Pikkulapset ovat vaaarallisia

Kolmisen viikkoa sitten lähelleni istui äiti lapsineen, josta johtuen minulle tuli flunssa.
Noh, nyt sitten olin mukana viihdytysjutussa, jonka yleisössä oli viitisenkymmentä pikkulasta ja nyt minulla on sitten jokin toinen flunssa.
Jippii... tai siis PÖH.

12

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirn. Ajankohtainen aloitus.

      Pitäisin itseäni rohkeana, jos ottaisin lapsen tarjoaman rusinan suoraan tämän kädestä. Joo, ja tämä ei ollut mikään en-pidä-lapsista-keissi, vaan inhimmillinen osa sitä terveydenhuollon totuutta joka piilee noissa pienissä kätösissä. Mutta vielä nihkeämmin nappaisin sen rusinan aikuisen näpeistä.

      (Sellainen pieni ajatusleikki tähän väliin, että ajatelkaapa illanistujaisten pähkinä- ja sipsikulhoja. Hurr)

      Mutta buddy-hyvä, et kai sinäkään missään tynnyrissä ole kasvanut? Pienten lasten flunssat olet kutakuinkin sairastanut jo itsekin. Mutta aikuiset ne vasta vaarallisia ovat. Hirvittää ajatus siitä, että asemapaikkani taas vaihduttua etelä-suomen puolelle, on juuri siellä ja länsirannikolla influenssa pahimmillaan. Helkkarin vaarallista aluetta:(

      Monessa valvontatehtävässäni on tullut havaittua kuinka aikuiset kaivelevat korviaan ja neniään esimerkiksi autolla ajaessaan. Sitten nämä itseensärakastuneet hyypiöt tarjoavat käpäläänsä tervehtimiseen kuin suurenakin kunnian osoituksena. Käsiä ei pestä niistämisen jälkeen, yskitään suoraan toisten päälle viis veisaamatta vaikka kantaisi tuberkuloosia. Kaikkein kaameinta, ihmiset eivät edelleen osaa pestä käsiään edes wc-käyntien jälkeen tai tekevät sen väärällä tekniikalla (ajatelkaa abc-wc-asemia, kannattaako kädet pestä kopissa vai ulkopuolella, mihin kosketaan ja missä järjestyksessä). Ja siitä suoraan linjastolle pullakahveille. Kylläpä tauko teki terää. Voi sitä enterokokkien ja kivojen kumppaneiden määrää, kun ne vaihtavat omistajaansa siellä täällä. Sitten kun olet mikroboinut itsesi, viet itse sen lisääntymisestä erityisesti innostuneen viruksen, bakteerin tai sienen juuri sinne, missä normioloissa pitäisi lukea exit-only.

      • Pikkulapsilla on niiden tyypillisten varhaisjuttujen lisäksi myös kaikki muutkin flunssat ja koska heillä ei ole niille hiukkakaan vastustuskykyä, niin ympäristöön leviävien virusten määrä on luultavasti suurempi (tai sitten se on vain se tahmeus, joka edesauttaa virusten selviämistä sekalaisilla pinnoilla).
        Minulla on kyllä kauden influenssarokotus, eli kumpikaan näistä ei ole sitä.

        Kättely on typerää ja tarpeetonta (nyökkäys riittäköön).

        Käsien pesu on tosiaan nykyään retuperällä.
        Luin joskus jonkin ulkomaisen tutkimuksen, jossa todettiin, että useat miehet eivät pese käsiään ollenkaan mutta ne jotka pesevät, åesevät ne kunnolla. Naiset puolestaan pesivät yleisemmin, mutta pesuajat olivat monilla liian lyhyitä.
        (minulla on muuten virallinen käsienpesukoulutus: laminaaritöissä piti olla täysin pöpöttömät kädet).

        Kaupassa kerran myyjä nosteli lattialle pudonneita viinirypäleterttuja takaisin myyntiin. Kysyin, että tietääkö se että lattialla on usein listeriaa. Väitti, että kyllähän kaikki pesevät ne niin huolella, ettei yhtään haittaa.

        Ai niin ja ABC:llä näköjään säästetään nykyään saippuasta, eikä sitä ole läheskään aina niissä säiliöissä.


      • Olen_vakuuttunut--

        .

        "Olen täysin vakuuttunut siitä että pikkukersat levittävät tupakkayskää"

        har!1

        .


      • buddy-love kirjoitti:

        Pikkulapsilla on niiden tyypillisten varhaisjuttujen lisäksi myös kaikki muutkin flunssat ja koska heillä ei ole niille hiukkakaan vastustuskykyä, niin ympäristöön leviävien virusten määrä on luultavasti suurempi (tai sitten se on vain se tahmeus, joka edesauttaa virusten selviämistä sekalaisilla pinnoilla).
        Minulla on kyllä kauden influenssarokotus, eli kumpikaan näistä ei ole sitä.

        Kättely on typerää ja tarpeetonta (nyökkäys riittäköön).

        Käsien pesu on tosiaan nykyään retuperällä.
        Luin joskus jonkin ulkomaisen tutkimuksen, jossa todettiin, että useat miehet eivät pese käsiään ollenkaan mutta ne jotka pesevät, åesevät ne kunnolla. Naiset puolestaan pesivät yleisemmin, mutta pesuajat olivat monilla liian lyhyitä.
        (minulla on muuten virallinen käsienpesukoulutus: laminaaritöissä piti olla täysin pöpöttömät kädet).

        Kaupassa kerran myyjä nosteli lattialle pudonneita viinirypäleterttuja takaisin myyntiin. Kysyin, että tietääkö se että lattialla on usein listeriaa. Väitti, että kyllähän kaikki pesevät ne niin huolella, ettei yhtään haittaa.

        Ai niin ja ABC:llä näköjään säästetään nykyään saippuasta, eikä sitä ole läheskään aina niissä säiliöissä.

        Minä esitän paheksuntani ihmisten välinpitämättömyydelle ja typerille ikiaikaisille asenteille. Nimittäin sille, ettei sairaana osata pysyä siellä minne kuuluu eli omien seinien sisään eikä pärskimään toisten joukkoon. Vakiovastaus tälle välinpitämättömyydelle on; "mut eihän mulla ole kuumetta".
        Eihän se kuume minnekään tartu. Ääliöt.

        Useaan otteeseen on tullut havaittua, että ihminen on itsekkäimmillään sairastuessaan.

        Toisaalta ymmärrän sen, ettei vanhemmat lapsineen voi jäädä kotiin asumaan jos katraasta joku nuhii. Kun se tahtoo mennä niin, että pienten lasten perheissä aina joku nuhii.

        Näistä rokotuksista tahtoo tulla aina väittelyitaä. No jokainen tietää miten toimii ja elää sen asian kanssa. Itse ne otan jo työnkin puolesta. Mutta mitä tulee virustauteihin, niin sitä enemmän niitä sairastaa nuorena (ja kannattaa sairastaa, koska vanhempina ne ovat hankalampia). Muuntautunutkin viruskin on loivempi jos sen jo kerran on sairastanut. Puolustusjärjestälmä vahvistuu parhaiten juuri omimalla noita taudinaiheuttajia.

        Mutta tuo käsienpesu on keskeinen tekijä. Likaiseen pyyhkeeseen kuivaaminen vain lisää mikrobeja käsissä. Ja mitä suuhunsa vie. Samoin millä koskettelee omia limakalvojaan (ei pidä unohtaa silmiä, nokkaa ja genitaalialueita). Toisaalta, suojautuaksemme tehokkaammin meidän jokaisen tulisi käyttää kasvomaskia. Ulos- ja sisäänhengityksen suojaamiseksi.


      • Olen_vakuuttunut-- kirjoitti:

        .

        "Olen täysin vakuuttunut siitä että pikkukersat levittävät tupakkayskää"

        har!1

        .

        Harri on oikeassa, ilman muuta. Levittäväthän sairaalatkin tahallaan moniresistenttejä bakteereita ihmisten joukkoon.


      • elisakettu kirjoitti:

        Minä esitän paheksuntani ihmisten välinpitämättömyydelle ja typerille ikiaikaisille asenteille. Nimittäin sille, ettei sairaana osata pysyä siellä minne kuuluu eli omien seinien sisään eikä pärskimään toisten joukkoon. Vakiovastaus tälle välinpitämättömyydelle on; "mut eihän mulla ole kuumetta".
        Eihän se kuume minnekään tartu. Ääliöt.

        Useaan otteeseen on tullut havaittua, että ihminen on itsekkäimmillään sairastuessaan.

        Toisaalta ymmärrän sen, ettei vanhemmat lapsineen voi jäädä kotiin asumaan jos katraasta joku nuhii. Kun se tahtoo mennä niin, että pienten lasten perheissä aina joku nuhii.

        Näistä rokotuksista tahtoo tulla aina väittelyitaä. No jokainen tietää miten toimii ja elää sen asian kanssa. Itse ne otan jo työnkin puolesta. Mutta mitä tulee virustauteihin, niin sitä enemmän niitä sairastaa nuorena (ja kannattaa sairastaa, koska vanhempina ne ovat hankalampia). Muuntautunutkin viruskin on loivempi jos sen jo kerran on sairastanut. Puolustusjärjestälmä vahvistuu parhaiten juuri omimalla noita taudinaiheuttajia.

        Mutta tuo käsienpesu on keskeinen tekijä. Likaiseen pyyhkeeseen kuivaaminen vain lisää mikrobeja käsissä. Ja mitä suuhunsa vie. Samoin millä koskettelee omia limakalvojaan (ei pidä unohtaa silmiä, nokkaa ja genitaalialueita). Toisaalta, suojautuaksemme tehokkaammin meidän jokaisen tulisi käyttää kasvomaskia. Ulos- ja sisäänhengityksen suojaamiseksi.

        On havaittu että koleran vaarallisuus riippuu lähinnä siitä saako potilas hoitoa, jolloin taudin pääsy lähivesistöön vaikeutuu. Ilman hoitoa kolerakannan ei tarvitse sopeutua olemaan vähäoireinen, sillä potilaan on kuitenkin pakko käydä joella juomassa.
        Oletettavasti sama pätee flunssiinkin, eli jos selvät oireet eivät vähennä töihin lähtöä, niin flunssa ei joudu kehittymään vähäoireiseksi.

        (lihaksia särkee)


      • kakrut_raapii
        elisakettu kirjoitti:

        Harri on oikeassa, ilman muuta. Levittäväthän sairaalatkin tahallaan moniresistenttejä bakteereita ihmisten joukkoon.

        .

        "Lisäksi pikkukakrut raapii pikkukätösillään viattomia kansalaisia"

        har!11

        .


      • kakrut_raapii kirjoitti:

        .

        "Lisäksi pikkukakrut raapii pikkukätösillään viattomia kansalaisia"

        har!11

        .

        Viis raapimisesta, mutta se tahmaisuus. Lisäksi sekin haittaa, että lapsilla on taipumus syödä heti kaikki löytämänsä karkit ja tämä siis ennen kuin ehdin itse syödä heti ne kaikki.


      • Olen_vakuuttunut-- kirjoitti:

        .

        "Olen täysin vakuuttunut siitä että pikkukersat levittävät tupakkayskää"

        har!1

        .

        Itse levitän virkayskää.


      • aim_skeörd-----
        buddy-love kirjoitti:

        Viis raapimisesta, mutta se tahmaisuus. Lisäksi sekin haittaa, että lapsilla on taipumus syödä heti kaikki löytämänsä karkit ja tämä siis ennen kuin ehdin itse syödä heti ne kaikki.

        .

        "Aim veri # SKEÖRD #"

        https://www.youtube.com/watch?v=ujCFqXThVXY

        har!1

        .


    • Terveydeksi

    • syytä_terveydenhuoltoa

      Mielellään pysyisikin kotona flunssassa mutta kun sairaslomaa ei myönnetä jos ei ole kuumetta. Pakko mennä töihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe