MB SL avoauto

Pointtari1

Kinnostus olisi 70-luvun avoautoon. Aika pieni näyttää olevan tarjonta.
Kokemuksia ja vinkkejä hankintaa varten?

8

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KorjausrahaaOltava

      Kyllä noita Suomeen on jälkituotu pilvinpimein,lie satoja yksilöitä ja pääosin USA:sta johon niitä tietysti aikoinaan pääosa vietiinkin.
      Kevät kun pidemmälle kerkeää niin eiköhän myyntiinkin pukkaa useita yksilöitä ja jopa kymmeniä kesän mittaan jos kaikki avoversiot mukaanluetaan ja laitat ostoilmoituksen vaikka nettiautoon tms.
      Umpikattoisia, paljon rahdattu niitäkin.
      Mahdollisimman hyvätekniikkainen ja hyväpeltinen yksilö se ainut ja hyvä ohje myös näihin autoihin.
      Huomioitavaa on että näiden korjauttaminen ja varaosat,niin tekniikan kuin peltiosat, on kalliita sekä tietotaito tavallisilla autokorjaamoilla nollaluokkaa.
      Erittäin monimutkaista,jo uutena vikaherkkää aikansa ruiskutekniikkaa ja paljon automatiikkaa elektroniikkaa omana aikanaan,tuohon kun lisätään vielä 30-40vuotta vanhuutta,huonolla pidolla loppuajasta siellä ehkä olleita,USA mallit poikkeavat monilta osin Euromalleista mm saastelaitteiltaan,puskureiltaan-sisustaltaan -varusteiltaankin jne ja monet automaatteja tietysti.
      Hyvin monet USA yksilöt ovat vain ajettuja,huollot tehty jos viitsitty,yleensä ei niinkuin mihinkään muuhunkaan autoon siellä eikä korjaajan asiantuntemus välttämättä ole MB saloihin yltänyt,voitu korjata mitä jännittävimmin kikoin ja käytetty esim Chevyn osia tai mitä nyt nurkista löytynyt.
      Tästä päästäänkin syyhyn miksi niitä on poikkeuksellisen paljonkin minusta myynnissä!
      Niiden ylläpito on edelleen kallista vaikka itse auto välttämättä ei ja ei häävi vika tarvi tulla,saati ruisku-kone-vaihteistovikaa tms kun rahaa oltava kuin "rosvopäälliköllä" ja löydyttävä taho joka osaa sen korjata=kallis merkki tai erikoispaja.

      Veho tms ei näitä paljon tuonut uutena,olivat tosi tyyriitä ja siinä syy myös tuon tietotaidon puutteeseen yhä koska niitä ei ollut täällä eikä varaosat siitä yhtään halvenneet ole päinvastoin kun osia ei enää tahdo helpolla edes löytyä,vanhoja kun ovat.

      Varaosat tilaustavaraa suurelta osin ja vaikkapa uusi saati käytettykin pakoputkisto maksaa maltaita koska käytettyjäkin putkia olen nähnyt tuotavan Kalifornian romiksilta kuten hyvin monia muitakin osia,tyyliin pelti,tekniikka sisustusosia koska ilmasto hellinyt niitä vaan eihän ne sieltä ilmaiseksi tule eivätkä pikkurahalla enää myy kun tietävät että ostajia on koska suosittu harrasteauto.

    • Urmas.K

      Kyllähän se juuri näin on pääosin kuin tuossa tulikin.

      Voisinpa vielä lisätä tuohon että onhan näitä kaasutimellakin olemassa mutta pääosinhan nuo ruiskuja on,toki kaasutinvehkeetkin tarviivat monesti uuden mehumaijan jo tai peruskorjauksen,säädöt ovat mitä ovat ikivanhoissa orkkiskaasareissa joita joku voinut ruuvailla korvakuulolta moneen otteeseen jo.
      Amerikan Joe on voinut pikkukorjailujen lisäksi vaihtaa Mersun ronkeliin ja ongelmaiseen tekniikkaan kyllästyttyään tilalle koko koneenkin laatikkoineen Chevystä tai muusta kotimaan tuotannosta.
      Onpa nähty Ferrareitakin joissa GM 350 cid vaihdettu oman liian vaikeahoitoisen tekniikan tilalle paljon helppohoitoisempana vaihtoehtona.

    • Halpisautoilija

      70-luvun r 107 korimalllin Mersussa on aina ruiskukone, joko 2,8 litrainen twin-cam suora kutonen tai sitten 3,5 litrainen tai 4,5 litrainen kasikone. Syksyllä -75 siirtyivät D-Jetronicista K-Jetroniciin. Jälkimmäiseen löytyy enemmän apuja, D-Jetronic on muutaman expertin varassa suomessa tai sitten pitää opiskella itse. Hyviä ohjeita löytyy netistä. Osat kannattaa hommata jenkeistä, ovat siellä ihan inhimillisen hintaisia. Vehon hinnat ihan käsittämättömiä pääosin (tulpanjohtopaketti n. 1000 € esimerkiksi, jenkeista alle 100 dollaria). Itsellä oli 5 vuotta C107, eli kovakattonen coupe. Ylläolevat varoitukset pitävät jokseenkin paikkassa, mutta varsin luotettava auto kuitenkin oli, eli olin tyytyväinen. Ruoste on se suurin peikko näissä. 80-luvulla noihin tuli sitten uudempia koneita: 300, 380, 420, 500, 560.

    • Urmas.K

      Joo ja Ei koska Jenkeistä tuoduissa autoissa voi pellin alla olla kaasutinkin jos ruiskut ei ole pelittäneet eikä kukaan osannut tai raaskinut uhrata kunnon korjaamoon rahaa koska auto on siellä vain auto ja vanha mersu on vain vanha mersu oli numerot perässä mitä hyvänsä.

      Kun autoon tulee ikää ja arvo romahtaa kuten kiinnostavuus niin myös huolenpito on sitä sun tätä lompsasta ja asuinpaikasta sielläkin riippuen koska erikoismersujen korjaamoita sielläkään joka kylässä ole.
      Sama juttu vaikka Ferrareissa,hyvin monen yksilön orkkiskone on heivattu Chevyn koneen tieltä joka toimii,osataan korjata joka pajalla ja peli kulkee yhtä hyvin eikä siellä senkummemmin ihmetellä moista "pyhänhäväistystä",auto se vaan on ja oikeastaan vasta Eurooppaan tuojalla se ongelma on kun rupeaa orkkistyylin konetta etsimään tai mukana seurannutta epäkuntoista orkkiskonetta korjauttamaan ym autoa alkuperäiseksi palauttamaan "tee-se-itse" miesten jälkiltä.

      Ruoste ei ole ongelma jos tuottaa Kaliforniasta tms kuivilta seuduilta ja katsoo mitä ostaa koska toki ruosteromuja ja romuja muutenkin sielläkin on jotka jostain muualta sinne kulkeutuneet tai huonosti pideltyjä,tarjontaa ainakin on ,ei siitä kiinni.
      Mikäli osaaminen on Suomessa yhä itseopiskelun varassa niin mietippä moniko pystyy,kykenee,omaa tarvittavan työtilan,työkalut ja on kiinnostunut moiseen savottaan joka vaatii pikkasen tietotaitoa,osia ja rahaa eikä ne osatkaan halpoja ole USA:ssa kun tullit lisätään päälle lähetyskuluineen.
      Veholta nyt kukaan täyspäinen lie kysykkään kun netti on keksitty?
      Nuo tulpanjohdot tuskin ihan identtiset tuotteet esimerkissäsi vaikka kieltämättä VEHO lie yksityiskoneella ne tuohon hintaan tuottanut marmoritiskille....

      USA:sta joo voi löytyä,vaan kantsii olla tarkkana mitä tilaa ja saa,huijareita piisaa,vääränmoista osaa "vahingossa"tai tietämättä kuin surkealaatuista kaukoidän roskaa myös Mersuihin kuin moniin muihinkin merkkeihin!

      Ei ne tyhmiä ole,kyllä Jenkit tietää miten rahaa tehdään eli tarkkana,löytöjä toki voi tehdä mutta pitää tietää mitä ostaa!!

      Toki Suomeen verrattuna hinnat tuntuu edullisilta,kas kun täältä oikein mitään löydykkään=)
      Saksasta toki ym Euroopasta jolloin säästyy tullit mutta kallista lystiä on jos itse auton arvoon rupeaa ynnäämään eli osaavat pyytää USA:ssa kuin muuallakin isot summat näitten tekniikan kuin korinosistakin,kas kun haluttuja harrasteautoja ovat ja se tiedetään osafirmoissa/Ebayssa.

      Ehdottomasti hyväpeltinen,auringonpaahtamakin mutta vähän ajettu alkuperäinen yksilö jos olisi minun asiani,maalia saa täältä kohtuuhintaan mutta osapuoli tyyristä ja vaatii pitkän pinnan-pennin ja aikaa kuluu kesä on lyhyt eikä ainakaan myyntimielessä näillä mitään tiliä tee hyvällä saati nyt huonolla yksilöllä johon jo listoihin nippeleihin tai sisustukseen ym saa uppoamaan uskomattomat rahat!
      Tuotu liikaa ostajien määrään verrattuna ja se näkyy hinnoissa ,osa tuoduista autoista myydään pois Suomesta jo nyt.

    • TakapihaltaJenkeistä

      Joo,komppaan ja tiedoksi että ihan kuka tahansa ei todellakaan lähde säätämään,purkamaan tai korjailemaan edes noin vanhoja ruiskuja vain juutuupia katsellen tai nettiä,ohjekirjaa lueskellen.

      Tai jos lähtee niin lopputulos on yleensä jotain muuta kuin mitä lie tarkoitus ja onhan näitä kotiasentajia jotka saa huonosti toimivan ruiskun tyystin toimimattomaksi .

      Menee siis osat turhaan ja oma aikakin,sitten ihmetellään kukahan sen saisi kuntoon!

      Amerikantuonneissa pellin alla voi olla mitä tahansa, kunhan kulkemaan saatu.
      Löydetty tyystin sinne kuulumattomia ja väärän vm ja sylinterimääränkin koneita,jopa diesel moisesta,mitä sitten ruiskumuutoksia kaasutinmoottoriksi.
      Löytyy myös mallimuunnoksia euro&japskiautoistakin joita myyty vain sinne eikä kuultukaan täällä,asia joka huomioitava.

      Luulisi että moisia Mersuja löytyy täältäkin tai vaikka Ruotsista jo kohtuuhintaan,meinaan pääsisi itse katsomaan ostostaan ja jäisi parintonnin rahtikulut ym kulungit pois mitkä lisättävä USA tuonteihin.
      Voisi tulla jo halvemmaksikin ja vehje olisi katsastettu täällä EU kilpiin,monetkaan noista tuontiautoista ei lähestulkoonkaan mene meidän katsastuksesta läpi,kas osavaltiosta riippuen voi olla ettei sitä ole ikipäivänä tarvinnut siellä syynätä,ajaa vain omatunnon mukaan onko liikennekelpoinen ollenkaan.

    • Saksastahan

      noita SL-Mersuja löytyy, jopa loistokuntoisiakin mutta kun ne maksaa ja silloin on Suomipoika pahan paikan edessä kun on netistä nähnyt että häkissä on halvempia myytävänä. Niitähän sieltä sitten tuodaan vaikka kaikki järkiseikat puoltaisivat kunnollisen hankkimista.

    • Halpisautoilija

      Juu, on niitä hyviäkin, mutta ne maksavat tietenkin enemmän. Mutta hyvä ja halpa ei näissä toteudu, melkein sanoisin, etä halvempaa on ostaa kalliimpi...Niissä tuskin löytyy kaasarivirityksiä pellin alta ja sen verran pitää tietenkin olla etukäteen perehtynyt, että osaa sellaiset katsoa ja erityisesti helmat ja pohja, takakontin pohja ja takalasin alunen pitää tarkistaa huolellisesti sillä nämä ovat herkkiä mätänemään noista paikoista. Se roso mikä näkyy jo pinnalle heti on todennäköisesti rakenteissa jo isosti hitsattavaa....

    • MB-mies

      Mikä siinä on kun köyhät katsoo pitkään kun ajan tällä autolla?
      SL 300 2d cabriolet 4-matic Mersu.
      Naapurin äijääkin ahistaa kovasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe