Volkswagen päästöhuijauksen korjaaminen

kyybelwagen

Sellaista tässä vw-huijattuna mietin, että kun nyt tänä vuonna aletaan näitä huijauksia oikomaan, niin onko auton omistajalla tähän mitään sanottavaa. Eli voiko "korjauksesta" kieltäytyä ja sanoa että autoon ei tehdä mitään päivityksiä. Tästä näkökulmasta en ole nähnyt mitään kirjoitettavan.

Jotenkin vaan arveluttaa, että tehot pienenee entisestään ja kulutus kasvaa tai siitä on jotain muuta haittaa moottorille . Jos näin ei kävisi, niin miksei tällaista oikein toimivaa softaa ei olisi alunperin voinut autoon laittaa?

63

1985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luehan_uudestaan

      No mitä siinä sinunkin maahantuojalta saamassasi kirjeessä luki?

      • välistäveto

        Veikkaanpa että tälle kaverille ei ole kirjettä tullut koska hänellä ei ole tähään caseen liittyvää autoa.


      • kyybelwagen
        välistäveto kirjoitti:

        Veikkaanpa että tälle kaverille ei ole kirjettä tullut koska hänellä ei ole tähään caseen liittyvää autoa.

        No kirje minulle tuli joskus tammikuun alussa. Kirjettä en siinäkohtaa , ilmeisesti riittävän huolella lukenut, koska siinä on ilmeisesti edellisen viisastelijan mukaan jotain vastauksia kysymykseeni ollut? Vastausta neropatti ei kuitenkaan voinut tänne kirjoittaa, vaikka vaivautui neroilemaan viestillään. Ehkä hän ei tuota kirjettä ole itse saanut? Kirje on mennyt jo lehtiroskiin ajat sitten.

        Noh, mielestäni kirjeessä (taas) pahoiteltiin päästöepäselvyydestä aiheutunutta hämminkiä ja kerrottiin aikatauluista ja päivitysjärjestyksistä jne, mutta ei siitä onko toimenpide pakollinen vai vapaaehtoinen.

        Veikkailija voi valistaa kuuluuko vw touran 1.6 tdi vm. 2015 KEISSIIN, vai tuliko kirje minulle vahingossa.

        V***u että ihmetyttää tuo pakottava tarve raapia tänne laitettuihin kysymyksiin tekstiä, jos ei ole oikeasti kertakaikkiaan mitään kerrottavaa. Hakekaa apua!


      • säälittävä_tojotero
        kyybelwagen kirjoitti:

        No kirje minulle tuli joskus tammikuun alussa. Kirjettä en siinäkohtaa , ilmeisesti riittävän huolella lukenut, koska siinä on ilmeisesti edellisen viisastelijan mukaan jotain vastauksia kysymykseeni ollut? Vastausta neropatti ei kuitenkaan voinut tänne kirjoittaa, vaikka vaivautui neroilemaan viestillään. Ehkä hän ei tuota kirjettä ole itse saanut? Kirje on mennyt jo lehtiroskiin ajat sitten.

        Noh, mielestäni kirjeessä (taas) pahoiteltiin päästöepäselvyydestä aiheutunutta hämminkiä ja kerrottiin aikatauluista ja päivitysjärjestyksistä jne, mutta ei siitä onko toimenpide pakollinen vai vapaaehtoinen.

        Veikkailija voi valistaa kuuluuko vw touran 1.6 tdi vm. 2015 KEISSIIN, vai tuliko kirje minulle vahingossa.

        V***u että ihmetyttää tuo pakottava tarve raapia tänne laitettuihin kysymyksiin tekstiä, jos ei ole oikeasti kertakaikkiaan mitään kerrottavaa. Hakekaa apua!

        Jos sinulla olisi oikeasti diesel-Volkswagen ja olisit saanut maahantuojalta kirjeen, tietäisit kuuluuko autosi päästöpäivitettävien joukkoon vai ei.
        Turha kiukutella ja nimitellä muita ala-arvoisella tavalla omasta epäonnistuneesta trollausyrityksestäsi!


      • Äly-hoi-älä-jätä
        säälittävä_tojotero kirjoitti:

        Jos sinulla olisi oikeasti diesel-Volkswagen ja olisit saanut maahantuojalta kirjeen, tietäisit kuuluuko autosi päästöpäivitettävien joukkoon vai ei.
        Turha kiukutella ja nimitellä muita ala-arvoisella tavalla omasta epäonnistuneesta trollausyrityksestäsi!

        Eihän tuossa ollut kyse siitä kuuluuko päästöpäivitettävien joukkoon vai ei, vaan siitä onko pakollinen toimenpide. Jos kirjeen jo saanut niin tottakai auto on päästömanipuloitu.

        Nämä palstan VW-fanit tosin amisviiksiä, joten täyttä ymmärrystä ei voi odottaa :)


      • Vai_amisviiksiä
        Äly-hoi-älä-jätä kirjoitti:

        Eihän tuossa ollut kyse siitä kuuluuko päästöpäivitettävien joukkoon vai ei, vaan siitä onko pakollinen toimenpide. Jos kirjeen jo saanut niin tottakai auto on päästömanipuloitu.

        Nämä palstan VW-fanit tosin amisviiksiä, joten täyttä ymmärrystä ei voi odottaa :)

        Vw:tä puolusteleva ja Toyotaa solvaava trollipojuhan laitettiin kotiin kasvamaan kahden viikon amisjakson jälkeen. Virallinen syy oli alisuorittaminen mutta kuten täältäkin on voinut havaita, oikea syy on trollipojun tavaton lapsellisuus ja nolous vastauksissaan ja mielipiteissään. Ei amissällitkään niin lapsellisia ole kuin Toyota-palstan trollipoju.


      • ViidenUkki

        Minulla meni kuukaudessa hiukkassuodatin tukkoon uuden ohjelman ajon jälkeen. Kysyin korjaamolta liittyykö tämä uuden ohjelman ajoon jotenkin mutta kielsivät. Skoda yeti 2.0 TDI


    • terot_on_trolleja

      Olipa nolo trollausyritys. Paljastui heti eka kommentilla!

    • GooglettamallaSelviää
      • kertaus-amikselle

        Eihän tuossa ollut kyse siitä kuuluuko päästöpäivitettävien joukkoon vai ei vaan siitä onko pakollinen toimenpide. Jos kirjeen jo saanut niin tottakai auto on päästömanipuloitu.

        Nämä palstan VW-fanit tosin amisviiksiä, joten täyttä ymmärrystä ei voi odottaa :)


    • tsi_problems_4evö

      Tehot todellakin pienenevät ja kulutus kasvaa, sehän se seuraava haloo on. Ja silloin toden teolla reklamaatiot ja ryhmäkanne saavat vauhtia.

      • hyeenannauru

        Nämä vw-manaajien maailmanlopun ennustukset pienenevät sitä mukaa kun aikaa kuluu ja asiat selvenevät.
        Ei mennyt vw konkurssiin
        Ei romahtanut VW:n myynti
        Ei joutunut VW myymään isoilla alennuksilla
        Ei joudu vw:n omistajat maksamaan lisäveroa
        Ei romahtaneet käytettyjen hinnat
        Aika pieneksi menee kun nyt enää toivotaan että edes häviäisi pari hevosvoinmaa ja kulutukseen tulisi pari desiä lisää.
        Ootte te kyllä pellejä ja hyeenoja.
        VW senkun porskuttaa myyntilistojen kärjessä ja VW-omistajillekaan ei ole tullut minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia koko jupakasta. Turhia ovat hyeenojen toiveet.


      • Pakanamaa
        hyeenannauru kirjoitti:

        Nämä vw-manaajien maailmanlopun ennustukset pienenevät sitä mukaa kun aikaa kuluu ja asiat selvenevät.
        Ei mennyt vw konkurssiin
        Ei romahtanut VW:n myynti
        Ei joutunut VW myymään isoilla alennuksilla
        Ei joudu vw:n omistajat maksamaan lisäveroa
        Ei romahtaneet käytettyjen hinnat
        Aika pieneksi menee kun nyt enää toivotaan että edes häviäisi pari hevosvoinmaa ja kulutukseen tulisi pari desiä lisää.
        Ootte te kyllä pellejä ja hyeenoja.
        VW senkun porskuttaa myyntilistojen kärjessä ja VW-omistajillekaan ei ole tullut minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia koko jupakasta. Turhia ovat hyeenojen toiveet.

        Tämähän on vasta alkua koko päästöfarssille.

        Pikkuhiljaa kun asiakkaat ympäri maailman roudaavat epäluotettavia VAGejaan pajalle, ja selviää että sorry: tehot laskee ja kulutus nousee, niin voin kertoa että korvauksia alkaa Saksan pään nihilisteiltä kummasti tippua muuallekin kuin Jenkkeihin....


      • pekont

        Käytin WW Passat 1.6tdi, päästöhuijaus ohjelmoinnissa. Kulutus kasvoi 1-1,5l/100km, ja alavääntö heikkeni. Pieleen meni. Odotan vastinetta huollosta.


      • SimplyCleverNot
        hyeenannauru kirjoitti:

        Nämä vw-manaajien maailmanlopun ennustukset pienenevät sitä mukaa kun aikaa kuluu ja asiat selvenevät.
        Ei mennyt vw konkurssiin
        Ei romahtanut VW:n myynti
        Ei joutunut VW myymään isoilla alennuksilla
        Ei joudu vw:n omistajat maksamaan lisäveroa
        Ei romahtaneet käytettyjen hinnat
        Aika pieneksi menee kun nyt enää toivotaan että edes häviäisi pari hevosvoinmaa ja kulutukseen tulisi pari desiä lisää.
        Ootte te kyllä pellejä ja hyeenoja.
        VW senkun porskuttaa myyntilistojen kärjessä ja VW-omistajillekaan ei ole tullut minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia koko jupakasta. Turhia ovat hyeenojen toiveet.

        Mikähän järki on puolustaa miljardeja tahkoavaa suuryritystä, joka on kussut sinua kuten muitakin silmään. Itse omistan VW:n osakkeita ja ja ajan superbilla, mutta kyllä silti ketuttaa saksalaisten välistäveto ja asioiden junailu. Mielelläni olisi ottanut vastaan saman rahamäärän korvauksena kuin USA-puolen asiakkaat. Teko on kuitenkin mittaluokaltaan huikean iso petos ja pääsevät kuin koira veräjästä Euroopassa. Suomellekaan ei VW-konsernista ole mitään suoranaista hyötykytkyä vaikka heidän autoillaan eniten ajammekin - silti mennään Saksan talutusnuorassa täysin. Itteä ainakin ketuttaa tuo softapäivitys ja Ruotsissa iso liuta asiakkaita millä on huomattu selkeä tehohävikki. Nyt paljastui että mukana jo Bimmeri ja Mersukin. Myös Opel lienee huijannut mutta tutkinta lopetettiin, kun ranskalaiset ostivat.


      • Tuhonvwseataudiskoda

        Näytetään mielipide vaihtamalla kestävään merkkiin.
        Toyota tai kiahyny.
        Ja eihän hondastakaan kuulu mitään ongelmia.
        Dacia 1,5 tiisselillä varma valinta


      • tynnyrissä.kasvoi.vesa
        hyeenannauru kirjoitti:

        Nämä vw-manaajien maailmanlopun ennustukset pienenevät sitä mukaa kun aikaa kuluu ja asiat selvenevät.
        Ei mennyt vw konkurssiin
        Ei romahtanut VW:n myynti
        Ei joutunut VW myymään isoilla alennuksilla
        Ei joudu vw:n omistajat maksamaan lisäveroa
        Ei romahtaneet käytettyjen hinnat
        Aika pieneksi menee kun nyt enää toivotaan että edes häviäisi pari hevosvoinmaa ja kulutukseen tulisi pari desiä lisää.
        Ootte te kyllä pellejä ja hyeenoja.
        VW senkun porskuttaa myyntilistojen kärjessä ja VW-omistajillekaan ei ole tullut minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia koko jupakasta. Turhia ovat hyeenojen toiveet.

        huomaatteko kuinka huijari maahantuoja on oikein vahingoniloinen kun sen asiakkaat ei saaneet korvauksia, ei ihme että yhä harvempi ostaa vv autolta sutoja, nekin tynnirissä kasvaneita.


    • Answer

      Voi kieltäytyä, mutta Trafille saa sitten maksaa takautuvasti huijauksen erotuksen lisäautoverona, jota Volkswagen ei korvaa asiakkaalle.
      Ja tämä lisäautovero kertautuu tietysti sitten joka vuosi jatkossa Trafin taulukoiden mukaan.

      • SyyJaSeuraus

        Kummallista se olisikin, jos asiakas pakotettaisiin kiikuttamaan Pas Autonsa pajalle, kulutus nousisi ja tehot laskisivat eikä mitään korvausta.

        Pas Auto tiesi jenkkien olevan vaativia, siksi korvasivat 1000 taalaa, mikä nyt on vähintä mitä edellä olevasta pitäisi seurata.


    • Jeffro4

      Sais räjäyttää koko konsernin. Mulla 12 vuoden alle sata ajettu A4 hukkaa öljyä huomattavan määrän motissa on tyyppivika Amerikassa sama korjataan mukisematta niin täällä liki haistatellaan asiakkaalle ja tarjotaan alihintaa vaihdossa uuteen vian takia.

      • se-paras

        Tuo olisi se paras ratkaisu


      • Ei_kai_kukaan
        se-paras kirjoitti:

        Tuo olisi se paras ratkaisu

        ole niin hullu että vaihtaa paskan toiseen samanlaiseen paskaan.


    • Katsinssinööri

      Jos on ns. takaisinkutsu kampanja niin auto on pakko viedä sinne jos haluat sen vielä saada katsastettua.

      • Faktaa-amikselle

        Ei tarvitse, jos maksaa lisäautoveron Trafille ennen katsastusta.

        PS. Takaisinkutsukampanja yhdyssana.


      • eteenpäinsanomummo

        Shit happens. Itellä on Audi Q5, toki harmittaa. Mutta on sitä maailmassa pahempiakin ongelmia ? Eikä se VW taida ihan ainoa olla tällä alalla.


      • muutenhyvämummokaatui
        eteenpäinsanomummo kirjoitti:

        Shit happens. Itellä on Audi Q5, toki harmittaa. Mutta on sitä maailmassa pahempiakin ongelmia ? Eikä se VW taida ihan ainoa olla tällä alalla.

        Kyllä VW on ainoa - tämä on kaikkien aikojen fiasko autoalalla - ja paisuu vaan.

        Ja eiköhän sinulla joku käytetty Skodan lintta ole alla ;)


      • Katsinssinöör
        Faktaa-amikselle kirjoitti:

        Ei tarvitse, jos maksaa lisäautoveron Trafille ennen katsastusta.

        PS. Takaisinkutsukampanja yhdyssana.

        Asiasta on ollut Trafilla tarkat ohjeet paljon ennen VW-huijausta http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vw-skandaali-korjauspakko-suomessa-uhkana-ajokielto/5497018 ja minkä perusteella "lisäautovero" maksettaisiin. Suomessa on käytössä co2 päästöihin perustuva autovero.

        Ps. kiitos korjauksesta vaikka se ei nyt tuossa oleellista ollutkaan mutta saliittakoon pilkunnussiminen kun et muuten kys. asiasta näytä mitään tietävän.


      • Älä-nyt-itseäsi-huijaa
        Katsinssinöör kirjoitti:

        Asiasta on ollut Trafilla tarkat ohjeet paljon ennen VW-huijausta http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/vw-skandaali-korjauspakko-suomessa-uhkana-ajokielto/5497018 ja minkä perusteella "lisäautovero" maksettaisiin. Suomessa on käytössä co2 päästöihin perustuva autovero.

        Ps. kiitos korjauksesta vaikka se ei nyt tuossa oleellista ollutkaan mutta saliittakoon pilkunnussiminen kun et muuten kys. asiasta näytä mitään tietävän.

        Tuon jälkeen Trafi on muuttanut kantansa.

        Minkä perusteella??

        No huijatun ja huijaamattoman erotuksella tietenkin, et kai noin tyhmä ole?


      • Katsinssinööri
        Älä-nyt-itseäsi-huijaa kirjoitti:

        Tuon jälkeen Trafi on muuttanut kantansa.

        Minkä perusteella??

        No huijatun ja huijaamattoman erotuksella tietenkin, et kai noin tyhmä ole?

        Lähetäpä linkkiä, jaa niin eipä ole sellaista, vai huijatun ja huijaamattoman. Eipä taida löytyä tietoa siitäkään mikä on huijaamattoman ja huijatun erotus.
        Suosittelen nyt että otat lääkkeesi ja menet nukkumaan ettet nolaa itseäsi enää enempää.
        Jos autolle tulee virallinen takaisinkutsu se on korjattava tai vaihtoehto on ajokielto.


      • Ketäänkotonako
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Lähetäpä linkkiä, jaa niin eipä ole sellaista, vai huijatun ja huijaamattoman. Eipä taida löytyä tietoa siitäkään mikä on huijaamattoman ja huijatun erotus.
        Suosittelen nyt että otat lääkkeesi ja menet nukkumaan ettet nolaa itseäsi enää enempää.
        Jos autolle tulee virallinen takaisinkutsu se on korjattava tai vaihtoehto on ajokielto.

        Ei tietoa?

        Eihän tuo ole kuin yksinkertainen laskutoimitus. Eli huijaamalla saatu päästövähennys lisätään huijaamattomaan.

        Nyt kyllä paljastit todellisen tyhmyytesi.


      • Hallojaa
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Lähetäpä linkkiä, jaa niin eipä ole sellaista, vai huijatun ja huijaamattoman. Eipä taida löytyä tietoa siitäkään mikä on huijaamattoman ja huijatun erotus.
        Suosittelen nyt että otat lääkkeesi ja menet nukkumaan ettet nolaa itseäsi enää enempää.
        Jos autolle tulee virallinen takaisinkutsu se on korjattava tai vaihtoehto on ajokielto.

        Et sinä mikään katsastaja ole.

        Onko helppo laskutoimitus noin vaikea?

        Eli kuin päästöhuijaussofta otetaan pois, lasketaan huijaamattoman ja huijatun version erotus.

        Meneppä amis lukioon niin ymmärrät.


      • Teutroni
        Älä-nyt-itseäsi-huijaa kirjoitti:

        Tuon jälkeen Trafi on muuttanut kantansa.

        Minkä perusteella??

        No huijatun ja huijaamattoman erotuksella tietenkin, et kai noin tyhmä ole?

        Oletko oikeasti noin idiootti uskotellessasi että Trafi tapauskohtaisesti takaisinkutsun sattuessa päättää tarviiko sitä noudattaa vai ei.

        Takaisinkutsukampanjat ovat ehdottomia jos haluaa autolla laillisesti ajaa.


      • Äly-hoi-älä-jätä
        Teutroni kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin idiootti uskotellessasi että Trafi tapauskohtaisesti takaisinkutsun sattuessa päättää tarviiko sitä noudattaa vai ei.

        Takaisinkutsukampanjat ovat ehdottomia jos haluaa autolla laillisesti ajaa.

        Ei tarvitse olla tapauskohtainen - eiväthän päästötaulukot muutenkaan ole tapauskohtaisia.

        Älä nolaa itseäsi enempää, vink vink


      • Katsinssinööri
        Ketäänkotonako kirjoitti:

        Ei tietoa?

        Eihän tuo ole kuin yksinkertainen laskutoimitus. Eli huijaamalla saatu päästövähennys lisätään huijaamattomaan.

        Nyt kyllä paljastit todellisen tyhmyytesi.

        Voi Jessus mikä taukki oletkaan, VW huijauksessa on kyse typenoksipäästöjen manipuloinnista joiden perusteella Suomessa ei autoa veroteta.

        Oletko edes mopoautoiässä vielä, ilmeisesti et kun hehkutat amiksia toistuvasti viesteissäsi.

        Googlettamalla asiasta löytyy tietoa, itse en jaksa idiootin kanssa väitellä.

        Pyysin linkkaamaan sivun josta ilmenisi väitteesi Trafin kanna muutoksesta, eipä näkynyt, tosin tietäisin kyllä työni puolesta jos niin olisi.


      • Katsinssinööri
        Äly-hoi-älä-jätä kirjoitti:

        Ei tarvitse olla tapauskohtainen - eiväthän päästötaulukot muutenkaan ole tapauskohtaisia.

        Älä nolaa itseäsi enempää, vink vink

        http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut

        Jokohan äidin pullamössöpojut nyt pitäisivät suunsa kiinni, menkää vaikka laittamaan pyykkipojilla pahvinpaloja joponne pinnoihin.

        No leikki sikseen, toki ymmärsin nuo yllä olevat väitteet säälittäviksi trolleiksi, hauska oli silti lueskella kuinka tyhmiä kirjoituksenne olivat. Toivottavasti olivat trollausta ettette oikeasti usko kirjoituksiinne.


      • KouluunPoika
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Voi Jessus mikä taukki oletkaan, VW huijauksessa on kyse typenoksipäästöjen manipuloinnista joiden perusteella Suomessa ei autoa veroteta.

        Oletko edes mopoautoiässä vielä, ilmeisesti et kun hehkutat amiksia toistuvasti viesteissäsi.

        Googlettamalla asiasta löytyy tietoa, itse en jaksa idiootin kanssa väitellä.

        Pyysin linkkaamaan sivun josta ilmenisi väitteesi Trafin kanna muutoksesta, eipä näkynyt, tosin tietäisin kyllä työni puolesta jos niin olisi.

        Olet kyllä kaukana insinööristä.

        Jos kyse olisi pelkästään typen oksideista (huom. kirjoitetaan erikseen) niin millä Volkswagen olisi ylipäätään läpäissyt päästötestiä? Nythän on kyse nimenomaan ylimääräisistä päästöistä.

        Täysin taulukoiden mukaan menee tämäkin asia, ja on kaiken lisäksi helposti mitattavissa.


      • VW-imago
        Katsinssinööri kirjoitti:

        http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut

        Jokohan äidin pullamössöpojut nyt pitäisivät suunsa kiinni, menkää vaikka laittamaan pyykkipojilla pahvinpaloja joponne pinnoihin.

        No leikki sikseen, toki ymmärsin nuo yllä olevat väitteet säälittäviksi trolleiksi, hauska oli silti lueskella kuinka tyhmiä kirjoituksenne olivat. Toivottavasti olivat trollausta ettette oikeasti usko kirjoituksiinne.

        Jotenkin sopii VW-imagoon tuo mainitsemasi sana takaisinkutsu.


      • Teutroni
        KouluunPoika kirjoitti:

        Olet kyllä kaukana insinööristä.

        Jos kyse olisi pelkästään typen oksideista (huom. kirjoitetaan erikseen) niin millä Volkswagen olisi ylipäätään läpäissyt päästötestiä? Nythän on kyse nimenomaan ylimääräisistä päästöistä.

        Täysin taulukoiden mukaan menee tämäkin asia, ja on kaiken lisäksi helposti mitattavissa.

        Onko kaikki vw:n omistajat älykkyysosamäärältään samaa luokkaa saappaansa kokonumeron kanssa.

        Kyse on nimenomaan typenoksidipäästöistä (kirjoitetaan muuten yhteen wink, wink) jotka eivät Suomessa määritä autoveroa.

        Kukaan ei vielä tiedä tai ei ole julkisesti kertonut miten Volkswageneiden uudelleenohjelmointi vaikuttaa autoveron määrittäviin co2 päästöihin.

        Ota nyt herran tähden asioista selvää ettet tee itsestäsi täydellistä amebaa.


      • Valeinnssejäliikente
        Teutroni kirjoitti:

        Onko kaikki vw:n omistajat älykkyysosamäärältään samaa luokkaa saappaansa kokonumeron kanssa.

        Kyse on nimenomaan typenoksidipäästöistä (kirjoitetaan muuten yhteen wink, wink) jotka eivät Suomessa määritä autoveroa.

        Kukaan ei vielä tiedä tai ei ole julkisesti kertonut miten Volkswageneiden uudelleenohjelmointi vaikuttaa autoveron määrittäviin co2 päästöihin.

        Ota nyt herran tähden asioista selvää ettet tee itsestäsi täydellistä amebaa.

        Uudelleenohjelmointi?

        Ei tässä nyt siitä ole kyse vaan huijaamalla saaduista päästövähennyksistä ja niiden muuntamisesta euroiksi.

        Ja kovin kummoinen insinööri ei tarvitse olla, jotta ymmärtää että päästöjä vähentämällä kulutus nousee ja tehot laskee.

        Typen oksidipäästöt (vink vink, kirjoitetaan erikseen)


      • EiSakemanniNahoistaan
        Valeinnssejäliikente kirjoitti:

        Uudelleenohjelmointi?

        Ei tässä nyt siitä ole kyse vaan huijaamalla saaduista päästövähennyksistä ja niiden muuntamisesta euroiksi.

        Ja kovin kummoinen insinööri ei tarvitse olla, jotta ymmärtää että päästöjä vähentämällä kulutus nousee ja tehot laskee.

        Typen oksidipäästöt (vink vink, kirjoitetaan erikseen)

        Mutta jos VW on keksinyt jo uuden huijausmenetelmän takaisinkutsuun?


      • Katsinssinööri
        Valeinnssejäliikente kirjoitti:

        Uudelleenohjelmointi?

        Ei tässä nyt siitä ole kyse vaan huijaamalla saaduista päästövähennyksistä ja niiden muuntamisesta euroiksi.

        Ja kovin kummoinen insinööri ei tarvitse olla, jotta ymmärtää että päästöjä vähentämällä kulutus nousee ja tehot laskee.

        Typen oksidipäästöt (vink vink, kirjoitetaan erikseen)

        Olet kyllä harvinaisen Rasittava jopa trollien mittapuulla, ensin tehdään uudelleenohjelmointi ja jos se jotenkin vaikuttaa co2 päästöihin niin sehän ei ole taas Trafin ongelma.
        Katsoppa jos et satu tietämään niin autoveroperusteisia co2 päästöjä ei mitata Suomessa. Toisaalta VAG-konserni taas on jyrkästi kieltänyt että uudelleenohjelmointi vaikuttaisi kulutukseen/päästöihin, varmasti tuokin asia selvitetään mutta vielä siitä ei ole tietoa.
        Typenoksidipäästöjä (kirjoitetaan yhteen, wink, wink) ei voi Suomessa muuntaa euroiksi koska Suomen autoverotus perustuu co2 päästöihin.

        Olen huomannut että olet sitkeä trollaamaan ihmeellisiä väitöksiä, no usko sinä niihin jos sillä saat itsellesi rauhan. Typerää silti levitellä niitä juttuja edes Suomi24:lla, joku onneton saattaa ne ottaa todesta.


      • TaustatKuntoon
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Olet kyllä harvinaisen Rasittava jopa trollien mittapuulla, ensin tehdään uudelleenohjelmointi ja jos se jotenkin vaikuttaa co2 päästöihin niin sehän ei ole taas Trafin ongelma.
        Katsoppa jos et satu tietämään niin autoveroperusteisia co2 päästöjä ei mitata Suomessa. Toisaalta VAG-konserni taas on jyrkästi kieltänyt että uudelleenohjelmointi vaikuttaisi kulutukseen/päästöihin, varmasti tuokin asia selvitetään mutta vielä siitä ei ole tietoa.
        Typenoksidipäästöjä (kirjoitetaan yhteen, wink, wink) ei voi Suomessa muuntaa euroiksi koska Suomen autoverotus perustuu co2 päästöihin.

        Olen huomannut että olet sitkeä trollaamaan ihmeellisiä väitöksiä, no usko sinä niihin jos sillä saat itsellesi rauhan. Typerää silti levitellä niitä juttuja edes Suomi24:lla, joku onneton saattaa ne ottaa todesta.

        Sinun kannataisi perehtyä asioihin, ennen kuin täällä kiukuttelet.


        Eli lisäpäästöveron maksamalla päästöhuijattua Volkswagenia ei tarvitse korjauttaa, mikäli maksaa veron ennen katsastusta.


        Typen oksidipäästöt (kirjoitetaan erikseen, vink vink)


      • Poistettu_
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Olet kyllä harvinaisen Rasittava jopa trollien mittapuulla, ensin tehdään uudelleenohjelmointi ja jos se jotenkin vaikuttaa co2 päästöihin niin sehän ei ole taas Trafin ongelma.
        Katsoppa jos et satu tietämään niin autoveroperusteisia co2 päästöjä ei mitata Suomessa. Toisaalta VAG-konserni taas on jyrkästi kieltänyt että uudelleenohjelmointi vaikuttaisi kulutukseen/päästöihin, varmasti tuokin asia selvitetään mutta vielä siitä ei ole tietoa.
        Typenoksidipäästöjä (kirjoitetaan yhteen, wink, wink) ei voi Suomessa muuntaa euroiksi koska Suomen autoverotus perustuu co2 päästöihin.

        Olen huomannut että olet sitkeä trollaamaan ihmeellisiä väitöksiä, no usko sinä niihin jos sillä saat itsellesi rauhan. Typerää silti levitellä niitä juttuja edes Suomi24:lla, joku onneton saattaa ne ottaa todesta.

        huijausohjelmisto nostaa autojen kulutusta litran verran ja tämä taas vaikuttaa CO2 arvoihin joka taas vaikuttaa vuotuiseen veroon sekä maahantuontitilanteessa maksettavaan autoveroon. Artisti maksaa aina.


      • Toyota-palstan
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Voi Jessus mikä taukki oletkaan, VW huijauksessa on kyse typenoksipäästöjen manipuloinnista joiden perusteella Suomessa ei autoa veroteta.

        Oletko edes mopoautoiässä vielä, ilmeisesti et kun hehkutat amiksia toistuvasti viesteissäsi.

        Googlettamalla asiasta löytyy tietoa, itse en jaksa idiootin kanssa väitellä.

        Pyysin linkkaamaan sivun josta ilmenisi väitteesi Trafin kanna muutoksesta, eipä näkynyt, tosin tietäisin kyllä työni puolesta jos niin olisi.

        trollipoju paljasti tässä olevansa organisaation palveluksessa. Lienee Vw- tai Skoda-maahantuoja joka trollipojulle palkan maksaa. Tämähän täällä on jo tiedettykin koska poju on vuotanut viesteissään tietoja palstalle joita tavallinen kuluttaja ei saa mistään käyttöönsä. Aika huonoa mainosta taas koko Vw-konsernille tämä pojun tunnustus.


      • Aivan_varmasti
        Katsinssinööri kirjoitti:

        Voi Jessus mikä taukki oletkaan, VW huijauksessa on kyse typenoksipäästöjen manipuloinnista joiden perusteella Suomessa ei autoa veroteta.

        Oletko edes mopoautoiässä vielä, ilmeisesti et kun hehkutat amiksia toistuvasti viesteissäsi.

        Googlettamalla asiasta löytyy tietoa, itse en jaksa idiootin kanssa väitellä.

        Pyysin linkkaamaan sivun josta ilmenisi väitteesi Trafin kanna muutoksesta, eipä näkynyt, tosin tietäisin kyllä työni puolesta jos niin olisi.

        työnantajasi Vw/Skoda-maahantuoja olisi sinua ohjeistanut, Toyota-palstan trollipoju.


    • EnsiVuonnaHuimaKorotus

      Tässähän tulee tuossa lisäverossa huomioida myös Trafin vuosittaiset autoverokorotukset, jotka rankaiset volkkaristeja siis suhteessa enemmän.

      • polkuauto_

        Kyllä Volkkaria nyt poljetaan, ja syystä


    • Katsinssinööri

      Meillä katsastuksessa on käynyt kuhina kun päästöhuijatut tuovat autonsa pelkästään päästömittaukseen ja vertaavat lukemaa huijaamattomaan (tehtaan ilmoittamaan) lukemaan.

      • hauskaseurata

        Tämä setä se on edelleen ulkona kuin lintulauta. Sekoilee omiin juttuihinsa.


      • Korjataanpa
        hauskaseurata kirjoitti:

        Tämä setä se on edelleen ulkona kuin lintulauta. Sekoilee omiin juttuihinsa.

        Joo tuon wannabekatsastusinsinöörin jutut, ensin väitti ettei lisäveropäästöt muka olisi totta.

        Kerrataan kaikille siis: Maksamalla lisäveron päästömanipuloidun softan korjaamatta jättämisestä vältyt korjauskäynniltä.

        Edellyttää että lisäverot maksettu ennen katsastusta.


      • aivansekaisin
        Korjataanpa kirjoitti:

        Joo tuon wannabekatsastusinsinöörin jutut, ensin väitti ettei lisäveropäästöt muka olisi totta.

        Kerrataan kaikille siis: Maksamalla lisäveron päästömanipuloidun softan korjaamatta jättämisestä vältyt korjauskäynniltä.

        Edellyttää että lisäverot maksettu ennen katsastusta.

        Aivan tyhjää jorinaa taas ilman mitään pohjaa. Yritä selvittää pääsi jotenkin.


      • syytön_minä_siihen
        aivansekaisin kirjoitti:

        Aivan tyhjää jorinaa taas ilman mitään pohjaa. Yritä selvittää pääsi jotenkin.

        Ei ole minun ongelmani se että olet aivan sekaisin


      • 1.6TDI

        1.6 TDI Passattiin asennettiin lisälaite viikko sitten.
        Tämän jälkeen auto on jättänyt tien poskeen kaksi kertaa ja on taas korjaamolla.


      • EnTykkää

        Meidän Passat oli juuri huijaushuollossa, ja sen jälkeen webasto on alkanut mennä itsekseen päälle esimerkiksi liikennevaloissa. Liittynee ilmeisesti tuohon huoltoon?


    • Trafix

      Ei tarvitse käyttää pajalla mutta lisäverot silloin maksettava.

    • Trafix2

      Voi jehna.
      Ei tarvitse käyttää pajalla mutta kilvet lähtevät.

    • KYLLÄONHALAPAA

      PALJONKS MAKSA SUOMEN VOLKKARI REMPAT SAKSAS ALKAEN 10 MRD EUROO

      • Konserni.huijaa

        Summa summarum! Ei muuta kuin rinta rottingille, nokka päin tuulta ja kohti uusia ongelmia Pajalla tulee" parempaan kuntoon!"


    • Jasu65

      11-2017 1,6 diesel päivitys tehtiin - alakierroksilla vääntö heikkeni selvästi - vaihteiden merkkivaloilla ei ole enää mitään virkaa - pitää ajaa aina pienemmällä vaihteella - päivityksen jälkeen autoliikkui 1000 km ja sitten moottorinohjauksen takia hinurilla VW korjaamolle antoivat 1300 euron korjauksen takuuna, mutta mitään muita kuluja ei korvattu, korjaamolla 3 päivää - auto Touran 1,6d 2012 ajettu 120 000 km. Tässä vaan odotellaan milloin auton moottori lopullisesti"leviää" ???

      • vv.painajainen.talossa

        noin on käynyt monille, vw korjaukset johtavat aina uusiin korjauksiin, aivan loputon suo kun se alkaa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe