20 kWh parissa kuukaudessa?

sähköittäja

Sähkönkulutukseni on tuota luokkaa, onko muilla yksiössä asuvilla samanlaisia tuloksia? Sähkönsiirtoon menee n. 30e, lasku on alle 10e

19

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emulgointiaine

      Vaikeaa olisi kyllä päästä tuollaisiin lukemiin. Tyypillinen on noin 200 kWh parissa kuukaudessa.

    • kulutustaon

      20-22 000 kWh/vuosi. Sähkölämmitteinen 215 m2 talo. Carunan tulon jälkeen rupeamme kyllä nuukemmiksi ja takkaa sytytetään jatkossa useammin...

    • Kuusvitonen65

      Kaksio, jossa jpk, hella, tv, ppk ja normi valaistus, asukas kotona myös päivät (eläkkeellä) joten sähköä kuluu aamusta iltaan. Vuosikulutusn, 1100 kWh eli lähempänä sataa per kk.

    • Olet todellinen mestari noilla kulutuslukemilla. Mä luulin kuluttavani vähän, keskimääräinen kuukausikulutus on mulla 40kwh/kuukausi javiime vuosi oli 480 kwh. Voisit laitta tähän jotain sähkönsäästövinkkejä. Mun etu on kaukolämpö jonka ansiosta 58 neliön kaksioni sähkönkulutus oli mielestäni minimaalista ennenkuin luin sun alotukses.

    • sadesfgrtdfhjy

      Mulla oli pikkukaksiossa asuessa aika vaatimaton kulutus, vuodesta riippuen 800-1200kWh ja tuosta voi jokainen laskea, että isoimmalla kulutuksella kuukausikulutus jäi 100kWh:iin. Tuohon aikaan tosin ei ollut vielä etämittareita, niiden myötä kulutus on noussut pysyvästi.

    • Weetuskaa

      300 - 500 kwh parissa kuukaudessa, vaikka ei ole sähkölämmitystalo. Tehonkulutus laitteissani on 200 wattia, joita ei voi ottaa pois päältä. 6 Kwh menee noin päivässä. 20 Kwh tuntuu jopa yksiössä kovin pieneltä.

    • sähkölämmittäjä

      Meillä menee parhaimmillaan 200kWh vuorokaudessa.

    • tabou

      Saunallisessa yksiössä keskikulutus kuussa minulla n.100kWh, joinakin kuukausina sain jopa vain 80kWh laskuja. Sauna lämpiää 2-3x kuussa ja uuniruokaa teen, pesukonekin vie omansa. Jääkaappi/pakastin vie aina sen muutaman watin vuorokaudessa.
      Yksiössä, jossa ei ole esim.uunia tai saunaa, kulutus on todella pientä, kun valot ja tietotekniikka ei nykypäivänä juuri vie sähköä. Suurin syöppö lienee pakastin ja hella.

    • jhghjghjgh

      On kallis siirtomaksu, itsellä kaukolämpö kaksio uusi, sähköä menee 60-70kwh kuukaudessa ja lasku about 20e, siirto perusmaksulla n.15e/kk ja itse sähkö n.5e/kk.

      Aika erikoiset luvut sulla noin pienellä kulutuksella:D

      • opelius

        Siirtomaksu on jokaisella sama eli? Ja perusmaksu? Mitä sillä saa? Eikös sillä pitänyt pitää sähköverkkoa yllä?


    • fgvbhn

      Useissa asunnoissa meneee kuumavesi asukkaan sähkölaskuun ja toisissa sisältyy yhtiövastikkeeseen. Tästä voi tulla suuriakin eroja sähkölaskuun

    • aloittajavastailee

      kiva maksaa tyhjästä, mikä olisi paras sähköyhtiö tälläiselle pienelle kulutukselle?

      • Ok-sensi

        Itse sähkön osuus kun on noin pieni niin ei montaa euroa pysty säästämään vuodessa vaikka miten vaihtelisi sähköyhtiötä , siirtomaksut 3/4 koko potista . Siirtoyhtiö vie monopoliasemansa kansssa kuitenkin sen mitä haluaa.


    • CoolioBox

      2,2 kWh / vrk... Kyllähän tuosta kertyy.

    • pennonen

      Et asu yksiössäsi etkä ainakaan pidä päällä edes yhtä kylmälaitetta.
      Keskikulutus noin 30Wh ei riitä mihinkään muuhun kuin muutaman energialampu käyttöön ja radion kuunteluun.
      Mikroaaltouunissa voi päräyttää kuumaksi jotain.

    • Haatajapena222

      Kesällä en ole vaikkakaan pitänyt päällä kun valoisaa..Tietokoneetkin ladattavia,lähinnä ladattava tabletti ja kännykkä.Eli vähillä mennään oktalossakin 20kwh kuukaudessa,ei lämpöä kesällä päällä.jääkaappi ja pakastin ja kiertovesipumppu lattialämmitysyksissä toki päällä.
      Silti laskua näköjään tulee kuukausimaksulla menee carunalla Oiva summa

    • hankimaksutta

      Höpö höpö sinun juttuja

    • Omakotiasuja

      Meillä menee tuon verran parhaimmillaan parissa tunnissa.

    • Jumalan_Terve

      Lämmitän yksiössäni kaikki ruuat puuhellalla ja harrastan raamatun lukemista kynttilän valossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe