Käsittämättömän kallis hinta kun vie viralliselle erikoispajalle esim. Seat Leon Cupran käsittelyyn. Toki kaksinkertaiseen hintaan sisältyy paremmat renkaat, enemmän tehoa, alustan päivitystä ja ulkonäkömuutoksia suuntaan "pärinäpetteri-imago"
Silti ne etuvetoiset kipposet eivät saa tehoja tiehen ja paljon tehottomalla takavetoisella lähtö tapahtuu paljon paremmin ja räjähtävämmin. Lisäksi takavetoisella on yleensä nykyään 50/50 painonjakauma ja aina parempi ajettavuus jo lähtökohdiltaan.
http://www.autobild.de/artikel/getunte-kompaktsportler-im-vergleich-1330609.html
Mittaustulokset suljetulla alueella kertovat seuraavaa:
JE DESIGN Seat Leon Cupra 330 hv / 420 Nm (etuveto)
0-50 2,8s
0-100 6,1 s
Special VW Scirocco R 338 hv / 458 Nm (etuveto)
0-50 2,7s
0-100 5,6s
Hauska todeta, että perus takavetoisella Premium-dieselillä pysyy ihan mukavasti noiden tahdissa ja lähdössä vie sitten takaveto noita raskaasti virittyjä pärinäpetterileluja kuin vierasta sikaa.
http://www.autobild.de/artikel/bmw-320d-fl-mercedes-c-250-d-test-6013027.html
Mercedes C250 Cdi 204 hv/ 500 Nm (takaveto)
0-50 2,3 s
0-100 6,9s
BMW 320dA 190 hv / 400 Nm (takaveto)
0-50 2,4s
0-100 7,3s
Lisäksi nykyään noin kymppitonnin arvoinen käytetty takaveto 2007 Opel GT (265 hv) pärjää ihan mukavasti jopa nelivetoiselle ja tehokkaammalle Audi TTS quattrolle (274 hv). Opel GT jättää sitten nuo etuvetoiset, paljon tehokkaammat kipot kuin tikku paskaan lähdössä ja pärjää kovemmissa vauhdeissa niille myös mukavasti.
http://www.autobild.de/artikel/vergleich-opel-gt-audi-tts-720773.html
Opel GT
0-50 2,1s
0-100 5,8s
Audi TT-S quattro
0-50 1,9 s
0-100 5,7 s
Kuten huomataan käytännön suorituskykymittauksissa, etuvetoiset kiihtyvät paikaltaan surkasti. Paljon tehottomampi takaveto lähtee helpommin ja paremmin, ja on myös parempi ajettava ylipäätänsä.
330 hevosvoimainen 2.0 TSI
63
206
Vastaukset
- paskanaamaSkodistit
ELi skeida RS kyykytetään hemmetin helposti vaikka polkupyörällä
- Tärkeysjärjestykseen
Mitä väliä?
- harrasta-harrastusta
Tärkeysjärjestykseen kirjoitti:
Mitä väliä?
Onhan se harrastuksena ihan hyvä.
- Master.Of.The.Art
Skodan Octavia RS vastaavat tulokset
http://www.autobild.de/artikel/ford-focus-st-skoda-octavia-rs-kombi-vergleich-4435919.html
OCU RS TSI 220hv
0-50 3,2s
0-100 6,8s
Jää kuin tikku paskaan!- tikkuskeida
niin jää
- 458982
Nelivetoa sais olla
- 4_x_4
Löytyyhän nelivetokin jos vaan on malmia millä sellaisen lunastaa.
- RuneBergis
ja sitten voi vaan ihmetellä, et mitä hittoa joku 2.0 TDI koneisella Skeidalla nykivä luulee kun jotain pitää pelleillä ja yrittää näyttää kokoajan liikenteessä, vain sääliä tuo Skoda herättää
- oeoeoeoeoeoeoo
vetäköö handuun
- SkodaNasse
Ei oo piliä eikä handuja
- Volkkariiiiiiiiiiiiii
Tää on hauska.....
https://youtu.be/2i3mXBJNb0s - SuurJohtaja
No antaa tulla vastine ja sitä perinteistä skodidtien vikinää! Vai onko kirjoituskyky mennyt siellä peräkamarissa nyyhkyttäessä omaa Skodaelämää?
- SportOcu1.2tsi
Mitä väliä?
- OwnCupra
Ihan perus 265 Seat Cupralla
0-100km/h 5,9s (Mitattu pleiserillä)
Huiput 259km/h , jolloin rajoitin ottaa vastaan, että ihan pellepuheita aloittajalla.- Että_häh
Mikähän se pleiseri oikein mahtaa olla? Peiseler-pyörääkö tarkoitat?
https://de.wikipedia.org/wiki/Peiselerrad - Master.Of.The.Art
Väität siis ihan tosissasi olevasi autotoimittajien mittaukset olevan ihan fuulaa? Huom: Ovat ajaneet pirusti enemmän ja parempia autoja kuin sinä. Ja Cuprut ja Räsät kyykähtää että hupsis vain. Kannattaa miettiä seuraavalla kerralla, että pärjäätkö lähdössä edes 200 hv takavetoiselle diesel-Bemarille tai Meselle. Ja tunge se ajanottokellosi hanuriisi, kukahan vaan voi sanella tänne mielikuvitusaikoja ilman todisteita. Aloituksesta näät ihan oikeita tuloksia ilman mielikuvituskerrointa
- karseat-kippaset
Kyllä paperilla näyttää hienoilta suorituskykyarvoilta, mutta noistahan hajoo koneet ja voimansiirto kiihdytyksissä noista vag-kippasista. Siinä ei sitten tehot paljon paina. Paskalaatu on paskaa vaikka kuinka olisi hienoja speksejä paperilla. Kuten edellä jo todettu, se fakta, että pito tiehen ei pysy näissä vaaputtavissa kipoissa, takaa sen että skeidat eivät kiihdy kunnolla.
- vRSTurbo
Autotoimittajat ovat mitä ovat. Kun testataan autoja, halutaan vakioida mittaustapa. Paikaltaan tehtävissä kiihdytyksissä tämä tarkoittaa kierrosten pitämistä maksimiväännön kohdalla ja nopeaa kytkimen nostoa. Sama homma tehdään jokaiselle autolle. Eivät ne toimittajat etsi optimaalisinta lähtötapaa eri autoille.
Toimittajien luoma illuusio on se, että etuvetoista tehokasta autoa ei voi kiihdyttää alle 6 sekkaan 0-100 km/h. Sehän on täyttä paskaa, sillä "imaisemalla" tehty lähtö on paljon nopeampi kuin kumin jauhaminen. Testailin tätä aikoinaan GPS:n kanssa. Pääsin "perinteisellä" menetelmällä 6,5 sekuntiin ja maltillisemmalla tavalla 5,8 sekuntiin.
Kun pito menetetään heti lähdössä, auto jauhaa koko kakkosen läpi sutien ja kiihtyvyysajat tippuvat. Sen sijaan kytkimellä imaisu maltillisemmalla kaasulla ykkösellä ja kierrosten ollessa tapissa vaihto kakkoselle ja sitten lämää tiskiin ja homma alkaa toimia.- VaiSkeidaRS
Kyllä ne testaavat ihan eri tavoilla ja erilaisilla kombinaatioilla, lisäksi laittavat parhaan saadun ajan julkaisuun. Noilla testiautoilla ei oikesti ajeta vain muutamaa metriä ja kirjoiteta arvio, lehdistöautoilla ajetaan usein jopa useita tuhansia kilometrejä riippuen julkaisun arvosta ja näkyvyydestä.Tietenkin skeidasankari luulee, ettei voi olla mahdollista. Skodisti luulee sekö itsestään mettä autostaan liikoja, vaikka se RS on vain etuvetoinen rieska. Voit ilman todisteita ladata vaikka minkälaisia haaveaikoja kirjoituksiasi, minäkin painelin salitreenin jälkeen jopolla lihasvoimalla 3,6 s 0-100 km/h. Ota asioista selvää, mutta toisaalta eihän kokemattomalta haaveilijalta voi vielä paljoa odottaa.
- olettaa.sopii
Mahtaa olla ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta tärkeää.
- OpelMantaTurbo
Tässä kunnon esimerkki kuinka kevät koittaa ja tappiin viritetetyt Vagin etuvetoiset kipat kyykkäilevät syvään
- ProKyykyttelijä
Kyykytin tänään todella rajusti Skodan, sen kuski alkoi nyyhkyttämään autossaan, katse oli alakuloinen ja katse suuntautui nöyrästi alaspäin ja alahuuli väpätti kuin esikoululaisella. Kyykytin ensimmäisessä liikennevaloissa ja seuraavissa valoissa vierelläni naureskellen seuraain Skodistin väpättävää leukaa
- jusu_petteri_7v
Hehheeehee. Kyllä siinä kootaloota paskakikkarakäkkärä kuskin naama venähtää
- HarjoitellenMestariksi
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- WartburgTrabantSkoda
330 hv eikä lähes mihinkään!
- JaJäääät
Ja jäät jopa 330 hv lapsellisella,rumalla pärinäpetteri Skeida RS Octaavilla jollekin aikuisille tehdylle kunnon premium-perusdieselille
- NoKunhanKyselen
Mitä väliä?
- lässyähän.riittää
Olikos sulla jotain asiaa, vai keskitytkö vain persaukisten itkuihin?
- SkodaSkeida
Itkettääkl noin kovasti kun sinullekin irvistää politrukin-maski rumasti ja kippasi on säälittävä skeida
- Takaveto.Yliveto
Aika mopoja jos 0-50 2,8 s ja 0-100 6,1 s yli 300 hv etuvetopaskalla jossa ei ole pitoa eikö ohjautuvuutta. Alle 200 hv takavedollakin lähtee paljon ripeämmin liikkeelle ja 0-100 jää vain hieman 150 hv tehoerosta huolimatta
- Takaa.olen.työntänyt
Tuo taitaa selittää hyvin, etten ole koskaan osunut etuvetoiseen bussiin.
- fkdkdkdkkkfiixi
Totta
- Master.Of.The.Art
Vieläkö itkuisilta skodistielta tulee perättömiä väittämiä ja numeeristen faktojen vääntelyä omaksi edukseen mittaustuloksesta? Fakta on, että sekä se vakio Ocu-RS 220 hv, viritetyt VW Scirocco 340 hv että 330 hv Seat Leon Cupra R ovat tekniikkansa ja voimansiirtonsa takia aina häviäjiä ja alakynnessä jo mekaanisen pidon suhteen. Ajo-ominaisuuksissa etuvetokipat ovat sitten vielä kauempana jäljessä todella ärsyttävine piirteineen
- NiinSeVaanOn
"Käsittämättömän kallis hinta kun vie viralliselle erikoispajalle"
Persaukiset tuppaavat miettimään hintoja. - faktaa.tiskiin
Mikäs noista sylkee parhaiten erilaisia saastoja ilmaan?
- halpuutusmakkaraSkoda
Juu todellinen nuija vie halpis-VAG ruokaansa virittämölle ja maksaa itsensä kipeäksi kun oikeasti sporttiseksi alunperin rakennetut ja oikealla vetotavalla olevat menevät oikealta ja vasemmalta ohi pienemmistä tehoista huolimatta.
- espanyol
Vai ruokaansa?
- Skodaakyykytellään
Skodistille luonnollinen asento on kyykyssä ja liikenteessä kyykytettynä. Ihme, ettei evoluutio ole vielä muokannut skodistista vielä kyyryselkäisempää kuin nykyään näkee. Ajan kuluessa skodistin kehityskaari eriytyy omaksi lajikseen, sammakon kaltaiseksi humanokonnaksi
- OmpaKadullaMittaa
Että tuollaisia mietit... On siinä Helkamalla työsarkaa markkinoinnissa vielä jäljellä. No, eivätpä kaltaisiasi asiakkaaksi toistaiseksi tarvitse. Maksukykyisiäkin riittää.
- jjjjjjjikkkkkk
Ny kyykyttelemään
- Snägäris
No ohan tuo 330 heppaseks aika hidas jos 0--100 6 eikä toi liikkeelle lähtö kyl vakuuta. Varmaa sutii ja sulattaa etugummit ja kuski vaa ihmettelee ku mitää ei tapahdu
- Koulunpenkki
Onko tämä tarpeellista?
- nssnsnsn
Ja jäät dieselille sillä viritetyllä kippanalla
- Säälittävää
Hei.nyt aikuisten oikeesti....Haloo....skeidaan riittää kork.reilu sata öljyä syövää kaakkia...jos noita räjähtäviä pommeja vielä virittää niin tuskin pääsee edes siwaan ja takaisin...Älkää oikeesti enää naurattako yhtään....skeida on skoda ja piste....
- Viihdepalsta.hohohoo
Mutta hei! Sinähän se tässä pelle olet. Sinähän täällä notkut ihmisiä naurattamassa.
- Takapotku
Oli mukavaa tänään kyyytellä skeidoja niin perkeleesti! Olenkin ittanut skeidat oikein kyykytyskohteiksi, joka kerta kun on skoda valoissa vieressä niin repäisen semmoisen lähdön, että skeida jää nuolemaan tomua
- Pärinäpetterinseikkailut
Miltäs tuntuu skenaario olisi vaikka seuraavanlainen: Skeidapetteri on käynyt aiheuttamassa pärinämobiilinsa jossakin hikipajalla. Skodapojalla on hirveä hinku lähteä ajelulle testaamaan entistä pahemmin vetelevää epätasapainoista kajakkia. Pärinäpetteri ei kuitenkaan tajua, että 40-50 hevosvoiman tehonlisäys 220 hv -> 260-270 hv ei juurikaan paranna yli 200 hv etuvetoisen pulkan 0-100 km/h aikaa kuin max. 0,5 sekuntia. 0-50 km/h aika ei juuri parane. Viivoilla tämä pärinäpetteri häviää lähdössä BMW 320D tai Mersun c250, sen jälkeen skeidapoju itkee kipassaan ja ihmettelee. Hermostuksissaan repii virlä sillä ritsalla kotimatkalla sakot. Oikeasti sporttisilla autoilla ajavat vain nauravat RS-mallistolle kuten myös Seat Cupra pärinäjunnuille. BMW 320d tai M-B C250 eivät ole edes sporttisia eikä valmistaja niin väitäkään, niissä n sentään vetotapa ja ajettavuus tehty oikein.
- tosiontosi
Itse jos joutuisin / pakotettaisiin ajamaan jollakin Skoda RS-mallilla, niin painaisin lippiksen tai pipon syvälle päähän ja katse maahan suunnattuna ajaisin sillä lapsellisella kippanalla. En todellakaan luulisi liikoja keskinkertaisesta etuvetoräppänästä, kun tiedän, että on niin monia vanhempiakin autoja jotka ovat parempia ja sporttisempia.
- kyyk-destiny
Kannattaa vielä repiä penkit pois ja olla reilusti kyykyssä siellä etupenkillä. Harmi jos lentää mukkelismakkelis, mutta sellainen on skoodailijan arki.
- M.O.T.A
Huomioni kiinnittyy myös etuvetoisen virittelyn kustannuksiin. Jo rakenteensa vuoksi ajo-ominaisuuksiltaan heikkoa etuvetoa ei kannata virittää ollenkaan, mutta ainahan löytyy tietämättömiä pärinäpetterihenkisiä "sankareita" jotka ovat niin kiintyneet fanaattisesti Volkswagen konsernin kippoihin, että virittelevät etuvetoa (NAURUA!!!) suurilla rahasummilla, vaikka koko projektissa ei ole mitään järkeä. 330 hv etuveto ei kiihdyttää juuri esim. 280 hv etuvetoa paremmin pito-ongelmien takia, vetoakselit ovat kovilla kuten myös tiiviisti pakattu muu voimansiirto, ajo-ominaisuudet heikkenevät entisestään ja vetelyä sekä ratin vispaamista on kaikkialla kaasun painalluksella. Etuvetofanaatikonhan on tätä vaikea uskoa kun olette tietenkin pienessä mielessänne kokemuspuutteistanne huolimatta kaikkitietäväisiä myös autoasioiden suhteen.
- siitinseat
Irtoaako etuvedoaaa renkaat tuolla teholla?
- ruostuvatSkodat
No onhan se huvittavaa kun joku räkänokkaisen virittetyllä vanhalla Seatilla lähtee repimään sitä 300 hevosvoimaa irti ja ei lähde paikaltaan minnekkään vaan viereisellä kaistalla oleva takavetoinen perhediesel menee samaan tahtiin. Siinä räkänokkaa harmittaa varmasti kovasti kun idiootti oli iskenyt kaikki viikkorahansa pärinäsiivilänsä virittelyyn
- kihift
mikä on räkänokkaisen, kerro mulle ja muillekin.
- 320d_d
Lyön vaikka vetoa että tuollainen Bemun tai Mesen dieseli pätkii mennen tullen automaattina jonkun äärimmilleen viritetym etuvetoisen manuaalivaihteisem Cupran. On hankalaa kiihdyttää rivakasti tuollaista etuvetoista kun vaihdot täytyy osua nappiin ja samalla ohjaus pyörii ja etupää vetelee ja pomppii pidon puutteesta.
- Ghjkllyu
Tottahan se on, että etuvedolla ei riitä pito lähdössä. Mutta kyllä se cupra vie noita diesel mersuja ja bemuja sen satasen jälkeen.
- sioooo
Jollain pakettiautollakin tuollaisen skeida Seatin kyykyttää
- hybridillä.ohi
Täytyy huomioida että esim. Bemarin 330e hybridi (: 252hv) takaveto (45 000e) kulkee mitatusti:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 6,1s
Siinä alkaa kaikki viikkorahansa virirykseen ja typerään tuunaukseen käyttäneellä lippispää amiksella vittu-huudot raikumaan kylillä kun ei pääse yli 300hv viritetyllä Cupralla ohi sallituissa nopeuksissa millään... Tietenkin kortti hyllylle vauhdeissa niin sitten voi päästä ohi,mutta fiksu ei laittomiin nopeuksiin kiihdyttele... - eitaidapärjätä
Mites pärjääks noi takavetoset missään muualla ku 0-100 ja 0-50 kiihdytyksissä?
Ajattelin jos vaikka haluaa ajaa kovaa jossain mutkatiellä?
SEAT Leon Cupra Nürburgring - Rekord 7'58''
https://www.youtube.com/watch?v=I_XifitNdQU- no.miten.on
Olihan esim. Bmw M235i sama aika. Takavetoisena ja suurinpiietein samalla teho/paino-suhteella (320hv). Cupra painaa vähemmän ja Bemarin säädettävän sport-alustan jäykin asetus saisi olla tiukempi (parhaat ajat kuitenkin tulevat arkiajossa epämukavalla alustalla).
Tässä ei varmaan kannata mainita kuinka takavetoinen 192 hevosvoimainen päivitetty 2016 Lotus Elise kiertää ratoja, siinä jää etuvetoiset kaikilla osa-alueilla ihmettelemään ajamisen uskomatonta hauskuutta ja tarkkuutta. Lotus myös nopeampi kun kelloa vastaan mitataan... - kiinnostavaaa
Onkohan tällä videolla olevassa M3 bemussa jotain vikaa koska se ei pääse radalla Seatin Cuprasta ohi? Jos kerran 330 on jo noin paljon nopeampi kuin Seat luulisi että M3 tehoikkaimpana ja parhailla ajo-ominaisuuksilla menisi menojaan ratakierroksella. Mutta ei kuitenkaan ohi mene. Hieman ihmetyttää että mihin ne BMW:n tehota ja ajoominaisuudet katoaa kun auto talutetaan kaupasta ulos?
https://youtu.be/tBNuJk-V-Ls
- Bilstein.track
Eikö olekin totta että on muuten myös huomattavasti edullisempaa päivittää takavetoinen ratakelvollisemmaksi kovia aikoja varten alustaltaan,jarruiltaan ja renkailtaan kuin päästä eroon etuvetoisen epätasapainoisesta rakenteesta (vaihtoehto: täydellinen voimansiirtokonversio toiseen vetotapaan: todella kallista) ja etupyörien liiallisesta rasituksesta joka ei tee hyvää varsinkaan ajettavuudelle.
- mietisuusiks
Eiole. Vertaa vaikka Fird Fiesta ST malliin 1.6T koneella
https://www.youtube.com/watch?v=Fzb6z6f0cbY
Edullisin, hitain 0-100 kiihtyvä, on kuitenkin paras.
Se ei tee autosta parasta ettäse kiihtyyparhaiten 0-50 tai 0-100.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2132300Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691756Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831575- 531482
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1381203Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2271074- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56899Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61821