Hämpin parkkiin käyttäjiä

vaarallistakin.olisi

vaikka väkisin. Sitähän se on tämä ilmijulistettu Rongankadun parkkipaikkojen hävittäminen sillä tekosyyllä, että siihen keskelle tarvitaan pyörätie.

Ei tarvita, esim. nykyistä pohjoislaidan pyörätietä voisi leventää aivan estoitta. On aivan järjetöntä tehdä siihen puistoon kolme leveää väylää, kaksi autoille ja yksi pyörille.

Ilmiselvä tavoite on tällä tekosyyllä saada käyttäjiä Hämpin parkkiin joka ammottaa tyhjyyttään aina muulloin paitsi kun on Stokalla Hullujen Päivät. Jos autopaikat halutaan hävittää niin voisi siihen keskelle keksiä jotain järkevämpääkin kuin surkea ja ruma pyörätie.

Vaaranpaikka pyörillekin kun KESKELLE Rautatienkadun ja Rongankadun risteystä tulisi pyörätie, siinä alkaisi tullaa ruumiita. Kyllä pyöräilijöillä ylityspaikan tulee olla risteyksen reunoilla siellä missä ovat suojatietkin. Siinähän keskellä risteystä seisoo vasemmalle kääntyviä autoja ryhmittyneinä !

58

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffdsfdsfds

      Loistavaa. Tuohon todellakin tarvitaan kunnon pyörätie, koska kyseessä on pyöräilijöiden pääväylä. Olenkin ihmetellyt, että miksi tuossa pitää autoja säilyttää.

      • mikä-pääväylä

        Mikä ihmeen pääväylä, kuka sen on sellaiseksi nimennyt, sinäkö?


      • lue.asiastaa
        mikä-pääväylä kirjoitti:

        Mikä ihmeen pääväylä, kuka sen on sellaiseksi nimennyt, sinäkö?

        Ettekö te idiootit voisi mennä johonkin metsään huutelemaan noita älyttömyyyksiä? Asioista perillä olevien ihmisten tiellä olette, kun tulette tota paskaa tänne änkeämään. Kaikki kunnon kaupunkilaiset tietävät, että kyseessä on yksi pyöräteiden pääväylistä. Ja se, että sinä et sitä tiedä, kertoo SINUSTA kaiken tarpeelisen. Ole hyvä ja poistu.


      • pefjoa

        paskan marjat pyörily voitais siirtää maan alle tai kieltää


    • kaikkea.muuta

      Kaupin vast.ottokeskuksesta puhutaan nyt niin paljon, että tällaisia kaupungin keskustan pilaamishankkeita ei huomaa kukaan.

    • Autoseisoo

      Miksi parkkipaikat pitää olla maanpäällä. Tehotonta maankäyttöä.

      • kuuleskunkysyn

        Varmaan siksi kun me ihmisetkin tykätään elää maan päällä eikä maan alla, sinäkin. Jos kaikki pannaan maan alle niin mitä täällä maan päällä sitten tehtäisiin?


      • Käräbiil

        Autot siirretään maanalle ,jotta ihmiset mahtuu maanpäälle. Se kai asiasi ydin on ?


    • rohkea_olen

      Saako siellä ruunebergintorttuja ilmatteeks. Tulisin käväseen, jos ei peritä maksua.

      • Hugone

        Juu,saa, mutta vie autosi,jos tarve vaatii maanalle.


    • Kyttälä-kuolee

      Keskustan elävöittämisestä puheen olleen niin Rongankadulla pysäköivät autoilijat tuovat keskustan liikkeisiin tasan tarkkaan enemmän rahaa kuin Rongankadun läpi viuhuen ajavat pyöräilijät. Kun autot häädetään pyörien tieltä niin Kyttälä nahistuu entisestäänkin. Se taitaa olla tarkoituskin.

      • suksiv.ittuun

        Mihin perustat tämän väitteen? Mihin tutkimukseen viittaat? Vai onko tämä taas sitä mihinkään konkreettiseen perustuvaa huutelua, jonka arvo tässä keskustelussa on täysi nolla?


      • heh.trollille
        suksiv.ittuun kirjoitti:

        Mihin perustat tämän väitteen? Mihin tutkimukseen viittaat? Vai onko tämä taas sitä mihinkään konkreettiseen perustuvaa huutelua, jonka arvo tässä keskustelussa on täysi nolla?

        Heh, eikös vaan kyselijätrolli ole herännyt horteestaan kyselemään "mihin tutkimukseen". Osaatko mitään muuta kysymystä, hei pahvi?

        Mutta voin kertoa palstan täysipäisille, en sinulle. Se tieto perustuu silminnähtyihin havaintoihin. Rongankadulta ei yksikään pyöräilijä poikkea koskaa mihinkään liikkeeseen, eikä ole koskaan poikennutkaan eikä tule poikkeemaankaan. Läpi vaan niin lujaa kuin pääsee.

        Autolla kukaan ei tule huvikseen parkkiin, aina on asiaa jonnekin ja rahaa palaa.


      • ffdsgfdg

        Mitä sitten vaikka toisivat? Pitää pyörällä päästä kuitenkin keskusta jotenkin järkevästi ohittamaan. Tottakai se kannattaa tehdä muualta kuin pääkadulta, joten Rongankatu on siihen ihan hyvä. Autoille taas on parkkitilaa parkkihalleissa vaikka millä mitalla, joten maksava asiakas kyllä autolleen paikan löytää. Teitä muutaman eron parkkimaksuista itkeviä tuskin kukaan haluaa keskustan teitä autoillanne tukkimaan.


      • ohhihh
        heh.trollille kirjoitti:

        Heh, eikös vaan kyselijätrolli ole herännyt horteestaan kyselemään "mihin tutkimukseen". Osaatko mitään muuta kysymystä, hei pahvi?

        Mutta voin kertoa palstan täysipäisille, en sinulle. Se tieto perustuu silminnähtyihin havaintoihin. Rongankadulta ei yksikään pyöräilijä poikkea koskaa mihinkään liikkeeseen, eikä ole koskaan poikennutkaan eikä tule poikkeemaankaan. Läpi vaan niin lujaa kuin pääsee.

        Autolla kukaan ei tule huvikseen parkkiin, aina on asiaa jonnekin ja rahaa palaa.

        Olet nähnyt jokaisen Rongankatua ajaneen pyöräilijän, ja tulet näkemään jokaisen joka tulevaisuudessa siellä pyöräilee? Aikamoinen saavutus. Miten pystyt siihen?


      • 141555
        ohhihh kirjoitti:

        Olet nähnyt jokaisen Rongankatua ajaneen pyöräilijän, ja tulet näkemään jokaisen joka tulevaisuudessa siellä pyöräilee? Aikamoinen saavutus. Miten pystyt siihen?

        Olen nähnyt siinä satoja pyöräilijöitä. Kyllä siitä joukosta jo ainakin yhden olisi pitänyt poiketa jossain jos ylipäätään heistä kukaan poikkeaisi.

        Voi siis sanoa että jos poikkee niin prosentin murto-osa on se määrä joka poikkee. Silläkö keskusta elävöitetään?


    • hghyuyh

      Ei tosiaan tarvitse Rongankatuun koskea. Pyöräilijöille on tilava ja nopea kaista . Autoilijan kadunvarsipaikat kyllä hävisi Kyttälänkadulta ja Tuomiokirkonkadulta. Kapea läpiajoränni vaan .

      • tgfdgd

        Ei ole riittävästi tilaa. Pyöräkaistat ovat kapeat ja niissä pyörii lähes aina jalankulkijoita edessä. Autoilijoille pitää laittaa myös pyöräilijöihin nähden väistämisvelvollisuus kaikissa muissa risteyksissä paitsi Rautatienkadulla ja Hämeenpuistossa. Rautatienkadun alta voisi mennä vaikka alikulku pyöräilijöille ja jalankulkijoille, koska tuo on reitin pullonkaula.


      • Res.kulj.au
        tgfdgd kirjoitti:

        Ei ole riittävästi tilaa. Pyöräkaistat ovat kapeat ja niissä pyörii lähes aina jalankulkijoita edessä. Autoilijoille pitää laittaa myös pyöräilijöihin nähden väistämisvelvollisuus kaikissa muissa risteyksissä paitsi Rautatienkadulla ja Hämeenpuistossa. Rautatienkadun alta voisi mennä vaikka alikulku pyöräilijöille ja jalankulkijoille, koska tuo on reitin pullonkaula.

        Tampereen keskustassa on yksi (1) korttelin mittainen pyöräkaista.
        Siitä ei voi kirjoittaa monikossa, enkä usko että siinä jalankulkijat ovat haitaksi.

        Ihanko oikeasti uskot olevasi pätevä esittämään ratkaisuja liikenteeseen, kun et tunne edes alkeellisimpia liikennesääntöjä.


      • ffdsgfdg
        Res.kulj.au kirjoitti:

        Tampereen keskustassa on yksi (1) korttelin mittainen pyöräkaista.
        Siitä ei voi kirjoittaa monikossa, enkä usko että siinä jalankulkijat ovat haitaksi.

        Ihanko oikeasti uskot olevasi pätevä esittämään ratkaisuja liikenteeseen, kun et tunne edes alkeellisimpia liikennesääntöjä.

        Siinä on kaksi kaistaa, yksi molempiin suuntiin. Kahden pyöräilijän kohdatessa tilaa on turhan vähän. Uskomuksillasi ei ole kovinkaan suurta merkitystä, koska pyöräilen tuossa usein ja jalankulkijat ovat pyöräkaistalla todella usein.


      • Res.kulj.au
        ffdsgfdg kirjoitti:

        Siinä on kaksi kaistaa, yksi molempiin suuntiin. Kahden pyöräilijän kohdatessa tilaa on turhan vähän. Uskomuksillasi ei ole kovinkaan suurta merkitystä, koska pyöräilen tuossa usein ja jalankulkijat ovat pyöräkaistalla todella usein.

        Opettele liikennesäännöt!
        Pyöräkaista on aina yksisuuntainen, siinä ei voi olla vastaantulevaa liikennettä.


      • Ykskaistaoot

        Aha,hyvä juttu.


      • ffdsgfdg
        Res.kulj.au kirjoitti:

        Opettele liikennesäännöt!
        Pyöräkaista on aina yksisuuntainen, siinä ei voi olla vastaantulevaa liikennettä.

        Kai tiedät, että sanoilla voi olla enemmän kuin yksi merkitys?


      • Res.kulj.au
        ffdsgfdg kirjoitti:

        Kai tiedät, että sanoilla voi olla enemmän kuin yksi merkitys?

        Tiedän tietenkin, mutta joillain sanoilla on Tieliikennelaissa määritelty tarkka merkitys.
        Pyöräkaista kuuluu niihin sanoihin.


      • ffdsbvcbvfvc
        Res.kulj.au kirjoitti:

        Tiedän tietenkin, mutta joillain sanoilla on Tieliikennelaissa määritelty tarkka merkitys.
        Pyöräkaista kuuluu niihin sanoihin.

        Tieliikennelaissa sillä on oma merkityksensä, mutta puhekielessä ja jopa kirjoitetussa muodossa sillä on myös muita merkityksiä. Vai onko mielestäsi joku parempi termi kuin pyöräkaista kuvaamaan pyörätien toista osaa, kun pyörätie on jaettu kahteen erilliseen osaan, joista toista käytetään toiseen suuntaan mentäessä ja toista toiseen suuntaan mentäessä? Tällaisissa tilanteissa puhutaan nimenomaan kaistoista.

        Kun puhutaan tuon kohdan liikennejärjestelyistä, niin oletan jokaisen tietävän, että tuossa menee nimenomaan pyörätie, eikä pyöräkaista.


      • res.kulj.au
        ffdsbvcbvfvc kirjoitti:

        Tieliikennelaissa sillä on oma merkityksensä, mutta puhekielessä ja jopa kirjoitetussa muodossa sillä on myös muita merkityksiä. Vai onko mielestäsi joku parempi termi kuin pyöräkaista kuvaamaan pyörätien toista osaa, kun pyörätie on jaettu kahteen erilliseen osaan, joista toista käytetään toiseen suuntaan mentäessä ja toista toiseen suuntaan mentäessä? Tällaisissa tilanteissa puhutaan nimenomaan kaistoista.

        Kun puhutaan tuon kohdan liikennejärjestelyistä, niin oletan jokaisen tietävän, että tuossa menee nimenomaan pyörätie, eikä pyöräkaista.

        Parempi termi on pyörätie, koska kyse on pyörätiestä.
        Aivan kuten moottoritiestä puhuttaessa, hyvä termi on moottoritie, eikä esim. pyörätie.

        Pyöräkaista, on niin eri asia kuin pyörätie, että niitä ei kyllä mitenkään voi käyttää toistensa synonyyminä.


      • ffdsbvcbvfvc
        res.kulj.au kirjoitti:

        Parempi termi on pyörätie, koska kyse on pyörätiestä.
        Aivan kuten moottoritiestä puhuttaessa, hyvä termi on moottoritie, eikä esim. pyörätie.

        Pyöräkaista, on niin eri asia kuin pyörätie, että niitä ei kyllä mitenkään voi käyttää toistensa synonyyminä.

        Eihän sitä synonyymina käytetä, vaan toisessa asiayhteydessä. Pyöritie ja pyöräkaista on jaottelu tuossa asiayhteydessä, mutta eri asiayhteydessä voidaan puhua esimerkiksi vastaantulevien kaistasta. Voidaan puhua pyöräilijöiden kaistasta ja jalankulkijoiden kaistasta, koska halutaan korostaa, että nämä ovat vierekkäin ja jaoteltu käytön mukaan.

        Olet täysin todellisuudesta vieraantunut ja kuvittelet, että lakiteksti on ainoa keino ilmaista asioita. Lakiteksti on lakitekstiä, eikä sillä ole mitään tekemistä esimerkiksi terminologian kanssa. Nuo määritelmät pätevät nimenomaan lakitekstissä, mutta ei välttämättä yleiskielessä. Siksi laissa yleensä käsitelläänkin ensin, että mitä milläkin termillä tarkoitetaan kyseisessä tekstissä.


    • rahapuhuu

      Tämä Hämpin parkki taidettiin tehdä samalla systeemillä kuin Rantatunneli, muutama yksittäinen taho kerää voitot ja tamperelaiset veronmaksajat maksavat koko kuvion.

    • Autotonmaksaja

      Ilmaisetparkkipat on siis ratkaisu. Ei niitä veronmaksajan tarvi maksaa. Eihän?

      • kerrokenelle

        No ei tarvii, kukas ilmaisesta paikasta laskun lähettäisi ja kenelle?


      • Autotmaanalle

        Aika hintavaa maata auton alle. Veronmaksajana haluan sille tuottoa.Ilmaisia parkkipaikkoja ei ole.


      • pyöränromut.sulatukseen
        Autotmaanalle kirjoitti:

        Aika hintavaa maata auton alle. Veronmaksajana haluan sille tuottoa.Ilmaisia parkkipaikkoja ei ole.

        Ellet ole huomannut, niin ne parkkipaikat on olleet maksullisia, joten niistä on tullut tuottoa.
        Mutta sen sijaan polkupyöräparkista (joka vei 8 pysäköintiruutua), ei ole ollet kuin kuluja.
        Teline maksoi paljon, sen alla on "hintavaa maata", mutta polkupyörille paikka on ollut ilmainen.
        Aivan kuten kaikki muutkin polkupyöräparkit, on ilmaisia.
        Veronmaksajana haluan tuolle tilalle tuottoa, joten pyöräparkit pitää muuttaa maksullisiksi.

        Polkupyörät/niiden omistajat, ovat olleet yhteiskunnan vapaamatkustajia.
        Polkupyöristä ei peritä ajoneuvoveroa, käyttömaksua, liikennevakuutusta, eikä niitä tarvitse rekisteröidä, eikä kuljettajalla tarvitse olla ajokorttia.

        Nuo kaikki pitää muuttua!
        Polkupyöriin pitää saada ajoneuvovero, käyttömaksu, liikennevakuutus, rekisteröintipakko, sekä kuljettajalle ajokorttipakko.
        Näin ne pystyisivät kustantamaan edes osan siitä infrasta, joka polkupyöriä varten on pitänyt rakentaa.


      • ilmaisialounaitako

        Autoilijaa kohden tulee kaupungin ja kaupunkilaisten maksettavaksi 949 euroa vuodessa. Julkisen liikenteen käyttäjälle vastaavat kulut ovat 346 ja pyöräilijälle 313 euroa vuodessa.Veronmaksajana haluan tuottoa, maanalle vaan ja maksut kattoon.


      • rahaasataa

        Yhden euron sijoitus pyöräilyyn tuo 7,80 euron hyödyn kaupungille.


      • puhut.roskaa
        rahaasataa kirjoitti:

        Yhden euron sijoitus pyöräilyyn tuo 7,80 euron hyödyn kaupungille.

        Mihin tuo vitsi perustuu, kerro.


      • maksu.kaikille
        Autotmaanalle kirjoitti:

        Aika hintavaa maata auton alle. Veronmaksajana haluan sille tuottoa.Ilmaisia parkkipaikkoja ei ole.

        Nikille Autotmaanalle: Sitten kävelijöillekin maksu, maata ne ovat jalkakäytävätkin, ihan yhtä hintavaa kuin autojen alla. Jalkakäytävät tuottamaan ja äkkiä kans.


      • menoja.vain
        ilmaisialounaitako kirjoitti:

        Autoilijaa kohden tulee kaupungin ja kaupunkilaisten maksettavaksi 949 euroa vuodessa. Julkisen liikenteen käyttäjälle vastaavat kulut ovat 346 ja pyöräilijälle 313 euroa vuodessa.Veronmaksajana haluan tuottoa, maanalle vaan ja maksut kattoon.

        Autoilevat ihmiset käyttävät rahaa ja maksavat veroa eli pitävät Suomen pystyssä. Fillaristit ovat joko himosäästäjiä tai persaukisia, niistä ei ole tuloja on vain menoja. Siinä se ERO.


      • Rahaakaivoon
        rahaasataa kirjoitti:

        Yhden euron sijoitus pyöräilyyn tuo 7,80 euron hyödyn kaupungille.

        Älä.jauha paskaa. Tuo ituhipin tekemä kirjotelma pyöräilyn hyödyistä, on osoitettu valheeksi.
        Euron sijoitus pyöräilyyn, on euron menetys ilman hyötyä.


      • Älähdys

        Monta koiraaa.


      • ffdsbvcbvfvc
        pyöränromut.sulatukseen kirjoitti:

        Ellet ole huomannut, niin ne parkkipaikat on olleet maksullisia, joten niistä on tullut tuottoa.
        Mutta sen sijaan polkupyöräparkista (joka vei 8 pysäköintiruutua), ei ole ollet kuin kuluja.
        Teline maksoi paljon, sen alla on "hintavaa maata", mutta polkupyörille paikka on ollut ilmainen.
        Aivan kuten kaikki muutkin polkupyöräparkit, on ilmaisia.
        Veronmaksajana haluan tuolle tilalle tuottoa, joten pyöräparkit pitää muuttaa maksullisiksi.

        Polkupyörät/niiden omistajat, ovat olleet yhteiskunnan vapaamatkustajia.
        Polkupyöristä ei peritä ajoneuvoveroa, käyttömaksua, liikennevakuutusta, eikä niitä tarvitse rekisteröidä, eikä kuljettajalla tarvitse olla ajokorttia.

        Nuo kaikki pitää muuttua!
        Polkupyöriin pitää saada ajoneuvovero, käyttömaksu, liikennevakuutus, rekisteröintipakko, sekä kuljettajalle ajokorttipakko.
        Näin ne pystyisivät kustantamaan edes osan siitä infrasta, joka polkupyöriä varten on pitänyt rakentaa.

        Et selvästi ymmärrä kokonaiskuvaa. Pyöräilystä tuotto ei tule suoraan, vaan se tulee esimerkiksi pienentyneinä terveyskuluina ja keskustan viihtyvyyden lisääntyessä, koska autoilu keskustassa vähenee pyöräilyn lisääntymisen seurauksena. Autoilusta ei sen sijaan ole mitään muuta kuin haittaa, joten siitä on pakko kerätä maksu suoraan.


      • rfdsfsd
        menoja.vain kirjoitti:

        Autoilevat ihmiset käyttävät rahaa ja maksavat veroa eli pitävät Suomen pystyssä. Fillaristit ovat joko himosäästäjiä tai persaukisia, niistä ei ole tuloja on vain menoja. Siinä se ERO.

        Ihan yhtälailla pyöräilevät maksavat veroa, joten kommenttisi on järjetön. Auto on kaupungissa yleisesti ottaen yleellisyystuote, koska sille ei ole mitään oikeaa tarvetta. Siksi se on hyvä paikka verottaa raskaasti, koska varattomat voivat autosta luopua jos rahat ei riitä.

        Autoilun kovahkosta verotuksesta huolimatta lähes kaikilla työttömilläkin on varaa pitää autoa ja niin he tekevätkin.


      • Pyöränromut.sulatukseen
        rfdsfsd kirjoitti:

        Ihan yhtälailla pyöräilevät maksavat veroa, joten kommenttisi on järjetön. Auto on kaupungissa yleisesti ottaen yleellisyystuote, koska sille ei ole mitään oikeaa tarvetta. Siksi se on hyvä paikka verottaa raskaasti, koska varattomat voivat autosta luopua jos rahat ei riitä.

        Autoilun kovahkosta verotuksesta huolimatta lähes kaikilla työttömilläkin on varaa pitää autoa ja niin he tekevätkin.

        Ei, pyöräilevät eivät maksa yhtälailla veroa.
        Kunnallisveron maksaa autoilijat, pyöräilijät yms samanlailla, mutta kunnallisveron LISÄKSI autoilijat maksavat erilaisia veroja ja veroluonteisia maksuja yli 7 miljardia euroa joka vuosi.
        Siihen ei pyöräilijät osallistu millään tavalla.
        Joten aivan typerää väittää, että pyöräilijät maksaisivat yhtälailla veroa.


        Mielestäsi auto on ylellisyystuote, mutta kirjoitat, että lähes kaikilla työttömilläkin on siihen varaa.
        Etkö vain voisi kertoa aatteesi puolesta vihaavasi autoilua.
        Muuten nuo selityksesi saavat sinut vaikuttamaan mielisairaalta.


      • jallujasami
        ffdsbvcbvfvc kirjoitti:

        Et selvästi ymmärrä kokonaiskuvaa. Pyöräilystä tuotto ei tule suoraan, vaan se tulee esimerkiksi pienentyneinä terveyskuluina ja keskustan viihtyvyyden lisääntyessä, koska autoilu keskustassa vähenee pyöräilyn lisääntymisen seurauksena. Autoilusta ei sen sijaan ole mitään muuta kuin haittaa, joten siitä on pakko kerätä maksu suoraan.

        ---- ja keskustan viihtyvyyden lisääntyessä, ----

        Hölinäää, viihtyvyys vähenee kun kävelijäin joukossa on hullun lailla paahtavia, häikälemättömiä, pyöräilijöitä. Autoilla ei täällä ajella kävelijäin seassa kuten pyörillä.


      • Entaivu
        Pyöränromut.sulatukseen kirjoitti:

        Ei, pyöräilevät eivät maksa yhtälailla veroa.
        Kunnallisveron maksaa autoilijat, pyöräilijät yms samanlailla, mutta kunnallisveron LISÄKSI autoilijat maksavat erilaisia veroja ja veroluonteisia maksuja yli 7 miljardia euroa joka vuosi.
        Siihen ei pyöräilijät osallistu millään tavalla.
        Joten aivan typerää väittää, että pyöräilijät maksaisivat yhtälailla veroa.


        Mielestäsi auto on ylellisyystuote, mutta kirjoitat, että lähes kaikilla työttömilläkin on siihen varaa.
        Etkö vain voisi kertoa aatteesi puolesta vihaavasi autoilua.
        Muuten nuo selityksesi saavat sinut vaikuttamaan mielisairaalta.

        Käytän rahani muuhun kuin auton ylläpitoon,siis hyödynnän rahoillani muuta kaupakäyntiä . Ostovoimani on erinomaisella tasolla. Äläkä vastaa pyöräilijöiden olevan köyhiä. Pyöräilijä hyödyntää yhteiskuntaa monella tavalla. Raha tulee monta kautta valtion kassaan. Valistunut henkilö ymmärtää asian.


      • myönnytän
        Entaivu kirjoitti:

        Käytän rahani muuhun kuin auton ylläpitoon,siis hyödynnän rahoillani muuta kaupakäyntiä . Ostovoimani on erinomaisella tasolla. Äläkä vastaa pyöräilijöiden olevan köyhiä. Pyöräilijä hyödyntää yhteiskuntaa monella tavalla. Raha tulee monta kautta valtion kassaan. Valistunut henkilö ymmärtää asian.

        Juu, myönnetään että on pyöräilijöissä poikkeuksiakin. Mutta yleinen sääntö eli keskiarvo on se, että keskustan läpi pyöräilevät tuottavat hyvin vähän rahaa alueen liikkeisiin. Joku saattaa joskus poiketa kahvilla mutta aika harva, kyllä se on raakaa läpiajoa kovalla vauhdilla.


      • Pyöränromut.sulatukseen
        Entaivu kirjoitti:

        Käytän rahani muuhun kuin auton ylläpitoon,siis hyödynnän rahoillani muuta kaupakäyntiä . Ostovoimani on erinomaisella tasolla. Äläkä vastaa pyöräilijöiden olevan köyhiä. Pyöräilijä hyödyntää yhteiskuntaa monella tavalla. Raha tulee monta kautta valtion kassaan. Valistunut henkilö ymmärtää asian.

        Kysymys oli siitä, että maksaako pyöräilijät yhtälailla veroa.


      • Yksinkertaistettuna

        Kyllä, jopa enemmän. Me käytämme rahamme monipuolisesti eri palveluihin,emme auton ylläpitoon. Eikö se mene jakeluun.
        Tonnin autoon vain kahvitteluun on oma valinta. Minä valitsen kahvin.


      • perusta
        puhut.roskaa kirjoitti:

        Mihin tuo vitsi perustuu, kerro.

        Tammikuussa 2013 valmistunut pyöräilyn hyötyjä ja kustannuksia arvioinut selvitys osoittaa, että 20 miljoonan euron pyöräilyinvestoinneilla saavutettaisiin vuosittain miljoonien eurojen yhteiskuntataloudelliset hyödyt erityisesti terveysvaikutuksina ja parantuneena saavutettavuutena. Investointien hyötykustannussuhde on lähes kahdeksan eli yhdellä eurolla saadaan kahdeksan euron arvosta hyötyjä.---- Ote helsingin kaupungin sivustolta.


      • Pyöränromut.sulatukseen
        perusta kirjoitti:

        Tammikuussa 2013 valmistunut pyöräilyn hyötyjä ja kustannuksia arvioinut selvitys osoittaa, että 20 miljoonan euron pyöräilyinvestoinneilla saavutettaisiin vuosittain miljoonien eurojen yhteiskuntataloudelliset hyödyt erityisesti terveysvaikutuksina ja parantuneena saavutettavuutena. Investointien hyötykustannussuhde on lähes kahdeksan eli yhdellä eurolla saadaan kahdeksan euron arvosta hyötyjä.---- Ote helsingin kaupungin sivustolta.

        Tuo ituhipin tekemä selvitys on osoitettu virheelliseksi ja valheelliseksi.

        Itse tutustuin tuohon sepostukseen heti, kun se oli julkaistu.
        Osoitin siitä useita valheellisia väittämiä, mutta niihin ei tietenkään annettu vastinetta.

        Koko sepostuksen perustana on auroilun ja pyöräilyn vertailu kuvitteellisilla euromäärillä.
        Esim. autosta kuuluu ääni, pyörästä ei. Keksitäänpäs äänelle hinta x euroa. Kerrotaan x euroa, polkupyörien määrällä. Ja kas näin polkupyöräily on tuottanut euroja.

        Autoilulle on laskettu yhteiskunnalle koituvia kuluja, vaikka autoilijat ne itse maksavatkin. Eli yhteiskunnalle ne eivät maksa mitään.
        Kaiken lisäksi sepostuksessa se lasketaan polkupyöräilyn tuotoksi.

        Kannattaisi tutustua siihen tutkimukseen, niin et vaikuttaisi ihan niin typerältä.


      • en.maksa.veroja

        Siis totta se on, että pyöräilijät eivät maksa veroja. Monta vuotta sitten sain verottajalta kirjeen, jossa kerrottiin, että minut on nähty ajamassa polkupyörällä, ja tästä johtuen olen vapautettu verojen maksusta. Eikö teille muille muilla ole tullut samaa päätöstä?


    • heguli.Tre

      hyvä että muutetaan puistoksi. Hommataan sinne vaikka lehmiä, tai lampaita kesäksi pitämään nurmikon lyhyenä..
      Idioottimaista pitää puistokatu parkkialueena.

    • Maakunnasta

      Kävin ensimmäistä kertaa Hämpin parkissa tammikuun lopulla, kun oli oikein kovat pakkaset ja olin oikein tyytyväinen paikkaan. Suuri, valoisa ja lämmin, kun maan päällä oli -27, niin halli oli asteinen, auto suli kokonaan. Ja se ei ole yhtään kalliimpi kuin maanpäällinen pysäköinti.
      Jos joskus tulee asiaa Tampereelle siihen päähän kaupunkia, niin varmasti vien sinne toisenkin kerran.
      Oli todella positiivinen yllätys tuo Hämpin parkki.
      Pyöräteitä tosiaan tarvitaan keskustaan ja Rongankatu on mitä mainioin paikka sille.

      • mitäihmettäh

        -----Pyöräteitä tosiaan tarvitaan keskustaan ja Rongankatu on mitä mainioin paikka sille.----

        Haloo, Rongankadullahan on jo pyörätie jota voi aivan hyvin levittää nykyiselle paikalleen. Hullua on tehdä kolme väylää puistoon, kahdellakin kun pärjätään aivan hyvin.


    • ihan.uusi.idea

      Mielestäni sen Rongankadun keskellä olevan puistoalueen kanssa voisi menetellä kuten näin olevan Lontoossa. Ne ovat yksityisiä tontteja, aidattuja ja pääsy kielletty eikä ohiajava liikenne näytä yhtään haittaavan. Kaupunki voisi myydä niitä huutokaupalla, varmasti menisivät. Uudet urbaanit omistajat tekisivät niistä varsinaisia kesäkeitaita, silmäniloa kaikille. Pyöräväylänä ja -parkkina se keskialue olisi aika ankea näkymä kesät talvet.

    • maakäyttöön

      Rongankadulla riittää kaikille niin autoille kuin pyörillekin vain yksi ajorata. Loppumaan voi myydä tonteiksi ja tehdä Rongantornien kaltaisia kerrostaloja kunnon rivin.

      Rongankatuhan on aikanaan tehty tulipalojen varalta leveäksi puistokaduksi. Niitä tarvittiin puutalojen aikakautena. Nyt ei enää tarvita sellaisia palokujia joten maa vain tuottavaan käyttöön.

    • MenetettyTampere

      Antaa vaan vapaamuurarien tuhota kaikki Tampereen puistot ja korkeita taloja tilalle. Tampereen kauneuden takia tänne kukaan ei muuta vaan työpaikan tai opiskelujen tähden. Ikävää mutta totta.

    • kauhian.kiva

      Tuon rakentavan ehdotuksen. Muutetaan pohjoinen ajorata kevytväyläksi. Eteläinen ajorata kaksisuuntaiseksi ja autot keskeltä pois ja siitä alueesta kunnon puisto.

      Mitäs tuumaatte tästä?

    • tasantarkkaannäin

      Varmaa ainakin on, että kukaan ei tule Hämpin parkista Rongankadulle kaupoille tai syömään. Kyllä autoilija niin laiska on. Jos parkkipaikat katoo niin katoovat liikkeetkin. Vai sekö on tarkoituskin että jos sillä lailla saataisiin enemmän kävijöitä Hämpin liikkeisiin ja sitä kuuluisaa elävöittämistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe