HYVÄ KESKUSTEU

presidenttisekoitus

on sellainen, jossa osallistujat ja lukijatkin kokevat saaneensa siihen osallistuessaan esittää omia mielipiteitään ja saada myös hyviä
ja asiallisia vastauksia toisilta keskustelijoilta.
Lukijatkin voivat esittää omia mielipiteitään keskustelijoille vaikka meileillä ym Avaajan yhteystiedot ovat aina julkiset ja avoimet.

33

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elin.boksista

      Elämä opettaa meitä, jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.
      Vanha kansa tiesi sanoa nuorille "näsäviisaille":
      - Kyllä Siperia opettaa!!

    • heinä.suopaan

      Hyvä keskustelu on täällä vaikeampaa kuin neulan etsiminen heinäsuovasta.

      • tyhjät.tynnyrit

        Hyvä keskustelu avartaa omaa näkemystä asioita ja keskustelukumppaneista. Ellemme ole keskustekusta saaneet rakentavva niin tuhlaamme omaa ja ystäviemme aikaa
        joka on uusiutumaton luonnonvara.
        Menettämäämme aikaa emme saa takaisin koskaan emmekä udein tilaisuuttakaan.


      • tupla.kuiitti

        OTA TAI JÄTÄ
        on siinä hetkessä kun se tulee.
        Uusi tilaisuus tulee, jos on tllakseen ja se on sitten taas uusi tilaisuus eikä se minkä sinulle tarjosin eilen tai viime vuonna.
        - Keskustelu on aina tässä ja nyt sanoisi Rautiainenkin.


      • herraksi

        Visailussa oli ennen mm. herra X
        ja aviopari Tauno Rautiainen ja rouva Rautiainen jatkoi miehensä jälkeen. Muistatteko vielä viisaita?


      • Himmelsauge

        Kyllä kannattaa miettiä hiukan mihin kortilla olevan aikansa käyttää.
        Jos tuhlaa aikaa, se pitää olla harkittu tarve.


      • jakoa.laskuun

        YSTÄVIEN RYHMÄ
        on uusi tällä forumilla. Makriinan viimeisin puheenvuoro sai minunkin harmaisiin aivosoluihin jonkinlaista liikehdintää.
        Kuka on makriina?
        Entä skillan, Himmelsauge, joutavoinen...hmm kurkulleni


    • Aninkaisten torilleko vai katsomaan naakkoja joko Turun linmnaan tai Tuomiokirkkoon. Mitä eroa huomaatte naakoissa kun alatte bongailemaan kiikareillanne?
      Syntyisikö meille hyvä keskustelu?

      • Ei ainakaan syntynyt, kun avauksessasi oli vääriä (asioita) kuvaava ja itse vastasit viitaten oleskeluuni aurinkorannoilla. Petraa nyt jatkossa tai ketjustasi tulee surkeuden kauhistus, itsesi toki tekemä.


      • tutkiskellen.vain

        DOKUMENTIT ESIIN
        mielellään vastaukset henkilökohtaisuuksiin juliiiiisin osoitteisiin,
        jotka löytyvät rekatun nikkini profiilista ja tietysti ...hmm
        Yli-innokas raapustelija ei ollut avaamani ja omia pv. enintään 1/3.
        Eturauhassyöpä on yleisin miehillä todettu. Liikakasvu ei toki sama
        enkä niin väittänytkään.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00210


      • häjypoika
        RuuneRuune kirjoitti:

        Ei ainakaan syntynyt, kun avauksessasi oli vääriä (asioita) kuvaava ja itse vastasit viitaten oleskeluuni aurinkorannoilla. Petraa nyt jatkossa tai ketjustasi tulee surkeuden kauhistus, itsesi toki tekemä.

        RuuneRuune
        vastaan kirjautumatta kun lienemme tunteneet v. 2002 jolloin rekisteröit ja tulit sheriffiksi kirjoittamatta milloinkaan asialliosta positiivista viestiä minulle. Häiriköimään tulit 80 palstallekin maalaismiehinesi ja mummoinesi.Nyt olet aloittanut ensi kertaa keskustelun siellä.
        Sinuun pätee tuo jonka kirjoitin kahvipirttiin, josta keskusteluissa käytän SUMPPIKUPPILA-nimitystä niin kauan kuin sikäläiset puskista latoo häiriöviestejä! !


    • ruunan.kummi

      LIERON PARMA
      on täällä talven keskellä eikä etelän aurinkorannoilla.
      Sieltäkin tämä paarma tuli aikoinaan häiriköimään hyviä keskusteluja
      vain sanoakseen olevansa avaajan kanssa eri mieltä AINA!

      • kopsaa.vainen

        Senoran ja kellohameen kanss keskustelin kummankin toivoessa
        mukaan ja itse kerroit olevasi ...mutta se ei estänyt tuolloinkaan tulemasta häiriköimään 5.1.04, 80 et ole kertaakaan avannut etkä kirjoittanut muuta kuin tusinan verran haukkuja hajulle kuten maalaism---


    • simpukan.helmi

      KALTAASTANSA
      ku rakastaa niin ei trenkää olla fiini.
      Hyvässä keskustelussa saa esittää erilaisia mielipiteitä
      ja pyrkiä etsimään totuuden helmiä, jotka simpukkakin kätkee kuoreensa.

      • Hempukan.silmi

        "Trenkää" ? Totuudet eivät vain valitettavasti jalostu helmiksi jos ne jäävät simpukkaan tai mihin tahansa muuhun kuoreen. Ihmiset eivät yleisesti kestä muita totuuksia kuin omansa.

        "Estä ihmistä uskomasta hänen omiin valheisiinsa niin viet hänen onnensa."


    • kylä.hullu

      EMÄNNÄLLE NAVETTAAN
      soitti aikoinaan isäntä terveisiä YLEn ohjelmassa.
      Eipä ole tässä tapahtunut muutosta muuten kuin navetta-askareet ovat vähentyneet ja ruoanlaitto leipomuksineen.
      Kyläilyt ovat kuitenkin tulleet harvinaisiksi nuortenkin keskuudessa.
      Miten teillä?

    • Hyvä on tämäkin keskustelu kun hajupoika on keskustellut itsensä kanssa
      koko ketjun verran. Eikö jo ala riittää?

      • Minäkin ajattelin tulla mukaan, mutta hajupoikapa tuli itse keskustelemaan muiden mielipiteistä, itse toki tehdyistä.

        Mitähän ihminen vielä näkee ja kuule jos elää saadaan?


      • nimi.vain.tutuille

        Kyllä minäkin olen ollut mukana ketjussa, vaikka en nimeäni kerrokaan.


      • RuuneRuune kirjoitti:

        Minäkin ajattelin tulla mukaan, mutta hajupoikapa tuli itse keskustelemaan muiden mielipiteistä, itse toki tehdyistä.

        Mitähän ihminen vielä näkee ja kuule jos elää saadaan?

        RUUNEPERIN PÄIVÄÄ !
        toivotin aD MMIII Fredediikan välityksellä ja nyttemmin olen huomannut J.L.R:n kuuluvan esivanhempiini. Tekstiä olen toki
        suoltanut tällekin palstalle monien harmiksi.
        Monelta harmilta olisin säästynyt kun en olisi alkanut koskaan "ruuneperin kanssa millekään" kuten Fr. toivoi vastauksessaan.
        Runebergin tupa on ollut usein vierailuni ystävien kera..


    • kai.selevaa

      HULLUT ON HUOKEETA ! !
      Sen tiesi jo vanha kansakin eikä kukaan olet tullut vääittämään vastaan. Nääämä kaksi aloittivat tämän saitin riidellen - kenenkähän kanssa? Eivät päässeet sopuun edes kumpi alkaa SHERIFFIKSI
      kun ei HAJUPOIKA tullut laisinkaan kuin vasta 2004 UUDENVUODEN
      tervehdyksen tuomaan kun kutsuttiin.

      • Ota kuitenkin huomioon, ettei kumpikaan meistä aloittanut! Jos tiedät ketkä aloittivat, niin tiedät varmaan vastapuolenkin?

        Muistanet, että minä olin jo sheriffi. Emme myöskään riidelleet MDk:n kanssa. Kun pikalla olit, tiedät varmaan tuon inhottavan vastapuolen nimen.


      • olisko-jo-kuolema
        RuuneRuune kirjoitti:

        Ota kuitenkin huomioon, ettei kumpikaan meistä aloittanut! Jos tiedät ketkä aloittivat, niin tiedät varmaan vastapuolenkin?

        Muistanet, että minä olin jo sheriffi. Emme myöskään riidelleet MDk:n kanssa. Kun pikalla olit, tiedät varmaan tuon inhottavan vastapuolen nimen.

        Lopeta sinä "RuuneRuune" tämä joutavanpäiväinen kinastelu. Haluatteko todellakin pilata tämän palstan vanhoilla riidoilanne, koska sinä Ruune nyt jatkat?

        Antaisit nyt tämän "moninikin" horista omiaan, koska kyllä on syytä "sysissä, kuin sepissäkin".

        Jatkuvasti sinäkin Ruune haluat edelleen ojentaa kirjoittajia mielesi mukaiseksi, joka ei todellakaan onnistu.

        Jos onkin "moninikiki" ärsyttävä, niin täytyykö sinunkin hypätä "samaan kaivoon"?

        Tee mieleisesi aloitus, mutta älä ala sitä viittaamalla mihinkään entiseen ja politikoinnin voit siirtää sinne kuuluvalle saitille.


    • kopsanteri

      70 palstalla kiiirjoitin vain yhden viestin 2003 avaamaasi ketjuun:
      H Y V Ä S T I !
      Siis teidän riitelyynne en puuttunut sanallakaan.
      Tulin toivottamaan hyvää uuttä vuotta 2004.
      CHATTAILU juhannusyönä kanssasi oli T O I V O M U S kuten viestissäni 27.6.03 toistin.(Frederiikka nukkui, kopioi viestini eli sihteerikköni).
      80 mjenimme ja tietysti ruune maalaismiehineen ja hmm...
      - Peräkanaa ku köyhän taloon lampahat vain häiriköimään.

    • tunne.itsesi

      TUNNE ITSESI
      Käymme keskusteluja täällä kirjoittamalla ja littämällä kuvallisia ja äänitettyjäkin liitteitä ilmentämään sanomaamme. Henkilökohtaisessa tapaamisessa tulee lisää ulottuvuuksia
      tutustua toisiimme, mutta tunnemmeko....
      - - -
      Tuntoaistin aakkoset tarjoaa katsojalle elämyksiä ja tunteita, mutta myös uusia näkökulmia ja oivalluksia. Tuntoaistia tarkastellaan kulttuurihistoriallisesta, tieteellisestä ja sosiologisesta perspektiivistä koko ihmiselämän ajalta, vauvasta vanhuuteen. Eri alojen kansainväliset asiantuntijat kertovat tuntoaistin roolista terapiassa, kidutuksessa, seksissä, taiteessa ja tulevaisuudessa.
      DOKUMENTITFAKTA
      - - -

    • atta.kuningatar

      VALTA
      Vallanpitäjät haluavat terrorismia saadakseen näyttää ja käyttä valtaansa. Näin on myös eläinmaailmassa kuten nytkin TV-ohjelmat
      esittävät. Muurahaiskeossakin on vain yksi KUNINGATAR-
      Mangusteista juuti kerrottiin.

    • tutkiskele.vainen

      JOUTAVOISILLE
      esitän pyynnön että voisitteko lopettaa VIITTAUKSENNEKIN minuun omissa "sumppiloissanne" niin en minäkään edes viittaa omiin "kusiryyppyihinne" nurkkakaapillanne.

    • Oottako.kuullu

      HYVÄT YSTÄVÄT
      ovat keskustellessaan yleensä positiivisia tuodessaan asioistakin esiin hyviä ajatuksia yhtyen edellisiin puhujiin ja karttaen moitteen lausumista.
      Nuorena sain olla mukana "Kultaisen iän kerhossa" kutsuttuna vieraana. Vapaa keskustelu alkoi puheiden ja esitysten kiittelyllä.
      Tilaisuuden päätyttyä usein eteisessä lähtiessämme tulee joku
      nykäisemään hihastani..."tulisitko sivummalle..."
      Kotimatkalle otan mukaan ja...
      - Oottako kuullu?!

    • VAASAN JAAKKOO
      on tuo lausumani kirjoittanut Vaasan lehden pakinoiden otsikoksi
      ja kirjankin pakinoistaan julkaissut. Jukka Kemppinen toi sen esiin taas kolumnissaan ja voin sanoa, että Neuvoksen jutut:
      - Paranoo ku Valion fiili
      http://kemppinen.blogspot.fi/2015/09/oottako-kuullu.html

    • ruunan.mahotamma

      EDUSKUNNASSA
      tuulee joskus hyvää keskustelua.
      Otan esiin Paavo Arhinmäen, joka esittää moitteita valtionyhtiöiden myynnista:
      - Lypsävää lehmää ei pidä tappaa (myydä).

    • pai-pai

      OIKEUSMINISTERI LINDSTRÖM(?)
      ei liene oikeusoppinut, mutta hallituksessa lienee kaksi oikeusoppinutta kuten muistaakseni lakikin edellyttää.
      Keskustelua nähiin ja kuultiin 2 h 20min.TV:ssa

    • joutavoinen

      PIRTIN SIIRTO
      oli kahvipirtin viimeisin puheenvuoro ja toki seuraan heidän "henkeviä" keskustelujaan ellei suomi24.fi taholta toisin määrätä.
      Minä saan myös nauttia päiväkahvini edelleen Muotkan Ruoktun kuksasta yksin tai mahdollisesti hyvässä seurassa.
      Pirtin siirtäiiisin mielelläni KAHVIKESKUSTELUT-palstalle
      kun se alkoi 45 palstalla Ellin boksina muuttaen Kahvimökkiin josta nykyiselle paikalleen tälle 70 eikä heillä ole mitään halua siirtyä 80
      plarille vaikka useimmat lienevät iän puolestakin sinne tervetulleita.
      Hajupoika&co halusi sinne runsas vuosikymmen sitten kun tällkoettiin vain häiriköidä. Kas vaan kun ruune maalaismiehineen ja mummoineen riensi oitis perässä.
      - Kertokaa se hänelle ynnämuille

      • palstalainen

        Tuo ei ikinä ole joutavoisen käsialaa, turha on yrittääkään feikata!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe