Teatteriesitys Jyväskylässä

vanha.käppänä

Hei kaikki ipulaiset ja kannattajat!

13.2.2016 järjestetään hotelli Albassa Jyväskylässä tositapahtumiin perustuva teatteriesitys "Itsenäisyyspuolueen tulevaisuus".

Pääosissa näytelmässä ovat entinen pitkäaikainen puheenjohtaja Antti Pesonen, vanhan liiton Mauri Nygård ja uutta ajattelua vaativa Sheikki.

Pesosen joukkueessa sivurooleissa ovat mm. Satakunnan tontut sekä EKK ja Ninnu.

Nygårdin roolituksesta vastaa Pro Finland -tiimi.

Sheikin joukkueen sivurooleissa ovat lähinnä uudet nuoret ipulaiset sekä muutama vanhempi käppänä.

Tervetuloa sankoin joukoin katsomaan tosielämän teatteritapahtumaa! Liput vain 20 euroa ja se sisältää ruokailun klo 15.00 ja kahvituksen näytelmän väliajalla.

Asu on vapaa, mutta pakollinen.

Tervetuloa!

53

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osallistun

      Jess, osallistun Sheikin joukkueeseen!

      Nyt onkin hyvä, että jokainen joukkue kertoo ajatuksensa, miten Suomi saataisiin nousuun, niin silloin kokousväki tietää, mitä joukkuetta kannattaa äänestää jatkoon.

    • Tulejanäe

      Muista ilmoittautua 5.2. mennessä [email protected]

      Tätä et voi jättää näkemättä. Takaan ja melkeinpä vannon, että tämmöistä tosielämän draamaa et muualta näe.

      Kauniit ja rohkeat on out, Emmerdale on out, Yle-uutiset on out. "Itsenäisyyspuolueen tulevaisuus" on in.

    • draamaqueen

      Onko tietoa vieläkö lippuja on saatavilla, vai joko esitys on loppuunmyyty?

      Tämähän pääosan esittäjä on oikea draamaqueen, järjestää kokouksiin tarvittavaa draamaa. Milloin sairastui, milloin parani ja väliaikoina draamasta pitävät huolen tontut pikku apulaisineen.

      Ei kai tämä sentään yhden miehen tai rouvansa show ole. Nyt on kysymys pikkuisen tärkeimmistä asoista.

    • mukaanko

      Toi 20 euroo vähän arveluttaa eikö edes eläkelläiset / työttömät pääse halvemmalla?
      (Eikö tollaseen kuluvat rahat pitäs olla toimeentulon korvattavia "hyväksyttäviä menoja"?)
      Ja mistä miltäkin kylältä lähtee kimppakyyti "tapahtumaan" vai eikö köyhii sinne halutakkaan?
      yx köyhä (voi olla) yx ääni? 1 000 000 köyhää voi olla 1 000 000 ääntä?
      ja suomessahan köyhii piisaa ;)
      (ihan vinkkinä)

      • RitvaPuolakka

        Ei se voi tietenkään olla halvempi, jos hotelli laskuttaa tuon, eikä IPUlla ole varaa maksaa jäsenistön ruokailua.

        Jos joku jäsen haluaisi tulla mukaan, mutta ei ole vara ruokailuun ja väliaikakahviin, niin kannattaa olla yhteydessä Marjo Luotoon, niin sitten voitaisiin vaikka kerätä kolehti, jotta kaikki pääsisivät ruokailemaan ja kahvittelemaan myös.

        Kyydit ovat tietenkin toinen kustannuserä myös. Itse tulen Oulusta OnniBussilla ja edestakainen maksu on 32 euroa. Kaverin kanssa jaan hotellihuoneen ja se on 40 euroa, jonka lisäksi siis tuo tarjoilumaksu 20 e. Väkisinkin siinä satanen tuhraantuu, eli ei se halpaa lystiä ole.

        Siksi kannattaa kehittää suoran demokratian toimintoja, jolloin jokainen jäsen voi kotikoneeltaan vaikuttaa IPUn asioihin ilman kalliita kokouksiin osallistumismaksuja.


      • Ajokortti-kelpaa

        Kimppakyydeistä kannatta kysyä oman piirin vastuuhenkilöiltä.
        mielestäni muuten ainoastaan jäsenile tulee myöntää puheoikeus. Täällä kommentointiin osallistuu kaikenmaailman hörhötrollit jotka vain tykkäävät kiusata ihmisiä. Sellaisia ei kokoukseen tarvita. Ja henkilöllisyyspaperit kysyttävä, jos ei "vastaanottovirkailijat" tunne!


    • Mahtavaa

      Kannattaa selvittää, mitä se Sheikin uusi ajattelu oikeasti tarkoittaa.

      Sheikki on tehnyt selväksi, että haluaa jatkossa puoluehallituksen puuttuvan piirien toimintaan. Tähän kykeneväisiä ei taida kovin monin olla. Ei ainakaan Ipun nuoriso, joka haluaa mielistellä jokaista.

      • RitvaPuolakka

        Haluaako Sheikki puoluehallituksen puuttuvan piirien toimintaan ja millä tavalla?

        Jos hän haluaa tukea piirien toimintaa, niin se on ok. Jos hän taas haluaa, että piirien toimintaa rajoitetaan siten, että piirit eivät saa itse päättää, se taas ei ole ok.

        Oulun piirin puheenjohtajana toimiessani, Muutos 2011 -puolue otti minuun yhteyttä vaaliliitto-asiassa. Koska olin ollut Muutos 2011:n kansanedustajaehdokas ja tiesin heidän agendansa, suhtauduin ehdotukseen myötämielisesti.

        Koska ymmärsin myös vaalimatematiikan, tiesin että vajaalla listalla ei ole mitään mahdollisuutta kummankaan taistella isoja puolueita vastaan.

        IPUn hallitus esti vaaliliiton, eli se esti menestymisen Oulun piirissä. Lisäksi se asetti erään ehdokkaan, joka oli tunnettu Oulun piirissä Suomussalmen keisarina tai jotakin sinne päin, ehdokkaaksi toisen piirin alueelle, jolloin hän ei tuonut ääniä Oulun piirille.

        Oulun piirin vaalityö tuhottiin totaalisesti, vaikka jo puoli vuotta ennen vaaleja lähetimme jäsenkirjeitä ja päivitimme jäsenlistaa. Saimme jo ihmisiä tekemään vaalityötä, mutta kun he näkivät, että IPUn hallitus tuhosi työmme, he jättivät asian sikseen.

        Siis kysymys kuuluu, haluaako Sheikki tukea piirien toimintaa vai rajoitaa sitä?


      • ihan.kuutamolla

        "ipun nuoriso haluaa haluaa mielistellä kaikkia!, oot kyllä niin kujalla että terve!! Jos et mitää mistää tiedä, ole hiljaa!


      • Mahtavaa
        ihan.kuutamolla kirjoitti:

        "ipun nuoriso haluaa haluaa mielistellä kaikkia!, oot kyllä niin kujalla että terve!! Jos et mitää mistää tiedä, ole hiljaa!

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Nuoriso ei saa rivejä suoriksi.


      • painukoot.vittuhun
        Mahtavaa kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Nuoriso ei saa rivejä suoriksi.

        Ei saa Pesoslaisetkaan!


      • Mielipiteeni

        Sheikillä tuskin mitään uutta ajattelua on. Olen huomannut että jakaa ihmiset kavereihin ja vihollisiin. Sellainen ei johtajaksi sovi. Pelkkää harmia ja riitoja olis luvassa.


    • RitvaPuolakk

      Tässähän on unohdettu täysin Mikko Vapa ja hänen kannattajansa. Minua ainakin miellyttää Mikon ennakkoluuloton asenne sekä hänen älykkyytensä.

      Mikko kannattaa suoraa demokratiaa ja on aina valmis puuttumaan epäkohtiin ja tekemään niihin korjausehdotuksia.

      Jos minulla olisi valta valita, niin Mikon valitsisin hallinnolliseksi johtajaksi ja Sheikin taasen kenttällä olevaksi johtajaksi.

      Maurilla on paljon tietoa, jota ei kannata jättää huomioimatta. Antti ansaitsee kunniapuheenjohtajan arvonimen, mutta enää hänestä ei ole saamaan IPUa nousuun.

      Nämä neljä miestä ovat mielestäni avainasemassa IPUn nousuun. Jokaisella on naisensa takanaan.

      Mutta, kun olin IPUn Oulun piirin puheenjohtaja, Mauri alkoi levittämään minusta sontaa. Kun pyysin Anttia puuttumaan tähän asiaan, mitä hän teki? Minäpä kerron mitä Antti teki. Hän katkaisi viestit siten, ettei minulle tullut enää sähköposteja, eli kuten kiusaajat tekee, kiusattu eristetään.

      Ei ole mitään mahdollisuutta, että Antilla tai Maurilla olisi jatkaa IPUssa puheenjohtajina, koska he ovat osoittaneet täydellisen naisen puolustamisen heikkouden. Molemmat ovat ääliöitä, joita en voi ikinä kunnioittaa.

      • JohtopäätöksenAika

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.


      • aikansa.kutakin
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.

        Taitaa tonttu siellä kirjoitella..
        Ritva kirjoittelee nimittäin hyvinkin asiaa!


      • JohtopäätöksenAika

        Sekö että hän nimittelee sekä Anttia että Mauria ääliöiksi on mielestäsi "asiaa"? Ritva pyrkii selvästi hajottamaan IPUn. Hänhän oli aikaisemmin Muutos 2011:ssa, mutta hänellä meni siellä sukset ristiin erinäisten henkilöiden kanssa ja hän siirtyi IPUun. Hän ei tosiaan ole mikään helppo luonne. Toivottavasti hän löytää itselleen poliittisen kodin jostain muualta.


      • RitvaPuolakka
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.

        En minä puhu mitään mihinkään sävyyn, vaan kerron miten asiat on mennyt. Erittäin outoa, että sinä kerrot minulle, mitä minä ajattelen.

        En todellakaan polttele siltojani minkään, koska ei minulla ole siihen mitään tarvetta.

        Ainoa tarve, mikä minulla on, on saada Suomi itsenäiseksi valtioksi. Kirjoitan kirjoituksiani ja jos joku huomaa, että niissä on on jotakin ideaa, niin se on hvä juttu.


      • RitvaPuolakka
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Sekö että hän nimittelee sekä Anttia että Mauria ääliöiksi on mielestäsi "asiaa"? Ritva pyrkii selvästi hajottamaan IPUn. Hänhän oli aikaisemmin Muutos 2011:ssa, mutta hänellä meni siellä sukset ristiin erinäisten henkilöiden kanssa ja hän siirtyi IPUun. Hän ei tosiaan ole mikään helppo luonne. Toivottavasti hän löytää itselleen poliittisen kodin jostain muualta.

        Missä olen Anttia ja Mauria nimitellyt ääliöiksi?

        Ei minulla todellakaan ole sukset mennyt ristiin Muutoksessa. Ei kai Muutoksen porukat olisi pyytäneet minua vaaliyhteistyöhön, jos näin olisi.

        Eija, sinä olet ääliö, kun puhut paskaa.


      • NiinMetsäVastaa

        Jos nimittelee julkisesti jotain henkilöä esim. "ääliöksi, jota ei voi ikinä kunnioittaa", se tarkoittaa aina sitä, että poltat siltasi tähän henkilöön. Ihmisen on nimittäin aina kannettava vastuu sanomisistaan, ja parhaillaan leviää tieto IPUn jäsenten keskuudessa siitä, mitä olet sanonut näistä kahdesta. Jos kerran koet, että et halua olla näiden henkilöiden kanssa missään tekemisissä, on vaikea nähdä mitään järjellistä syytä sinulle jatkaa IPUssa.


      • JohtopäätöksenAika
        RitvaPuolakka kirjoitti:

        Missä olen Anttia ja Mauria nimitellyt ääliöiksi?

        Ei minulla todellakaan ole sukset mennyt ristiin Muutoksessa. Ei kai Muutoksen porukat olisi pyytäneet minua vaaliyhteistyöhön, jos näin olisi.

        Eija, sinä olet ääliö, kun puhut paskaa.

        Tässä samassa viestiketjussa tietenkin (31.1.2016 23:23). Ja nyt nimittelit myös Eijaa (1.2.2016 0:25)


      • Existenss

        RP ei näköjään osaa yhtään hillitä itseään.


      • RitvaPuolakka
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.

        Haista paska.

        Olen ollut rehellinen ja oikeudenmukainen koko ajan.

        Missä sinä olit silloin kun minua alistettiin? Et auttanut minua, vaan olit Antin ja Maurin puolelella.

        Olet nainen, jota en tule koskaan kunnioittamaan.

        Olet nainen, joka ei edes älyä puolustaa naista.

        Olet kusipää, enkä kunnioita sinua ikäpäivänä.

        Suksi vittuun.


      • joriitti
        RitvaPuolakka kirjoitti:

        Haista paska.

        Olen ollut rehellinen ja oikeudenmukainen koko ajan.

        Missä sinä olit silloin kun minua alistettiin? Et auttanut minua, vaan olit Antin ja Maurin puolelella.

        Olet nainen, jota en tule koskaan kunnioittamaan.

        Olet nainen, joka ei edes älyä puolustaa naista.

        Olet kusipää, enkä kunnioita sinua ikäpäivänä.

        Suksi vittuun.

        Mahtava Ritva, nähdään Jyväskyässä.

        Ei sun kannata noista väilttää. Tontut, pesoset ja muut kahelit heitetään hevon kuuseen.


      • RitvaPuolakka
        Existenss kirjoitti:

        RP ei näköjään osaa yhtään hillitä itseään.

        En osaa, enkä aiokaan osata. Opettele edes kirjoittamaan nimeni oikein. Se on Ritva Puolakka.

        Kuka sinua puolustaa, kun miehesi pieksää sinua? Kuka lastasi puolustaa, kun hänellä on hätä? Ei ole ruokaa tai sijaa missä nukkua?

        Hauku minua niin paljon kuin haluat, mutta muista se, että tulen aina sinulle sanomaan, että olit kusipää, kun et auttanut sitä pikkutyttöä tai poikaa, kun hän tarvitsi sinun apuasi.

        Tule silloin sanomaan, että Ritva Puolakka oli väärässä.


      • RitvaPuolakka
        Existenss kirjoitti:

        RP ei näköjään osaa yhtään hillitä itseään.

        Eija, lupasit minulle apuasi, ettei Lena, Mauri tai Antti kiusaa minua. Mitä sinä teit?

        Et mitään. Esität että olet joku lastensuojeluihminen, mutta pakko sanoa että sinusta on parempi pysyä kaukana.

        Niin kuin teistä kaikista.


      • Kaikkiritvansyytä

        Paljon totta tulee Ritvan suusta. Hän joutui tyypillisen Ipu-kiusaamisen uhriksi kuten niin monet ennen häntä.

        Tontut ja kumppanit tietenkin kääntävät tämän Ritvan syyksi. Aivan kuten Sheikin herjaaminenkin on Sheikin syy. Ja Vapaa pilkkaavat viestit johtuvat Vapasta. Kiusaajaporukan syy mikään ei koskaan tietenkään ole.


      • kaakkois-suomalainen
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.

        Olet sitä mieltä että kiusaaminen on oikein?
        Olet sitä mieltä että naisia saa kiusata miten mielii, eikä siitä tarvitse kenenkään välittää?
        Sinulle on aivan yhdentekevää vaikka IPU:ssa ihmisiä on kiusattu ja selkäänpuukotettu jo vuosia puolueen valtaapitävien (Pesoslaiset) taholta?
        Olet sitä mieltä että Ritvan kiusaaminen on ollut OK?

        Kiusaaminen on aina väärin tapahtuu se sitten töissä, koulussa, harrastuksissa tai missä tahansa ja niin sen tulee olla IPU:ssakin tai jos te olette sitä mieltä että jatkukoon ennallaan, niin sitten tämän puolueen voi todellakin kuopata!

        Kiusaamista ei nyky aikana tarvitse, eikä tule kenenkään sietää enää missään!

        Moderneista työyhteisöistä kiusaajat savustetaan ulos!


      • KulkureidenKuningas

        No. Moni sanoo sinusta tuota samaa.


      • mietintämyssy_jokaiselle
        Kaikkiritvansyytä kirjoitti:

        Paljon totta tulee Ritvan suusta. Hän joutui tyypillisen Ipu-kiusaamisen uhriksi kuten niin monet ennen häntä.

        Tontut ja kumppanit tietenkin kääntävät tämän Ritvan syyksi. Aivan kuten Sheikin herjaaminenkin on Sheikin syy. Ja Vapaa pilkkaavat viestit johtuvat Vapasta. Kiusaajaporukan syy mikään ei koskaan tietenkään ole.

        Onko aina kaikki kiusaamista? Jokin asia voi johtua väärinymmärryksestä.


      • ammattikiusaajat
        mietintämyssy_jokaiselle kirjoitti:

        Onko aina kaikki kiusaamista? Jokin asia voi johtua väärinymmärryksestä.

        Tontut ymmärtävät aina tahallaan väärin!


      • jokuuluu
        joriitti kirjoitti:

        Mahtava Ritva, nähdään Jyväskyässä.

        Ei sun kannata noista väilttää. Tontut, pesoset ja muut kahelit heitetään hevon kuuseen.

        Alkaa kuulostamaan vallankumoukselta. Toivottavasti ei vasemmistokumoukselta. Jospa rehellisyydenkumoukselta kaiken tämän epärehellisen EU-ajan jälkeen.


      • Miettimisen-aihetta

        Vai on Antti ääliö. Sopisi aloittaa itsensö analysoinnista. Voi hyvää päivää.


      • IlmainenToimitus
        JohtopäätöksenAika kirjoitti:

        Olet ilmeisesti tullut siihen lopputulokseen, että siirryt toimimaan jossain toisessa puolueessa, kun kerran puhut heistä tuohon sävyyn ja muutenkin yrität hajottaa puoluetta. Muuten et polttaisi siltojasi tuolla tavalla. Toivottavasti tosiaan tiedät, mitä nyt olet tekemässä.

        Tosi hyvä muistutus. Voisit varmaan muistutella useamminkin.
        Yleisenä ohjeena ihan joka ikiselle että korkki kiinni silloin kun julkisilla palstoilla kirjoitellaan. Muistaa sitten itsekin paremmin mitä on tullut sanottua. Liikuttuneessa tai kiihtyneessä mielentilassa ei kenenkään kannata kirjoittaa yhtään mitään. Ei varsinkaan arvostella muita. Ikävä lukeakin sellaisia.
        No kohtahan minä saan tästä mielipiteestäni haukkujen ryöpyn.


      • EVOTotta
        RitvaPuolakka kirjoitti:

        Haista paska.

        Olen ollut rehellinen ja oikeudenmukainen koko ajan.

        Missä sinä olit silloin kun minua alistettiin? Et auttanut minua, vaan olit Antin ja Maurin puolelella.

        Olet nainen, jota en tule koskaan kunnioittamaan.

        Olet nainen, joka ei edes älyä puolustaa naista.

        Olet kusipää, enkä kunnioita sinua ikäpäivänä.

        Suksi vittuun.

        Onko ongelmia? Todella harmillista.


    • onpasAlasMenty

      Miettikääpä nyt jumankauta hiukan mitä tänne kirjottelette! Kuvitteletteko te oikeesti, että Ipulla on näiden teidän juttujen jälkeen mitään tulevaisuutta? Ei kukaan valtapuolueidenkaan jäsenet haistattele paskaa toisilleen koko Suomen edessä. Kyllä on puoluetoimintaa.

      • RitvaPuolakka

        Pidätkö sinä valtapuolueiden toimintaa jotenkin esimerkillisenä?

        Mielestäni IPUn ei pidäkään toimia kuten valtapuolueet. Kannatatko ennemmin takanapäin mustamaalaamista? Sitähän valtapuolueissa harrastetaan ja IPUnko pitäisi ottaa siitä esimerkkiä.

        Minä edustan yksityishenkilöä, vaikka olenkin IPUn jäsen. En kuulu mihinkään päättäviin elimiin, vaan olen pöyristynyt tavasta, jolla IPU jäseniään kohtelee.

        Jos ei muutosta ole saatu aikaan sisältäpäin, sitä tehdään julkisesti. Jäsenten rahat on käytetty riitelyyn ja monien tuhansien herjaussähköpostien lähettelyyn toisilleen. Milloin ollaan oltu erottelemassa ketäkin, milloin mistäkin syystä.

        Mitä sinä sanoisit tähän osallistuneelle henkilölle? Että kiitos, olipa esimerkillisesti toimittu. Ruma sana on sanottava, silloin kun siihen on aihetta.


      • nimmarix

        Tuolla nimiteltiin eräitä henkilöitä ääliöksi ja kirjoittaja oli
        Ritva Puolakk, oliko tämä Ritva vai joku muu?

        Ritva väitti ettei ole ketään nimitellyt joten jos nyt joku kirjoittelee
        Ritvan nimissä noin nimeä väärinkäytäen niin on kyllä oikein käärmeensikiö, tuo on halpamaisinta mitä tiedän.

        Ritvan koko nimeä ei voi kukaan käyttää kun se on rekisteröity,
        jos Ritva luet tämän niin kerro olitko se sinä vai joku muu.


      • RitvaPuolakka
        nimmarix kirjoitti:

        Tuolla nimiteltiin eräitä henkilöitä ääliöksi ja kirjoittaja oli
        Ritva Puolakk, oliko tämä Ritva vai joku muu?

        Ritva väitti ettei ole ketään nimitellyt joten jos nyt joku kirjoittelee
        Ritvan nimissä noin nimeä väärinkäytäen niin on kyllä oikein käärmeensikiö, tuo on halpamaisinta mitä tiedän.

        Ritvan koko nimeä ei voi kukaan käyttää kun se on rekisteröity,
        jos Ritva luet tämän niin kerro olitko se sinä vai joku muu.

        Hei "nimmarix"!

        Kyllä se olin ihan minä itse. Joku haukkui minua hajottajaksi, yhteistyökyvyttömäksi jne. ja suutuin siitä niin, etten enää itsekään muistanut mitä olin kirjoittanut.

        Jostain syystä nimimerkki tarjosi tuota RitvaPuolakk ja hyväksyin sen.

        Ritva Puolakka on siis sanojensa takana. Sitä ei voi tietenkään täällä todentaa, mutta jos joku haluaa varmentaa, niin voi laittaa sähköpostia [email protected].

        Olen siis sitä mieltä edelleen, että Pesonen ja Nygård ovat ääliöitä, kun kielsivät vaaliliiton. Lisäksi Lena Wiksten toitotti rasismiaan facebookissa vaaliliittoasiassa ja sitä oli tosi nolo lukea. Jokainen, joka ymmärttää edes hivenen vaalimatematiikasta tajuaa, että yksin emme voi voittaa.

        Eija Kiviharju-Ketolaa pidän sinänsä isänmaallisena naisena, mutta hänen toimensa hallituksessa, eivät ole hyväksyttäviä. Meillä on sentään iso jäsenmaksu, 40 euroa vuodessa, joten en todellakaan ole maksanut sitä keskinäiseen riitelyyn, vaan IPUn toiminnan kehittämiseen. Hän on siis myös ääliö, koska on käyttänyt luottamustani väärin.

        Jos joku haluaa minut tästä oikeuteen haastaa, niin olkaa hyvät. Ääliön arvonimenkin voi saada vain kerran. Jos parantaa tapansa, niin sitten ei ole enää ääliö, vaan vaikkapa älykkö.

        Tänään kun luin vanhan kirjoitukseni kirkon sekoiltua rasismillaan Rajat kiinni! -liikettä vastaan, itku tuli kun muistelin omaa kohteluani IPUssa. http://www.ritvapuolakka.fi/412996916


      • Koittakaapärjätä

        Kuka ääliö sitten tuota mummoa ehdotti puoluehallitukseen ja kuka ääliö taloudenhoitajan vakanssiin?
        Hoi IPU:n johtoväki. Olisi kannattanut lukea Suomi24:ää.


      • RitvaPuolakka
        Koittakaapärjätä kirjoitti:

        Kuka ääliö sitten tuota mummoa ehdotti puoluehallitukseen ja kuka ääliö taloudenhoitajan vakanssiin?
        Hoi IPU:n johtoväki. Olisi kannattanut lukea Suomi24:ää.

        Oli lukenut kokousväki Suomi24:ää ja ilmeisesti siksi minut valittiinkin puoluehallitukseen:)

        Luultavasti minua esitettiin ja kannatettiin kuitenkin osaamiseni takia. http://www.ritvapuolakka.fi/

        Harvoin enää tulistun, kun ikä on jo vähän rauhoittanut, mutta joskus kun näen että nyt on puututtava, teen sen niin että asiaan varmasti reagoidaan.


    • kaksikymmentäseitsemän
      • 4979merkkiäjäljellä

        Mauttomuuden huippu.


    • ipuveteran

      Kyllä varmasti tämän viestiketjun lukeminen karkoittaa viimeisetkin jäsenet.
      Yksi asia, näin vinkkinä, silloin kun kirjoitat palstalle, pyri käyttämään neutraalia sanastoa.
      Jos haukut jonkun, käytä sellaisia ilmaisuja jotka ovat korrekteja. Julkuseen viestiketjuun on turhaa tuoda mitään keskinäisiä vääntöjä koska lukijat eivät näistä ole tietoisia.
      Hyvää menestystä jatkamallanne tiellä.

      • RitvaPuolakka

        Kiitos kommentistasi "ipuveteran".

        Jäsenet on kyllä karkoitettu johdon toimesta jo ajat sitten. Ainoastaan uudet ipulaiset voivat tilanteen pelastaa, jos enää mitään pelastettavissa on.

        Minä käytän semmoista sanastoa kuin haluan, eikä kukaan voi minulta sitä kieltää. Toki uskon Suomen oikeuslaitokseen ja jos se kieltää minulta esimerkiksi ääliö-sanan käytön, niin olisihan mukava nähdä, pääsisinkö täysihoitolaan valtion varoilla.

        Miten jonkun voi haukkua korrektisti? Mielestäni esim. hajottaja, voi vaikuttaa korrektilta, mutta sen tarkoitus on asettaa ihminen epäilyksenalaiseksi jostakin, mitä hän ei edes tiedä tehneensä.

        Luin tänään tänne laitetun linkin Jaakko Jukkolan eroamisesta. Siinä hän kertoi, että hänet on leimattu hajottajaksi myös. Siis isänmaallinen mies.

        Minä kerron niin kuin asiat näen, enkä laita mitään kiusaamiseen pehmeään viittaan, jonka todistamisessa onkin sitten hankala vääntö.

        Työpaikkakiusaaminen on loputtava IPUssa. Itse menen Jyväskylään antamaan ääneni ihmisille, joiden katson oikeasti olevan isänmaan asialla.


      • siksiliityin

        Hyvä Ritva, kun ihmistä loukataan on luonnollista että hän suuttuu
        ja siinä kipunat sinkoilee, joskus niitä katuu myöhemmin mutta se kuuluu elämään.
        Liekö maailmassa yhtään ihmistä joka ei silloin tällöin polta päreitään vaikka jälkeenpäin katuiskin.

        Olen joskus toivonut että Pesonen tulistuisi tarvittaessa mutta sitä lie turha odottaa, hän vaikenee silloin kun pitäisi ruma sana sanoa niinkuin se on.

        Pesonen on nyt saanut täällä melkoisen ryöpyn niskaansa, osin aiheesta ja myös aiheetta,
        tosiasia on että IPU taantuu jos tämä sama meno jatkuu,
        nyt tarvitaan terästä sanoihin ja tekoihin, eikä Pesosesta sitä löydy.

        Jokainen meistä on omanlaisensa, Pesonen on hiljainen mietiskelijä
        ja sen ansiosta meillä on valtava tietolaari "kohti tasapainoa"
        sarjassa, tämän vuoksi ja kymmenen vuoden p,johtajuudesta
        haluaisin kiittää Pesosta kunniapuheenjohtajuudella josta voi sitten myöhemmin asettua ehdolle minne haluaa,
        nyt on vain saatava uutta energiaa ja tekemisen makua,
        jos puolueeksi haluamme.

        Suomen itsenäisyys on minulle tärkein asia, ei puolue eikä johtajat,
        mutta toivon IPUn olevan se joka itsenäisyytemme pelastaa.


      • En.tykkää

        Ei todella kuuluu elämään kirjoitella ihan levottomia ja haukkua ilkeästi ihmisiä sinullakaan varmasti ei ole mitään todelista tietoa että oikeasti kukaan olisi toiminut kuin Ritva väittää, en alennu hänen nyyhkylinkkejä edes katsomaan kun osaa kirjoittaa muista niin ilkeäasti.


    • Ipun.hyvä.linja

      Sehän meni oikein hyvin. Kiitos vaan kutsusta!

    • PIaLindequist

      Hämmentävää luettavaa tämä ketju. Myös tuo kutsukirje - onneksi näen se vasta nyt, kokouksen jälkeen. En olisi tunkeutunut seurueeseen eilen illalla, Ritva Puolakka, jos olisin tiennyt nuo ryhmittelyt. Kunpa ipulainen voisi kohdata ipulaisen iloiten yhteisestä päämäärästä. Kolmen vuoden poliittinen hiljaiseloni, joka liittyy isoon muutokseen yksityiselämässäni, on pitänyt minut ulkona näistä riidoista. En ihan saa selvää, millaista apua vaille olet jäänyt, mutta kuulostaa tosi pahalta.

    • onneks_olkoon

      Melodraamaa ja dragikomiikkaa koko teatterin täydeltä.

    • Ei.hassumpaa

      Kohtuullisen hyvin meni kaikki. Sääliksi kävi vain uuden hallituksen jäseniä jotka monet pitkämatkalaiset joutuivat jäämään vielä kokoustamaan kun kello oli luoja ties mitä ja monikin arvattavasti oli lähtenyt kohti Jyväskylää jo varsin varhain
      ja vaikka vastalauseita kokousta vastaan kyllä kuuluikin mutta niitä ei otettu huomioon. Tietäähän sen mitä päätöksiä puolipökerrykisissä syntyy.

      Tuosta en tiedä menikö ihan oikein kun kaikki hallituksen jäsenet ei välttämättä ollut edes kokouskutsua kuulemassa.

      Uuden hallituksen kokoonpano kuitenkin kohtalaisen hyvä.

      • ei.toimi

        Katin kontit. Siellä istuu edelleen Wiksten ja Herrala.


    • HyvätNäyttelijät

      Tämä oli hyvä kappale, monet roolisuoritukset olivat hyviä ja syvimmän vaikutukseen teki minuun Lenan toinen roolisuoritus eli se missä hän esitteli paitsi ipuhuhistoriansa niin myös ja erityisesti ajatuksiaan. Tämä esittäytyminen keräsikin ylivoimaisesti eniten kättentaputuksia.

      Lena saa ilmeisesti toisaalta myös kunniamaininnan ärsyttävimmästä suorituksesta kun joidenkin mielestä jostain syystä oli niin väärin esittää kahtatoista nimeä yhdellä kertaa. Joku siellä puhisikin kuinka tämä menee niin väärin, niin väärin.

      No sitten oli kyllä tummahiuksinen naisihminen jonka puhetta moni kuunteli kuin henkeä haukkoen. Pullakahvit olisi siinä kohtaa varmuudella menneet väärän kurkkuun, jota myös henkitorveksi kutsutaan.

    • ipuveteran

      No, valinnat on tehty. Jos uusi taloudenhoitaja pari viikkoa sitten on haukkunut ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittua, puolueen entistä puheenjohtajaa, ääliöksi, yhteistyölle ei kyllä edellytyksiä ole. Voi tietysti väittää, että kaikki on sovittu hyvässä hengessä, annettu anteeksi. Ehkä näin on, mutta varmasti mitään ei ole unohdettu.
      Ylimääräisessä kokouksessa kävi aivan ennakolta odotettu tulos valinnoissa. Ne jotka osaavat ne jatkavat. Mukaan on hallitukseen otettu joitain uusia toimijoita joilla teetetään jalkatyöt. Näille annetaan ymmärtää, että tulevaisuudessa he johtavat puoluetta. Kaikki tämä olisi ymmärrettävää jos kyseessä olisi puolue tai organisaatio jolla on todellista vaikutusvaltaa asioiden muuttamiseen. Nyt ns. puolue yrittää epätoivoisesti kerätä kannatuskortteja päästäkseen puoluerekisteriin. Joskus on varsin osuvasti sanottu, että puolue on sellainen kuin kannattajansa. Pitää kyllä paikkansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe