Minulla on 5000e osakkeet

RiskejäONotettavaNYT

Mitä mieltä olette tästä minun toiminnasta, eli minä olen sijoittanut 5000e aina yhteen yhtiöön kerralla ja kun olen voitolla n 200-300e niin myyn kaikki pois ja kerään voitot joista tosin vähennetään välityspalkkio 7e ja pääomavero 30% Sitten etsin ja opiskelen taas seuraavan yhtiön jota ostan tuolla n 4000e panoksella jne jne. Minä olen itse ajatellut asia niin että ei minulla ole aikaa odotella monia vuosia noin pienellä osakesalkulla ja että minä hyödyn ja kartutan salkkuani tällä kyseisellä toiminnalla paljon nopeammin. Toki tiedän että tähän liittyy suuria riskiä, mutta ne riskit on nyt vaan otettava jos meinaan kerätä rahaa.

Olen aloittanut osakkeiden ostamiset noin vuosi sitten ja olen siis tehnyt vain muutaman myynnin josta saanut voittoa, onko minulla ollut kenties ehkä tuuriakin matkassa :)

12

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikealla.linjalla.olet

      Nouseviin kursseihin parasta sijoitustulosta tekee todistettavasti tikkaa heittävä simpanssi. Nyt on ollut pitkän aikaa tilanne, jossa kuka tahansa, joka osaa edes syödä veitsellä ja haarukalla, on tehnyt voittoa. Älä nyt turhaa onnittele itseäsi.

      Sijoitustapasi on koettu ja monen haisevan rikkaan sijoittajan käyttämä. Mutta sinä tosin olet unohtanut puolet koko "strategiasta": mitä teet, kun tulee turskaa?

      Muuan Saudi-Arabialainen prinssi (niitähän siellä riittää) esitteli aikoinaan Fortune-lehdessä strategiaansa: Jos sijoitus nousee 15%, hän myy heti. Jos sijoitus laskee 10% hän myy heti. Aivan riippumatta siitä, onko yhtiö "hyvä" tai "huono". Kaverin näin hoitama "harrastussalkku" oli kooltaan jotain sadan miljoonan dollarin luokkaa. Hyvin tuolla tienasi.

    • hohjaa

      Mitä välittäjää käytät? Voisin ostaa sen osakkeita, koska sehän tuossa hommassa rikastuu kaikkein eniten.

    • Voi.noinkin.tehdä

      Minä taas ajattelin eläkkeellä ruveta samaan leikkiin kun aloittaja. Sittenhän sitä joutaa. Ostin tammikuussa Fortumia, ovat jo nousseet. Odotan kuitenkin osinkoja, koska on varaa pitää kauemminkin. Mutta yhtä hyvin kannattasi myydä.
      Laita exceliin tulot ja kulut, siinä näet, miten paljon kulut haukkaavat ja mikä on todellinen voitto. Itse ostan aina kerralla 1000 kpl.

    • Vakuusvaje

      Kääntäisin menettelysi juuri päinvastaiseksi. Jos olet tehnyt onnistuneen sijoituksen ja osake on noussut, osta lisää. Kastele puutarhasi hyviä taimia äläkä aina kitke parhaita pois. Rauhallisemmalla toiminnalla saat aikaa myöten suurempia voittoja ja säästät välityskuluissa.

      • kuinkassitten

        Tuo odottamisen menstys riippuu kokonaan siitä, onko ostanut osakkeet suursijoittajan tekemän alamäen vaiheessa, vai ylämäen vaiheessa.
        Alhaalla ollessa ostetut kannattaa pitää melko kauan, ylhäällä ollessa pois heti, kun voitto vaikka juuri tuon 15%. Ihan ylhäällä ollessa ei edes kannata ostaa, ja koskee kaikkia osakkeita, ehkä valtavalla osingolla olevat kannattaa pitää ainakin sen yli.


      • kewadq
        kuinkassitten kirjoitti:

        Tuo odottamisen menstys riippuu kokonaan siitä, onko ostanut osakkeet suursijoittajan tekemän alamäen vaiheessa, vai ylämäen vaiheessa.
        Alhaalla ollessa ostetut kannattaa pitää melko kauan, ylhäällä ollessa pois heti, kun voitto vaikka juuri tuon 15%. Ihan ylhäällä ollessa ei edes kannata ostaa, ja koskee kaikkia osakkeita, ehkä valtavalla osingolla olevat kannattaa pitää ainakin sen yli.

        Tai sitten ostaa vain koko ajan lisää, niin huomaa parinkymmenen vuoden päästä olevansa varsin varakas.

        Tämä on paras strategia kaikille niille, jotka eivät omista hyvää kristallipalloa.


      • kuinkassitten
        kewadq kirjoitti:

        Tai sitten ostaa vain koko ajan lisää, niin huomaa parinkymmenen vuoden päästä olevansa varsin varakas.

        Tämä on paras strategia kaikille niille, jotka eivät omista hyvää kristallipalloa.

        Siinäpä se, täytyy olla kovin varakas jo alunperin, jos ostaa koko ajan lisää!


      • kewadq
        kuinkassitten kirjoitti:

        Siinäpä se, täytyy olla kovin varakas jo alunperin, jos ostaa koko ajan lisää!

        Ei todellakaan tarvitse. Pitää vaan olla juoksevat menot pienemmät kuin tulot, niin sen erotuksen voi laittaa sijoituksiin.


      • Näin-kävi
        kewadq kirjoitti:

        Tai sitten ostaa vain koko ajan lisää, niin huomaa parinkymmenen vuoden päästä olevansa varsin varakas.

        Tämä on paras strategia kaikille niille, jotka eivät omista hyvää kristallipalloa.

        Itsellä ei ole kokemusta kun ei ole tähän asti ollut rahaa sijoituksiin (kolmen vuoden kuluttua tilanne muuttuu ja sitten pitää itsekin tutustua aihepiiriin paremmin). Mutta tuo strategia "always buy never sell" toimi erinomaisesti miehelläni. Hän osti parinkymmenen vuoden aikana osakkeita säännöllisesti mutta ei koskaan myynyt. Kun hän realisoi salkkunsa pari vuotta sitten (ostimme asunnon ja hän halusi ottaa mahdollisimman vähän lainaa) hän sai siitä noin kaksi kertaa enemmän kuin mitä oli osakkeista maksanut. Ihan hyvää tasaista tuottoa siitä tuli.

        Hän maksoi lainansa pois niin nopeasti kuin pystyi ja on nyt alkanut taas kerätä osakesalkkua. Strategia on sama, keskittyy osakkeisiin jotka maksavat hyvää osinkoa (viime vuoden aikana lähinnä USA:laisiin yhtiöihin) ja ostaa säännöllisesti lisää mutta ei myy.


      • kuinkassitten
        kewadq kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvitse. Pitää vaan olla juoksevat menot pienemmät kuin tulot, niin sen erotuksen voi laittaa sijoituksiin.

        Voin ilmoittaa, että sellaisilla konsteilla, että ansiotulot ovat isommat, kuin menot, ei juurikaan onnistu tuottava sijoittaminen.
        Jos tuottavaa sijoittamista aikoo touhuta, on pystyttävä useilla tuhansilla ostamaan jotain osaketta kerralla, että sillä olisi todellisen muutaman vuoden periodilla rikastumisen kanssa mitään nmahdollisuuksia.
        Merkittävä osakesijoitustuotto kyllä perustuu siihen, että on mitä myydä sitten kun hinta on korkea. Koska silloin kun hinta on alhaalla, ei juuri pidä myydä, vaan ostaa.
        Näin menettelevät useimmat parempia tuottoja keräävät. Rahat tulevat aroilta piensijoittajilta!


      • kuinkassitten
        kewadq kirjoitti:

        Tai sitten ostaa vain koko ajan lisää, niin huomaa parinkymmenen vuoden päästä olevansa varsin varakas.

        Tämä on paras strategia kaikille niille, jotka eivät omista hyvää kristallipalloa.

        Kyllä parissakymmenessä vuodessa jotain rikastumista tapahtuu taitavalle alalla, kuin alalla- TAITAVALLE! Mutta aina myytävä, kun joku alkaa aloittamaan laskusuunnan, ennen merkittävää laskun tapahtumista.
        Samat osakkeet voi ostaa takaisin sitten, kun nousuunta taas alkaa- ja saa monikertaisen määrän.


    • Omakas

      Järjetöntä. Eikä taida 7e välityspalkkio riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe