Uusi päivähoitolaki on hyvä asia.

1Pukumies1

1.7 voimaan astuva uusi päivähoitolaki on äärimmäisen hyvä ja tervetullut uudistus maallemme. Hallitusta on kiittäminen ja niiden kaupunkien viisaita päättäjiä, jotka lain itselleen hyväksyivät.
Kerron vähän lain hyvistä puolista.
Se estää harmaatataloutta. Pimeätä työtä tekevä yhteiskuntamme loinen ei enää pysty "työpäivänsä" ajaksi tuomaan lastansa ilmaiseen päivähoitoon.
Työtön äiti tai isä ei voi viedä lastansa enää koko päiväksi ilmaiseen päivähoitoon "oman työpäivänsä" ajaksi.
Tämä myös asvattaa heitä vanhempina.
Laki on kaikille tasapuolinen. Ennen toistatuhatta erilaisia tukia nostava vanhempi on voinut saada kaikkien näiden etuuksien lisäksi myös ilmaisen päivähoidon lapsilleen kun taas työssäkäyvä vanhempi jonka käteen palkasta jää se reilut toistatuhatta joutuu vielä maksamaan lapsensa päivähoidosta moninkertaisen hinnan työttömään verrattuna.
Ei reilua ollenkaan, sanon minä.
Käytännössä uusi päivähoitolaki tarkoittaa sitä että kun toinen vanhemmista jää työttömäksi lapsi menettää kokopäiväisen päivähoitopaikkansa ja sen saa kokopäiväistä päivähoitoa tarvitseva lapsi.
Kokopäiväisen hoitopaikan menettänyt lapsi saa kuitenkin olla hoidossa jatkossakin puolipäivää.
Se myös tarkoittaa että kun minä menen hakemaan iltapäivällä lapseni päivähoidosta tapaan siellä vaan työelämässä menestyviä isiä ja äiteja, sekä näiden perheiden lapsia.
Heitä minun on kiva tervehtiä.

9

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvähyvähyvä

      No on minustakin todella hyvä. Omat lapseni ovat jo aikuisia joten ei kosketa enää meitä. Että enpä ressaa muiden mielen pahoitteluista... on hyvä että itse en enää tarvi. Onneksi tuli nyt eikä sillon kun vielä tarvitsin. Hyvä laki.
      Hyvään aikaan hankin omat lapset, saivat kaikki edut ja palvelut, nyt kaikki lopetetaan tai vähennetään... olemme niin onnekkaita.

      Joskus onni käy,niinkuin tässä asiassa. Emme varmaan pystyisi edes maksaelemaan noita päivähoitokorotuksia mitä nyt on suunnitteilla. Minusta saisi nostaa enempi semmoinen kaksinkertainen maksu olisi tosi hyvä.

      Onneksi ehdimme pois nykyisen lain alta... onni kävi meillä.

      • 1Pukumies1

        Itse asiassa ei ole enää suunnitteilla päivähoitomaksujen korotukset vaan astuvat voimaan 1.7 alkaen, pidän koruksia hyvä asiana, uskon että meillä työssäkäyvillä rahaa maksujen korotustenkin jälkeen on lapsiamme päivähoidossa kuljettaa ja maksamme sen muuten paljon mielellämme koska tiedämme että nyt sen maksavat kaikkien lapsien vanhemmat yhtälailla.
        Semmoinen ilmaiseksi eläminen meidän on saatava suomesta pois kitkettyä.


    • jipiiiiiiiiiiiiiiii

      Tuli hyvään aikaan kun ei ole enää pieniä lapsia!!!! kerrankin onnisti meikää. MUSTA KANS HYVÄ ASIA ETTÄ MAKSUT NOUSEE KOVASTI. Hyvä siksi ettei ite tarvi niitä enää maksella.... ihaaaaaaaaaa... huh huh..

      • ÄitiHesasta

        Lapsia tehdessä pitää aina miettiä onko lapsi myös vara kasvattaa. Itsekkin kannatan tulevaa päivähoitolakia. Hyvä.


    • jepulissssssssssssss

      Joo ei mitään välii vaikka nousis 100 %.... ihan sama, itse en tarvi enää moisia palveluita ja tiukan paikan tullessa lastenlapsillani on mummot ja vaarit... hoitajia löytyy eikä kukaan ota heiltä mitään. Ihanaa... onneksi itse en enää tarvi... nyt saa nousta ihan vapaasti.

      • onko_väärä_paikka

        Ihmettelen miksi tällä palstalla on niin paljon sellaisia, joilla lapsia ei päiväkodissa ole.


    • TyttiFespoo

      Mielestäni myös alempia päivähoitomaksuja tulisi nostaa reilummin koska suurimmatkin maksut nousevat reilusti.
      Tasapuolisuutta.
      Päiväkotien ryhmäkoot ovat jatkossakin liian suuret koska työttömien lapset saavat olla sen puolipäivää kokopäiväisten rinnalla.
      Tämä asia korjautuisi jos päivähoito oikeus olisi vaan kokopäiväistä päivähoitoa tarvitsevilla lapsilla.

      • loistavaaenempivaa

        Minusta päivähoitomaksutt saisi nousta 800 e/lapsi. Hoitajill aon niin huonot palkat että vois niitäkin nostaa. Joka vuosi vois nostaa 200 e. Jäis ne turhat lapset pois.
        Hyvä vaan et nousee, enempi sais, nyt kun itse ei tarvi niin mua ei haittaa.


      • Voinousta
        loistavaaenempivaa kirjoitti:

        Minusta päivähoitomaksutt saisi nousta 800 e/lapsi. Hoitajill aon niin huonot palkat että vois niitäkin nostaa. Joka vuosi vois nostaa 200 e. Jäis ne turhat lapset pois.
        Hyvä vaan et nousee, enempi sais, nyt kun itse ei tarvi niin mua ei haittaa.

        Oliskohan niin , että nostettaisiin ne hoitomaksut niin korkealle, että pienituloisten ei olisisi varaa laittaa lapsiaan hoitoon.
        Olisi paljon kivenpaa viedä oma lapsi sellaiseen hoitoon, jossa kaikkien lasten vanhemmat olisivat hyvätuloisia.
        Ei tarvitsisi pelätä , että heikkotuloisten lapset , opettavat lapselleni huonoa käyttämistä. Sehän on selvää , että näissä huonotuloisissa, on myös heikosti koulutettuja, sivistymätöntä sakkia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe