Sepram lopetusoireet

Valoonpäin

Hei, olen käyttänyt kyseistä lääkettä 11v annoksella 20-40mg ja nyt viimeiset 4kk 10mg, nyt ollut kuusi päivää vallan ilman, mutta olo on ikävä, suu Kuin santapaperia, sydän aivan sekaisin, yöt menee valvomassa, torkahtelen, mutta säpsähdän monta kertaa yössä todella kamaliin todentuntuisiin painajaisiin, lisäksi on joko kamala hiki tai sitten järjettömän kylmä.
Käytin lääkettä kauan, liian kauan, nyt olisi hyvä hetki sinällään ihan todella päästä siitä eroon, mutta olisiko jollain kertoa mitä mulla ehkä odotettavissa, joku sellainen joka käynyt samoja asioita läpi?
Mitä jossei nää oireet mee lainkaan ohi, kidutanko itseäni turhaan?
Siihen ansaan en mene, ainakaan vielä että nämä oireet johtuvat vain siitä etten vaan pärjää ilman lääkettä, kyllä nää on vieroitusoireita.
Kiitos jos joku jaksaa jakaa oman tarinansa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NapitNaulaan

      Tunnettuja vieroitusoireita koet. Voi kestää viikoista useisiin kuukausiin. Älä nyt ainakaan ensimmäiseen vuoteen luovuta. Mielummin odottele kaksi vuotta ja katso miten pärjäät. Jos olet saanut pysyvän aivovaurion käytöstä, se voitanee arvioida noin pitkän käytön jälkeen vasta pari vuotta lopettamisesta.

      Allaolevilta vertaistukisivustoilta saat kohtalotovereiden tuen lisäksi vieroitusohjeita, kokemusasiantuntijuutta, linkkejä ja niin edelleen. Suosittelen tutustumaan.

      Tips for tapering off Celexa (citalopram)
      http://survivingantidepressants.org/index.php?/topic/2023-tips-for-tapering-off-celexa-citalopram/

      http://www.recovery-road.org/

    • Vierottuja2

      Kyllä ne ohi menee, Monestikin aloitetaan lääke uudestaan, koska vieoritusoireet yleistetään masennuksen paluuseen. Itsellä pahimmat viekkarit loppu 1kk sisään, vaikka aivosäpsyjä tulee vielä. Tunteet heittää persettä 1kk ajan ja niitä täytyy sietää. Toki riipuu ihmisestä.

      Kannabis auttaa ssri viekkareihin. mutta saattaa pahentaa oloja, jos ei sovi. Testaa, ellet ole jo. Itse otin pahimana aikana iltaisin, mutta toisaalta lisää ahdistusta/masennusta. Jokaisella toimii yksilöllisesti. Toki jos toimii niin siitä saattaa tulla tapa, eli omat riksinsä jos on addiktoituva henkilö.


      Itse olen saanut todella paljon apua seuraaavasta koktailista:

      - Mieti mikä sinun elämässä on oikeasti epäkunnossa, onko sosiaaliset piirit kunnossa, liikaa kiirettä, stressi jne jne. Ala pikkuhiljaa kirjaan ylös ja tekemään muutoksia niin pikkuhiljaa oppii uusia lähestymistapoja ongelmiin ja ongelmat ei saa niin isoa merkitystä. Itse olen herkkä mies niin se pitää vaan hyväksyä.
      -Lämpimät suihkut useasti päivässä, auttaa viekkareihin. Ja jotain kivaa tekemistä niin ajatukset ei pyöri olojen ympärillä.
      - Tunti kevyttä ulkoilua vähintään päivässä.
      -Ruokavalioremontti, eli monipuolisesti, ruokaa, kasviksia ja hedelmiä.

      -Aamuisin Berocca, Magnesiumsitraaatti, E-epa(itsellä tolosen epat toimii parhaiten, vaikka vastustan markkinamiehen puhetta)
      -Iltapäivästä toinen e-epa, magnesium ja L-tryptofaania 0.5g
      -Illasta L-tryptofaania 0.5g ja itsellä Melatoniini käytössä.

      Itse enemmänkin ahdistuja niin tuo epa ja tryptofaani vienyt terän pois ahdistuksesta ja muutenkin päivät tasaisempia. Olen itse vetänyt yleisimmät ssri lääkkeet, joista on ollut vain haittaa. Tuolla kokataililla parissa päivässä huomasin olon tasoittuva, ei ollut niin syvällä ja toivoton olo. Ei tuo mikään ihmekoktaili ole ja vaatii paljon sisäistä työtä, että huomaa mikä omassa elämässä mättää. Itselle toiminut varsin hyvin ja mikä parasta tunnen taas ja haistan ulkoilman kauneuden :-)

      Voimia sulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe