaisia ym. Haudutettua teetä. Myös jotain suolaista hiukopalaa olisi hyvä. Pieni kuppila mieluummin kuin hehtaarihalli. Sijainti maaseudulla oli extraplussaa.

    • sipuli-piirakkaa

      Lemmikkien omistajana käyn usein koirakahvilassa, siis tietenkin ne jää ulos. Vesikuppi ja varjoinen paikka niille. Itse otan yleensä kahvin ja suolasen piirakan tai pizzapalan. Mun kanssa tullaan juttelemaan ja tarjotaan päivän lehti. Rentoa meininkiä . Yleensä ostan lähtiessä tuoreen leivän tai sämpylät. Tai jos on joku päivän erikoinen, vaikka kuppikakku niin semmosen.
      Hirveesti en tykkää niistä paikoista jossa annetaan lasten juosta ja kiljua ja heitellä tavaroita. Esimerkiks laivan lasten pallomeri on ihankamala vaikka omiakin on pari,
      Nyt kesällä kävin monesti eräkahvilassa , siellä sielu lepää

    • näin_luulen

      MIelestäni kahvilan sijainti on ensiarvoisen tärkeää. Jos on vähänkin syrjässä, voi olla vaikea saada asiakkaita. Sellainen paikka, jossa ihmisten on hyvä istahtaa hetkeksi muun kiireen lomassa, olisi mielestäni hyvä sijainti. Mutta ei minulla ole henkilökohtaista kokemusta asiasta.

    • Ksjj

      Pienet ja persoonalliset kahvilat ovat mieleeni. Sellaiset kuin Helsingissä löytää esim. Korkeavuorenkadulta, Viiskulmasta ja Perämiehenkadulta ja Töölöstä vaikka Museokadulta ihmisten kotikulmilta.

      Ja sitten mieleen tulee kaikki ihanat rantakahvilat. Kuten se hauska kahvila lähellä Sibelius-monumenttia sekä Töölönlahden itärannan vanhojen puutalojen kahvilat ulkoterasseineen. Kaivarin rantaa kävellessä tulee tietysti käytyä Ursulassa jo upean merinäköalansa puolesta ja Carusellissa varsinkin silloin, kun siellä kuulee jazzia.

      Seurasaari-reissulla tulee usein käytyä vanhoissa huviloissa olevissa kahviloissa lähellä bussin päättäriä sekä Seurasaaren puolella vanhassa portinvartijan (?) mökissä, sekä tietysti Seurasaaren ravintolan vieressä olevassa kahvilassa, jossa voi istuskella aurinkoisella terassilla jo nyt maaliskuussa.

      Arvostan myös vanhempia klassisia kahviloita kuten Ekbergiä, Kluuvikadun Fazeria ja Kappelia, joissa on oma tunnelmansa, mutta joita Helsingissä on valitettavan vähän verrattuna vaikka Pariisiin tai Wieniin.

      Huomaan, että kahviloista minulla tulee vähiten käytyä standardisoiduissa ketjukahviloissa, vaikka ne sijaitsevatkin keskellä kaupunkia vilkkaiden kulkureittien varrella, joilla suuret ihmismassat kulkevat. Huoltoasemien kahviloissa ei myöskään tule käytyä kuin pakosta.

    • Intolerantti

      Tekee aina, siis joka ikinen kerta, positiivisen vaikutuksen kun tuotteiden lappuihin on merkitty mikä on laktoositon jne. niin ei tarvitse erikseen kysellä. Joskus on tullut käännyttyä jopa takaisin ulos kun on ruvennut ärsyttämään epätietoisuus - ei huvita jonottaa pitkään (siis jos on paljon väkeä) vain saadakseen lopulta tietää, ettei ole mitään laktoositonta valikoimissa. Paljon mukavampaa kun tietää ilman turhaa kyselemistä. Eikä luulisi olevan kova vaiva laittaa se pikkuinen L-kirjain siihen kylttiin.

    • kovatajat

      Mukavat tuolit, turetta juomaa ja evästä. Korville hilainen JAZZZZZ

    • Jayden

      Ei missään tapauksessa maaseudulle. Sinne ei löydä välttämättä kukaan, jos ei ota asiakseen lähteä. Keskusta sijainti on kahvilalle parempi, koska silloin ihmiset voivat piipahtaaa " muuten vain" kupposelle esimerkiksi shoppailun jälkeen / sen lomassa. Tunnelmaltaan rento, ehkä vähän itämaisesti sisustettu. Taustalle rentouttavaa musiikkia, mutta niin, ettei peitä puheensorinaa alleen. Tarjottavien puolesta paljon eri teelajeja, erikoiskahveja, itämaisesti maustettuja leivonnaisia( suolaista ja makeaa). Jotain muuta kuin perus korvapuusteja ja Pauligin kahvia, mutta silti jotain tuttua ja turvallista.

      • Ivalo_nuorgam-23v

        - Ei missään tapauksessa maaseudulle. Sinne ei löydä välttämättä kukaan, jos ei ota asiakseen lähteä.

        *************************************
        naurhuntuhehtumiskuolema ja SYVÄ myöthähäpeä jaydenin puolesta.
        kehä-kolmos shoppailutraakki ....shoppailun jälkeen kahvia. hah hah.

        Meillä erotethaan porot ja sitten juomma kupposet khavia ja nisut,
        jos olisi baari niin sinne haluaisimma taulu tv:n jossa näkyy huominen sää ja
        uutiset.

        Etelän kermaperseitä emme tänne toivo. Niitä peruskorvapuusteja.
        Norjaan ja Ruotsiin emmä tarvitse mennä ostamaan laivalla hajuvettä.


    • LESYNI

      yksi toive minulla,viihtyisä kahvila,jossa on kiva soppi jossa kaksi ihmistä voivat rauhassa istua keskustelemassa.nykyisin ihmiset huutavat ihan liikaa kahviloissa.lapsia ei opeteta käyttäytymään ,vaan huutavat koska ovat päiväkodeissa tottuneet huutamalla hoitamaan asiansa! kaunista rauhallista musiikkia jos asiakas niin haluaa..tietysti hyvää tarjoilua.viihtyisyyttä viherkasveja lehden lukua ym..sitten puolilämmin tila vesikuppeineen odottaville lemmikeille !

    • Jouhkio

      Vilenin (heittomerkillä) baarissa!

    • tottatoden

      Tuotteet pitää olla laadukkaat. Kahvin laadukasta. Tee matka Kuopioon niin näet mitä on laadukkuus, Houkutus on kahvilan nimi. Toinen Houkutus on Joensuussa. Olen pitkän tien kahvilassa kävijä, joten jotain tiedän laadusta. Ei riitä enää että myydään munkkeja haudutettua teetä.

      Ja jos teet koirakahvilan häviät aina rahaa. Allergiaa on niin monella tänä päivänä. Itse en koskaan menisi kahvilaan koirien keskelle. Ja minä pidän koirista. Jokaisen tuolin pitää tuottaa, kuluja on paljon. Äidit lastevaunujen kanssa pitää mahtua.

      Mutta jos se on harrastus, ja löysää rahaa niin kai voit toimia kuten haluat. Mulla olis paljon ideoita kahvilan perustamiseen. Mutta ei mahdollisuutta perustaa. Kahvilan pitää olla paikassa jossa ihmiset liikkuu.

      • mieli_pide

        Koirakahvila tarkottaa sitä että ulkona on terassi johon voi ottaa koiran tai tarpeeksi kiinnityspaikkoja, vesikupit ja varjoa kesällä. Laki sanoo että sisälle ei saa tuoda kun on elintarvikkeita. Meillä on hyvä koirakahvila, siellä on niille tehtyjä leivoksiakin.
        Itse en taas viihtyisi semmosessa missä lapset juoksee ja kiljuu ympäriinsä, vaunut ja rattaat on käytävien tukkona. Semmonenkin täältä löytyy. Pitää koittaa käydä kun MLL ei kokoonnu siellä ja roskis tursuu vaippoja.
        Houkutukset on hyviä, siinä ollaan ihan samaa mieltä .
        Ja kesällä terassi on ihan MUST.


      • tottatoden

        Enpä muista milloin olisin nähnyt lasten juoksevan ja huutavan kahvilassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe