Luotettavin automerkki

Järkevänauto

Jokainen järkevä ihminen ostaa auton valmistajalta, joka tekee kaikkein luotettavimpia autoja:

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/EzS7XneJ

61

2755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojoeiolekestävin

      Sinkkiämpärikin kestää pitkään. Ei silti tulisi mieleenkään ostaa sellaista kun tarjolla on erittäin hyvin kestäviä ja nykyaikaisempia ratkaisuja.
      Meillä jokaisella on omat tarpeemme ja Toyota ei ylitä ominaisuuksiltaan sitä rajaa minkä minä asetan autolle. Moni muu auto ylittää ja kun niiden luotettavuudessakaan ei ole mitään moitittavaa niin valintani on ollut aina joku muu kuin Toyota.
      Ja jos pitkälle haluaa päästä niin paljon parjattu VW:kin kestää helpommin sen 500.000km kuin Toyota. Tilastojen mukaan maanteillämme liikkuu yli puolet enemmän puolen miljoonan kilometrin volkkareita kuin tojoja. Sekin kertoo sen ettei tojo ole mikään ikiliikkuja vaan parempiakin vaihtoehtoja löytyy.

      • fdasfdf

        Sinulta ei ole kukaan kysynyt mitään. Puolet enemmän. Luepas se tilasto uudelleen.


      • Missävw

        Eikös se ollut Hesarissa niin, että yli 300 000 ajetuissa oli kärjessä Volvo ja Toyota. Näitä käyttöautoja löytyy paljon enemmän kuin jotain puolimiljoonaa tai enemmän ajettuja, jotka on pidetty väkisin hengissä lähinnä harrastuksena.


      • puoletenemmänedelleen
        fdasfdf kirjoitti:

        Sinulta ei ole kukaan kysynyt mitään. Puolet enemmän. Luepas se tilasto uudelleen.

        Luin uudestaan, yhtä hyvältä se näyttää edelleen.
        Annan sinulle ystävällisen vinkin. Kysy joltain fiksummaltasi mitä eroa on käsitteillä "kaksi kertaa niin paljon" ja "puolet enemmän". Ja sitten mietit kumpaa tapausta lähempänä ovat volkkarin 3800 autoa ja Toyotan 2300 autoa.
        Oppimisen iloa.


    • Hajuton_mauton_väritön

      Auton valinta ei ole pelkästään järkeen perustuva juttu. Se on hyvin pitkälle myös tunne- ja fiiliskysymys.

      Siksi Toyotalla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä minun ajokikseni.

      Se luotettavuuskin on suhteellinen käsite ja koskee pääosin vanhoja Toyota-malleja, joiden muut vetovoimatekijät eivät yllä edes keskikastiin.

      • ddfdffsfa

        Tätäkään toista kommenttiasi ei kukaan kaivannut.


      • otahan.pilleris
        ddfdffsfa kirjoitti:

        Tätäkään toista kommenttiasi ei kukaan kaivannut.

        Pitäisköhän sun harkita hoitoon menemistä? Suomessa saa ihan vapaasti sanoa oman mielipiteensä. Kyllä on päässä vikaa, jos ei mitään kritiikkiä kestä.


      • Hajuton_mauton_väritön
        ddfdffsfa kirjoitti:

        Tätäkään toista kommenttiasi ei kukaan kaivannut.

        Pelkkä Toyota-uskontunnustusliturgiako täällä on sallittua? Eivätkös nämä ole keskustelupalstoja? Keskusteluille on yleensä ominaista mielipiteiden erilaisuus.

        ”Toista kommenttiasi”? En todellakaan ollut esittänyt vielä yhtä kommenttia enempää tähän ketjuun.

        Likimain jokaisen merkin palstoilla täällä näkee kriittisiä äänenpainoja – oikeutetusti ja vähemmän oikeutetusti – mutta joidenkin Toyota-fundamentalistien lasien värillisyys saa moniarvoisemman mietteliääksi. Vaikuttaa olevan oma ihmislajinsa.

        Onneksi joka merkin tallista löytyy sentään täysipäisiäkin keskustelijoita.


      • Kansa.tietää
        Hajuton_mauton_väritön kirjoitti:

        Pelkkä Toyota-uskontunnustusliturgiako täällä on sallittua? Eivätkös nämä ole keskustelupalstoja? Keskusteluille on yleensä ominaista mielipiteiden erilaisuus.

        ”Toista kommenttiasi”? En todellakaan ollut esittänyt vielä yhtä kommenttia enempää tähän ketjuun.

        Likimain jokaisen merkin palstoilla täällä näkee kriittisiä äänenpainoja – oikeutetusti ja vähemmän oikeutetusti – mutta joidenkin Toyota-fundamentalistien lasien värillisyys saa moniarvoisemman mietteliääksi. Vaikuttaa olevan oma ihmislajinsa.

        Onneksi joka merkin tallista löytyy sentään täysipäisiäkin keskustelijoita.

        Nettiauton arvosteluosiossa Toyotalle käyttäjät olivat antaneet 4,1 pistettä ja Lexus peräti 4,4 pistettä joka taisi olla korkein pistemäärä. Volksu oli yltänyt vain neljään pisteeseen ja Skodalle oli käyttäjät antaneet vain 3,8 pistettä. Bemari ,Audi ja Mersukaan eivät olleet pärjänneet paremmin kuin Toyota vaikka ovat melko paljon kalliimpia. Arvostelun pistesumman keskiarvo käsittää kaikki oleellisimmat ominaisuudet autoissa. Laajan käyttäjäkunnan arvostelu ja pisteytys antavat eritäin luotettavan tuloksen jota ei ole pystytty rahalla ostamaan ja manipuloimaan niinkuin eräissä autolehtien tuloksista tulee väkisinkin mieleen.


      • exavenssi

        Aika sama kun kalliin auton ostaa ja aikoo sitä käyttää muutakin kuin parkkipaikan täytteenä sen pitää ainakin olla mieluisa.
        Toiseksi tärkeintä vaikka oikeasti ensimmäinen ehto on ajolleen hyvä siis ajo-ominaisuudet.
        Toinen turvallisuus.
        Kolmas taloudellisuus.
        Luotettavuus sinänsä on aika vaikeaa mitata, ainakaan katsastusten tilastoilla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa, koska huoltokirjojen leimojakin leimaillaan aivan eritahtiin eli joku toyota on ollut sataantuhanteen kilometriin ainakin kuusikertaa öljyjen vaihdossa vaikka sen piti olla laadukasta öljyä siellä toyotalla niin longlife öljyillä volkkarimme on ollut vasta kolme kertaa pajalla. aika iso ero.
        Että se luotettavuus hankitaan aika usein käymällä huolloissa kyllähän siellä sitten sanotaa n vaikka jarrujen tai nivelien kunnosta.


    • ujhgtfdc

      Tosi automiehet kulkevat omia polkujaan. Meidän korttelissa on 6 avea en suin surminkaan suostuisi tuohon sopuliporukkaan.

      • 3234234

        Asut siis kuutiossa. Otan osaa.


      • Uussaw

        Uskot varmaan asuinalueesikin muuttuvan Westendiksi, kun et vaan osta samanlaista kuin naapureilla.


    • soitin_tehtaalle

      Eivät suostuneet myymään suoraan, pyysivät kääntymään suomalaisen jälleenmyyjän puoleen. Se siitä valmistajan suoramyynnistä.

      • fdfdfdfrea

        Sairas.


      • ole_reipas
        fdfdfdfrea kirjoitti:

        Sairas.

        Mene lääkäriin.


    • huoltoneuvoja

      Aloituksen voisi vielä lisätä sen, että ylivoimaisen luotettavuuden lisäksi Toyota laatu näkyy myös pintamateriaaleja syvemmällä. Toki myös kalliimmat saksalaismerkit on tehty koriltaan ja sisätilojen viimeistelyltään/materiaaleiltaan laadukkaiksi eli ovat samaa tasoa siltä osin Toyotan kanssa. Mutta jos katsotaan pinnan alle vaikkapa purkamalla ovi tai kojelautarakenteita, niin alkaa selvitä eroja. Siinä missä Toyotassa kaikki on rakenteiden sisällä yhtä moitteettomasti ja siististi järjestyksessä, on kalliissa saksalaisesssa oiottu surutta. Saumat, liitokset, sähkövedot ym. on vähän sinnepäin huitaistu. Kannattaa kysyä autoja työkseen laittavilta asiasta, jos ei muuten usko.
      Tämä on sitä ainutlaatuista laadukkuutta, mihin eivät yllä kuin Lexus ja Toyota. Juuri tällä tinkimättömyydellä Toyota on kohonnut mailman laatuikoniksi samoin kuin sillä, että valmistajana se on asettanut käsittämättömän kovat kriteerit osatoimittajille. Niinpä Toyotan alkuperäisosien kohdilla mitta- ja valmistustarkkuus on täysin eri tasoa kuin ns. tarvikeosilla. Tosin on mainittava, ettei noita osia (suodattamia, tulppia ym. lukuunottamatta) juurikaan normaali käyttäjä koskaan tarvitse, sillä Toyotissa mm. jarruosat ja alustaosat kestävät keskimäärin kolme kertaa sen ajomäärän kuin muissa autoissa

      • SäästöäJokaPaikassa

        En uskonut tuota kirjoitustasi Toyotan laadusta. Niinpä kysyin autoja työkseen laittavilta. Naureskelivat kysymyksen kuultuaan räkäisesti ja sanoivat että asia on juuri päinvastoin. Toyotassa kaikki mikä näkyy, on yritetty tehdä laadukkaan näköisesti. Aina siinä ei kuitenkaan onnistuta (esim. halvan muoviset materiaalit). Sitten kun mennään pintaa syvemmälle, niin huomaa että Toyotassa on säästetty joka ikisessä paikassa. Ovipahvitkin on kiinni heppoisilla muovikynsillä, jotka murtuu aina kun esim. kärähtänyttä lasinnostimenkatkaisijaa yritetään vaihtaa. Myös kaikki liittimet on suojaamatta ja niistähän Toyotat usein syttyykin palamaan.
        Eli sieltä se totuus tuli juuri näiltä autoasentajilta. Ennemmin minä niitä uskon kuin Tojo-lahkolaista. Ei kannata tänne mitään propakandaa tulla levittämään, kun aina voi kysyä asiantuntijoilta kuten minä tein.


      • huoltoneuvoja
        SäästöäJokaPaikassa kirjoitti:

        En uskonut tuota kirjoitustasi Toyotan laadusta. Niinpä kysyin autoja työkseen laittavilta. Naureskelivat kysymyksen kuultuaan räkäisesti ja sanoivat että asia on juuri päinvastoin. Toyotassa kaikki mikä näkyy, on yritetty tehdä laadukkaan näköisesti. Aina siinä ei kuitenkaan onnistuta (esim. halvan muoviset materiaalit). Sitten kun mennään pintaa syvemmälle, niin huomaa että Toyotassa on säästetty joka ikisessä paikassa. Ovipahvitkin on kiinni heppoisilla muovikynsillä, jotka murtuu aina kun esim. kärähtänyttä lasinnostimenkatkaisijaa yritetään vaihtaa. Myös kaikki liittimet on suojaamatta ja niistähän Toyotat usein syttyykin palamaan.
        Eli sieltä se totuus tuli juuri näiltä autoasentajilta. Ennemmin minä niitä uskon kuin Tojo-lahkolaista. Ei kannata tänne mitään propakandaa tulla levittämään, kun aina voi kysyä asiantuntijoilta kuten minä tein.

        Aika nopeasti ehdit kysymään noilta "työkseen laittavilta"...No joka tapauksessa Toyotoissa ei koskaan ole ollut mitään heikkouksia sähköissä, ei vaikka auto on hinnoiteltu hämmästyttävän edulliseksi. Huomattavasti kalliiimmissa ns. premiummerkeissä noita sähkövikoja kuitenkin on aina löytynyt. Mistä se johtuu?
        No tietysti siitä, että Toyotalla tehdään sähkötyötkin erittäin huolellisesti, japanilainen laatuajattelu on sellaista mistä germaani-insinööri voi vain haaveilla. Ja olihan niistä kullatuista liittimistäkin tärkeissä paikoissa puhetta...

        Ja ihmeellisintä on juuri tuo hinnan ja laadun suhde Toyotassa, mikään muu merkki ei ole siihen pystynyt eli tarjonnut premiumtason laatua perusauton hinnalla. Niin koriosien viimeistely, maalaus ja sovitukset ovat millintarkkaa työtä samoin kuin myös sisätilojen osien sovitukset, penkkien ompeleet ym. Ja halvasta muovisesta materiaalista ei suuremmin kannata innostua, ei noissa Mersuissakaan tai Bemareissa sen paremmin ole muovia hylätty, samaa tavaraa se on niissäkin. Kokonahkaisia sisustoja taitaa löytyy enemmän tai vähemmän käsin tehdyistä erikoisautoista.


      • ljgsgjöas
        huoltoneuvoja kirjoitti:

        Aika nopeasti ehdit kysymään noilta "työkseen laittavilta"...No joka tapauksessa Toyotoissa ei koskaan ole ollut mitään heikkouksia sähköissä, ei vaikka auto on hinnoiteltu hämmästyttävän edulliseksi. Huomattavasti kalliiimmissa ns. premiummerkeissä noita sähkövikoja kuitenkin on aina löytynyt. Mistä se johtuu?
        No tietysti siitä, että Toyotalla tehdään sähkötyötkin erittäin huolellisesti, japanilainen laatuajattelu on sellaista mistä germaani-insinööri voi vain haaveilla. Ja olihan niistä kullatuista liittimistäkin tärkeissä paikoissa puhetta...

        Ja ihmeellisintä on juuri tuo hinnan ja laadun suhde Toyotassa, mikään muu merkki ei ole siihen pystynyt eli tarjonnut premiumtason laatua perusauton hinnalla. Niin koriosien viimeistely, maalaus ja sovitukset ovat millintarkkaa työtä samoin kuin myös sisätilojen osien sovitukset, penkkien ompeleet ym. Ja halvasta muovisesta materiaalista ei suuremmin kannata innostua, ei noissa Mersuissakaan tai Bemareissa sen paremmin ole muovia hylätty, samaa tavaraa se on niissäkin. Kokonahkaisia sisustoja taitaa löytyy enemmän tai vähemmän käsin tehdyistä erikoisautoista.

        Sä se jaksat sitten naurattaa. Maksaako sulle joku tuosta paskan levittämisestä. Sehän on kuin suoraan Toyotan asiakaslehdestä. Kaikki asiat on käännetty aivan päälaelleen.


      • ValettaKaikki
        SäästöäJokaPaikassa kirjoitti:

        En uskonut tuota kirjoitustasi Toyotan laadusta. Niinpä kysyin autoja työkseen laittavilta. Naureskelivat kysymyksen kuultuaan räkäisesti ja sanoivat että asia on juuri päinvastoin. Toyotassa kaikki mikä näkyy, on yritetty tehdä laadukkaan näköisesti. Aina siinä ei kuitenkaan onnistuta (esim. halvan muoviset materiaalit). Sitten kun mennään pintaa syvemmälle, niin huomaa että Toyotassa on säästetty joka ikisessä paikassa. Ovipahvitkin on kiinni heppoisilla muovikynsillä, jotka murtuu aina kun esim. kärähtänyttä lasinnostimenkatkaisijaa yritetään vaihtaa. Myös kaikki liittimet on suojaamatta ja niistähän Toyotat usein syttyykin palamaan.
        Eli sieltä se totuus tuli juuri näiltä autoasentajilta. Ennemmin minä niitä uskon kuin Tojo-lahkolaista. Ei kannata tänne mitään propakandaa tulla levittämään, kun aina voi kysyä asiantuntijoilta kuten minä tein.

        Nimimerkki "Huoltoneuvoja" kirjoitti totuuden, mutta sinä nimimerkki "SäästöäJokaPaikassa" olet valehtelija. Myös minä katselen lähes päivittäin Toyotaista niitä paikkoja, jotka ovat piilossa ja nimimerkki huoltoneuvoja kirjoitti aivan totta. Niin totta kuin olla voi.

        Nimimerkki SäästöäJokaPaikassa kuinka seitsemässätoista minuutissa ehdit kysymään ja vielä tuon kirjoittamaankin. Ei kyllä ole uskottavaa ollenkaan.

        Olet kyllä aikamoinen trolli.


      • ssfasfddfd
        ljgsgjöas kirjoitti:

        Sä se jaksat sitten naurattaa. Maksaako sulle joku tuosta paskan levittämisestä. Sehän on kuin suoraan Toyotan asiakaslehdestä. Kaikki asiat on käännetty aivan päälaelleen.

        Nuo samat aiat löytyy kaikkialta netistä, ei pelkästään Toyotan sivuilta tai asiakaslehdestä. Eikä minkään muun auton kuin Wagenin asiakslehdissä kirjoiteta täyttä paskaa.


      • huoltoneuvoja
        ssfasfddfd kirjoitti:

        Nuo samat aiat löytyy kaikkialta netistä, ei pelkästään Toyotan sivuilta tai asiakaslehdestä. Eikä minkään muun auton kuin Wagenin asiakslehdissä kirjoiteta täyttä paskaa.

        Näinhän se on. AutoPlus vai mikä tuo asiakaslehti tällä hetkellä onkaan, on harvinaisen objektiivinen ollakseen maahantuojan asiakaslehti, mutta toki tietoa Toyotan ylivoimaisesta laadukkuudesta ja ehdottomasti markkinoiden parhaasta hinta-laatusuhteesta kannattaa etsiä muistakin lähteistä.
        Kannattaa perehtyä japanilaiseen laatuajatteluun ja siihen miten se näkyy Toyotan valmistusfilosofiassa ja laadunvalvonnassa. Tuskin mikään muu massavalmistaja tekee autoja yhtä kliinisen steriileissä olosuhteissa minimoiden mahdollisimman tarkasti kaikki laatupoikkeamat.
        Tähän kuuluu myös alihankkijoiden raaka kilpailuttaminen, mutta toisin kuin monet kilpailijansa Toyota ei etsi mahdollisimman edullista tarjousta vaan voittoa takovana autojättinä se sanelee äärettömän tiukat laatukriteerit, paljon tiukemmat kuin mikään muu valmistaja. Ehkä kriteerejä voisi verrata korkealaatuisen sotilastekniikan tai ilmailuteollisuuden kriteereihin. Vain harva osatoimittaja pystyy nämä spesifikaatiot täyttämään, mutta ne harvat saavat sitten isot tilaukset Toyotalta ja pystyvät siten tuottamaan erittäin korkealaatuisia osia Toyotan käyttöön.


      • HuijariOlet
        huoltoneuvoja kirjoitti:

        Näinhän se on. AutoPlus vai mikä tuo asiakaslehti tällä hetkellä onkaan, on harvinaisen objektiivinen ollakseen maahantuojan asiakaslehti, mutta toki tietoa Toyotan ylivoimaisesta laadukkuudesta ja ehdottomasti markkinoiden parhaasta hinta-laatusuhteesta kannattaa etsiä muistakin lähteistä.
        Kannattaa perehtyä japanilaiseen laatuajatteluun ja siihen miten se näkyy Toyotan valmistusfilosofiassa ja laadunvalvonnassa. Tuskin mikään muu massavalmistaja tekee autoja yhtä kliinisen steriileissä olosuhteissa minimoiden mahdollisimman tarkasti kaikki laatupoikkeamat.
        Tähän kuuluu myös alihankkijoiden raaka kilpailuttaminen, mutta toisin kuin monet kilpailijansa Toyota ei etsi mahdollisimman edullista tarjousta vaan voittoa takovana autojättinä se sanelee äärettömän tiukat laatukriteerit, paljon tiukemmat kuin mikään muu valmistaja. Ehkä kriteerejä voisi verrata korkealaatuisen sotilastekniikan tai ilmailuteollisuuden kriteereihin. Vain harva osatoimittaja pystyy nämä spesifikaatiot täyttämään, mutta ne harvat saavat sitten isot tilaukset Toyotalta ja pystyvät siten tuottamaan erittäin korkealaatuisia osia Toyotan käyttöön.

        Kaikki tietää Toyotan huonon viimeistelyn ja laaduttomuuden. Joka paikassa pitää säästää ja se näkyy Toyotassa. Tietenkin yrität väittää muuta ja vielä usealla nimimerkillä mutta sä oletkin valehtelija. Nimim. "SäästöäJokaPaikassa" kirjoitti totuuden. Se joka muuta väittää on kurja valehtelija.


      • Huoltoneuvoja
        HuijariOlet kirjoitti:

        Kaikki tietää Toyotan huonon viimeistelyn ja laaduttomuuden. Joka paikassa pitää säästää ja se näkyy Toyotassa. Tietenkin yrität väittää muuta ja vielä usealla nimimerkillä mutta sä oletkin valehtelija. Nimim. "SäästöäJokaPaikassa" kirjoitti totuuden. Se joka muuta väittää on kurja valehtelija.

        Nyt kyllä voisi olla linkkiä tuosta laaduttomuudesta, nimittäin suuren yleisön tietämys on toista.


    • EssonBaarinPojat

      Tojomiehet aikoinaan vetosivat aina katsastustilaston viisauksiin ja se sentään perustuu johonkin faktaan tosin joissain tilastoissa ei katsota ajettuja kilometrejä tai omistajan huolimattomuusvikoja, mutta pääsääntöisesti nyt jotain faktaa niistä saa. Tojon suoritukset ko. tilastoissa ovat keskikastia jos verrataan juurikin ajettuja kilometejä, joten tojomiehet ovatkin nykyään siirtyneet tilastoihin joissa ei ole muuta kuin mutua ja mielipiteitä, no ymmärtäähän sen.

      Tojo käy 15000 välein huollossa ja silti sijoitus vasta neljäs todellisessa kulutustestissä eli paljonko kestää kilometrejä. Aika surkeaa, vai mitä?

      • Kokeiletuota

        Ajetuista kilometreistä vielä vaan kirjoitat, vaikka Toyota oli tilastossa kahden taksiauton jälkeen kolmantena ajettujen kilometrien määrässä.

        Katsastustilastossa Toyota on kuitenkin on selvä ykkönen ja mitä vanhempi Toyota niin sitä kestävämpi se on. Kirjoita tuohon Volvo ja seuraavaksi autoksi Toyota. Hirveä ero toyotan hyväksi:

        http://www.taloussanomat.fi/data-journalismi/automerkkienhylkaykset/


      • Totuuseipalatulessakaan
        Kokeiletuota kirjoitti:

        Ajetuista kilometreistä vielä vaan kirjoitat, vaikka Toyota oli tilastossa kahden taksiauton jälkeen kolmantena ajettujen kilometrien määrässä.

        Katsastustilastossa Toyota on kuitenkin on selvä ykkönen ja mitä vanhempi Toyota niin sitä kestävämpi se on. Kirjoita tuohon Volvo ja seuraavaksi autoksi Toyota. Hirveä ero toyotan hyväksi:

        http://www.taloussanomat.fi/data-journalismi/automerkkienhylkaykset/

        Taas tojomies suodattaa ikäviä tosiasioita mielestään. Yli 500 000 ajetuissa tojo oli neljäs ja jopa tojomiesten haukkuma VW oli edellä. Huono tulos autolle jota huolletaan 15000 km välein.

        Katsoppa katsastus tilastoa jossa autot ajettujen kilometrien mukaan samalla viivalla ja lisäksi kuljettajasta johtuneet viat pois niin tojo keskivaiheilla. Jos kilometrejä ei katsota niin niissä tojon sijoitus parempi koska tojot yleensä vaarien autoja joilla ajetaan 10 000 vuodessa.
        Miksi muuten tojo ei ole kovin suosittu taksissa jos kerran niin laadukas? Taksi yrittäjän palkka kuitenkin muodostuu pitkälti auton luotettavuuden mukaan.


      • Uussaw
        Totuuseipalatulessakaan kirjoitti:

        Taas tojomies suodattaa ikäviä tosiasioita mielestään. Yli 500 000 ajetuissa tojo oli neljäs ja jopa tojomiesten haukkuma VW oli edellä. Huono tulos autolle jota huolletaan 15000 km välein.

        Katsoppa katsastus tilastoa jossa autot ajettujen kilometrien mukaan samalla viivalla ja lisäksi kuljettajasta johtuneet viat pois niin tojo keskivaiheilla. Jos kilometrejä ei katsota niin niissä tojon sijoitus parempi koska tojot yleensä vaarien autoja joilla ajetaan 10 000 vuodessa.
        Miksi muuten tojo ei ole kovin suosittu taksissa jos kerran niin laadukas? Taksi yrittäjän palkka kuitenkin muodostuu pitkälti auton luotettavuuden mukaan.

        Ei ollut.

        Mikään väitteesi ei pidä paikkansa. Onko tojotero vienyt eukkosi vai mikä sinua oikein ajaa tuohon katkeraan itsesi nöyryyttämiseen?

        Toyotalla ei ole automaattidieseliä, eikä Vehoa vastaavaa huoltopäivystystä 24/7. Toyotaa ei myöskään tilata edustusajoihin ja rengitkin mieluummin istuvat munaa nostattavassa 60 000e Eemelissä kuin 30 000e Avensiksessa. Varmasti nämäkin sinulle selitetty tuhatkunta kertaa.


    • harmaanpulkantyöntäjäkö

      Toyotaa en kyllä ainakaan osta, enkä muitakaan Japanilaisia kulkineita. No ehkä hätätilanteessa joku Subaru nelivetoineen voisi mennä.
      Toyotan ostaa ihminen, joka haluaa olla siinä samassa massassa, mihin muutkin työläiset kuuluu. Halutaan olla sitä harmaata massaa.
      Auto on muutenkin sellainen tasapaksu pulkka, ei häikäise ajo-ominaisuuksillaan mitenkään.
      Onneksi meillä on vapaus valita, minä valitsen toisin ja tojo-kuski toisin :=)

      • Uussaw

        Ja sinä haluat kuvitella olevasi kovin erityislaatuinen, kun et aja Toyotalla. Kun autosi ei kuitenkaan vielä riitä huomion saamiseen, niin tulet korostamaan erinomaisuuttasi Toyota-palstalle, jotta sen lopultakin joku huomaisi.

        Ymmärrätkö edes sitä, että jos saatkin jonkun toyoteron käännytettyä omaan merkkiisi, niin harvinaislaatuisuutesi kärsii inflaation? Mille sitten itsetuntosi perustat?


      • sadfsdfeefrrf

        Harmaanpulkantyntäjäkölle:

        Voi pieni lapsi. Kukapa muukan tuollaista kirjoittaisi.


    • AurisMies

      Maailman eniten myyty automerkki 2015 TOYOTA !!!

      • eilaumasielu

        En osta tojoa, koska en ole laumasielu.


      • Uussaw
        eilaumasielu kirjoitti:

        En osta tojoa, koska en ole laumasielu.

        Minun taas ei tarvitse autoa valitessani miettiä mitä lauma ostaa ja miten voisin heistä erottautua. Minä erottaudun Toyotassakin, eikä toisaalta ole paskankaan väliä, vaikken erottautuisikaan. Kun on itsetunto kunnossa, niin ei tarvitse itku kurkussa yrittää väkisin olla erilainen nuori. Olen tai en ole tavis, paskanko väliä?


    • Toyota-palstan

      trollipojun viestejä 8 kpl 17:sta. Kertoo osaltaan millä skitsofreenikon innolla poju suorittaa missiotaan. Sairas mikä sairas.

      • MenisMuualle

        Samaa mieltä. Keskustelu voisi pysyä asiallisena ainakin hetken ellei tämä tolkuton Toyotan puolustelija joka väliin kirjoita älyttömyyksiään saati hauku tai uhkaile eri mieltä olevia. Joku kumma sitä pojua riivaa, onkohan joku lapsuudesta saatu trauma?


      • dfsffaa
        MenisMuualle kirjoitti:

        Samaa mieltä. Keskustelu voisi pysyä asiallisena ainakin hetken ellei tämä tolkuton Toyotan puolustelija joka väliin kirjoita älyttömyyksiään saati hauku tai uhkaile eri mieltä olevia. Joku kumma sitä pojua riivaa, onkohan joku lapsuudesta saatu trauma?

        Sinä olet sairas, trollipoju. Yh-äipän isätön trollipoju jolla on Helkama-Raisu.


      • kärppänä.paikalla
        dfsffaa kirjoitti:

        Sinä olet sairas, trollipoju. Yh-äipän isätön trollipoju jolla on Helkama-Raisu.

        Sieltähän se palstan häirikkö tulikin, josta juuri puhuttiin. Kerro nyt onko sulla joku trauma. Onko äitisi jakorasia, jolloinka sinäkin olet vahinko? Sulla oli joka viikko eri "isä", kun äitisi oli mikä oli. Oliko vielä väkivaltaa ja alkoholismia? Se ainakin selittää sen sun uhkaavan käytöksesi täällä palstalla. Kannattaisi mennä puhumaan lääkärille. Se kehottaa hankkimaan köyden ja huteran jakkaran.


      • corollaterra
        dfsffaa kirjoitti:

        Sinä olet sairas, trollipoju. Yh-äipän isätön trollipoju jolla on Helkama-Raisu.

        IP:stä päätellen tämä sama Toyotapuolustelija trolliräkyttäjä pojuhuomautuksineen esiintyy aina vähintään viidessä keskustelussa/aloitus. Onko sulla muuta elämää kuin Toyota-pakkomielle?


    • minäEnTyydySurkeaan

      Toyota ei täytä minun vaatimuksiani autosta. Sen ominaisuudet ei yksinkertaisesti riitä mukavaan, luotettavaan ja hauskaan autoiluun.

      • kansa.tietää

        Nettiauton asiakkaiden pisteytysosiossa Toyota on saanut 4,1 pistettä ja Leksus peräti 4.4 pistettä viidestä mahdollisesta. Volkkari ja Mersukin sai vain 4pistettä.
        Skodalle riitti 3,8 pistettä ja BMW ja Audi paljon Toyotaa kallimpina merkkeinä saivat 4,1 pistettä. Arvostelu on käyttäjiltä,joten aika laaja ja uskottava ja koskee merkkien oleelisimpia ominaisuuksia. Toyotalla on lisäksi paras brändiarvo ja paras jälleenmyyntihintakin muiden huippuominaisuuksien lisäksi ja takuukin on kolmanneksen pidempi kuin useilla euromerkeillä Suurin osa euromerkeistä ei yltänyt neljäänkään pisteeseen. Käyttäjät ovat näin arvostelleet omistamansa merkit.Tuskin valehtelevat. Aika linjassa on katsastustilastojen ja autobildin laaturaporttienkin kanssa.


      • Hajuton_mauton_väritön
        kansa.tietää kirjoitti:

        Nettiauton asiakkaiden pisteytysosiossa Toyota on saanut 4,1 pistettä ja Leksus peräti 4.4 pistettä viidestä mahdollisesta. Volkkari ja Mersukin sai vain 4pistettä.
        Skodalle riitti 3,8 pistettä ja BMW ja Audi paljon Toyotaa kallimpina merkkeinä saivat 4,1 pistettä. Arvostelu on käyttäjiltä,joten aika laaja ja uskottava ja koskee merkkien oleelisimpia ominaisuuksia. Toyotalla on lisäksi paras brändiarvo ja paras jälleenmyyntihintakin muiden huippuominaisuuksien lisäksi ja takuukin on kolmanneksen pidempi kuin useilla euromerkeillä Suurin osa euromerkeistä ei yltänyt neljäänkään pisteeseen. Käyttäjät ovat näin arvostelleet omistamansa merkit.Tuskin valehtelevat. Aika linjassa on katsastustilastojen ja autobildin laaturaporttienkin kanssa.

        Tuollaiset kyselytutkimukset eivät heijastele pelkästään pisteytettävien tuotteiden tasoa vaan mitä suurimmassa määrin myös pisteyttäjien arvostelukykyä. On aivan ilmiselvää, että kansan syvien omakseen valitsemalle merkille ropisee pisteitä, vaikka autolla ei perustason vaatimuksia kummoisempaa esitettävää olisikaan. Vaatimustason noustessa myös kriittisyys omaa valintaa kohtaan kasvaa.


      • 234234

        Ne kertoo siinä mielessä vastaajista että korkealle sijoittuneiden autojen kanssa odotukset ja mielikuva vastaavat tuotetta. ihminen antaa huonot pisteet vaikka Porschesta jos odotti kuusihenkiselle perheelle autoa.


      • Laatu.maksaa.maltaita
        234234 kirjoitti:

        Ne kertoo siinä mielessä vastaajista että korkealle sijoittuneiden autojen kanssa odotukset ja mielikuva vastaavat tuotetta. ihminen antaa huonot pisteet vaikka Porschesta jos odotti kuusihenkiselle perheelle autoa.

        Kyllä Porsche saavutti 4,1 pistettä niinkuin Toyotakin. Kalliille autolle ostaja tietenkin asettaa kovemmat vaatimukset, josta maksaa. Rahalle pitää saada katetta. Kukaan ei halua maksaa huijaamisesta ja kehnosta laadusta.


      • Parhaat.pärjää
        234234 kirjoitti:

        Ne kertoo siinä mielessä vastaajista että korkealle sijoittuneiden autojen kanssa odotukset ja mielikuva vastaavat tuotetta. ihminen antaa huonot pisteet vaikka Porschesta jos odotti kuusihenkiselle perheelle autoa.

        Miksiköhän Lexus sai 4,5 pistettä ja Porsche vain 4,1 pistettä? Mieti sitä! Ei kai kukaan kuvittele että Porsche on kuuden hengen auto?


      • Autokuume

        Koeajoin tänään Uuden Avensiksen. Kyllä oli mahtava peli, kertakaikkiaan. Kaikki toimii kuin ajatus. Hiljainen ja hyvät istuimet. Kuume jäi päälle.


      • Kerrassaanhyvä

        Se on todella upea auto. Hyvä yksityiskohta myös todella upeat valot edessä ja takana. Nuo T:n muotoiset takavalot ilmeisesti jäävät symbolisoimaan Toyotaa.


    • Subarut

      1. Lexus
      2. Toyota
      3. Audi
      4. Mazda
      5. Subaru
      7. Kia....
      Itse suosin Subarua. Luotettava aito japsi ja hyvä neliveto.

    • tilastonHarhaaJälleen

      Kovin outoja "tutkimustuloksia". Kuinka valmistaja jonka toimitusjohtaja tulee julkisuuteen pyydellen anteeksi kohtuuttomuuksiin päässeitä säästöjä jotka ovat romahduttaneet autojen laadun todella surkeaksi ja se näkyy selvimmin jatkuvista takaisinkutsuista ja toiseksi vertailujen ja testien jumbosijoista.

      • jotain.rajaa

        Mielenkiinnolla odotamme, milloin VW johto , jotka eivät vielä ole eronneet tai erotettu, tulevat esiin ja avautuvat aiheuttamistaan laatu ja huijausongelmista.
        Taitaa ennen Tonava kuivua kuin susilinnan johto nöyrtyy. Laatu ja luotettavuusarvio on tarkistettavissa Autobildin sivuilta, luotettavasta saksalaisjulkaisusta!


      • fsdfdfaa

        ..eikä noille moottori-, vaihteisto-, ja turvatyynyongelmille näytä vieläkään loppua tulevan.


    • MB_C_A_CDI

      Minä olen ajanut vuodesta 1995 c-sarjan mersulla. W202, W203 ja nyt W204 ja seuraava tulee olemaan W205. Aina farkulla. Aina automaatilla. Aina dieselillä.

      Aina ostanut uutena ja yleensä n. neljän-viiden vuoden ja n. 150000-180000 km jälkeen vaihtanut sen taas uuteen. Olen harkitseva mies joten olen pitkiä koeajoja välillä ajanut muiden merkkien saman segmentin malleilla. Niistä ei vaan ole ollut MB:n voittajaksi.

      Perstuntuma sen ensimmäisenä kertoo ja esimerkiksi Avensiksen halpa yleisvaikutelma ja kuljettajan epäergonominen ympäristö saavat minut kerta toisensa jälkeen puistelemaan päätäni. Minun autoni ovat kaikki olleet ajallaan huollettuja ja kun nyt tämä nykyinen W204 vm 2012 mennee tänä vuonna vaihtoon uuden tieltä tiedän saavani siitä hyvän hyvityshinnan koska automyyjäkin tietää, että n.150000km ajettu hyvin varusteltu diesel mersu on erittäin helppo jälleenmyydä.

      Kahdenkymmenen vuoden kokemuksella voin sanoa, että laatu maksaa mutta siitä kannattaa maksaa koska se ajan kuluessa maksaa itsensä takaisin. Sen huomaan kun juttelen ihmisten kanssa heidän kokemuksistaan juuri toyotoista ja fordeista ja muutamasta muusta merkistä. Minun mersuissani ei huoltoja lukuunottamatta ei ole ylimääräisiä pajalla olo päiviä ollut. Tämä on myös yksi syy miksi MB on suosituin taksimerkki. Työkalua ei makuuteta pajalla.

      Miksi sinä ehdoton tojo-kuljettaja et ostaisi mersua? Jos sinulla ei ole rahaa uuteen niin osta viisi vuotta vanha käytetty. Siinä olisi sinulle takuulla pidemmäksi aikaa laatuautoa kuin uudessa tojotassasi.

      • dfdafadf

        "....tämä nykyinen W204 vm 2012 mennee tänä vuonna vaihtoon uuden tieltä tiedän saavani siitä hyvän hyvityshinnan"

        Kaikki ostavat jo silloin hybridejä ja ovat unohtaneet Dieselit. Maailma muuttuu nopeasti, mutta sitä eivät erityisesti Mersun ratissa istuvat vanhoilliset ihmiset, sebaraattorin pyörittäjät, edes huomaa.


      • MB_C_A_CDI
        dfdafadf kirjoitti:

        "....tämä nykyinen W204 vm 2012 mennee tänä vuonna vaihtoon uuden tieltä tiedän saavani siitä hyvän hyvityshinnan"

        Kaikki ostavat jo silloin hybridejä ja ovat unohtaneet Dieselit. Maailma muuttuu nopeasti, mutta sitä eivät erityisesti Mersun ratissa istuvat vanhoilliset ihmiset, sebaraattorin pyörittäjät, edes huomaa.

        Olen koeajanut mutta ei vielä tule hybridiä minulle. Eivätkä kaikki läheskään tänä vuonna vielä hybridejä ostele.

        Vanhan liiton mies on vanhan liiton mies. Ehkä kun alkaa eläkepäivät tuossa jonkin ajan kuluttua niin voisin kokeilla mutta nyt tämä elämä vaatii vielä varmaakin varmempaa menopeliä. Siksi pysyttäydyn edelleen valinnassani. Toki myönnän, että alle kolmekymppisen miehen mielestä kuuskymppisen miehen ajattelu voi olla vanhanaikaista mutta se ei minua haittaa.

        Olin itse alle kolmekymppisenä tyhjätaskuna samanlainen. Nyt kun on varaa niin ostan laatua ja vietän aikaani laadukkaiden asioiden parissa. Se pitää sisällään niin auton kuin naisen joista vain toisesta joudun maksamaan mutta kummatkin ovat parasta A-luokkaa. Tähän laatutietoisuuden maailmaani eivät mahdu japanilaiset autot.


      • dfdafadf

        Hyvä!! Pidän sinusta, kun vastasit asiallisesti, vaikka pistin sinua vähän halvalla. Ja senkin vuoksi, että sinulla on kaksi naista niinkuin minullakin. Et sinä sitten mikään fakkiutunut olekaan. Oikein hyvä.


      • Uussaw

        Eihän sinulla ole kokemusta vanhemmista Mersuista, joten et niitä voi suositella. Millä tavalla laatu eli uusi Mese maksaa itsensä takaisin, kun arvonalenema on julma?
        Muuten tekstisi oli ihan asiallinen, Mersun paremmuuden ymmärrän ergonomian ja ylellisyyden osalta, mutta Mersun paremmasta kestosta nyt ei vaan ole mitään näyttöä.

        Taksiin Mersu valitaan:
        1. Vanha tapa.
        2. Imago.
        3. Kuskit ja asiakkaat arvostavat, sekä aitojen ominaisuuksien, että imagon takia.
        4. Vehon taksimersuhuolto on paras, jota markkinoilta löytää.
        5. Tarjoaa diesel-automaattia.
        6. Luotettavampi kuin moni muu merkki. Ei kuitenkaan Toyotaa luotettavampi.

        Tämä vanhalta taksikuskilta suoraan. Edellä mainitut ominaisuudet eivät suurimmalta osin vaikuta itselleen bensa-autoa hakevaan imagohaluttomaan ostajaan.


    • Rutinoffi

      "Auto on tekniikan ihme eikä mikään virkkuukoukku!" Poikkeuksena Rutinoff, jossa pakoputkikin on läkkipeltiä. Ainoa heikko puoli on se, että haulipussit ovat heikkoa tekoa.

    • VivaAmerica

      Amerikkalaisilla arvoilla ehkäpä noin, juttu tosin oli Toyotan sponssaama.

    • Yksi_pöpi

      Suomen rekisterissä olevista henkilöautoista 12–13 % lienee merkkiä Toyota. Jos jokainen järkevä ihminen on valinnut Toyotan, ovat loput 87–88 % ilmeisesti järjettömiä tai ainakin vähäjärkisiä.

      Lukeudun tuohon pöpienemmistöön mielisuosiolla. En ole kelpuuttanut Toyotaa vielä koskaan autokseni. Koeajot ovat ratkaisseet: ei kiitos!

      Ja kun puhutaan puoli miljoonaa ajetuista, parikymmentä vuotta vanhoista autoista, on muistettava, että Toyota on niin vanhanakin vain Toyota, ei yhtään sen enempää.

      Kelpo keskinkertaisuus, joka ei ansaitse sen enempää ylistystä kuin vähättelyäkään.

    • TeroOnuskomatonEläin

      Että jokainen järkevä ihminen ostaa ehkä maailman tylsimmän harmaahiirulaisen jossa ei ole mitään hyvää ominaisuutta ja joku vielä tekee moisesta tyhmyydestä aloituksen keskustelupalstalle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe