Keskusteluja aamiaispöydässä

Aamiaisemme tai siis brunssimme ovat nykyisin sellaisia vähintään tunnin mittaisia tapahtumia, puolenpäivän molemmin puolin ja etenkin kun poikani on kotona niin puhumme paljon kaikesta mahdollisesta, maailmanmenosta, ruuasta, politiikasta jne.
Tänään tuli puheeksi miten paljon maailma on muuttunut ja miten se mahdollisestitulee muuttumaan aivan lähitulevaisuudessa. Kukaan meistä ei osannut ennustaa että Euroopan sisäisten rajojen avautuminen toisi tullessaan esim. romanialaiset kerjäläiset marokkolaiset katulapset suurkaupungeissamme, lapsimorsiamet, raaistuneen kielenkäytön, ihmisten jyrkän jakaantumisen arvoliberaaleihin ja arvokonservatiiveihin, kansallissosialismin nousun, äärioikeiston harjoittaman terrorismin, vihan ja rasismin liekkiin leimahtamisen, polttopullot ja kansallisgaardit (sons of odin ja täällä meillä jalkapallohuligaanit jotka yhdessä radikaalien ruotsidemokraattien kannatajien kanssa lyöttäytyvät yhteen ja hyökkäävät kaikkien vääränväristen kimppuun.
Mitä tulevaisuus tuokaan sitten tullessaan? Ruotsi ja Suomi jotka ostaa öljyä Islamilaisesta Kalifaatista?
Linnoitus Eurooppa jonka rajaa vartioidaan ja kumiveneet tykitetään pirstaleiksi ennenkuin ne edes pääsevät rantaan?
Suursota Lähi-Idässä Venäjä ja USA päänäyttelijöinä.

Joskus tulkee minunkin päähäni sellainen kaamee ajatus että toi globalisoituminen ja rahan ja ihmisten vapaa liikkuminen tulivat kallis hintalappu kauloissaan.

88

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemmeko saaneet enemmän kuin tilanneet?

    • onks-pakko

      ... ei vaan enää jaksa tätä sun jatkuvaa mamutusta

      • Et siis ymmärtänyt pätkääkään teksitäni? On parempi olla osallistumatta keskusteluun jos menee noin pahasti yli hilseen.


      • Ei kukaan pakota sua lukemaan. Vai... mitä mä taas puhun, mistä minä mitään tiedä. Joku ryöstää sun aamusumpit ja uhkaa että "sä et saa sitä takaisin ennen kuin olet lukenut Paloman aloitusta! Etkä mene sinne ABCeelle mukilleselle!"


    • "Paloma.se.co"

      Suloinen typerys.
      -
      Et viittisi.
      Tuo jankutus alkoi jo hippi-aikana.
      Jos haluat jatkaa satiiriasi, kirjoita aloitukseeni hengen-heimolainen.
      On typerää tehdä kopioita siitä koko ajan.

      H.

    • Ei kysymys ole satiirista. Puhun nyt aivan totisinta totuutta ja asiaa silleen kuin minä ne näen. Maailmankuvani on muuttunut pessimistisemmäksi viimeisten vuosien aikana: en tahdo löytää mitään ulostietä umpikujista mihin olemme itse huonoilla valinnoillamme ja itsekkyydellämme itsemme ajaneet.

      • "Paloma.se.co"

        "Jaa. Sain vain sellaisen käsityksen että aloittajan elämä koostuu tuntemattomien ihmisten elämän seuraamisesta ja heidän kärsimyksiensä kärsimisestä."

        H.


    • Se on totta, tämä ON uutta ja todella yllätyksellistä, että maailma tulee koputtamaan meidän lintukodon ovea. Me luulimme että voimme olla koskemattomana, kuin joku EU:n kansallispuisto. Euroopan viimeisten mohikaanien puhtaat maat viedään :)
      En minäkään odottanut että se tulisi näin nopeasti. Kuin sormia napsahdellen. Vaikka olen nähnyt että maailman rajat ovat aika hatarat.
      En odottanut koskaan myöskään että vanha naapurimme olisi uhka. Se tuli mulle täysin puun takaa. Olen lähinnä nauranut sellaiselle puheelle aikaisemmin.
      En odottanut että lasteni oppilaitoksissa järjestettäisiin Lock Down harjoituksia, koulu-ampumisten varalta.
      Enkä odottanut että vanheneminen olisi niin haastavaa. Luulin joskus että kun eläkkeelle pääsee, voi Nauttia elämästä. Vitut. Reumastaan ja nivelrikosta saa nauttia, Altzheimeristään, ja surkastuneista lihaksistaan.
      Toisaalta en odottanut että mulla olisi ollut varaa omakotitaloon. Vähän meinaakin paha omatunto vaivata, että mitä mä sitten tällä isolla talolla kun olen yksin.
      Teillä on ihanat brunssit. Kuulostaa hyvältä tuollainen.

    • TasapuolisuuttaPliis

      Luettelosta puuttuu anarkistien harjoittama terrorismi.

      • Luettelosta puuttuu paljon asioita. Minä kirjaan vain sellaista jotka ovat lähellä minun elämääni, nyt tällä kertaa. Anarkistit tekevät terrori-iskuja samoin kuin uskonnolliset fanaatikot. Kenen leiriin kuulutkoska loppupeleissä et voi olla neutraali vaikka haluaisitkin.
        Ruotsidemokraatit uhoavat kansallisgaardejaan ja oman käden oikeutta ja ovat sitä mieltä että marokkolaisten katupoikien hakkaaminen on oikeutettua ja että he puolustavat vain ruotsalaista naista ja meidän arvomaailmaamme. Minä taas olen niiden kannalla jotka laittavat kuvansa facebookiin...."olen ruotsalainen nainen, mutta en SINUN naisesi" Ruotsalaiset naiset ovat ottaneet lujasti kantaa asiaan ja ovat tuoneet esille että ruotsidemokraatit eivät puhu heidän nimissään ja että he pelkäävät enemmän rautaputkijengiä kuin ulkomaalaissyntyisiä kaupungilla liikkuessaan.


      • Sämpylä.marmeladilla
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Luettelosta puuttuu paljon asioita. Minä kirjaan vain sellaista jotka ovat lähellä minun elämääni, nyt tällä kertaa. Anarkistit tekevät terrori-iskuja samoin kuin uskonnolliset fanaatikot. Kenen leiriin kuulutkoska loppupeleissä et voi olla neutraali vaikka haluaisitkin.
        Ruotsidemokraatit uhoavat kansallisgaardejaan ja oman käden oikeutta ja ovat sitä mieltä että marokkolaisten katupoikien hakkaaminen on oikeutettua ja että he puolustavat vain ruotsalaista naista ja meidän arvomaailmaamme. Minä taas olen niiden kannalla jotka laittavat kuvansa facebookiin...."olen ruotsalainen nainen, mutta en SINUN naisesi" Ruotsalaiset naiset ovat ottaneet lujasti kantaa asiaan ja ovat tuoneet esille että ruotsidemokraatit eivät puhu heidän nimissään ja että he pelkäävät enemmän rautaputkijengiä kuin ulkomaalaissyntyisiä kaupungilla liikkuessaan.

        Ai tässä ketjun aiheena onkin ruotsidemokraatit.


      • Sämpylä.marmeladilla kirjoitti:

        Ai tässä ketjun aiheena onkin ruotsidemokraatit.

        Ei.
        Väärin taas.
        Aiheena on muuttuva maailma ja miten me suhtaudumme muutoksiin.
        Gandalfia hieman kevyesti mukaellen "monet ovat pahoillaan että tämä muutos, tämä haaste on tullut juuri meidän aikanamme. Kuitenkin tämä on se aika joka on meille annettu ja on meidän tehtävämme ja vastuullamme käyttää sitä mahdollisimman hyvin"


    • Psykoterapeutitar

      En oikeasti ymmärrä "lintukodon" muuttumista! Eihän meillä ole ollut ennenkään sotia, köyhyyttä, väkivaltaa, juoppoutta, huumeita, toinen toistemme kaltoinkohtelua, lasten ja naisten häirintää ja hyväksikäyttöä, hulluutta ja mitä vielä. No, onhan! Ei vain ollut nopeaa tiedonkulkua; iltapäivälehtiä tai nettiä ym. sosiaalista mediaa. Uutisia pelkästään ikävistä aiheista jne.
      Ihan samanlaista se elämänmeno on aina ollut; muuttuvaa ja elävää. Nyt on tälläistä ja meidän on sopeuduttava tai sitten ei! Ihan miltä kantilta sen kukin näkee!
      Mukavaa päivää kuitenkin kaikesta huolimatta :)

      • Nopea tiedonkulku ja rajojen avautuminen ovat tuoneet sairauden, sodan, nälänhädän, pelon ja uskonnollisen ja poliittisen suvaitsemattomuuden kotiovellemme.Minä en ainakaan pysty edes päätäni kääntämään näkemättä jotain uhkaa joka tulee ulkoa, jonka olemme itse tuoneet olohuoneisiimme.
        Mutta voihan sitä yrittää otselleen vakuuttaa että näin on aina ollut ja mikään ei ole muuttunut. Saa levollisemmat yöunet ja tuntee vähemmän syyllisyyttä omista huonoista valinnoistaan.
        Ja pakolaisvirrat jatkuvat, pommit räjähtelevät, oviamme ja omatuntojamme kolkutetaan, kädet ovat ojossa, kasvot märkiä kyynelistä, jääkarhut hukkumassa , luonto tuhoutumassa, yksi prosentti ihmiskunnasta omistaa 70% kaikesta, minne katosivat nuoruutemme, voimamme ja unelmamme turvallisesta, progressivisesta, tasavertaisesta yhteiskunnasta?


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nopea tiedonkulku ja rajojen avautuminen ovat tuoneet sairauden, sodan, nälänhädän, pelon ja uskonnollisen ja poliittisen suvaitsemattomuuden kotiovellemme.Minä en ainakaan pysty edes päätäni kääntämään näkemättä jotain uhkaa joka tulee ulkoa, jonka olemme itse tuoneet olohuoneisiimme.
        Mutta voihan sitä yrittää otselleen vakuuttaa että näin on aina ollut ja mikään ei ole muuttunut. Saa levollisemmat yöunet ja tuntee vähemmän syyllisyyttä omista huonoista valinnoistaan.
        Ja pakolaisvirrat jatkuvat, pommit räjähtelevät, oviamme ja omatuntojamme kolkutetaan, kädet ovat ojossa, kasvot märkiä kyynelistä, jääkarhut hukkumassa , luonto tuhoutumassa, yksi prosentti ihmiskunnasta omistaa 70% kaikesta, minne katosivat nuoruutemme, voimamme ja unelmamme turvallisesta, progressivisesta, tasavertaisesta yhteiskunnasta?

        Minne unohtui se herttainen rauhaarakastava maahanmuuttajaäiti, joka työnteli lastenvaunuja kotisi ohi?
        Alkaako näkösi vähitellen parantua ja alat näkemään sinäkin sen, minkä toiset täällä ovat nähneet jo kauan sitten ja siitä sinulle kertoneet?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minne unohtui se herttainen rauhaarakastava maahanmuuttajaäiti, joka työnteli lastenvaunuja kotisi ohi?
        Alkaako näkösi vähitellen parantua ja alat näkemään sinäkin sen, minkä toiset täällä ovat nähneet jo kauan sitten ja siitä sinulle kertoneet?

        Afrikkalaisäidit lastenvaunuineen eivät herätä minussa minkäänlaista vastenmielisyyttä tai pelkoa. Kylässämme on, kuten sanottua, 55 perhepaikkaa. Käymme heidän kanssaan pitämässä kielikerhoa torstaisin. Lapset istuvat lattialla ja leikkivät legoilla. Pitäisikö minun heitä pelätä?
        Mutta vain noin 500 metriä oveltani asuu kahjo sverigedemokraatti jonka esikuva on Hitler (kutsuu Aatua kansansa sankariksi) ja sitä mä pelkäisinpimeässä varsinkin huomattavasti enemmän.

        "Minua lähellä" ei tarkoita fyysistä läheisyyttä. Puhun informaatiotulvasta olohuoneessani.)


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Afrikkalaisäidit lastenvaunuineen eivät herätä minussa minkäänlaista vastenmielisyyttä tai pelkoa. Kylässämme on, kuten sanottua, 55 perhepaikkaa. Käymme heidän kanssaan pitämässä kielikerhoa torstaisin. Lapset istuvat lattialla ja leikkivät legoilla. Pitäisikö minun heitä pelätä?
        Mutta vain noin 500 metriä oveltani asuu kahjo sverigedemokraatti jonka esikuva on Hitler (kutsuu Aatua kansansa sankariksi) ja sitä mä pelkäisinpimeässä varsinkin huomattavasti enemmän.

        "Minua lähellä" ei tarkoita fyysistä läheisyyttä. Puhun informaatiotulvasta olohuoneessani.)

        Mutta ethän sinä ollut muuta nähnyt kuin sen maahanmuutajaäidin.
        Eikös ne ole ihan tuomittavia ja rasistisia sellaiset lehdet ja ohjelmat, jotka muuta informoivat maahanmuutosta?
        Leiki sinä vain niitten kilttien lasten kanssa ja sulje uudestaan silmäsi kaikelta maahanmuuton ongelmilta. Syö rauhassa se kurmettiaamiaisesi, ettei tule vatsahaavaa ja käske poikasi pitää suunsa kiinni kaikista maailman tapahtumista. Mitä se vanhaa äitiään häiritsee hänen ruusunpunaisissa unelmissaan.
        Katsele telkkarista vain jatkossakin niitä epärealistisia rikossarjoja ja pimennä totuus itseltäsi miten maahanmuuttajat tappelevat täällä keskenään.
        Nekinhän olivat muuten puolalaisia, jotka äskettäin keskusasemalla pieksivät tummaihoisia. Sergelillä tappelivat turkkilaiset ja kurdit. Likan koulussa maahanmuutotaustaiset hakkasivat toisensa sairaalakuntoon. Brottscentralin videoissa kaikki etsityt rikolliset ovat laitanaan mustatukkaisia, ei kovin ruotsalaisen näköisiä.
        Ja sinä pelkäät yhtä puolen kilometrin päässä asuvaa kontrolloimatonta maahanmuuttoa vastustavaa ruotsalaista. Mitä on tunnollasi, että sinun tarvitsee häntä pelätä?


      • monessa-mukana
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Afrikkalaisäidit lastenvaunuineen eivät herätä minussa minkäänlaista vastenmielisyyttä tai pelkoa. Kylässämme on, kuten sanottua, 55 perhepaikkaa. Käymme heidän kanssaan pitämässä kielikerhoa torstaisin. Lapset istuvat lattialla ja leikkivät legoilla. Pitäisikö minun heitä pelätä?
        Mutta vain noin 500 metriä oveltani asuu kahjo sverigedemokraatti jonka esikuva on Hitler (kutsuu Aatua kansansa sankariksi) ja sitä mä pelkäisinpimeässä varsinkin huomattavasti enemmän.

        "Minua lähellä" ei tarkoita fyysistä läheisyyttä. Puhun informaatiotulvasta olohuoneessani.)

        Kovin on "nuorta" tuo kielikerho kohdallasi, mutta prempi myöhään....


      • monessa-mukana kirjoitti:

        Kovin on "nuorta" tuo kielikerho kohdallasi, mutta prempi myöhään....

        Kielikerhossa on mukana kaikenikäisiä, pikkulapsista vanhuksiin. Paikalliset käyvät kerran viikossa juomassa kupin kaffeeta ja jututtamassa turvapaikanhakijoita.


      • menossa-mukana
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kielikerhossa on mukana kaikenikäisiä, pikkulapsista vanhuksiin. Paikalliset käyvät kerran viikossa juomassa kupin kaffeeta ja jututtamassa turvapaikanhakijoita.

        Tarkoitin "nuorella", että olet vasta vähän aikaa ollut mukana,


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta ethän sinä ollut muuta nähnyt kuin sen maahanmuutajaäidin.
        Eikös ne ole ihan tuomittavia ja rasistisia sellaiset lehdet ja ohjelmat, jotka muuta informoivat maahanmuutosta?
        Leiki sinä vain niitten kilttien lasten kanssa ja sulje uudestaan silmäsi kaikelta maahanmuuton ongelmilta. Syö rauhassa se kurmettiaamiaisesi, ettei tule vatsahaavaa ja käske poikasi pitää suunsa kiinni kaikista maailman tapahtumista. Mitä se vanhaa äitiään häiritsee hänen ruusunpunaisissa unelmissaan.
        Katsele telkkarista vain jatkossakin niitä epärealistisia rikossarjoja ja pimennä totuus itseltäsi miten maahanmuuttajat tappelevat täällä keskenään.
        Nekinhän olivat muuten puolalaisia, jotka äskettäin keskusasemalla pieksivät tummaihoisia. Sergelillä tappelivat turkkilaiset ja kurdit. Likan koulussa maahanmuutotaustaiset hakkasivat toisensa sairaalakuntoon. Brottscentralin videoissa kaikki etsityt rikolliset ovat laitanaan mustatukkaisia, ei kovin ruotsalaisen näköisiä.
        Ja sinä pelkäät yhtä puolen kilometrin päässä asuvaa kontrolloimatonta maahanmuuttoa vastustavaa ruotsalaista. Mitä on tunnollasi, että sinun tarvitsee häntä pelätä?

        Hahahahahahahahahhaaa nyt sinä vitsin murjaisit.
        Sinähän puhut aivan täydellistä natsien kieltä.
        "Maahanmuuttoa vastustava" tarkoittaa samaa kuin Adolf Hitleriä jumaloiva uusnatsi. Itse hän on kertonut kuka hänen sankarinsa on paikallisella fb-sivulla.
        Ahaaaaa...firman boys ja muutkin jalkapallohuligaanit ovatkin nyt puolalaisia....elä sinä vaan edelleenkin oman vihasi kuplassa ja tulet huomaamaan miten seura tekee aina vain enemmän kaltaisekseen.


      • menossa-mukana kirjoitti:

        Tarkoitin "nuorella", että olet vasta vähän aikaa ollut mukana,

        Vapaaehtoistyössä, niin. Kolmekymmentä vuotta olen työskennellyt siirtolaislasten ja nuorten parissa.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hahahahahahahahahhaaa nyt sinä vitsin murjaisit.
        Sinähän puhut aivan täydellistä natsien kieltä.
        "Maahanmuuttoa vastustava" tarkoittaa samaa kuin Adolf Hitleriä jumaloiva uusnatsi. Itse hän on kertonut kuka hänen sankarinsa on paikallisella fb-sivulla.
        Ahaaaaa...firman boys ja muutkin jalkapallohuligaanit ovatkin nyt puolalaisia....elä sinä vaan edelleenkin oman vihasi kuplassa ja tulet huomaamaan miten seura tekee aina vain enemmän kaltaisekseen.

        Nyt varmaan sitten pelkäät minuakin?
        """”Flög på oss med sina flaggstänger”
        Männen var enligt polisen polska medborgare. Vittnen på plats uppgav att männen använde flaggstänger med polska flaggor som tillhygge mot personer som attackerades, uppgav vittnen på plats.""""


      • Saulinihailija
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hahahahahahahahahhaaa nyt sinä vitsin murjaisit.
        Sinähän puhut aivan täydellistä natsien kieltä.
        "Maahanmuuttoa vastustava" tarkoittaa samaa kuin Adolf Hitleriä jumaloiva uusnatsi. Itse hän on kertonut kuka hänen sankarinsa on paikallisella fb-sivulla.
        Ahaaaaa...firman boys ja muutkin jalkapallohuligaanit ovatkin nyt puolalaisia....elä sinä vaan edelleenkin oman vihasi kuplassa ja tulet huomaamaan miten seura tekee aina vain enemmän kaltaisekseen.

        Meidän presitenttimme sanoi, mitä pitikin. Eurooppaan on tullut hädänalaisen siivellä onnen onkijoita. Ei näillä sanoilla, mutta samaa tarkoittaen. Meillä on viisas presitentti. Onko kuninkaalliset ottaneet osaan maahanmuuttokeskusteluun ja sen ongelmiin?


      • eppu2
        Saulinihailija kirjoitti:

        Meidän presitenttimme sanoi, mitä pitikin. Eurooppaan on tullut hädänalaisen siivellä onnen onkijoita. Ei näillä sanoilla, mutta samaa tarkoittaen. Meillä on viisas presitentti. Onko kuninkaalliset ottaneet osaan maahanmuuttokeskusteluun ja sen ongelmiin?

        Ei kai kuninkaalliset saa politiikkaa puhua julkisuudessa.


      • Saulinihailija
        eppu2 kirjoitti:

        Ei kai kuninkaalliset saa politiikkaa puhua julkisuudessa.

        Ruotsin kuninkaallisilla ei siis ole mitään sanomista ei asemaan. Miksi Ruotsin veronmaksajat kustantavat heidän elämänsä, vaikka he eivät saa antaa mielipiteitään julkisuuteen? Elävätkö he suljetussa kuplassa, kuninkaallisessa ylhäisyyden kulisseissa?


      • menossa-mukana
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vapaaehtoistyössä, niin. Kolmekymmentä vuotta olen työskennellyt siirtolaislasten ja nuorten parissa.

        Kuka missäkin työskentelee palkkansa eteen, joten en siitä isoa numeroa tekisi.


    • sammapåsvenska

      Sauli puhui taas kerran asiaa, kovasti samaa mieltä olemme omassa lounaspöydässämme.

      • "sammapåsvenska"

        Kuten Paloma, niin...
        -
        Ei Sauli voi ajoissa sanoa mitä ajattelee.
        Hänethän on asetettu paikalleen arvo-johtajaksi.
        Hyvää leipää ja levitteitä syöden.

        H.


      • eppu2

        Olen samaa mieltä Saulin puheesta.
        Sitä, kun yrittää nielaista liian suuren palan, voi tukehtua.
        Olisiko meillä ollenkaan ongelmaa, jos maahan pääsisivät/olisivat päässeet vain ne, jotka oikeasti ovat turvan tarpeessa.
        Maailma on peruuttamattomasti muuttunut.
        Rodut sekoittuvat, kestää ainakin kaksi sukupolvea, ennenkuin myrsky tyyntyy.
        Maailma järjestäytyy uudelleen. Toivottavasti ns. sivistysvaltioiden päättäjillä riittää malttia ja järkeä.
        Eikä se olisi pahitteeksi kansalaisiltakaan.


    • hytinäx1

      Paloma ja ent.siivojaparka. Siis nämä marokkolaiset katupojat ovat tulleet maahan laittomasti , heillä ei ole turvapaikkaoikeutta ja heillä ei ole oikeutta olla Ruotsissa. He tekevät ryöstöjä, myyvät huumeita ja ties mitä. Heidän takia on Marokon hallituksen kanssa käynnissä neuvottelut ja heidän palauttamiseksi Marokkoon Ruotsin valtio jopa alkaa antamaan taloudellista tukea Marokolle.
      Sitten nämä mellakat jotka olivat Tukholmassa. Nuoret miehet jotka niihin osallistuivat, ovat mieleltään ja aatteiltaan samanlaisia kuin Suomen katupartiolaiset. Tukholmassa he ottivat oman käden oikeudet koska Ruotsin pöhölö poliisi meni sanomaan että tilanne on heiltä riistäytynyt käsistä ja he eivät enää tiedä miten saisivat kurin ja järjestyksen. Sitten pidätettiin kolme Puolan kansalaista jotka olivat pahoinpidelleet yksintulleita pakolaisia ja varmaankin näitä marokkolaisiakin.

      • eppu2

        Suomessa on muunkinlaisia katupartioita, kuin nämä ääriainekset.


      • ent.siivoojaparka

        """Nämä mellakat, jotka olivat Tukholmassa""". Mitä mellakoita niistä tarkoitat?
        Niitähän on jatkuvasti joka puolella Tukholmaa. Suurin osa maahanmuuttajien välisiä mellakoita.
        """... mieleltään ja aatteiltaan samanlaisia kuin Suomen katupartiolaiset."""
        Minkäslaisia suomalaiset katupartiot ovat mieleltään ja aatteiltaan? Kuinkas ne eroavat meidän ruotsalaisista katupartiolaisista?
        Voi miten tässä pitää tuntea itsensä taas värstingiksi.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Nämä mellakat, jotka olivat Tukholmassa""". Mitä mellakoita niistä tarkoitat?
        Niitähän on jatkuvasti joka puolella Tukholmaa. Suurin osa maahanmuuttajien välisiä mellakoita.
        """... mieleltään ja aatteiltaan samanlaisia kuin Suomen katupartiolaiset."""
        Minkäslaisia suomalaiset katupartiot ovat mieleltään ja aatteiltaan? Kuinkas ne eroavat meidän ruotsalaisista katupartiolaisista?
        Voi miten tässä pitää tuntea itsensä taas värstingiksi.

        Täällä on ääriainesten lisäksi, pellepartio, itsensä ylen suvaitsevaisiksi nimittäneet.
        Yrittivät provosoida rasistiseksi mainittua mielenosoitusta.
        Eivät saaneet provosoitua, kolme pidätettiin häiriköinnistä.

        Sitten on asiallisia partioita. Kauan ennen tätä nykyistä hässäkkää, jossain on ollut vanhemmista koottuja partioita. Lapsia ja nuoria ohjailemassa.
        Sitten on sellaisia, jotka partioidessaan puuttuvat asioihin, vain soittamalla poliisille.

        Tosin media mellastaa enimmäkseen näiden ääri-ilmiöiden ympärillä.
        Ainakaan toistaiseksi en ole nähnyt mitään juttua, että mitkään katupartiolaiset olisivat epäasiallisesti käyttäytyneet.
        Muuten rettelöintiä kyllä riittää niin kantaväestön, kuin mamujenkin toimesta.
        Vastaanottokeskuksissakin tappelevat keskenään.
        Rauhaa kuulemma tulivat etsimään, mutta ainakin jotkut yksilöt, näyttää tuovan sodan tullessaan.
        No, meikäläisen ikäiset ovat jo hautajaisten tuolla puolen, ennenkuin tämä loppuu.
        Kuka tietää, vaikka tämä olisi vasta alkua.


      • @hytinäx1: marokkolaiset katulapset pitäisi palauttaa heti ja niin varmaan tehdäänkin heti kun heille on järjestetty joku paikka Marokossa minne palata. Neuvottelut on menossa ja kuulin ohimennen että Ruotsi aikoo auttaa lastenkodin rakentamisessa.
        Olen keskustellut paikallisessa facebook-ryhmässä näistä Tukholman viime viikonlopun mellakoista ja kukaan ei tunnu olevan täysin selvillä mistä ja kenestä idea oli lhtöisin kokoontua hakkaamaan ulkomaalaissyntyisiä (tai siltä näyttäviä) maanalaisen asemalla ja Sergelin torilla. Joidenkin lähteiden mukaan ne oli äärioikeistoryhmät (sverigedemokraattien ääriaines), jalkapallohuligaanit, joissa on palson juuri radikaalia ainesta mukana ja että poliisi olisi pidättänyt kolme puolalaista pitää myös paikkansa. Elikkä sameissa vesissä on kalastaneet useammat terroristit.
        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12592567_722916247809152_4297450479822475242_n.jpg?oh=2c888a69448f5547b65ecc435a9a016d&oe=573C25DA


      • "Paloma.se.co"

        Ei saa tsättäillä omasta blogistaan.

        Gu så hemskt dä ä!
        Döbbel-toki!


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Ei saa tsättäillä omasta blogistaan.

        Gu så hemskt dä ä!
        Döbbel-toki!


        H.

        Ei se ole minun blogini vaan kotipaikkani "sana on vapaa" suljettu facebook-ryhmä. Sivua ylläpitää sverigedemokraattien kannattajat ja mukana on paljon puolueen paikallista ääriainesta. Osallistun joskus keskusteluihin, mutta etupäässä vain luen sitä. Vaikka ylläpitäjä on itsekin sverigedemokraatti niinhän on maltillinen ja pitää niitä kaikkein kahjoimpia hieman järjestyksessä mutta tosiasia on että etenkin ryhmän nuoremmassa porukassa on suorastaan yhteiskunnalle vaarallista aatunpalvoja-ainesta. Suuri osa sitä mitä tiedän heidän ajattelutavastaan tulee siitä ryhmästä ja heidän keskustelujensa seuraamisesta.
        Muistat varmaan vanhan sananparren "Keep your friends closer and your enemies even closer...)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se ole minun blogini vaan kotipaikkani "sana on vapaa" suljettu facebook-ryhmä. Sivua ylläpitää sverigedemokraattien kannattajat ja mukana on paljon puolueen paikallista ääriainesta. Osallistun joskus keskusteluihin, mutta etupäässä vain luen sitä. Vaikka ylläpitäjä on itsekin sverigedemokraatti niinhän on maltillinen ja pitää niitä kaikkein kahjoimpia hieman järjestyksessä mutta tosiasia on että etenkin ryhmän nuoremmassa porukassa on suorastaan yhteiskunnalle vaarallista aatunpalvoja-ainesta. Suuri osa sitä mitä tiedän heidän ajattelutavastaan tulee siitä ryhmästä ja heidän keskustelujensa seuraamisesta.
        Muistat varmaan vanhan sananparren "Keep your friends closer and your enemies even closer...)

        "Paloma.se.co"

        Pah!
        Kehuisit mieluummin minun kieli-taitoani :)
        -
        Olisitpa lähellä.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @hytinäx1: marokkolaiset katulapset pitäisi palauttaa heti ja niin varmaan tehdäänkin heti kun heille on järjestetty joku paikka Marokossa minne palata. Neuvottelut on menossa ja kuulin ohimennen että Ruotsi aikoo auttaa lastenkodin rakentamisessa.
        Olen keskustellut paikallisessa facebook-ryhmässä näistä Tukholman viime viikonlopun mellakoista ja kukaan ei tunnu olevan täysin selvillä mistä ja kenestä idea oli lhtöisin kokoontua hakkaamaan ulkomaalaissyntyisiä (tai siltä näyttäviä) maanalaisen asemalla ja Sergelin torilla. Joidenkin lähteiden mukaan ne oli äärioikeistoryhmät (sverigedemokraattien ääriaines), jalkapallohuligaanit, joissa on palson juuri radikaalia ainesta mukana ja että poliisi olisi pidättänyt kolme puolalaista pitää myös paikkansa. Elikkä sameissa vesissä on kalastaneet useammat terroristit.
        https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12592567_722916247809152_4297450479822475242_n.jpg?oh=2c888a69448f5547b65ecc435a9a016d&oe=573C25DA

        Palomalla on taas niin pätevät todisteet luotetulta taholta mielipiteensä vahvistukseksi.
        Miksi ihmeessä poliisi yleensä kyselee silminnäkijöiltä mitään, kun facen sivuilta löytyy noin hyviä pilapiirroksia kumoamaan silminnäkijöitten kertoman?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Palomalla on taas niin pätevät todisteet luotetulta taholta mielipiteensä vahvistukseksi.
        Miksi ihmeessä poliisi yleensä kyselee silminnäkijöiltä mitään, kun facen sivuilta löytyy noin hyviä pilapiirroksia kumoamaan silminnäkijöitten kertoman?

        Koska pilapiirrokset on tehty silminnäkijöiden kertomien perustalle. Tää oli vain yhteenveto siitä miten monipohjaista rasismi Ruotsissa on.


      • En-muuttaisi-svedulandia

        Ruotsihan on ollut jo kaksikymmentä vuotta ainakin, yksi HELVETIN tulipesä verrattuna suomen leppoisiin olosuhteisiin. Joten miksi olet kärkäs puuttumaan myös suomen politiikkaan ja käytäntöihin ja täällä oleviin keskusteluihin?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Palomalla on taas niin pätevät todisteet luotetulta taholta mielipiteensä vahvistukseksi.
        Miksi ihmeessä poliisi yleensä kyselee silminnäkijöiltä mitään, kun facen sivuilta löytyy noin hyviä pilapiirroksia kumoamaan silminnäkijöitten kertoman?

        http://www.aftonbladet.se/kultur/article22191999.ab
        Tässä oli se artikkeli mitä ajattelin siteerata. Mutta sinullehan ei tarvitse tulkata.

        "I fredags jagade man marockanska gatubarn, dagen därpå deltog man i Folkets demonstration, en manifestation organiserad av kommentarsherrarna från Avpixlat.

        Vid demonstrationen utgjorde huliganerna och högerextremister från bland annat Nordisk Ungdom en skyddsstyrka som hotfullt bevakade utrymmet mellan SD-sympatisörerna och den antirasistiska motdemonstrationen. En massiv polisinsats hindrade dock firmorna från att angripa antirasisterna."


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Koska pilapiirrokset on tehty silminnäkijöiden kertomien perustalle. Tää oli vain yhteenveto siitä miten monipohjaista rasismi Ruotsissa on.

        Minkähän takia ne silminnäkijät sitten kertoivat suullisesti poliisille ihan eri asioita ja poliisi vielä pidätettyjen henkilötietojen mukaan vahvistivat silminnäkijöitten kertoman vaikka totuus piili siellä facen pilakuvassa?


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        http://www.aftonbladet.se/kultur/article22191999.ab
        Tässä oli se artikkeli mitä ajattelin siteerata. Mutta sinullehan ei tarvitse tulkata.

        "I fredags jagade man marockanska gatubarn, dagen därpå deltog man i Folkets demonstration, en manifestation organiserad av kommentarsherrarna från Avpixlat.

        Vid demonstrationen utgjorde huliganerna och högerextremister från bland annat Nordisk Ungdom en skyddsstyrka som hotfullt bevakade utrymmet mellan SD-sympatisörerna och den antirasistiska motdemonstrationen. En massiv polisinsats hindrade dock firmorna från att angripa antirasisterna."

        Oliko ensimmäinen kerta, kun DIF:n ja AIK:n kannattajat ottavat yhteen? Ninhän se on ollut aina.
        Ei siinä katsota ihonväriin. Nyt sattui jomman kumman tai kumpaisenkin kannattajissa olemaan jokunen tummaihoinen, niin Haloooooo!!!!
        Tuo linkkisi nyt oli yhden kolumnistin yksipuolinen (ja puolueellinen) mielipide tapahtumista. Yhtä vedenpitävää kuin yhden ihmisen pilapiirros facella.
        Eipä silti. Näithän jo viime vaalituloksissa, miten kannen alla kiehuu Ruotsissa. Onko muuta odotettavissakaan kuin yliryöpsähtämistä? Hiljalleen se poreilee jo sinullakin, myönnä pois.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Oliko ensimmäinen kerta, kun DIF:n ja AIK:n kannattajat ottavat yhteen? Ninhän se on ollut aina.
        Ei siinä katsota ihonväriin. Nyt sattui jomman kumman tai kumpaisenkin kannattajissa olemaan jokunen tummaihoinen, niin Haloooooo!!!!
        Tuo linkkisi nyt oli yhden kolumnistin yksipuolinen (ja puolueellinen) mielipide tapahtumista. Yhtä vedenpitävää kuin yhden ihmisen pilapiirros facella.
        Eipä silti. Näithän jo viime vaalituloksissa, miten kannen alla kiehuu Ruotsissa. Onko muuta odotettavissakaan kuin yliryöpsähtämistä? Hiljalleen se poreilee jo sinullakin, myönnä pois.

        Olet aika kiero tyyppi. Muuttelet ja vääristelet sanoja sopimaan omiin tarkoituksiisi. On se niin h........in hyvä että sut potkittiin ulos sieltä pappiopistosta. Eihän meistä kukaan olisi päässyt taivaaseen sun opilleillasi.
        Firman Boys ja Fina Grabbarna olivat YHTEISTYÖSSÄ, ensimmäistä kertaa ja mukaan oli kutsuttu (aikaisemmin lukemani artikkelin mukaan) Hammarbyn ja Göteborgin huligaanit myös, mutta he kieltäytyivät tulemasta.
        Elikkä mellakat olivat kaiken todennäköisyyden mukaan (valtamedia raportoi näin) SD.äärijärjestöjen organisoimia ja heihin liittyivät nää jalkapallohuligaanit ja muutama puolalinen rasisti oli joukossa.
        Kääntelet vaikka miten päin juttua, niin oman käden valta ei ole oikeusvaltiossa sallittua ja jos poliisi tarvitsee apua niin heillä on omat resurssinsa: armeija ja hemvärnet.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Oliko ensimmäinen kerta, kun DIF:n ja AIK:n kannattajat ottavat yhteen? Ninhän se on ollut aina.
        Ei siinä katsota ihonväriin. Nyt sattui jomman kumman tai kumpaisenkin kannattajissa olemaan jokunen tummaihoinen, niin Haloooooo!!!!
        Tuo linkkisi nyt oli yhden kolumnistin yksipuolinen (ja puolueellinen) mielipide tapahtumista. Yhtä vedenpitävää kuin yhden ihmisen pilapiirros facella.
        Eipä silti. Näithän jo viime vaalituloksissa, miten kannen alla kiehuu Ruotsissa. Onko muuta odotettavissakaan kuin yliryöpsähtämistä? Hiljalleen se poreilee jo sinullakin, myönnä pois.

        "Eipä silti. Näithän jo viime vaalituloksissa, miten kannen alla kiehuu Ruotsissa"

        http://www.expressen.se/tv/nyheter/politik/sd-backar-stort-i-ny-matning/
        Trendi on kääntynyt.


    • TuleeSäpinää

      Turvallisuusvalvojana työskennellyt Suldaan Said Ahmed on perustanut Helsinkiin Ei väkivallalle -liikkeen, joka partioi viikonloppuisin Helsingin keskustassa.

      Suldaan Said Ahmedin mielestä Helsingin keskusta on hyvin turvaton.

      Hän saa usein lukea sosiaalisesta mediasta, että hänen kavereitaan on pahoinpidelty. Musliminaiset kertovat, etteivät uskalla liikkua iltaisin kaupungilla huivi päässä, kertoo Vihreän Langan uutinen.

      Suldaan Said Ahmedin perustama liike ajaa monikulttuurista Suomea ja vastustaa rasismia.

      Noin sata ihmistä on lähtenyt mukaan toimintaan Helsingissä. http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/361471-ex-vartija-perusti-katupartion-helsinkiin-vl-keskusta-on-turvaton

    • Valppaana täytyis nyt olla noitten "rauhanturvaajien" kanssa, miten huvittavaa samalla oksettavaa niitä julkisuuteen tulleita vakuutteluita, että kuinka he muka puolustavat naisia ja lapsia väkivallalta, ja eivät muka ole rasisteja, sehän tulee ilmi juuri heidän vakuutteluistaan että he nimenomaan ovat rasisteja; hehän kertovat suojelevansa suomalaisia esim. naisia ulkomaalaisilta - he tuovat vain lisää epäluuloa ulkomaalaisia kohtaan, lietsovat vain pelkoa.

      Täälläkin nämä katupartioijat ovat jo rikoksista tuomittuja - hekö muka on oikeita henkilöitä lakia valvomaan, - ei kovin vakuuttavaa.

      Minulle tuli oksettava olo kun näin ne (joensuulaisten) "virkapuvut" - kammottavan näköisiä kerrassaan.

      • ..voi tulipa unissaan kirjoitettua epäselvää tekstiä.., mutta siis "miten huvittavaa kuunnella, lukea heidän vakuutteluitaan jne..

        Nyt nukkumaan..olen ihan tööt.. ;/..(mutta selvinpäin:).
        Hyvää yötä...


      • ent.siivoojaparka

        Toivottavasti raiskauksia suunnitteleville tulee yhtä oksettava olo heidät nähdessään.


      • ent.siivoojaparka

      • Pirrepä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei sitten okseta yhtään nämä tavallisissa vaatteissa kulkevat?
        Katsopa tuosta 1:06 lähtien, jos et jaksa kokonaan seurata.
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22201391.ab
        Tuo on vain yksi monista, mitä tapahtuu joka päivä.

        Niin toivottavasti, kukaan siis ei kukaan hyväksy raiskauksia, eikä kenenkään tekemiä, - mutta lakien ja järjestyksen valvonta kuuluu ihan muille kuin joillekin uhoporukoille, entisille skineille. Niinkuin varmaan tiedät Suomikin on oikeusvaltio.


      • ent.siivoojaparka
        Pirrepä kirjoitti:

        Niin toivottavasti, kukaan siis ei kukaan hyväksy raiskauksia, eikä kenenkään tekemiä, - mutta lakien ja järjestyksen valvonta kuuluu ihan muille kuin joillekin uhoporukoille, entisille skineille. Niinkuin varmaan tiedät Suomikin on oikeusvaltio.

        Vaan kun poliisikaan ei jouda joka naisen perään henkivartijaksi.
        Ei niin voi ajatella, että suljetaan me silmämme, koska ei meille kuulu, jos joku ryöstetään tai raiskataan, poliisin asia.
        Onneksi on vielä niitäkin siviilejä (liian harvassa tosin), jotka menevät väliin turpiin saamisen uhallakin.
        Justiin yhtenä päivänä oli lehdessä video, miten kahden pikkulapsen kanssa kulkeva rohkea äiti esti "uusruotsalaisen" ryöstämästää vanhemman naisen. Raivoihinsahan se ryöstäjä nousi sellaisesta häiriköinnistä ja hyökkäsi äidin kimppuun sen sijaan, että olisi luikkinut karkuun. Lapset silmät pyöreinä vieressä.
        Minun mielestäni rikosten estäminen on meidän kaikkien asia, eikä yksinomaan poliisin.
        Skineistä puheenollen. Entinen skinihän minäkin, luultavasti yksi Suomen ensimmäisiä pikkuveljeni kanssa. Pelottaako? Muistan lapsuudestani, kun oltiin tehty jotain tyhmyyksiä ja isä meitä toruen sanoi. "Nämä nahkapiät on tuas..."


      • Veljenpoikapartioi
        Pirrepä kirjoitti:

        Niin toivottavasti, kukaan siis ei kukaan hyväksy raiskauksia, eikä kenenkään tekemiä, - mutta lakien ja järjestyksen valvonta kuuluu ihan muille kuin joillekin uhoporukoille, entisille skineille. Niinkuin varmaan tiedät Suomikin on oikeusvaltio.

        Mieluummin kohtaan katupartion kuin joukkoraiskaajaporukan, kumman sinä kohtaisit mieluummin?


      • Pesunkestäväpappa

        Olisi mukava kohdata molemmat yhtäaikaa ja antaa oikein Ukin kädestä, "pappa lumipesu leipomalla päin naamaa".


      • Veljenpoikapartioi kirjoitti:

        Mieluummin kohtaan katupartion kuin joukkoraiskaajaporukan, kumman sinä kohtaisit mieluummin?

        Se riippuu siitä kuka sinä olet. Jos olet marokkolainen katupoika tai toisen sukupolven tummaihoinen Tukholman keskustassa niin katupartiolta voit saada huonompaa kohtelua.
        Jos olet pohjoismaalainen nainen pikkukännissä tulossa aamuyöstä kapakasta pimeän puiston halki niin mahdollisuudet tulla raiskatuksi ovat 1%. Tulla rasikatuksi jonkun ulkomaalaisporukan toimesta niin mahdollisuutesi voivat olla niinkin pienet kuin 0.08 prosenttia.


      • TerveisiäMosasta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se riippuu siitä kuka sinä olet. Jos olet marokkolainen katupoika tai toisen sukupolven tummaihoinen Tukholman keskustassa niin katupartiolta voit saada huonompaa kohtelua.
        Jos olet pohjoismaalainen nainen pikkukännissä tulossa aamuyöstä kapakasta pimeän puiston halki niin mahdollisuudet tulla raiskatuksi ovat 1%. Tulla rasikatuksi jonkun ulkomaalaisporukan toimesta niin mahdollisuutesi voivat olla niinkin pienet kuin 0.08 prosenttia.

        Onko sinulla tietoa enemmän kun meillä täällä Suomessa tästä meidän tilanteestamme. Oletko löytänyt jostain juttua missä suomalainen katupartio olisi täällä Suomessa hyökännyt jonkun kimppuun, hakannut, ryöstänyt tai raiskannut?

        Täällä meidän lähiömme aseman nurkilla on tapahtunut parikin tosi ikävää raiskaustapausta, toinen oli joukkoraiskaus ja toisessa tapauksessa uhri oli sekä kuulo- että näkövammainen, kummassakaan tapauksessa raiskaajat eiät olleet kotimaisia.


      • ent.siivoojaparka
        TerveisiäMosasta kirjoitti:

        Onko sinulla tietoa enemmän kun meillä täällä Suomessa tästä meidän tilanteestamme. Oletko löytänyt jostain juttua missä suomalainen katupartio olisi täällä Suomessa hyökännyt jonkun kimppuun, hakannut, ryöstänyt tai raiskannut?

        Täällä meidän lähiömme aseman nurkilla on tapahtunut parikin tosi ikävää raiskaustapausta, toinen oli joukkoraiskaus ja toisessa tapauksessa uhri oli sekä kuulo- että näkövammainen, kummassakaan tapauksessa raiskaajat eiät olleet kotimaisia.

        Jos Paloma on sen facelta lukenut joltain antirasistisivulta, niin kyllä nuo luvut silloin paikkansa pitää, usko pois. Se on toiseksi luotettavin taho (hänen poikansa jälkeen).


      • VarmaanJoVaikuttanut
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Vaan kun poliisikaan ei jouda joka naisen perään henkivartijaksi.
        Ei niin voi ajatella, että suljetaan me silmämme, koska ei meille kuulu, jos joku ryöstetään tai raiskataan, poliisin asia.
        Onneksi on vielä niitäkin siviilejä (liian harvassa tosin), jotka menevät väliin turpiin saamisen uhallakin.
        Justiin yhtenä päivänä oli lehdessä video, miten kahden pikkulapsen kanssa kulkeva rohkea äiti esti "uusruotsalaisen" ryöstämästää vanhemman naisen. Raivoihinsahan se ryöstäjä nousi sellaisesta häiriköinnistä ja hyökkäsi äidin kimppuun sen sijaan, että olisi luikkinut karkuun. Lapset silmät pyöreinä vieressä.
        Minun mielestäni rikosten estäminen on meidän kaikkien asia, eikä yksinomaan poliisin.
        Skineistä puheenollen. Entinen skinihän minäkin, luultavasti yksi Suomen ensimmäisiä pikkuveljeni kanssa. Pelottaako? Muistan lapsuudestani, kun oltiin tehty jotain tyhmyyksiä ja isä meitä toruen sanoi. "Nämä nahkapiät on tuas..."

        Toivottavasti kaikki yritykset jäävät epäonnistuneiksi raiskaus/saalistusretkiksi näiden katupartioiden ansiosta. Jos poliisilla ei ole resursseja partiointiin, niin silloin on se hoidettava kansalaisten toimesta.


      • TerveisiäMosasta kirjoitti:

        Onko sinulla tietoa enemmän kun meillä täällä Suomessa tästä meidän tilanteestamme. Oletko löytänyt jostain juttua missä suomalainen katupartio olisi täällä Suomessa hyökännyt jonkun kimppuun, hakannut, ryöstänyt tai raiskannut?

        Täällä meidän lähiömme aseman nurkilla on tapahtunut parikin tosi ikävää raiskaustapausta, toinen oli joukkoraiskaus ja toisessa tapauksessa uhri oli sekä kuulo- että näkövammainen, kummassakaan tapauksessa raiskaajat eiät olleet kotimaisia.

        Taidan vastatakin itse nyt, vaikka valitettavasti joku toinen jo ehti hämmentämään soppaa.
        Tiedän vain sen verran että suomalaisesta katupartiosta Sons of Odin on kirjoitettu paljon. Jotain muistan hämärästi lukeneeni että nämä Ruotsin rasistit olivat kosiskelleet heitäkin yhtymään ulkomaalaisten alaikäisten hakkaamiseen, mutta että he olivat kieltäytyneet.
        En ole tietoinen heidän käyttäneen väkivaltaa tai muuta laitonta; epäilemättä joukossa on rasistisia ja uusnatsiaineistoa, koska nämä kansallisgaardit ja vigilante-ryhmät ovat agressiivisien, nuorten miesten magneetti.
        Puutun suomalaisten katupartioiden toimintaan vasta kun minulla on siitä enemmän tietoa.


      • Mistä.luvut
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se riippuu siitä kuka sinä olet. Jos olet marokkolainen katupoika tai toisen sukupolven tummaihoinen Tukholman keskustassa niin katupartiolta voit saada huonompaa kohtelua.
        Jos olet pohjoismaalainen nainen pikkukännissä tulossa aamuyöstä kapakasta pimeän puiston halki niin mahdollisuudet tulla raiskatuksi ovat 1%. Tulla rasikatuksi jonkun ulkomaalaisporukan toimesta niin mahdollisuutesi voivat olla niinkin pienet kuin 0.08 prosenttia.

        Mistä nämä mainitsemasi prosenttiluvut ovat lähtöisin. Ei kai vaan se tietolähde ole niinkin pätevä kuin se teidän aamiaispöytäkeskustelu?


      • Mistä.luvut kirjoitti:

        Mistä nämä mainitsemasi prosenttiluvut ovat lähtöisin. Ei kai vaan se tietolähde ole niinkin pätevä kuin se teidän aamiaispöytäkeskustelu?

        Jostain blogista taisi olla, uuninpakkopojan juttuja. Mutta jostain nekin ovat lähtöisin, eli tilastoista. Miten suuri prosentti rikoksista joita tehdään Suomessa ovat ulkomaalaissyntyisten tekemiä.
        Noi tilastotiedot ovat siitä hauskoja kun niitä voi käyttää vähän miten sattuu vahvistamaan omaa pointtiansa. Esimerkkinä oli joku prosentti joka tuli julkisuuteen Ruotsin poliisilta, koodista jolla rekisteröitiin ulkomaalaissyntyisten tekemiä rikoksia. Kauhee mekkala siitä että poliisi salaa. Totuus paljastui: se koodi tarkoittikin vain sitä että poliisiasiassa oli ulkomaalaissyntyinen mainittu jollain tapaa: rikoksesta epäiltynä, rikoksen kohteena tai esim. vain autossa istumassa.


    • HuonoMuistiKait

      Yritin muistella tapauksia, joissa kantasuomalainen/kantasuomalaisjoukko olisi raiskannut ulkomaalaisen tai ulkomaalaistaustaisen. Ei tullut mieleen...

      • huonomuistinenko

        Ja minä olen yrittänyt muistella tapauksia missä suomalainen katupartio olisi käyttäytynyt väkivaltaisesti ...... hmmmmmm, voisiko joku syvästi suvaitsevainen auttaa kun nyt ei muistu mieleen yhtään tapausta


      • Meillä-ei-ollut-mitään

        Minä olen yrittänyt muistella, mitä meillä oli ennen, kuin vietnamilaiset venepakolaiset korkkasivat suomen ja alkoi jumalaton älämölö suomi on menetetty? Pahinta, että silloin ei ollut keskustelukanavia eikä internettiä. Sanomalehtien mielipideosastotkin oli sensuroitu.
        No eipä tule mieleen kuin rantapiruruotsia sölköttäneet muka suomalaisruotsalaiset, jotain geenijäänteitä ruotsin vallan alaisuudestako?
        Olemme saaneet tuhatkulttuurisuuden. Miksi ei kelpaa?


    • pyhä.yksinkertaisuus

      Näitten raiskauksia ajattelevien ajatusmaailma on yksinkertainen mamu aivoinen.

    • de-meter

      Kuulostaa idylliltä: saada keskustella aikuisen lapsensa kanssa isoista asioista kaikessa rauhassa. Ehkä monet meidän ikäisten lapset elävät ruuhkavuosia, nähdään harvemmin ja sellaisia olosuhteissa, mitkä eivät ole otollisia kovin syvällisiin keskusteluihin.
      Minulla on myös tarve pitää maailman syrjästä kiinni jossain määrin, vaikka se tiettyä angstia tuottaakin ja vaikka omat vaikutusmahdollisuudet hupenevat vuosi vuodelta - jos niitä suuremmin on koskaan ollutkaan.
      Muistan Jouko Tyyrin joskus sanoneen, että kirjoittamalla/keskustelemalla ihminen luo järjestystä ainakin omaan mieleensä ja voi sillä tavoin vaikuttaa kokonaisuuteen. Ehkä noin laihaan tulokseen täytyy tyytyä näillä vuosin ?

      Aloituksen viimeisessä kappaleessa Paloma alkaa hiukan epäillä globalisaatiota..)) Olisit uskonut meitä epäluuloisia suomalaisia: mitään emme saa ilmaiseksi ja se, minkä vuoksi taistelimme karkaa aina vain kauemmaksi, kun mittakaava kasvaa...

      Tuosta epäluuloisuuden terveellisestä vaikutuksesta minulla on hyvä esimerkki tästä lähiympäristöstä. Olen kertonutkin, että meidän naapuriin muutti 30 nuorta turvapaikan hakijaa. Kyse oli siis asumisyksiköstä. Ensimmäisessä infotilaisuudessa, ennen heidän tuloaan, tunteet kävivät kuumina. Maltillisimmatkin puheenvuorot alkoivat: "en ole rasisti, mutta.."

      Vaikuttaa kuitenkin siltä, että yleinen ilmapiiri on kuukauden aikana muuttunut myönteisemmäksi näitä naapureita kohtaan ja tiettävästi he eivät ole aiheuttaneet ongelmia kantaväestölle. Sen mitä heitä olen itse nähnyt, vahvistaa samaa kuvaa: ihan tolkullisia, vakavia nuoria. Toivottavasti kaikki menee hyvin myös jatkossa.

      Tämä kertomani nyt tahtoi todistaa siitä, että epäluulo ja ennakkoluulot poistuvat, jos turvapaikan hakijat itse käyttäytyvät asiallisesti ja heitä kohtaa arkisissa, pienissä puitteissa. Joukossa tyhmyys tiivistyy myös meidän nuorissa.

      • Kotoutusta.pojille

        No se on hyvä demeter että sinun naapuriin sattui rauhallisempia mamuja. Mutta jonkun naapurissahan nekin mamut asuu jotka uutena vuotena ahdistelivat naisia ja häiriköivät muutenkin Senaatintorilla ja Helsingin keskustassa.

        Ihmettelen, että poliisi ei tiedota mitään asian selvittämisestä. Tai ehkäpä ajan annetaan tehdä tehtävänsä ja poliisi edelleen keskittyy tärkeämpiin asioihin kuten nopeusvalvontaan.


      • Korjaan
        Kotoutusta.pojille kirjoitti:

        No se on hyvä demeter että sinun naapuriin sattui rauhallisempia mamuja. Mutta jonkun naapurissahan nekin mamut asuu jotka uutena vuotena ahdistelivat naisia ja häiriköivät muutenkin Senaatintorilla ja Helsingin keskustassa.

        Ihmettelen, että poliisi ei tiedota mitään asian selvittämisestä. Tai ehkäpä ajan annetaan tehdä tehtävänsä ja poliisi edelleen keskittyy tärkeämpiin asioihin kuten nopeusvalvontaan.

        Poliisi on antanut selvityksen. Selvityksestä ilmeni, että uuden vuoden yön tapahtumat tilastoidaan tammikuun 2016 piikkiin. Eikä ne näy 2015-rikostilastoissa.


      • de-meter
        Korjaan kirjoitti:

        Poliisi on antanut selvityksen. Selvityksestä ilmeni, että uuden vuoden yön tapahtumat tilastoidaan tammikuun 2016 piikkiin. Eikä ne näy 2015-rikostilastoissa.

        Siihen minäkin olen tyytyväinen, ettei ainakaan toistaiseksi ole sattunut mitään isompaa "kotoutusta.pojille", mutta jokainen ymmärtää, että tilanne voi muuttua hetkessä ja sen mukana myös meidän asenteet.
        Infotilaisuudessa ollut poliisi kertoi partioineensa alueella tavallista useammin mutta kutsuttuna oli käynyt vai rauhoittelemassa kotiväkivaltaa, eivätkä asialla silloin olleet maahanmuuttajapojat...


    • Kotoutusta.pojille

      Viis siitä mihin ne tilastoidaan. Se kiinnostaa joko syylliset on otettu kiinni.

    • Vastoin tapojani nostan oman vanhan aloitukseni joka nyt taas tuntuu hyvinkin ajankohtaiselta. (Guuglasin "marokkolaiset katulapset" ja oma ketjuni foorumilla tuli esille ensimmäisten joukossa)

      Mitä tulevaisuus tuo mukanaan, nyt kun Syyriassa on jonkinlainen aselepo, Kalifaatti on nujerrettu ja jihadistit levittävät terroria ympäri Eurooppaa. Kasvain on ehkä nitistetty, mutta se ehti lähettää miljoona etäpesäkettä.
      Brunssit ovat nyt ohi; poikani tekee sijaisuutta ja lähtee duuniin ennen kukonlaulua.
      Keskustelen mielellään asiasta nyt lisää.

      • Ne etäispesäkkeethän toivotettiin tervetulleiksi tänne oikein vastaanotokomitean ja keksisuklaan kanssa kaukonäköisempien varoitteluista huolimatta.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ne etäispesäkkeethän toivotettiin tervetulleiksi tänne oikein vastaanotokomitean ja keksisuklaan kanssa kaukonäköisempien varoitteluista huolimatta.

        Ja sinä papukaijan tavoin toistat sitä mitä uusnatsit sinun korviisi syöttävät. Valheita ja väärää totuutta. Se ei tee sinusta kaukonäköistä, vaan himmentää edelleenkin silmiesi kirkkautta.

        Minä en henkilökohtaisesti ole koskaan ollut missään vastaanottokomiteassa mukana. Turvapaikkaa tarvitsijat ovat virkavallan huoli, ei minun. Tosin toivoisin ripeämpää palauttamista ja säilöönottoakin jos kuulusteluissa tulee epäily että on rikosrekisteri tai mahdollista ainesta terroristiksi. Muslimeihin kylälläni suhtaudun asiallisesti ja tervehdin, kuten kaikkia muitakin kyläläisiä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ja sinä papukaijan tavoin toistat sitä mitä uusnatsit sinun korviisi syöttävät. Valheita ja väärää totuutta. Se ei tee sinusta kaukonäköistä, vaan himmentää edelleenkin silmiesi kirkkautta.

        Minä en henkilökohtaisesti ole koskaan ollut missään vastaanottokomiteassa mukana. Turvapaikkaa tarvitsijat ovat virkavallan huoli, ei minun. Tosin toivoisin ripeämpää palauttamista ja säilöönottoakin jos kuulusteluissa tulee epäily että on rikosrekisteri tai mahdollista ainesta terroristiksi. Muslimeihin kylälläni suhtaudun asiallisesti ja tervehdin, kuten kaikkia muitakin kyläläisiä.

        Vieläkö sinä onneton pidät valheena sitä, että pakolaisten joukossa luovi maahan/maihin iso joukko islamilaisia terroristeja?
        Paljonko tarvitsee kuolla ihmisiä terrori-iskuissa ennenkuin silmäsi aukenevat?


      • Tellukka kirjoitti:

        Vieläkö sinä onneton pidät valheena sitä, että pakolaisten joukossa luovi maahan/maihin iso joukko islamilaisia terroristeja?
        Paljonko tarvitsee kuolla ihmisiä terrori-iskuissa ennenkuin silmäsi aukenevat?

        Minun silmäni ovat auki, mutta onneksi en ole uusnatsipropgandan uhri niinkuin sinä. En mene papukaijan tavoin höpöttämään asioita joista en tiedä. Turun marokkolaisesta en tiedä, miten ja missä porukassa ja mistä hän saapui Suomeen. Hänen turvapaikanhakemuksensa hylättiin; häntä ei siis katsottu pakolaiseksi eikä turvaa tarvitsevaksi. Ei, en todellakaan usko että pakolaisten joukossa maahan saapui "iso" joukko terroristeja. Ei mitään todisteita eikä näyttöä siitä. Täysin mahdotonta ei tietenkään ole etteikö hän olisi saapunut maahan samassa joukossa, mutta jos vertaa tilannetta muissa Euroopan maissa tapahtuneisiin terrori-iskuihin niin tekijät eivät normaalisti ole olleet pakolasten joukossa tulleita. Saksan, Ranskan, Espanjan, Englannin, Belgian terroristit ovat olleet maassa syntyneitä, kauan asuneita, jopa kansalaisia.
        Suomen ja Ruotsin terrori-iskun tehneet poikkeavat kaavasta: molemmat olivat hakeneet turvapaikkaa ja tulleet hylätyiksi; kumpikaan ei ollut erityisen uskovainen. Epäilenkin että nämä meidän terroristimme eivät ole uskonnollisesti/poliittisesti motivoituneita "aitoja" Isis-sotureita vaan kopioita. Miten ja missä porukassa he ovat tulleet maahan on aivan samantekevää spekulointia, jolla ei ole mitään merkitystä.
        Toisaalta, terroristit jotka liikkuvat vapaassa Euroopassa yli rajojen eivät tarvitse mitään pakolaistulvia liikehdintäänsä. He eivät nimenomaan halua vetää virkavallan huomiota puoleensa vaan liikkuvat tottuneesti paperit reilassa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minun silmäni ovat auki, mutta onneksi en ole uusnatsipropgandan uhri niinkuin sinä. En mene papukaijan tavoin höpöttämään asioita joista en tiedä. Turun marokkolaisesta en tiedä, miten ja missä porukassa ja mistä hän saapui Suomeen. Hänen turvapaikanhakemuksensa hylättiin; häntä ei siis katsottu pakolaiseksi eikä turvaa tarvitsevaksi. Ei, en todellakaan usko että pakolaisten joukossa maahan saapui "iso" joukko terroristeja. Ei mitään todisteita eikä näyttöä siitä. Täysin mahdotonta ei tietenkään ole etteikö hän olisi saapunut maahan samassa joukossa, mutta jos vertaa tilannetta muissa Euroopan maissa tapahtuneisiin terrori-iskuihin niin tekijät eivät normaalisti ole olleet pakolasten joukossa tulleita. Saksan, Ranskan, Espanjan, Englannin, Belgian terroristit ovat olleet maassa syntyneitä, kauan asuneita, jopa kansalaisia.
        Suomen ja Ruotsin terrori-iskun tehneet poikkeavat kaavasta: molemmat olivat hakeneet turvapaikkaa ja tulleet hylätyiksi; kumpikaan ei ollut erityisen uskovainen. Epäilenkin että nämä meidän terroristimme eivät ole uskonnollisesti/poliittisesti motivoituneita "aitoja" Isis-sotureita vaan kopioita. Miten ja missä porukassa he ovat tulleet maahan on aivan samantekevää spekulointia, jolla ei ole mitään merkitystä.
        Toisaalta, terroristit jotka liikkuvat vapaassa Euroopassa yli rajojen eivät tarvitse mitään pakolaistulvia liikehdintäänsä. He eivät nimenomaan halua vetää virkavallan huomiota puoleensa vaan liikkuvat tottuneesti paperit reilassa.

        Sitähän tuossa jo kyselinkin, että kuinka paljon sinä tarvitset näyttöä ennenkuin uskot.

        Rajat Euroopan ulkopuolelta Eurooppaan olisi pitänyt sulkea jo ajat sitten. Tarkat kontrollit heti rajoille ketä tänne päästetään, millä asioilla liikkuu, missä aikoo asua, millä aikoo elättää itsensä ja perheensä.


    • korppishuomenta

      "Kukaan meistä ei osannut ennustaa että Euroopan sisäisten rajojen avautuminen toisi tullessaan esim. romanialaiset kerjäläiset marokkolaiset katulapset suurkaupungeissamme, lapsimorsiamet, raaistuneen kielenkäytön, ihmisten jyrkän jakaantumisen arvoliberaaleihin ja arvokonservatiiveihin, kansallissosialismin nousun, äärioikeiston harjoittaman terrorismin, vihan ja rasismin liekkiin leimahtamisen, polttopullot ja kansallisgaardit (sons of odin ja täällä meillä jalkapallohuligaanit jotka yhdessä radikaalien ruotsidemokraattien kannatajien kanssa lyöttäytyvät yhteen ja hyökkäävät kaikkien vääränväristen kimppuun"

      Brunssinne keskustelun aihe, niin kuin sen itse ymmärrän keskittyi, ei marokkolaisiin katulapsiin ei kerjääjiin, vaan äärioikeiston harjoittamaan terrorismiin, natsien, ruotsidemokraattien tukemien katupartioiden ja jalkapallohuligaanien hyökkäyksiin väärän väristen kimppuun.

      • Se oli tapeetilla juuri sinä aamuna, puolitoista vuotta sitten. Me keskustelemme monista eri aiheista ja kaikki ne eivät liity politiikkaan. En minäkään jaksa aina puhua raskaista asioista ruokapöydässä ja kevennän mielelläni keskustelua koskemaan puutarhanhoitoa, parasta tapaa pakastaa kantarellit ja sääprognoosia tälle viikolle.
        Mutta uusnatsismin nousu ja vihan kasvu yhteiskunnassa ovat nyt juuri myös keskeisiä aiheita monissakin piireissä. Charlottesvillen tapahtumat jossa uusnatsit ajoivat ihmisjoukkoon joka osoirri mieltään täysin rauhallisesti tappaen yhden ja haavoittaen 18 henkilöä oli yhtä suuri ja paha terrori-isku, oikeastaan pahempi, koska esim. Turun puukottajan motiiveista emme edes tiedä vielä, mutta Charlottesvillessä teko oli suunniteltu.
        Me keskustelemme ajan merkeistä, päivän tapahtumista, miten näemme kehityksen kulkevan. Muiden asioiden lomassa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Se oli tapeetilla juuri sinä aamuna, puolitoista vuotta sitten. Me keskustelemme monista eri aiheista ja kaikki ne eivät liity politiikkaan. En minäkään jaksa aina puhua raskaista asioista ruokapöydässä ja kevennän mielelläni keskustelua koskemaan puutarhanhoitoa, parasta tapaa pakastaa kantarellit ja sääprognoosia tälle viikolle.
        Mutta uusnatsismin nousu ja vihan kasvu yhteiskunnassa ovat nyt juuri myös keskeisiä aiheita monissakin piireissä. Charlottesvillen tapahtumat jossa uusnatsit ajoivat ihmisjoukkoon joka osoirri mieltään täysin rauhallisesti tappaen yhden ja haavoittaen 18 henkilöä oli yhtä suuri ja paha terrori-isku, oikeastaan pahempi, koska esim. Turun puukottajan motiiveista emme edes tiedä vielä, mutta Charlottesvillessä teko oli suunniteltu.
        Me keskustelemme ajan merkeistä, päivän tapahtumista, miten näemme kehityksen kulkevan. Muiden asioiden lomassa.

        Amerikka on iso, yksi kuollut oikeiston muslimeilta kopioimassa autohyökkäyksessä on kissanpissiä verrattuna muslimien Euroopan valloitusaikeiseen ja joukkomurhiin.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Amerikka on iso, yksi kuollut oikeiston muslimeilta kopioimassa autohyökkäyksessä on kissanpissiä verrattuna muslimien Euroopan valloitusaikeiseen ja joukkomurhiin.

        Kansallisosialismin uudelleen herääminen Euroopassa ei ole mitään kissanpissiä. Jiihadistit ja äärioikeisto ruokkivat samaa vihan atmosfääriä. Jihadismin (muslimiterrorismin) pystyvät ehkä virkavaltamme pitämään jollain tavalla kurissa, mutta miten he tekevät uusnatsismin kanssa, jonka juuret ovat syvällä kansakuntiemme kulttuurissa ja yhteiskunassa? Jihadismi on meille vierasta ja olemme torjuneet muslimien Euroopanvalloituskampanjoita aikaisemminkin ja stopanneet islamin leviämisen Balkaneille ja puoliväliin Espanjaa ja meidän on helppo nähdä johadistissa vihollinen ja vaara yhteiskunnallemme. Toista on jos sattuu että vaikka joku tutun tuttu, arvostetun naapurin poika tai sukulainen joka on poliisi ja natsisympatisoija. Onneksi heidän joukkonsa on vielä pieni, mutta nämä muslimiterrorismi ruokkii juuri näiden atteiden kasvua. DN:ssä oli hiljakkoin artikkeli siitä uusnatsimin alltoliikemäisestä dynamiikasta eurooppalaisissa yhteiskunnissamme.
        Minulle uusnatsismi on "vihollinen keskuudessamme" samoin kuin jihadismi on viholline joka uhkaa meitä ulkoapäin.
        Näinä vaikeina aikoina on osattava pitää pää kylmänä eikä lähteä mihinkään vihaliikkeeseen mukaan hörhöilemään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kansallisosialismin uudelleen herääminen Euroopassa ei ole mitään kissanpissiä. Jiihadistit ja äärioikeisto ruokkivat samaa vihan atmosfääriä. Jihadismin (muslimiterrorismin) pystyvät ehkä virkavaltamme pitämään jollain tavalla kurissa, mutta miten he tekevät uusnatsismin kanssa, jonka juuret ovat syvällä kansakuntiemme kulttuurissa ja yhteiskunassa? Jihadismi on meille vierasta ja olemme torjuneet muslimien Euroopanvalloituskampanjoita aikaisemminkin ja stopanneet islamin leviämisen Balkaneille ja puoliväliin Espanjaa ja meidän on helppo nähdä johadistissa vihollinen ja vaara yhteiskunnallemme. Toista on jos sattuu että vaikka joku tutun tuttu, arvostetun naapurin poika tai sukulainen joka on poliisi ja natsisympatisoija. Onneksi heidän joukkonsa on vielä pieni, mutta nämä muslimiterrorismi ruokkii juuri näiden atteiden kasvua. DN:ssä oli hiljakkoin artikkeli siitä uusnatsimin alltoliikemäisestä dynamiikasta eurooppalaisissa yhteiskunnissamme.
        Minulle uusnatsismi on "vihollinen keskuudessamme" samoin kuin jihadismi on viholline joka uhkaa meitä ulkoapäin.
        Näinä vaikeina aikoina on osattava pitää pää kylmänä eikä lähteä mihinkään vihaliikkeeseen mukaan hörhöilemään.

        Olet jo lähtenyt mukaan uusnatsien vihaan, minä en.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet jo lähtenyt mukaan uusnatsien vihaan, minä en.

        Minä elän sovussa itseni ja muiden kanssa. Kirjoituksistasi sain vaikutelman että olet valinnut oman "puolesi" mutta olen iloinen että olin kerrankin väärässä :)
        Malttia ja paljon jäitä hattuun on se mitä tarvitsemme nyt.


    • En lue ketjua, vastaan aloitukseen..............
      Kun miettii kriisiytymisen syitä, niihin pätevät samat säännöt yksityisen ihmisen, kunta-,, valtion tason, Euroopan ja koko Maailman näkökulmasta . Voimme tarkastella mistä näkökulmasta tahansa. Ihminen ajattelee lopulta asioiden hoitamista hyödyn kannalta, tietysti ihmiset toimivat työssä, järjestöissä, valtion viroissa, luottamustehtävissä, kansainvälisiä asioita hoitamassa, puolustamassa , päättämässä koko maailmaan liittyen. Aina yksi keskeinen tekijä on hyöty, joka määrittää tekemisen motiivin. Hyödyn sisällä on laajasti ajatellen puolustus-, tuomiovalta ja lainsäädäntö ym yhteiskunnan toimivuuden kannalta keskeinen.
      Inhimillisyydestä johtuen , ei voitu välttyä tilanteelta johon nyt on ajauduttu erittäin laajasti- monista kertyneistä syistä - eriarvo on valtaisaa ja se on hyvä pohja terrorin kehittyä.
      Hyöty ei ole aina negatiivinen asia ollenkaan, koska rationaalisia täytyy olla pärjätäkseen monimutkaisemmaksi muuttuvassa yhteiskunnassamme, eikö

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe