Apua! miten kerrostus pois?

hiusongelmaaaaa

Hei!
olen nyt vuoden kasvattanut hiuksiani ja ne yltävät solisluihin, mutta ongelmani on vanha kerrostus.
en halua leikata hiuksiani korville mistä kerrostus alkaa vaan tahdon pikkuhiljaa kasvattaa hiuksia ja välillä leikkautan vain latvasta muutaman sentin, mutta en anna koskea kerrostuksiin jotta saisin ne kasvatettua joskus samaan mittaan muun tukan kanssa.
Onko muilla samanlaista projektia meneillään?
kauanko meni että sait tasamittaan?
onko mitään keinoja nopeuttaa projektia?
aion itse leikata koko tukan tasa pituiseksi sittenkun kerrotukset yltävät solisluihin eli siihen menee vielä ainakin vuosi:( en raaski nyt leikata vaivalla kasvatettua tukkaa vaan odotan rauhassa ainakin vuoden jotta jää edes jotain hiusta millä tehdä kampauksia.
jos on vinkkejä niin jakakaa toki:)
lisäksi minulla oli paha hiustenlähtö vähän aikaa sitten ja puolet tukasta putosi pois:O
nyt on tukottain tullut uuttatukkaa joka on parin sentin mittaista:/
onko kokemuksia priorinista?
siis ihan kaikki teidän toimivat niksit ois nyt tervetulleita:) tahdon pitkät hiukset ja en luovuta ennenkuin saan ne:D

5

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nonia

      Eipä siihen muuta konstia ole kuin kärsivällisesti kasvattaa, ja olla leikkaamatta tukkaa. Se välivaihe siinä se hirvein on, kun ei saa oikein mitenkään siististi laitettua tukkaansa.
      Itse aloitin muutama vuosi sitten kerrostetusta aivan lyhyestä kasvattaa pitkää tukkaa. Ongelmana vielä luonnonkihara. Vaahtoa, pinnejä, pantoja, huiveja, ja järjettömästi päättäväisyyttä saada pitkä tukka.
      Avuksi olen ostanut Vahva Piimaa-pillereitä, syön niitä edelleen. Siinä on Biotiinia, Piimaata, Kalsiumia, Kromia, C-,ja D-vitamiineja, ja Magnesiumia. Jotain hyötyä uskon saaneeni, kynnetkin ovat nyt paljon kestävämmät. Vasta muutaman purkin syötyäni huomasin tuloksia, eli taas sitä kärsivällisyyttä vaadittiin siihenkin.
      Vahva Piimaata saa Apteekista ja nykyisin myös Cittareista, taitaa siellä olla hieman halvempaakin.
      Tällä hetkellä olen pitkätukkainen, jopa lyhyt otsatukkakin on "kaukaista historiaa." Pituus lähentelee vyötäröä. Pesun ja normaalin hoito-aineen lisäksi laitan joka kerta latvasuihketta, etteivät pääse murtumaan poikki.
      Onnea operaatioon, ja kasvata sitä kärsivällisyyttäsi ja tahtoa saada pitkät hiukset, niin onnistut!

    • Jdlfjösjlfjtkzmgjfl

      Tuosta leikkauksesta sen verran, että käy leikkauttamassa latvoja n. 4kk välein(tai tietysti riippuen missä kunnossa latvat on). Ja kannattaa sieltä niistä pisimmistä ottaa joka kerta pikkusen enemmän, mutta ehdottomasti myös niitä kerrostuksia. Vaikka vain sentti, mutta jos kerrostuksia ei leikkaa ollenkaan, ei ne pääse kasvamaan, vaan pelkästään hapristuu latvasta. Eli jos annat leikata aina välillä, saat loppupeleissä hyväkuntoiset pitkät hiukset. Jos et leikkauta, voit saada pitkät hiukset, mutta hyvinkin huonokuntoisina..

      Ja latvoihin (varsinkin lyhyimpiin kerrostettuihin) kannattaa kyllä käyttää latvasuojaa/öljyä tms. Auttaa pysymään hyvänä. Eli seuraavan kerran kun kampaajalle menet, pyydä suosituksia parhaista tuotteista juuri sinun hiuksillesi. Ja vaikka et heti menisi leikkaamaankaan, kannattaa ainaki tuotteita käydä hakemassa :)

    • hiusongelmaaa

      ap täällä hei! kiitos vinkeistä täytyy siis vain kärsivällisesti odottaa:( onneksi perheessä on kampaaja joten pyydän häntä leikkaamaan ronskimmin ensikerralla ja jatkan sitten sitkeesti kasvattamista:)

    • ghkhjk

      Yksi keino tietty on leikellä pikku saksilla yksittäisiä kaksihaaraisia pois, ainakin niistä latvoista jotka jo ulottuu silmien eteen lähempään tarkasteluun. Mulla siis myös kasvatus menossa ja hidasta on.. Julmaa tosiaan on se että kerrostukset kärsii ja hapristuu eniten eikä tunnu kasvavan ollenkaan :(

    • Nonia

      Niiden hapristuvien latvojen takia tosiaan kannattaa käyttää hyvälaatuista latvasuihketta säännöllisesti vielä normaalin hoito-ainekäsittelyn jälkeen. Kuiville öljyisempää tai korjaavaa, vallinnan varaa nykyisin riittää ihan marketeissakin.
      Aiemmin pitkätukkaisena latvoissani oli paljon kaksihaaraisia, tällä uudella kierroksella olen välttynyt lähes kokonaan, ja uskon sen pitkälti johtuvan juuri noista latvahoidoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe