CITROEN C5 - liikaa vikoja !

HajuBosa

Ostin vm. -10 Citroen C5 henkilöauton, jonka ajo-ominaisuuksiin ihastuin, siis erinomainen ajettava, mutta vikoja neljän vuoden käyttöaikana tuli liikaa; tukivarsia uusittiin, turbon tuuletin korjattiin, vas etuikkunan nostin moottoreineen korjattiin, oik etuikkunan nostin korjattiin, jakopää laukesi 60 th kohdalla ja ketjun piti olla huoltovapaa- korjauskustannukset tästä yhdestä operaatiosta noin 2000 euroa, josta maahantuoja maksoi puolet. Sähkövikoja ja hetrjavaloja korjattiin tämän lisäksi ja loppuviimein moottorin tuuletusflekti rikkoutui/ sen ajoitus oli pielessä ja tämän korjauksen jälkeen auto meni vaihtoon- se oli vielä uudehko ja mittarissa 84 th km; joku saattoi saada hyvän auton, mutta vikoja siinä oli hirvittävän paljon ja korjauskustannukset muutamia tuhansia euroja! - repikää siitä, tämä on tosi -

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åsmåå

      Tämä sama kirjoitus esiintyy tällä palstalla toisillakin nimimerkeillä. Miksiköhän?
      Sinäänsä on tällainenkin tarina mahdollinen. Onneksi on myös runsaasti paljon onnellisempia kertomuksi Citroenin omistamisesta.

      • CitoenC5_10

        Onko C5 jakopää ketjulla?
        Mikä on turbon tuuletin?
        Moottorin tuuletusflektin ajoitus?


      • HajuBosa

        Se Höperö nostelee näitä kymmenen vuoden vanhoja juttujaan takaisin framille.
        Sieltä tuokin avaus on, ei enää riitä kapasiteetti keksiä uusia.


      • Hdi163
        CitoenC5_10 kirjoitti:

        Onko C5 jakopää ketjulla?
        Mikä on turbon tuuletin?
        Moottorin tuuletusflektin ajoitus?

        Itse asiassa C5:n THP156 on ketjukone. Se on BMW:n Prince moottori, jota käytetään myös Minissä, BMWssä ja Peugeotissa. Varsinkin Minillä oli aikoinaan kovasti ongelmia jakoketjun kiristimen kanssa, ja niitä vaihdettiin tiuhaan, ja kehitettiin kestävämpää päivitystä.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine


      • prötprötjapoks

        briteissä sai rahat takaisin em moottorilla varustetuista autoista, siis sai palauttaa : susi mikä susi thp , mutta parempi kuiten kuin ranskisten itse "suunnittelemat" ja valmistamat koneet,,,siitä voi päätellä...EW, XU,HDI, ja uusin ihmemoottori....pikkuisen kestävämpiä kuin himmeli...


      • Hdi163
        prötprötjapoks kirjoitti:

        briteissä sai rahat takaisin em moottorilla varustetuista autoista, siis sai palauttaa : susi mikä susi thp , mutta parempi kuiten kuin ranskisten itse "suunnittelemat" ja valmistamat koneet,,,siitä voi päätellä...EW, XU,HDI, ja uusin ihmemoottori....pikkuisen kestävämpiä kuin himmeli...

        Kyllä nykyiset Hdi:t ovat hyviä ja kestäviä koneita. Samaa konetta löytyy myös Fordilta, Volvolta ja nykyisin myös Toyotalta.


    • citroenmies

      Tämä on upea auto.Citroen C5 3.6 Turbodiesel V8 4Wd automatic.

      • Mie_ja_Citroen

        Lähetä joku kuvalinkki


    • muutpatikoiminäcitikoin

      Varmaan joka automerkissä on ns maanantai päivän autoja. Itselläni aikaisemmin VW-Jetta D. Jatkuvaa murehetta. Kitinää, natinaa, väljiä niveliä yms. Pösön kautta siirryin Citikaan. Nyt toinen C5:n. Ei mitään murheita. Ajettu 178000 ilman huolia. Ainut maksullinen korjaus automaattivaihteiston magneettiventiilii. HInta vaihdettuna 350€. Tietenkin huollot ja kuluvat osat. kuten jarrupalat muutama pallonivel ja muuta, mutta varsiainisia vikoja vain tämä yksi.

      • juuda

        toyota corolla d4d -vm 07 ajettu 335 th.ei ensimmäistäkään niveltä eikä raidetangonpäätä eikä mitään alustaan liittyvää ole tarvinnut vaihtaa.lujaa japsi laatua juu nou.


    • JokinUusiValoSysteemikö

      "ja hetrjavaloja korjattiin"

      Mitä ovat hetrjavalot?

    • kjhgfdszxcvbn

      Tuolla kirjoitustaidolla ja ajatuksenjuoksulla ei ole koskaan riisipussia kummempaa omistettu, tämä on tosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe