Mitä minä sanoin jo

lukihäiriöinen

Järisyttävä Nokia-romahdus – Nytkö tuli selitys?

Nokian osake on tänään romahtanut Helsingin pörssissä huolimatta siitä, että yhtiö kertoi tuoreen patenttiratkaisun vaikuttavan Nokia Technologies -liiketoimintaryhmänsä talouteen positiivisesti.

Jopa Nokiaa seuraava analyysipalvelu Inderes puhuu ”yllättävän negatiivisesta markkinareaktiosta”. Nokian osake on ollut yli 10 prosentin laskussa. Uutistoimisto Bloombergin mukaan yhtiön markkina-arvosta on pyyhkiytynyt pois yli neljä miljardia euroa. Romahdus on ollut suurin sitten huhtikuun.

Bloombergin siteeraamat analyytikot selittävät markkinareaktiota sillä, että odotukset kerta kaikkiaan olivat kovemmat.

32

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollainen kerran kuplinut ja sittemmin rommannut yritys on pulmallinen osakesalkussa. Kurssi ylireagoi aivan jokaiseen uutiseen ja tapahtumaan, yleensä tietysti voimakkaimmin laskusuuntaan.

      Ei nyt kuitenkaan unohdeta kuinka satumaisen rikkaita Nokia aikoinaan teki tuhansista suomalaisista. Siinä oli kuplarahastuksen meininkiä ja kurssirommin kärsivät lähinnä ulkomaiset eläkerahastot. Siinä mielessä asuntokupla ja -rommi olivat ja taas ovat pelkästään sisäistä varainsiirtoa Suomen sisällä.

    • keppihevoinen

      No missä sä olet mitään sanonut jo?

    • asuntokurssi

      Asutko Nokiassa vai Nokialla? Mitä kursseja olet käynyt?

    • Whoisrommiwitsi ei ole vieläkään sisäistänyt, ettei suomessa ole asuntopulaa tai rommia. Kuinka vaikeaa toi on ymmärtää.

      Nokia sensijaan heilahtelee. Ensi viikolla asiat voivat olla jo toisin.

      • oju9

        Eipäs on melko huono argumentti..


      • lässyn_lässyn
        oju9 kirjoitti:

        Eipäs on melko huono argumentti..

        Kyllä se ensimmäisen väitteen antanut on todistusvastuussa oman väitteensä kohdalla. Mitään faktaa ei ole kuulunut romahdusväitteiden tueksi vielä KENELTÄKÄÄN tämän palstan koko historiassa.

        Sen puoleen tuhansia kertoja on näytetty toteen, että asuntojen hinnat ovat nousseet, eivätkä romahtaneet.


      • rommia.päähän
        lässyn_lässyn kirjoitti:

        Kyllä se ensimmäisen väitteen antanut on todistusvastuussa oman väitteensä kohdalla. Mitään faktaa ei ole kuulunut romahdusväitteiden tueksi vielä KENELTÄKÄÄN tämän palstan koko historiassa.

        Sen puoleen tuhansia kertoja on näytetty toteen, että asuntojen hinnat ovat nousseet, eivätkä romahtaneet.

        Mutta niitä ei lasketa, koska niissä ei ole vielä näy tulevaa Q5:sta tai Rommukkaniemen rintsikkatalon hinta Tuupovaaran peräkylillä on kuitenkin rommannut.


      • Just näin. Viitataan muutamien epäkuntoisten talojen, avioeropakkomyyntien rai perintöriitatapausten aiheuttamaan tilapäiseen otokseen pienestä määrästä myytyjä asuntoja. Sitten huudetaan rommia naama punaisena, varsinkin palstan vakiorommarit Lukihäirikkö ja whoisrommivitsi.

        On unohdettu kokonaan, että vaikka kvartaalille, ei edes se kuuluiisa Q5, pudonneet parin prosentit pudotukset ovat nimenomaan noita, tai sitten vaan muuten kiireessä myytyjä asuntoja verraten edelliseen kvartaaliin.

        Mutta kuka ostaa asuntonsa kvarttaalin voittomahdollisuus silmissään. Useimmat ostavat sen vuosiksi, talot jopa vuosikymmeniksi. Miten noiden arvo sitten verraten siihen Q5 seen. Ostit talon 1995 600000 markalla ja myyt nyt 20-vuotta asuttuasi 300000€ tai jopa 500000€, sijainnista riippuen. Onko tuon talon tai asunnon myyjä hävinnyt jotain, vaikka viime kvartaalilla olisi saanut 250€- 500€ enemmän.

        Saivartelua koko rommivitsaus. Tyhmimmät eivät ymmärrä millään, ettei hinnat ole laskeneet, vaan päinvastoin nousseet. Rommausta jo komannessa sukupolvessa taitaa mennä joillain täällä ja silti keksitään ihan mitä tahansa, jotta selitys rommille olisi olemassa. Saas nähdä mitä whoisrommivitsi tähän perään laittaa, kunhan poikaystävänsä syleilystä heräilee. Tiedoksi hänelle. Herkkyys on sinulle hyväksi, en tuomitse, mutta rommiuskovaisuus ei


      • Antigue kirjoitti:

        Just näin. Viitataan muutamien epäkuntoisten talojen, avioeropakkomyyntien rai perintöriitatapausten aiheuttamaan tilapäiseen otokseen pienestä määrästä myytyjä asuntoja. Sitten huudetaan rommia naama punaisena, varsinkin palstan vakiorommarit Lukihäirikkö ja whoisrommivitsi.

        On unohdettu kokonaan, että vaikka kvartaalille, ei edes se kuuluiisa Q5, pudonneet parin prosentit pudotukset ovat nimenomaan noita, tai sitten vaan muuten kiireessä myytyjä asuntoja verraten edelliseen kvartaaliin.

        Mutta kuka ostaa asuntonsa kvarttaalin voittomahdollisuus silmissään. Useimmat ostavat sen vuosiksi, talot jopa vuosikymmeniksi. Miten noiden arvo sitten verraten siihen Q5 seen. Ostit talon 1995 600000 markalla ja myyt nyt 20-vuotta asuttuasi 300000€ tai jopa 500000€, sijainnista riippuen. Onko tuon talon tai asunnon myyjä hävinnyt jotain, vaikka viime kvartaalilla olisi saanut 250€- 500€ enemmän.

        Saivartelua koko rommivitsaus. Tyhmimmät eivät ymmärrä millään, ettei hinnat ole laskeneet, vaan päinvastoin nousseet. Rommausta jo komannessa sukupolvessa taitaa mennä joillain täällä ja silti keksitään ihan mitä tahansa, jotta selitys rommille olisi olemassa. Saas nähdä mitä whoisrommivitsi tähän perään laittaa, kunhan poikaystävänsä syleilystä heräilee. Tiedoksi hänelle. Herkkyys on sinulle hyväksi, en tuomitse, mutta rommiuskovaisuus ei

        http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_asuminen.html

        Omakotitalojen reaalihintaindeksi oli jo 2014 pudonnut vuoden 2005 tasoon.

        Harva osti pohjalla, 1993-1996. Minä ostin 1994 ja maksoin aiemmin yli miljoonan asunnosta silloin reilun 500 000 mk. Sen arvo oli suurimmillaan 270 000 euroa, näin sen talosivulta. Toki kyseessä oli pyynti, mutta alle viikon myyntiaika kertonee että jokseenkin pyynti on maksettu. 500 000 euroa on puhdasta unta, sellaista arvonnousua ei tapahtunut yhdenkään 600 000 mk vuonna 1995 maksaneen asunnon, saati omakotitalon kohdalla.

        Raju omaisuusarvojen romahdus omakotitaloissa on meneillään ja ymmärrettävästi ne, joihin tuo kipeimmin osuu, kieltävät tämän tosiasian kaikkein aggressiivisimmin. Toki ikinousu-uskovaisuudessa on hiipumistakin havaittavissa. Tuon ideologian eräs innokkain airut, Pundit, on palstalta kadonnut. Liekö syynä Helsingin yliopiston YT:t vai mikä?


      • Järkyttävää, kerrassaan järkyttävää. Veretseisauttava rommi on täällä. Talojen hinnat ovat nousseet reaaliarvossa 10 vuodessa vain reilun prosentin samaan aikaan tosin tonttien hinnat ovat nousseet 26%. Siis reaaliarvoina.

        Nimellisarvo sensijaan on noussut tuossa ajassa 20% ja hinnat noin 250€/ neliö.

        Nyt kaikki omistusasujat rasvaamaan köysiä. Toveri whoisrommivitsi on puhunut, itseään korostanut ja onnistumisiaan kehunut. Mutta kelle hän tuota vakuuttelua tarjoaa omista onnistumisistaan. Ymmärrän, että poikaystävälle, kenties jopa rekisteröity parisuhde, täytyy pitää kulissia yllä, mutta miksi meille. Luuleeko tuo rommausvitsi, että se on paljonkin uskottavampi noine narsistisine egobuustauksineen kertoessaan myyneensä kuplan(?) huipulla ja viisaana paennut maasta. Liekö veropakolainen, talousrikollinen tai jotain ihan muuta, mitä me emme halua tietää.

        Selityksiä odotellessa: Ei rommia.


      • Whodareswins kirjoitti:

        http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_asuminen.html

        Omakotitalojen reaalihintaindeksi oli jo 2014 pudonnut vuoden 2005 tasoon.

        Harva osti pohjalla, 1993-1996. Minä ostin 1994 ja maksoin aiemmin yli miljoonan asunnosta silloin reilun 500 000 mk. Sen arvo oli suurimmillaan 270 000 euroa, näin sen talosivulta. Toki kyseessä oli pyynti, mutta alle viikon myyntiaika kertonee että jokseenkin pyynti on maksettu. 500 000 euroa on puhdasta unta, sellaista arvonnousua ei tapahtunut yhdenkään 600 000 mk vuonna 1995 maksaneen asunnon, saati omakotitalon kohdalla.

        Raju omaisuusarvojen romahdus omakotitaloissa on meneillään ja ymmärrettävästi ne, joihin tuo kipeimmin osuu, kieltävät tämän tosiasian kaikkein aggressiivisimmin. Toki ikinousu-uskovaisuudessa on hiipumistakin havaittavissa. Tuon ideologian eräs innokkain airut, Pundit, on palstalta kadonnut. Liekö syynä Helsingin yliopiston YT:t vai mikä?

        Syy poissaolooni
        - työkiireet
        - muut menot ja kiinnostuksen kohteet
        - palstan taso on heikentynyt kaltaistesi jankkaajien ja trollitoiminnan vuoksi
        .
        Olen muuten sanonut olevani töissä yksityisellä sektorilla hyväpalkkaisessa työssä eikä siihen ole tulossa mitään muuta muutosta, kuin yleistä palkkatasoa korkeampi nousu.
        .
        Sinun höpötyksesi ovat omaa luokkaansa. Sinä esität todisteista huolimatta omasta päästäsi keskittyjä lukuja. Sinä olet toistanut täällä kymmeniä kertoja 10-15 prosentin vuosittaista nimellishintojen heikentymistä. Nyt kerrotkin, että reaalihinnat olisivat 2005 vuoden tasolla. Eli että omakotitalojen reaalihinnat olisivat 4-5 vuodessa laskeneet korkeimmasta arvostaan yhteensä 10 prosenttia.
        .
        Tuskin ymmärrät vieläkään, mikä on nimellishintojen ja reaalihintojen ero.
        .
        Kuitenkin omakotitalojen hintaindeksi paljastaa, että omakotitalojen keskimääräiset hinnat ovat nousseet vuodesta 2005 vuoteen 2014 inflaatiota vastaavasti. Tai sitä hieman enemmän. Asuntojen nimellishinnat ovat siis nousseet inflaatiota vastaavasti, vaikka mukaan luetaan nämä maaseudun syrjäalueet, joissa kaltaisesi ovat sanoneet asuntojen muuttuneet arvottomiksi. Mietipä sitä.
        .
        Lisäksi vain sattumalta edes avasin tämän ketjun nyt. Luen sen verran tekstejä työni puolesta, että en todellakaan tuhlaa aikaani jonnin joutavien nettilinkkien availuun, jollei edes otsikko viittaa mihinkään konkreettiseen asiaan.
        .
        Tuskin avaan vastaavia viestiketjuja jatkossakaan, eli on turha ihmetellä jos en vastaile. Ilman panostamista ei ole lukijoita. Nyt lopetan tähän.


      • Antigue kirjoitti:

        Järkyttävää, kerrassaan järkyttävää. Veretseisauttava rommi on täällä. Talojen hinnat ovat nousseet reaaliarvossa 10 vuodessa vain reilun prosentin samaan aikaan tosin tonttien hinnat ovat nousseet 26%. Siis reaaliarvoina.

        Nimellisarvo sensijaan on noussut tuossa ajassa 20% ja hinnat noin 250€/ neliö.

        Nyt kaikki omistusasujat rasvaamaan köysiä. Toveri whoisrommivitsi on puhunut, itseään korostanut ja onnistumisiaan kehunut. Mutta kelle hän tuota vakuuttelua tarjoaa omista onnistumisistaan. Ymmärrän, että poikaystävälle, kenties jopa rekisteröity parisuhde, täytyy pitää kulissia yllä, mutta miksi meille. Luuleeko tuo rommausvitsi, että se on paljonkin uskottavampi noine narsistisine egobuustauksineen kertoessaan myyneensä kuplan(?) huipulla ja viisaana paennut maasta. Liekö veropakolainen, talousrikollinen tai jotain ihan muuta, mitä me emme halua tietää.

        Selityksiä odotellessa: Ei rommia.

        Talon arvon pudottua yli 10 vuoden takaiseen arvoon ei rommia ole? Lisäksi valtaosa ei mene oikein millään kaupaksi.

        Tietenkään sammuvan maan talojen arvon ei kuulu olla likikään nousukauden 2004 reaalihintoja, sitä eroa voidaan sanoa hyvin kuplaksi, joskin toki tyhjeneväksi kuplaksi.

        Suomalaistalojen todellinen arvo on maksimissaan viime laman tasalla. Siinäkin se varauma että viime lama loppui ja tämä lama ei hevin lopu.

        Pari vuotta sitten lanseerattu nolla-arvon talo on niin totta kuin vain olla voi. Sen yläpuolelle voidaan kirjata talo, joka maksaa itsensä vuokraa verratessa pois noin 5-8 vuodessa. Silloin puhutaan 35 000-56 000 euron taloista.


      • Älysi ei kertakaikkiaan riitä.

        Lopeta jo.

        Nolaat vain itsesi.

        Ps. Anteeksi tämä " opastusta for dummies moodi"


      • Antigue kirjoitti:

        Älysi ei kertakaikkiaan riitä.

        Lopeta jo.

        Nolaat vain itsesi.

        Ps. Anteeksi tämä " opastusta for dummies moodi"

        Hyvinhan se on riittänyt vauraaksi ja työnteon ikeestä vapaaksi mieheksi. Ajattele, elvistelyistäsi huolimatta et koskaan pääse likikään tällaista tilannetta. Ajoitukset osaamalla Suomessa teki satumaiset massit takavuosina. Toki mukana on säkääkin, en kiistä. Fiksummille sitäkin vaan siunaantuu enemmän kuin kaltaisillesi tusinakaiffareille.


      • Ikuisesti_Alessandro
        Whodareswins kirjoitti:

        Hyvinhan se on riittänyt vauraaksi ja työnteon ikeestä vapaaksi mieheksi. Ajattele, elvistelyistäsi huolimatta et koskaan pääse likikään tällaista tilannetta. Ajoitukset osaamalla Suomessa teki satumaiset massit takavuosina. Toki mukana on säkääkin, en kiistä. Fiksummille sitäkin vaan siunaantuu enemmän kuin kaltaisillesi tusinakaiffareille.

        Hei winssi kulta. Hylkäsit mut kylmästi sinne Biskajan lahdelle. Peppuni on vieläkin hellänä pamppusi jäljiltä. Aiotko hakea uuden pojan Marokosta. Siitä en tykkäisi. Eikö sinulla ole enää tunteita minua kohtaan. Miten voit olla niin kylmä?
        http://static.iltalehti.fi/fiidifi/postimerkkikokoIK1704_fd.jpg


      • Whodareswins kirjoitti:

        Hyvinhan se on riittänyt vauraaksi ja työnteon ikeestä vapaaksi mieheksi. Ajattele, elvistelyistäsi huolimatta et koskaan pääse likikään tällaista tilannetta. Ajoitukset osaamalla Suomessa teki satumaiset massit takavuosina. Toki mukana on säkääkin, en kiistä. Fiksummille sitäkin vaan siunaantuu enemmän kuin kaltaisillesi tusinakaiffareille.

        Mä en elwistele, minä totean. Siinä se pieni ero meidän välillä. Kerton sinulle pienen tarinan asiaan fantasiamaailmasi ja reaalimaailman välillä. Käytän patentoimaani metafora-rautalankaa, jonka salaisen ainesosan patentin takana olen. Juttu menee näin, lue tarkkaan, jotta ymmärrät.

        Kun sinä otat poskeen poikaystävältäsi 20-minuuttia väittäen narsistina, että hän huusi suoraa huutoa koko 20-minuuttia. Tämä on fantasiaasi sekoittunutta todellisuudenkuvaasi.

        -Minä realistina en tuomitse tekoasi, mutta väitän poikaystäväsi hymäilleen tyytyväisyyttä 19-19.5 minuuttia kunnes vasta päästi huudon valloilleen.

        Kun sinä täydellisenä fantasianarsistina upotat rytmisauvasi Loordin valmiiksi puhdistamaan ja preppaamaan poikaystäväsi rectumiin, jyystäen häntä kaksi tuntia, väität, että hän huusi suoraa huutoa koko kahden tunnin ajan. Tämä fantasiamaailmasi äänenkäytön esimerkki on sinulle arkipäiväisen ylimielistä ja narsistista uhoamista, jota siis pidät totena.

        -Minä väitän, että vaikka loordi olisi tehnyt miten hyvän työn tahansa, niin epäilen kahden tunnin kestävyyttäsi ja vaikka tuosta ajasta suoriutuisitkin, mikä sinun fantasiamaailmassasi on itsellesi palkittava urtoteko, minä realistina sanon, että perseeseen meni. Poikaystäväsi kenties vikisi vähän aikaa nautinnosta ja sitten silkasta kivusta, mistä et ylimielisyyttäsi välittänyt. Kunhan vain sait ääntä maailmaan, fantasiassasi olit täydellinen.

        - Minun reaalimaailmassani huuto menee niin, että, valheelle ja liioittelulle ei ole sijaa. Väitteesi noista 20-minuutin ja 2-tunnin sessioistasi ovat realistisesti liioiteltuja. Meillä kotona kun ääntä saa parhaiten aikaan naimalla vaimoa 15-minuuttia, pyyhkimällä slerssi Marimekon uusiin verhoihin ja lähtemällä kaverien kanssa kylille pärtsäämään. Siitä seurauksena vaimo huutaa 2-viikkoa putkeen.

        Huomaatko fantasiasi ja realismin eron. Vaikka huudat täällä erinomaisuuttasi kuinka paljon tahansa, verraten niitä fantasiasessioihisi poikaystäväsi kanssa, niin silti puhdas realismi, vie silti aina voiton.


      • aikanoloo
        Antigue kirjoitti:

        Mä en elwistele, minä totean. Siinä se pieni ero meidän välillä. Kerton sinulle pienen tarinan asiaan fantasiamaailmasi ja reaalimaailman välillä. Käytän patentoimaani metafora-rautalankaa, jonka salaisen ainesosan patentin takana olen. Juttu menee näin, lue tarkkaan, jotta ymmärrät.

        Kun sinä otat poskeen poikaystävältäsi 20-minuuttia väittäen narsistina, että hän huusi suoraa huutoa koko 20-minuuttia. Tämä on fantasiaasi sekoittunutta todellisuudenkuvaasi.

        -Minä realistina en tuomitse tekoasi, mutta väitän poikaystäväsi hymäilleen tyytyväisyyttä 19-19.5 minuuttia kunnes vasta päästi huudon valloilleen.

        Kun sinä täydellisenä fantasianarsistina upotat rytmisauvasi Loordin valmiiksi puhdistamaan ja preppaamaan poikaystäväsi rectumiin, jyystäen häntä kaksi tuntia, väität, että hän huusi suoraa huutoa koko kahden tunnin ajan. Tämä fantasiamaailmasi äänenkäytön esimerkki on sinulle arkipäiväisen ylimielistä ja narsistista uhoamista, jota siis pidät totena.

        -Minä väitän, että vaikka loordi olisi tehnyt miten hyvän työn tahansa, niin epäilen kahden tunnin kestävyyttäsi ja vaikka tuosta ajasta suoriutuisitkin, mikä sinun fantasiamaailmassasi on itsellesi palkittava urtoteko, minä realistina sanon, että perseeseen meni. Poikaystäväsi kenties vikisi vähän aikaa nautinnosta ja sitten silkasta kivusta, mistä et ylimielisyyttäsi välittänyt. Kunhan vain sait ääntä maailmaan, fantasiassasi olit täydellinen.

        - Minun reaalimaailmassani huuto menee niin, että, valheelle ja liioittelulle ei ole sijaa. Väitteesi noista 20-minuutin ja 2-tunnin sessioistasi ovat realistisesti liioiteltuja. Meillä kotona kun ääntä saa parhaiten aikaan naimalla vaimoa 15-minuuttia, pyyhkimällä slerssi Marimekon uusiin verhoihin ja lähtemällä kaverien kanssa kylille pärtsäämään. Siitä seurauksena vaimo huutaa 2-viikkoa putkeen.

        Huomaatko fantasiasi ja realismin eron. Vaikka huudat täällä erinomaisuuttasi kuinka paljon tahansa, verraten niitä fantasiasessioihisi poikaystäväsi kanssa, niin silti puhdas realismi, vie silti aina voiton.

        Nyt se raukka sekosi lopullisesti!


      • se.vaanonniin
        aikanoloo kirjoitti:

        Nyt se raukka sekosi lopullisesti!

        Paskakärpänen peesaa viidellä sanalla...


      • peputtajaitsekin
        Antigue kirjoitti:

        Mä en elwistele, minä totean. Siinä se pieni ero meidän välillä. Kerton sinulle pienen tarinan asiaan fantasiamaailmasi ja reaalimaailman välillä. Käytän patentoimaani metafora-rautalankaa, jonka salaisen ainesosan patentin takana olen. Juttu menee näin, lue tarkkaan, jotta ymmärrät.

        Kun sinä otat poskeen poikaystävältäsi 20-minuuttia väittäen narsistina, että hän huusi suoraa huutoa koko 20-minuuttia. Tämä on fantasiaasi sekoittunutta todellisuudenkuvaasi.

        -Minä realistina en tuomitse tekoasi, mutta väitän poikaystäväsi hymäilleen tyytyväisyyttä 19-19.5 minuuttia kunnes vasta päästi huudon valloilleen.

        Kun sinä täydellisenä fantasianarsistina upotat rytmisauvasi Loordin valmiiksi puhdistamaan ja preppaamaan poikaystäväsi rectumiin, jyystäen häntä kaksi tuntia, väität, että hän huusi suoraa huutoa koko kahden tunnin ajan. Tämä fantasiamaailmasi äänenkäytön esimerkki on sinulle arkipäiväisen ylimielistä ja narsistista uhoamista, jota siis pidät totena.

        -Minä väitän, että vaikka loordi olisi tehnyt miten hyvän työn tahansa, niin epäilen kahden tunnin kestävyyttäsi ja vaikka tuosta ajasta suoriutuisitkin, mikä sinun fantasiamaailmassasi on itsellesi palkittava urtoteko, minä realistina sanon, että perseeseen meni. Poikaystäväsi kenties vikisi vähän aikaa nautinnosta ja sitten silkasta kivusta, mistä et ylimielisyyttäsi välittänyt. Kunhan vain sait ääntä maailmaan, fantasiassasi olit täydellinen.

        - Minun reaalimaailmassani huuto menee niin, että, valheelle ja liioittelulle ei ole sijaa. Väitteesi noista 20-minuutin ja 2-tunnin sessioistasi ovat realistisesti liioiteltuja. Meillä kotona kun ääntä saa parhaiten aikaan naimalla vaimoa 15-minuuttia, pyyhkimällä slerssi Marimekon uusiin verhoihin ja lähtemällä kaverien kanssa kylille pärtsäämään. Siitä seurauksena vaimo huutaa 2-viikkoa putkeen.

        Huomaatko fantasiasi ja realismin eron. Vaikka huudat täällä erinomaisuuttasi kuinka paljon tahansa, verraten niitä fantasiasessioihisi poikaystäväsi kanssa, niin silti puhdas realismi, vie silti aina voiton.

        Olet lomamatkalla ja lanttusi on leikannut kiinni? Seuramatkaoppailta voi kysyä ihan luottamuksella että missä baareissa homoseksuaalit tapaavat käydä. Miesoppaat tietävät ja saattavat lähteä mukaasikin. Siitä se lähtee sinunkin seksuaalinen vapautumisesi. Sinun kannattaa kertoa vaimollesi asiasta, vasta sitten olet vapaa keinotekoisesta heteroelämästä.


      • Tilanteessen sopii edelleen aikaisemmin kirjoittamani lause, oli noiden kolmen viimenisen takana whoisfuckedup tai ei.

        Jos äly ei riitä lukemansa sisäistämiseen, ei kannata kommentoida. Siten vain nolaa itsensä. Niinkuin whoisfuckedup on tässä osiossa jo monta kertaa tehnyt.


      • läpinäkyvää

        Aika läpinäkyvää toimintaa whiningilta. Samalla nimimerkillä (peputtajaitsekin) kahteen eri ketjuun häntä kuin märkää rättiä vievän antiikin herjaamista.

        Pitäisikö tämän weanerin keksiä jotain sanottavaa. Vai eikö kompetenssi riitä


      • jössistäsentään
        Antigue kirjoitti:

        Tilanteessen sopii edelleen aikaisemmin kirjoittamani lause, oli noiden kolmen viimenisen takana whoisfuckedup tai ei.

        Jos äly ei riitä lukemansa sisäistämiseen, ei kannata kommentoida. Siten vain nolaa itsensä. Niinkuin whoisfuckedup on tässä osiossa jo monta kertaa tehnyt.

        Mitä tosta pornosadusta piti sisäistää? Pliis beibi selitä, mä en vaan tajuu??


      • Ei se mitään. Senverran vinkkiä, että Metafora-rautalanka ja siihen keksimäni patentti ovat jutun avainasemassa. Pornograafisuus vain tyhmimmille syötetty sivujuoni.

        Whoisfuckedup. Did you get the point?


    • käyräylöspäin

      Nyt sitten vaan salkut täyteen halpaa Nokiaa.

    • pettynytolen

      Miksi et tiennyt ollenkaan, että miten hyvin UPM:llä meni?

      • Toivottavasti fiksuimmat myivät Nokiaa ja ostivat UPMmää.


      • lukihäiriöinen

        Olisitte kuunnelleet minua. Minä sanoin jo vuosia sitten, että ostakaa UPM:mää. Mutta uppiniskaiset palstalaiset ei taju paljon niin kerro siitä sitten muilla koska itse puhun totta ja asia on tärkeä kun muut uivat vastavirtaan.


    • sellaista_se_on

      Shorttaus pitäisi lailla kieltää ja lakia pitäisi valvoa.

    • Tylsä2.95

      Moi,

      EI_OLE_MEIKÄLLÄ_JENIÄKÄÄN_KIINNI NOKSUSSA!!!!!!!!

      T:tylsis

    • haloo_pahvi

      mitä tämä liittyy asuntojen hintoihin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe