Miten suhtautua kun hengen hedelmiä ei näy

Pähkinää_purtavaksi

käytännössä itseään oikeina uskovaisina pitävinä tuttavien, ystävien, sukulaisten käytöksessä?

Olen miettinyt pääni puhki onko VL-liikkeen hedelmät ainoastaan seuroissa ja kahvijonossa.

Arkielämässä niitä ei näy? MIKÄ mättää?
Muistan ramatussa paikan: Heidän hedelmistään te tunnette heidät.

Onko teillä kokemusta?

tässä ne muistin virkistämiseksi (rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen)

31

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin_tasan

      On kokemusta. Ei kannata uhrata elämäänsä jumaliin, vaan elää tässä päivässä arkea.

    • vl-mies

      Karta sen kaltaisia.

      2. Tim. 3:
      1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. [1. Tim. 4:1; 2. Piet. 2:1, 2. Piet. 3:3; Juud. 1:18]
      2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, [Room. 1:29-32]
      3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
      4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,
      5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia!

      • vl-mies

        Tit. 3:10
        Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,


      • vl-mies kirjoitti:

        Tit. 3:10
        Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,

        Tekstiä ei ole Raamatussa.

        Muutenkin on parempi olla tempaamatta yhtä, jopa vajaata jaetta ja rakentaa oppinsa sen varaan.

        Se on juuri harhautuneen ihmisen merkki.

        Tit. 3;
        9 Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Meidän kristittyjen todella tulisi karttaa mm lestadiolaisuutta kokonaisuudessaan, heidän harhassa olemisen vuoksi, mutta toisaalta sanotaan; - jaksa, kerro Jeesuksesta, Hän palkitsee tekosi.
        Oman tuomion alle jäätte.

        Kes.


      • vl-mies
        Kesitas kirjoitti:

        Tekstiä ei ole Raamatussa.

        Muutenkin on parempi olla tempaamatta yhtä, jopa vajaata jaetta ja rakentaa oppinsa sen varaan.

        Se on juuri harhautuneen ihmisen merkki.

        Tit. 3;
        9 Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
        11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Meidän kristittyjen todella tulisi karttaa mm lestadiolaisuutta kokonaisuudessaan, heidän harhassa olemisen vuoksi, mutta toisaalta sanotaan; - jaksa, kerro Jeesuksesta, Hän palkitsee tekosi.
        Oman tuomion alle jäätte.

        Kes.

        Tarkoitatko, että minun olisi pitänyt kopioida koko Raamattu??

        Laskit väärin. Siinä oli molemmissa viesteissäni yhteensä kuusi jaetta. Siis kuusi on enemmän kuin yksi. Vai?

        Kristuksen oppi joka minulla on, ei perustu vain AINOASTAAN näihin lainaamini jakeisiin, mutta en viitsinyt koko Raamattua kopioida tuohon.


      • fefrfrfrfrfrfrfr

        Entäpä jos lopetatte raamatun latomisen ja ajattelette itse omilla aivoilla. Eikös ihmisen kehitys ole jo niin pitkällä että se pystyy itsenäiseen omaan ajatteluun ja omien mielipiteiden muodostamiseen.


      • vl-mies kirjoitti:

        Tarkoitatko, että minun olisi pitänyt kopioida koko Raamattu??

        Laskit väärin. Siinä oli molemmissa viesteissäni yhteensä kuusi jaetta. Siis kuusi on enemmän kuin yksi. Vai?

        Kristuksen oppi joka minulla on, ei perustu vain AINOASTAAN näihin lainaamini jakeisiin, mutta en viitsinyt koko Raamattua kopioida tuohon.

        Tarkoitan palstan sääntöjä.

        Vastuksesi oli sen vastainen kopiointi on sallittua, mutta se ei saa olla dominoiva.

        Jokainen osaa lukea itsekin Raamattua, ja Sinulla oli pitkä kopiointi ja vain 3 sanaa.

        Niillä sanoilla ei oikein saa vaikutetta, että tuntisit edes itse tekstin.

        Kes.


      • vl-mies
        Kesitas kirjoitti:

        Tarkoitan palstan sääntöjä.

        Vastuksesi oli sen vastainen kopiointi on sallittua, mutta se ei saa olla dominoiva.

        Jokainen osaa lukea itsekin Raamattua, ja Sinulla oli pitkä kopiointi ja vain 3 sanaa.

        Niillä sanoilla ei oikein saa vaikutetta, että tuntisit edes itse tekstin.

        Kes.

        1. Kor. 4:19
        Mutta ennen paljoa aikaa tulen minä teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja tahdon tietää, ei paisuneitten sanojen, vaan voimaa.


      • vl-mies kirjoitti:

        1. Kor. 4:19
        Mutta ennen paljoa aikaa tulen minä teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja tahdon tietää, ei paisuneitten sanojen, vaan voimaa.

        Ehkä fiksumpi ihminen, palstan sääntöjä kunnioittava kommentoisi tuota tekstiä ja jaksaisi sen palstalaisten kanssa.
        Tietäen suuret vaikeudet lahkossanne, olette vankeina hyvin heikoilla taidoilla varustettujen puhujien armoilla.
        Luottakaa kuitenkin Jeesukseen, Hänellä on kaikki valta, heillä ilman mitään armo ja hengenlahjoja ei mitään.
        Joh. 15:5
        "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään.
        Näin sanoo Jumalan Sana.

        Kes.


      • Kokokirjakehiin
        vl-mies kirjoitti:

        Tarkoitatko, että minun olisi pitänyt kopioida koko Raamattu??

        Laskit väärin. Siinä oli molemmissa viesteissäni yhteensä kuusi jaetta. Siis kuusi on enemmän kuin yksi. Vai?

        Kristuksen oppi joka minulla on, ei perustu vain AINOASTAAN näihin lainaamini jakeisiin, mutta en viitsinyt koko Raamattua kopioida tuohon.

        Pitää aina kopioida koko raamattu :-)


    • hhgtyjkl

      ""Entäpä jos lopetatte raamatun latomisen ja ajattelette itse omilla aivoilla. ""

      Miksi ajattelemme omilla aivoillamme tämän seuraavan jakeen ja sijoitamme itsemme siihen:

      Joh. 20:23
      "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Mutta sitten seuraavaan kohtaan Raamatusta emme sijoita itseämme fariseuksen osaan, vaikka usein vertaamme itseämme muihin uskoviin ja pidämme parempana ja oikeassaolevina.

      Luuk. 18:10-14

      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • eiymmärrärrär

        En saa tolkkua noista jakeista. Voisitko tehdä parin kolmen lauseen tiivistelmän joka kertoo mistä on kysymys


    • pari_sanaa_tähänkin

      Neuvo aloittajalle. Jos Hengen hedelmiä ei näy uskovaisen elämässä, niin on syytä tarkistaa omat silmänsä, mikä niissä on vikana. Uskovainen itse ei todellakaan näe Hengen hedelmiä omassa elämässään ja niin on hyvä. Jos joku alkaa nähdä oikein nimeltä mainittuja Hengen hedelmiä omassa elämässään, hän alkaa olla menossa jo omavanhurskauteen. Tärkeää on se, että puu on tehty hyväksi eli kaikki synnit on saatu anteeksi Kristuksen ansion tähden. Hyvä puu kyllä tuottaa niitä Hengen hedelmiä, mutta uskovainen ei niitä nimeltä mainiten itse huomaa. Siitä ei uskovaisen tarvitsekaan olla huolissaan, kunhan vain puu on tehty hyväksi. Hyvä puu tuottaa hyviä hedelmiä, vaikka se täällä ajassa onkin vain alkavaa ja monenlaisilla puutteilla peitettyä. Maailma näkee vain juuri niitä puutteita, sillä Jumalan valtakunta on siten peitetty maailmalta.

      • vl-mies

        Sinä kyykäärmeen sikiö.

        5. Moos. 32:33
        Heidän viinansa on lohikärmeen kiukkuvahto, ja kyykärmetten hirmullinen myrkky.
        Matt. 3:7
        Mutta kuin hän monta Pharisealaisista ja Saddukealaisista näki tulevan kasteensa tykö, sanoi hän heille: te kyykärmetten sikiät, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa?
        Matt. 12:34
        Te kyykärmetten sikiät, kuinka te taidatte hyvää puhua, koska te itse pahat olette? sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Matt. 23:33
        Te kärmeet, te kyykärmetten sikiät! kuinka te vältätte helvetin kadotuksen?
        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka tuli antamaan itsiänsä kastaa häneltä: te kyykärmetten sikiät, kuka teitä neuvoi välttämään tulevaista vihaa?

        Asia todistettu Raamatulla.


      • vl-mies

        5. Moos. 32:30 Kuinka yksi ajais tuhatta takaa ja kaksi karkottaisi kymmenentuhatta heistä? Eikö sentähden, että heidän kallionsa on heidät myynyt? ja Herra on heidät sulkenut?

        1. Kun. 14:10
        Sentähden katso, minä annan tulla pahaa Jerobeamin huoneen päälle, ja hukutan Jerobeamista sen, joka vetensä seinään heittää, suljetun ja hyljätyn Israelissa, ja käväisen Jerobeamin huoneen sukukunnan, niinkuin tunkio käväistään, perikatoonsa asti.
        1. Kun. 21:21
        Katso, minä annan tulla pahuuden sinun päälles, ja otan sinun sukukuntas pois, ja hävitän Ahabilta sen, joka vettänsä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa.
        2. Kun. 9:8
        Niin että kaikki Ahabin huone pitää hukkuman: ja minä hävitän Ahabista sen, joka vetensä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa,

        Ilm. 3:7
        Ja Philadelphian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa;
        8 Minä tiedän sinun tekos: katso, minä annoin sinun etees aukian oven, ja ei yksikään voi sitä sulkea; sillä sinulla on vähä voimaa, ja pidät minun sanani, etkä minun nimeäni kieltänyt


      • huolehditaantoisistamme

        Eli jos toinen ei näe niin on silloin on syytä puuttua tilanteeseen ja kertoa hänelle synnistä jota tekee. Esimerkiksi siihen jos törmäät lestadiolaiseen elokuvateatterissa on syytä mainita että nyt olet kyllä väärässä paikassa. On hyvä saarnata synnit anteeksi samalla paikalla ja yhdessä lähteä seuroihin.


      • vl-mies
        huolehditaantoisistamme kirjoitti:

        Eli jos toinen ei näe niin on silloin on syytä puuttua tilanteeseen ja kertoa hänelle synnistä jota tekee. Esimerkiksi siihen jos törmäät lestadiolaiseen elokuvateatterissa on syytä mainita että nyt olet kyllä väärässä paikassa. On hyvä saarnata synnit anteeksi samalla paikalla ja yhdessä lähteä seuroihin.

        Tuollaisia ovat ne, jotka käyvät elokuvateattereissa. He ovat Jumalan sulkemia ja hylkäämiä Israelissa.

        2. Kun. 9:8
        Niin että kaikki Ahabin huone pitää hukkuman: ja minä hävitän Ahabista sen, joka vetensä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa,


      • vl-mies kirjoitti:

        5. Moos. 32:30 Kuinka yksi ajais tuhatta takaa ja kaksi karkottaisi kymmenentuhatta heistä? Eikö sentähden, että heidän kallionsa on heidät myynyt? ja Herra on heidät sulkenut?

        1. Kun. 14:10
        Sentähden katso, minä annan tulla pahaa Jerobeamin huoneen päälle, ja hukutan Jerobeamista sen, joka vetensä seinään heittää, suljetun ja hyljätyn Israelissa, ja käväisen Jerobeamin huoneen sukukunnan, niinkuin tunkio käväistään, perikatoonsa asti.
        1. Kun. 21:21
        Katso, minä annan tulla pahuuden sinun päälles, ja otan sinun sukukuntas pois, ja hävitän Ahabilta sen, joka vettänsä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa.
        2. Kun. 9:8
        Niin että kaikki Ahabin huone pitää hukkuman: ja minä hävitän Ahabista sen, joka vetensä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa,

        Ilm. 3:7
        Ja Philadelphian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa;
        8 Minä tiedän sinun tekos: katso, minä annoin sinun etees aukian oven, ja ei yksikään voi sitä sulkea; sillä sinulla on vähä voimaa, ja pidät minun sanani, etkä minun nimeäni kieltänyt

        Kopiointia pukkaa.
        Ei kuitenkaan Raamatusta ei kuitenkaan kopiointia mitään?
        EIKÖ Sinulla ole todella omia ajatuksia ollenkaan?
        Kopioijana olet hyvä, mutta miksi et käytä Raamattua.


      • r44rr44rr44r44r4r1
        vl-mies kirjoitti:

        Tuollaisia ovat ne, jotka käyvät elokuvateattereissa. He ovat Jumalan sulkemia ja hylkäämiä Israelissa.

        2. Kun. 9:8
        Niin että kaikki Ahabin huone pitää hukkuman: ja minä hävitän Ahabista sen, joka vetensä seinään heittää, ja suljetun ja hyljätyn Israelissa,

        mut enhän puhunu israelista mitään vai sinnekö menee kaikki jotka on elokuvateatterissa? tarkoittaako toi sitä et se ihminen pitää hukuttaa vai et se leffateatteri täytetään vedellä ja ne hukkuu?

        ei oikein ymmärrä.


    • Melperi_ilmoi-

      tan, että minulla on nämä kaikki hengen hedelmät niin kuin kirjoituksistani olette havainneet:

      rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen

    • N.korpelainen

      Eräs puhujaveli kirjoitti v. 1956: " Siionimme on joutunut opillisiin erimielisyyksiin ja liikkeestämme on lähtenyt eriseuroja, joten olemme 18 veljen kanssa päättäneet selkeyttää Jumalan valtakunnan olemuksen raamatullisen totuuden ja vallan painon alle, jonka Jeesus on omilleen antanut:

      Joh. 20:23
      "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      • kristillinen

        Minä näen ainakin, yhden asian itsesään ,hengen hedelmän ole muuttanut puolue kanttaa ja äänestän keskustaa


      • poolitikko

        Ei, vaan aionkin äänestää persuja tai VäyryPaavon Kansanpuoluetta.


    • a1b2

      Neuvoisin suhtautumaan niin, että lakkaat kantamasta huolta muiden hedelmistä.

    • vlnainen32

      ""Eräs puhujaveli kirjoitti v. 1956: " Siionimme on joutunut opillisiin erimielisyyksiin ja liikkeestämme on lähtenyt eriseuroja, joten olemme 18 veljen kanssa päättäneet selkeyttää Jumalan valtakunnan olemuksen raamatullisen totuuden ja vallan painon alle, jonka Jeesus on omilleen antanut: ""

      Siksikö olemme nyt Jumalan valtakunta?

      • totuusontässäd

        Silloinhan nuo 18 veljeä on Jumalia joiden valtakunnassa kaikki muut ovat. He ovat kaiken luoneet.


    • nnbghjkl

      Taitaa olla 24 veljeä, jotka määräävät tätä Jumalan valtakuntaa ja voivat jopa kieltää tiettyjä kohtia Raamatusta, että ne eivät päde, kuten että kun on sydämenusko, niin suun tunnustusella pelastutaan.

    • vegetaarinen_vaihtoehto

      Mitäpä jos he kasvattavatkin vihanneksia?

    • KermainenNapaTaivaaseen

      Kyllä se on totta, niitä hengen hedelmiä ei juuri näe. Tätä olen ihan vastikään ihmeissäni ajatellut, että on pokkaa oikeasti ajatella olevansa jonkinlaiseen taivaalliseen kunniaan nostettava porukka ja sellaisilla hedelmillä. Esim. epärehellisyys tai vähintäänkin väärän kuvan antaminen on jossakin määrin useille vl:lle ok (ei kaikille), jos sen kohteena on "epäuskovainen" ihminen. Luontoa ei tarvitse kunnioittaa, ei muita ihmisryhmiä, eläimiä saa rääkätä. Tätäkö se luonnon varjeleminen sitten on? Raiskausta ja rääkkäystä. Ja se itsetietoisuuden ja häpeän hullu koktaili, se ei todellakaan vaikuta hengen hedelmältä. Olen totisesti pahentunut monien vl:ien tapaan ajatella eettisissä kysymyksissä. Ei millään väliä, kunhan oma napa menee taivaaseen.

    • SiinäpäHedelmä

      Saati sitten nykyään vl:ienkin keskuudessa levinnyt mulle-heti-kaikki-nyt -tyyppinen ajattelutapa. Ja nimenomaan "mulle".

    • Semmostakin

      Kunhan ei ole niitä korviksia etkä mene teatteriin tai tanssi, niin monelle on melko ok heittää vaikka pussillinen jätettä luontoon, kohdella koppavasti toista henkilöä, olla välittämättä oman lemmikkinsä tarpeista. Tätä nähnyt liikaa... Ei tietenkään koske ihan kaikkia vl:iä, mutta kun on niin paljon tuota säännöstöä omastakin takaa ja omatunto on paadutettu kaikelle oma-aloitteisuudelle, niin siinä ei paljon lait, järki ja hyvän tavoittelu hommaa hämmennä. Ai niin, hyvän tavoittelunhan tietysti nähdä omavanhurskauden syntinä, joten paras vaan pysyä tiukasti siinä omassa säännöstössä (jota "ei ole") eikä antaa epäilystä omasta sieluntilastaan huolehtimalla mistään muista asioista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe