Seksin jälkeinen läheisyysongelma

Miccco24

Tilanne: tyttöystävän kanssa harrastettu molemminpuolin tyydyttävää seksiä. Tyttöystävä kiehnää kainaloon, silittelee, lässyttelee ja pusuttelee. Varmaan ihan normaalia ja odotettavaakin hyvissä suhteissa.
Mutta meikäpoika on täysin kylmä, laukeamisen jälkeen ei tule mitään läheisyysfiiliksiä, päinvastoin toinen jopa vähän ällöttää ja ärsyttää olemassa olollaan ja iholle tulemisellaan. Yleensä poistun suihkun tekosyyllä heti aktin jälkeen ja palailen pikkuhiljaa arkisiin toimintoihin jolloin tuo läheisyyshetki jää huomaamatta väliin, mutta nyt tyttöystävä on alkanut vaatia hellyysosuuttaan jopa itkeskelemällä ja keskustelua vaatien. Ei kuulemma ole normaalia tämmöinen jos välittää toisesta.

Välitän ja tykkään tytöstä paljon, kyse ei ole siitä. Vaan kun joku vastenmielisyys siitä fyysisestä kontaktista tulee seksin jälkeen. Kestää about 30min-1h, sitten kaikki taas normaalia.

Muilla tämmöistä?

196

10154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sorppa-vaan

      Psyyken puolen hommia. Et ehkä koskaan ole saanut läheisyyttä ja hyvänäpitoa? Et edes lapsena? Ajatteletko tai tunnetko että sulle ei kuulu mikään sellainen? Ettei sulla kuulu olla hyvä ja turvallinen olo toisen läheisyydessä? Että koet sen jollain tasolla uhaksi?
      Noista jutuista kannattais käydä jossain juttelemassa. Sitä meinaan voi tulla aika yksinäinen ja kurja elämä. Normaaliahan tuo ei ole, eikä sitä naiset kauaa katsele.

      • Affo

        Aivan normaalia seksiä arvostaville miehille. Seksi on kohokohta ja sen jälkeen ei tosiaan hempeilyt kiinnosta. Itse kävin asiasta jopa "tohtorilla" (vaihtoehtoishoitoa) ja hän kertoi asiasta. Kertoi, että on todennäköistä että tulen pettämään vaimoani. No oikeassa oli, mieleni pakotti lisäämään treffi-ilmoitukset seksiaddiktien palstalle ( seksi24.net ) ja nyt on pettämiskierre päällä.


      • taavixct

        Ehkä tykkäätkin miehistä. Ja miesten karvainen pyllynsilmä pikku tuoksuineen kiinnostaisi enemmän?


      • Lapsellisia

        Muistakaa ettei yhdyntä tyydytä naista täydellisesti . Teidän minuutinmuna jättää naisen puutostilaan . Joten valistakaa hieman itseänne niin voitte edes joskus onnistua tyydyttämään myös NAISEN . Minuutin muna ei ole miehentyö


      • hyi te ootte epäsöpöjä


      • normaalireaktio

        aivan normaalia.jos on uhrannut kaiken tarmonsa ja hormooninsa ja saanut molemmat hyvät sessiot.mitä sitä enää kiehnäämään ja silittelemään.on antanut kaikkensa se pitää riittää.tunnin päästä voi jo kiehnätä.mene vaikka ulos jäähylle että tyttöystäväsi saa kiehnätä sängyssään.


      • normaalireaktio kirjoitti:

        aivan normaalia.jos on uhrannut kaiken tarmonsa ja hormooninsa ja saanut molemmat hyvät sessiot.mitä sitä enää kiehnäämään ja silittelemään.on antanut kaikkensa se pitää riittää.tunnin päästä voi jo kiehnätä.mene vaikka ulos jäähylle että tyttöystäväsi saa kiehnätä sängyssään.

        Mutta kiinnostammeko sinua?


      • tyhmeliinikö
        Affo kirjoitti:

        Aivan normaalia seksiä arvostaville miehille. Seksi on kohokohta ja sen jälkeen ei tosiaan hempeilyt kiinnosta. Itse kävin asiasta jopa "tohtorilla" (vaihtoehtoishoitoa) ja hän kertoi asiasta. Kertoi, että on todennäköistä että tulen pettämään vaimoani. No oikeassa oli, mieleni pakotti lisäämään treffi-ilmoitukset seksiaddiktien palstalle ( seksi24.net ) ja nyt on pettämiskierre päällä.

        Sinulla ja "tohtorillasi" on paljon opittavaa oikeasta rakastelusta. Ihme, että naisesi jaksaa katsella sinua ja ehkä ei kauan katselekaan. Pidä varasi. Jos hän tapaa miehen, joka osaa hommat, jäät muistoksi. Etkä edes kummoiseksi sellaiseksi. Opettele hellyyteen, tai naisesi jättää sut. Se on fakta.


      • seksirahastusta
        Affo kirjoitti:

        Aivan normaalia seksiä arvostaville miehille. Seksi on kohokohta ja sen jälkeen ei tosiaan hempeilyt kiinnosta. Itse kävin asiasta jopa "tohtorilla" (vaihtoehtoishoitoa) ja hän kertoi asiasta. Kertoi, että on todennäköistä että tulen pettämään vaimoani. No oikeassa oli, mieleni pakotti lisäämään treffi-ilmoitukset seksiaddiktien palstalle ( seksi24.net ) ja nyt on pettämiskierre päällä.

        taas pelkkä seksi24 sivuston rahastus mainos, pysykää miehet kaukana näistä kaikista rahastus sivuista ,
        kaukana, ja vieläkin kauempana tälläisistä ulkomaisista huijaus rahastus sivustoista, jotka vievät vain rahanne , ilman mitään naisseuraa yms vastinetta .


      • sataMinuuttia
        Lapsellisia kirjoitti:

        Muistakaa ettei yhdyntä tyydytä naista täydellisesti . Teidän minuutinmuna jättää naisen puutostilaan . Joten valistakaa hieman itseänne niin voitte edes joskus onnistua tyydyttämään myös NAISEN . Minuutin muna ei ole miehentyö

        Huomaamme, että on MIEHEN tehtävä tyydyttää sekä mies että NAINEN, joka siis makaaa nauttien alla.

        Sitten minuuttimuna-kommentiisi, oletko 13v?

        ps Todellinen ongelma seksissä suomessa on harmaan varpusen väsynyt ja onneton olemus sänkyhommissa, sekä nalkutuksen tuominen jopa peitonalle.


      • onko sua pahoin pidelty tai muuten kiusatttu


      • ToniKohtori
        taavixct kirjoitti:

        Ehkä tykkäätkin miehistä. Ja miesten karvainen pyllynsilmä pikku tuoksuineen kiinnostaisi enemmän?

        Hihihi.. siitä se varmaankin johtuu. Olen samaa mieltä. Jospa nainen aktin jälkeen jäisi vielä vähäksi aikaa piereskelemään nokkaa, niin se voisi auttaa siihen hänenkin läheisyyden kaipuuseensa:) ja voisi vaikka kusta suhauttaa väliin..


      • LLLx

        Ompa tasokasta


      • OnSeNäinVaan

        Miehen rakkaus loppuu siihen kun "mälli lentää".


      • faktaa_peliin
        LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        hyi te ootte epäsöpöjä

        Nimimerkistäsi LOLIHENTAI_ päätellen olet nainen.

        Tiedätkö, jokainen nainen voi ihan vapaasti valita, haluaako hellän ja rakastavan aviomiehen kuten minä (170 cm/62 kg) vai aloittajan kaltaisen miehen, joka selvästikin hakee tyttöystävästään pelkkää seksiä, mutta jota hellyys ja läheisyys ei pätkääkään kiinnosta.

        Kerropa sinä: miksi niin moni nainen mieluummin valitsee tuollaisen tunteettoman, pelkän seksin perässä olevan miehen, ja sitten valittaa kun mies haluaa pelkkää seksiä ?

        Itsehän on nainen miehensä valinnut, eikö totta?

        Tuonkin aloittajan tyttöystävä voisi koska tahansa katkaista suhteen ja ottaa vaikkapa minut. Mutta ilmeisesti tuo tyttö ei niin aio tehdä, joten kärsiköön omasta typerästä miesvalinnastaan !

        Se on ihan jokaisen naisen oma valinta, ottaako hellän ja rakastavan miehen aviomiehekseen, vai pelkän seksin perässä juoksijan. Jos ei tuota valintaa halua tehdä oikein, niin sellaiset naiset kärsivät jatkossakin, ihan omista miesvalinnoistaan johtuen !


      • jyrväs62
        sataMinuuttia kirjoitti:

        Huomaamme, että on MIEHEN tehtävä tyydyttää sekä mies että NAINEN, joka siis makaaa nauttien alla.

        Sitten minuuttimuna-kommentiisi, oletko 13v?

        ps Todellinen ongelma seksissä suomessa on harmaan varpusen väsynyt ja onneton olemus sänkyhommissa, sekä nalkutuksen tuominen jopa peitonalle.

        Ota nyt ainakin yksi nolla pois, käsitys naisen kanssa olemisesta on melko heikkop.


      • ei_mainoksia
        Affo kirjoitti:

        Aivan normaalia seksiä arvostaville miehille. Seksi on kohokohta ja sen jälkeen ei tosiaan hempeilyt kiinnosta. Itse kävin asiasta jopa "tohtorilla" (vaihtoehtoishoitoa) ja hän kertoi asiasta. Kertoi, että on todennäköistä että tulen pettämään vaimoani. No oikeassa oli, mieleni pakotti lisäämään treffi-ilmoitukset seksiaddiktien palstalle ( seksi24.net ) ja nyt on pettämiskierre päällä.

        hyi mitä mainoksia täällä on


      • Synkistelijä
        Lapsellisia kirjoitti:

        Muistakaa ettei yhdyntä tyydytä naista täydellisesti . Teidän minuutinmuna jättää naisen puutostilaan . Joten valistakaa hieman itseänne niin voitte edes joskus onnistua tyydyttämään myös NAISEN . Minuutin muna ei ole miehentyö

        Voi vee sun vääntelyjä. Ei toi edes kuulosta aikuisen kirjoitukselta.


      • faktaa_peliin kirjoitti:

        Nimimerkistäsi LOLIHENTAI_ päätellen olet nainen.

        Tiedätkö, jokainen nainen voi ihan vapaasti valita, haluaako hellän ja rakastavan aviomiehen kuten minä (170 cm/62 kg) vai aloittajan kaltaisen miehen, joka selvästikin hakee tyttöystävästään pelkkää seksiä, mutta jota hellyys ja läheisyys ei pätkääkään kiinnosta.

        Kerropa sinä: miksi niin moni nainen mieluummin valitsee tuollaisen tunteettoman, pelkän seksin perässä olevan miehen, ja sitten valittaa kun mies haluaa pelkkää seksiä ?

        Itsehän on nainen miehensä valinnut, eikö totta?

        Tuonkin aloittajan tyttöystävä voisi koska tahansa katkaista suhteen ja ottaa vaikkapa minut. Mutta ilmeisesti tuo tyttö ei niin aio tehdä, joten kärsiköön omasta typerästä miesvalinnastaan !

        Se on ihan jokaisen naisen oma valinta, ottaako hellän ja rakastavan miehen aviomiehekseen, vai pelkän seksin perässä juoksijan. Jos ei tuota valintaa halua tehdä oikein, niin sellaiset naiset kärsivät jatkossakin, ihan omista miesvalinnoistaan johtuen !

        se johtuu siitä että suurin osa naisista ei uskalla ilmaista mielipidettään koska pelkää että mies käyttäytyisi agressiivisesti jos nainen ei suostuisi yhdyntään tämän kanssa ilman rakkautta.


      • Yx_metsän_ukko

        No jopas on ala-arvoista kommentointia täällä.

        Ymmärrän, mistä puhut. Koen itse aivan samoin, joskaan minua ei ärsytä se hellyys mutta hetken haluaisin olla rauhassa ilman läheisyyttä. Väitän sen johtuvan evoluutiostamme. Nisäkkäät eivät tunnetusti ole yksiavioisia. Pariteltuaan naaraan kanssa, uros lähtee omille teilleen mitä liukkaimmin. Eipä meilläkään ole kauaa siitä, kun tulimme luolista ulos. Ihmisen kehitys on ollut vain niin nopeaa, johon on ollut pakko sopeutua selviytyäksemme, johon siis yksiavioisuuskin perustuu, että täytämme tietyt yhteiskuntanormit, vaikka se onkin evoluution kehitysvauhtia vastaan.

        Mitäpä, jos kertoisit kumppanillesi, miltä sinusta tuntuu seksin jälkeen. Parempi selvittää asia pian, ethän halua pahoittaa hänen mieltään toistuvasti, jos silti tykkäät hänestä tosi paljon. Eihän se ole sinun eikä kumppanisi vika, että tunnet niin. Me kaikki olemme yksilöitä ja koemme asiat niinkuin koemme.


      • AlfMelmac
        Lapsellisia kirjoitti:

        Muistakaa ettei yhdyntä tyydytä naista täydellisesti . Teidän minuutinmuna jättää naisen puutostilaan . Joten valistakaa hieman itseänne niin voitte edes joskus onnistua tyydyttämään myös NAISEN . Minuutin muna ei ole miehentyö

        Lepertely ja kuolaaminen siis auttaa naista saamaan orgasmin loppuun....


      • nainenonkaunis

        Arvoisa kirjoittaja.
        Jokaisen pitää kuunnella elämässä itseään ja tuntemuksiaan. On totta, että ruikuttavat lahna-naiset vaativat seksityydytyksen jälkeen myös silittelyä. Tämä johtuu siitä, että nainen on tyhmä ja heikko. Jos sinulla käy tuuri voit löytää naisen joka ei jäkätä ja jauha paskaa. Ja kyllä arvon miehet, tällaisia naisiakin on! Älkää tyytykö mäkättäviin lehmiin jotka narisevat jokaisesta asiasta ja selittävät teille miten parisuhteen pitäisi olla. Tällaiset lahna lehmät luulevat, että parisuhteen malli löytyy amerikkalaisista saippuaoopperoista ja Anna lehdistä. Kuulostaako tutulta arvon miehet? HERÄTKÄÄ JO!! Antakaa tommosille naisille kenkää ja etsikää parempi. Kunnon naisiakin on olemassa! Tuokin nainen voi sitten eron jälkeen ostaa tekopeniksen ja pyytää siltä hellyyttä aktin jälkeen, jospa se kuminuija sitten kuiskii lemmenlorut korvaan.


    • Cate84

      Ei toi varsinaisesti kai ole epänormaalia, mutta miehillä luultavasti yleisempää. Sun kannattaisi ennemmin jutella sun tyttöystävän kanssa tästä (vai oletteko jo jutelleet?) ja mieluiten ihan vaatteet päällä, jolloin asiaan saa paremmin näkökulmaa tilanteen ulkopuolella. Ehkä saatte sovittua jonkun kompromissin, esim. että seksin jälkeen sinä pääset rauhoittumaan hetkeksi aikaa ja kun tilanne on normalisoitunut, niin voisit ehkä jonkun aikaa keskittää huomiosi tyttöystävän hellimiselle?

    • tämä on yleistä yhden illan jutuissa joissa haetaan vain seksiä ilman sen kummempia sitoutumisia. Et ole vielä löytänyt sitä oikeaa. nykyinen suhteesi tulee päättymään ennen pitkää. luultavasti heti kun kerrot tunteistasi tai pikemminkin tunteettomuudestasi tyttöystävällesi. Kun löydät ihmisen jonka kanssa haluat viettää aikaa muutenkin kuin paineita purkaessa niin seksistäkin tulee entistä parempaa

      • Nainen46vuotta

        No jaa, näkökulma tuokin. Itse olen ollut 25 v parisuhteessa ja en ole koskaan välittänyt seksin jälkeisestä "kiehnäämisestä" ja toisen iholla olemisesta. Lienen poikkeus ja harvinainen - ja huom olen nainen!!! :-)


      • toinen_nainen
        Nainen46vuotta kirjoitti:

        No jaa, näkökulma tuokin. Itse olen ollut 25 v parisuhteessa ja en ole koskaan välittänyt seksin jälkeisestä "kiehnäämisestä" ja toisen iholla olemisesta. Lienen poikkeus ja harvinainen - ja huom olen nainen!!! :-)

        En siis ole ainoa nainen, joka mieluiten jatkaa muuta elämää seksin jälkeen. Naiminen, syöminen, juominen, nukkuminen, hengittäminen yms. perustarpeet on vain tyydytettävä joskus.


      • 40veemuija
        Nainen46vuotta kirjoitti:

        No jaa, näkökulma tuokin. Itse olen ollut 25 v parisuhteessa ja en ole koskaan välittänyt seksin jälkeisestä "kiehnäämisestä" ja toisen iholla olemisesta. Lienen poikkeus ja harvinainen - ja huom olen nainen!!! :-)

        Mulla sama :)
        En kyllä jaksa muutenkaan mitään kyhnäämistä sen enempää, tosin me oltu yhdessä kans yli 20vuotta.


    • Mies35v

      Muakin on aina vaivannut sama juttu. Heti orgasmin jälkeen ei voisi enää nainen vähempää kiinnostaa, fiilis katkeaa kuin veitsellä leikaten. Harmittaa kun sen itsekin tiedostaa, eikä sille vaan voi minkään.

      • kertasuoritus

        Seksiakti on siten vain suoritus, eikä siihen liity mitään muuta. Se tulee vääjäämättä mieleen. Vois verrata retkeen, jonne otetaan eväskori mukaan. Kun eväät on syöty, retki menettää hohtonsa.


      • AlfMelmac

        Ensin esileikki ja siinähän suutelut yms. Kone kuumaksi ja akti loppuun asti. Vai pitäisi jäädä hikisille lakanoille pyöriskelemään tunneiksi?


    • Miccco24

      Hullua, mutta helpotuin kun sain tietää että ainaskin kahdella muullakin samaa ilmenee. Ja naisillakin siis voi olla.
      Tyttöystävän kanssa tästä keskusteltu ensin vähän ohimennene, mut nyt tosiaan itku kurkussa toinen väittää että en oikeesti välitä koska en jää sinne sänkyyn paijailtavaksi. Ja että on hyväkskäytetty olo.
      Oisko joku hormoonitason alassyöksy joka tätä aiheuttaa. Lapsuudesta en löydä mitään hyvänäpito tai läheisyys puutteita, hyvä lapsuus ollu, vanhemmat ok ja välit vieläkin omiin porukoihin lämpimät.
      Tajuan sen, että hellyysjutut on tärkeitä ja niitä meillä onkin ihan normaalisti enkä yhtään välttele tai ole passiivinen, tykkään läheisyydestä. Ongelma on vaan tää seksin jälkeinen välitön kutuilu joka ihan oikeasti tuntuu kestämättömälle. Ihan kun oisin eri ihminen hetken aikaa enkä tunnista itseäni, että miks fiilikset laski pakkaselle samantien.

      Siis hormoonit, oisko? Sais jotain järkevää selitettyä toiselle.

      • naiiienen

        Voisiko olla, ettei se ongelma ole sinussa vaan hänessä? Jos tyttöystävälle tulee omien sanojen mukaan hyväksikäytetty olo niin voisiko olla, että hänen edellisissä suhteissa on ollut tälläistä hyväksikäyttöä? Minusta kuullostaisi enenmmän siltä, että hänen aikaisemmat miehet ovat olleet tunnekylmiä ja seksin jälkeinen hellyys on hänelle osoitus, ettet ole hänen kanssaan vain seksin takia? Joku trauma on saattanut hänellä olla. Tietysti riippuu myös ehkäisymuodostakin varmaan tuo, itse pillereitä syövänä en näe ollenkaan vaihtoehdoksi jäädä mällisenä makaamaan sänkyyn. Riippuu varmaan myös siitä, miten lähdet tilanteesta. Kyllä joku pusu voisi antaa ennen kuin lähtee tilanteesta.. En tiedä. Vaikea sanoa, kun ei ymmärrä moista tarvetta.


      • Miccco24

        Voitasko harrsataa seksiä, onko sinulla sähköpostia?


      • homopeke

        Exän kanssa oli ihan sama juttu.Äkkiä vaan pois siitä sängyltä seksin jälkeen.Toisen exän kanssa taas tilanne oli ihan toinen.Siinä olis voinut lekotella vaikka koko päivän.Välillä makoiltiinkin tunnin verran ja nussittiin uudestaan.
        Elikkäs sun akassa on jotain vikaa.Ei muutakun vaihtoon.


      • tässä.syy
        homopeke kirjoitti:

        Exän kanssa oli ihan sama juttu.Äkkiä vaan pois siitä sängyltä seksin jälkeen.Toisen exän kanssa taas tilanne oli ihan toinen.Siinä olis voinut lekotella vaikka koko päivän.Välillä makoiltiinkin tunnin verran ja nussittiin uudestaan.
        Elikkäs sun akassa on jotain vikaa.Ei muutakun vaihtoon.

        No eihän siinä akassa ole mitään vikaa vaan ettei ap vaan rakasta oikeasti. On siis aivan väärän ihmisen kanssa kimpassa ja tyydyttää vain seksitarpeitaan ei sen enempää. Normaali oikea rakkaussuhde on kyllä sellainen että siinä ollaan vierekkäin ja nimenomaan halutaan olla.


      • bumpumbum
        naiiienen kirjoitti:

        Voisiko olla, ettei se ongelma ole sinussa vaan hänessä? Jos tyttöystävälle tulee omien sanojen mukaan hyväksikäytetty olo niin voisiko olla, että hänen edellisissä suhteissa on ollut tälläistä hyväksikäyttöä? Minusta kuullostaisi enenmmän siltä, että hänen aikaisemmat miehet ovat olleet tunnekylmiä ja seksin jälkeinen hellyys on hänelle osoitus, ettet ole hänen kanssaan vain seksin takia? Joku trauma on saattanut hänellä olla. Tietysti riippuu myös ehkäisymuodostakin varmaan tuo, itse pillereitä syövänä en näe ollenkaan vaihtoehdoksi jäädä mällisenä makaamaan sänkyyn. Riippuu varmaan myös siitä, miten lähdet tilanteesta. Kyllä joku pusu voisi antaa ennen kuin lähtee tilanteesta.. En tiedä. Vaikea sanoa, kun ei ymmärrä moista tarvetta.

        Sekä vastaajalle, että aloittajalle. Enpä usko, että kummassakaan on sen suurempaa vikaa tai itse asiassa yhtään vikaa, olette vain erilaisia! Toiset tykkää ihan hirveästi hellittelystä ja toiset ei tykkää siitä yhtään tai vähintään eivät saa siitä mitään "kiksejä". Nämähän vaan ovat persoonaeroja, joita yksi sun toinen joutuu ratkomaan luoviessa parisuhteen koukeroissa. Eli pitää löytää se TASAPAINO. Tämähän koskee mitä vain osa-aluetta, toinenhan voi olla esim. vähäpuheinen ja toinen höpöttäjä ja jos parisuhdetta meinaa jatkaa niin edelleen, tasapaino on löydettävä.

        Sitä ihastustaan ei toki voi valita, mutta olen aina itse pyrkinyt tuomaan esille tämän puolen itsestäni, pidän läheisyydestä. Ja joillekin se on tosi tärkeää. Erään kanssa tuli suhdetta koitettua, hän oli itseni vastakohta tässä eikä siitä mitään tullut. Toinen ei halunnut koskea juuri ollenkaan, itse tunsin oloni sairaaksi ja tunsin kuihtuvani pois. Jos ero on suuri, en edes tiedä miten sitä tasapainoa voi hakea. Toisaalta tämä jäi ainoaksi tällaiseksi kokemukseksi, muutoin on kyllä menty menneisyydessä hyvinkin samankaltaisilla ajatuksilla hellyyden suhteen muiden kanssa.

        Että en osaa kyllä yhtään neuvoa, mutta luulen kyse on "vain" persoonan eroista eli teidän pitää miettiä miten ratkaista tämä ero sillä lailla, että voitte elää yhdessä jos sitä haluatte. Kompromisseja eli kummankin pitää tulla vastaan. Sitähän se PARIsuhde on. Ellei sitten lähde eri teille jos asia tuntuu niin suurelta eikä ole haluja tulla puolitiehen.


      • minäainakin

        menen jääkaapille heti panon jälkeen.


    • mekkk

      Teeepä seuraan kerran että ei muuta kun toinen kierros tai vaikka 2-4 kertaa naitte kun alatte hommiiin. Miehenä en ymmärrä että ei voi jäädä siihen sänkyyn ja on kvia katella tyydytettyä naista seksin jälkeen ja voihan sen toisenkin kierroksen ottaa.

    • aikuinen.mies

      Sanoisin, että aika normaalia ja tavallista. Naisia on minullakin ollut... Mutta kun nyt mietin, niin on todellakin ollut vain muutama nainen, joiden lähellä olen oikeasti halunnut olla ja helliä seksin jälkeenkin. Nykyinen vaimoni kuuluu tähän joukkoon.
      Kuitenkin eräs -K- menee ylitse muiden. Hänen vierestään en karannut koskaan ja hellimistä riitti. Oliko se sitten sitä todellista rakkautta, en tiedä. Kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään teinirakkaus.

    • eewwerwerewrerwre

      evoluutiossa on tärkeää lajin säilymisen kannalta että uros panee nopeesti jotta viholliset ei yllätä häntä samoin yleensä rakkaus loppuu siihen kun roju lähtee putkeen

      ole huoletta se on ihan normaalia, jos nainen haluaa tulla iholle niin sano sille että ime munaa kun suusikin on valmiiksi auki

      • attilakin

        Näi miekii toimin. Nopee pano ja karkuun. Koskaan ei tiedä milloin rouvan mies tulee kotiin.


    • hyväolo

      ite ainakin joka kerta otan naisen kainaloon ja silittelen hiuksista ja pussailen siinä jonkin aikaa aktin jälkeen,ja samalla juttelemme kaiken näkösistä asioista.

    • samavikarahikaisella

      Mulla on aina ollut samanlainen fiilis seksin jälkeen. Eikä kyse ole siitä etten olis lapsena saanut läheisyyttä tai huomiota tms. Päinvastoin lapsuus oli oikein onnellinen. Eikä kyse ole myöskään siitä ettenkö rakastais naistani, tai olisi rakastanu ex-kumppaneita. Enemmänkin olen aina ajatellu että se olis tosiaan joku fysiologinen tai hormoonitason juttu... Esim. testosteroni tason äkillinen lasku tai jotain. Enpä tiedä liekö asiaa tutkittu?

      Mutta se on kyllä kumma että seksin jälkeen se maailman haluttavin ihminen muuttuu jotenkin jopa luotaantyöntäväksi ja kaikenlainen kiehnääminen tuntuu vastenmieliseltä.

    • jgu9025

      En itsekään tunne suuria aktin jälkeen, mutta kuulostaa vähän siltä, ettei tuosta mitään vuosisadan rakkaustarinaa tule. Etköhän ole tiennyt sen itsekin.

      Ei näille mieltymyksilleen mitään voi. Myönnä itsellesi, ettei tämä kyseinen nainen yksinkertaisesti ole se oikea ja jatka jossain vaiheessa matkaa.

      Eli totta kai tykkäät, mutta osittain velvollisuudesta ja sen takia, että "hormonit" nyt vaan sitoo.

      Good luck.

    • Senioriorhi

      Läheisyys kuuluu seksiin ennen ja jälkeen aktin. Vain itsekäs tollo voi kohdella puolisoaan noin kylmästi. Tulevaisuus ei lupaa hyvää, jos noin jatkatte. Valitettavasti!
      Täytyy opetella kunnioittamaan toista osapuolta ja hänen toiveitaan edes sen verran.
      Itse en voisi kuvitella käyttäytyväni noin kylmäkiskoisesti ja toista loukkaavasti.

      • sinäköpäätät

        Ai sinäkö se päätät mikä kuuluu mihinkin ? Meillä kumpikaan ei tykkää tuollaisesta paijailusta ja muusta. Yhdessä oltu reilusti yli 20 vuotta ja lapsetkin alkaa oleen aikuisia.


    • liibaa

      No eikö sitä tyttöä voi ottaa silti siihen kainaloon ja ajatella vaan jotain muuta? Jalkapalloa tai Hannu Karpoa? Kompromissi toimii tässäkin.

    • muillakin_samaa

      En minäkään kovin paljoa tykkää siitä kun Vaimo tulee iholle aktin jälkeen, haluan vain rauhoittua kun on lauennut. Muutama kevyt pusu on ok mutta ei suurenpi kihnuttelu. Kyllä Vaimo yleensä kylkeen tulee ja silittelee vatsaa ja rintaa ja kun ei saa vastakaikua on harmissaan.

    • Kunhannytsanoin

      Minä olen nainen, ekä itsekään ihan hirveästi välitä siitä pusuhellimisestä. Voin jäädä sänkyyn makaamaan vieretysten ja korkeintaan ehkä nojata päätä miehen hartialle jos se miehelle merkkaa mutta pusuttelu, lässyttäminen ja vastaava jälikäteen ei oikein nappaa. Se ei tarkoita että jompikumpi olisi epänormaali tai että jollakulla olisi päässä vikaa. Se on vain ihmisen persoona. Eivät kaikki tykkää lässy-lääppiä. Yleensä valtaosa naisista siitä tykkää, veikkaan sillä olevan ehkä jotain tekemistä äidillisen hellimisvaiston kanssa?

      Tosin sitten tää on varmaan huono juttu jos et YHTÄÄN MITENKÄÄN noteeraa tyttöystävääsi seksin jälkeen. Et siis tiedosta edes olemassaoloa, sitten ymmärrän että tyttöystäväsi on hermostunut.

      Mielenkiintoista myös tuo, että jos ei halua seksin jälkeen helliä niin täällä väitetään, että lapsuudesta puuttui rakkaus ja lämpö. Sanoisin, että pikemminkin toisinpäin. Jos on väenvänkällä pakko saada helliä ja lässyttää seksin jälkeen niin sitten se hellyys vasta onkin lapsuudesta puuttunut. Muussa tapauksessa sitä on lapsena saanut tarpeeksi niin ei epätoivoisesti hae sitä itku kurkussa ties mistä, kuten seksin jälkeen.

    • Jeps samanlaisia kokemuksia, ja mikäpä sen vastenmielisempää kuin toisen tuleminen 'iholle' (sekä fyysisesti että psyykkisesti) silloin, kun ei itse sitä laisinkaan haluaisi.

      Sille, että ei välittäisi seksin jälkeen olla lähellä/tekemisissä, löytyy syyt psyyken puolelta, mutta asian luonteen suhteen ei voi sanoa siitä, että juttu voisi olla jotenkin väärin/oikein tai tervettä/sairasta. Nyt on noin, ja kumppanisi on varsin eri laatua. Joillekin yksilöillä varsinaisen aktin jälkeinen läheisyys on _se_ juttu seksissä (eli seksistä itsestään ei saada niinkään nautintoa, se tehdään toisen vuoksi / jotta saadaan läheisyyttä, 'cuddling'), sitä ei tiedä onko näin kumppanillasi.

      Kerta asia on ilmeisen tärkeä tytölle, niin se lienee sen verran merkittävä juttu suhteen kannalta (ts. saako molemmat osapuolet toisiltaan sitä mitä kaipaavat) että tarvitsee jonkinlaista ratkaisuntapaista. Loogisia etenemisvaihtoehtoja olis seuraavia:

      1) Sinä lähdet selvittämään, mistä vastenmielisyytesi johtuu
      2) Tyttö lähtee selvittämään, mistä hänen käytöksensä johtuu (esim. perustavalta laadulta kyseisenlainen 'luonne' versus 'telkkarista' opitut parisuhdestandardit)
      3) Neuvottelette kompromissin siitä, mitä seksin jälkeen voi odottaa (esim. "okei, en lähde mihinkään, mutta et sitten lässytä vaan voidaan makoilla siinä hissukseen sen aikaa kun huvittaa") - sellaisen, joka sopii molemmille ja ilman, että kumpikaan osapuoli kiristää toista uhkauksilla ("...sitten minä lähden tästä suhteesta!")
      4) Toteatte, ettei psyykkiset struktuurit nyt vaan natsaa - eli toinen tarvitsisi samanlaista halailijaa ja sinä tarvitsisit sellaisen, joka ei ole moinen halailija-lässyttäjä.

    • Niine1

      Sama täällä ja olen nainen. Muistaakseni tästä oli joskus joku tutkimus

      • oksitosiini1

        Orgasmi saa erittymään oksitosiini nimistä hormoonia, jota kutsutaan myös läheisyys hormooniksi ja on liimaa parisuhteelle. Samaa hormoonia erittyy kun äiti imettää vauvaa. Oksitosiini vahvistaa ihmisten välistä kiintymystä ja luottamusta toisiinsa.


      • oksitosiini1

        Oksitosiinin on havaittu herättävän miehillä niin negatiiviset kuin positiivisetkin varhaislapsuuden muistot äitisuhteesta myös myöhemmällä iällä


    • selibaattiinsiitä

      Nykyinen yhteiskuntamme kertoo erilaisten medioitten, kuten pornografian, välityksellä, että on itsekeskeisyys on ok seksuaalisessa kanssakäymisessä. Sitähän pornon katselu välillisesti ilmaisee; se on väline ITSEtyydytykseen.

      Sitten kun itsetyydytys käy tylsäksi ja yksinäiseksi aletaan pornografian sijaan käyttämään aitoja ja oikeita ihmisiä itsensätyydyttämiseen. Tämä johtaa siis yhden yön juttuihin tai joissain tapauksissa prostituutiopalveluiden hyödyntämiseen. Periaattessa, seksi tällaisissa tapaukissa on vain kaksi ihmistä itsetyydyttämässä toisen ihmisen kanssa.

      Tämänkaltainen etäännyttäminen siitä tajusta, että toinen henkiö on ihminen, joka tuntee siinä missä itsekin, voi olla osasyy läheisyyden karttamiseen. Kun nuoresta pitäen ehtii välkkyvän kuvaruudun edessä iskostua siihen ajatukseen, että seksi on vain fyysinen prosessi - siinä missä hengittäminen tai syöminen, joka on suoritettava pois päiväjärjestyksestä - saattaa täysin unohtaa seksin psyykkisen ulottuvuuden.
      Orgasmi saa aikaan endorfiinien ja muiden mielihyvä hormonien erittymisen.

      Herkässä tilassa, ensimmäisen yhdyntäkerran jälkeinen aika on tärkeä sen kannalta, miten tulee loppuelämänsä, tai ainakin pitkän ajan, käsittämään seksin ja kuinka luottamus omaan kumppaniin rakentuu. Yhden yön jutut sabotoivat tämän luottamuksen rakentumista, onhan niitten ydin olemus se, että "suhde" on kasassa vain yhden yön, seuraavana aamuna toinen hylätään.

      Tämä kyseinen aloitus on varoittava esimerkki siitä, kuinka tunteettomuus seksissä voi kylmentään ja kovettaa oman tunne-elämän. Nykyään, tai oikeastaan kautta aikojen, on ollut absurdia, ettäkö seksi säästettäisiin avioliittoa varten, joka luo turvallisuuden ja luottamuksen tunnetta. Siitä huolimatta, että ajatus on absurdi, kehoitan ihan jokaista tähän käyttäytymismalliin, jos edes yksi teistä kuuntelisi.

      • Nojaa

        Muuten samaa mieltä paitsi ettei seksinharrastelua nyt ihan avioliittoon asti tarvi säästää. Vaan heti kun on riittävän aikaa tutustunut toiseen jonkun aikaa ehkä about 2-3 kuukautta tai enemmänkin, niin kiintynyt jo henkiselläkin puolella.

        Nykyään taas on tapana heti aloittaa seksi(kiitos nykyisen sionisti-Hollywood-median), jolloin nykyään varmaan tuleekin tämmöisiä ongelmia tai suhteet ei ole aitoja.

        "Tuo seksiä vasta avioliitossa" -juttu on ajalta kun ei vielä mitään ehkäisyä ollut ja piti tietää kenen kanssa oli hyvä sitoutua ja siinä samalla vielä tehdä lapsia. Normi suositushan naimisiin menolla on 3 vuoden päästä. Ekana seurustella pari vuotta ja sitten vuosi olla kihloissa ja sitten sen jälkeen naimisiin. Et kai vaan siis suosittele noin pitkää aikaa sekin odottamiselle?


    • Tälle on jokin ihan tieteellinen selityskin. Keho erittää jotain hormonia, olisiko Oksitosiini, joka tekee minulla jopa kuvottavan tunteen seksin jälkeen. Minusta naisilla toimii sama mekanismi synnytyksen jälkeen

      Tiedän, että jotkut miehet pystyvät jopa oman laukeamisen jälkeen heti aloittamaan esim sormettamaan siihen asti kun itsellä seisoo taas, mutta minulla taas tule juuri tuo vastenmielisyyden tunne.

      Joka tapauksessa kyseessä on kuitenkin ilmeisesti hormonitulvan aiheuttama juttu.

      Itselläni tuo on lieventynytiän myötä, niin kuin ilmeisesti myöös erittyvien hormionien määrä.

    • akti

      tottakai pitää helliä rakastelun jäkeen se on normaai toimepide.

    • No sex no problems. Yksinkertanen ratkaisu. Ja varma ehkäisymenetelmäki viä.

    • just-for-fun-

      Tuollainen luuseri ei ansaitse tyttöystävää. Seksin jälkeen kuuluu pussailla ja halailla vielä. Käytät vaan naistasi patjana

    • Hellitty

      Hellittely kuuluu asiaan
      Ota häntä vaikka kädestä kiinni ja makaa hänen vierellään hetki. Ehkä ei olisi liikaa pyydetty. Jos rakastat, asia ei ole ongelma.

      • neuvonpahanvaa

        Hellyttely kuuluu sinun suhteissa asiaan, muilla ei välttämättä kuulu.

        Älä ap pidä itseäsi epänormaalina siitä johtuen, että jokin asia ei ole sinusta mukavaa. Itse kyseenalaistaisin ennemmin tyttöystävän psyykettä jos pitää alkaa itkemään moisesta. Minä pidän peppuseksistä, kumppani ei. Tarkoittaako tämä, että hän on epänormaali? Haloo ihmiset. Jokaisella on omat mieltymykset ja jos toisesta välittää, tulee puolitiehen vastaan. Hän tykkää läheisyydestä seksin jälkeen ja sinä et, joten ennen kun poistut suihkuun, anna hänelle hali. Tai pussaa. Mutta mitään mistä ei tosissaan pidä, ei pidä tehdä eikä vaatia toista tekemään. Aika manipuloivalta keskenkasvuselta naiselta kuullostaa kun alkaa heti syyllistämään ja kyseenalaistamaan tunteita. Etsi seuraava joka on henkisesti kypsempi.


    • xcedyttää

      Hellittely ei kuulu asiaan. Jo muinaisilla roomalaisilla 2000 vuotta sitten oli tapana sanoa, että "post coitum omne animal triste exceptis muliere et gallo" eli: yhdynnän jälkeen jokainen eläin on apea paitsi nainen ja kukko.

    • nainen26f

      Itse olen nainen, eikä minuakaan kyllä seksin jälkeen mikään pusuttelu ja silittely yhtään kiinnosta. Mieheni on samoilla linjoilla onneksi. Oli hienoa kun mieheni sanoi, että onneksi en ole sellainen seksin jälkeen silittelijä kun hän ei ymmärrä moista. Minäkään en ymmärrä vaikka läheisyydestä siis muuten pidän, muulloin kuin heti seksi jälkeen. Minulla on ainakin seksin jälkeen hikinen, limainen ja raukea olo, enkä jaksaisi keskustelua tai halailua seksin jälkeen.

    • jossullaontoinen34334

      Ehkäpä seksi on ollut sinun mielestä tyydyttävää, mutta todennäköisesti "tyttöystäväsi" on oikeasti edelleen saamatta. Olet tökkinyt niin maanperusteellisesti, mutta et vielä ymmärrä seksin olevan paljon muutakin. Partnerisi on mitä ilmeisimmin edelleen vailla ja yrittää saada sinut tekemään asialle jotain. Sinä et vaan ymmärrä.

      • firenhgfiu

        Näin mäkin luulen asian olevan.


    • billclintton

      sama vika rahikaisella! pakollinen makuuhetki laakin jälkeen ei kiinnosta! nykyään heitän lastit sisälle sängyn päätystä jolloin olen jo valmiiksi pois sängystä ja saan suoraan hoippuroida seiniä pitkin suihkuun

    • vittunikoeikelpaa

      Minun poikaystävä on juuri tuollainen, ollaan oltu yhdes nyt yli 5 vuotta. Tätä ennen seurustellu 3 jätkän kaa ja ne ei ollu tuollasia. Edellisin kykeni kaiken maailman sexi acteihin hei seksin jäljeen ja oli kyl hellä seksin jälkeenki, tätä edellinen ei ottanu maratoneja mutta kieriskeltiin sängyssä ja eka oli sellanen et 15 krt pv saatettiin nussii ja hyväili mua. Olen nyt 5 vuoden jälkeen tullut pisteeseen että tajuan et tämä on eri sorttia, mutta olkoon, hyväksyn. Tosin suhteen eka ja toka vuonna harkitsin pettämistä ja suhteen lopettamista kun kävi niin sydämmelle ja masennuin. Nykyiseni haluaa seksiä 2 kert kk - 3 kk välein. No miehissä on eroja. Silti tämän kaa rakennan elämäni, piste.

    • Härkä82

      Ihan normaalia, kun testosteroni menee väliaikaisesti ns. 100 > 0℅!

    • n21v

      Olen nainen eikä kyllä minuakaan kiinnosta yhtään mikään kiehnäys tai lässytys seksin jälkeen. Ei liity mitenkään siihen etteikö rakastaisi toista, voi luoja sentään :D

      • eiseksinjälkeen

        Halailua ja kiehnäystä voi harrastaa ilman seksiä Se on kivaa.


    • urpiina

      Musta on kiva jäädä sisäkkäin juttelemaan niitä näitä, yleensä vähän palautekeskustelun tapaista tai sitten ihan muista jutuista. Se, että mies jää sisääni on jotenkin hauskan tuntuista, mutta en välitä mistään halaamisista tai pussailuista. Sisään jääminen ei toimi kaikissa asennoissa. Oli kyse yhden illan jutusta tai seurustelusta, niin musta on kiva, jos jää muutamaksi minuutiksi vierekkäin, lähinnä kertomaan miltä tuntui, mikä onnistui tai vaikka mitä aikoo puuhata seuraavana päivänä.
      Läheisyyden saa hoidettua panohommissa ja sitä kannattaa mielestäni jättää myös tilanteisiin, jotka eivät lainkaan liity seksiin.

    • TuttuaOn

      Miehille tosi yleinen juttu. Heti kassien tyhjentymisen jälkeen ei nainen kiinnosta oikeastaan ollenkaan. Vähän ajan päästä asia on jo eri. Ikäväksi asian tekee se, että naisilla on aktin jälkeinen läheisyyden kaipuu tosi voimakas.

      • neuvonvaan

        Huomatkaa miehet vielä se tärkeä seikka, että naisista vain n 25% saa orgasmin normaalissa yhdynnässä, eli saadakseen orgasmin naisen tulee saada suoraan jollain tapaa klitoriskiihotusta, eikä se usealle tule yhdyntäliikkeissä. Mies voi laueta piankin ja naisella jää saamatta tai melkein saaa. Naisen tyydytyksestä välittävä mies hoitaa sitten käsin tai jollain apuvälineellä naiselleen orgasmin.

        http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/orgasmihairiot


    • e3wwqqssssdddddddddddddd

      karvainen ukko olis varmaan aloittajan mieleen. ei ole täysijärkistä hommaa jos ei tykkää alastoman naisen kanssa vaan maata aktin jälkeen. sori nyt vaan.

    • herkkuerkki

      mä taas laitan vaan vehkeen sisään eikä naida ollenkaan :)se on hyvä kompromissi kiehnäys läheisyyteen.sitt joskus ku naidaan niin pierasen heti kun nesteet on lentänyt..eipä joo kukaan siinä hajussa jää viereen kyhnäämään..saa taas touhuta heti omiaan.

    • Riippunee omalla kohdalla ainakin naisesta aika paljon, on ollut pitkiäkin suhteita jossa vastaava reaktio eli lähinnä ällötys ollut seksin jälkeinen olotila.. nyt taas viimeisimmässä suhteessa on täysin eri meininki, läheisyyttä suorastaan kaipaa myös seksiaktin jälkeen.
      Nainen vaihtoon, anna hänelle mahdollisuus löytää itselleen sopiva mies ja itsellesi myös vastaava vaihtoehto.

    • Tiptiptip

      Aika moni on sitä mieltä, että asia liittyisi jotenkin tunteisiisi tyttöystävääsi kohtaan. Tuskinpa sentään, jos muuten tykkäät olla häntä lähellä ja sanot välittäväsi hänestä. En tiedä onko kyse hormoneista vai mistä, mutta ilmeisesti ihmiset ovat tässä asiassa erilaisia sukupuolesta riippumatta. Itse olen nainen ja ajatus iholla olemisesta heti seksin jälkeen tuntuu ahdistavalta. Toisaalta jään ihan mielelläni seksin jälkeen sänkyyn rupattelemaan tai vain olemaan hiljaa ja palautumaan, kunhan saan olla käden mitan päässä toisesta :D

      Niin kuin muutkin ovat jo sanoneet, varmasti tilanteeseen löytyy kompromissi jos vain olette halukkaita sen löytämään. On varmasti olemassa keino antaa tyttöystävällesi huomiota siten, ettei se käy liian tukalaksi itsellesi. Esim. juuri käden mitan päästä silitellä tai käydä ensin suihkussa ja palata sitten jollain tapaa lähelle.

      Se mistä asia johtuu, ei varmasti ole yhtä tärkeää kuin se, miten voitte yhdessä ratkaista tilanteen :)

    • Miccco24

      Yleensä laukean tyttöystäväni kasvoille.

      Nolottaa, jos hän ottaa kondomin pois heti aktin jälkeen ja näkee spermani säiliössä

    • Juusos123

      Uros on tyytyväinen kun pussit on tyhjennetty..naisillahan on niin näppärät sormet, joten osaavat itse hoitaa mieluisasti hommansa loppuun. Kyllä evoluutio osaa!

      • pretender

        Miehinen itsetunto ei kestä sitä ettei nainen tullut upeasta lemmenvaltikasta vaan joutuu itse hoitelemaan itsensä. Helpommalla nainen pääsee kun teeskentelee orkut.


    • ewdvdev

      niinistö ja selänne eduskuntaan

    • Onpa sulla ressukalla surkea tilanne kun et hyväksy Naisen hyväilyjä laukeamisesi jälkeen ;(((
      Arvaas mitä, se sun naisesi jättää sinut kohta kun et anna hänen hyväillä itsesä orkkusi saannin jälkeen. Sinä et taida tajuta että NAINEN HALUAA ITSEKIN SAADA HYVÄILYJÄ KAIKKIALLE IHANALLA ALASTOMALLA VARTALOLLAAN ! !
      Minä ainakin olen hyvänä, suutelen ja hyväilen kunnon parittelun jälkeen aina ja viime yönäkin kun luonani oli leskinainen ja hänellä oli halu saada miestä kokonaisesti niin ensiksi suutelimme ja hyväilimme ja sitten aloimme rakastella ihanass 69-asennossa ja jossakin vaiheessa Nainen snoi haluavansa kovan kullin lujaa syvälle kiimaiseen lemmen maljaansa. Minä poika tein työtä kunnolla ja niin nainen sai omasta mielestään ikimuistoisen koko vartaloa värisyttävän äähekkään orgasmin.
      Hetken levättyämme suutelin ja kielellä hyväilin hänen lemmen maljaansa ja hän sanoi ettei ole koskaan kokenut tällaista mieheltä avioliittonsa aikana ja niinpä hän aikoi tulla pian uudelleen saamaan hyvää hyvin.

    • hygeniaollapitää

      minä aina nuoletan munan ennen naintia ja jälkeen niin ei kasva juustoa nahan alla

    • BraveOnYou

      Rohkea olet, kun aloitit keskustelun :)

      Kuten huomaat, ihmiset ovat erilaisia, ja on normaalia toimia joko tai.

      Suhteessa pitää toimia puhuminen ja seksi.
      Jompi kumpi tai parhaassa tapauksessa molemmat tulevat vastaan.

      Asia selviää puhumalla, jos se on selvitäkseen.
      Tämä pätee kaikkeen, ei vain seksiin.

    • tuttuajuttua

      Kyse on siitä, että orgasmin jälkeen miehellä erittyy prolaktiini hormoonia ja se vie halut jokskin aikaa totaalisesti.
      Olen törmännyt omalla kohdallakin tuohon yhenillan jutuissa, että kun on lauennut, niin mielenkiinto kaikkeen läheisyyteen menee täysin ja monesti tulee tunne, et mitä helvettiä minä edes teen tuon ihmisen seurassa, lähtis jo vetään tai jotain.

    • turhavalittaa

      Seksin vuoksiko sitten olet hänen kanssaan. Läheisyydellä suukoilla näytät että hän merkitsee sinulle muutakin kun vai pelkästään panoa. Hyväilyjä ja läheisyyttä pitää olla ennen ja jälkeen seksin.Jos hän on noin yhdentekevä sinulle teet väärin sitomalla hänet itseesi koska et pyty antamaan sitä läheisyyttä mitä hän tarvitsee.Yhdenillan jutuis noi pelkät panot käy mut ei kunnon parisuhteessa ja keskustelut kuuluvat asiaan myös.

    • ukkomiesman

      Joo mäkin uskon tosiaan että se on jokin hormonaalinen juttu. Mutta toisaalta kun noita joitakin kommentteja katsoo niin tulee sellanen kuva, että hormoonien aiheuttamat mielialan muutokset on sallittuja vain naisille...

      • Hormonit_ei_ole_tekosyy

        Hormooneihin tai omiin tunteisiin ei voi vaikuttaa, mutta omaan käytökseen voi. Ei naistenkaan ole ok käyttäytyä idioottimaisesti hormoonikuohuissa.


    • Ämdeeämaa

      Ihan mielenkiintoista, että tässäkin keskustelussa otettiin evoluutio esiin tunnevammaisuutta selittävänä tekijänä. Ehkä sinun pitäisi oppia arvostamaan kumppaniasi muidenkin kuin hänen fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi. Hän on ihminen, ei työrukkanen, johon runkataan työpäivän päätteeksi.

      • ukkomiesman

        Jaa mitäköhän tekmistä tunnevammaisuudella sitten olis tekemistä fysiologian ja siitä johtuvien reaktioiden kanssa... vai johtuuko PMS oireetkin siis tunnevammaisuudesta???


    • Matkaanlähdentaas

      No näyttää olevan tuntemuksia niin paljon kun ihmisiä. Itse,olen siis 47 nainen,tykkään joo että ollaan seksin jäljeen liki sun muuta. Mulle tulee jonkunsortin itseinho tai jotain heti kun on lauennu. Ei tee hetkeen mieli ollenkaan.

    • Valteess

      Sehän nyt on aivan selevä juttu. Uros on uros. Siemmenet sissään, niin sen jälkeen on mitä on, yököttää suorastaan. Luontohan sen sanelee, eikä naistenlehet, eikä terapeutit.

    • Orgast

      Niin se on että kun kyrtä on tehnyt työnsä niin nainen ei kiinnosta...vasta kun kiima on taas rakentunut uudelleen..!

    • SFKukkanen

      Nämä on varmasti sekä persoonakysymyksiä, että myöskin hormonit, evoluutio ja psykologiset kokemukset voi vaikuttaa.

      Itselläni on ollut näin: Yhdenyön jutuissa on tullut välillä kuvotus koko henkilöä kohtaan "lähtis jo" -tyylillä; huolimatta siitä, onko seksi ollut hyvää vai ei. Toisaalta; silloin kun oon ollut sinkku ja kovassa läheisyydenpuutteessa, yhdenyönjutuissa olen hakenut myös läheisyyttä "paremman puutteessa". Mut poly-suhteessa ollessani ei seksiseikkailujen jälkeen läheisyys kiinnosta, on joko neutraalia tai vähän ärsyttävää. En silti tahallani loukkaa toista, vaan sanon esim. että saan paremmin unta kun nukun nyt selin..

      Rakkaussuhteissa sen sijaan tykkään läheisyydestä AINA :) Siis totta kai pitää olla myös omaa aikaa. Mut sillon kun toisen kanssa on, meillä on kyl hyvin hempeää ja kumpikin tykätään sellaisesta. Parasta on nukahtaa toisen viereen ihan kiinni seksin jälkeen; toki kun tulee kuuma, pitää ottaa etäisyyttä.
      Ainoastaan kurjalla mielellä mulle tulee olo, etten halua ketään lähelleni.. mut silloinkin todellisuudessa haluan, se on vain sellainen defenssi.

      Miesystävä taas on kertonut, et hän ei tykkää nukkua muiden kuin mun vieressä (toistaiseksi). Muut on olleet kevyempiä suhteita ja yhden yön juttuja. Ei tee mieli kuulemma hempeillä, olla lähellä seksin jälkeen, eikä välttämättä oo niinkään intoa myöskään miellyttää naista, vaan enemmän "miellyttää, jotta pääsee naimaan". Sama mulla yhdenyön jutuissa; niissä on aika itsekäs, toki myös toiselle tuottaa nautintoa, mut enemmän hyvän tavan vuoks kuin sen henkilön itsensä vuoks..
      Miesystävä on sanonut sen sijaan, et mun kanssa hän tykkää aina läheisyydestä, vieressä nukkuminen on kivaa (vaik tykkää nukkua myös itekseen) ja seksin jälkeen on kiva olla lähekkäin.
      Tykkää myös aidosti miellyttää mua :)

      Eli meidän kokemus on: syvässä rakkaussuhteessa halutaan kummatkin miellyttää aidosti ja paljon toista, itsekin toisen nautinnosta nauttien, ja viljellään myös läheisyyttä paljon keskenämme.
      Kevyemmissä suhteissa samat asiat voi tuntua jopa vastenmielisiltä..

      En toki väitä, etteikö olisi pareja, jotka rakastavat toisiaan, mutta eivät tykkää hellitellä seksin jälkeen. Ei siinäkään mitään väärää ole, kunhan kumpikin on tyytyväinen tai tehdään kompromissi.

      Ihmisiä on monenlaisia. Onhan aseksuaalejakin jopa.

      Mutta jokatapauksessa itsetutkiskelu on hyvästä; tiedostaa miksi toimii, kuten toimii, ja mistä omat tunteet kumpuavat.

      esim. exäni ei tykännyt läheisyydestä aluks paljon ollenkaan; hän ei ollut saanut paljoa läheisyyttä lapsena. Mut hän lämpeni läheisyydelle pikkuhiljaa ja alkoi tykätäkin siitä. Aluks kylmästi käänsi aina selän seksin jälkeen, mut pikkuhiljaa se alkoi tykätä läheisyydestä niin, et jopa öisin halaili mua jne. Mut ei se silti niin paljoa läheisyydestä pidä, kuin minä, vieläkään. Itse taas, olen saanut liian vähän rakkautta ja läheisyyttä lapsena. Joten aikuisiällä korvaan tätä puutetta, ja teen sen ihan mielelläni. Onneksi myös kumppanini ymmärtää tarpeeni ja toiveeni, minä hänen, ja ollaan samantyyppisiä tässä(kin) asiassa :).

    • Vaaaaaa1

      Mulla oli nuorena aivan sama juttu. Vaikka normaalisti tykkäsin kovastikin helliä ja silitellä ym naistani, niin laukeamisen jälkeen ihana rakas naiseni oli suorastaan luotaantyöntävä vähän aikaa. Mietin usein mistä johtuu, mutta ajattelin että se liittyy mieheyteen ja on yleistäkin. Nykyään hellin naistani niin paljon kuin hän tarvitsee sitä. Jos naisesi tarvitsee hellyyttä aktn jälkeen niin kovin kuin annat ymmärtää, sinun on annettava sitä. Sun on opeteltava. Näin neuvon, koska naisellesi se on Tärkeätä.

      • KohteliasCasanova

        Viisaasti ja hienosti sanottu!

        Itsellä on kanssa ollut aina sama, mutta muuten olen aika hellämielinen mies niin vaimon kanssa kyllä ollaan lähekkäin. Sitten vieraissa naisissa kun käy, niin tuntuu enemmän tuo tunne, että vois juosta ulos ovesta, mutta siinäkin on vielä se että olen aika kohtelias ja empaattinen, niin kyllä minä hellin varmasti, jos joku sitä kaipaa!


    • parempinäin

      Joskus sexi kiinnosti minua, nykyisin inhoan sitä yli kaiken en enää harrasta sitä enkä koskaan tule harrastamaankaan se on hikistä turhaa ähkimistä inhoan koko touhua eritteitten vaihtoa, yök!

    • Typerys

      Ei mekään heti sekasin jälkeen olla toistemme kimpussa,suihkussa käydään ja sit tullaan vuoteeseen ja pidetään vaikka toisiamme kädestä kiinni,se riittää meille,tunnemme kuitenkin läheisyyttä,jos toinen vain harrastaa seksiä ja se on siinä,ni oot kyllä aika kylmä mies,mahdottomaksi haluta naiselta sitten kuin seksiä,ei muuta,en ikinä huolissaan tuollaista miestä,sulle olis parempi olla yksin ja harrastaa yhdenillan suhteita,ni luulisin et se riittää,Pölö oot todella

    • KokenutMie

      Hyvä rakastaja silittelee naista aina rakastelun jälkeen.

    • miki-66

      Itselläni on se periaate että kerta ja karkuun. Ei tarvi jäädä odottamaan lässytyksiä.

    • jaaha125

      Hyi saatana, vielä jotain kiehnäystä. Välittömästi setin loputtua pöksyt jalkaan ja päivä jatkuu. Emännällä ihan sama. Yritin kerran kävellä julkisesti käsikädessä, siihen se jäikin koska kuvotti. Niin 18v sama nainen

    • Meillä tyttöystävä ampuu aktin jälkeen suoraan suihkuun. Minusta olisi kivempi jäädä makoilemaan päällekkäin sänkyyn.

    • Nuorille miehille vihjeeksi, että tuo jälkihehkun hoito on yksi tärkeimpiä asioita seksissä.

      Jos siis haluaa naisesta muutakin kuin sen kerran, kannattaa seksin jälkeen pussailla silitellä, jutella, kehua, hassutella... teki mieli tai ei.

    • mknjgy

      Sulla on jotain lapsuuden aikaisia kokemuksia/traumoja kun käyttäydyt noin. Et ehkä tiedosta sitä, mutta sieltä se jostain juontaa. Ei ole oikeata käyttäytymistä moinen käytös. Yritä puhua jollekin.

    • eimitenkääntavatonta

      Ehkäpä olet sekoittanut hyvän panohetken tosirakkauteen? Ei olisi mitenkään erikoista, mitä tulee miehiin. On nimittäin tullut vastaan lähes kolmekymppisiä suomalaismiehiä, jotka ovat väittäneet silmin sinisin, että eivät ole koskaan elämässään rakastuneet laisinkaan. Se toki ei tarkoita sitä, etteikö seksiä tekisi mieli ja parastahan seksi on, kun sitä saa silloin kun haluaa, eikä tarvitse lähteä etsimään joka kerta erikseen. Suhde on siis sinun puoleltasi tyyppiä fuckbuddy, mikä selittäisi helposti sen, miksi läheisyys ärsyttää.

    • ihminennn

      En vain ymmärrä miksi tuollaisella kusipäällä on nainen. Minä kaipaan juuri eniten tuota läheisyyttä. Itkemällä pyytää? Hohhoijjaa, sulla on päässä vikaa.

    • Ilpo1000
    • Kokenut_aikuinen_mies

      Ei ole mikään ihme, että tytölläsi on orpo olo, kun seurustelee tuollaisen urpon kanssa. Kyllä nainen kaipaa muutakin läheisyyttä, ja "sen" jälkeen ei pidä neitoa siihen jättää yksin. Läheisyys on kokonaisvaltainen asia!

    • Nakrattaa

      Huvittavaa kuinka täällä on taas liuta "ikisinkkuja" moralisoimassa ja torumassa aloittajan käytöstä. Ja kuinka nimenomaan HE kohtelisivat naista toisin, vaikka todellisuudessa eivät ole koskaan varmaan seksiä saaneetkaan saati olleet minkäänmuotoisessa parisuhteessa. Koittakaapa hyvät ihmiset ymmärtää ettei me kaikki olla samanlaisia.

    • Jaaha125

      Huorissakin kun käy ja maksanut tuplakierroksesta niin saattaa ensimmäisen paukun jälkeen ruveta vituttamaan koko touhu. Eikun vain rahaa takaisin ja mäkeen.

    • Kyllähän se on niin pojat, että naisen hemmottelu hyvän pitkäkestoisen seksin jälkeen on vaan NIIIIIN HYVÄÄÄÄ, että , sitä ei pidä jättää pois. Homma on kun olisi jäänyt puolitiehen. Minä ainakin odotan sitä että saan halia ja pusutella rakasta naistani hyvän seksin jälkeen. Mihin miehellä on kiire, kun voit olla hyvän kumppanin kanssa, sitähän jaksaa vaikka kuinka pitkään. Rauhoitu kerrankin ja simmut kiinni ja anna tyttösi nauttia tilanteesta, se on vähintä mitä voit tarjoat hänelle, olethan saanut häneltä mitä tarvitset. Huomioi kumppanisi !

      • Jälki.lämpöä

        Näin on!Kunnioitusta naista kohtaan pitää olla sen verran että jaksaa pitää hyvänä vielä hetken aikaa.Jää muuten tunne että on tehnyt huonon "työn".Itsetuntoni ei moista sallisi.Myös naisystäväni tuntuu tykkäävän jatko lämmittelystä ja puhumisesta milloin mistäkin.Asia lienee monien junttisuomalaisten putkiaivoisuus.


    • Muidu92

      No pystyisitkö siihen että makoilisit hänen kanssaan hetken sängyllä? Ette koskisi toisiinne ettekä puhuisi mitään lässynlässyjuttuja vaan ihan jostain muusta? Tai olisitte vain hiljaa ja ehkä katselisitte toisianne välillä? Ymmärrän aloittajaa, en minäkään välttämättä haluaisi kuulla mitään ällöttäviä lässynlässyn juttuja enkä kyllä haluaisi että minua ruvettaisiin silittelemään! Mutta tuo voisi olla sellainen ''kompromissi'' joka kuitenkin kertoisi että seksi hänen kanssaan on tärkeää ja välität hänestä.

    • sinikka50v

      Niin, meitä on on monenlaisia...

      Ihmettelen vaan, miten tyttöystäväsi viitsii enää olla kanssasi, koska te ette selvästikään sovi toisillenne. Vaikuttaa siltä, että tyttöystäväsi on sinulle pelkkä "panopuu".

    • eetu-eno

      Olet surkea pikku runkkari poika. Jos nainen kiehnää niin silloi vaan kulli sisään ja lisää samaa lääkettä, kyllä se siitä kolmannella panolla hyytyy. kokemusta on.

      • mardius

        Justiinsa noin


      • VarsinainenHolmes

        Justiinsa joo... Ja jos joskus naisen kanssa sänkyyn asti päädytte, niin hyvin pian teillekin selviää että todellisuus ja runkkufantasiat ovatkin hyvin kaukana toisistaan.


    • joihugfse

      lörppäkyrpiä koko sakki

    • Tosiäijä

      Oma tyydytys ensin, jos partnerisi ei ehdi mukaan niin omapahan on vika. Seuraavana lauantaina uusiksi.

    • tattisisään

      Kutsuin muijan takaisin kun muuten voin laueta itsestään.

    • kikkelisisäänjaulos

      Ihan sama kuvio kuin aloittajalla. Mikä hauskinta niin vuosien saatossa pari naista jopa on joskus ollut joilla sama meininki, olipa rentoa kun seksin jälkeen vaan todettiin että tekipä hyvää eikä tarvinnut alkaa enää niskaa pusuttelemaan. Että on niitä naisissakin, joskin varmaan vähemmän. Ja itse kullakin elämisen tilanteet vaihtelee. Joskus tekee mieli hössöttää, joskus ei.

    • peueperperperpu

      Eipä kiinnosta enää pusuttelu seksin jälkeen...nim. nainen..

    • kullerwo

      Tutkittu juttu että miehellä testoteroni taso laskee hetkellisesti aktin jälkeen niin alas että saattaa toisen silittelyt tuntua etovalta. Ota sildenafiilia eli vigraa nii ei tarvii aktien välissä taukoja eikä silittelyjä...voi jatkaa heti laukemisen jälkeen. Ja tyttö tykkää kun sitä saa pitkään ja perusteellisesti.

      • ihhuo

        Ei laske mikään testosteroni.


    • pkrstar

      nice

    • aitoheteromies

      Saatat olla piilohomo. Kokeile miestä vaihteeksi niin voitte sitten molemmat panon jälkeen katsoa vaikka lätkää ja puhua paskaa hellimisen sijaan.

    • höpönlöpönlööasdf

      no et kyl välitä. Haluat vain pimpsaa, ja välität pimpsasta. Jos välittäisit tytöstäsi, ajattelisit häntä etkä itseäsi.

    • jallu472

      Paviaani toimii aivan samoin kuin sinä.. Orkku, ja sitten pakoon.. -sama uudestaan kun "seisoo" -nainen on vain vagina.. -Voi kun sie lopettaisit itsesi, sairaan elämäsi..

    • jalmari472

      Sinun ja Paviaanin ero on Jättiloikka (niinkuin Neil Amsrong sanoi kuuhun tallatessaan -69) On toinenkin ero ihmisen ja apinan välillä.. Ihmisen jalat ei ole sopivat puissa kiipeilemiseen.. Tämän viestin alkuunpanija.. "Ole Mies, älä itsekäs Kusipää..

    • cjnweqdvcqwrn

      Täsmälleen sama kuvio, mutta suhteessa on välillä uhrauduttava ja menen epävukavuusalueelle pakottautuen tuohon halailuun.

    • psairaanhoitaja

      Lisääntymistoimintohan tuo on. Halut palaa urokselle kyllä sillä välin, kun on etsimässä seuraavaa siitettävää. Ei tässä olla muita eläimiä erikoisempia. Ei miehet mitään pehmoleluja ole. Jos nainen niin olettaa, niin hän on persoonallisuushäiriöinen. Siinä taudinkuvassa on tyypillistä pehmolelujen pitäminen aikuisiässä.

    • oihbcv

      Mun mielestä nämä kaikki aktin jälkeiset pusuttelut ym. sopivat tuorreeseen suhteeseen. Kun olet ollut yhdessä 5-15 vuotta niin eipä siinä enää mitään haluja ole iholle mennä. On muuten faktaa.

      • kymmenen.vuotta

        Suhteen kestolla ei minulle ole merkitystä.. On ihan siitä kiinni, millaiset tunteet on kumppania kohtaan. Näytellä ei voi, tai ei vaan pysty.
        Jos naisesta välittää oikeasti, sanoisin rakastaa, niin ei hänen viereltään mihinkään halua lähteä. Tai ei ainakaan ole kiire...


      • erottu_ja_vierekkäin

        Asumuserossa/on-off suhteessa, ja seksiä exän kanssa viimeksi 2vko sitten.

        Kyllä tämmöisessäkin tilanteessa jäämme edelleen hetkeksi köllimään vierekkäin tai lusikka-asentoon, joskus kymmeniksi minuuteiksi, toisinaan vain hetkeksi.

        Tuntuu että eroa pukkaa, vaikka Rakkautta ja ainakin omalta puoleltani uskollisuus on säilynyt edelleen.

        Syynä eroon mm. masentuneisuus, kommunikaatio-ongelmat, jne.


      • erottu_ja_vierekkäin
        erottu_ja_vierekkäin kirjoitti:

        Asumuserossa/on-off suhteessa, ja seksiä exän kanssa viimeksi 2vko sitten.

        Kyllä tämmöisessäkin tilanteessa jäämme edelleen hetkeksi köllimään vierekkäin tai lusikka-asentoon, joskus kymmeniksi minuuteiksi, toisinaan vain hetkeksi.

        Tuntuu että eroa pukkaa, vaikka Rakkautta ja ainakin omalta puoleltani uskollisuus on säilynyt edelleen.

        Syynä eroon mm. masentuneisuus, kommunikaatio-ongelmat, jne.

        Niin, tärkein unohtui, että 18v suhde...

        Ero päällänsä ja silti seksin jälkeen sitä läheisyyttä sekä hellyyttä.

        Mutta nyt taas banks = etäisyyttä ja kommunikointi loppui kuin seinään (kuka tätä jaksaa?).

        Ei mitään vastausta, että missä toinen, aivan kuin yritäisi saada mustasukkaiseksi?


    • keski_ikäinen

      Kannattaako yhdessä oloa jatkaa, jos on erilaiset tarpeet jo nyt? Toisaalta aika ja ikä voi muuttaa molempia, mutta siihen väliin saattaa tulla pahojakin konflikteja.

      Itse (olen nainen) olen oppinut nauttimaan läheisyydestä vasta nelissäkymmenissä. Kun miehet ovat itseäni vanhempia, niin siinä vaiheessa luonnollisesti seksin rajuus vähenee ja hellyyden osuus kasvaa. On ollut pakko hyväksyä tilanne, kun mies ei vaan ole kuudesti laukeavaa terästä siinä vaiheessa. Nyt koen hellyyden hyväksi sekä ennen että jälkeen seksin. Ei ehkä kohtuutonta kyyhnäämistä - kuuntelen miestäkin - mutta kainalossa oloa ja läheisyyttä jälkeenpäin.

    • Outolintu_xl

      Mää oon nainen ja mulla on ihan sama juttu. En jaksa mitään lääppimistä ja kujertelua seksin jälkeen. Suihkuun ja nukkuun ja sillä sipuli. Tiedän, että monet naiset kaipaa semmosta ihme lällyttelyä. Ja mulla tää johtuu psykologisista asioista. En oo lapsena saanut huomiota, lämpöä tahi läheisyyttä enkä kaipaa sitä aikuisenakaan.

    • ullamaiju78

      Olen nainen ja mulla sama juttu. En halua seksin jälkeen olla lähekkäin. Molemmat on ihan hikisiä, hengästyneitä ja limaisia, on kuuma ja olisi kamala liimautua toisen kuumaan kroppaan. Varsinkin kesällä kuumassa tuntuu että on ahdistava olo ja haluan tuntea ilmaa ihollani. Muutenkin mulla on huono kuuman kesto, en oikein saunomisestakaan tykkää. Mieluumin niin päin, että ens käydään suihkussa ja sitten taas köhnäillään puhtaan raikkaina vierekkäin.
      Toki on tosi ikävää jos kumppani on ihan eri linjoilla tässä asiassa, mutta jos niin käy niin kannattaa vain olla rehellinen ja kertoa, että ei tykkää siitä ja monet muutkin ihmiset ovat sellaisia. Ei niin, että vain karkaa ja toinen jää miettimään ja itkeskelemään yksin.
      Parisuhde on kompromisseja, joten kun tästä asiasta on juteltu, voidaan tehdä jokin sopimus, että ihan pieni halitushetki seksin jälkeen ja sitten vasta saa livistää. Voisin itsekin siihen suostua toisen mieliksi, jos kerran toista rakastan niin se ei mikään iso uhraus olisi. Minulla vaan ei ole tullut koskaan eteen kumppania joka tykkäisi seksin jälkeen liimautua hikisen kroppansa kanssa muhun, onneks =D

    • vanhaukki

      Kyllä minä seksin jälkeen ruukaan aina pussailla ja silitellä ja samalla kysyn onko kullalla yhtään käteistä, rupesi niin rakkaus janottamaan.

    • kakstoistapluskaks

      Niin.. En tiedä oikeaa vastausta, mutta jos ja kun jostain oikeasti välittää.. Eipä sekään ei ole oikea sanamuoto. Intohimo, rakkaus ehkä parempia. Eikä se intohimokaan, vaan se polttava tunne. Sen tietää, jos kokee.. Sellaisen kumppanin viereltä ei karkaa koskaan - ei missään tilanteessa. Ja voi hyvä luoja, että sitä tunnetta kaipaa..

    • hkhghf

      Ihan normaalia koska et rakasta puolisoasi. Minäkin kaksi pitkää parisuhdetta elin ja yhteen niistä lapsia tein ja luulin olleeni jotenkin hirveän rakastunut ja tosiaan aktin jälkeen heti ylös ja suihkuun ja muihin puuhiin. Inhosin lääppimistä. Petin kumpaakin. Sitten löytyi ihminen johon rakastuin niin että tajusin koko ikäni valehdelleeni itselleni enkä ollut edes tiennyt mitä rakastaminen on. Hän otti kainaloon seksin jälkeen ja minä olin alussa, että mitä hemmettiä. No koitetaan nyt sitten tätäkin. Minä olin koukussa. Ihanan parin tunnin rakastelun jälkeen vielä sylikkäin hellimistä ja höpöttelyä. Nyt ollaan erottu, mutta sänkyyn päädytty senkin jälkeen muutaman kerran. Syliaikaa ei ole enää ollut seksin jälkeen niin pitkään, mutta paras syli se on yhä. Kunnon rakastaja osaa jälkihoidon jopa kaveriseksissä.

    • taesto

      Hyvässä seksissä pitää molempien nauttia: Sekä miehen, että mulkun!

    • kaksi_varttia

      Meillä suoritetaan jälkilämmitely,yleensää jos jatkuu pitempää niin silloin vaimo tahtoo toisen kierroksen hyvää seksi.

    • Envoitaasymmärtää

      VOI V***U!
      Mikä siinä on ettei miehet voi sanoa suoraan mitä tuntee??
      Eli voisitko ystävällisesti kertoa naisellesi suoran totuuden miltä sinusta se läheisyys tuntuu (eli se tuntuu ällöttävältä ja vastenmieliseltä jostakin syystä, jota et tiedä). Ehkä sitten pääsette johonkin kompromissiin. Esim. Nainen lässyttää ja kiehnää vähemmän ja sinä yrität vähän olla läsnä seksin jälkeen. Molemmat vähän taipuu tässä.

      • 30-vuotta-yhdessä

        Joo, kokeilin tätä suositusta muutamia kertoja suhteen alussa. Jo toisilla treffeillä siitä seurasi syvällinen loukkaantuminen ja pitkällinen lepyttely. Ei kestänyt kauankaan, kun oppi pitämään tuntemuksensa omana tietonaan.


      • juurnäi

        Elikkä et vaan osannut selittää asiaasi.


    • Satu101

      Mullakin on ollut yksi tuollainen läheisyyskammoinen mies. Heti vaan suihkuun ja mut jätti yksin punkkaan. Onneksi vain yksi ja muut parempia ja lämpimämpiä rakastajia. Sääli, koska muuten tuo mies on hauska ja viehättävä tyyppi. Mut ei mua kyl tyydytä kylmäily seksin jälkeen.

    • ettäpitikäydäkin

      Kyse on hieman kuin kullankaivuusta. Työ on kovaa ja likaista, mutta aina välillä löydämme niitä isoja kultahippuja, jotka saavat hymyn kasvoille. Hymyhän voi olla haastava.

    • arvostaja

      hauskaa keskustelua tämä .. ehkäpä ihmisten, jotka eivät toistensa tapoja ja haluja siedä, kannattaisi vain erota... hittoakon noita enempiä pohtimaan. Jokaisella omat halunsa ja tarpeensa, jos toisen tarpeet ällöttää... joskus on vaikea ymmärtää ihmisiä :o

    • OlisitIloinen

      Mulla on ollut sen verran lyhyitä ja epäonnistuneita parisuhteita että nauttisin joka hetkestä, jos vaan saisin mahdollisuuden onnellisempaan elämään. On ollut mulla myös niitä tyttöjä, jotka olisivat olleet minusta kiinnostuneita, jotka taas on ollut niin rumia ettei mua oo kiinnostanut. Mutta niiden suhteen joita kohtaan mulla on ollut tunteita, olen kokenut liian lyhyitä suhteita ja loppujen lopuksi pettymyksiä, joiden pettämisten takia olen jopa meinannut alkaa ryyppäämään ja olen pettymysten takia masentunut. Jos Jumala antaisi minulle mahdollisuuden onnelliseen elämään ja jos antaisi minun tulla edes kerran elämässäni isäksi, niin lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon että nauttisin joka hetkestä ja myös seksin jälkeen, jos tosissaan rakastan kyseistä naista. Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, etten ikinä rikkoisi lupaustani, jos Jumala antaisi minulle onnellisen elämän. AAMEN!

    • RakkausSanomat

      Minä ja mieheni tykätän pitkän rakastelun jälkeen pitää vielä halihetki, joka välillä johtaa uuteen pitkäkestoiseen rakasteluun.On ihanaa,kun saa rakastaa ja tulla rakastetuksi.

    • kakkonenonkykönen

      Painakaa kakkoseen ni kyllä se siitä.

    • Ei.Mee.Yksiin

      Meillä päinvastoin kuin ap:lla: nainen ei halua kiehnätä seksin jälkeen. Mitenkään itteeni kehumatta, nainen saa sellasia orkkuja että siltä meinaa taju lähteä. Sitten kun lopulta saa happea ja kerättyä ittensä, niin haluaakin heti suihkuun.

      Mä haluaisin että jäis kiehnää kainaloon, silittelee, lässyttelee ja pusuttelee. Ees muutama minuutti lisää jälkilämmittelyä ois luontevaa seksin jatkoa ja pidentäis nautintoa. Puhtauskin on tärkeetä juu, mutta ei sinne pesulle niin kiire oo.

      Näissä tilanteissa voi lähinnä joustaa puolin ja toisin.

    • Mahtisonni2016

      Huooooh. Täällä taas lauma keittiöpsykologeja parantaa maailmaa, hahhah.

      Ittellä on ihan sama. Haluan maata rauhassa äksänä ja haihdutella hikeä. Ei todellakana huvita hiplata ja leperrellä kun kerta juuri on saanu sitä mitä oli tullutkin hakemaan.

      Lisäksi laukeamisen jälkeen kaikki kutittaa. Ärsyttävää jos joku alkaa siinä sitten hiplaamaan. Ainoo ajatus mikä moisesta seuraa on, että vastapuoli ei nauttinut seksistä kuten minä ja siksi sillä on energiaa lässytykseen.

      ONNEKSI suurin osa naisista haluaa itsekin maata äksänä hikeä haihdutelleen. Se on tervettä.

    • bondaged

      Vailla vaihtoehtoja. Kun vaimoni on puristanut minut tyhjäksi hän pitää minut vielä hetken aikaa sidottuna ja hyväilee eikä se tunnu lainkaan epämiellyttävältä kunhan lihakset eivät ala kramppaamaan jolloin minut kyllä irroitetaan.

    • jöööö

      Hyvin yleistä. Älä välitä.

    • olvistakoffiin

      Hä? Aloitin perjantaina ja nyt on vasta sunnuntaihikh.

    • Jumahuta

      Jos tekee vispilöitä niin miksi kuunnella puita.

    • Saxum

      Velvollisuus on Rakkauden kuolema...

    • Skidi91

      Jos tyttöysyävä silittelis seksin jälkeen silittäisin takasin

    • konserttisarja

      Ei mitään väliä aktinjälkeen kunhan saa munaa kunnolla ja pano kestää mahdollisemman pitkään.

    • miesjokaantaahellyyttä

      Anna nyt hyvä mies hellyyttä tyttöystävällesi kun sulla sellainen neito on vielä vieressä. Jos jatkat tuollaista käytöstä pitkäänkin vielä niin huomaatkin, että neito saakin hellyyttä ihan joltain muulta. Hellyys ja huomion osoitukset kuuluu parisuhteeseen.

    • JooVarmaan

      helliminen kuuluu myös parisuhteeseen. Hellitkö muuten tyttöystävääsi, vai onko teillä ylipäätänsä ollenkaan hellyyttä. Sinä haluat pelkkää seksiä ja tyttöystäväsi myös hellyyttä. Jos et pysty näitä kahta asiaa yhdistämään, tai suorittamaan niitä sitten eri aikaan, niin ÄLÄ OLE PARISUHTEESSA. SINULLE SOPII AINOASTAAN PANOSUHDE SELLAISEN HENKILÖN KANSSA, JOLLE ITSELLE RIITTÄÄ MYÖS PELKKÄ PANO.

      OTAT ERON TYTTÖYSTÄVÄSTÄSI, koska ette SOVI toisillenne ja annat hänelle mahdollisuuden etsiä samankaltaisen ihmisen. Turha pitkittää tilannetta, koska lopulta siitä ei seuraa mitään hyvää ja suhteenne tulee loppumaan karvaalla tavalla.

      • KingCorvax

        Oletko lukutaidoton? AP:hän sanoi välittävänsä tytöstä hyvin paljon ja että kaikki on aina "normaalia (parisuhdetta)" tunti seksin jälkeen. Kyse on SEKSIN JÄLKEISESTÄ hellyydestä, ei hellyydestä yleensä. Dumbass!


    • I feel you, en itsekään välitä kiehnätä hikisenä toisessa kiinni. Käy hermoon sellainen.

    • Jimiörkki

      Olen mies, 50 ja tykkään aktin jälkeen kiireettömänä löhöilä sängyssä iho kiinni naisessani. Kyl sinne pesulle kerkiää vartinkin päästä. Siis jos ei muuten ole kiire aikataulu. Maksullisen seuralaisen vierestä joutuu tietty lähtemään heti pesu- ja pukeutumistoimiin. Pidän kaikista KIVOISTA naisista, oli mummo, tyttönen tai maksullinen. :)

    • JälkiHuoltoa

      Mietis asiaa näin. Jos sulla on hieno auto josta tykkäät ja pidät siitä hyvää huolta. Annat sen joksikin aikaa naisellesi käyttöön kun se tykkää sillä ajella. Saat autosi takaisi aivan kurasena ja joku pieni naarmukin on tainnut tulla, sisällä penkeissä on vähän puuteria ja muita meikkituotteita levinnyt penkin pintaan. Auton huoltokin olisi pitänyt sinä aikana hoitaa. Naisesi sanoo että kivahan sillä oli ajella mutta hoida sä noi huoltohommat, en mä sitä nyt hetkeen taas tarvii.
      Vähän sama homma naisen kanssa sängyssä. Kiva on ajella, mutta pitäis vähän jälkeenpäin huoltaakin jos meinaa toistekin ajella. Voi muuten olla että alkaa kyydit vähetä. Tuskin itsekään enää mieluusti autoasi lainailet jos tiedät että lainauksen jälkeen pahoitat mielesi. Ei ne huoltohommat aina mukavia ole, mutta kummasti ne lisää mukavaa kyytiä ;)

    • dsjöoaiehfkdh

      Olen nainen ja ainakin tunnen itseni niin vetämättömäksi orgasmin jälkeen että hyvä, jos jaksaa päätään nostaa. Ei löydy energiaa halimiseen eikä edes ajatuksia minkäänmoiseen lepertelyyn. Vielä suihkuun noustessakin päätä pyörryttää. Ja hyväkuntoinen olen, en mikään heikko. Sitä se seksi vaan teettää. Seksin jälkeiseksi hellyydeksi riittää, että miehen käsi on käsivarren päällä tai muu pieni kosketus. Se kertoo enemmän kuin sata sanaa. Lämpimiä tunteita on puolin ja toisin, se on selvää ilman mitään jälkikiehnäystä. Hyvä että mieskin on samanlainen.

    • nainen28---

      Minusta kuulostaa aivan normaalilta. Näitä "söpistelijöitä" on ehkä enemmän kuin meitä "ei-söpistelijöitä". Minä naisena kavahdan seksin jälkeistä läheisyyttä. Sekä mieleni että kehoni vieroksuvat sitä. Ymmärrän sen ainoastaan sen toisen henkilön näkökulmasta (ja siis minun tapauksessani se toinen osapuoli on mies).

    • kokemattomuuspaistaa

      Se on kato, jos ei pysty kokonaan olee silleen. Muuten olet saanut ihan liian helposti.

    • Panomiesjyystää

      Seksinjälkeinen hellyys on sitä kun pyyhkii spermat akan tukkaan pieraisee kimakasti ja painuu juomaan pullon koffia ja tupakalle lähikuppilaan. Jättää akan sänkyyn reporankkana 3tunnin rynkyttämisen jälkeen

      • Unelmaa.vain

        Olipa vain märkä unelma se 3 tuntia,vai oliko vuoden aikainen yhteenveto.


    • Vitutaako

      Ja sitä akkaa jyysti tämän uusi mies irakilaismamu eli mä. Suomimies 3minuutin mies

    • outsider_insider

      Suhde tyttöystävääsi päättyy eroon.
      Älä vongu sitten perään, kun sinut sysätään tunkiolle.
      Älä ole sitten mustasukkainen hänen uudelleen.

    • jukka59vptuus

      raiskaus onihan sairasta homma raiskajat pitäisi saada kuriin kaikki vaan ja isomat tuomiot vaan niile

    • prian

      seksi on luonnolista,,,vähän sikamaistakin...sillä ei sais olla 0.000000001% ujostelun,,,,häpeeeee y.m nykyään opetetan seksia,,siksi se ei toimi--niinkuin
      OPETTAJIEN tavoiten,,,et kaikki tehtäisin samola kuin Me,,,,

    • urtsu

      Kyllä varsinkin suihinoton jälkeen on hieman vastenmielistä suudella naista. Aktin kesto on keskimäärin 1min 20sek, pääasia että kumpikin nauttii....mies ja muna.

    • rnunano

      Esileikki on se kun mies sanoo naiselle: Räplää itses märäks niin mä käyn sillä aikaa paskalla.

    • "Suomalainen ei puhu eikä pussaa, panee vaan...". No, itse kukin tyylillään, kahden kauppa, kolmannen korvapuusti. Se on vähän niin, että yhdessä touhuaminen on yhteistä touhuamista, sama mitä tekee tai jättää tekemättä kunhan molemmille sopii. Usein menee niinkin, että kakarana kopeloidaan, parikymppisenä pannaan jne. Vasta kun alkaa vähän elämänkokemusta olemaan ehtii huomata, että erotiikka on osa yhteistä eloa, seksuaalinen kanssakäyminen enemmän tai vähemmän tärkeä osa sitä ja akti enemmän tai vähemmän tärkeä osa edellistä jne. Kaikki liittyy kaikkeen. Jos elämänkumppani on pelkkä panopuu, homma on pidemmän päälle melko ohuen päällä. Mutta jos tämä on molemmille se "koko juttu", mikä ettei. Jos vain toiselle, ei homma anna kummallekaan kovin pitkään paljon mitään...

    • pisteittä
    • enis

      Kyllä rumat ja läskit naiset on tyhmiä! Vinkuu ja piipittää kaikesta!

    • moilanenk

      Yhdynnän jälkeen hänen vaginastaan vuotaa siemenneste. Hänen on hyvä mennä nopeasti pesulle ettei neste virtaa lakanoille.. Mies menee hänen jälkeensä pesemäään liukkaan peniksensä ja nesteiset karvansa. Tämän jälkeen he alkavat omiin puuhiinsa tahi yhdessä syövät tahi katsojat televisiota. Näin elämä on helppo ja he ovat onnellisia. Turha länkytys pois.

    • tuomasyksikahdestatoista

      Tämä otsikko, ja kuinka se on niinkin keskeisellä paikalla kuin suomi24.fi pääsivulla on tyypillistä paholaisen työtä. Ensin se vapauttaa 60-luvulla keskioluen kauppoihin, siten perheitä tuhoutuu, ja kun perheitä tuhoutuu, tuhoutuu sukuja, ja tästä kaikesta seuraa masennusta, levottomuutta, turhautumista sekä ennen kokematonta itsekkyyttä. Näiden satoa nyt niitämme kun 50 vuotta on kulunut. Aikaa jolloin sentään yritettiin käyttäytyä, eikä harrastettu irtosuhteita on todella ikävä. Silloin sentään oli asioilla tietty pyhyys, nykyään vain pahuus loistaa läsnäolollaan. Tämä sukupolvi on voimakkaasti kieroutunut ja alusta asti valheeseen kasvanut. Ei sun tarvi olla friikki tai hihhuli noudattaaksesi kuria itsesi kohdalla. Rakasta itseäsi, eti elämääsi ja kutsumustasi omassa rauhassa, ja anna ajan hoitaa ne toiveet joita kiivaammin tahtoisin viikonlopun säädöistä etsiä. Hylkää sellainen elämä, ja ole rohkea ! Älä mene virran mukana... Kuolleet kalat ui myötävirtaan.

    • luuka

      Tuo edellinen puhuja on oikeassa. Hän on ateisti niinkuin minäkin ja noudattaa tiukkaa kuria ja asennetta. Ja tiedoksi, että moni meistä ateisteista ei todellakaan juo viinaa tai kaljaa.

    • yes1

      Itselläni on ihan sama juttu, mutta toinen ei ymmärrä yhtään mitään siitä. Valittelee vain etten rakasta häntä vaikka kuinka olen yrittänyt selittää asiaa. Tein sitten hänelle saman "tempun". Tiesin että hän ei tykkää siitä että silitän hiuksia ja kierrän hiustupsua sitten sormen ymrärille. Ei tiukasti tietenkään. Kun seuraavan kerran tein niin ja hän sanoi ettei pidä siitä ja että tiedänhän minä sen. Aloitin suu mutrulla litania (juuri hänensanoilla) ettei hän rakasta yhtään minua ym kun en saa tehdä niin kunse minusta on NIIIIIN mukavaa. Sitten sanoin että ymmärtääkö hän nyt mitä tarkoitan sillä etten tykkää hellimisestä seksin jälkeen. malttaisi odottaa vähän aikaa niin sittense taas tuntuu hyvältä. Suuttui tietysti mutta muutaman päivän kuluttua myönsi että ymmärtää hän nyt sen ja tietää että rakastan häntä kuitenkin.

    • elämäedessäkö

      Edellinen viesti kertoo paljon. Naiset on vitun tyhmiä lehmiä!!!

    • mekkk

      Nuoruudessa yhden tyttöysvän kanssa naiskenneltiin ja oli aika pitkä sessio ja multa tuli ennen kuin naislta mutta se ei huomannut mitään ja vähän rauhallesemmin otin noin 5 min. ja kokoajan naisen sisällä niin vehkeet siitä tokeni ja rupesin kunnolla naimmaan niin nainen sai kerran ja itse kaksikertaa lensi mällit pömpeliin ja kivaa oli mutta vaatii kuntoa. Alta kolmekymppisenä jakso montakertaa ja niin edelleen. Sopivassa asennossa on kivä jäädä naisen sisälle kun on lauennut mutta kaikki naiset eivät siitä pidä.

    • rihanna777

      KIELLETÄÄN SEKSI!!!

      EI ENÄÄ SEKSIÄ!!!

    • no.more.this

      Sama tarina. Mutta totuuskin selvisi kun vähän tarkasteli itseään. En ole koskaan ollutkaan rakastunut mieheeni. Siksi kaikki lääppimiset tuntui niin etovilta. Meni sen 12 vuotta ennenkuin tajusin asian.

      Eikä siinä mitään jos suhde toimii molemmin puolin näin, mutta toisen kärsiessä on aika lähteä. Itse tein sen liian myöhään ja tuhlasin toisen rakkautta ja aikaa ihan turhaan.

      • Pervopappa2016

        kaikki on vaan miesten vika no minkä vitun takia menit sitte namisiin semmosen miehen kanssa jota et rakasta! ei vittu xD


      • KingCorvax

        No tuo nyt on tuota naisten tyyliä selittää jälkeen päin itselleen että "en koskaan rakastanutkaan häntä". Minunkin vaimoni selitti minulle, että "en mä koskaan rakastanut exääni". Vaan kun luin päiväkirjaansa, niin se oli täynnä sekoja rakastumistekstejä ja rakkausrunoja exästä. Voi teitä naisia! Onko niin vaikea vaan tunnustaa olevansa tunnevammainen, eikä niin hellyydestä pitävä. Kaikkien kanssa vaan ei toimi hellyys. Seuraava kumppani voikin olla ihan eri.


    • ongelmansakullakin

      Minä en tuosta niin häiriinny, ihan kivaa se on kunhan turha hellyys ei itse aktia häiritse. Se ärsyttää kyllä, että nainen alkaa vaatia maksua ja rahaa ei ole. Usein häivyn paikalta tekosyyn turvin.

    • Pervopappa2016

      pappan nuori sileepeppune hehehhehe ota burana se auttaa ;)))) ;DDDDDD

    • HellyyttäPitääOlla

      Riippuu ihmisistä. Olen itse harrastanut seksiä useamman kymmenen miehen kanssa elämäni aikana ja olen tavannut nykyisen mieheni lisäksi vain yhden samanlaisen seksin jälkeen halipipi yksilön ja toisen seksin jälkeen semihalipipiyksilön. Näille ihanille "poikkeusyksilöille" tosin helliminen ja silittely, hyväily maistuvat aina, eikä vain seksin jälkeen. Joten oman kokemukseni mukaan aika pieni prosentti huomattavasti alle 10 % miehistä haluaa hyväilyä seksin jälkeen. Tai sitten törmäsin aina vain vääriin miehiin näitä kolmea lukuuottamatta, sillä itse rakastan hellimistä, silittelyä, suukottelua ja läheisyyttä seksin jälkeen, ennen ja ilman seksiä.

    • HelläHällä

      Itse olen huomannut, että helliminen seksin jälkeen tuntemattoman kanssa tuntuu ahdistavalta ja alentavalta suorastaan. Mutta jos toista rakastaa, niin sitten se helliminen on päin vastoin todella kivaa tekee oikein mielikin halailla ja kehua toista.

      Mitäs jos tekisitte sellaisen kompromissin, että keskustelette asiasta ja sovitte, että joka toisella kerralla hän saa hellyyttä seksin jälkeen vaikka hampaat irvessä niin kauan kuin tarvitsee, ja joka toisella kerralla sinä painelet suihkuun ja tapaatte tunnin kuluttua halien merkeissä? Kuka tietää saatat saada vaikka enemmän seksiä ;D

    • Ewwk

      Lopeta hyvä mies koko suhde! Et ole ansainnut muuta, kuin jonkun kaltaisesi kylmän pakkauksen! Hyvästi!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe