Vai mites kävikään TM talvitestissä 2014 ja 2015? Isot läskit etuvetopulkat esim. Audi A6 farkku yllättävissä vaikeuksissa, ei päässyt mäkiä ylös. Moderni takaveto on erinomainen auto varsinkin kesällä ja talvella meno on vakaata ja helppoa! Mikään tosiasia ei enää ole etuvetoisen hankinnan puolesta, ei millään ajo-ominaisuuksien mittarilla. Edes talviajo ei käy tekosyynä enää etuvetoisen puolesta, mutta nehän ovatkin niitä foobikkojen ja satusetien fiktiojuttuja. Hauskaa, kuinka monet valitsevat huonommin käsiteltävän ja ajettavan auton, koska pelkäävät että eivät pärjää sen 1-2kk vuodessa talviaikaan, vaikka talvitestit ovat osoittaneet nuo kaikki väitteet vääriksi.
Takavedot voittavat talvitestit
50
146
Vastaukset
- Örmyttäjä
Vai niin
- asdffagfrerea
Entä sitten. Ei testivoitot ole kaikille auton valinnan kriteeri.
- Stanford_PaloAlto
Olet ilmeisesti jonkun säälittävän Toyotan omistaja, ei ole ehkä vikoja mutta ei ole ajo-ominaisuuksiakaan. Minimoidut kulut, rajoitetut ominaisuudet. Aivan järkyttävän paskoja vehkeitä ajaa Toyotat ja Japanin ihmeistä lisäisin vielä Nissanit. Jos haluaisi oikeasti minimoida kulut niin kulkisit bussilla tai ajaisit 20 vuotiaalla Corollalla, jonka arvo ja mahdollinen arvonpudotus on minimoitu myös noin tuhanteen euroon. Idiotismin huippu ostaa uutena tuollaisia kippoja joissa ei ole mitään, ei mitään kiehtovaa ja ajo-ominaisuudet täyttä paskaa. Sen Tojotero Corollankin tai Nissan-Datsunin arvo puolittuu noin neljässä vuodessa
- psykopaattiko
Stanford_PaloAlto kirjoitti:
Olet ilmeisesti jonkun säälittävän Toyotan omistaja, ei ole ehkä vikoja mutta ei ole ajo-ominaisuuksiakaan. Minimoidut kulut, rajoitetut ominaisuudet. Aivan järkyttävän paskoja vehkeitä ajaa Toyotat ja Japanin ihmeistä lisäisin vielä Nissanit. Jos haluaisi oikeasti minimoida kulut niin kulkisit bussilla tai ajaisit 20 vuotiaalla Corollalla, jonka arvo ja mahdollinen arvonpudotus on minimoitu myös noin tuhanteen euroon. Idiotismin huippu ostaa uutena tuollaisia kippoja joissa ei ole mitään, ei mitään kiehtovaa ja ajo-ominaisuudet täyttä paskaa. Sen Tojotero Corollankin tai Nissan-Datsunin arvo puolittuu noin neljässä vuodessa
Otahan nyt rauhallisesti. Voi helevetti, miten pahasti saksalaisella ajava suuttui, kun joku oli erimieltä takavedoista.
- asdffagfrerea
Stanford_PaloAlto kirjoitti:
Olet ilmeisesti jonkun säälittävän Toyotan omistaja, ei ole ehkä vikoja mutta ei ole ajo-ominaisuuksiakaan. Minimoidut kulut, rajoitetut ominaisuudet. Aivan järkyttävän paskoja vehkeitä ajaa Toyotat ja Japanin ihmeistä lisäisin vielä Nissanit. Jos haluaisi oikeasti minimoida kulut niin kulkisit bussilla tai ajaisit 20 vuotiaalla Corollalla, jonka arvo ja mahdollinen arvonpudotus on minimoitu myös noin tuhanteen euroon. Idiotismin huippu ostaa uutena tuollaisia kippoja joissa ei ole mitään, ei mitään kiehtovaa ja ajo-ominaisuudet täyttä paskaa. Sen Tojotero Corollankin tai Nissan-Datsunin arvo puolittuu noin neljässä vuodessa
Ajan tyytyväisenä Citroënilla. Jotkut ajaa Toyotalla ja jotkut toiset saksalaisella takavetoisella "premiumilla". Kyllä se idiotismi näkyy muissa asioissa, kuin auton valinnassa.
- väärinmeni
Stanford_PaloAlto kirjoitti:
Olet ilmeisesti jonkun säälittävän Toyotan omistaja, ei ole ehkä vikoja mutta ei ole ajo-ominaisuuksiakaan. Minimoidut kulut, rajoitetut ominaisuudet. Aivan järkyttävän paskoja vehkeitä ajaa Toyotat ja Japanin ihmeistä lisäisin vielä Nissanit. Jos haluaisi oikeasti minimoida kulut niin kulkisit bussilla tai ajaisit 20 vuotiaalla Corollalla, jonka arvo ja mahdollinen arvonpudotus on minimoitu myös noin tuhanteen euroon. Idiotismin huippu ostaa uutena tuollaisia kippoja joissa ei ole mitään, ei mitään kiehtovaa ja ajo-ominaisuudet täyttä paskaa. Sen Tojotero Corollankin tai Nissan-Datsunin arvo puolittuu noin neljässä vuodessa
Nissan GTR:llä ei taatusti tipu arvo yhtä paljon kuin sillä saman tehoisella tai hintaisella sinun valitsemalla autolla, GTR myös paljon parempi ajaa ja parempi suorituskyky. Muuta autoa ei löydykään tuossa hintaluokassa samalla suorituskyvyllä, liian kallis tosin tuokin Suomen autoverolla.
- K13S
Aika vähissä nuo takatuupparivaihtoehdot nykyään on. Vielä joskus 70-80 luvuilla asia oli ihan toisin päin. Mitähän kaikkia noita minulla olikaan.. Vivaa, kuplaa, ooppelia, fiiatteja, 411 VW, kleinbus volkkari, corollaa, taunusta yms.
Takavetoinen olisi vaan jotenkin niin paljon loogisempi ja hauskempi ajettava, kuin etuveto. Ei vaan yksinkertaisesti löydy uudehkoa sopivanhintaista ja mieleistä takavetoista minulle.
Tai löytyy, mutta se on talviteloilla oleva kaksipyöräinen Bemu - ihanaaOllaTyhmä
Jos vaivautuisi lukemaan senkin osion missä on testattu etenemiskyky ja ajo-osuudet.
Marketin hyllyjen välissä ei ilmeisesti kerkiä lukea kuin loppupisteet? - Etuvetoa
Ajoin vuosia takavetoisella mersulla. Eniten hyvässä autossa häiritsi takavetoisuus. Nyt ajan etuvetoisella ja kyllä puree eri tavalla tiehen talvikelillä. Turvallisempi ajaa.
- yksweedee
Jos vielä on etuveto automaatti ja suht hyväpintaiset talvirenkaat, niin se kulkee melkoisen paksussa lumessa, jos kuljettajalla on malttia.
- Saba99
99 Saab on paras talviauto etenemään. Takavetoinen tarvitsee muutaman hiekkasäkin peräkonttiin, jos sellaisella mielii edetä hangessa.
Etuvetoisen etu on se, että sillä pääsee aina peruuttamalla pois. Takavetoinen kun jää kiinni, niin se on sitten siinä. Hiekkasäkkien lisäksi kannattaa lapiokin myös pistää konttiin.- saab2.0
Samaa mieltä kanssasi, ajoin itse aikoinaan 99 saabilla jäällä niin, että lumi lensi konepellin yli, enkä nähnyt mitään, mutta ajoin kierroksen summassa ja sitten rupesin ajamaan jäälle vähän kurveja, jotta tulisi ajettava rata ja seuraavana päivänä, kun menin ajelemaan samaan paikkaan oli siellä jo useita autoja ajamassa jälkiäni ja silloin tuli kunnon jäärata ilman aurausta ja pysyi koko talven tuo rata ajokunnossa, kun siellä porukka kävi ajelemassa, niin ei päässyt tuiskut sitä tukkimaan niin pahaksi, ettei olisi sinne voinut mennä ajelemaan
- Etteitotuusunohdu
No neliveto on kyllä vielä paljon parempi!
- Lynx650
Etteitotuusunohdu kirjoitti:
No neliveto on kyllä vielä paljon parempi!
Telaveto on kaikista paras.
- Kyseolihenkilöautoista
Lynx650 kirjoitti:
Telaveto on kaikista paras.
Missä normaaliliikenteeseen rekisteröidyssä henkilöautossa on telaveto?
- UteliasOlen
Kyseolihenkilöautoista kirjoitti:
Missä normaaliliikenteeseen rekisteröidyssä henkilöautossa on telaveto?
Missä on määritetty että tässä käsitellään vain normaaliliikenteeseen rekisteröityjä henkilöautoja?
- Lueketjukäki
Eikös täällä ketjussa sitten ole keskusteltu nimenomaan henkilöautoista, eikä esimerkiksi moottorikelkoista??? Etuvetoisten ja takavetoisten Henkilöautojen eroista.
Luitko ollenkaan aloituksen otsikkoa, aloitusta tai aiempia aiempia kommentteja? Vai oletko vaan jotenkin tyhmä?
- Kurppakeisarit.etuvetois
Takavedot voittavat aina, kaikessa ajamiseen liittyvässä
- Takavetoa
.kyllä.Jopa vanhassa 960 multilink volvossa on liikkeellelähtölukko,automaatissa winter-nappi.Hyvin pärjää liukkaalla ja kyyti on hulppeeta.
- esemmosta
Takaveto bemari oli joskus TM:N kuukauden kolarissa, missä perheenäiti ajoi pienellä ajokokemuksellla liukkaalla tiellä kuolemankolarin.. loppu analyysi oli tuosta kolarista.. BMW on erittäin vaarallinen auto suurilla tehoilla ja pienellä ajokokemuksella omaavan ihmisen käsissä talviliukkailla ja pitäisi lailla kieltää tehokkaiden takaveto autojen valmistus tieliikenteeseen
Olisikohan ollut jostain 90-luvulta tai sitä ennen? Ei nimittäin tehot pahemmin auta talviliukkailla, jos nyt eivät haittakaan, kun vetoluistonesto estää niiden käytön.
Tietysti jos sen luistoneston ottaa pois (saakos bimmerissä?), niin tilanne muuttuu. Tällöin vika tuskin onkaan enää autossa tai vetotavassa...
Itse toivoisin sellaista asentoa tuohon, että vetoluistonesto kytkeytyisi automaattisesti päälle vaikka 50 km/h nopeudessa. Sitä pienemmillä voi olla ihan tarpeenkin välillä antaa renkaiden sutia...- E220_CDI
esemmosta kirjoitti:
Takaveto bemari oli joskus TM:N kuukauden kolarissa, missä perheenäiti ajoi pienellä ajokokemuksellla liukkaalla tiellä kuolemankolarin.. loppu analyysi oli tuosta kolarista.. BMW on erittäin vaarallinen auto suurilla tehoilla ja pienellä ajokokemuksella omaavan ihmisen käsissä talviliukkailla ja pitäisi lailla kieltää tehokkaiden takaveto autojen valmistus tieliikenteeseen
Montako etuvetoista luisupulkkaa on kohellettu väärällä kaasun käytöllä päin vastaantulijaa jokaista väärällä kaasunkäytöllä päin vastaantulijaa kohellettua Bemaria kohti?
Yksi spinnaa holtittomalla kaasun painalluksella, toinen holtittomalla kaasun nostolla. Ellei kuski ole tilanteen tasalla ei ratkaisu ole todellakaan vetopyörien paikan ja määrän säätäminen, vaan liukkaan kelin ajo-opetus ja sähköinen ajonhallinta.
- takaa_tuupattava
Entäs jos se Iso Läski etuvetoisellaan vetääkin takaa päin? Sattuuko?....
- TekniikanMalima
Vetäköön vaikka handuun
- Tekiniikanmaailman
Toimittajille nuo pari ed.viestiä?
- Audi_on_Skoda
Miten se toissavuodenkin Audi A6 lulla etuvetoinen joka jäi talvitestissä monta kertaa kiinni ja sutimaan? Takavedot vain voittavat, ei voi teinit ja trollit mitään
- 21321
Miksi ne takavedot on aina niitä mitkä on purossa tai tolpan ympäri?
- renööö
21321 kirjoitti:
Miksi ne takavedot on aina niitä mitkä on purossa tai tolpan ympäri?
Bemaristit taitaa olla piilohippejä kun näkee usein bemareita puita halaamassa.
- Metsäntrollikat
Puhut joistakin 80-luvun takapotkuista. Tiedätkö juntti mikä on muuttanut asiat niin että uudemmat takavetoiset ovat liukkaalla turvallisempia kuin uudet etuvedot? Tätä se teettää kun tietoa eikö kokemustakaan ole pojille kertynyt...
- nöohcvj
En tiedä mistään mitään
- lipsulapikas
Onko audissa transupotterin alusta rakenne, aika paskoja ovat liukkaas sohjos?
- nelivetotosimies
Metsäntrollikat kirjoitti:
Puhut joistakin 80-luvun takapotkuista. Tiedätkö juntti mikä on muuttanut asiat niin että uudemmat takavetoiset ovat liukkaalla turvallisempia kuin uudet etuvedot? Tätä se teettää kun tietoa eikö kokemustakaan ole pojille kertynyt...
yhtä vaarallinen se 2015-mallin bemari on ja jopa vaarallisempi, kun otetaan ajovakautus pois päältä kun 80-luvun bemari ja näin nuo juipit niillä ajelee ja sitten ollaan honkia halaamassa
- Erilaiset.kokemukset
Voitko perustella? Vai onko tämä sit kuuluisaa mutumutua mitä tänne jatkuvasti työnnät?
- mebadi
Audiii mersuj bemariiii
- ketjut-päälle
Paras takaveto on Valmet.
- etuvetoparempi
Silti te takaveto kuskit olette joka talvi metsähallituksen puolella.
- Turvallinen_takaveto
Etkö ole kuullut ikinä ennen ESP-järjestelmästä? Tai no et tietenkään, kun ajat 80-luvun Corollalla tai Nissnan Sunnyllä
Turvallinen_takaveto kirjoitti:
Etkö ole kuullut ikinä ennen ESP-järjestelmästä? Tai no et tietenkään, kun ajat 80-luvun Corollalla tai Nissnan Sunnyllä
Kannattaa kyllä ESP ottaa pois päältä, kun haluaa palata metsähallituksen puolelta takaisin tiehallinnon piiriin. Tuleehan se sieltä ESP päälläkin (luultavasti), mutta kovin hitaasti...
- etuvetoiset.jäävät
Mikäköhän takaveto voittaa talviautovertailun tänä vuonna? Oma Veikkaus on uusi Jaguar XE
- CarlBenz
Takaveto Bemari voitti 2014, Takaveto Mersu voitti 2015, 2016 Audi tarvitsi nelivedon voittaakseen = etuvetona Audi on täysin hyödytön kajakkiin ja vielä niin surkea ajaakin
- 5435345
buimuri olikin sitten nelivetona aika heikko ilmestys ja mihin se lämmityslaite on kadonnut?
- Bmw330dA_QuaifeLSD
Lukkoperä Takaveto (kun ESP-sporttisella asennolla) yhdistelmä ylivoimainen talvella. Etuvetokuskit tuskin edes ymmärtävät mitä LUKKOPERÄ tarkoittaa, niin eipä siitä sen enempää. Lähtee kuin hauki rannasta talvellakin.
- Kääkkien.uskomukset
Miksi tuoreimmassa Autobildin talvinumerossa todettiin kokeneiden autotoimittajien yhteisellä äänellä, että takaveto on nykyään vähintään yhtä hyvä talvella kuin etuveto etenemiskyvyltäänkin? Suurin osa eli arvioiden 90% täällä jauhaa huulet turvonneina ja näppäimistö sauhuten tarinoista , joiden pohjana on mututuntuma kun todellista kokemusta ei ole ollenkaan.
- Master.Of.The.Art
Aivan, kuivalla kelillä takaveto onkin ajo-ominaisuuksiltaan ja ajodynamiikaltaan aivan ylivoimainen etuvetoon nähden. Moderneja takavetoja pelkäävät harhailevat joissakin menneisyyden kuvitelmissa.
Mercedes-Benz lanseerasi maailman ensimmäisenä kehittämänsä ESP-järjestelmän yhteistyössä Boschin kanssa. 2000-luvulla järjestelmiä on hiottu toimimaan tarkasti, mutta älykkäästi, jolloin talviautoilussa takavetoisella on helppoa ja huoletonta, hauskaakin jos kuljettaja kytkee apujärjestelmät napista pois päältä! - Master.Of.The.Art
Vielä lisätäkseni, lanseerausvuosi taisi olla 1994 tai 1995 S-sarjalaisessa. Muutamassa vuodessa tarjosivat myös 1996 E-sarjalaiseen ja C:hen. Tästä innovaatiosta on tullut nykyajan standardi, jota muut automerkit seurailivat, kuten monia muitakin Mercedeksen lippulaivamallien innovaatioita toki vuosien tai vuosikymmenien viiveellä. Tosin meni lähes kaksikymmentä vuotta, ennen kuin lähes kaikkiin uusiin autoihin on saatavissa tuo ajonvakautusjärjestelmä.
- S320
Taisi olla lisävarusteena, ei vakiona ainakin 1998 asti
- Pultsar
Mitä välii, mä oon köyhä ja siksi kävelen
- audipoju
Paras veto on pyllyn veto
- Parashan.se.on
Viimeisimmän Autobildin talvinumeron sanoin "takavetoinen on ajamisesta nauttivan valinta" ja "takavetoinen on liikkeellelähdöissä yhtä hyvä kuin etuvetoinen ja mutkittelevalla radalla parempi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501606Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661296En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 421125
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik101904Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155666