Meikkivoide kysymyksiä edistyneille meikkaajille

meowy

Mun on aika vaikea kuvailla ihotyyppiäni, mutta hetken lueskeltuani blogeja ja artikkeleita päädyin siihen tulokseen, että mulla vois olla sekaiho. Pohjavärini on roosapohjainen ja kylmään taittuva. Mulla on tosi vaalea iho. Tässä kasvojen ihoni piirteitä:

- Laajentuneet ihohuokoset
- Punoittavia kohtia
- T-alue, huulten alapuolella leuassa oleva alue ja nenän seutu kiiltelevät ja rasvoittuvat helposti
- Ihonalaisia kipeitä finnejä tulee helposti, mutta ne myös häviävät melko nopeasti
- T-alueella ja nenän seudulla paljon mustapäitä

Olen päälle parikymppinen, mutta alle kolmen kympin. Minkälainen meikkivoide sopisi minulle parhaiten? En ole kokeillut vuosien saatossa kovinkaan monia meikkivoiteita tai tarkkaillut, miten ihoni käyttäytyy, mutta sen olen huomannut, että parhaiten meikkivoide on levittynyt minulle meikkisienellä (käytössä tällä hetkellä Beauty blender). Luonnollisimman tuloksen saan sävyttävillä kevyesti peittävillä meikkivoiteilla. Osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä ja sävyä?

Miten usein tällaista sekaihoa tulisi kuoria tai höyryttää? Mikä olisi hyvä kuorintavoide? Entä kuinka usein kasvonaamiota tulisi käyttää?

Minkälainen kasvovoide olisi paras tämän tyyppiselle iholle?

Mulla on kaapissa joitain seerumeja pikakaunistukseen. Miten usein näitä tulisi käyttää ja laitetaanko seerumi kasvovoiteen alle?

Huhhuh, tulipas paljon kysymyksiä! :D
On monia askarruttavia asioita, koska olen vasta opetellut meikkaamaan jotenkuten kunnolla.

5

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CC123

      En voi kyllä sanoa olevani edistynyt meikkaaja, mutta ihosi kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin omani ja parhaaksi olen todennut Lumenen CC-voiteen (sävy light). Alle saman merkin pohjustusvoide. Hyvin peittyy ihon sävyerot.

      • naakkaR

        Komppaan. Lumenen CC -voide on hyvä. Aloittajan iho kuulostaa samanlaiselle kuin omani, tosin olen vähän vanhempi.

        Mene jonnekin missä pääset testaamaan tuon. Olin jostain blogeista sitä katsellut aiemmin ja menin vielä liikkeeseen, missä myyjä auttoi testaamaan leukapieleen ja tutkimaan lopputulosta. Hinta oli suunnilleen sama (n. 16e) netissä ja kivijalkakaupoissa.


    • alkeita

      Iho on henk.koht. asia. Sitä ei opi tuntemaan jonkun toisen ohjeita noudattamalla. Kokeilemalla ja virheitä tekemällä löytyy oikeat aineet ja ihonhoidon rutiinit.
      Tärkeintä on opetella ihon kunnollinen puhdistaminen. Meikki ei peitä kuivan/öljyisen/näppyisen ihon ongelmia.
      Näppyyntyvä iho kannattaa puhdistaa aamuin illoin. Näpyt syntyvät yleensä ihon epäpuhtauksista, ihorasvan tukkiessa huokoset, tai vastaavasti liiallisesta kuorinnasta, ihon kuivumisesta, ruokavaliosta, liikunnan puutteesta, stressistä yms.
      Ihon tarpeista riippuen kosteuttavan/puhdistavan naamion voi laittaa esim. kerran viikossa (ohje pakkauksesta!) koko naamalle tai vain osiin sitä, pestä tai pyyhkiä se pois ja antaa ihon sitten levätä, ennen kuin jatkaa siitä kosteuttamiseen tai meikkiin.
      Voi myös elää nuoruutensa kokonaan ilman naamioita ja alkaa käyttää niitä vasta myöhemmin, tai unohtaa koko naamiotouhun. Se on oma valinta, jossa pääosaa esittää raha ja oman ihon tarpeet.
      Myös ihon puhdistamiseen meikeistä on olemassa sata erilaista tapaa ja tyyliä, pääasia siinä on meikkiaineiden perusteellinen irrottaminen iholta. Ne voi esim. notkeuttaa maitomaiseksi puhdistusemulsiolla/-balsamilla ja sitten pyyhkiä/pestä maidon pois. Sen jälkeen kasvovesi tai vain vedellä kostutettu vanu, jolla pyyhkiessä ihoa näkee heti onko kaikki meikki lähtenyt vai tarvitaanko lisäkierros. Huokosiin jäävät meikkiaineet aiheuttavat helposti tukoksia ja ihoon nousee näppyjä.
      Kuorinnasta: ns. mekaaninen kuorinta (erilaisilla rakeilla) myös stimuloi ihoa ja lisää siten talineritystä. Kemiallinen kuorinta (glykoli- tai maitohappoa sis. tuote) poistaa ihonpinnan kuolleen solukkon ilman hierontaa. Ja aurinkoon ei sitten kannata astua heti minkäänlaisen kuorinnan jälkeen.
      Molempia kuorinta-aineita löytyy varmaan jo marketeistakin eri ihotyypeille, mutta nekin kannattaa testata ensin, sillä allergiset reaktiot ovat mahdollisia.
      Puhdistuksen jälkeen kosteuttaminen. Voi laittaa puhtaalle iholle aina ensin seerumin, tai ei tarvi käyttää seerumeita ollenkaan, pelkkä kosteusvoidekin riittää, tai käyttää seerumia vain tarvittaessa kosteusvoiteen alla, jne. Yövoiteitakaan eivät kaikki käytä koko elämänsä aikana, joten....
      Kun iho on puhdas ja kosteutettu, on pohja valmis ja sille voidaan alkaa levittää meikkivoiteita.
      Meikkivoide ja sen oikea sävy löytyvät nekin vain kokeilemalla. Testeristä tippa omalle iholle mahd. luonnollisessa valossa, tai pyydä myyjältä näyte, jos haluat testata värin kotona ennen kuin ostat yhtään mitään. Talvella ihon väri on erilainen kuin kesällä jne.... Tämä on loputonta.
      Ei kannata ärsyttää isoa liikaa kaikenmaailman kemikaaleilla ellei se tarvitse muuta kuin simppelin puhdistuksen ja kosteutuksen. Mainoslauseet ovat aivan eri asia kuin se, mitä sinun ihosi todellisuudessa kaipaa. Järki mukana testailussa siis.

      • ohikulkumatkalainen

        Kiitos tiedoista! Muistutit tärkeistä perusasioista jotka meinaa itseltäkin unohtua! :)


    • 5718

      Minulla on aika samanlainen iho kuin sinulla, joten kerron tässä omia lemppareitani. Meikkipohjassani olen käyttänyt jo muutaman vuoden ajan Lumenen matifying primeria. Tätä levitän siis kasvojeni rasvoittuviin kohtiin: otsaan, nenään ja "leukaan". Meikkivoiteena minäkin käytän Lumenen CC voidetta vaaleimmassa sävyssä. Siinä riittää peittävyyttä, mutta se on myös melko kosteuttavaa, eikä jää kiinni ihon kuivempiin kohtiin. Etenkin tuon edellä mainitun primerin kanssa toimii täydellisesti. Puuterina käytän jotain Lumenen puuteria, joka ei tosin varmaankaan ole se paras mahdollinen, etsin vielä parempaa vaihtoehtoa sille. Vinkkinä myös että mukana kannattaa kantaa mukana puuteripapereita, joilla ihon voi taputella taas mattapintaiseksi, kuitenkin niin että öljyn saa myös pois iholta. Näitä saa esimerkiksi Body Shopista. Rasvoittuvimpiin kohtiin suosittelen Lumenen turvenaamiota käytettäväksi kerran viikossa. Kuorinta-aineena käytän mitä milloinkin, kuorinnankin teen noin kerran viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe