Masennus laiskojen tekosyy olla tekemättä töitä.

741

Tuota mieltä todellakin olin kunnes se kuuluisa kamelin selkä katkes. Eli olin joidenkin mielestä sairaalloisen itse varma ja olin sitä mieltä että mua ei mikään kaada. Toisin kävi kyllä vahvinkin kaatuu kun tarpeeksi potkitaan. Itsellä viimeinen niitti tuli ryminällä olin yhtäkkiä tilanteessa jossa kaikkein läheisimmät ja luotettavimmat ihmiset petti luottamuksen ja olivat tehneet sitä jo vuosia. Tuon asian selviäminen kaatoi minut henkisesti tosin itse en sitä tajunnut meni varmaan puolitoista vuotta ennen kuin tajusin että jokin on vinossa. Elin kuin olisin jossain sumussa olen koittanut muistella tuota aikaa vaan en kyllä muista siitä käytännössä mitään. Kun on tuollainen ihminen että luulee ettei mikään kaada ja kaiken kestää niin ei ole niitä kelle tälläisesta asiasta voi kertoa. Lääkärille meno oli kova paikka ja tietenkin sielläkin yritti esittää että ei ole niin rikki kuin todellisuudessa on. Lekuri totesi erittäin vaikean masennuksen ja kallotohtorille meno ja lääkitys tuli. Tuosta kaikesta on jo yli vuosi ja vieläkään ajatukset ei pysy kasassa. Tuttava piiristä kukaan ei tiedä sairauttani ja salaan sen tosi hyvin olen koko ajan tehnyt töitä mutta jaksamisen kanssa taistelen joka päivä olisin todellakin tarvinnut sen sairasloman mutta kohdallani sairasloma ei ole mitenkään mahdollista. Välillä olen tosi turhauntunut sillä olen vain haamu entisestä minästäni kaipaan todella paljon entistä olemustani takaisin. Haluaisin olla taas iloinen ja itsevarma oma itseni. En näe valoa oikein vieläkään tunnelin päässä mutta näen jo kuitenkin sen tunnelin eli kai se lamppu sinne vielä syttyy. Kirjoitin tämän lähinnä siksi että masennus on todellakin sairaus ja sitä ei käsitä ennen kuin se omallekohdalle sattuu. Eli mikäli läheisenne tai ystävänne sairastaa masennusta älkää jättäkö sitä yksin se on se viimeinen asia mitä se haluaa vaikka ulos anti toisin antaa ymmärtää. Itse yritän yksin tämän kanssa taistella ja ajatuksissani todella kaipaisin sitä että joku kysyisi että onko sinulla kaikki hyvin ja että minulla olisi rohkeutta vastata että ei ole. Omalle kohdalle toivon todellakin että tuon edellämainutun kysymyksen kuulisin ja kysyjä näkisi lävitseni ollen sitkeä siinä ettei sinulla ole kaikki hyvin.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggdvv

      Psykiatrit ottavat väittämällä masennusta sairaudeksi sen täysin ulos elämänkontekstista, mikä on mitä törkeintä huijausta, ja se tulee käsitellä siten, että elämänkonteksti otetaa huomioon, koska se kaikki on psykologista, eikä kemiallista epätasapainoa. Halukkaille tietenkin.

    • Kertausharjoitukset

      "Kertaus on opintojen äiti" kuuluu kulunut sananlasku. Masennus ei ole sairaus, vaikka kuinka niin tykkäisit itsellesi ja läheisillesi ja lääkäreille uskotella. Kaksi tai kaksisataa uskovaista ei tee uskomuksesta totta. Näin on luonnon lait säädetty.

    • 353rtgf

      Yleensä saa sitä mitä tilaa, päti aloittajan tapaukseenkin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe