!-Loistava makupari-!

AiEttäOn

Tein puolukkasurvosta ja makeutin sen karppisokerilla, paljon maukkaampaa kuin makeuttamaton tai perinteisellä sokerilla makeutettu ja mikä parasta hammas ystävällistä, hiilaritonta ja kaloritonta!

16

27736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosse66

      miksi ihmeessä kaupasta saa valmista missä on säilyvyytyä ja makua parantavia aineita mukana

    • UteliasKysyy

      Kerro nyt mitä on karppisokeri, en ole ennen kuullut?

      • hpv

        Erythtrioli eri eräs sokerialkoholi.


    • AiEttäOn

      Marketista saa kalliimpaa kuin tavan sokeri mutta saman näköistä ja maistuukin melkein sokerilta. Ei hiilareita, kaloireita eikä syöntirajoituksia edes raskaana oleville!

      • hpv

        Saksan ebaysta saa suunilleen 75 €/10 kg rahteineen. Tilaus lähtee parin viikon kuluttua.


      • AiEttäOn
        hpv kirjoitti:

        Saksan ebaysta saa suunilleen 75 €/10 kg rahteineen. Tilaus lähtee parin viikon kuluttua.

        Prismassa maksaa 430 g pussukka muistaakseni vitosen luokkaa, riittää minun käytössä useita kuukausia.


      • hpv
        AiEttäOn kirjoitti:

        Prismassa maksaa 430 g pussukka muistaakseni vitosen luokkaa, riittää minun käytössä useita kuukausia.

        Jep, tuo kun ei mene pilalle ja hinta on puolet Suomen hinnoista niin itse tilaan mieluummin Saksasta. Tuo on muuten City-Marketissa toista kymppiä.

        Ajattelin korvata tuolla aamulattessa makeutustabletit eli minulla olisi kulutus jo pelkästään tuon takia 4 kg vuodessa niin arvioisin 10 kg menevän kahdessa. Säästöä tulee sitten se 75 euroa per ämpäri.


    • eisitäeiei

      Täytyyhän puolukkahillossa olla sokeria,muuten on liian hapanta.Varmasti noissa "korvike"sokereissakin kohta keksitään syöpää aiheuttavaa ainetta.
      Olin nimittäin juuri ostanut mehulingon ja siinä omenan päivässä mehuksi,niin heti tuli omenassa on asedaltehydiä joka aiheuttaa syöpää.Mieliala laskee juoda sitä mehua,vaan jos tosi on niin mikä on hyväksi?!

      • hpv

        Ei noista 'Omenassa on asetaldehydiä' -jutuista kannata välittää. Kaikissa elintarvikkeissa on jotain syöpää aiheuttavaa, määrät vaan ovat yleensä hyvin pieniä ja hedelmien positiiviset vaikutukset ovat suuremmat kuin negatiiviset. Hedelmät kyllä kannattaa syödä sellaisenaan eikä mehuna.

        Erytritolilla ei tiedetä vakavia terveysriskejä, tilanne tosin saattaa muuttua.

        Oma sokerin käyttöni on hyvin vaatimatonta mutta parikin kiloa vuodessa pois on ihan hyvä juttu.


    • TomiTakata

      Näitä karppisokereita ym. tulee markkinoille siksi koska karppaajat ovat yleisesti melko yksinkertaista porukkaa, kouluttamattomia eläkeläisiä jne.

      • hpv

        Karppisokeri on markkinoilla siksi, että se on hyvä keinomakeutusaine. Maistuu sokerille eikä sisällä energiaa. Ei sitä muualla myydä karppisokerina.


    • Makeeta.elämää

      Kuinka paljon ihmisen pitäisi syödä puolukkasurvosta, että se olisi hänen terveydelleen vahingollista sokerin takia!
      Sokeria on monissa ruoka-aineissa mukana, ja nehän ne salaa lisäävät turhaa sokerin käyttöä. Miksi esim. tavallisessa ruokaleivässä voi olla sokeria? Mitä se siellä tekee?

      • hpv

        Viljassa on hieman sokeria itsessään ja käyminen lisää sen määrää myös. Sitten sitä lisätään kohoaminen nopeuttamiseksi ja maun vuoksi. Määrät ovat pieniä eikä niillä ole terveydellistä merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe