ÄLÄ ota sitä!!!

HetkelläMilläHyvänsä

71

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyydänSinua

      Kuuntele tämä ITSESI JA PERHEESI TÄHDEN.

    • Luin äskettäin lehdestä. Ruotsissa vuonna 2009 oli liikkellä 120 miljardia käteistä rahaa. Tänä päivänä tämä summa on 80 miljardia. Lehdessä luki että käteisen rahan käyttö vähenee jatkuvasti. Sitä pidetään positiivisena asiana. No, ymmärrätte miksi se olisi positiivista. Ihmiset maksavat yhä enenevässä määrin ostoksensa jopa älypuhelimissa olevan ojelman kautta. Ja se koetaan kätevänä ja helppona tapana maksaa. Ei tarvitse enää kantaa lompakkoa mukana. Riittää että on puhein, ja puhelin on kaikilla, jopa lapsilla, mukana kaikkialla joka tapauksessa.

      Minulle tämä puhuu pedon merkin lähestymisestä. Kohta todellakin käteinen poistetaan kokonaan ja ihmiskunta pakotetaan alistumaan uudelle maksusysteemille. Ja se on tietenkin mirkosiru joka pannaan oikeaan käteen tai otsaan. Sitten ilman sitä ei voi maksaa mitään eikä siksi myöskään ostaa eikä myydä kun mirkosirun kautta tapahtuu kaikki.

      • tällälainäi

        Miksi juuri oikeaan käteen tai otsaan? Tälle asettelulle ei ole sirulla mitään merkitystä.


      • tällälainäi kirjoitti:

        Miksi juuri oikeaan käteen tai otsaan? Tälle asettelulle ei ole sirulla mitään merkitystä.

        On tultu tutkimuksissa siihen tulokseen että ihmisen kehossa on kaksi paikkaa joissa ruumiin lämpötilan vaihtelut ovat kaikkein suurimpia. Ne ovat oikea käsi ja otsa. En tiedä miksi vasemmassa kädessä olisi pienempi lämmönvaihtelu kuin oikeassa kädessä, mutta niin se vain on näiden tutkimusten mukaan. Ja siru tarvitsee mahdollisimman suurta lämmönvaihtelua, se kun saa siitä latausta. Näin olen lukenut ja kuullut.

        Sitten myös siksi että Raamattu on ilmoittanut jo kaksituhatta vuotta sitten että siru pannaan oikeaan käteen tai otsaan. Raamattu on siis tiennyt nämä ihmisen käsien lämpötilaerot jo kaksituhatta vuotta sitten. Mutta ihminen on saanut siitä tiedon vasta muutama kymmenen vuotta sitten. Olis kannattanut lukea Raamattua.

        Ilm 13:16 "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,"


      • tällälainäi kirjoitti:

        Miksi juuri oikeaan käteen tai otsaan? Tälle asettelulle ei ole sirulla mitään merkitystä.

        Vastaan sitten vielä siihen kysymykseesi että miksi oikeaan käteen tai otsaan. Kaikilla ihmisillä ei ole oikeaa kättä mutta kaikilla on otsa. Jos siis jollakin ei ole oikeaa kättä, vasen käsi ei kelpaa. Siru pannaan silloin otsaan, nimittäin jos ihminen ottaa sirun.


      • tällälainäi

        Väitteillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Vaikka mainituissa paikoissa olisi lämpötilavaihtelua enemmän, se olisi silti merkityksetttömän pientä ja epäsäännöllistä.


      • EIKelpaaTuo
        tällälainäi kirjoitti:

        Väitteillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Vaikka mainituissa paikoissa olisi lämpötilavaihtelua enemmän, se olisi silti merkityksetttömän pientä ja epäsäännöllistä.

        No, mitäs pohjaa sinulla sitten on sanoa, ettei väitteellä ole mitään tieteellistä pohjaa?


      • tällälainäi kirjoitti:

        Väitteillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Vaikka mainituissa paikoissa olisi lämpötilavaihtelua enemmän, se olisi silti merkityksetttömän pientä ja epäsäännöllistä.

        Joka tapauksessa mikrosiru tullaan panemaan oikeaan käteen tai otsaan. Vasen käsi ei kelpaa koska Raamattu ilmoittaa että se pannaan oikeaan käteen.


      • myös_uskova
        Jaikal91 kirjoitti:

        On tultu tutkimuksissa siihen tulokseen että ihmisen kehossa on kaksi paikkaa joissa ruumiin lämpötilan vaihtelut ovat kaikkein suurimpia. Ne ovat oikea käsi ja otsa. En tiedä miksi vasemmassa kädessä olisi pienempi lämmönvaihtelu kuin oikeassa kädessä, mutta niin se vain on näiden tutkimusten mukaan. Ja siru tarvitsee mahdollisimman suurta lämmönvaihtelua, se kun saa siitä latausta. Näin olen lukenut ja kuullut.

        Sitten myös siksi että Raamattu on ilmoittanut jo kaksituhatta vuotta sitten että siru pannaan oikeaan käteen tai otsaan. Raamattu on siis tiennyt nämä ihmisen käsien lämpötilaerot jo kaksituhatta vuotta sitten. Mutta ihminen on saanut siitä tiedon vasta muutama kymmenen vuotta sitten. Olis kannattanut lukea Raamattua.

        Ilm 13:16 "Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,"

        "On tultu tutkimuksissa siihen tulokseen että ihmisen kehossa on kaksi paikkaa joissa ruumiin lämpötilan vaihtelut ovat kaikkein suurimpia."

        Olet näköjään lainannut tekstisi suoraan varo666siru.net -sivustolta.

        Valitettavasti tuolla sivulla on asiavirhe, ja valitettavasti et käyttänyt omia aivojasi ja korjannut ko. virhettä tähän, vaan lainasit lähdettä virheineen !

        Siis oikeasti asi on näin:

        On tultu tutkimuksissa siihen tulokseen että ihmisen kehossa on kaksi paikkaa joissa ruumiin lämpötilaerot ovat kaikkein suurimpia.

        Kyse on siis todellakin LÄMPÖTILAEROISTA, EI lämpötilanvaihteluista !

        Jos toisin väität, niin perustele, miten muka lämpötilanvaihteluista voisi tuoittaa sähköä, edes pieniä määriä? Oikea vastus: EI mitenkään ! (pois luettuna iso ja kookas ja painava ns. lämpöakku, mutta sellainen on itseasiassa tapa muuntaa lämpötilanvaihteluja lämpötilaeroksi)

        lämpötilaerosta sensijaan voi tuottaa sähköä, se onnistuu Peltier -elementillä.

        Kun Peltier -elementin toista puolta lämmitetään ja toista jäähdytetään, se tuottaa tasajännitettä.

        Tuollaista Peltier -elementtiä muuten käytetään monessa ns. autojääkaapissa (ns. kylmä/lämpölaukku, jonka kannessa tai kyljessä koneisto, joka toimii 12 V DC jännitteellä, ja joka kytketään auton tupakansytytin -pistorasiaan) siitä syystä että kompressori ei kestä tärinää ja heilumista, paitsi jotkut hjuomattavsti vakiomallia kalliimmat kompressorit, jotka on erikseen suunniteltu kestämään tuollaista.

        Eli vastaavasti, jos Peltier -elementtiin syötetään DC -jännitettä, niin sen toinen puoli jäähtyy ja toinen puoli lämpiää.

        Olen itsekin uskova, mutta herää kysymys: miksi monella uskovalla ei ole minkäänlasia perustietoja fysiikasta, siksi kaikenlainen huuhaa voi vapaasti levitä.


      • myös_uskova
        tällälainäi kirjoitti:

        Väitteillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Vaikka mainituissa paikoissa olisi lämpötilavaihtelua enemmän, se olisi silti merkityksetttömän pientä ja epäsäännöllistä.

        "Väitteillä ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa"

        Niin, täsmälleen jaikalin esittämässä (ja varo666siru.net -sivulta kopioidussa) väitteessä ei todellakaan ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa, siinä olet oikeassa.

        Mutta kuten jo 2. kirjoituksessani kirjoitin, niin lämpötilaerosta voi Peltier -elementin avulla tehdä sähköä. Pienestä erosta tosin varsin vähän, mutta tutustu vaikkapa Atmel MicroPower AVR:n virrankulutukseen, ja hämmästy! Ja tuon saa lepotilaan, jolloin virrankulutus on vieläkin alhaisempi. No, ei se mikrosiru ainakaan AVR:n vakioversio ole, mutta samalla teknologialla voi tehdä erilaisen version.

        Ja miksikö otsassa ja kädessä on niin isot (suhteessa muuhun kehoon) lämpötilaerot ?

        No, jos mikrosiru asennetaan niin, että toiselta puolelta Peltier -elementtiä (joka ilmeisesti on mikrosirun osa, käytetään energiantuotantoon muulle osalle mikrosirua) lämmittää valtimossa virtaava lämmin veri, ja toiselta puolelta elementtiä jäähdyttää iho, jota ulkopuolelta viilentää ilma, ja joka on siksi muita kehon osia viileämpi, niin tästähän se lämpötilaERO (ei siis vaihtelu) saadaan.

        Olen itsekin uskova, mutta silti jaksan ihmetellä, miksi monella uskovalla ei ole mitään perustietoja fysiikasta.

        On taidettu nukkua koulussa fusiikantunnilla ?

        Tosin, onhan tuolle pedon merkille esitetty aivan erilainenkin selitys, ja siinä asialla ei ollut fysiikan asiantuntija vaan ISLAMista kristityksi kääntynyt henkilö (esitetty TV7:lla, keväällä 2016).


      • 1234567---
        Jaikal91 kirjoitti:

        Joka tapauksessa mikrosiru tullaan panemaan oikeaan käteen tai otsaan. Vasen käsi ei kelpaa koska Raamattu ilmoittaa että se pannaan oikeaan käteen.

        Suurella osalla on jo pedonmerkki otsan sisäpuolella.


      • Anonyymi
        Jaikal91 kirjoitti:

        Joka tapauksessa mikrosiru tullaan panemaan oikeaan käteen tai otsaan. Vasen käsi ei kelpaa koska Raamattu ilmoittaa että se pannaan oikeaan käteen.

        Vasenkätinen voi pitää pakkikorttia vasemmassa kädessäkin.


      • Anonyymi
        Jaikal91 kirjoitti:

        Joka tapauksessa mikrosiru tullaan panemaan oikeaan käteen tai otsaan. Vasen käsi ei kelpaa koska Raamattu ilmoittaa että se pannaan oikeaan käteen.

        Pedonmerkki on sunnuntai, ja vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

        1234567---


    • KTS--
      • jaikaliiii

        Minulla ei ole tietoa Israelin armeijan sirutuksesta enkä voi sitä kommentoida. Mutta sinä puhuttelet kanssamatkaajiasi lössninä. Se on kovin halveksivaa puhuttelua. Sinun pitäisi kunnioittaa ihmisiä ja puhutella heitä sen mukaan. Nyt sinusta saa käsityksen että sinä et kunnioita ketään. Vai miten on?

        Kun minä puhuttelen uskovia ja Jumalan seurakuntaa, minä en koskaan puhuttele heitä lössinä enkä syntisinä, en edes armosta pelastettuina syntisiän. Minä kunnioitan uskovia ja muitain ihmisiä ja pyrin puhuttelemaan heitä heidän arvolleen sopivilla nimityksillä. Esimerkiksi uskovia minä puhuttelen vanhurskaina ja pyhinä. Tai Jumalan lapsina. En koskaan syntisinä. En sano syntiseksi edes sellaista uskovaa joka tunnustaa tehneensä syntiä, enkä vaikka hän sanoisi elävänsä synnissä. Minä opetan uskoville että te olette Jumalan vanhurskauttamia ja pyhittämiä ja että Jeesus Kristus on teidän vanhurskautenne ja pyhityksenne. Olette tällä perustalla vanhurskaita ja pyhiä.

        Kunnioitan Jumalan työtä uskovissa ja pyrin näkemään heidät uusina luomuksina Kristuksessa Jeesuksessa. Näin Jumala näkee uskovat ja niin Jumala puhuttelee omiaan. Ja sinä puhuttelet palstan väkeä halveksien lössinä. Tähän "lössiin" kuuluu monta uskovaa pyhää. Sivistynyt ihminen, vaikka ei olisi uskossakaan eikä ymmärrä Jumalan työtä uskovassa, ei puhuttele ihmisiä halveksien.

        Ja sitten vielä voitaisiin kysyä että jos sinä uskot että sinä olet vanhurskas, mitä vanhurskas tekee. Entä jos uskot että olet pyhä, mitä Pyhä tekee? Entä jos uskot että olet syntinen, mitä syntinen tekee? Vastaus löytyy Raamatusta.

        Jos sinä uskot että olet syntinen, sinä teet syntiä. Tämä koska syntinen menee helvetiin huolimatta siitä kuinka hyviä tekoja hän tekee tai kuinka paljon syntiä hän tekee. Syntistä ei pelasta hänen tekonsa eikä tekemättä jättämiset. Olitpa sitten makuulla, seisten tai juokset, sinä olet matkalla helvettiin.

        Mutta kun Jeesus Kristus on saanut tulla sinulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja pyhitykseksi, sinä olet matkalla taivaaseen, olitpa sitten hyvä uskova, epäonnistunut uskova, pelastuksesi lepää toisen, Jeesuksen Kristuksen, teon ja ansion ja onnistumisen varassa.

        Har jag uttryckt mig tillräckligt klart?


      • KTS--
        jaikaliiii kirjoitti:

        Minulla ei ole tietoa Israelin armeijan sirutuksesta enkä voi sitä kommentoida. Mutta sinä puhuttelet kanssamatkaajiasi lössninä. Se on kovin halveksivaa puhuttelua. Sinun pitäisi kunnioittaa ihmisiä ja puhutella heitä sen mukaan. Nyt sinusta saa käsityksen että sinä et kunnioita ketään. Vai miten on?

        Kun minä puhuttelen uskovia ja Jumalan seurakuntaa, minä en koskaan puhuttele heitä lössinä enkä syntisinä, en edes armosta pelastettuina syntisiän. Minä kunnioitan uskovia ja muitain ihmisiä ja pyrin puhuttelemaan heitä heidän arvolleen sopivilla nimityksillä. Esimerkiksi uskovia minä puhuttelen vanhurskaina ja pyhinä. Tai Jumalan lapsina. En koskaan syntisinä. En sano syntiseksi edes sellaista uskovaa joka tunnustaa tehneensä syntiä, enkä vaikka hän sanoisi elävänsä synnissä. Minä opetan uskoville että te olette Jumalan vanhurskauttamia ja pyhittämiä ja että Jeesus Kristus on teidän vanhurskautenne ja pyhityksenne. Olette tällä perustalla vanhurskaita ja pyhiä.

        Kunnioitan Jumalan työtä uskovissa ja pyrin näkemään heidät uusina luomuksina Kristuksessa Jeesuksessa. Näin Jumala näkee uskovat ja niin Jumala puhuttelee omiaan. Ja sinä puhuttelet palstan väkeä halveksien lössinä. Tähän "lössiin" kuuluu monta uskovaa pyhää. Sivistynyt ihminen, vaikka ei olisi uskossakaan eikä ymmärrä Jumalan työtä uskovassa, ei puhuttele ihmisiä halveksien.

        Ja sitten vielä voitaisiin kysyä että jos sinä uskot että sinä olet vanhurskas, mitä vanhurskas tekee. Entä jos uskot että olet pyhä, mitä Pyhä tekee? Entä jos uskot että olet syntinen, mitä syntinen tekee? Vastaus löytyy Raamatusta.

        Jos sinä uskot että olet syntinen, sinä teet syntiä. Tämä koska syntinen menee helvetiin huolimatta siitä kuinka hyviä tekoja hän tekee tai kuinka paljon syntiä hän tekee. Syntistä ei pelasta hänen tekonsa eikä tekemättä jättämiset. Olitpa sitten makuulla, seisten tai juokset, sinä olet matkalla helvettiin.

        Mutta kun Jeesus Kristus on saanut tulla sinulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja pyhitykseksi, sinä olet matkalla taivaaseen, olitpa sitten hyvä uskova, epäonnistunut uskova, pelastuksesi lepää toisen, Jeesuksen Kristuksen, teon ja ansion ja onnistumisen varassa.

        Har jag uttryckt mig tillräckligt klart?

        Lössin nimeä kummempaa eivät ansaitse tälläisten herjausketjujen luojat:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14102126/miksi-somaleilla-on-aina-suu-auki

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14099541/nimimerkki-mummomuori


      • eitemmata

      • LopetaLössitys

        Niin, että mitäs noilla linkeillä on sitten tekemistä uskovien kanssa?

        Nuo samat ketjut näkyvät myös ainakin myös mm. Yhteiskunta-palstalla ja monilla muillakin palstoilla.


      • jaikaliii
        KTS-- kirjoitti:

        Lössin nimeä kummempaa eivät ansaitse tälläisten herjausketjujen luojat:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14102126/miksi-somaleilla-on-aina-suu-auki

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14099541/nimimerkki-mummomuori

        Emme me olekaan ansainneet parempaa nimitystä. Siinä sinä olet oikeassa. Mutta nyt en puhukaan ansioistamme, mitä olemme asainneet. Me saamme ja olemme saaneet Jumalalta Jeesuksen Kristuksen sovitustyön perustalla uudestisyntymisessä (uskoon tulossa) uuden identiteetin armosta. Tämä identiteetti on pyhä ja vanhurskas Jumalan lapsi. Olemme pyhää kansaa (Ef 2:19). Siksi uskovia tulee puhutella pyhinä.

        Maailma ja sen henki ei tätä näe eikä ymmärrä. Siksi se puhuu uskovista halveksivasti. Mutta se, jolla on tieto ja ymmärrys, puhuttelee uskovia tämän tiedon ja ymmärryksen mukaan.


      • jaikaliiii kirjoitti:

        Minulla ei ole tietoa Israelin armeijan sirutuksesta enkä voi sitä kommentoida. Mutta sinä puhuttelet kanssamatkaajiasi lössninä. Se on kovin halveksivaa puhuttelua. Sinun pitäisi kunnioittaa ihmisiä ja puhutella heitä sen mukaan. Nyt sinusta saa käsityksen että sinä et kunnioita ketään. Vai miten on?

        Kun minä puhuttelen uskovia ja Jumalan seurakuntaa, minä en koskaan puhuttele heitä lössinä enkä syntisinä, en edes armosta pelastettuina syntisiän. Minä kunnioitan uskovia ja muitain ihmisiä ja pyrin puhuttelemaan heitä heidän arvolleen sopivilla nimityksillä. Esimerkiksi uskovia minä puhuttelen vanhurskaina ja pyhinä. Tai Jumalan lapsina. En koskaan syntisinä. En sano syntiseksi edes sellaista uskovaa joka tunnustaa tehneensä syntiä, enkä vaikka hän sanoisi elävänsä synnissä. Minä opetan uskoville että te olette Jumalan vanhurskauttamia ja pyhittämiä ja että Jeesus Kristus on teidän vanhurskautenne ja pyhityksenne. Olette tällä perustalla vanhurskaita ja pyhiä.

        Kunnioitan Jumalan työtä uskovissa ja pyrin näkemään heidät uusina luomuksina Kristuksessa Jeesuksessa. Näin Jumala näkee uskovat ja niin Jumala puhuttelee omiaan. Ja sinä puhuttelet palstan väkeä halveksien lössinä. Tähän "lössiin" kuuluu monta uskovaa pyhää. Sivistynyt ihminen, vaikka ei olisi uskossakaan eikä ymmärrä Jumalan työtä uskovassa, ei puhuttele ihmisiä halveksien.

        Ja sitten vielä voitaisiin kysyä että jos sinä uskot että sinä olet vanhurskas, mitä vanhurskas tekee. Entä jos uskot että olet pyhä, mitä Pyhä tekee? Entä jos uskot että olet syntinen, mitä syntinen tekee? Vastaus löytyy Raamatusta.

        Jos sinä uskot että olet syntinen, sinä teet syntiä. Tämä koska syntinen menee helvetiin huolimatta siitä kuinka hyviä tekoja hän tekee tai kuinka paljon syntiä hän tekee. Syntistä ei pelasta hänen tekonsa eikä tekemättä jättämiset. Olitpa sitten makuulla, seisten tai juokset, sinä olet matkalla helvettiin.

        Mutta kun Jeesus Kristus on saanut tulla sinulle vanhurskaudeksi, lunastukseksi ja pyhitykseksi, sinä olet matkalla taivaaseen, olitpa sitten hyvä uskova, epäonnistunut uskova, pelastuksesi lepää toisen, Jeesuksen Kristuksen, teon ja ansion ja onnistumisen varassa.

        Har jag uttryckt mig tillräckligt klart?

        >Ja sinä puhuttelet palstan väkeä halveksien lössinä. Tähän "lössiin" kuuluu monta uskovaa pyhää.
        Mussa on sellainen valuvika, että kun joku alkaa jatkuvasti jäädä kiinni päivänselvistä valheista ja tökeröistä puolitotuuksista, hän ei mielestäni ansaitse kunnioitusta ainakaan yli ihmislajin edustajille suotavan vähimmäistason. Mitä mieltä itse olet?


      • Väärin.Oikein.VÄÄRIN

        öh..tuota..sähän taidat puhua palestiinalaisista?
        Ainakin heidän Koppinsa opettaa, että valehdella saa ja tyttöjä raiskata -jos on 'vääräuskoisista' kyse.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ja sinä puhuttelet palstan väkeä halveksien lössinä. Tähän "lössiin" kuuluu monta uskovaa pyhää.
        Mussa on sellainen valuvika, että kun joku alkaa jatkuvasti jäädä kiinni päivänselvistä valheista ja tökeröistä puolitotuuksista, hän ei mielestäni ansaitse kunnioitusta ainakaan yli ihmislajin edustajille suotavan vähimmäistason. Mitä mieltä itse olet?

        >>>hän ei mielestäni ansaitse kunnioitusta <<<

        Minä en puhu siitä mitä me ansaitsemme. Jos puhuisin siitä, sinä et tahtois kuulla. Muuta osaa tekstistäsi en yksinkertaisena ihmisenä ymmärrä, niin suomenna jos tahdot minun kommenttia muuhun osaan tekstistäsi.


      • Anonyymi

    • sirutus

      Suoritusta.

      • Sundays

        Sunnuntaista tulee pedon merkki eikä sirusta


      • markku.lievonen
        Sundays kirjoitti:

        Sunnuntaista tulee pedon merkki eikä sirusta

        Näyttääkös siltä, miten kehitys on menossa siihen suuntaan,- ettei sunnuntaina voi ostaa ja myydä. Todellisuus taitaa olla, miten sunnuntai päivä kohta on vilkkain osto - myynti päivä.Eli se siitä sunnuntain pedon merkistä.

        Mutta, tuo siru, niin siihen kyllä voisi liittyä tuo ostaa ja myydä käsite. Kaikkihan me huomaamme, miten seteli / kolikko raha on väistymässä ja kohta joka putiikissa on mikrosirun luenta pääte. Tosin tuo siru on muoviläpyskässä. Muuten, muutama vuosi kun uusittivat kortin, niin uusimisen yhteydessä tuli, miten kortti on nyt henkilökohtainen, - ei yhdistettynä minun ja vaimon nimellä kuten ennen.


      • myös_uskova

        "markku.lievonen 3.2.2016 7:37
        Sundays kirjoitti:
        Sunnuntaista tulee pedon merkki eikä sirusta

        Näyttääkös siltä, miten kehitys on menossa siihen suuntaan,- ettei sunnuntaina voi ostaa ja myydä. Todellisuus taitaa olla, miten sunnuntai päivä kohta on vilkkain osto..."

        EI NÄIN!!!

        Adventistit taitavat olla ainoa ryhmä kristittyjä, joiden mielestä sapatin korvaaminen sunnuntailla on pedon merkki.

        MUTTA: Koska Raamatun mukaan pedon merkin aikakaudella EI voi ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä, niin ainoa vaihtoehto sille, että adventistit voisivat olla oikeassa väitteineen olisi se, että joku maailmanlaajuinen hirmuhallitus päättäisi, että kaupat on lain voimall suljettava lauantaina, kun aurinko laskee, ja seuraavan kerran ne saa avata vasta seuraavana perjantaina auringon laskiessa.

        Tällä tavalla lainsäätäjä asettaisi ihmisen valinnan eteen: joko loukkaat sapattia tai sitten et osta etkä myy mitään !

        Mutta kun miettii, miten tärkeässä asemassa kaupallisuus ja kaupankäynti on nyky-yhteiskunnassa, ei kovin todennäköiseltä vaikuta, että kaupat olisivat auki 24h viikossa ja lain voimalla pysyisivät suljettuna 6*24h viikossa!

        Ja kuitenkin tuollainen skenaario on se ainoa vaihtoehto sille, että adventistit olisivat oikeassa.

        JOS tuo toteutuu, niin epätodennäköistä kuin se onkin, niin silloin menisin heti pyytämään adventisteilta anteeksi sitä, että minä olin väärässä ja he oikeassa.

        Miettikää itse, millä todennäköisyydellä joudun adventisteilta pyytämään anteeksi !


      • 1234567---
        myös_uskova kirjoitti:

        "markku.lievonen 3.2.2016 7:37
        Sundays kirjoitti:
        Sunnuntaista tulee pedon merkki eikä sirusta

        Näyttääkös siltä, miten kehitys on menossa siihen suuntaan,- ettei sunnuntaina voi ostaa ja myydä. Todellisuus taitaa olla, miten sunnuntai päivä kohta on vilkkain osto..."

        EI NÄIN!!!

        Adventistit taitavat olla ainoa ryhmä kristittyjä, joiden mielestä sapatin korvaaminen sunnuntailla on pedon merkki.

        MUTTA: Koska Raamatun mukaan pedon merkin aikakaudella EI voi ostaa eikä myydä ilman pedon merkkiä, niin ainoa vaihtoehto sille, että adventistit voisivat olla oikeassa väitteineen olisi se, että joku maailmanlaajuinen hirmuhallitus päättäisi, että kaupat on lain voimall suljettava lauantaina, kun aurinko laskee, ja seuraavan kerran ne saa avata vasta seuraavana perjantaina auringon laskiessa.

        Tällä tavalla lainsäätäjä asettaisi ihmisen valinnan eteen: joko loukkaat sapattia tai sitten et osta etkä myy mitään !

        Mutta kun miettii, miten tärkeässä asemassa kaupallisuus ja kaupankäynti on nyky-yhteiskunnassa, ei kovin todennäköiseltä vaikuta, että kaupat olisivat auki 24h viikossa ja lain voimalla pysyisivät suljettuna 6*24h viikossa!

        Ja kuitenkin tuollainen skenaario on se ainoa vaihtoehto sille, että adventistit olisivat oikeassa.

        JOS tuo toteutuu, niin epätodennäköistä kuin se onkin, niin silloin menisin heti pyytämään adventisteilta anteeksi sitä, että minä olin väärässä ja he oikeassa.

        Miettikää itse, millä todennäköisyydellä joudun adventisteilta pyytämään anteeksi !

        Vuosikymmeniin adventistit eivät saaneet pitää sunnuntaisin kauppojaan auki, sillä laki koski kaikkia. Nykyään on toisenlainen laki kaupat saavat olla sunnuntaisin auki. Kellä valta se lakeja laatii.
        Nähtäväksi jää kuinka ajan saatossa käy, jos lakeja muutellaan valtaapitävien toimesta.


      • enemmistölläval
        1234567--- kirjoitti:

        Vuosikymmeniin adventistit eivät saaneet pitää sunnuntaisin kauppojaan auki, sillä laki koski kaikkia. Nykyään on toisenlainen laki kaupat saavat olla sunnuntaisin auki. Kellä valta se lakeja laatii.
        Nähtäväksi jää kuinka ajan saatossa käy, jos lakeja muutellaan valtaapitävien toimesta.

        Adventisteja on niin vähän, ei heillä ole valtaa laatia lakeja, näin maallisesti ajatellen. Lainlaatijat vallanpitäjät tässä maailmassa löytyvät ihan muualta.


    • osaa.asiansa
      • JärjenpäätelmätMurskaxi

        Katsottuani videon, jostain syystä nousi seuraava Henkeeni:

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! (2.Pietari3kR38)


      • osaa.asiansa
        JärjenpäätelmätMurskaxi kirjoitti:

        Katsottuani videon, jostain syystä nousi seuraava Henkeeni:

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! (2.Pietari3kR38)

        Jumala puhuu tuon miehen kautta.


      • KTS--

      • KADOTUS.HORNANTUUTTI
        JärjenpäätelmätMurskaxi kirjoitti:

        Katsottuani videon, jostain syystä nousi seuraava Henkeeni:

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! (2.Pietari3kR38)

        jk. alkuaineet ei sula, muutakuin YDINRÄJÄHDYKSESSÄ..Raamatttu puhuu tuon tapahtuvan olevan potentiaalisesti edessä.
        Toinenkin vaihtoehto; Aurinko oireilee runsaine murskyineen..senkään sietokyky ei ole ikuinen. Kun se räjähtää, seuraus on MUSTA AUKKO..aukko, joka alkaa imuroida sisäänsä muita taivaankappaleita..teoriassa myös planeetta Telluksen. Aika tulikuumaa olisi siellä..sieltä "lisäälisää", TULTA, Fire,more,more,more...NO MORE!!HELP!!TIme IS RUNNING! -THE END.


      • tgcct
        KADOTUS.HORNANTUUTTI kirjoitti:

        jk. alkuaineet ei sula, muutakuin YDINRÄJÄHDYKSESSÄ..Raamatttu puhuu tuon tapahtuvan olevan potentiaalisesti edessä.
        Toinenkin vaihtoehto; Aurinko oireilee runsaine murskyineen..senkään sietokyky ei ole ikuinen. Kun se räjähtää, seuraus on MUSTA AUKKO..aukko, joka alkaa imuroida sisäänsä muita taivaankappaleita..teoriassa myös planeetta Telluksen. Aika tulikuumaa olisi siellä..sieltä "lisäälisää", TULTA, Fire,more,more,more...NO MORE!!HELP!!TIme IS RUNNING! -THE END.

        Raamattu puhuu pelkkää roskaa, joten sitä on turha siteerata missään.


      • Anonyymi
        JärjenpäätelmätMurskaxi kirjoitti:

        Katsottuani videon, jostain syystä nousi seuraava Henkeeni:

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
        11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
        12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! (2.Pietari3kR38)

        Jouduttamisesta puheenollen.
        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 2:Piet.3:11. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee pyhissä menoissa ja jumalisuudessa olla. 12. Niin, että ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat.

        Ei sanaakaan jouduttamisesta !

        Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurkaudessaan, eikä sitä ihmisvoimin jouduteta, eikä muutella.

        1234567---


    • vainyksitie

      ajatella että viimmeisellä tuomiolla meidät erotetaan kahteen leiriin.
      toiset pääsee Taivaaseen toiset joutuu Helvettiin jossa tulipalaa kokoajan.
      -raamattu sanoo vääräuskoset epäjumalanpalvojia kädet JOTKA ON VERENTAHRIMAT
      raiskaajat ,varkaat ..
      ei oo sijaa Jeesuksenluona.
      .
      tämä elämä on lyhyt aika ikäisyys ei ole aikaa.

      • qazzaq

        Elämä on lyhyt, ikäisyys on mielikuvitusta.


    • Riivaaja.lähti

      Älä ota sitä. Älä ota pisaraakaan alkoholia. Alkoholismi on riivaustila.

    • oleturvallisellamielellä

      Matt. 14:27

      Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
      Mark. 6:50

      sillä kaikki näkivät hänet ja peljästyivät. Mutta heti hän puhutteli heitä ja sanoi heille: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".

    • yleismiesJ

      Voi Viipurin linnan pamaus. Meidän on oltava joka hetki valmis ilman sirua tai sen kanssa.

    • ALERT
    • Siunaten
    • Jeesus-on-Herra

      Ehkä kannattaa jokaisen kuunnella edellisen linkin puhe.

    • Aivopesu jatkuu ja ihmisille uskotellaan taruja. Mitään petoa ei ole olemassakaan, on vain vanhojen ennustajiksi julistautuneiden horiskojen tarinoita.

      • YKSIN.JEESUS.ON.HERRA

        Oletko sinäkin yksi heistä?


      • Pure.hammasta

        Minä tunnen monia herroja, mutta Jeesusta en ole nähnyt koskaan. Taitaa olla sellainen aikuisten mielikuvitusystävä vain?


      • Anonyymi

        Missäs päin Lappix nykyään vaikutat ?


    • missäsirutviipyy

      Onko siru, vai joku muu ?

    • hurmahenki-eksytystä

      Taitaa hurmahenget olevan liikkeellä. Siru sitä ja siru tätä, kun ei tunne kirjoituksia.
      Siksi se "hyväntiedonpuun" hedelmänä maistuu muotojumalisille aivan raamatulliselle totuudelle.

      Eli hienostihan tulette eksytetyksi, kun mieli halajaa korvasyyhyynne sopivaa eksytystä.

    • Otanhetimerkin

      Jos te otatte Pedon Merkin, TE SAATTE ELÄÄ. Mahtava juttu, tämä siru!!!

    • woewoewoe

      Onko kristittyjen ihan pakko olla näin sekopäitä?

      • onko-muka-uskovien

        eri uskon lahkojen oltava utopistisia sekoja ja keskenaan kaikki vihollisia. miten te voitte olla noin sairaita? siina ei ns. "usko" paina mitaan,tolloja olette.
        sairasta sakkia kaikki,se totuus.


    • kiitoksiavaan

      Kuuntelen kun ehdin :)

    • JSK2017

      Lämpötilan vaihteluista vänkääminen on mielenkiintoista oman aikansa, mutta tärkeämpää on itse asia eli on lähestymässä aikakausi jolloin antikristus tulee esiin, nousee maailman ruhtinaaksi ja kohottaa itsensä jumalaksi ja alkaa vaatimaan palvontaa ihmiskunnalta - ja sen palvonnan merkki otetaan käteen tai otsaan (mikä se merkki sitten tarkalleen onkaan, kukaan ei vielä tiedä varmasti) ja avainasiana siinä on se että ilman sitä kukaan ei voi ostaa eikä myydä mitään.

      Merkin ottavat ne jotka eivät usko Herraan ja joiden nimeä ei ole Elämän Kirjassa. Tämä antikristus ilmestyy maailmaamme ennen oikeaa Kristusta, eksyttämään ja tuhoamaan, mutta antikristus ja sen seuraajat tuhotaan kun Kristus tulee takaisin suuressa kirkkaudessaan ja voimassaan. Oikean Kristuksen seuraajat saavat ikuisen elämän Isän valtakunnassa. Kristuksessa kuolleet nousevat ensin ja sitten elävät uskovat heidän mukanaan, silmänräpäyksessä muuttuen kuolemattomiksi Jeesuksessa.

      Oma rukous on tietenkin että itse ei tarvitsisi kokea tuota antikristuksen maailmaa, erityisesti rukoilen että omien lasten ei tarvitsisi käydä tuota läpi. Mutta tärkeämpää on pysyä Jeesuksessa ja luottaa siihen että Hän pitää huolen meistä tämän ajan loppuun saakka ja sen jälkeen saamme ikuisen elämän Hänen kauttaan. Elämä Jumalan valtakunnassa on paljon suurempaa ja tärkeämpää kuin se miten tämä maallinen elämä menee. Onneksi Jeesus on valmistanut tien perille asti, taivaan kotiin.

      • 1234567---

        Antikristus peto paavi, josta vanhat 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Parantelee kuolinhaavojaan. Paavinvaltahan sai kuolinhaavan Ranskan vallankumouksessa.


    • Hiljaistaollut

      Näyttää harventuvan varoitukset ÄLÄ OTA SITÄ!!!

      • muistetaan

        Hyvä muistaa!Sitä EI saa ottaa!


    • tätä.muistutann

      Olemme ajan loppupuolella. Älkää ottako sirua !!

      • jos.ostella.meinaat

        Ja otat kuitenkin, niinkuin tähänkin asti olet ottanut.


      • Anonyymi
        jos.ostella.meinaat kirjoitti:

        Ja otat kuitenkin, niinkuin tähänkin asti olet ottanut.

        Ylen uutisissa mainittiin sirusta, joita on jo laitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylen uutisissa mainittiin sirusta, joita on jo laitettu.

        Kuulin äskettäin jostakin, en tiedä mistä tämä tuli, että joku vaikutusvaltainen
        henkilö olisi sanonut, että vuden 2027 alusta alkaa nää uuden aikakauden asiat
        tapahtua, ja vuoteen 2033 mennessä kaikki on sitten valmista ja kaikki ihmiset
        ovat uuden maailmanjärjestyksen ajassa.

        Tässä ei tietenkään oltu otettu huomioon Raamatun ilmoitusta Jumalan
        asioihin puuttumista. Siksi luullaan, että vuonna 2033 "kaikki on hyvin".
        Minun helkilökohtainen käsitykseni on se, että vuoteen 2033 mennessä
        ovat kaikki lopun ajan tapahtumat tapahtuneet, siis myös vihan aika ja
        Jeesus tulee Öljymäelle, - ehkä juuri 2033 (Sakarja 12:9-11, 14:1-9).

        Mutta, ...

        Tulkitsin tuon mielessäni niin, että mikäli se on totta, pedon merkki
        tullaan panemaan ihmisille ehkä jo ennen vuotta 2027 ja vuoteen 2033
        mennessä on tullut Hän, jota uskovat odottavat. Silloin vuonna 2033
        uskovat ovat jo taivaassa turvassa vihalta. Jeesus on käynyt hakemassa
        heidät ikuiseen turvaan ehkä vuosien -26 - -30 välisenä aikana, mutta
        voi olla jo ennen vuotta 2026.

        Kiitos Herralle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin äskettäin jostakin, en tiedä mistä tämä tuli, että joku vaikutusvaltainen
        henkilö olisi sanonut, että vuden 2027 alusta alkaa nää uuden aikakauden asiat
        tapahtua, ja vuoteen 2033 mennessä kaikki on sitten valmista ja kaikki ihmiset
        ovat uuden maailmanjärjestyksen ajassa.

        Tässä ei tietenkään oltu otettu huomioon Raamatun ilmoitusta Jumalan
        asioihin puuttumista. Siksi luullaan, että vuonna 2033 "kaikki on hyvin".
        Minun helkilökohtainen käsitykseni on se, että vuoteen 2033 mennessä
        ovat kaikki lopun ajan tapahtumat tapahtuneet, siis myös vihan aika ja
        Jeesus tulee Öljymäelle, - ehkä juuri 2033 (Sakarja 12:9-11, 14:1-9).

        Mutta, ...

        Tulkitsin tuon mielessäni niin, että mikäli se on totta, pedon merkki
        tullaan panemaan ihmisille ehkä jo ennen vuotta 2027 ja vuoteen 2033
        mennessä on tullut Hän, jota uskovat odottavat. Silloin vuonna 2033
        uskovat ovat jo taivaassa turvassa vihalta. Jeesus on käynyt hakemassa
        heidät ikuiseen turvaan ehkä vuosien -26 - -30 välisenä aikana, mutta
        voi olla jo ennen vuotta 2026.

        Kiitos Herralle!

        Ymmärtäväisen Adventistin ylifariseus_1:sen kirjoitus hyvin ymmärrettävää tekstiä.

        Sunnuntai pedonmerkki: Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun.

        1234567---


    • Anonyymi

      Sirun ottaminen tarkoittaa pedon merkkiä, jostä Raamattu, pyhä kirja varoittaa. Se on luku 666. Varo sitä!!

      • Anonyymi

        Eiköhän vaan kaikki ole otettu mitä on annettu.


      • Anonyymi

        Saksalainen professori Andreas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI=666.

        Siru on jo pankkikorteissa ollut kauan aikaa.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ihmiset ovat valitettavasti jo rokotettu salaliittoteorioita vastustavilla
      "piikeillä" niin usein ja kovin, että he olettavat pedon merkinkin, ja siitä puheet,
      olevan hullutusten hullua salaliittoteoriaa, johon ei tule ollenkaan uskoa.
      ihmiset uskoo enemmän "vapautta ja helppoa elämää" tuovaan
      siruun.

      Pedon merkki kyllä vapauttaa sinut taivaspaikastasi, jonka
      Jeesus varasi sinuakin varten, sinua, joka otat merkin oikeaan käteesi
      tai otsaasi, jotta voisit vapaasti liikkua ja ostaa ja myydä ja päästä
      sisälle kotiisi.

    • Käteen upotettu pankkisiruko on nyt se pedonmerkki? Voi tätä yksinkertaisuuden määrää!

      • Anonyymi

        sanopa muuta , . . .

        milloin se näillä lahkolaisilla, kun eivät muuta "pedonmerkistäkään" käsitä kuin ULKONAISEN.
        raamatun pedonmerkki = hengellinen, ei aineellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanopa muuta , . . .

        milloin se näillä lahkolaisilla, kun eivät muuta "pedonmerkistäkään" käsitä kuin ULKONAISEN.
        raamatun pedonmerkki = hengellinen, ei aineellinen.

        Juuri näin !


      • Anonyymi

        Sunnuntai on se varsinainen pedon merkki.

        1234567---


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe