Tieliikennekelpoiset endurot

Vipa92

Koitetaampa jos täällä olisi joitain paremmin aiheesta tietäviä.

Onko mitään järkeä ostaa valkokilpistä On/Off road pyörää, jos mielisi enduropoluille? Kiinnostaisi kokeilla sitä harrastusta, mutta pitää pyörän kuitenkin myös katukäytössä. Ovatko paljonkin huonompia verrattuna pelkkiin offroadeihin, tai miten ylipäätään käytännössä eroavat? Soveltuvatko yhtään pidempään matkaan vai vaan pieneen kaupunkilenkkiin / radalle takaisin?

Onko suositella tuommoisista pyöristä malleja tai merkkejä? Vaikeuttaa myös, kun pituutta on suotu vain 163cm lyhyillä tappijaloilla; monet pyörät näyttivät olevan 85 cm korkeita ja itselle se on jo kipurajan yli.

10

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menoon

      matalat pyörät ovat katuendudoita alkuun pääsee niilläkin kun renkaat vaihtaa maasto kummiin.tai harraste crossi mallit mutta usein ilman kilpiä jos matalenpaa pyörää etsii.

    • Vipa92

      Kuluuko muuten noi maastorenkaat katukäytössä hirveän äkkiä?

      Olisiko kellään lisäpointteja alkuperäsiin kysymyksiini?

      • kukaminäkö

        Takarengas on valmista kauraa parin tuhannen kilsan jälkeen, jos on 50/50 ajoa (asfaltti/hiekka).
        matkaa niillä ei kannata ajaa, korkeintaan jotain lyhyitä siirtymiä.
        Kisaenska on kuitenkin kisaenska, oli siinä kilpi tai ei.

        Kilvellisessä etuna on halvempi liikennevakuutus ja mahdollisuus ajaa tiellä.
        Sen takia itse ottaisin kilvellisen version.


      • Vipa92

        Kiitos vastauksesta! Juuri noista syistä haluaisinkin kilvellisen version, ehkä niillä off road renkailla juuri työmatkapörräyksenkin vielä voi ajella.
        Tuleeko mieleesi yhtään kilvellistä enskaa, joka olisi istuinkorkeudeltaan hyvin matala (ja/tai painoltaan)? Kevarit ja sitä isommat sopivat hyvin tarpeisiini.


    • K0lMEKAKARAAJARAKKI

      Korkeita nuo vaikioina kaikki vaan laitappa matala satula, pudota jositusta ni jopas. Etupään pudotus vie 10min. takapään kanssa saa taikinoida jopa parituntia.

      • Vipa92

        Mulla on jotenkin sellanen käsitys, että ajomukavuus helposti kärsii etenkin jousituksia tuunatessa? Ainakin kyykkypyörällä kun pudotin nokkaa, niin hidasteissa aina tunsi kun jouset kolahtivat pohjaan. Luulisi, että enduropyörässä tämä haittaisi off road ajoa, vai onko sillä merkitystä?
        Mitenköhän tuo satulan vaihto käytännössä; mistä saisi matalamman satulan ja paljonkohan tiputtaisi korkeutta?


    • crossibou

      on järkeä ja suosittelisin husqwarnan 450cc,ktm 250cc,ja/tai ktm125cc ja jos meet tota enskaa ajamaan niin pitää olla kilvellinen pyörä ja vakuutus.

      • Vipa92

        Noi kyllä kaikki taitaa olla reilusti 90cm istuinkorkeudeltaan. Pitääkö muka tosiaan olla enskaradoilla kilvet?


    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Jousitusta pitää pudottaa molemmista päistä jotta geometria säilyy, joustovaroihin ei kannata koskea. Useimmissa pyörissä molemmista päistä on varaa muutama sentti pudottaa ilman että jouston pohjatessa rengas ottaa kiinni rakenteisiin.

      • Vipa92

        Kiitos, pitääkin ottaa tuo mahdollisuus huomioon pyöriä kattellessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe